Total Loss
Kilometervreter
1 van mijn buren heeft sinds vorige week een dikke V60 T4 in een soort van roodbruine kleur. Echt een hele dikke bak! 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
B Real zei:Als je verbinding eruit ligt, dan moet je wat. Dus ik heb eens wat configurators aangeslingerd. Opzoek naar een hagelnieuwe D-segmenter.
Grofweg de uitgangspunten:
- Station uitvoering
- Lichtste benzinemotor. Vaak is dat al 150pk, soms zoals bij Volvo 250pk
- Automaat. Veelal ookal standaard
- LED matrix. LED is vaak standaard, matrix soms maar de meerprijs van +/- 1000eu valt mee
- Lekker fel kleurtje. Rood of blauw. Vaak niet duurder dan grijs/zwart
- Sportieve uitvoering als het kan. Dus R-Line, S-Line, M Sport etc
- Lederen bekleding, mits de prijs rond de 1000eu extra zit
- Uitgebreide navigatie als het er niet op zit.
Kortom, sportief ogende auto's met lekker wat luxe. Ik dacht vooraf dat je met 50 á 55k een heel eind komt, maar dat lukt eigenlijk alleen bij ** enigszins.
....
Maargoed, de tijd dat je voor 45k een lekkere D-segmenter had is ook wel voorbij dan zit je echt op een instappertje. Wat in dat segment ook niet behelpen is, maar of je het moet willen?
Ohja, waarom geen Insignia? Sorry, maar voor dat geld liep ik toch niet bij Opel naar binnen vrees ik. Ik vind de Insignia geen partij t.o.v. bijv. een V60 en ik zou er niet aan kunnen wennen dat ik tegen praktisch hetzelfde dashboard aan kijk als de Astra welke ik vier jaar lang heb gehad. Daarnaast zit een nagenoeg full option GSI-Line ook richting de 55k.
AsconaGT zei:508;
ik vind het model mooi, maar het dashboard waar iedereen zo lyrisch over is; heb er niet in gezeten of gereden maar ergens vind ik het gewoon niet mooi. Praktisch is hij ook nog niet eens. Motoren is de pers ook niet heel enthousiast over. Ik zou er wel even langs willen gaan om even goed te bekijken
Vraag is echter, wat koop je weer terug? Bij je huidige auto weet je wel wat je er al aan hebt laten vervangen. Bij een andere is het altijd maar weer de gok.
Ik ook wel, dat is ook de reden dat ik mijn vorige Insignia ingeruild heb. Dit voorjaar waren de steunen van de radiator doorgerot, daarna oliekoelerleidingen van de automaat. De airco hield er vervolgens mee op (net vorig jaar laten bijvullen), de multiriem zag er naar 2000km uit alsof die er al 100.000 op zat en piepte ondanks het vervangen van de spanner nog steeds. En dan moest die deze maand ook nog voor de keuring. Motorisch was er nog niets mis mee, olie bijvullen tussen beurten was niet nodig, automaat schakelde ook nog perfect. Maar op een gegeven moment is het genoeg met al die reparaties, ondanks "dat je weet wat je hebt". Uiteindelijk kan er nog zoveel aan zitten te komen, dat kan je bij je eigen auto net zo goed niet weten als van een andere.Sanoma zei:'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positiefen dan zit er nog weer een geldinjectie aan te komen, dus dan is het misschien wel een goed moment om te kijken naar wat anders.
Ik begrijp het wel.
Ikzelf zou deze gok durven nemen bij onze Hofleverancier: nog een "echte" met ster op de neus
Bij KIA heb je dan de laatste exemplaren van de vorige generatie Ceed denk ik? Niet gek, maar de nieuwe lijkt me een stuk fijner.
Barri zei:Een Auris is inderdaad een veilige koop, maar ik zou er niet gelukkig van worden.
'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positief
Achteraf weten we natuurlijk allemaal wat de beste keuze is geweest.'Je weet wat je hebt' is in Robs geval niet zo positief winking smiley en dan zit er nog weer een geldinjectie aan te komen, dus dan is het misschien wel een goed moment om te kijken naar wat anders. Ik begrijp het wel.
Tja, lastig punt. Op zich is er heel veel mogelijk, maar het is ook maar wat je zelf wil.Het is gewoon lastig om er echt op vooruit te gaan met 15K budget.
Bij diesels is het aanbod inderdaad een stuk ruimer, dus dat voordeel hebben we!Maar denk dat je met zo'n seat wel een door goed doordachte auto voor koopt, ruim, kwalitatief goed in elkaar is gezet. Maar ook met een V40 in gedachte; zou ik wel eerder naar een V40 kijken als de ruimte niet per se noodzakelijk is. Ben benieuwd gerwin. Als dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine grinning smiley
ls dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine grinning smiley
Lijkt me een nette auto. Ik zou er gewoon eens langs gaan, misschien geven ze je veel terug voor je oude auto...rjthefrisian zei:Grappig..die Seat staat ook hoog op mijn lijstje. Weet inderdaad dat het dash niet je van het is.
Maar kan ook niet alles...
ls dieselkoper is het kopen natuurlijk een stuk leuker dan rob op benzine grinning smiley
Klopt..het aanbod SW met benzine valt erg tegen...
Heb nu een splinternieuwe Astra ST 1.0T facelift mee met veel toeters en bellen. Is gewoon ook een fijne auto.
Niet spectaculair maar is alles netjes. De 1.0T vind ik qua power en vermogensopbouw super; maar als je zo'n driepitter flink in de toeren jaagt schieten bij mij de tranen in de ogen...kan er maar niet aan wennen.
Deze vind ik ook fraai en is perfect:
![]()
maagdelijke km stand, AGR, trekhaak, 1.4T en Innovation. Maar net wat boven wat ik eigenlijk wil uitgeven...
Link
Is geen R-Design volgens mijV40 R-line, oke de lichte bekleding doet ook wel wat, maar zeker mooi.
Eens, ook het eerste wat mij opviel. Hoe bedenk je hetWaar ik mij wel aan stoor; en dat moet ik echt even kwijt; dan zie je 23 foto's. En dan 9 van de auto en de rest van het pand, de kinderhoek, pand bij nacht, pand bij daglicht, de leeshoek, de brocante zithoek, van een kroonluchter, de fietsenstalling. Kom op zeg. En de foto's van de auto zijn dan nog matig. Geen foto van een achterbank of andere mooie details. Maar ik zou daar uiteraard een auto niet om laten staan tongue sticking out smiley
Akelig herkenbaar... ik dacht eerst: maximaal 8.500 euro (vraagprijs auto) en nu zit ik al op 11.000 (indien ik 2.000 voor mijn auto terugkrijg) maar als ik daar nog 2.000 euro op bijleg, zijn er eigenlijk nog net weer leukere auto's te koop.Nadeel is vaak dat voor net iets meer heb je dit erop, net iets meer heb je dit. en voor je het weet zit je weer naar auto's van 20K te kijken.
Klopt..dat groen is fraai! Maar de 1.0 valt sowiezo af. Net met mijn vrouw even in de leen 1.0 gezeten en stukje gereden.Dit is wel een goeie Astra 1.0 ( unieke kleur )
Een vervanger tot 15K is inderdaad niet makkelijk, Megané, Leon, Octavia.. Nadeel is vaak dat voor net iets meer heb je dit erop, net iets meer heb je dit. en voor je het weet zit je weer naar auto's van 20K te kijken. Misschien iets minder de emotie laten spreken en iets meer rationeel kiezen.
Eerlijk gezegd, het laatste wat ik na een probleem-Astra op de oprit zou willen als vervanger is... een Astra
Octiavia's zijn ook mooie auto's inderdaad. Hebben eigenlijk ook wel xenon nodig om nog wat beter te smoelen....