Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Mooie dag Rob! Je hebt een hele mooie auto uitgezocht, daar kunnen jullie nog lang in stijl mee vooruit. Van harte!

Gerwin ook gefeliciteerd, erg mooi exemplaar in deze kleur. En helemaal gelijk te profiteren van de extra afschrijving die diesels in de afgelopen jaren blijkbaar heeft getroffen.

Mooi hoe jullie tegelijkertijd na lang dromen en twijfelen op iets passends zijn gestuit (y)

Wel grappig om de lange gesprekken over alle gadgets hier te lezen. Onze insignia is vrij basic naar die standaarden.. terwijl ik de regen- en lichtsensoren nog altijd als luxe ervaar. Moet ik wel zelf het stengeltje voor het grootlicht bedienen, zelf remmen en zelf dat ding tussen de lijntjes zien te houden. Vooralsnog met succes o_O

Op het werk deze week de uitrol van een ICT-ontwikkeling. Gevolg is dat mijn exchange account er uit is en de verwachting is niet dat ik daar vandaag nog weer bij kan. Gelukkig heb ik nog wat andere bronnen voor de klusjes die ik vandaag wilde doen. Hoe ik vanmiddag de videovergaderingen in kom weet ik nog niet, zal wel als gast zijn. Ik kon op de telefoon nog bij de teams-links, die staan nu veilig offline opgeborgen :)

Mogguh!

Vandaag de 206 mee: moet voor onderhoud naar de garage.

Gisteravond de xenonverlichting van de V40 kunnen testen: moet zeggen dat ik niet gelijk onder de indruk ben. Heb het idee dat ze vrij laag staan afgesteld.

Diesel uiteraard. Die dinosaurus brandstof was al uit mijn geheugen verwijderd
Och, jij met je steenkolenboot :p

Zometeen eerst de betaling even doen..is altijd effe slikken...grinning smiley
Heb ik ter plaatse gedaan: 6x checken of het bankrekeningnummer correct was :LOL:
Nog 1 nachtje slapen!

Hoe ik vanmiddag de videovergaderingen in kom weet ik nog niet, zal wel als gast zijn. Ik kon op de telefoon nog bij de teams-links, die staan nu veilig offline opgeborgen smiling smiley
Aah joh, nergens voor nodig: gewoon net doen of het niet lukt. Lekker middagje rust. Vergaderingen zijn zo 2019 ;)

Mooi hoe jullie tegelijkertijd na lang dromen en twijfelen op iets passends zijn gestuit
Dat is inderdaad wel ontzettend toevallig! Maar beiden hopelijk weer voor een heel aantal jaren tevreden ;)

Gisteravond de xenonverlichting van de V40 kunnen testen: moet zeggen dat ik niet gelijk onder de indruk ben. Heb het idee dat ze vrij laag staan afgesteld.

Ze hebben aan mijn xenon ook flink lopen sleutelen bij de APK want die was ook weer flink naar beneden bijgesteld. Ik weet even niet van welk bouwjaar jouw V40 is maar anders kun je nieuwe xenon pitten ook nog overwegen. Bij mijn Astra maakte een nieuw setje een wereld van verschil.

En waarschijnlijk was het gisteravond flink nat? Dan is het effect minder dan bij een droog wegdek.

betaling even doen..is altijd effe slikken...grinning smiley
Heb ik ter plaatse gedaan: 6x checken of het bankrekeningnummer correct was

Haha..die 6x heb ik ook wel gehaald..;) Doodeng..:)

Ik heb gewoon de auto gepind. Auto gechecked, alles doorgelopen. Ik betalen. Hij daarna auto overschrijven.

Eenmalig het bedrag opgehoogd. Kan er niets fout gaan en ze zien gelijk dat de transactie is gelukt

rjthefrisian zei:

Ze hebben aan mijn xenon ook flink lopen sleutelen bij de APK want die was ook weer flink naar beneden bijgesteld. Ik weet even niet van welk bouwjaar jouw V40 is maar anders kun je nieuwe xenon pitten ook nog overwegen. Bij mijn Astra maakte een nieuw setje een wereld van verschil.

En waarschijnlijk was het gisteravond flink nat? Dan is het effect minder dan bij een droog wegdek.

betaling even doen..is altijd effe slikken...grinning smiley
Heb ik ter plaatse gedaan: 6x checken of het bankrekeningnummer correct was

Haha..die 6x heb ik ook wel gehaald..;) Doodeng..:)
Ik ben naar de bank gereden en heb ze daar het papier gegeven waar de dealer het rekeningnummer op geschreven had, de bankmevrouw heeft het toen overgeboekt voor mij...Inderdaad spannend!

Ik ben naar de bank gereden en heb ze daar het papier gegeven waar de dealer het rekeningnummer op geschreven had, de bankmevrouw heeft het toen overgeboekt voor mij...Inderdaad spannend!

jeetje, was dat in 2020 of in 1920 ? :)

Bankrekeningnummer opschrijven, hopelijk een beetje net handschrift :D

Naar een bank rijden? Zijn die er nog? Ik zou echt niet weten waar ik naar toe zou moeten rijden sinds die in ons dorp een paar jaar geleden gesloten is.
Bankmevrouw overboeken? kan dat nog tegenwoordig (zonder extra kosten) ?

Waarom niet gewoon pinnen? je kunt een bedrag eenmalig op die dag ophogen (tot max. 50.000 euro bij mijn ABN bank) 's ochtends even binnen 1 minuut geregeld. Als je aan komt kun je de auto nog even checken (en kijken of alles volgen afspraak is gedaan) alvorens te betalen. Geen enkel risico op verkeerde overboeking, je hoeft niet naar een bank te rijden, het geld staat gelijk op de juiste rekening en word nergens vast gehouden tussen banken.

En in een extreem geval wat jaren geleden nog wel eens gebeurde; als je geld over maakt en de toko gaat failliet voor dat de auto word overgeschreven, dan ben je je geld niet kwijt). Anders sta je net als alle andere schuldeisers in de rij en is het maar de vraag wat je er van terug ziet.

Haha ja, volgens mij zijn er nog weinig banken waar je "even" kunt binnenlopen, laat staan dat ze een overschrijving voor je doen. Moet zeggen dat je tegenwoordig toch ook een hoop online of via de app zelf kunt regelen. Heb alleen ervaring met Rabobank en ING, vooral die laatste vind ik daarin erg sterk.

Alhoewel de ING mij enkele jaren terug ook verbaasd heeft. Toen we een gezamenlijke rekening gingen openen moest dat nog fysiek op een kantoor, daar moest iemand nog van een papier een vrij rekeningnummer overtikken. "Oh deze is al in gebruik en is niet afgestreept" was de opmerking van de medewerker na de eerste poging o_O

rjthefrisian zei:
Zometeen eerst de betaling even doen..is altijd effe slikken...:)

Daarnet even mijn handtekening gezet onder betaling van 1,3 miljoen eur nettolonen (eindejaarsbonussen); die omvang mag een mens eigenlijk ook niet bij stilstaan ;).

Wat niet betekent dat ik bij een privé betaling van een groter bedrag (meer dan 1.000 EUR) ook niet ettelijke keren het nummer van de begunstigde en de mededeling controleer.

Re: En in een extreem geval wat jaren geleden nog wel eens gebeurde; als je geld over maakt en de toko gaat failliet voor dat de auto word overgeschreven, dan ben je je geld niet kwijt). Anders sta je net als alle andere schuldeisers in de rij en is het maar de vraag wat je er van terug ziet.

Was ik ook bang voor. Dus pas betalen als de auto op je naam staat. Dan kan het wel even duren bij een faillissement dat je de auto krijgt, maar de curator is verplicht om het te regelen.

Meeuw zei:
Was ik ook bang voor. Dus pas betalen als de auto op je naam staat. Dan kan het wel even duren bij een faillissement dat je de auto krijgt, maar de curator is verplicht om het te regelen.

Dan loopt de verkoper risico...
Mijn collega werkte voorheen bij een grote merkdealer.
Heel uitzonderlijk werd eens een wagen te naam gezet zonder voorafgaande betaling.
De koper heeft de wagen nooit betaald en is hem ook nooit komen ophalen.
Wat een gedonder dat gegeven heeft met die wagen die daar maar in de weg bleef staan (niet betaald was maar juridisch ook niet meer aan de verkoper toebehoorde)!!!

klopt, zodra de auto op naam staat komt het (uiteindelijk) wel goed. Maar aantal jaren geleden toen er diverse autobedrijven failliet gingen (zelfs die ogenschijnlijk gezond en groot waren) heb ik dit vaak zien gebeuren dat mensen hun geld kwijt waren of slechts deels terug kregen. Of na veel gedoe toch hun auto.

Aanbetalingen of alvast overmaken betekend in de praktijk gewoon in de rij moet aansluiten (daar waar de bank preferent is en als eerste het geld op mag eisen). En alle leveranciers en klanten dan pas hun geld mogen terug eisen. Zelfs mensen die hun auto ter reparatie brachten duurde het soms 2 weken voordat alles terug kwam bij de rechtmatige eigenaar. Winterbandenopslag was ook zo'n gedoe. Sommige bedrijven hadden hun administratie niet op orde waardoor sommige mensen hun banden niet terug kregen . Gelukkig hoor de het de laatste tijd niet zo vaak meer

Dan loopt de verkoper risico...
Mijn collega werkte voorheen bij een grote merkdealer.
Heel uitzonderlijk werd eens een wagen te naam gezet zonder voorafgaande betaling.
De koper heeft de wagen nooit betaald en is hem ook nooit komen ophalen.
Wat een gedonder dat gegeven heeft met die wagen die daar maar in de weg bleef staan (niet betaald was maar juridisch ook niet meer aan de verkoper toebehoorde)!!!

ik begrijp ook wel dat het autobedrijf dat risico niet wil lopen. Daarom pin ik het bedrag, komt gelijk een bevestiging uit rollen zodat ze gelijk daarna de auto op mijn naam kunnen zetten.

Overigens; een soortgelijk verhaal van BRG gebeurde hier lang geleden ook toen mijn oom nog bij de renault dealer werkte. Een beste man kocht een Clio V6. Betaald en ook al op naam gezet. Vlak voor het ophalen is hij opgepakt (geen idee waarvoor) en langdurig in de gevangenis beland. Ding stond hagelnieuw in de showroom. Later verplaatst onder een afdakje waar hij zeker een 1,5 jaar heeft gestaan omdat ze het niet geregeld kregen. Plots was hij weg, geen idee hoe het is afgelopen.

AsconaGT zei:

jeetje, was dat in 2020 of in 1920 ? :)

Bankrekeningnummer opschrijven, hopelijk een beetje net handschrift :D

Naar een bank rijden? Zijn die er nog? Ik zou echt niet weten waar ik naar toe zou moeten rijden sinds die in ons dorp een paar jaar geleden gesloten is.
Bankmevrouw overboeken? kan dat nog tegenwoordig (zonder extra kosten) ?

Waarom niet gewoon pinnen? je kunt een bedrag eenmalig op die dag ophogen (tot max. 50.000 euro bij mijn ABN bank) 's ochtends even binnen 1 minuut geregeld. Als je aan komt kun je de auto nog even checken (en kijken of alles volgen afspraak is gedaan) alvorens te betalen. Geen enkel risico op verkeerde overboeking, je hoeft niet naar een bank te rijden, het geld staat gelijk op de juiste rekening en word nergens vast gehouden tussen banken.

En in een extreem geval wat jaren geleden nog wel eens gebeurde; als je geld over maakt en de toko gaat failliet voor dat de auto word overgeschreven, dan ben je je geld niet kwijt). Anders sta je net als alle andere schuldeisers in de rij en is het maar de vraag wat je er van terug ziet.
Duitse bank, daar zijn ze nog niet zo ver ;) Ik kon niet eens mijn overboekingslimiet online verhogen...
Pinnen wilde de verkoper niet, het schijnt dat het in het verleden voorgekomen was dat mensen gepind hadden en vervolgens tegen de bank hadden gezegd dat dit niet de bedoeling was geweest en de boel lieten terug draaien...

Het mooie was wel dat toen ik 6 jaar geleden daar een hypotheek wilde afsluiten, de medewerker eventjes naar de directie liep en na 10 minuten met goedkeuring terug kwam...

Duitse bank, daar zijn ze nog niet zo ver winking smiley Ik kon niet eens mijn overboekingslimiet online verhogen...

ohja, dat verklaard alles. :) die lopen met zulk zaken wat achter inderdaad

waar ze in Nederland graag willen dat je kleine bedragen pint willen ze dat in Deutschland juist niet. Heb wel eens met de motor getankt maar er ging (nog) minder in dan verwacht. Ik kwam onder de 15 euro uit en moest dus contant betalen. Maar had alleen pinpas. Die man werd gewoon boos o_O Na een paar keer in mijn beste duits gezegd dat het met de pin is of anders niet omdat ik geen contant bij mij had kon het schoorvoetend wel; uiteindelijk heb ik 20 cent meer moeten betalen en maar gepind. Daarna altijd een geldbriefje van 20 euro bij de motorpapieren gestopt voor zoiets.

rjthefrisian zei:
Thanx Frank! Hoe hoe gaat het bij jullie? Met je vrouw en de baby ook nog alles goed?

Ja absoluut. 20 weken echo was allemaal goed nieuws (en fantastisch om te zien) en op wat kleine kwaaltjes en een dapper groeiende buik is er niets aan d'r te merken.

Sanoma zei:
Hoe ik vanmiddag de videovergaderingen in kom weet ik nog niet, zal wel als gast zijn. Ik kon op de telefoon nog bij de teams-links, die staan nu veilig offline opgeborgen smiling smiley
Aah joh, nergens voor nodig: gewoon net doen of het niet lukt. Lekker middagje rust. Vergaderingen zijn zo 2019 ;)

Helemaal eens. Maar ik zit nog in de wittebroodsweten en daar hoort ook wel een beetje ideale schoonzoon gedrag bij natuurlijk :)

EVV zei:
Pinnen wilde de verkoper niet, het schijnt dat het in het verleden voorgekomen was dat mensen gepind hadden en vervolgens tegen de bank hadden gezegd dat dit niet de bedoeling was geweest en de boel lieten terug draaien...

Huh? Het standpunt is toch doorgaans dat je pinnen bij je volle verstand doet en alleen automatische incasso's kunt laten terugdraaien? Eenzijdig een pintransactie terugdraaien is fraude of diefstal faciliteren, lijkt me stug. Maar goed, bij een verkoper die je niet wil laten pinnen kun je op de kop gaan staan of de meer pragmatische stand kiezen. Tenzij je de benzine al in de tank hebt zitten natuurlijk, goed verhaal Joost.

Vorig jaar in Hamburg nog meegemaakt dat ik bij een horecagelegenheid (soort snack-restaurant) alleen contant kon betalen. In Kroatië heb je dat zelfs bij diverse restaurants in de hogere prijsklasse.

Het grootste bedrag wat ik ooit moest overmaken was voor mijn huis. Best spannend inderdaad.
Op het werk gaan inderdaad veel grotere bedragen rond! Daarbij zie je dit soort bedragen niet eens terug :)

Contant een auto betalen wordt ook steeds lastiger overigens.

Meeuw zei:
Vorig jaar in Hamburg nog meegemaakt dat ik bij een horecagelegenheid (soort snack-restaurant) alleen contant kon betalen. In Kroatië heb je dat zelfs bij diverse restaurants in de hogere prijsklasse.
Hier in de dorpssuper kan je ook alleen contant betalen. En als je te weinig mee hebt, het op laten schrijven :)

In Kroatië heb ik een keer gratis gegeten. Ik heb contactloos betalen uit gezet, maar dat snapte de ober niet. Die dacht dat het gewerkt had, ondanks dat ik meerdere keren geprobeerd had duidelijk te maken dat dat niet ging werken. Ik heb er later zelfs nog achter aan gebeld om het als nog over te kunnen maken maar ze snapte het niet.

Barri zei:
Contant een auto betalen wordt ook steeds lastiger overigens.

In België zijn cash-betalingen boven 3.000 EUR wettelijk verboden (witwassen zwart geld, miusdaad- en fraudebestrijding).

Haha..wist niet dat een betaling zo'n stormloop teweeg zou brengen.
Ik vind geld overmaken gewoon het prettigst. Doe ik al jaren en komt tot nu toe altijd goed.
Dan kunnen we wel allemaal theorieen en complotten gaan bedenken maar dat kan bij alles wel.
Ook bij een pinpas kan ik van alles bedenken.

Ja absoluut. 20 weken echo was allemaal goed nieuws (en fantastisch om te zien) en op wat kleine kwaaltjes en een dapper groeiende buik is er niets aan d'r te merken.

Mooi zo! Goed om te horen!
Zwanger collegaatje van mij heeft het Coronavirus opgelopen en heeft haar hele familie en schoonfamilie in een weekend besmet.

Dat is eigenlijk wel bijzonder, meestal gebeurt de tenaamstelling als je m ophaalt. Nu moet je m dus al verzekerd hebben en hsb betalen.

Barri zei:
Dat is eigenlijk wel bijzonder, meestal gebeurt de tenaamstelling als je m ophaalt. Nu moet je m dus al verzekerd hebben en hsb betalen.

Maar als de tent deze ochtend failliet gaat heeft Rob wel zijn auto :D

Have fun vandaag Rob (y)

EVV zei:
Meeuw zei:
Hier in de dorpssuper kan je ook alleen contant betalen. En als je te weinig mee hebt, het op laten schrijven :)

In Kroatië heb ik een keer gratis gegeten. Ik heb contactloos betalen uit gezet, maar dat snapte de ober niet. Die dacht dat het gewerkt had, ondanks dat ik meerdere keren geprobeerd had duidelijk te maken dat dat niet ging werken. Ik heb er later zelfs nog achter aan gebeld om het als nog over te kunnen maken maar ze snapte het niet.

Mijn vader , begin jaren '80, ging bij een bank in de Spaanse Pyreneeën (buurt Pamplona) twee Eurocheques omwisselen voor peseta's (a 600 gulden) . Ook hij kreeg niet uitgelegd dat hij de cheques niet terug hoefde te krijgen o_O . Beetje on topic, we reden toen een Saab 99, volledig onbekende auto in Spanje. Bekijks, en dat werd nog veel meer toen de knalpijp kapot ging in de smalle bergdorpjes. Wat een herrie! Is toen gerepareerd door er een leeg olieblikje (dacht ik) tussen te lassen. Heeft het nog lang gehouden.

Maar als de tent deze ochtend failliet gaat heeft Rob wel zijn auto

haha..dat dacht ik vanmorgen ook maar heb het maar niet gezegd...;)
Nu maar hopen dat de tent vannacht niet afgefikt is..:)

Maar eerst nog even paar uurtjes werken en dan vanmiddag die kant op.

Mogguh!

@ Rob: veel plezier he!

Maar als de tent deze ochtend failliet gaat heeft Rob wel zijn auto
Ook het eerste at ik dacht :D

Nu maar hopen dat de tent vannacht niet afgefikt is..
Inboedelverzekering :T

Mijn vader , begin jaren '80, ging bij een bank in de Spaanse Pyreneeën (buurt Pamplona) twee Eurocheques omwisselen voor peseta's (a 600 gulden) . Ook hij kreeg niet uitgelegd dat hij de cheques niet terug hoefde te krijgen nut smiley . Beetje on topic, we reden toen een Saab 99, volledig onbekende auto in Spanje. Bekijks, en dat werd nog veel meer toen de knalpijp kapot ging in de smalle bergdorpjes. Wat een herrie! Is toen gerepareerd door er een leeg olieblikje (dacht ik) tussen te lassen. Heeft het nog lang gehouden.
Wat een mooi verhaal; Hoe oud was je toen je dat hebt meegemaakt?

Veel plezier Rob! Toch altijd spannend een andere auto ophalen.

Ik heb gisteren een Iphone 12 Mini 128 GB besteld, komt vanmiddag binnen. Ik ben benieuwd. Een rib uit mijn lijf, maar als hij dan weer 3 jaar meegaat vind ik het prima.
Je gebruikt een telefoon tegenwoordig ook voor erg veel dingen.
Mijn huidige Iphone 8 maakt geen 4G verbinding meer, die heb ik laten nakijken maar een reparatie vond ik het niet meer waard. De achterkant is ook gescheurd en hij is ruim 3 jaar oud inmiddels. Kan Lize daar snapchat opzetten en wat spelletjes, nu doet ze dat op mijn oude Iphone 6 maar die batterij en de opslag zijn niet meer toereikend.

Maar eerst nog even paar uurtjes werken en dan vanmiddag die kant op.
Dat wordt vandaag 80% productiviteit Rob, je gedachten zijn al in de middag ;)
Maar veel plezier vanmiddag, toch altijd een leuk moment.

Hoop voor je dat je hem wat later in de middag op kunt halen, dan kun je meteen de Intellilux testen :D

Ik heb gisteren een Iphone 12 Mini 128 GB besteld, komt vanmiddag binnen. Ik ben benieuwd. Een rib uit mijn lijf, maar als hij dan weer 3 jaar meegaat vind ik het prima.
Inderdaad bizar hoe duur ze zijn. Anderzijds, voor een computer betaal je het ook......en feitelijk is een Iphone niks minder. Maar kun je weer mooi ff vooruit Jimmy.

Ik heb mezelf vorige week ook een nieuwe laptop cadeau gedaan (medion). Altijd weer een klap geld, maar de oude heeft het 10 jaar uitgehouden. Die was dus al ruim afgeschreven. En vrouwlief bestelde deze week een Airfryer, dus zijn de december aankopen wel weer gedaan dit jaar. :)

Wij laten het geld ook wel aardig rollen; nieuw matras, bedombouw. Nu ook nog een salontafel. Dan waarschijnlijk nog een vloerkleed en tv meubel. Je moet wat als er geen geschikte huizen online komen :D
En daarnaast heb ik hobbyproject Fiesta uiteraard nog!

@Rob: veel plezier vanmiddag! Had in m'n hoofd dat je 'm pas zaterdag op ging halen, daarom vond ik die tenaamstelling zo vroeg :cool:

Astra F zei:
Hoop voor je dat je hem wat later in de middag op kunt halen, dan kun je meteen de Intellilux testen :D

Inderdaad bizar hoe duur ze zijn. Anderzijds, voor een computer betaal je het ook......en feitelijk is een Iphone niks minder. Maar kun je weer mooi ff vooruit Jimmy.

Inderdaad, dat dacht ik ook, achja betalen en niet meer over na denken :). Wij hebben 3 jaar terug een Macbook Air gekocht en die werkt nog net zo snel en soepel als dag 1. batterij gaat nog super lang mee, kwaliteit op dat vlak vind ik wel erg goed, zeker voor normaal gebruik. Voor mijn werk heb ik een HP ZBook met i7, SSD blablabla.. werkt prima, en snel maar is niet zo snel als mijn Macbook, die toch 2 jaar ouder is.

Airfryer.. Ik heb dat niet, ik hoor er wel meer mensen over maar zou niet weten waarvoor ik dat zou moeten gebruiken.

Airfryer hebben mijn ouders ook. ter vervanging van de frituurpan. Het is een prima alternatief, ondanks ik zeer sceptisch was.

Maar hier thuis hebben we beide niet. We frituren / airfryeren dan toch nooit. Heel enkel halen we wel eens wat eten op bij de snackbar. Dat is dan met name als we weinig tijd en zin hebben om te koken. Maar dan wil ik ook niet gaan klooien met zo'n ding :) En je kunt in zo'n airfryer ook allerlei andere dingen maken, maar die kan ik nu ook prima maken. Bij ons gaat er wel veel in de oven. (y)

Inderdaad, Same als Joost een Frituurpan hebben wij ook niet. Hier thuis houdt niemand van friet en snacks. Daar missen we dus niets aan.

@ Telefoon: heb 'm nu 3 jaar en werkt gelukkig nog uitstekend. Als je een beetje een telefoon met fatsoenlijk geheugen en een goede camera wilt, dan ben je al snel je centen kwijt. Wel fijn dat je oude telefoon nog weer prima van pas komt als vermaakt voor je dochter :D (ontkom je ook bijna niet aan)

@ Airfryer: Wij hebben ook een airfryer: we maken er niet heel veel gebruik van, maar het werkt verder prima. Zelfs patat is er best aardig uit!
Patatje van de snackbar is wel lekkerder, dus als we eens een patatje halen dan van de snackbar.

@ aankopen: voor ons ook een duur eindejaar. Auto gekocht natuurlijk en op dit moment is er een schilder bezig om alle deuren en kozijnen in huis te schilderen (vorige bewoners hadden dat enigszins verpest) dure bedoening.
We moeten eigenlijk nog wel een andere bedombouw: na 3x uit- en inelkaar gezet te zijn, is deze van de Ikea erg krakerig geworden.

@Gerwin, wel zonder simkaart hoor.> gewoon thuis op de WiFi, kan ze snapchatjes sturen en beeld bellen met haar vriendinnetjes :). en wat spelletjes die ik nie top mijn telefoon hoef :)

@Bed, ja dat hebben wij dus ook.. in elkaar, uit elakar en nu kraken als een gek. Maar over 6 weken komt ons nieuwe Swiss Sense bed. Dit jaar spekken wij de economie ook als nooit tevoren. heb al flink geld uitgegeven aan inrichting van ons nieuwe huis.. Bank, bed, eetkamer stoelen 2 "nieuwe" vintage oude kasten, laminaat voor boven, alles voor de nieuw WC, slaapbank voor zolder, muurverf en kwasten enzo is besteld. Daar komt dan begin 2021 nog ene flink bedrag op voor raambekleding op maat en de overige kosten van de "verbouwing". Maargoed, nog 4 weken en 1 dag :D

Iets meer dan een jaar geleden hebben we hier verbouwd, dus 2020 was een goedkoop jaar maar als ik op tel wat we dan toch ook dit jaar nog weer aangeschaft hebben voor het huis en de kleine..... tikt toch ook wel weer aan. Zo is er eigenlijk ook altijd wel wat, gelukkig is de spaarrekening ook weer wat aan gespekt dus zorgen maken we ons nog niet.

Als ik dan ook nu weer naast mij kijk en de dozen van Amazon, bol.com, Prenatal, Zalando, Mediamarkt etc bij elkaar/in elkaar zie staan. Dan zijn er de afgelopen weken ook weer een hoop pakketjes bezorgd :D
Heb ik het nog niet over de Aliexpress pakjes die in de brievenbus passen o_O
Meestal spaar ik het oud papier op tot ze het hier voor de deur komen ophalen (inzameling via de basisschool), denk dat ik het zaterdag toch maar in de auto gooi en zelf even weg breng. Staat inmiddels wel een beetje in de weg.

@Gerwin, wel zonder simkaart hoor.> gewoon thuis op de WiFi, kan ze snapchatjes sturen en beeld bellen met haar vriendinnetjes smiling smiley. en wat spelletjes die ik nie top mijn telefoon hoef grinning smiley
Haha, heel begrijpelijk! Ik zie in mijn vriendengroep ook reservetelefoons daarvoor gebruikt worden. Anders pakken ze de 'normale' mobiel en dan bellen ze per ongeluk iemand of heb je in 1x een abonnement op iets :) Mooiste verhalen al over gehoord.

@ Economie: ik ben trots op de inwoners van dit topic, we helpen de economie door de crisis. Bravo! :T

BRG zei:
rjthefrisian zei:
Zometeen eerst de betaling even doen..is altijd effe slikken...:)

Daarnet even mijn handtekening gezet onder betaling van 1,3 miljoen eur nettolonen (eindejaarsbonussen); die omvang mag een mens eigenlijk ook niet bij stilstaan ;).

Wat niet betekent dat ik bij een privé betaling van een groter bedrag (meer dan 1.000 EUR) ook niet ettelijke keren het nummer van de begunstigde en de mededeling controleer.

Zo gaat het mij ook.... je raakt "zakelijk "gewend aan grote bedragen. IK teken ook vaak ver boven de miljoen. Salarissen, belastingen etcetera. Privé is dat meestal toch wel wat anders. Privé moet ik het alleen doen Zakelijk kennen we mimimaal het 4 ogen principe..

Qua investeringen ben ik ook wel een beetje klaar dit jaar,
-Nieuw huis
-nieuwe keuken
-nieuwe vloeren
-nieuw toilet
-investeringen in de tuin
-nieuw bed en matrassen
-nieuwe ( andere ) auto ter vervanging van de Omega..

Alles ook wel een beetje vanwege het uitblijven van een mooie en avontuurlijke reis...
.... en het verzilveren van wat overwaarde.

Ik zit in een ander levensfase voor een deel denk ik...

rjthefrisian zei:
Moggul!

Zag in mijn Post nl app dat er al post van de RDW onderweg is. Blijkbaar hebben ze de auto gisteren al op mijn naam gezet. Toevallig net na mijn betaling..:)

Knipsel by Rob de Vries, on Flickr

Gelukkig kan dit ook nog. Heb ik ook een aantal malen mogen ervaren: tenaamstelling voor ontvangst van het geld.
Ik kreeg mijn laatste auto zelfs "op rekening" geleverd.

Hadden wij bij de Alto ook. Even kijken naar een auto, maar met die auto thuiskomen. Ik had nog snel het overschrijvingsbewijs van de Twingo thuis meegegrist, maar de reservesleutel niet.
En het geld stond nog op de spaarrekening. Toch de Alto mee kunnen nemen die zaterdagmiddag. Maandag het geld overgeschreven en dinsdag de reservesleutel van de Twingo gebracht.

Nu ik het bedenk tot nu toe altijd op niet echt gebruikelijke ( lees niet risicovolle ) manieren mijn auto's gekocht.

- Auto 1 van collega gekocht, 14.000 gulden, volgens mij gewoon aan hem overgemaakt toen.
- Auto 2 van mijn toenmalige werkgever gekocht, was de Opel Corsa huurauto die Total Loss was toen, opgeknapt door collega's van schadebedrijf.
- Auto 3 was de Astra Coupe die in de showroom stond bij mijn werkgever, Corsa er op ingeruild ( die leverde nog precies hetzelfde op wat ik er 3 jaar daarvoor aan kwijt was geweest ) en 10.000 Euro bijgelegd toen, ook gewoon over gemaakt.
- Auto 4 was de huidige Astra, was van vader van collega van mijn broer, vroegen er 750 Euro voor en die heb ik handje contantje in de hand gedrukt.

Mogguh!

Airfryer.. Ik heb dat niet, ik hoor er wel meer mensen over maar zou niet weten waarvoor ik dat zou moeten gebruiken.
Zo was het bij mij ook hoor, onder het motto "voor die paar bitterballen die ik erin opwarm koop ik hem niet". Echter kan B er beter mee overweg :)
We hebben hem laatst enkele weken op proef gehad, maar je kunt er heel goed bepaalde groenten, schotels en zelfs vlees in bereiden. Naast patat kun je er ook aardappeltjes lekker in klaar maken, bakken we er broodjes in af ed. Dus hij is wel heel breed inzetbaar.

Alles ook wel een beetje vanwege het uitblijven van een mooie en avontuurlijke reis...
.... en het verzilveren van wat overwaarde.
Ik zit in een ander levensfase voor een deel denk ik...
Lekker dat je dan op deze manier ook er lekker van kan genieten!!

Las gisteren wat info over de nieuwe Citroen C4 / 308 die op hetzelfde platform komt als de Astra L. Helaas geen pure EV, enkel een hybride zoals men nu verwacht.
Het nieuwe puur elektrische platform van PSA zou pas in 2023 beschikbaar zijn. Als dit echt zo is, dan is PSA wel heel laat om aan te haken in de EV markt.
Noujah, we wachten het wel af. Een mooie astra ST Hybride zou ik ook wel toejuichen :D

Ik zie daar ook wel een rol voor de overheid in. Compenseer het verschil in aanschafprijs tussen een benzine en een Hybride.
Ik geloof wel dat veel gebruikers dan alsnog veel km. elektrisch zullen afleggen. Als je het via een module dan ook nog mogelijk kunt maken om in de toekomst gereden brandstofkm. ander te belasten als EV km, dan stimuleer je gebruikers ook elektrisch te rijden.

Ik heb de economie in 2019 aanzienlijk gespekt met een andere tuin en diverse andere dure zaken.

Op de auto na in 2020 (wat ook natuurlijk aardig veel heeft gekost) hebben we weinig gekke dingen gedaan. Deels door corona maar ook omdat we nu de komende paar jaar even flink wat geld willen sparen voor andere keuken, vloerverwarming + vloer. En afhankelijk hoe veel er gespaard kan worden ook nog wel iets met de kozijnen of tripple glas of iets. Staat voor het najaar van 2024 op de planning of voorjaar 2025. Tot die tijd ook wel gewoon leuke dingen blijven doen en af en toe jezelf verwennen ;)

Moggul!

ik heb me vaker wat negatief uitgelaten over de Astra K ST maar kom er op terug. Wat een donders fijne auto en nadat ik eerder wat twijfelachtig was over het uiterlijk vind ik nu dat er gewoon een mooie auto staat. Zeker in dit diepzwart met donkere ramen, chroom en alles in LED. Echt een lel van een auto ook en eigenlijk heb je niet meer nodig. Oogt ook wel een stuk meer auto dan de vijfdeurs. Het is nu een veel rankere auto dan de J en daar moest ik eerst erg aan wennen maar vind het nu juist erg sierlijk. Mijn vrouw dacht van de buitenkant dat de auto veel kleiner was maar toen ze erin zat draaide ze wel bij..;)

Gistermiddag de auto dus opgehaald bij Stern in Wormerveer. Erg prettig ontvangst weer en een uiterst vriendelijke en nuchtere Noord Hollandse verkoper.
Auto was keurig netjes en het plekje op de bumper was verdwenen.
Auto was dus een dag eerder op naam gezet. Doen ze vaak als mensen wat verder weg komen omdat het systeem er nog wel eens uit wil liggen.
Uitgebreide uitleg van de verkoper gehad (wat ik stiekum natuurlijk bijna allemaal al wist omdat ik het boekje al had doorgelezen..:) ) maar fijn om het nog eens bevestigd te zien.

Kon hem nu ook voor het eerst met de 17-inch velgen zien en ik moet zeggen dat het een hele verbetering is tov van de 16-inch die eronder zaten.
Wielkasten zijn nu mooi gevuld en eigenlijk precies goed. Het rijdt ook een stuk stiller en comfortabeler dan 18-inch.

Vervolgens kregen zowel mijn pa (die mee was) als ik nog een heel leuk tasje met kerstattenties en snuisterijen mee ipv de gebruikelijke bos bloemen.
Keurige aflevering!

En toen rijden naar huis via de Afsluitdijk. Mooie rit en uitgebreid de auto aan de tand kunnen voelen.
En tjonge jonge wat heeft deze auto een sprong voorwaarts gemaakt tov de J.

Enkele highlights:
+ Auto is van binnen gewoonweg nieuw; geen krasje of plekje. Van buiten alleen wat steenslagplekjes.
+ Het is een lel van een auto en even lang als de J maar biedt veel meer ruimte. Vooral achterin kun je als volwassene heel riant zitten. Ook voorin is het wat luchtiger.
+ Auto is veel stiller dan de J. De J had nogal wat windgeruis bij de ramen. Dat heeft deze helemaal niet en ook het motortje hoor je niet.
+ Qua wegligging merk je dat de auto veel lichter en lichtvoetiger is en hij een stuk comfortabeler over de weg glijdt dan mijn vorige Astra met sportonderstel en 18-inch.
+ De bediening van pedalen, bak en andere instrumenten gaat veel soepeler en lichter.
+ Enorme sprong in schermen en multimedia. Tussen de tellers er mooi uitgebreid kleurenschermpje en ook het navi 900 intellilink is een heerlijk systeem. Intuitief, vlot en erg uitgebreid. En heb Android auto direct al aan de praat gekregen. Maar verder nog wel allemaal uitzoeken wat er wel en niet mogelijk is.
+ Stuk meer power en mooi lineair krachtverloop. Een ook in de vijf en de zes gebeurt er nog het nodige als ik het gas in trap.
+ Intellilux is fenomenaal. Wat een bak licht en led verlichting is toch echt weer een stuk prettiger dan xenon. Het automatisch groot licht was echt even wennen. je ziet het blauwe lampje af en toe oplichten terwijl er tegenliggers aankomen en dan denk je oh oh.. maar hij past keurig steeds de bundel aan zodat tegenliggers uit de bundel vallen en er geen last van hebben. Echt mooi systeem en het zicht is geweldig. Heb alleen wel twee keer heel even een storingslampje van de hoogteverstelling zien branden dus dat houd ik even in de gaten.
+ Keyless entry/exit en startknop: echt ideaal en een van de opties die ik erg ga waarderen maar wil nog steeds de sleutel uit de broekzaak halen als ik naar de auto loop.
+ Electrische achterklep is ook erg fijn met de voetsensor. gaan we ook echt wel gebruiken als we met de kinderwagen oid staan.
+ Qua hulpsystemen heb ik alleen de lane assist even getest. Wel aparte ervaring dat er af en toe iemand aan je stuur zit te rukken. Of ik het ga gebruiken..weet het niet..

Ook minpunten? Uhm..de piepers zijn inderdaad erg gevoelig en lawaaierig maar heb er niet veel last van. En de rolhoes achterin vind ik wat matigjes.
En je merkt dat er veel dingen zijn wegbezuinigd ivm het gewicht (rails in kofferbak, chromen elementen in kofferbak, brillenhouder dak, enz.)

Al met al een auto die een onzettend goede value for money biedt. Veel ruimte, moderne techniek, goede prestaties en prima weggedrag.
Hij blinkt nergens enorm in uit maar laat ook nergens steken in vallen. Echt een fijne auto.

Tot zover een eerste indruk.

Fijn dat je zo positief bent over de auto, veel plezier er mee! Klinkt alsof je de auto al goed uitgeprobeerd hebt.

Oh en over dat spekken van de economie. In 2020 hebben wij iig gekocht: nieuwe wasmachine, droger, magnetron, oven, auto, airfryer (ideaal!), tv, complete babyuitzet en nog heel veel internetbestellingen. Kreeg gisteren overzicht van Bol.com.. halleluja..die zijn rijk van ons geworden.

Terug
Bovenaan