Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik zag pas een Arteon Variant (al heet die vast Shooting Brake), die ziet er wel aardig uit. Een A4 is ook wel ok, maar eeuwig zonder dat die geen MMI meer heeft.
V60, en dan inderdaad zo'n rode, zou mijn keuze zijn.

Zo 1 dus ( maar dan een T4, wel dezelfde velgen, kleur en uitlaten etc. )

xxl_kfz67232143_831334035-3.jpg
volvo-v60-t4-190pk-geartronic-r-design-19-inch-lichtmetalen-wielen-adaptieve-cruise-control-blis.jpg

Edit : Hmm, even geen erg in dat dit de Opeling was, dan ook maar wat Insignia's er bij.

opel-insignia-exclusive-1-6-turbo-automaat-200pk.jpg

opel-insignia-exclusive-1-6-turbo-automaat-200pk.jpg

opel-insignia-2-0-turbo-start-stop-200pk-aut-ultimate.jpg

opel-insignia-2-0-turbo-start-stop-200pk-aut-ultimate.jpg

opel-insignia-grand-sport-2-0t-ultimate-200pk-9-traps-automaat-lederen-bekleding-20-inch-velgen-bose-sound-s.jpg

opel-insignia-grand-sport-2-0t-ultimate-200pk-9-traps-automaat-lederen-bekleding-20-inch-velgen-bose-sound-s.jpg

opel-insignia-grand-sport-1-6t-200pk-business-executive-airco-ecc-navi-intellilux-opc-pakket-20-lmv-le.jpg

opel-insignia-grand-sport-1-6t-200pk-business-executive-airco-ecc-navi-intellilux-opc-pakket-20-lmv-le.jpg

B Real zei:
Als je verbinding eruit ligt, dan moet je wat. Dus ik heb eens wat configurators aangeslingerd. Opzoek naar een hagelnieuwe D-segmenter.
Grofweg de uitgangspunten:
- Station uitvoering
- Lichtste benzinemotor. Vaak is dat al 150pk, soms zoals bij Volvo 250pk
- Automaat. Veelal ookal standaard
- LED matrix. LED is vaak standaard, matrix soms maar de meerprijs van +/- 1000eu valt mee
- Lekker fel kleurtje. Rood of blauw. Vaak niet duurder dan grijs/zwart
- Sportieve uitvoering als het kan. Dus R-Line, S-Line, M Sport etc
- Lederen bekleding, mits de prijs rond de 1000eu extra zit
- Uitgebreide navigatie als het er niet op zit.

Kortom, sportief ogende auto's met lekker wat luxe. Ik dacht vooraf dat je met 50 á 55k een heel eind komt, maar dat lukt eigenlijk alleen bij ** enigszins.
....

Maargoed, de tijd dat je voor 45k een lekkere D-segmenter had is ook wel voorbij dan zit je echt op een instappertje. Wat in dat segment ook niet behelpen is, maar of je het moet willen?

Ohja, waarom geen Insignia? Sorry, maar voor dat geld liep ik toch niet bij Opel naar binnen vrees ik. Ik vind de Insignia geen partij t.o.v. bijv. een V60 en ik zou er niet aan kunnen wennen dat ik tegen praktisch hetzelfde dashboard aan kijk als de Astra welke ik vier jaar lang heb gehad. Daarnaast zit een nagenoeg full option GSI-Line ook richting de 55k.

Is de Renault Talisman dan een optie? AutoWeek: prijzen Renault Talisman bekend
Een Business Initiale Paris Estate is er vanaf 43k

Die groene hierboven, wauw!
Maar ook bij de Insignia vind ik de hatch veel mooier dan de stationwagon. Wat een gaaf model zeg, zo'n grote hatchback.

Zeker vanaf de zijkant gezien straalt de sedan echt wel "sportcoupe" uit, zonder daar meteen een bijzondere marketingtechnische naam aan te hangen.

En die geelgroene in de link hierboven is wat kleur betreft nog dikker dan die groene station hierboven. ;)

$_20.jpg

Die gele is wel heel cool maar kan maar niet wennen aan het model.

Van de zijkant is de Insignia prima en heeft die een mooie lijn. Maar juist recht van voren en van achteren vind ik hem niet lekker op het netvlies liggen. De neus oogt me veel te ielig en oogt helemaal niet dik. En de aanblik zoals foto 7 van die gele van achteren word ik ook niet warm van.

Nee de designtaal van de Astra J en Insignia A sprak mij veel meer aan.
Het is nu allemaal zo slank en ielig.

Marc weet de pareltjes er wel uit te vissen hoor (tu) wie weet ooit hier als opvolger van de benz. Maar dan zal het wel zoiets als hierboven worden en niet zoiets als 99% van alle andere insignia's. Dan oogt het wel erg als grijze muis. Deze exemplaren zullen in NL al snel de 45K overschrijden als ze nieuw werden verkocht.

Als ik nu nieuw voor 45K een station mocht kiezen zou ik het erg lastig vinden

De A4 zal afvallen.
Ik heb daar 1x in gereden en 1x in meegereden. Hier op het werk loopt er een. Ik kan niet exact zeggen waar het hem in zit maar het is allemaal zo emotieloos. Het rijd ook niet bijzonder. Motor (ik gok 1.4) is prima maar sprong er ook niet uit. S-line onderstel is vij bonking op minder weg en ook met drempels merk je dat echt wel goed. Interieur is ook wat inspiratieloos; het voelt net echt warm aan. materialen zijn wel mooi en virtual cockpit is echt wel mooi gemaakt, maar verder? Ik had er geen klik mee. Ik zie ze ook echt wel heel weinig. zeker als je je bedenkt hoe vaak je de nieuwe 3 serie al ziet rijden.

3-serie touring
Die zou denk ik de grootste kanshebber zijn. In het huidige model nooit ingezeten of gereden maar recensies zijn zeer positief en ik vind hem als een van de weinige BMW modellen ook erg mooi. Wel zou ik zelf eerder voor wat meer luxere looks gaan ipv M-sport. Donkerblauw met bruin lederen bekleding als het budget het toe laat

C-klasse;
ja geweldig ding :} na de facelift zijn veel zaken gedaan wat ik als verbeterpunt zou kunnen zie (bv android auto). Maar aangezien het nieuwe model volgend jaar op de markt kom zou ik daar op wachten en anders niet. Niet dat ik het huidige model niet mooi vind. maar je ziet gewoon dat de tijd niet stil staat qua veiligheid en infotainment.

V60
Leaselievelingetje hier op werk. Er rijden er 3 van, waarvan de directeur ook. Ook meermaals ingezeten en begrijp het wel; veel value for money. Lekkere motor en het ziet er top uit. Denk dat deze op nr 2 zou komen op mijn lijstje. Wel hebben ze hier op het werk allemaal dat pianolak. Staat echt heel goedkoop. maar zal allicht ook een andere optie mogelijk zijn

Arteaon Shooting Brake
Lijkt mij ook een gaaf ding in goede uitvoering. Nog niet in het echt gezien. Ben altijd wel bang dat de looks goed zijn maar de rest misschien toch wel wat tegen valt en vrij saai is.

508;
ik vind het model mooi, maar het dashboard waar iedereen zo lyrisch over is; heb er niet in gezeten of gereden maar ergens vind ik het gewoon niet mooi. Praktisch is hij ook nog niet eens. Motoren is de pers ook niet heel enthousiast over. Ik zou er wel even langs willen gaan om even goed te bekijken

Mogguh!

@ Insignia: die knalrode station is wel erg gaaf hoor (tu) Ik zie de insignia b verder weinig rijden; toevallig staat er 1 verderop in de straat maar die is zwart en volgens mij in basistrim. Erg saai.

@ BMW 3: ben niet zo gecharmeerd van de looks van het nieuwe model, maar zag laatst een plaatje van de BMW 3 Touring Alpina in groen.
alpina-b3-touring-2019-23-e1568108590338.jpg

Zo is ie toch wel erg gaaf.

Zo'n alpina begint pas rond de 100.000 of zo toch? *-) bizar

maar zo vind ik hem ook wel mooi

bmw_330d_xdrive_touring_m_sport_636_01f302a60a4106ee.jpg

ik zie ze ook al best veel.

maar de kans dat ik 45.000 voor een auto ga uitgeven is nhil, de kans dat ik voor 45.000 een auto mag leasen is ook niet zo heel groot de komende jaren. Lekker dromen

AsconaGT zei:
508;
ik vind het model mooi, maar het dashboard waar iedereen zo lyrisch over is; heb er niet in gezeten of gereden maar ergens vind ik het gewoon niet mooi. Praktisch is hij ook nog niet eens. Motoren is de pers ook niet heel enthousiast over. Ik zou er wel even langs willen gaan om even goed te bekijken

Een van mijn medewerker heeft er een (in opvolging van een 508 van het vorige model).
Enerzijds is de prijs enorm gestegen.
En de achterbank is niet geschikt voor volwassenen, enkel kinderen kunnen er enigszins comfortabel zitten.

Zuur Rob, maar eens in de maat vol en dan is het goed om afscheid te nemen voordat je te laat bent.
Is tijdelijk één auto niet een optie? Jij werkt voornamelijk thuis volgens mij, vrouw lief heeft nog verlof maar kan t.z.t. de C3 gebruiken en voor de langere gezinsritjes is de C3 wellicht te klein maar is met een beetje passen wel te doen.

Kun je rustig op zoek naar iets anders en de besparing elke maand kan mooi in het potje van een andere auto/woning. Als de nood echt aan de man is, is er alsnog vlot genoeg een auto gekocht natuurlijk.

Mogguh!!

Ik zie hier al mooie bolides langs komen, maar inderdaad.....voor 40k-45k valt het tegenwoordig tegen wat te krijgen.
Ook niet heel verwonderlijk, als je ziet wat er tegenwoordig standaard op die auto's zit. *-)

@ Rob: Dat is toch wel een tegenvaller idd, wat dat betreft hebben jullie niet veel geluk met deze auto's.
Bij de remblokken bedoel je dat die versleten zijn? Opzich zouden dat naar gelang de leeftijd en km.stand te verwachten kosten kunnen zijn. Dat de pakkingen olie lekken vind ik wel vrij vroeg....

Vraag is echter, wat koop je weer terug? Bij je huidige auto weet je wel wat je er al aan hebt laten vervangen. Bij een andere is het altijd maar weer de gok.

Auto krijgt nu beurtje en APK (olie was er al uit) en haal hem vanmiddag weer op.
Remblokken zijn inderdaad niet het punt maar die oliepakkingen wel.

@ richard: hebben we ook aan gedacht maar hik toch wat aan om deze auto dan op MP te zetten. En qua ruimte zal het puzzelen worden..we gaan over twee weken weekendje weg en kinderwagen twee kids en spul in de c3 wordt dan wel een hele grote uitdaging.. maar zou dan misschien even ergens auto kunnen lenen.

Vraag is echter, wat koop je weer terug? Bij je huidige auto weet je wel wat je er al aan hebt laten vervangen. Bij een andere is het altijd maar weer de gok.

Dat hebben we de afgelopen keren dus ook gedacht bij elke gepeperde rekening maar nu is de maat wat vol.
En als er iets nieuws komt gaat km stand en leeftijd nu ook even voor luxe en snelheid.
Willen nu gewoon even een auto die de komende jaren niet te veel onderhoud krijgt.
Maar daar gaan we ons vant weekend wel even in verdiepen.

Het blijft gewoon een gok, jullie hebben dan ook wel pech gevoelsmatig.

En inderdaad wat ruud zegt; hier weet je wat je hebt. Bij een volgende auto niet. maar ergens houd het ook op inderdaad. lastig, lastig. wat dat betreft was de laguna echt een topauto. Daar was vrijwel nooit iets mee. Bij de vorige eigenaar ook niet. Keer andere accu buiten het reguliere onderhoud. je moet gewoon ook wel geluk hebben.

Auto nu op marktplaats zetten is een optie en dan tijdelijk met 1 auto door. Zonder inruil is onderhandelen over de prijs ook een heel stuk makkelijker (tu) maar het geleur op marktplaats is ook niet altijd fijn. De twingo hebben we toen marktconform er op gezet en 4 dagen later verkocht voor een prima prijs, zowel voor ons als de kopers. De cabrio heb ik destijds wat hoger er op gezet en dan blijf je toch wel langer met het 'gezeur' van potentiele kopers.

Maar ik denk als je de auto gunstig er op zet, zeker met verse APK dat je er dan zo vanaf bent.

Maarja; wat koop je weer... Als je echt een stap moet maken qua leeftijd en km moet er ook een aardige sloot geld bij ben ik bang

nieuw model astra bij jullie in de buurt

Nieuw type megane worden ook al betaalbaar

En rationeel gezien is een KIA C'eed gewoon een top keuze. Rijd erg goed, en bij dit exemplaar heb je zelfs nog 2 jaar vol fabrieksgarantie om maar iets te noemen

Kijk eerst eens wat een 'ikwilvanmijnautoaf.nl' biedt. Ik zou de Astra gewoon een schop geven en door met de C3. Dan rustig denken over de nabije toekomst.

'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positief ;) en dan zit er nog weer een geldinjectie aan te komen, dus dan is het misschien wel een goed moment om te kijken naar wat anders.
Ik begrijp het wel.

Ik weet niet wat je budget is maar als dat ergens tussen 10k en 15k is, dan is er in elk geval genoeg te vinden weet ik uit ervaring ;)

Auto op MP ben ik wat huiverig voor: heb er zelf ook wel aan zitten denken, maar heb niet zoveel zin aan mensen die dan komen en weer gaan zitten zeuren.
2000 euro via Marktplaats zou ik prima vinden+ beetje korting bij aanschaf van een occassion = winwin

Sanoma zei:
'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positief ;) en dan zit er nog weer een geldinjectie aan te komen, dus dan is het misschien wel een goed moment om te kijken naar wat anders.
Ik begrijp het wel.
Ik ook wel, dat is ook de reden dat ik mijn vorige Insignia ingeruild heb. Dit voorjaar waren de steunen van de radiator doorgerot, daarna oliekoelerleidingen van de automaat. De airco hield er vervolgens mee op (net vorig jaar laten bijvullen), de multiriem zag er naar 2000km uit alsof die er al 100.000 op zat en piepte ondanks het vervangen van de spanner nog steeds. En dan moest die deze maand ook nog voor de keuring. Motorisch was er nog niets mis mee, olie bijvullen tussen beurten was niet nodig, automaat schakelde ook nog perfect. Maar op een gegeven moment is het genoeg met al die reparaties, ondanks "dat je weet wat je hebt". Uiteindelijk kan er nog zoveel aan zitten te komen, dat kan je bij je eigen auto net zo goed niet weten als van een andere.

Dikke pech Rob.
We hebben de 500 van Hilde ook van de hand gedaan na de opmerking dat de motor her en der "begon te zweten".
Dat het vertrouwen in die wagen nu echt wel definitief verloren is, kan ik geheel inkomen.
Maar wat is het alternatief?
Ik neem aan dat er geen VW in de plaats komt.
Citroën heb je goede ervaringen mee, maar ik zie geen Asra-opvolger in hun gamma.
In de regel zijn Megane-rijders tevreden met hun Renault, maar Opel-rijders zijn dat in de regel ook; ikzelf twijfel eraan of je met een Megane erop vooruit gaat.
Een Auris zit kwalitatief zeker goed, maar wie wordt warm van een Auris.

Ikzelf zou deze gok durven nemen bij onze Hofleverancier: nog een "echte" met ster op de neus

jvdk0948-small.jpg

jvdk0588-small.jpg

Ikzelf zou deze gok durven nemen bij onze Hofleverancier: nog een "echte" met ster op de neus

das wel een diesel. Maar los daarvan; zo'n iets oudere benz geloof ik gelijk dat dit heel goed en doordacht in elkaar steekt. Neemt niet weg dat het ook een wat oudere auto is met potentieel bepaalde kosten, ondanks ik geloof dat als een auto daar aangeboden word dit nu nog niet het geval hoeft te zijn. Het weegt ook wat meer, zuinig zijn ze ook niet.

Rob gaf al aan minder op luxe of snelheid te focussen, dan is zo'n KIA toch een prima alternatief? Je gaat er flink op vooruit qua infotainment, veiligheidsfeatures en andere zaken. Het rijd eigenlijk heel prima, denk dat je er zelfs op vooruit gaat en bovenal heb je met een budget van 15K al snel een auto te pakken waar nog 2 of 3 jaar fabrieksgarantie bij zit en rij je safe de komende jaren. Dan kun je tegen die tijd wel weer zien of sparen voor iets leukers.

Bij KIA heb je dan de laatste exemplaren van de vorige generatie Ceed denk ik? Niet gek, maar de nieuwe lijkt me een stuk fijner.

Een Auris is inderdaad een veilige koop, maar ik zou er niet gelukkig van worden.

Bij KIA heb je dan de laatste exemplaren van de vorige generatie Ceed denk ik? Niet gek, maar de nieuwe lijkt me een stuk fijner.

voor minder dan 15K heb je gewoon een mooi aangekleed exemplaar van 2016 met lage km stand en dus 3 jaar fabrieksgarantie bij een fatsoenlijke garage. Er staan zelfs nog exemplaren tot 2018 waarbij je dus nog 5 jaar fabrieksgarantie hebt voor minder dan 15K.

Nieuwe generatie is pas vanaf 2018 en gaat al snel richting de 19.000. Die is uiteraard wel fijner, mooier en beter, maar ook een stuk duurder nog.

Budget ligt rond de 15k en een sw is een vereiste en een km stand van rond een ton.

Die Kia kun je van mij direct wegstrepen. Flinke kloon van de astra j en dat vind ik echt enorme stap achteruit qua uiterlijk, afwerking en look en feel. Betrouwbaarheid natuurlijk wel oke.

En een mb, bmw, audi zal het ook niet worden.

Verder heb ik nu domweg effe geen tijd ivm werk...😀

'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positief

Haha, mijn gedachte inderdaad!
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst, dus af en toe eieren voor je geld kiezen kan geen kwaad.

De auto's van 500E zijn leuk, maar Rob is daar veel te rationeel voor. Die gaan er echt niet komen.

@ Rob, gezien de omstandigheden en wensen voor de toekomst zou ik een strak budget voor ogen houden en zoveel mogelijk zonder merk voorkeur gaan shoppen. Ga toch eens een Kia bekijken bijv. misschien is de prijs/kwaliteit verhouding voor nu wel veel beter als je vooraf verwacht had.

Gewoon eens op een zaterdag een rondje doen bij diverse occassion centers en in verschillende auto's gaan zitten. Wellicht kom je dan een onverwachte kandidaat tegen.

Als we mogen helpen met een serieuze zoektocht dan horen we het natuurlijk graag (hier of een van de andere mediums ;))

Ik heb ook een 325i gehad. Heel gaaf, rijd super. Maar goedkoop is het zeker niet. Allemaal kleine probleempjes. Ook de E90 generatie staat niet echt bekend als super degelijk. En met een 3.0 6-in-lijn en relatief zwaar word het ook maandelijks natuurlijk geen goedkope kostganger. Wel een leuke :}

Die E36 is ook heel gaaf, maar die zou ik nu wel een beetje koesteren en niet als dagelijks woon-werk-boodschappenbak willen inzetten

Het is gewoon lastig om er echt op vooruit te gaan met 15K budget. De nieuwe astra zal de logische keuze zijn. Best veel aanbod voor een jonge auto en zelfs een innovation moet mogelijk zijn als je de 1.0 prima vind. Maar we weten net zoals met richard zijn auto; daar kwamen ook relatief vroeg enkele dure onverwachte kosten aan zoals de turbo en koplamp. Je moet geluk hebben.

Ford focus van de vorige generatie kun je er ook van kopen. maar in hoeverre ga je er dan op vooruit? Ook weinig denk ik. Nieuwe focus is te duur. De KIA ga je ook niet een enorme sprong maken qua afwerking en luxe maar wel qua leeftijd en km en zekerheiden. Al dat premium geneuzel moet je al helemaal niet naar toe gaan met 15K als het doel is wat jongers te rijden met wat minder kilometers. Megane ga je wel wat op vooruit als je de huidige generatie pakt. veel aanbod, lijkt kwalitatief prima te zijn maar het model moet je wel net liggen en je komt al snel bij modellen met wat meer kilometers.

Lastig, lastig. Sterkte rob ;)

Als er hier iets in de buurt staat en je hebt een voorinspectie nodig, dan laat het maar weten ;)

'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positief winking smiley en dan zit er nog weer een geldinjectie aan te komen, dus dan is het misschien wel een goed moment om te kijken naar wat anders. Ik begrijp het wel.
Achteraf weten we natuurlijk allemaal wat de beste keuze is geweest.

Als een auto je tegen gaat staan, dan kun je ook maar beter de knoop doorhakken. Echter zie je ook met regelmaat dat wanneer je een auto van 3 jaar en rond een ton aan km. koopt, dan ook relatief snel de eerste slijtagezaken weer komen. Denk aan D-riemen, remmen, draagarmen, banden ed. Dan is het vervelend als je daarin net hebt geinvesteerd bij je vorige auto, en nu weer tegen de kosten aan loopt. Daarnaast heb je bij je huidige auto al best wat afschrijving gehad, voor die winst kun je ook best wat onderhoud laten plegen. Maargoed, snap het gevoel en de keuze van Rob ook wel.

Tsjah, wil je enige luxe/kwaliteit voor een redelijk bedrag kom je toch weer op Ford, Peugeot, Skoda, Seat, Renault, Opel, Mazda uit.
De Astra K is voor jou bedrag al wel te vinden. Luxer uitgerust met de 1.0T motor, of iets minder luxe met de 1.4T. Scheelt wel, zaken als Apple Carplay ed zit er volgens mij bijna standaard op. Dat is al een hele vooruitgang die je snel als luxer zult ervaren. Als je dan ook nog een exemplaar met de AGR stoelen vind, wat zou je dan nog echt missen tov je huidige Astra.

Het is gewoon lastig om er echt op vooruit te gaan met 15K budget.
Tja, lastig punt. Op zich is er heel veel mogelijk, maar het is ook maar wat je zelf wil.

Wil je én nieuwer, én sneller én luxer dan wordt het aanbod wat krap, maar verder is er tussen de 10k en 15k genoeg leuks te vinden :)
Vooral even rondkijken op internet en dan gaan proeven:
Golf, Leon, Octavia, nieuwe Mégane, Focus, Astra K, 308, etc

Het 'proef'-stadium gaan wij zaterdag aan beginnen ;)

Zoiets vind ik ook nog steeds niet verkeerd:
seat-leon-sportstourer-1-4-tsi-150pk-fr-connect-leer-stoelverwarming-panoramadak-dab-radio-camera.jpg

Vind ik zelfs een hele mooie keuze Gerwin!
Interieur is iets meer plastic dan bijv. een ****, maar steekt goed in elkaar en is gewoon een fijne en mooie auto.

Een van mijn beste vrienden rijd hier nu in , (1.6 diesel) in afwachting tot zijn Karoq geleverd gaat worden (begin volgend jaar).

Het is wel meen mooie auto, enige wat echt niet mooi is, is het dashboard. Alles voelt gewoon echt heel goedkoop en plastic aan. zelfs in een octavia ziet en voelt het gewoon net iets hoogwaardiger. Wel jammer op zich, want de buitenkant oogt nog steeds fris (tu) Nu heeft hij volgens mij een vrij kaal exemplaar ook. Ook gaf hij aan dat de ford focus die hij hiervoor had stuk kwieker was op het gas en aanzienlijk prettiger stuurde.

Maar denk dat je met zo'n seat wel een door goed doordachte auto voor koopt, ruim, kwalitatief goed in elkaar is gezet. Maar ook met een V40 in gedachte; zou ik wel eerder naar een V40 kijken als de ruimte niet per se noodzakelijk is. Ben benieuwd gerwin. Als dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine :}

Maar denk dat je met zo'n seat wel een door goed doordachte auto voor koopt, ruim, kwalitatief goed in elkaar is gezet. Maar ook met een V40 in gedachte; zou ik wel eerder naar een V40 kijken als de ruimte niet per se noodzakelijk is. Ben benieuwd gerwin. Als dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine grinning smiley
Bij diesels is het aanbod inderdaad een stuk ruimer, dus dat voordeel hebben we!

Leon heb ik nog nooit in gezeten maar vind ik op de foto's altijd een mooie auto met dito interieur (mits een beetje fatsoenlijk uitgerust). Ik geloof best dat het kwaliteitsgevoel wat minder is, want er is in het concern natuurlijk directe concurrentie van VW en Audi ;)

Maar als ik nu aan het zoeken ben dan is het vooral op V40, Astra K en Leon... puur afgaande op foto's.

Grappig..die Seat staat ook hoog op mijn lijstje. Weet inderdaad dat het dash niet je van het is.
Maar kan ook niet alles...

ls dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine grinning smiley

Klopt..het aanbod SW met benzine valt erg tegen...

Heb nu een splinternieuwe Astra ST 1.0T facelift mee met veel toeters en bellen. Is gewoon ook een fijne auto.
Niet spectaculair maar is alles netjes. De 1.0T vind ik qua power en vermogensopbouw super; maar als je zo'n driepitter flink in de toeren jaagt schieten bij mij de tranen in de ogen...kan er maar niet aan wennen.

Deze vind ik ook fraai en is perfect:

0-7a8dc4f6-2c2a-4cb4-b040-52ee0f336545.jpg

maagdelijke km stand, AGR, trekhaak, 1.4T en Innovation. Maar net wat boven wat ik eigenlijk wil uitgeven...

Link

Het is zeker minder dan een golf, maar ook dan een octavia of astra. Het is net de vraag in hoeverre je dat belangrijk vind

Een dikke FR met wat frivole rode stiksels en wat andere luxe zit er zelfs zo uit nog 8-)
autowp-ru_seat_leon_fr_35.jpg

V40 R-line, oke de lichte bekleding doet ook wel wat, maar zeker mooi.
71097559.jpg

en zelfs een Astra ziet er best prima uit! (tu)
1a37c483c43a26b6cfdc298a4130eebf.jpg

maar het beste is inderdaad naar zo'n occasionhal gaaf. Veel leasemaatschappijen hebben die. Daar zul je veel auto's aantreffen waar jij juist naar zoekt en kun je prima vergelijken. Alleen al om een beetje indrukken op te doen.

super mooi exemplaar inderdaad! Kun je geen (verre) familiekorting krijgen? :}

Prijs is ook wel netjes. Je kunt altijd eens vragen naar een prijs met inruil. Vragen kost niets. Ik kreeg met met mijn auto uiteindelijk ook iets meer terug dan verwacht. Dat verzachtte de pijn wel iets en was doorslaggevend.

Waar ik mij wel aan stoor; en dat moet ik echt even kwijt; dan zie je 23 foto's. En dan 9 van de auto en de rest van het pand, de kinderhoek, pand bij nacht, pand bij daglicht, de leeshoek, de brocante zithoek, van een kroonluchter, de fietsenstalling. Kom op zeg. En de foto's van de auto zijn dan nog matig. Geen foto van een achterbank of andere mooie details. Maar ik zou daar uiteraard een auto niet om laten staan :p

rjthefrisian zei:
Grappig..die Seat staat ook hoog op mijn lijstje. Weet inderdaad dat het dash niet je van het is.
Maar kan ook niet alles...

ls dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine grinning smiley

Klopt..het aanbod SW met benzine valt erg tegen...

Heb nu een splinternieuwe Astra ST 1.0T facelift mee met veel toeters en bellen. Is gewoon ook een fijne auto.
Niet spectaculair maar is alles netjes. De 1.0T vind ik qua power en vermogensopbouw super; maar als je zo'n driepitter flink in de toeren jaagt schieten bij mij de tranen in de ogen...kan er maar niet aan wennen.

Deze vind ik ook fraai en is perfect:

0-7a8dc4f6-2c2a-4cb4-b040-52ee0f336545.jpg

maagdelijke km stand, AGR, trekhaak, 1.4T en Innovation. Maar net wat boven wat ik eigenlijk wil uitgeven...

Link
Lijkt me een nette auto. Ik zou er gewoon eens langs gaan, misschien geven ze je veel terug voor je oude auto...

Eerlijk gezegd, het laatste wat ik na een probleem-Astra op de oprit zou willen als vervanger is... een Astra ;)

Octiavia's zijn ook mooie auto's inderdaad. Hebben eigenlijk ook wel xenon nodig om nog wat beter te smoelen....

V40 R-line, oke de lichte bekleding doet ook wel wat, maar zeker mooi.
Is geen R-Design volgens mij :D Ik mis zwarte hemelbekleding en het zilver met blauwe streepje op het dashboard.

volvo%20v40%20t5%20carbon%20edition%20garage%20caspers%20%2844%29.JPG

Waar ik mij wel aan stoor; en dat moet ik echt even kwijt; dan zie je 23 foto's. En dan 9 van de auto en de rest van het pand, de kinderhoek, pand bij nacht, pand bij daglicht, de leeshoek, de brocante zithoek, van een kroonluchter, de fietsenstalling. Kom op zeg. En de foto's van de auto zijn dan nog matig. Geen foto van een achterbank of andere mooie details. Maar ik zou daar uiteraard een auto niet om laten staan tongue sticking out smiley
Eens, ook het eerste wat mij opviel. Hoe bedenk je het *-)

@Rob,
Ik snap dat je er ooit klaar mee bent, wat jij al in die Astra hebt gestopt *-).
Een vervanger tot 15K is inderdaad niet makkelijk, Megané, Leon, Octavia.. Nadeel is vaak dat voor net iets meer heb je dit erop, net iets meer heb je dit. en voor je het weet zit je weer naar auto's van 20K te kijken. Misschien iets minder de emotie laten spreken en iets meer rationeel kiezen.

Nadeel is vaak dat voor net iets meer heb je dit erop, net iets meer heb je dit. en voor je het weet zit je weer naar auto's van 20K te kijken.
Akelig herkenbaar... ik dacht eerst: maximaal 8.500 euro (vraagprijs auto) en nu zit ik al op 11.000 (indien ik 2.000 voor mijn auto terugkrijg) maar als ik daar nog 2.000 euro op bijleg, zijn er eigenlijk nog net weer leukere auto's te koop.
Dus ga je van 8.500 naar 13.000 in gedachten en moet ik mijzelf wel even afremmen en/of goed nadenken hoe onze financiële nabije toekomst er uit ziet. ;)

Dit is wel een goeie Astra 1.0 ( unieke kleur )
Klopt..dat groen is fraai! Maar de 1.0 valt sowiezo af. Net met mijn vrouw even in de leen 1.0 gezeten en stukje gereden.
Zij knapte ook direct af op het 3 pitter geluid bij flink gasgeven. Doet zo'n afbreuk aan de kwaliteitsbeleving van de auto.
Nee..wij hebben er heel weinig mee en de kans is niet groot dat er in de opvolger een driepitter komt.

Een vervanger tot 15K is inderdaad niet makkelijk, Megané, Leon, Octavia.. Nadeel is vaak dat voor net iets meer heb je dit erop, net iets meer heb je dit. en voor je het weet zit je weer naar auto's van 20K te kijken. Misschien iets minder de emotie laten spreken en iets meer rationeel kiezen.

Perfect geschreven!

Eerlijk gezegd, het laatste wat ik na een probleem-Astra op de oprit zou willen als vervanger is... een Astra

Sorry maar dit soort praat zit is dus niet op te wachten. De Astra K is sowieso heel wat anders als de Astra J.

Octiavia's zijn ook mooie auto's inderdaad. Hebben eigenlijk ook wel xenon nodig om nog wat beter te smoelen....

Klopt..maar ook bij de Octavia vind ik het van binnen maar mwoah mwoah..

T__2189__Skoda-Octavia-dashboard_II.jpg

[size=x-large]Kortom, ik heb overal wel wat over te zeiken...:) :)[/size]

Koemdne dagen maar eens de voors en tegesn tegen elkaar afstrepen en dan maar ens wat gaan verkennen.

Kan ik vant weekend ook met je mee gerwin..:)

Terug
Bovenaan