Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Leuk verslagje Richard!

De huidige Focus is wel heerlijk stil op de snelweg, ook als je "wat boven de Vmax" rijdt. Dat viel gelijk op na de ****, maar dat werd ook veroorzaakt door het gebrek aan genagel van de diesel. Toch is de Focus voor mijn gevoel ook stiller dan de Astra.

En hoe vind je de driepitter tov een vierpitter? Kan me voorstellen dat de driepitter toch echt meer lawaai maakt bij flink gas intrappen.

Ben trouwens afgelopen week wel wat geschrokken hoe krapjes onze maxi cosi achter de voorstoelen past bij beide auto's.
We hebben nu een nieuwe maxi Cosi Pebble (iets groter en luxer model dan de cabriofix die we hiervoor hadden). Hij zit nu ook in zo'n base.
In de Astra past hij net achter mij als bestuurder; in de c3 past ie alleen bij de passagierszijde en moet dan ook de stoel nog een stuk naar voren zetten en kan er net nog iemand zitten.
Nu zijn het beide vrij grote auto's; ik vraag me altijd af hoe ze dit spul dan in van die citybugs krijgen..dan moet echt de boel naar voren.

@Rob, het voordeel van de citybugs is het ondiepe dashboard. Daardoor kan de stoel ook vrij ver naar voren voordat je er tegen aanzit.
Tevens zitten ze daar vaak voorin.
Maar inderdaad een Maxi Cosi neemt veel plaats in, zeker met een base. Nog even, dan kan je een normale autostoel plaatsen ;)

En die kleintjes zit je aardig rechtop en de stoel is dunner. Wij hebben de zelfde maxi cosi en dat gaat prima in de up, ook met base. Houd niet over, maar hoef mijn eigen stoel niet te verzetten.(tu)

In de Benz is gebruiken we geen base maar dat houd ook niet over overigens.

En hoe vind je de driepitter tov een vierpitter? Kan me voorstellen dat de driepitter toch echt meer lawaai maakt bij flink gas intrappen.

Ah ja, goeie!
Bij de vorige autokeuze wilde ik heel graag een vier cilinder. De Clio met drie cilinder stond mij tegen. De Focus met drie cilinder deed het stukken beter, maar miste soms ook wat soepelheid op lage toerentallen. Er moeten vaak wat meer toeren gemaakt worden wil de auto vooruit gaan, daar waar een vier cilinder al wat eerder thuis geeft.
Daarom de keuze voor de 1.4T in de Astra (en omdat het kon).

De driecilinder in de huidige Focus is nog weer wat beter dan de vorige, ondanks dat het hetzelfde blok is. Het hybride systeem compenseert bovenstaande minpunten. Dat is net het verschil tussen een rotonde lekker in z'n drie nemen met lage toeren of in z'n twee met teveel toeren, in z'n drie kan nu prima.

Qua geluid hoor je dat het een driecilinder is, maar de isolatie is top dus eigenlijk hoor je het alleen bij flink gas geven. Hij maakt dan niet meer geluid dan een vier cilinder, wel een ander geluid. Een onaardig geluid vind ik het niet, het heeft wel wat eigenlijk. Mijn vader en broertje hebben zelfs, ongevraagd, gezegd dat van de buitenkant de auto absoluut niet als een driecilinder klinkt en zelfs wat sportief bromt. Bij rustig rijden op de CC merk je er helemaal niets van, maar dat merk je bij een vier cilinder ook niet.

Ik moet mijn mening over drie cilinders bijstellen, dat werkt in deze auto echt heel goed maar de credits gaan wel naar het hybride systeem want deze compenseert de minpunten.

Een driecilinder met voldoende vermogen, dus in elk geval meer dan 100pk, welke een goede powerband heeft is wat mij betreft gewoon prima. De Clio gaf onder de 2000rpm echt niet thuis en het was boven de 4000rpm ook heel snel afgelopen, tel daar de vijf bak met verschrikkelijke lange 5e versnelling bij op en het was niet prettig rijden op een drukke snelweg waar je telkens moet afremmen en weer moet versnellen.
Daar was het motorgeluid ook veel nadrukkelijker aanwezig, maar dat is dan ook weer geen eerlijk vergelijk want de auto was een klasse kleiner.

Ben trouwens afgelopen week wel wat geschrokken hoe krapjes onze maxi cosi achter de voorstoelen past bij beide auto's.

Nu weet ik even niet welke type wij hebben, maar bij ons past het prima. We moesten enigszins halsoverkop naar het ziekenhuis 's nachts, dus MaxiCosi achterin de auto gemikt.
(Ja Joost, volgens mij had je me nog gewaarschuwd om even te passen en te proberen voor die tijd :})

Twee dagen later mochten we naar huis en stond ik dus op de parkeerplaats te hannesen met de MaxiCosi. Installeren met Isofix was een makkie, dat klikt er allemaal in en doe je niets fout. Ik heb de voorstoel niet eens verzet, want ik had nog meer als een vuist dikte aan ruimte over. Het gehannes zat hem meer in de MaxiCosi los krijg van de base, daar moest ik toch even voor YouTuben om te kijken waar de juiste hendel zat :}

In de C1 hebben we het nog niet geprobeerd trouwens. Sterker nog, de C1 staat al twee weken bij mijn schoonouders :D
Misschien is het in de C1 wel makkelijker om geen Isofix te gebruiken, maar de MaxiCosi met de gordel vast te zetten op de voorstoel. De tijd zal het uitwijzen.

(Ja Joost, volgens mij had je me nog gewaarschuwd om even te passen en te proberen voor die tijd

klopt, precies hiervoor had ik je gewaarschuwd :} Het is vaak niet moeilijk, alleen je moet net even weten hoe het zit.

Ik moest ook laatst een stoeltje los koppelen uit de isofix. Kreeg het ook niet voor elkaar, zit er blijkbaar ergens een verborgen knopje. Ook gevonden dankzij youtube :p

Nu weet ik even niet welke type wij hebben, maar bij ons past het prima. We moesten enigszins halsoverkop naar het ziekenhuis 's nachts, dus MaxiCosi achterin de auto gemikt.

Denk ook dat het aan het type ligt. Bij onze vorige cabriofix had ik er in de Astra geen last van. Deze pebble past op twee vingers na. Stoeltje is ook wat robuuster en steviger en daardoor, denk ik, wat groter.

B Real zei:
We moesten enigszins halsoverkop naar het ziekenhuis 's nachts, dus MaxiCosi achterin de auto gemikt.
Vriend van me had dat ook afgelopen december. Heeft een tweeling gekregen, maar in zijn V70 Classic) waren de gordels te kort voor de stoeltjes. Daar kwam ie toen pas achter (past wel bij 'm, die houding :D ).
Maarja, ze moesten toch naar huis. Toen heeft ie beide voorstoelen helemaal naar achteren gezet zodat de stoeltjes helemaal klem zaten.
En daarna toch maar op zoek gegaan naar een andere auto (V70 tweede generatie is het geworden. V70 Classic naar zn vader, en zijn beide zusjes rijden sindskort V40 eerste generatie).

@ Joost, ik was wel zo slim om het even in m'n eentje te checken en niet pas toen ik met vrouw en kind bij de auto stond :D

Overigens waren er wel meer dingen niet gecheckt. Zwangerschap ging zo voorspoedig dat we niet de illusie hadden dat de kleine veel eerder ging komen. Had mij dus op dinsdag voorgenomen om op woensdagavond mijn koffer maar eens te pakken (week van te voren) en ook o.a. MaxiCosi te passen. De kleine bedacht dat woensdagochtend wel een mooie dag was om ter wereld te komen :D

Vriendin had gelukkig wel alles al gepakt voor haar en de kleine, dus was zo'n ramp niet. 's Nachts alles in alle rust gedaan. Vriendin even gedoucht, ik mijn spullen gepakt en mijzelf nog even geschoren en op naar het ziekenhuis :T

@ Rob, dat zal ongetwijfeld verschil maken. Maar om weer even een vergelijk Astra/****/Focus te doen.
De Astra was ruim op de achterbank, maar vergeleken met de andere twee wel het krapste. Was natuurlijk een hatchback en geen station, dat zal iets schelen maar de lederen AGR stoelen waren ook best groot.

Op de achterbank van de **** was het prima vertoeven qua beenruimte, maar de Focus is helemaal groot. Ook met drie mensen achterin hoeven de voorstoelen niet verzet te worden en zit men niet met de knieën tegen de voorstoelen aan. Terwijl je in de Astra toch ook echt lekker zat achterin. De lederen bank zakte je precies ver genoeg in weg, de stoelverwarming deed daar goed zijn werk en ook beenruimte was prima.

Het is een beetje lastig in Corona tijd, maar als ik eraan denk zal ik het qua ruimte eens vergelijken met de Passat of SuberB stations van vrienden.

@ Berry, dat gordels domweg te kort zijn verwacht je toch ook niet.....
Isofix was er ook nog niet bij die generatie zeker?

Overigens zou ik niet aan een tweeling moeten denken. Onze kleine is prima te handelen, maar als er twee tegelijk in huilen uitbarsten dan is het volgens mij toch wel even aanpoten *-)

Bijzonder dat de Focus zo ruim is achterin. Mijn Focus is dat zeker niet. Hebben ze dus van geleerd :)

Een tweeling lijkt me ook niks: is de ene stil, begint de andere te schreeuwen. Pfoe.
Maar gordels te kort, die verwacht je niet nee. Na wat Googlen las ik wel dat meer mensen die bevinding hadden bij dat model. Isofix is er achteraf in te schroeven, maar het was ook wel een goed argument voor een andere auto. ;) Daarnaast heeft ie maar één Isofix stoeltje.

Bij mijn schoonvader in de mitsubishi zijn de gordels ook te kort achterin. Je kunt daarvoor van die gordelverlengers kopen.

Isofix zal al in mijn E46. De Benz (en ook 1 stoeltje) heeft nu zelfs een Top-Tether" aansluiting.

Heb laatst zelfs een origineel MB kinderstoel gescoord (is gewoon römer met fraaie mercede bekleding er op). Nieuwprijs 480 euro, bonnetje zat er zelfs bij. 2e hands ook onredelijk duur vaak maar deze kwam in goedkoop tegen en gelijk toegehapt. Alles mooi schoongemaakt, ziet er als nieuw uit.

Zal er wel eens een fotootje maken

Leuk vergelijk tussen de Focus en de Astra. Ik ben echt benieuwd naar de nieuwe Astra die volgend jaar komt. Temeer om de vraag PSA het platform met elektrische accu's t/m 100 kw/h dan klaar heeft. Dan zou men echt een auto met praktische bruikbaarheid hebben....en zou je er zelfs met aanhanger nog een bruikbare actieradius van hebben.
De volgende Astra zou dan ook hoog op de wensenlijst staan om de Leaf te vervangen.

Zag net trouwen de ID4 X. Erg leuke auto om te zien, zeker in de geel/zwarte kleurstelling. Maargoed, met een 80kw accupakket zal hij ook flink aan de prijs zijn.....en vanaf volgend jaar is elektrisch rijden al een stuk minder interessant. (12% tot 40.000 euro, rest 22%)

Astra F zei:
.....en vanaf volgend jaar is elektrisch rijden al een stuk minder interessant. (12% tot 40.000 euro, rest 22%)

Reed jij niet vooral elektrisch uit idealisme?
En voor het groene imago van je werkgever?
Waarom zou een elektrische bedrijfswagen voor de werknemer ook maar een cent goedkoper moeten zijn via de fiscus?

Waarom zou een elektrische bedrijfswagen voor de werknemer ook maar een cent goedkoper moeten zijn via de fiscus?

het past wel bij het feit dat onze regering wil dat we in die dure auto's gaan stappen. Dan is het een leuke stimulans.

Wat ik wel zorgelijk vind is dat na 4 jaar subsidie / korting op bijtelling, auto's naar het buitenland vliegen, daar mag de regering wel een stokje voor steken zodat EV rijden ook voor de particulier nadien interessant kan zijn.

AsconaGT zei:
Wat ik wel zorgelijk vind is dat na 4 jaar subsidie / korting op bijtelling, auto's naar het buitenland vliegen, daar mag de regering wel een stokje voor steken zodat EV rijden ook voor de particulier nadien interessant kan zijn.
Ze zijn al redelijk interessant. Maar het blijkt gewoon dat auto's te duur worden voor de particulier. De overheid moet wat mij betreft meer inzetten op voordelen voor goedkope en zuinige/milieuvriendelijke auto's. Dan heb je een grotere kans dat ze binnen NL blijven.

Ik zou maar niet meer teveel op de overheid bouwen qua auto's..die blijven het gebruiken als melkkoe. En bv het CDA heeft in zijn verkiezingsprogramma al staan dat bezitters van een elektrische auto straks getrapt gewoon weer wegenbelasting moeten gaan betalen. Ook niet meer dan terecht in mijn ogen. Ze maken net zo goed gebruik van het wegennetwerk en belasten het nog meer met hun overgewicht.

Ik zag vandaag in de telegraaf een overzichtje van de BMM stijging van 2020 naar 2021. Deze neemt voor veel gemiddelde auto's (Corsa, Polo, Golf, Astra, Focus,enz..) gewoon met 30% toe..krankzinnig...

Vriend van me had dat ook afgelopen december. Heeft een tweeling gekregen, maar in zijn V70 Classic) waren de gordels te kort voor de stoeltjes.

Heb ik toevallig eerder gelezen op diverse fora..wist daarvoor ook niet dat dat kon.

Hmm. Wij hebben onlangs een maxicosi met isofix basis (en nog wat meer spulletjes) overgenomen. Die toch maar eens op tijd gaan uitproberen. Het hele zaakje paste uitstekend.. in de kofferbak :)

rjthefrisian zei:
Ik zag vandaag in de telegraaf een overzichtje van de BMM stijging van 2020 naar 2021. Deze neemt voor veel gemiddelde auto's (Corsa, Polo, Golf, Astra, Focus,enz..) gewoon met 30% toe..krankzinnig....

Zo wordt het verschil met de elektrische varianten wel rap kleiner. Voor de rest, poeh!

BRG zei:
Astra F zei:
.....en vanaf volgend jaar is elektrisch rijden al een stuk minder interessant. (12% tot 40.000 euro, rest 22%)

Reed jij niet vooral elektrisch uit idealisme?
En voor het groene imago van je werkgever?

1. Nee, 80% een economische keuzen en 20% omdat ik erg benieuwd was naar elektrisch rijden (en op de actieradius van de Leaf na er nog steeds positief over ben).
2. Ja
3. Opzich deel ik die gedachte wel. Echter, willen we de opgelegde klimaatdoelstellingen halen zullen we toch moeten vernieuwen. En dan helpt het wel om het financieel aantrekkelijk te maken, zeker om enkele nadelen van elektrisch rijden te verzachten. Denk hierbij aan het geringe of geen trekgewicht en de (zeker met aanhanger) beperkte actieradius. En laten we wel eerlijk zijn, een groot deel van de nieuwe auto's komen op de weg middels de (zakelijke) lease.
En op het moment zijn elektrische auto's met een redelijke actieradius duurder in aanschaf (en dus bijtelling) dan een gelijkwaardig uitgeruste brandstof aangedreven auto.

Mogguh!

Die verhalen over maxicosi's heb ik in de vriendengroep ook wel eens voorbij horen komen :} Blijkbaar ook overal het zelfde.

@ Elektrisch rijden: Zou het graag willen, maar het is gewoonweg te duur. Enig betaalbare is een Zoë, maarja... dan zit je weer met je maandelijkse accukosten en beperkte bereik.

Same als Gerwin, straks wordt het locatie/laad technisch wat makkelijker met een oprit en zonnepanelen. (nog 8 weken :) )
Onder de 20K zijn het toch de net niet modellen. Zoe Leaff (sorry Ruud) Ioniq i3.. Dat zijn modellen waar K. echt niet in stapt.
In de toekomst zou ik een type GTE / Hybride wel zien zitten als dit op meerdere merken/modellen betaalbaarder wordt.

Ook is elektrisch niet heilig want stroom kost ook geld. als is het uiteraard voordeliger dan benzine.

De Citigo kost aan 'brandstof' zo'n 3,5ct per kilometer. De Focus 10ct en de Punto diesel destijds 5ct.
En dan laden we de Citigo gewoon thuis. Bij openbaar laden komt er zo'n 50% bovenop de prijs en bij snelladen wordt het ongeveer 3 keer zo duur.

Valt me dan wel tegen..vergeet niet dat de Citigo een stuk kleiner is en dus ook niet eerlijk vergelijkbaar met een Punto of een Focus. Die bieden meer ruimte en comfort en gaat dan ook gepaard met hogere kosten.

Elektrisch rijden is hier ook nog totaal geen issue. Zolang ik naar het werk 90km per dag moet rijden (normaalgesproken dan), daar geen laadmogelijkheden heb, de meeste EV's zo onpraktisch zijn als de pest en het gewoonweg kneiterduur is in aanschaf geef ik me geld liever uit aan een lekkere dikke benzinebak...:}

Ik word er ook wel beetje moe van hoe alles en iedereen je het ook door de strot probeert te drukken.

Zo veel scheelt het niet qua ruimte en comfort t.o.v. de Punto.
Een EV voor dagelijks gebruik lijkt me heerlijk. Pas weer even met de ID.3 gereden (zag dat we op het werk ook twee ID.3's als poolauto hebben gekregen), en dat rijdt toch wel fijn hoor.
Maar in 'brandstofkosten' zijn de verschillen ook niet grensverleggend.

Ik heb in AW bij mijn favorieten de brandstofslurpers intussen gewist en vervangen door louter elektrisch aangedreven hebbedingen.

Ik word er ook wel beetje moe van hoe alles en iedereen je het ook door de strot probeert te drukken.
Daar heb ik gelukkig geen last van! Ik vind het zelf een interessante techniek, maar om mij heen zijn er zeer weinig mensen die een elektrische auto hebben. Heb er dan ook nog nooit in 1 gereden ;)

Merk alleen dat mensen zich erover verbazen dat ik nog diesel rij... er is een soort vreemde anti-diesel-beweging op gang gekomen.
Nouja, scheelt wel dat daardoor de diesels blijkbaar betaalbaarder zijn.:D

In de toekomst zou ik een type GTE / Hybride wel zien zitten als dit op meerdere merken/modellen betaalbaarder wordt.
Plug-In vind ik ook nog wel interessant... misschien dat die door de korting op MRB en laag verbruik interessant zouden kunnen zijn, zelfs met een hogere aanschafwaarde.

Zolang ik naar het werk 90km per dag moet rijden (normaalgesproken dan), daar geen laadmogelijkheden heb, de meeste EV's zo onpraktisch zijn als de pest en het gewoonweg kneiterduur is in aanschaf

Allereerst, ik snap je hoor Rob. Maar in deze opsomming is alleen het laatste punt een goed argument natuurlijk.

Juist voor die W/W kilometers hoef je geen pratkische auto, want je zit er toch alleen in en 90km per dag is ideaal voor een EV want dan gooi je hem 's avonds gewoon thuis aan de stekker en sta je dus nooit meer aan de pomp.

Duur zijn ze wel en als je in het weekend met het gezin op pad moet dan wordt het wel lastiger met een EV.

Ik heb het hier laatst volgens mij ook al gepost, maar als er geen lease auto meer is en ik een vaste werkplek heb dan koop ik denk ik een motorscooter. Is in aanschaf en vaste lasten echt peanuts en lijkt me ideaal voor W/W verkeer.

Eerst maar eens zien wanneer we weer op kantoor kunnen werken, mocht dat in de toekomst 1 á 2x per week zijn en ik werk nog op dezelfde plek én er is geen lease auto dan is het OV ook nog wel een optie. Bus stopt hier in de straat en 45 min later ben ik op kantoor (auto is 25 min). Ben ik absoluut geen fan van, maar in dat geval zou het wel een optie kunnen zijn.

Vooralsnog is er gewoon nog een lease auto, dus er is niets aan de hand :D

Daar heb ik gelukkig geen last van! Ik vind het zelf een interessante techniek, maar om mij heen zijn er zeer weinig mensen die een elektrische auto hebben. Heb er dan ook nog nooit in 1 gereden

Het gebeurt ook niet door mensen om mij heen maar door de media, de autofabrikanten, de overheid en de autopers.
Ik ken ook niemand met een EV.....puur omdat iedereen in mijn omgeving particulier rijdt en dan is een EV nog totaal niet aantrekkelijk en veel te duur.

Ik heb zelf alleen paar keer in een Zoe gereden en ik miste vreselijk de beleving van een brandstofauto.

@Rob grinning smiley Hahahaha gewoon hoppa! zo ist smiling smiley

Precies..de Friese nuchterheid...ik ga niet praten over dingen die ik toch niet kan betalen...:)

Allereerst, ik snap je hoor Rob. Maar in deze opsomming is alleen het laatste punt een goed argument natuurlijk.

Juist voor die W/W kilometers hoef je geen praktische auto, want je zit er toch alleen in en 90km per dag is ideaal voor een EV want dan gooi je hem 's avonds gewoon thuis aan de stekker en sta je dus nooit meer aan de pomp.

Duur zijn ze wel en als je in het weekend met het gezin op pad moet dan wordt het wel lastiger met een EV.

Het tweede punt is dus ook een goed argument want ik ga geen drie auto's aanschaffen. Een voor woonwerk waar het gezin niet fatsoenlijk in past en een voor het gezin...en nog een auto voor mijn vrouw..:}

het is vandaag ook weer babayboomdag..vandaag drie babyaankondigingen op een dag..twee keer vrienden en een keer een collega..waar het Coronatijdperk al niet goed voor is..:)

Jij hebt nog geen kinderen...daar kan je ook een leuke auto voor onderhouden...:}

Maar ben wel wat jaloers op je fiesta. Zon soort autootje vind ik ook donders leuk!

Voor WW verkeer hoef ik ook geen praktische auto. Ik heb serieus nagedacht over een Twizzy. Maar het komt vaak genoeg voor dat ik na het werk de kinderen moet ophalen van de opvang omdat B later thuis is. Dan zit je al. En sowieso om de ruimte moeten we een grotere auto naast de Up hebben. Dus toen is het idee weer weg gegaan.

Ik ken iemand met een model 3, en mijn collega ook. Maar verder niet heel veel die EV rijden. Nog veel te prijzig.

Ze zijn al redelijk interessant. Maar het blijkt gewoon dat auto's te duur worden voor de particulier. De overheid moet wat mij betreft meer inzetten op voordelen voor goedkope en zuinige/milieuvriendelijke auto's. Dan heb je een grotere kans dat ze binnen NL blijven.

Al die model 3's die over 4 jaar massaal op de nederlandse automarkt komen kunnen gunstig uit pakken door het vele aanbod wat de prijzen kan drukken en bereikbaar(der) worden voor een grote groep mensen.

Met aanschaf zwaar gesubsidieerd door de BPM. Vervolgens 60 maand heel weinig bijtelling wat ook een soort van kadootje is van de overheid. Allemaal prima natuurlijk. Maar dan moeten particulieren daar na 60 maand ook voordeel bij hebben. maar in andere EU landen worden weinig tesla's verkocht. Weinig aanbod, dus een groot deel van onze zwaar gesubsidieerde Tesla's gaan zo richting het buitenland. En dat steekt mij wel aan de regelgeving.

zelfde geld dus ook een beetje voor mijn auto. En al die GTE's en zo. Een leasemaatschappij verwacht dat 70% van mijn auto niet in nederland blijft. Super zonde.

Het tweede punt is dus ook een goed argument want ik ga geen drie auto's aanschaffen. Een voor woonwerk waar het gezin niet fatsoenlijk in past en een voor het gezin...en nog een auto voor mijn vrouw..grinning smiley

het is vandaag ook weer babayboomdag..vandaag drie babyaankondigingen op een dag..twee keer vrienden en een keer een collega..waar het Coronatijdperk al niet goed voor is..smiling smiley

Hoeven er toch ook geen drie te zijn?
EV voor de "domme" W/W ritjes en een gezinsauto voor de andere ritjes en W/W ritjes van je vrouw. Dat dat af en toe ook voor logistieke problemen zal zorgen snap ik ook wel, maar om daar dan twee grotere auto's welke geschikt zijn voor het hele gezin voor aan te houden.... Is een beetje alsof je een X5 koopt omdat je 1x per jaar een caravan naar de camping een paar 100km verder op sleept en twee weken later weer terug. Stel voor dat je het lastig krijgt op een drassig grasveld :}

Let wel, ik/wij zijn ook nog niet klaar voor een EV, de Focus en de C1 is voor ons de perfecte combinatie (zowel praktisch als financieel). Mijn vriendin vind haar C1 helemaal te gek, die dingen zijn nog verbazend praktisch en kosten geen klap. Ik wil je ook helemaal niet in een EV praten, maar meer aangeven dat een EV (mits betaalbaar, want dat is nog wel echt een punt als particulier) echt helemaal zo gek niet is voor de meeste doorsnee mensen/gezinnen waar ik jou, mijzelf en de meeste in dit topic onder schaar ;)
Kijk naar zo'n CitiGo als Berry heeft, dat zou voor ons een meer dan prima vervanger van de C1 zijn en volgens mij ook van jullie C3 (nogmaals, mits betaalbaar want dat vind ik het enige echte tegenargument).

Babyboom is hier ook gaande, de onze heeft wel een pre-corona productiedatum overigens :T. Beste vrienden van ons hebben hun tweede een kleine maand eerder als ons gekregen, super grappig om het verschil tussen die twee te zien :D
Daarnaast staan er hier in het dorp ook nog een aantal op knappen. Veelal meisjes voor zover we nu weten, dus onze zoon heeft ze straks voor het uitzoeken op school :}
Plus dat we ook weer flink wat aanwas voor de sportvereniging hebben op deze manier :T

De babyboom is hier al geweest in de bekenden kring. Op 1 vriendin na, die zwanger is.. heeft iedereen 1 of 2 kids. Of geen, dat is natuurlijk ook prima.

@EV, ik zou best EV willen rijden maar prijs en uiterlijk zijn 2 dingetjes.. de mooie zijn veel te duur, Ik zie dan meer in Hybride/GTE idee. Zo een g*** 7 GTE of P***** GTE vind ik erg mooi.
Morgen is als het goed is mijn EV fiets binnen :) Wordt de BMW nog minder gebruikt. *-)

Wel gisteren nog 50 Km met de 7 gereden :) Ging Lize bij een vriendinnetje ophalen om 17.00 en daarna samen nog een heerlijk stuk gereden, beetje koud aan de oren maar verder prima te doen :)

Corsa 20SEH zei:
Morgen is als het goed is mijn EV fiets binnen

Ben benieuwd naar het merk en wat voor type (bijv motor in het midden), ik hoor van meerdere kennissen die het via het werk gedaan hebben, geldt dat voor jou ook?

(hier schijnt de zon, dus ik pak de 'niet e bike' en fiets naar Zevenbergen).

Die kleintjes zijn ook super praktisch. 90% van alle ritjes kunnen we prima met de up doen. 95% zelfs als we ook de langere afstanden er mee zouden rijden. Daar pakken we uit luxe nu de benz voor. Maar die 5% als je wat groots mee moet nemen, weekendjes weg, vakantie, etc.

Moet zo wel de VW garage een woordje spreken; er was een klein zwart plastic kapje los aan de onderkant. Had het gedemonteerd 2 min werk, om te kijken wat er aan de hand was, zit aan de onderkant/zijkant om de remleiding te beschermen tegen steenslag van het voorwiel. 1 ophangplekje was afgebroken. Maar zat verder nog wel prima. Heb het weer terug geplaats, zo gepiept. Kun je zo bij zonder de auto zelfs op te krikken.

Uit fatsoen wel gemeld bij de laatste beurt of het zo gelaten kon worden. Maar indien het vervangen moest worden dat ze even moesten bellen.

Afwijk, auto opgehaald. ja het moest vervangen worden want steenslag en remleiding, etc. Helemaal prima. ze hadden niet gebeld dus het zal wel.

Komt er nu een factuur van 100 euro. *-) werkgever had al gezegd wij het niet hoefde te betalen maar ze wilde het wel even melden. Maar vind het sowieso schandalig veel geld voor een klein plastic kapje + het feit dat ze niet even hebben gebeld waar ik uitdrukkelijk heb gevraagd en ook op papier heb gezet tijdens het maken van de online afspraak.

EV voor de "domme" W/W ritjes en een gezinsauto voor de andere ritjes en W/W ritjes van je vrouw. Dat dat af en toe ook voor logistieke problemen zal zorgen snap ik ook wel, maar om daar dan twee grotere auto's welke geschikt zijn voor het hele gezin voor aan te houden....

Ik heb 3 auto's niet voor niks genoemd. Dat komt door onze huidige situatie en de wensen van mijn vrouw..;)

Mijn vrouw wil niet met een grote auto naar het werk en voor haar werk is een EV geen optie.
Geen grote auto omdat ze in de thuiszorg zit en in en druk stadscentrum rond crost en veel op krappe plekjes moet parkeren. Qua formaat vond ze een C1 te klein maar groter dan een C3 wilde ze dan ook weer niet.
En een EV is met haar onregelmatige werk, de reisafstand van huis naar haar werklocatie en het feit dat ze continu onderweg is (en geen tijd heeft om te laden) gewoon niet praktisch en ik weet dat ze dat niet wil.

Daarom zal ik, zoals de situatie nu is, alleen in een EV's rond kunnen rijden en dat zal dan ook een grotere auto moeten zijn.

Een hybride is misschien ooit nog wel eens een optie maar dan zit ik van weer met de laadmogelijkheden op het werk en de afstand.

Misschien wel wat gezocht maar zoals je zegt blijft het grootste argument inderdaad wel de kosten.

Een leasemaatschappij verwacht dat 70% van mijn auto niet in nederland blijft. Super zonde.

Rijdt dat een beetje lekker als je nog 30% over houdt..:} Nee, gekheid, snap wel wat je bedoelt...

@Speedtouch, Het is een Cortina met Bafang M420 middenmotor en 750 WH accu besteld bij Rijsdijk op 't DIjkcentrum :)
Den deze

We waren vrij in keuze, maar ik heb nu exact dit model alleen dan 6 jaar oud niet elektrisch en bevalt meer dan goed, degelijk, voorrek voor de boodschappen/laptop tas.
Inderdaad via de werkgever, ik ontvang geen reiskostenvergoeding en woon dichtbij genoeg om met de fiets te gaan. Dus win-win, en dat voor een paar euro per maand bijtelling.

Midje!

@ Babyboom: in mijn omgeving nog vrij rustig op dat gebied! G

@ Elektrische fiets: mijn ouders hebben sinds een half jaar elektrische fietsen. Veel rondgekeken en vergeleken maar uiteindelijk bij Stella een leuke deal kunnen maken: zijn ook mooie fietsen moet ik zeggen!
Ze wilden er eerst niet aan maar sinds mijn moeder wat minder mobiel is, zijn ze toch overstag gegaan; perfecte keuze geweest want ze gaan er nu weer vaak op uit :)

Ik zie dan meer in Hybride/GTE idee. Zo een g*** 7 GTE of P***** GTE vind ik erg mooi
Dat is ook zoiets moois als je daarnaar aan het zoeken bent: moet je opeens overal de BTW er nog bij op gaan rekenen... chaos die vraagprijzen op diverse sites.
Of het betreft een aanbetaling, of een aanbetaling op de leaseprijs of een maanbedrag, of een 50/50 deal. Wat zou het heerlijk zijn dat je gewoon kunt zien hoeveel een auto je gaat kosten als je 'm wilt kopen.

Komt er nu een factuur van 100 euro. nut smiley werkgever had al gezegd wij het niet hoefde te betalen maar ze wilde het wel even melden. Maar vind het sowieso schandalig veel geld voor een klein plastic kapje + het feit dat ze niet even hebben gebeld waar ik uitdrukkelijk heb gevraagd en ook op papier heb gezet tijdens het maken van de online afspraak.
Daar zou ik me ook even enorm over kunnen opwinden; brutaal om dan gewoon 100 euro te rekenen voor zoiets kleins. 'Klein materiaal' zeker *-)

Corsa 20SEH zei:
@Speedtouch, Het is een Cortina met Bafang M420 middenmotor en 750 WH accu besteld bij Rijsdijk op 't DIjkcentrum :)
Den deze

We waren vrij in keuze, maar ik heb nu exact dit model alleen dan 6 jaar oud niet elektrisch en bevalt meer dan goed, degelijk, voorrek voor de boodschappen/laptop tas.
Inderdaad via de werkgever, ik ontvang geen reiskostenvergoeding en woon dichtbij genoeg om met de fiets te gaan. Dus win-win, en dat voor een paar euro per maand bijtelling.

Gaaf ding, ik ben daar afgelopen week wezen kijken voor een Van Dijck fiets (E Bike dus), want ergens wil ik er ook een kopen, maar ja, zo lang ik nog ruim 60 km per dag zo kan, ben ik ook niet ontevreden. ;)Heb net mijn 'rondje' achter de rug.

Thanks @ Speedtouch.
Ik ga nu ook vaak met de fiets naar mijn werk in Oud Gastel, maar een E-bike maakt het net wat aangenamer :)
Van Dijck, heb ik ook voor gekeken, heeft mijn collega maar was niets voor mij. Ik wilde wel echt een robuuste fiets. En dan dus zo goed als dezelfde als ik reeds heb.

@Rob, jups. Alleen nog ene goed regenpak kopen :)

@gerwin, Ja daar heb ik ook een hekel aan! Zet gewoon de prijs erbij.

Wel gisteren nog 50 Km met de 7 gereden smiling smiley Ging Lize bij een vriendinnetje ophalen om 17.00 en daarna samen nog een heerlijk stuk gereden, beetje koud aan de oren maar verder prima te doen smiling smiley

Elke keer weer een kleine glimlach als ik dit lees, mooi om samen te doen (tu)
Misschien t.z.t. de motor er maar uit en iets van een kitcar erbij om hetzelfde te doen met de kleine man.

Het is een Cortina met Bafang M420 middenmotor en 750 WH accu besteld bij Rijsdijk op 't DIjkcentrum smiling smiley
Den deze

Fraai (tu)
Zijn ook mooie regelingen. Vriend van mij en zijn vriendin hebben ook een fiets via het werk. Kost een beetje wisselgeld aan bijtelling.
Zo ongeveer al het personeel heeft dezelfde fiets bij dezelfde fietsenmaker vandaan, die komt dus periodiek op de zaak om onderhoud uit te voeren :D

@ Joost, auto van de zaak of niet, dat hoort niet nee. Zou ik ook zeker wat van zeggen!
Zo had ik in het begin met de Astra last van slechte ruitenwissers. Veel geluid, schrapen, stuiteren u kent het wel.
Kortom, gewoon een nieuw setje wissers er op en klaar als je het mij vraagt.

Nee zegt de dealer, dat kan niet. Auto is nieuw, wissers zijn nieuw en het kan niet zo zijn dat deze nu al versleten/niet goed zijn. We moeten de ruitenwisser armen controleren en opnieuw afstellen *-)
Heb toen vriendelijk gevraagd of ze hun verstand wel hadden en of ze mijn tijd niet wilden verdoen (en het geld van de leasemij) en er gewoon voor een paar tientjes nieuwe wissers op wilden drukken *-)

@Richard, Ja het is echt leuk! Kostentechnisch als je wat zelf kan ook prima te behappen. Alleen echt Km's maken is niet Altijd handig, niet prettig op de snelweg, onbeheerd achterlaten doe ik niet graag.. en er zit geen dak op.. Maar verder, volgend jaar gaat hij mee op vakantie als we in NL blijven. Dat heb ik al wel besloten.

Ik weet het, mijn A5 is op geen enkel vlak vergelijkbaar met de 7. Enkel kan hij ook open rijden.
En daar heb ik vorige woensdagmiddag na werk enorm van genoten! Ook ik had een grote glimlach!!!

Vroeger droomde ik ook altijd dat er ooit een 7 zou komen. Op mijn leeftijd, met mijn stramme knoken en vooral met mijn gewicht weet ik intussen dat die er nooit zal komen.
Maar ik geniet met volle teugen van mijn supercomfortabele cabrio.
Die is niet hardcore, maar ik kan er wel de snelweg mee op, ik durf hem achterlaten op een parking, en bovenal: met het dak dicht rijdt hij als elke “gewone” wagen.

@Peter, Straks ga je me nog zeggen dat je stuurbekrachtiging, rembekrachtiging en ruimte hebt :).
Praktisch is een 7 niet, dat is een nadeel. Maar het rijden is fantastisch :D

Moarn!

Allemaal goed weekend gehad? De plicht roept alweer!

Wat was het lekker weekend he. Vrijdag even bij mijn hoogzwangere zus op visite geweest en vant weekend druk met wat schilderklusjes (oa tripp trapp stoelen opnieuw in de verf zetten) en even lekker er op uit gewest met het gezin naar Lauwersoog.

Vrijdag in Heerenveen stiekum ook nog even een hele fraaie astra K vijfdeurs bekeken. Was qua uiterlijk eigenlijk een kopie van Richard zijn ex astra. Zelfde kleur, zelfde velgen, open dakkie en nog maar een maagdelijke km-stand van 22k. Echt nog als nieuw en een plaatje. Maar bv ook weer geen matrix.

ph655l01.jpg

Zou de link even plaatsen maar hij is verkocht zie ik nu..;)
Maar de prijs was ook stevig en voor hetzelfde geld kun je ook een dikke ST krijgen of een lekkere auto van een ander merk.
En qua ruimte ga ik er spijt van krijgen maar ook qua uitstraling staat er met een ST toch een stuk meer auto.

Hier heerlijk weekend, even met de oudste op pad geweest

Moet een radiator ophalen in deventer. Dus van die gelegenheid gebruik gemaakt om er een mooi dagje uit van te maken met het prachtige weer. Auto geparkeerd aan de ijssel. Toen lopend naar de grote spoorbrug. Aan 1 kant loopt een pad voor fietsers en aan de andere kant voor voetgangers. Heel stuk gelopen. Even pauzeren aan de waterkant. Daarna met het pondje weer terug. Toen met de auto naar vliegveld teuge even vliegtuigen kijken. Toen nog even langs mijn broer. Hij is er nog vol van het avontuur :D en ik vond het ook leuk. Maar het weer was daar ook wel een belangrijke factor in.

En de auto was ook top. :-D Sinds tijdens lekker op benzine gereden. Lekker cruizen op de snelweg. Af en toe even flink het vermogen aangesproken, man man wat een kanon :} stoelen zitten echt subliem. Audio is top, 's avonds alles mooi in de sfeerverlichting. matrix ledkoplampen geven echt geweldig licht in het donker en de heerlijke rust aan boord. Genieten dus.

Gisteren ook veel gewandeld, bewust op de niet-populaire plekken. En achteraf hoorde ik dat het maar goed was ook. Bleek dat er in het naburige bos gewoon een file stond van auto's en giga veel fietsers en wandelaars.

Maar de prijs was ook stevig en voor hetzelfde geld kun je ook een dikke ST krijgen of een lekkere auto van een ander merk.
En qua ruimte ga ik er spijt van krijgen maar ook qua uitstraling staat er met een ST toch een stuk meer auto.
met 2 jonge kinderen zou ik nooit voor een hatchback gaan, daar krijg je wel spijt van inderdaad. Zeker nu je nog zit met kinderwagens en een bult andere zooi

Terug
Bovenaan