Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Heb voor de lol meteen maar even gekeken hoe duur het kan bij Mini.

€ 78.709 dus o_O voor een MINI JOHN COOPER WORKS ALL4 COUNTRYMAN

Leuk ding maar de tering zeg.

Consumentenprijs
€ 47.720
Opties
€ 15.639
Bpm en btw:
BPM
€ 14.170
Recyclingbijdrage
€ 35
BTW 21%
€ 10.996
Registratiekosten
€ 51
Kosten rijklaar maken
€ 1.094
Totaal bpm en btw
€ 26.346

cosySec

Deze is een jaartje ouder dan die waar ik in heb gereden en is goedkoper, vind ik ook erg fraai:

https://www.autowereld.nl/mini/mini-cooper/2-0-s-60-years-edition-black-pack-led-leder-hud-sportstoelen-schuifdak-keyless-33706812/details.html

v0l3i6nxsdm19.jpg

@Ruud, temperatuur en dan met name opwarmen van de motor zal er vast ook mee te maken hebben. Ik zet wel de verwarming uit als ik wegrij, pas op de snelweg gaat ‘ie op 19 graden. Snelweg is 2,5km rijden vanaf zowel werk als huis.

De wagen heb ik vanaf 5 januari 2018. Eerst voor 5 jaar en 35.000 km per jaar, maar omdat ik veel te veel kilometers rij zou ik over de 2 ton komen, dus is het contract na 1 jaar 35K op 47K per jaar gezet. Kom je op 176K na 4 jaar ipv 175K na 5 jaar.
In theorie zou ik volgend jaar al de bestelling de deur uit moeten hebben.

@JFR: dikke bak, verder heb ik geen verstand van mini. Nooit echt een praktische auto gevonden..

Hugozer zei:
AsconaGT zei:
Wat staat er in de handleiding?

Da's een verdomd goeie vraag o_O o_O

In de handleiding staat dat je de grootlichtassistent iedere keer opnieuw moet activeren door op het knopje met de a te drukken op de richtingaanwijzerstengel. Had die knop eigenlijk nog nooit gezien, maar ik vind wel bijzonder dat je een dergelijke moderne functionaliteit met een knopje aan moet zetten. Terwijl voor de rest qua verlichting alles automatisch kan... maar goed, er zal wel een reden voor zijn. Ga t binnenkort eens uitproberen.

Hoe weet jij waar mijn vriendin woonde?eye popping smiley grinning smileygrinning smiley
Opzich prima appartementjes, maar wel een deprimerend uitzicht. Enkel een bitumen dak en stenen muur.
Neej, ik had er altijd een hekel aan om naar die appartementjes te gaan.

tjahhh,,,.... :) zo groot is ons dorp niet he. Hij kijkt uit op die drogisterij met die duitse naam. Ik ben er zelf niet geweest nog, maar wat ik zo hoor is het prima voor iemand die alleen is en niet al te veel geld kwijt is aan huur. Bovendien heeft hij geen auto, dus ook geen problemen met parkeren en handig als je wat nodig hebt zo midden in het centrum.

Tsjah, dat klinkt als heel lang......maar als je al een uur reistijd hebt dan valt de werktijd nog heel erg mee

qua uren valt het nog mee. Het is nu ook laag seizoen bij hun. Maar je moet wel bedenken dat hij elke dag een uur op de fiets zit (geen E-bike) en ook weer een uur terug. In weer en wind. En fysiek een zwaar beroep heeft. Dus die is aardig uitgeteld als hij 's avonds op de bank ligt. Ik zou persoonlijk ook werk dichter bij zoeken maar hij is wel het type dat gewoon lekker blijft , lekker vertrouwd en niet snel naar wat anders zoekt.

Dik ding maar 46k slaat natuurlijk nergens op.

bizar inderdaad! Toch worden ze best veel verkocht. Als je de ruimte niet nodig hebt is het wel een kek ding! (y)

Deze week is weer mijn thuiswerk week (net als mijn vrouw). zoals eerder gezegd vind ik het erg vervelend om diverse redenen.

Maar dat ik vanmorgen de kou niet in hoef en geen auto hoef te krabben is toch wel erg prettig :) flink koud geweest

@ Fer: Duidelijk verhaal, gaat dan snel met de km. :)

AsconaGT zei:
tjahhh,,,.... :) zo groot is ons dorp niet he. Hij kijkt uit op die drogisterij met die duitse naam. Ik ben er zelf niet geweest nog, maar wat ik zo hoor is het prima voor iemand die alleen is en niet al te veel geld kwijt is aan huur. Bovendien heeft hij geen auto, dus ook geen problemen met parkeren en handig als je wat nodig hebt zo midden in het centrum.

Ah ja, je bedoelt het zicht vanuit het keukenraam? Ik vermoed dat hij, gezien vanuit de opgang bij die kebabzaak het 2e appartement heeft. B had destijds het 1e appartement.
De ruimte is helemaal voldoende en het ligt inderdaad lekker centraal in het centrum, daar is niks mis mee. Het is ook maar net welke eisen je er aan stelt.
Als je geen problemen hebt met het uitzicht vanuit het kamerraam (je kijkt dan op het magazijn van de AH) kun je er prima zitten.

Maar dat ik vanmorgen de kou niet in hoef en geen auto hoef te krabben is toch wel erg prettig grinning smiley flink koud geweest
De Leaf was vanochtend heerlijk 22 graden, en het stuurwiel alsmede de stoel waren ook heerlijk warm :) Da's wel heel fijn bij een EV.

Gisteren hebben B en ik nog een fotoshoot gehad, mijn zus doet dat hobbymatig. Dus ook het bos in voor wat herfstfoto's.
Tijdens de laatste sessie (ik wilde niet enkel foto's met jas aan, dus soms ook gewoon in de trui of blouse) de Leaf via de APP op verwarmen gezet. Dan is het wel heerlijk warm instappen in de auto, als je zelf koud bent. Ook zus kon de verwarmde achterbank wel waarderen. :)

Hugozer zei:
Hugozer zei:
AsconaGT zei:

In de handleiding staat dat je de grootlichtassistent iedere keer opnieuw moet activeren door op het knopje met de a te drukken op de richtingaanwijzerstengel. Had die knop eigenlijk nog nooit gezien, maar ik vind wel bijzonder dat je een dergelijke moderne functionaliteit met een knopje aan moet zetten. Terwijl voor de rest qua verlichting alles automatisch kan... maar goed, er zal wel een reden voor zijn. Ga t binnenkort eens uitproberen.

Juist, dat bedoelde ik. Ik heb het ook nooit gesnapt, maar het went wel :)
Ik moet nu elke keer handmatig het start/stop systeem uitzetten of de sportstand instellen (4x dezelfde knop indrukken), dat laatste is inmiddels ook al automatisme geworden.

Genieten is dat he! :cool: pure luxe. Al heb ik geen verwarmbare achterbank en ook het stuur word niet verwarmd.

Duitse auto hé, alles is meerprijs en een flinke prijs ook :) met als gevolg dat menig Aziaat of fransoos rijker is uitgerust an de Duitse modellen waar qua mogelijkheden vrijwel alles mogelijk is, maar dus niet word besteld.

De ruimte is helemaal voldoende en het ligt inderdaad lekker centraal in het centrum, daar is niks mis mee. Het is ook maar net welke eisen je er aan stelt.
klopt, zijn eisen zijn vooral goedkope woonruimte, en zo snel mogelijk :cool: al vind hij het hier volgens mij ook wel gezellig. :)

Moggul!

ben benieuwd naar Gerwin zijn eerste ervaringen!
Vant weekend de Astra gestript..al het led en accessoires eruit....kreeg alleen een van de slotbouten niet los..heeft de garage muurvast gezet en spul neigt door te draaien. Die laat ik dus maar mooi zitten en meld ik even.

Genieten is dat he! cool smiley pure luxe. Al heb ik geen verwarmbare achterbank en ook het stuur word niet verwarmd.

Ik heb straks ook geen verwarmd spul meer....maar ik zal het niet echt missen.
Stoelverwarming gebruikte ik al nooit want ik houd helemaal niet van zo'n warme bips en ik vind het op stof echt niet nodig.
Alleen de stuurverwarming gebruikte is misschien enkele keertje maar dat is ook op een hand te tellen.

Maar jah..nu sowieso niet nodig ivm thuis werken..nu zet ik de cv en de badkamerkachel met mijn smartphone aan vanuit bed..is wel lekker..;)

B Real zei:
Hugozer zei:
Hugozer zei:
AsconaGT zei:

Ik moet nu elke keer handmatig het start/stop systeem uitzetten of de sportstand instellen (4x dezelfde knop indrukken), dat laatste is inmiddels ook al automatisme geworden.
Ik heb helaas geen Nederlandstalige handleiding paraat, maar in de Engelse staat het volgende:
The latest setting of the high beam
assist is being stored and remains set
when the ignition is switched on
again.
Dat zou betekenen dat die gewoon aan blijft lijkt mij. En dat is volgens mij ook wat mijn auto doet.

Wat een armoe Rob, dat automatiseer je toch zo dat het of aan gaat tegelijk met je wekker of x minuten voordat de wekker gaat :D

Ik kijk inmiddels ook vanuit mijn warme werkkamer op een bevroren auto. Volgens mij moet mijn vriendin zo weg, mag ze hem lekker zelf ontdooien :)

@ Ruud, was gisteren ook wel ontzettend lekker weer om in het bos te zijn (y)

rjthefrisian zei:
Moggul!

Vant weekend de Astra gestript..al het led en accessoires eruit....kreeg alleen een van de slotbouten niet los..heeft de garage muurvast gezet en spul neigt door te draaien. Die laat ik dus maar mooi zitten en meld ik even.
Ik heb ooit eens een vastzittende slotbout los gekregen door de rest van de wielbouten extra vast te draaien. Daardoor werd de spanning van de vastzittende bout af gehaald en wilde die wel los. Had je dit al geprobeerd?

Ik heb ooit eens een vastzittende slotbout los gekregen door de rest van de wielbouten extra vast te draaien. Daardoor werd de spanning van de vastzittende bout af gehaald en wilde die wel los. Had je dit al geprobeerd?

Dat is een tip! Maar ik laat het mooi over aan de garage. Misschien gaat het met een luchtsleutel al veel makkelijker.

Wat een armoe Rob, dat automatiseer je toch zo dat het of aan gaat tegelijk met je wekker of x minuten voordat de wekker gaat

Onze wekker van bijna 8 weken oud is echter nogal onvoorspelbaar..;) Die bepaalt momenteel een beetje hoe laat ik eruit ga en dat is vaak eerder dan dat ik de wekker zet..;)

Ohja, die wekker hebben wij ook natuurlijk. Automatiseren lukt daarmee ook nog niet echt. Alleen gaat die 's nachts nog wel eens af, nu is deze nog in ruststand en ben ik dus een ouderwetse wekker nodig :D

Mogguh!

Gisteren moest ik op pad om wat bestellingen rond te brengen (actie van de muziek) en wat is het toch een heerlijke auto.
Schakelt en stuurt strak en de motor is zo soepel: geen plotselinge krachtboost, maar gewoon lekker 'sleuren'. 120pk die voldoende zijn.

En ontzettend veel positieve reacties: de kleur doet het 'm wel hoor. Bij veel mensen wat buiten gestaan (banden schoppen) en dan komen de Volvo-rijdende/liefhebbende buren er ook nog even bij staan. Was leuk; met de Punto nooit gehad :p

1 nadeel ontdekt: de stoelverwarming aan de bestuurderskant doet het niet (lijkt het) op standje 3 krijg ik in elk geval geen rug vol zweet ;)

Maar dat ik vanmorgen de kou niet in hoef en geen auto hoef te krabben is toch wel erg prettig grinning smiley flink koud geweest
Wij hoeven gelukkig slechts 1 auto nog te krabben :D Nu nog de app activeren zodat ik 's ochtends niet eerst de kou in moet om de standkachel te activeren...

Dan is het wel heerlijk warm instappen in de auto, als je zelf koud bent. Ook zus kon de verwarmde achterbank wel waarderen
Lekker hoor! Ook nog een verwarmde achterbank.. luxe all-over

Stoelverwarming gebruikte ik al nooit want ik houd helemaal niet van zo'n warme bips en ik vind het op stof echt niet nodig.
Begrijpelijk; zou voor mij bij stof ook geen vereiste zijn.

Dat is een tip! Maar ik laat het mooi over aan de garage. Misschien gaat het met een luchtsleutel al veel makkelijker.

juist met een luchtsleutel is de kans groot dat je de adapter of bout stuk maakt. die zijn vaak stukken minder sterk dan een bout en kunnen niet goed tegen het 'hameren' van een luchtsleutel. Sowieso is het eigenlijk zo dat je slotbouten nooit met lucht mag behandelen.

zolang de bout en adapter nog heel zijn; gewoon een momentsleutel of ander gereedschap met een lange arm er op zetten, zorgen dat alles goed recht op elkaar staat en dan langzaam handmatig kracht zetten.

inderdaad aan de garage laten ;) desnoods gewoon op de auto laten en nieuw setje slotbouten halen
Wij hoeven gelukkig slechts 1 auto nog te krabben big smile smiley Nu nog de app activeren zodat ik 's ochtends niet eerst de kou in moet om de standkachel te activeren...
de benz kan ook met de app worden opgewarmd. De stoel gaat dan ook al aan. Duurt zo'n 10 minuutjes en dan is alles aardig op temperatuur en ontdooid.
Maar de Up is gewoon lekker ouderwets krabben. Beetje mijn taak als B 's ochtends weg gaat.
Gisteren hadden we eten besteld bij een lokaal restaurant en wilde dat even afhalen rond 18.00 uur. Toen zat er al een laagje ijs op de voorruit van de Up. eerst gezocht naar de ijskrabber. :) maar vanmorgen werken we beide thuis

stoelverwarming gebruikte ik al nooit want ik houd helemaal niet van zo'n warme bips en ik vind het op stof echt niet nodig.
Begrijpelijk; zou voor mij bij stof ook geen vereiste zijn.
In de GTS miste ik het ook nooit, onder het mom van "wat je niet kent mis je ook niet". In de Leaf met stoffen bekleding heb ik het wel, maar vind het echt heerlijk. Heb hem bij temperaturen onder de 12 graden eigenlijk continu op LOW staan. Dus indien mogelijk zou ik het op een volgende auto wel graag weer hebben.

De stuurwielverwarming vind ik wel echt een héérlijk ding, temeer omdat ik echt altijd koude handen heb. Dat ding staat nu ook continu aan :)

Ik heb geen last van ijs, wel van modder.
De boeren zijn volop op het land aan het werk in Zeeland.
Voeg daar nog wat vocht bij, en de wegen liggen er spiegelglad en heel bevuild bij.
Resultaat: ik heb een bruine S90 :(

In de Signum vond ik juist de stoelverwarming heerlijk. In de Mondeo (met stoffen bekleding) was het al snel veel te heet.
De Astra heeft het niet maar ik denk wel dat als die optie in de volgende aan te vinken is, ik dat doe..

Gisteravond realiseerde ik me dat het zou gaan vriezen, dus heb ik zo'n plastic voorruitdekentje de boel afgedekt. Hielp goed.
Maar hebben jullie dat ook, dat als je klaar bent met krabben en in de auto's stapt, de boel ineens aan de binnenkant beslaat? Kan je weer een paar minuten wachten tot de voorruit weer schoon is..
Daar heb ik een oplossing voor: Mondkapje opzetten! :D

Gisteravond realiseerde ik me dat het zou gaan vriezen, dus heb ik zo'n plastic voorruitdekentje de boel afgedekt. Hielp goed.
Maar hebben jullie dat ook, dat als je klaar bent met krabben en in de auto's stapt, de boel ineens aan de binnenkant beslaat? Kan je weer een paar minuten wachten tot de voorruit weer schoon is..

C3 ís gewoon aan de binnenkant bevroren. We rijden hier zo weinig dat de auto's van binnen best wel vochtig zijn.

Ramen krabben doe ik al jaren niet. Ik start de auto 5 á 10 min van te voren. Dan zijn de ramen schoon en zit de eerste warmte in de auto.
Nee, niet goed voor het milieu. Slijtage aan de auto geloof ik wel.

Vorige week een rubberen mat voor de kofferbak besteld. De officiële via de dealer is 2,5 keer zo duur. Die ik nu heb dus een stuk goedkoper en de volgende dag in huis. Pasvorm is verbazend goed.
Wel zo fijn met een hond die nog wel eens in het bos komt, kinderwagen waarvan de wielen altijd smerig zijn en andere zooi die er achterin moet.

zo'n rubberen mat heb ik ook gelijk gekocht. paar tientjes. (y) licht opstaand randje, dus zelfs met vocht is het geen probleem

Niet origineel MB, dat was echt belachelijk duur.

ook als ik naar de bouwmarkt ga en wat zwaarder spul er in moet gooien vind ik het prettiger. (y)

Ik start de auto 5 á 10 min van te voren. Dan zijn de ramen schoon en zit de eerste warmte in de auto.
Nee, niet goed voor het milieu. Slijtage aan de auto geloof ik wel.

ach, dat je warm achter het stuur zit en de ramen niet beslaan komt de veiligheid weer ten goede, zo praat ik het voor mijzelf goed :T Maar het is meer dat ik bang ben dat de auto voor de deur mee genomen word. Jaren geleden is dat gebeurd bij een nieuwe golf paar straten verder. Dat was dan wel een doorlopende weg en geen doodlopend stukje waar ik woon. Maar ergens heb ik dat altijd in gedachten.

Vorige week een rubberen mat voor de kofferbak besteld. De officiële via de dealer is 2,5 keer zo duur. Die ik nu heb dus een stuk goedkoper en de volgende dag in huis. Pasvorm is verbazend goed.
Wel zo fijn met een hond die nog wel eens in het bos komt, kinderwagen waarvan de wielen altijd smerig zijn en andere zooi die er achterin moet.

Klopt..ideaal met de hond of kinderwagen of andere smerige troep. Ik heb ze ook altijd..heb gisteren net die van de huidige Astra op MP gezet en schaf weer en nieuwe aan voor de nieuwe Astra.
Gewoon immitatie..is goed genoeg en scheelt een hoop in de prijs.
Wil er ook nog een hondennet in hebben maar die is op MP ook niet te vinden. Nieuw valt die ook nog wel mee.

wat is een hondennet? zo'n net wat de baggageruim van de passagiers scheid?

Want in de BMW, laguna en nu mercedes zit dat in de baggagerollo al standaard in en haak je zo aan het plafond. Geen idee of dat bij de asta ook zo is?

Want in de BMW, laguna en nu mercedes zit dat in de baggagerollo al standaard in en haak je zo aan het plafond. Geen idee of dat bij de asta ook zo is?

Nee..daar betaal je dus o.a. die premium prijs voor...:)
Bij de Astra moet je dat los kopen.

rjthefrisian zei:

Heb je al wel de haken in het plafond zitten om het net in te haken?

rjthefrisian zei:

Zat zelfs in allebei mijn niet-premium Accords ;)

Ik gebruikte dat net wel eens voor vakanties. (y)

Net omhoog, auto vol stouwen. achterklep dicht, achterruit vervolgens open >>> nog verder vol proppen. Ruitje dicht en klaar. :)

Bij de BMW kon je met de bank plat hem ook op de platliggende rugleuningen klappen en het net tot het plafond trekken. Ook een enkele keer gebruikt toen ik een stapel hout naar de milieustraat moest brengen.

dit dus (blijkbaar kan dat bij de huidige 3 serie nog steeds)

2019-BMW-3-Series-Touring-First-Drive-Review-03.jpg

Bij de laguna kon dat niet. Bij de mercedes weet ik niet zeker, heb volgens mij geen haken gevonden op de achterleuningen om de rollo in te schuiven

EDIT; bij de mercedes lijkt dat ook te kunnen als ik die dingen zo zie op de achterbank

c-klasse-estate-269188-1024.jpg

maar met een hond is een vast rek misschien wel wat beter. Alleen klap je dat niet makkelijk even weg

AsconaGT zei:
Ik gebruikte dat net wel eens voor vakanties. (y)

Net omhoog, auto vol stouwen. achterklep dicht, achterruit vervolgens open >>> nog verder vol proppen. Ruitje dicht en klaar. :)

Bij de BMW kon je met de bank plat hem ook op de platliggende rugleuningen klappen en het net tot het plafond trekken. Ook een enkele keer gebruikt toen ik een stapel hout naar de milieustraat moest brengen.

dit dus (blijkbaar kan dat bij de huidige 3 serie nog steeds)

2019-BMW-3-Series-Touring-First-Drive-Review-03.jpg

Bij de laguna kon dat niet. Bij de mercedes weet ik niet zeker, heb volgens mij geen haken gevonden op de achterleuningen om de rollo in te schuiven
Hiervoor moet je bij Opel twee verschillende netten hebben. Een oprollende voor achter de achterbank die kan blijven zitten, en een aparte om aan de achterleuning te maken als ze plat liggen. Overigens zijn er uitvoeringen waarbij het net bij zit. Ik zou het bij mijn uitvoering erbij moeten hebben maar blijkbaar heeft de vorige eigenaar het er uit gehaald. En natuurlijk pas een net van een Insignia A niet in een Insignia B, die haken passen net niet in de bevestigingspunten in het plafond :(

Geen station alhier, dus geen ervaringen :D
Voor onze hond hebben we een tuigje + autogordelgeval. We moeten alleen nog even een bench kopen zodat vieze pootjes en haar daarin blijven (y)

Heb de Volvo app geïnstalleerd en dat werkt mooi; alle reis- en autoinformatie bij elkaar, locatie van de auto, vergrendelen en ontgrendelen, lampen laten knipperen en belangrijkste; standkachel instellen.
Mooi speelgoed :T

Ik kan ook van alles met de app, maar de reden voor gebruik was ook de standkachel. Maar die van jou werkt gewoon op benzine denk ik?

@TL: je leeft op stand? :D

@Joost:
Op diesel hoop ik :p
Maar ik las op een forum dat ie inderdaad brandstof verbruikt.

Mogguh!!

Die apps zijn mooi als het werkt, maar ik hoor er (vooral bij EV's) bij meerdere merken klachten over. Die van de Leaf is altijd drama geweest (mega traag, foute vertalingen, logt automatisch uit, vaak geen verbinding), dus hem tijden niet meer gebruikt. Schijnt dat er voor de nieuwere modellen ook een andere app is die beter werkt, gezien Nissan na een jaar al een ander infotainmentsysteem in de Leaf heeft geplaatst.

Echter, in de winter is het wel fijn als je de auto kunt voorverwarmen via de app. Dus me er laatst aan gezet en na 1,5 uur incl. ondersteuning helpdesk Nissan werkte hij weer. App is wel iets sneller als voorheen, als hij het zo blijft doen ben ik dik tevreden. En gelukkig kun je in de auto zelf 2 timers instellen, dus 's ochtends en 's middags is de auto standaard op temperatuur. :D

Afgelopen zomer vergeten dit uit te zetten, appte de buurman na een paar dagen of het kon kloppen dat mijn auto aan stond :)

EVV zei:
B Real zei:
Hugozer zei:
Hugozer zei:
AsconaGT zei:

Ik heb helaas geen Nederlandstalige handleiding paraat, maar in de Engelse staat het volgende:
The latest setting of the high beam
assist is being stored and remains set
when the ignition is switched on
again.
Dat zou betekenen dat die gewoon aan blijft lijkt mij. En dat is volgens mij ook wat mijn auto doet.

Heb de a knop op de stengel gisteravond ingedrukt, vervolgens gaat er een groen (extra) koplampje branden in de display en werkt het boven de 70 (ongeveer) km/u. Op de snelweg (heb alleen daar gereden) werkt het systeem vooral goed om alle verkeersborden extra aan te lichten (dan brandt een extra blauw koplampje) , is bijna beter te zien dan overdag ;-) . Bij ander verkeer in de buurt zie je de lichtstralen veranderen van intensiteit/richting. En, na opnieuw starten, blijft het actief. Toch fijn dat ik via dit forum na anderhalf jaar de duurbetaalde (ok, lease) optie ook daadwerkelijk kan gebruiken :confused: o_O (y)

Sanoma zei:

Als de tank bijna leeg is (bij mij -100km rijbereik) geeft hij foutmelding dat parkeerverwarming niet geactiveerd kan worden wegens te laag brandstofpeil.

Haha, en dat terwijl het systeem eigenlijk heel simpel werkt..één aanvullend knopje indrukken en thats it. Ik begrijp dat je bij de Astra K mbt de Intellilux ook nog enkele aanpassingen kan doen in het menu van het centrale scherm. Weet niet hoe dat bij de Insignia zit.

Ik ben zo benieuw naar het Intellilux..nog een dagje wachten..;)

Gisteravond ook een set officiële Opel dakdragers (ook erg lastig te vinden) op de kop getikt. Die pik ik morgen op de terugweg gelijk op in Noord Holland.

Mogguh!!

Die apps zijn mooi als het werkt, maar ik hoor er (vooral bij EV's) bij meerdere merken klachten over. Die van de Leaf is altijd drama geweest (mega traag, foute vertalingen, logt automatisch uit, vaak geen verbinding), dus hem tijden niet meer gebruikt. Schijnt dat er voor de nieuwere modellen ook een andere app is die beter werkt, gezien Nissan na een jaar al een ander infotainmentsysteem in de Leaf heeft geplaatst.

Ik heb gisteren zitten stoeien met Android Auto om dat op mijn telefoon te krijgen. Was wat te snel en hij gaf wel aan dat de app geïnstalleerd was maar kon hem nergens vinden. Maar uiteindelijk ergens goed verstopt gevonden. Nu kijken of er ook echt Android auto op mijn Astra zit of dat er nog een update op moet maar ik vermoed van wel omdat hij uit 2018 komt. Waarschijnlijk zit er ook een update op mbt een sneller ladende usb poort.

rjthefrisian zei:
Haha, en dat terwijl het systeem eigenlijk heel simpel werkt..één aanvullend knopje indrukken en thats it. Ik begrijp dat je bij de Astra K mbt de Intellilux ook nog enkele aanpassingen kan doen in het menu van het centrale scherm. Weet niet hoe dat bij de Insignia zit.
Een Insignia heeft ook wel wat instelmogelijkheden, maar niet heel veel. Uiteindelijk is volautomatisch gewoon het handigst.

rjthefrisian zei:
Ik ben zo benieuw naar het Intellilux..nog een dagje wachten..;)
Ik had niet gedacht dat het zo fijn zo werken, ik denk niet dat ik nog zonder wil...

rjthefrisian zei:
Ik heb gisteren zitten stoeien met Android Auto om dat op mijn telefoon te krijgen. Was wat te snel en hij gaf wel aan dat de app geïnstalleerd was maar kon hem nergens vinden. Maar uiteindelijk ergens goed verstopt gevonden. Nu kijken of er ook echt Android auto op mijn Astra zit of dat er nog een update op moet maar ik vermoed van wel omdat hij uit 2018 komt. Waarschijnlijk zit er ook een update op mbt een sneller ladende usb poort.
Mijn Insignia is mdeljaar 2018 en heeft ook Android auto, dus ik verwacht dat die van jouw dat ook wel heeft. Snelladen van de USB poort heb ik nog niet geprobeerd, de poorten voor de achterbank die lijken dat wel te ondersteunen.

@Joost:
Op diesel hoop ik tongue sticking out smiley

Diesel uiteraard. Die dinosaurus brandstof was al uit mijn geheugen verwijderd :) ;)

Aftellen rob, leuk moment :D

rjthefrisian zei:
Zometeen eerst de betaling even doen..is altijd effe slikken...:)

Je hebt de benodigde centjes dan ook liggen en weet wat je ervoor hebt moeten doen en/of laten...
In vele (de meeste?) gevallen zal de bank die betaling doen en de rekening in maandschijven doorrekenen ;)

Terug
Bovenaan