rjthefrisian
Kilometervreter
Fijn dat je zo positief bent over de auto, veel plezier er mee! Klinkt alsof je de auto al goed uitgeprobeerd hebt.
Gisteren flinke rit terug natuurlijk en gisteravond nog even het IL uitgeprobeerd..
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Fijn dat je zo positief bent over de auto, veel plezier er mee! Klinkt alsof je de auto al goed uitgeprobeerd hebt.
Ik kan me daar helemaal in vinden, IntelliLux is echt een fijn systeem. Schakelt precies op tijd terug en verlicht erg goed alles wat zichtbaar zou moeten worden.rjthefrisian zei:Fijn dat je zo positief bent over de auto, veel plezier er mee! Klinkt alsof je de auto al goed uitgeprobeerd hebt.
Gisteren flinke rit terug natuurlijk en gisteravond nog even het IL uitgeprobeerd..![]()
Sanoma zei:Wat een mooi verhaal; Hoe oud was je toen je dat hebt meegemaakt?Mijn vader , begin jaren '80, ging bij een bank in de Spaanse Pyreneeën (buurt Pamplona) twee Eurocheques omwisselen voor peseta's (a 600 gulden) . Ook hij kreeg niet uitgelegd dat hij de cheques niet terug hoefde te krijgen nut smiley . Beetje on topic, we reden toen een Saab 99, volledig onbekende auto in Spanje. Bekijks, en dat werd nog veel meer toen de knalpijp kapot ging in de smalle bergdorpjes. Wat een herrie! Is toen gerepareerd door er een leeg olieblikje (dacht ik) tussen te lassen. Heeft het nog lang gehouden.
Franklinn zei:Corsa 20SEH zei:@Bed, ja dat hebben wij dus ook.. in elkaar, uit elakar en nu kraken als een gek.
En je weet zeker dat je het bed hoort? Je wordt er zelf ook niet jonger op hè Jimmy :T
+ Keyless entry/exit en startknop: echt ideaal en een van de opties die ik erg ga waarderen maar wil nog steeds de sleutel uit de broekzaak halen als ik naar de auto loop.
Opel heeft het inderdaad goed geimplementeerd met knoppen op alle deuren. Het automatisch op slot gaan als je weg loopt is iets wat ik per toeval ontdekte, dat had ik niet uit de handleiding opgemaakt. Wel erg handig.B Real zei:Keyless entry, zoals op de Astra, mis ik nog steeds. Het is fijn bij de Astra dat er sensoren op alle deuren plus achterklep zitten, ik heb ze nu alleen op de voordeuren. Wel onhandig als je met een maxicosi in je handen staat. Ik moet nu altijd eerst de klink van een voorportier aanraken.
Op de Astra gaat de auto ook automatisch op slot of als je op het knopje van een van de deuren drukt.
Keyless entry, zoals op de Astra, mis ik nog steeds. Het is fijn bij de Astra dat er sensoren op alle deuren plus achterklep zitten, ik heb ze nu alleen op de voordeuren.
Oh trouwens, je kunt instellen dat de claxon een keer gaat als de auto automatisch op slot gaat. Kun je vinden in de instellingen big smile smiley
Mijn vriendin is nogal schrikachtig aan gelegd en maakte het eerste half jaar nog een klein sprongetje van schrik als de auto op slot ging, zeker in een parkeergarage
oen ik aan het kijken was naar een 3 serie viel mij op; daar zit het ook alleen op de voorportieren eye popping smiley volgens mij verkapte kostenbesparing. Bij een 5 serie zit het namelijk wel rondom. En bij mijn huidige auto overigens ook wel rondom. Die maakt ook een geluidje als de boel op slot gaat. Alleen wel een stuk subtieler.
Vrijdag gelijk uit het werk even naar Apeldoorn om wat accessoires voor de V40 op te halen: set rubber matten voor de voetenruimte, rubber mat voor de kofferbak en een organizer voor onder de dubbele laadvloer. Nu zit er onder het 'deksel' gewoon een loze ruimte met de reserveband in zicht.
Mijn pa heeft gisteren ook meegereden en gereden en rijdt dus een dikke BMW X1 maar was wel wat jaloers. Heel veel opties die ik heb zitten niet op zijn kneiterdure BMW..
geen extra getinte ramen, geen achteruitrijcamera, geen adaptief LED, geen keyless entry, geen lane assit, geen botswaarschuwing met remactiviteit, enz..
heerlijk he..dat MP. Gisteren ook direct de dakdragers opgehaald uit een of andere vinexwijk in Zwaag. Keek me ogen uit..dat mensen allemaal zo hutjemutje willen wonen..brrrr....
Jamaar....Premium!AsconaGT zei:Mijn pa heeft gisteren ook meegereden en gereden en rijdt dus een dikke BMW X1 maar was wel wat jaloers. Heel veel opties die ik heb zitten niet op zijn kneiterdure BMW..
geen extra getinte ramen, geen achteruitrijcamera, geen adaptief LED, geen keyless entry, geen lane assit, geen botswaarschuwing met remactiviteit, enz..
Bizar he! Is ik verbaas mij daar ook vaak over. Met mijn zoektocht naar een 3 serie vond ik dat ook zwaar tegen vallen. Hoewel er alles mogelijk is zijn het meestal relatief kale auto's. Zeker veiligheidszaken zoals actieve botswaarschuwing / remassistent zou toch gewoon standaard moeten zijn in dat segment. Misschien wel in elk segment, want het kan een botsing vaak voorkomen of de schade/letsel enorm beperken.
Op zich zijn er in Enschede ook wel hele nette wijken waar je echt wel een best bedrag mee mag nemen om er iets te kopen. Maar er zijn inderdaad ook genoeg wijken waar de armoe je tegemoet komt helaas.AsconaGT zei:ohja dat heb ik ook wel eens als ik iets moet ophalen. Laatst in Enschede nog, man man wat een armoe. Al zullen die daar ook niet uit luxe wonen natuurlijk. Zijn het originele opel dragers?
Op zich zijn er in Enschede ook wel hele nette wijken waar je echt wel een best bedrag mee mag nemen om er iets te kopen. Maar er zijn inderdaad ook genoeg wijken waar de armoe je tegemoet komt helaas.
Doe mij dan maar het minder premium van een Insignia met allerlei leuke opties dan blauw betalen voor een kale BMW.
EVV zei:dan blauw betalen voor een kale BMW. En dan nog een keer iedere beurt je blauw betalen aan onderhoud.
ohja dat heb ik ook wel eens als ik iets moet ophalen. Laatst in Enschede nog, man man wat een armoe. Al zullen die daar ook niet uit luxe wonen natuurlijk. Zijn het originele opel dragers?
Bizar he! Is ik verbaas mij daar ook vaak over. Met mijn zoektocht naar een 3 serie vond ik dat ook zwaar tegen vallen. Hoewel er alles mogelijk is zijn het meestal relatief kale auto's. Zeker veiligheidszaken zoals actieve botswaarschuwing / remassistent zou toch gewoon standaard moeten zijn in dat segment. Misschien wel in elk segment, want het kan een botsing vaak voorkomen of de schade/letsel enorm beperken.
Moderator
Hoe valt zoiets te doorbreken zonder direct de ACM in te schakelen? Het is mij ook een doorn in het oog op de diverse verkoopsites. We hebben het er hier eerder al eens over gehad.
Volgend jaar gaat het misschien nog, maar vanaf 2022 stapt men massaal weer over naar auto's met een verbrandingsmotor mocht men de bijtellingsregels niet wijzigen.En de overheid zou iets moeten doen om de 'schone' auto's na jaren subsidie in het land zien te houden zodat ze niet massaal geëxporteerd worden. Ik weet nu al waar over 4 jaar een groot deel van al die tesla's model 3 belanden. Overal behalve in Nederland.
AsconaGT zei:Elektrische auto's worden natuurlijk wel steeds goedkoper en bereik steeds beter. In 2022 denk ik dat je voor 45.000 euro wel een hele knappe EV kunt kopen.
BRG zei:AsconaGT zei:Elektrische auto's worden natuurlijk wel steeds goedkoper en bereik steeds beter. In 2022 denk ik dat je voor 45.000 euro wel een hele knappe EV kunt kopen.
Lijkt me dan nog steeds geen optie voor wie zijn wagen privé koopt![]()
Moderator
Dat zou kunnen, moet je wel de middelen (er voor over) hebben. Ben best geïnteresseerd in de E-208, maar als je dan ziet wat je moet bij betalen, schrik je toch wel, ik gun het mezelf wel, maar doe het denk ik niet, met 1.000 km/jaar. Op dat moment is het alleen maar een hebbeding zo voel ik dat.AsconaGT zei:Elektrische auto's worden natuurlijk wel steeds goedkoper en bereik steeds beter. In 2022 denk ik dat je voor 45.000 euro wel een hele knappe EV kunt kopen.
speedtouch zei:Dat zou kunnen, moet je wel de middelen (er voor over) hebben. Ben best geïnteresseerd in de E-208, maar als je dan ziet wat je moet bij betalen, schrik je toch wel, ik gun het mezelf wel, maar doe het denk ik niet, met 1.000 km/jaar. Op dat moment is het alleen maar een hebbeding zo voel ik dat.AsconaGT zei:Elektrische auto's worden natuurlijk wel steeds goedkoper en bereik steeds beter. In 2022 denk ik dat je voor 45.000 euro wel een hele knappe EV kunt kopen.
Gisteren nog naar het museum in Grunn geweest voor te Rolling Stones tentoonstelling: erg leuke tentoonstelling en prettig als het zo rustig is.
- Handige systeem dat je achterbank met een knop kon laten neerklappen is ook wegbezuinigd
Vriendinlief dus?Kortom, even afkloppen maar ik ben nog steeds heel wat jaartjes boetevrij
Het was lastig om kaartjes te bemachtigen (Om 00.00 uur... uiteindelijk na 20 minuten gelukt). Maar erg vermakelijke tentoonstelling; veel over de historie, samenwerkingen, 'schandalen', etc.Hoor ik meer goede verhalen over!
Blijkt de V40 ook te hebben; 1 knopje voor de hoofdsteunen en 1 voor de bank.Ik zag bij sommige (ook niet premium) auto's dat de hoofdsteunen ook naar beneden klappen als je aan dat knopje trekt/drukt.
Vriendinlief dus? winking smiley
Blijkt de V40 ook te hebben; 1 knopje voor de hoofdsteunen en 1 voor de bank.