Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Zal vast wel goed zijn. Lijkt misschien ook zo omdat ie zo groot is. Die van ons is 370 liter en past perfect bij formaat auto. Mijn dakdragers kan je op vrijwel elke willekeurige plek op de rails vastmaken.
Ik zorg dan dat de box niet over de voorruit heen komt en de dragers zover mogelijk uit elkaar zitten.
Ik de box kan je nog een klein stukje schuiven en maak je ze met zo'n grijper met draaiknop vast.

Uitlenen doe ik ook niet. Het zijn best wel krasgevoelige dingen en daar ga je strijd over krijgen.

Zowaar eens een Opel gerelateerd vraagje van mijn kant: kennissen van mijn ouders komen uit België en wonen nu in NL. Ik help hen met wat vragen omtrent het kopen van een nieuwe auto (welke kosten zijn er, etcetera), ze worden door wat dealers en bedrijven namelijk op het verkeerde been gezet.
Nu hebben ze interesse in een Mokka 1.4t 140pk handgeschakeld. Zoiets lijkt ze wel wat. Zijn er dingen waar ik extra op moet letten bij dit model? En als jullie een mooi exemplaar weten (liefst in midden NL) dan hoor ik het natuurlijk ook graag (ben zelf ook aan het zoeken).

Los van alle standaard dingen is met name de m32 versnellingsbak een dingetje waar veel mensen vroeg of laat last van krijgen. Sommigen zijn snel aan de beurt terwijl anderen de 2 ton halen zonder problemen.

Verder geen echt gekke structurele gekke dingen. Rob heeft het zelfde blokje in zijn Astra.

Top.
Ze belden net, het houdt ze ineens erg bezig. Dus ga zo op pad naar Smeeing voor deze: <https://www.gaspedaal.nl/redirect/vehicle/133660505>

Hadden ze al een tijdje op het oog en blijkbaar jeukt het ineens.

Hier een zo goed als gelijke uitvoering, deze is wel origineel Nederlands, die jullie gaan bekijken is vers ingevoerd en heeft nog niet op Nederlands kenteken/naam gestaan. Zelfde auto

Edit : Niet helemaal hetzelfde zie ik nu, de versie die ik post is echt een heel stuk luxer nog ( schuifdak, trekhaak, lederen bekleding, sidesteps )

Weken bezig, paar maanden geleden al de eerste vraag, maar nu had het haast. De Mokka beviel, dus gekocht. Beetje onderhandeld nog, Hij was net al in prijs verlaagd.
Chique ding, erg veel opties. Onderhoud netjes afgetekend, Nederlands instructieboekje erbij, gewoon goed verzorgd. En echt nauwelijks plekjes, gewoon een heel net exemplaar. En die stoelen zitten ook erg goed. Lijken me de AGR stoelen?
Ik heb nog moeilijk gedaan over het afleverpakket. Auto haf expliciet aan dat er een onderhoudsbeurt nodig is, maar je kon m ook zo meenemen dus. Heb aangegeven dat ik dat echt niet vind kunnen. Ook bij een meeneemprijs verwacht ik niet zulke meldingen, dus heb daarom de meerprijs van het afleverpakket ter discussie gesteld.

Apart verhaal van dat Nederlandse boekje? Kentekencheck gaf toch echt aan dat die auto nog geen Nederlands kenteken op naam gehad had.

Klopt, was een Duitse auto. Blijkt ook uit het onderhoudsboekje en die is ook Duits. Ik denk dat Smeeing zelf een nieuw Nederlands instructieboekje heeft geregeld. Best attent.

Dacht dat ie van Hertz is geweest. Werd dus even twijfel, maar kilometerstand is wel laag en er zijn echt weinig gebruikssporen te zien, ook bijv in de kofferbak nauwelijks. Alleen wat bijgewerkte steenslagplekjes. Zit er een beetje dik op, dus expliciet gevraagd de motorkap nog eens goed te polijsten. Dan is ie gewoon als nieuw.

Zeker. We moesten m ook echt buiten zien om de kleur goed te zien. En het lichte dashboard reflecteert niet in de voorruit, was ik wel bang voor.
Die 140pk merkte ik niet. Komt waarschijnlijk omdat ie niet heel licht is en we met drie man in de auto zaten. Rijdt degelijk en voelt ook degelijk. Wel een soepel blok, rotonde in z'n 3 is geen probleem. Ik denk dat ze er veel plezier van gaan hebben. Rijden altijd al Opel dus vandaar ook de keuze voor een Mokka.

Die opel PK's in die tijd zijn er wel, je moet ze alleen wel even flink er uit persen :p

Als je beetje eco rijd dan is het wat zwaarlijvig. Nu is een mokka ook nog relatief zwaar

Ken de mokka niet meer bekijken. Maar inderdaad is eigenlijk alleen de m32 bak het heikele punt. Maar die van mij doet het richting de 175k ook nog steeds prima (klopklop). Verder geen noemenswaardige problemen en over de 1.4t heb ik eigenlijk bijna nog nooit echt problemen gehoord.

Mokka zelf is niet mijn auto...ondanks dat ie veel deelt met mijn astra J vind ik hem vanbinnen en van buiten erg belegen. Maar degelijk en stevig is ie wel!

Vandaag heerlijk dagje met gezin, nichtje en opa en oma naar een recreatieplas geweest. Echt genieten en wat hebben de kids zich vermaakt in het water!

Ze hebben 'm inderdaad vrij snel offline gehaald. Chique ding: donkerbruin metallic, zwart/bruin interieur met bruin dashboard. AGR stoelen, vermoed ik. Xenon, navi, sensoren rondom, achteruitrijcamera, stoelverwarming, stoelverwarming, climate control, cruise control, lichtsensor, regensensor. Gewoon een chique ding.

@Rob: lekker dagje dus. Hier was het langs het water ook onwijs druk. Niet verbrand in het zonnetje? Had het idee dat de zonkracht wel hoog was.

Mogguh!

2 weken vrij achter de rug, nu weer de eerste werkdag. Lekker weer terug in de chaos (:B
In de afgelopen weken lekker paar dagen weggeweest en in huis de boel aan kant gemaakt en wat afspraken gehad mbt hypotheek/waarde van het huis. Allemaal zoals verwacht; waarde van het huis viel ons ietwat tegen (we hadden op 5000-10000 meer gehoopt), maar goed: vraagprijs zegt niks over de uiteindelijke verkoopwaarde. Hoor al wat cowboyverhalen ;)

Hoe is het bij de rest qua vakanties?

@ Jimmy: wat een ontzettend leuk huis hebben jullie gekocht! Fijne ruimtes, ziet er allemaal netjes uit (tu)

@ Joost: mooie auto en die zwarte dakkoffer staat er mooi bij! Of laat je 'm nog een keer in kleur spuiten? :p

@ Focus: mooie auto's van buiten maar ik vind het interieur zo lelijk... weet niet of ik daar aan zou kunnen wennen.

@ Mokka: mooie wagens! Heb mijn ouders er ook al op gewezen als opvolger voor hun ASX volgend jaar. Maar mijn vader vind een Renault Captur wel wat; facelift variant dan. Want de pre-facelift is een 'truttig autootje'.

Thanks @ Gerwin,

Vervelend dat de waarde van jullie dan wat tegenvalt, maar ik deze markt is het toch te bizar voor woorden, vraagprijs lijkt eerder een bieden vanaf prijs. Op onze huidige woning, staan nu 10 bezichtigingen gepland en er staan er nog 9 op de reservelijst mocht er iemand uitvallen of als ze een 2e dag plannen.. te gek voor woorden. :) Alleen maar goed voor ons natuurlijk.

@Mokka, leuke uitvoering, niet mijn model, maar zo is hij prima te pruimen!

@Rob, heerlijk genieten zo dus!
Wij waren in de Efteling gisteren, voor mijn gevoel wel wat te druk, maar met een abonnement is het niet heel erg als je wat zaken een keer overslaat waar het druk is.

Dit is mijn derde werkweek na de vakantie al weer. Misschien eind augustus nog een weekje. Mijn vriendin gaat dan met verlof, wellicht kunnen we dan voor de laatste keer met z'n tweeën er nog even op uit.

Afgelopen zaterdag naar de schoonfamilie geweest. Mijn zwager heeft daar sinds vorig jaar een horeca gelegenheid en had toen 0,0 horeca ervaring, kortom dat is wel even wennen :D
We gingen daar even lunchen samen met mijn andere zwager/schoonzus en mijn schoonouders.

Nu met de corona perikelen is het allemaal erg aftasten hoe druk het wordt en afgelopen zaterdag zat het terras dus ramvol. Echter maar twee man personeel in de keuken en dat was niet gegnoeg. Kortom, ik heb samen met mijn andere zwager spontaan van 17u tot 20u in de keuken geholpen. Gezellig, leuk en werd erg gewaardeerd.

Toen we zaterdag net op weg waren was ik bang dat het een lange rit ging worden, ontzettend veel caravans bij de weg. Echter reed het best lekker door, op de linkerbaan werd doorgaans gewoon flink boven de 100 gereden. Konden veelal gewoon 120 á 130 rijden. Terugweg ging overigens wel wat rapper, lekker rustig en na 19.00 :)

Schoonvader heeft de ANWB nog even op bezoek gehad. Heeft sindskort een oude V70, heb het hem gezien de leeftijd, km's en wat mankementjes stevig afgeraden. Maar ja, liefde maakt blind en dus staat de auto er. Ding start af en toe niet/slecht door een probleem met de start onderbreker. "Ach, met wat geduld en proberen lukt het uiteindelijk altijd".
Afgelopen zaterdag zat hij iets meer in de rats. Motorstoring lampje brandde en de motor liep slecht, alsof er een cilinder miste volgens hem. Vond het al knap dat hij dat zelf bedacht had, maar hij had wel gelijk :D
ANWB gebeld, die kwam koppelde de bobines een voor een los en ja hoor eentje deed niets meer. Als bij een wonder had de man er toevallig nog één in de auto liggen van een eerdere klus, dus die kon zo gewisseld worden. Weer geluk dus.

Schoonvader klaagde ook al wat over het olieverbruik en dat snap ik wel toen de ANWB man de afdekkappen eraf haalde....... alles zeiknat van de olie. Heb het mijn schoonvader medegedeeld en gezegd dat hij er wat mee moet doen. Ze geven niet zoveel om auto's, maar ze weten ze toch ook altijd wel te vinden....

Hihi..mijn schoonouders hebben ook een V70...echt nog die grote met die enorme kofferbak. Begint ook al wat minder te worden maar ze rijden ze vaak af. Ze hebben net nieuw huis en schoenmoeders heeft net een Clio (een van de laatsten van voorgaande model) gekregen. Zal dus nog even mee moeten.

Snap de problematiek met hoeveel gasten je moet verwachten. We waren vrijdag even naar Groningen waar drie babyzaken op een rij zitten. Daar tegenover zit een restaurant en wilden daar even broodje eten maar dat kon niet. Wegens personeelsgebrek serveerden ze alleen drankjes en gebak en geen broodjes. Precieze verhaal ken ik niet maar de eigenaresse maar vermoed dat ze ook deels draaiden op krachten met het Syndroom van Down en snap dat ze daar wat voorzichtig mee zijn.
Toen maar noodgedwongen naar de mac want vrouwlief moest echt wat eten...

Qua woningen...buurvrouw heeft huis te koop en ook gekkenwerk..heel veel bezichtigingen en komen mensen hier massaal door de straat rijden, ons vragen hoe de buurt is en bellen gewoon aan bij de buurvrouw. Ze adverteert met een vanafprijs dus lekker tegen elkaar opbieden..;) Ze geeft mij even de uiteindelijke verkoopprijs door zodat ik daar ook even beeld van heb..:)

@ Gerri: hoe was het in Rotterdam? Leuke stad, he!

@ Gerwin, woningprijzen vind ik ook lastig hoor.
Ik was de vorige keer al blij als ik mijn aanschafwaarde terug ging krijgen. Nu wist ik wel zeker dat dat ging lukken, woning was immers nog maar drie jaar in bezit. De vraagprijs was echter al hoger dan ik had durven dromen en de verkoopprijs nog veel gekker.
Als de woning netjes is dan ga je de vraagprijs sowieso wel krijgen en wellicht wel iets er boven.
Mijn makelaar rade toen overigens wel af om een bieden vanafprijs te doen, zijn gevoel/ervaring was dat de mensen in deze regio daar wat minder van gediend zijn en het minder goed werkt.

Vervelend dat de waarde van jullie dan wat tegenvalt, maar ik deze markt is het toch te bizar voor woorden, vraagprijs lijkt eerder een bieden vanaf prijs. Op onze huidige woning, staan nu 10 bezichtigingen gepland en er staan er nog 9 op de reservelijst mocht er iemand uitvallen of als ze een 2e dag plannen.. te gek voor woorden. smiling smiley Alleen maar goed voor ons natuurlijk.

Ik neem aan dat je de makelaar wel laat werken voor zijn geld en ook de andere 9 mensen gewoon laat komen? Meer mensen zijn in principe ook meer biedingen, daar wordt je zelf zeker niet slechter van!

Snap de problematiek met hoeveel gasten je moet verwachten. We waren vrijdag even naar Groningen waar drie babyzaken op een rij zitten. Daar tegenover zit een restaurant en wilden daar even broodje eten maar dat kon niet. Wegens personeelsgebrek serveerden ze alleen drankjes en gebak en geen broodjes. Precieze verhaal ken ik niet maar de eigenaresse maar vermoed dat ze ook deels draaiden op krachten met het Syndroom van Down en snap dat ze daar wat voorzichtig mee zijn.

De babyzaken ken ik, zijn wij ook al meermaals geweest maar het restaurant zegt mij even niets. Heb ik niet op gelet denk ik.
Wij zijn zaterdag op de heenweg nog even in Staphorst bij Babypark geweest, lag toch op de route. Vriendin even los laten gaan qua kleedjes, dekentjes, hoesjes etc etc
Inmiddels staat de babykamer al aardig vol met van alles en nog wat, binnenkort toch maar eens wat aanstalten gaan maken om de boel in te richten.

Daarnaast ook nog even gordijnen uitgezocht voor op de kinderkamer (één groot en één klein raam). We dachten in 5 minuten klaar te zijn want we zagen direct een ontzettend leuk motief hangen. Kostte 41eu per meter, is geld maar zoveel waren we niet nodig (dacht ik).
Ze had alles al genoteerd, ik zou alleen nog even de exacte maten per telefoon doorgeven. Aan het eind van het gesprek vroeg ik nog even naar de exacte prijs. Ze ging rekenen en kwam op 458eu uit :O*-)

Uhhhh, toch maar een ander gordijntje dan. Door het motiefje zat je vast aan patronen en ontzettend veel snijverlies. De zoektocht duurder uiteindelijk toch nog een stuk langer, maar wel geslaagd voor ongeveer de helft van het geld. Tja, gordijnen zijn duur.
Nu twijfel of we toch ook niet nog ergens anders even moeten gaan kijken, maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin. Zal vast niet nog eens de helft goedkoper kunnen, dus dan besteed ik onze vrije tijd liever aan andere dingen.

Qua woningen...buurvrouw heeft huis te koop en ook gekkenwerk..heel veel bezichtigingen en komen mensen hier massaal door de straat rijden, ons vragen hoe de buurt is en bellen gewoon aan bij de buurvrouw. Ze adverteert met een vanafprijs dus lekker tegen elkaar opbieden..winking smiley Ze geeft mij even de uiteindelijke verkoopprijs door zodat ik daar ook even beeld van heb..smiling smiley

Was dat de woning die je vorige week op FB deelde?
Is dat dezelfde woning als jullie hebben? Ik vond hem, zelfs met bieden vanafprijs, behoorlijk goedkoop eerlijk gezegd. Die is vast vlot verkocht (tu)

Klopt..maar das de vanafprijs (overigens vrijwel het bedrag waar wij hem tien jaar terug voor gekocht hebben)...en die is heel erg laag...huis van onze buren is jaartje geleden voor 235k verkocht...was wel een hoekwoning maar de moet toch richting die kant op gaan. Ons huis is wat netter en moderner maar wij hebben geen bijkeuken. Ben dus erg benieuwd naar de verkoopprijs...maar jah zoals gezegd..maak me niet zon zorgen over de verkoop deze woning..meer het vinden van wat nieuws.

Onze babykamer is al volledig klaar. Vorige week alles nog even vers geverfd. Maar keek mijn ogen dar weer uit en altijd schrikken wat je toch weer kwijt bent.
Merk wel dat ik veel strenger en zuiniger ben dan nummer 1. Maar sommige dingen zijn echt misleidend. Schommelstoeltje met muziek en beweging voor 300 euro..wat een onzin..dat soort dingen gebruik je maar heel kort..die van ons van 30 euro deed het ook uitstekend..:)

@ ons huis: vraagprijs viel tegen vanwege alle cowboyverhalen in ons wijkje ;) huis wat alleen op facebook had gestaan; 12 bezichtigingen en in elk geval een bod van 10.000 euro boven de vraagprijs.
We hebben een huis die in de basis prima is: keuken en badkamer zijn wel al 10 jaar oud en de nieuwe bewoner moet flink aan het schilderen. Toen wij erin kwamen zagen we pas hoe beroerd het schilderwerk er aan toe was, maar hebben er niks aan gedaan. Alle muren moesten al gestuckt worden en nog veel andere zaken, dus we waren er een beetje klaar mee ;)
Verder een prima huis en een goed basis op een aardig goede plek; dus we zijn 'm zo kwijt.

Op onze huidige woning, staan nu 10 bezichtigingen gepland en er staan er nog 9 op de reservelijst mocht er iemand uitvallen of als ze een 2e dag plannen.. te gek voor woorden.
Als je toch op vakantie bent, lekker alle 19 laten komen. Bij ons vroeg de makelaar € 2950,- als courtage en € 400,- 'opstart/marketingkosten' (foto's, plattegronden, funda, etc)
Daar mag ie van mij dan ook wel veel werk voor doen in deze 'makkelijke' tijd ;)

Kortom, ik heb samen met mijn andere zwager spontaan van 17u tot 20u in de keuken geholpen. Gezellig, leuk en werd erg gewaardeerd.
Ook ooit eens gedaan: heb ik toen ook als erg leuk ervaren. Maar komt vooral doordat het 'een keer' is en niet elk weekend ;)
Maar toch leuk zo'n spontane actie en mooi dat je er iemand mee kunt helpen.

@ Gerri: hoe was het in Rotterdam? Leuke stad, he!
Erg leuk voor een paar dagen! Maar als je dan in Utrecht komt dan heeft dat toch wel mijn voorkeur. Rotterdam is imposant, maar Utrecht wat mooier/gezelliger :)

Mijn makelaar rade toen overigens wel af om een bieden vanafprijs te doen, zijn gevoel/ervaring was dat de mensen in deze regio daar wat minder van gediend zijn en het minder goed werkt.
Dat is echt schurftirritant: ben je aan het rondkijken en zie je een redelijk geprijsde woning, staat er onderaan het praatje ineens dat het een 'bieden vanaf prijs' is. Nou, kan ie bij mij gelijk weer in de prullenbak.

Daarnaast ook nog even gordijnen uitgezocht voor op de kinderkamer (één groot en één klein raam). We dachten in 5 minuten klaar te zijn want we zagen direct een ontzettend leuk motief hangen. Kostte 41eu per meter, is geld maar zoveel waren we niet nodig (dacht ik).
Dat zijn gevaarlijke spullen inderdaad :D ik kijk altijd even bij de kwantum wanneer het 'gratis' gemaakt is. Scheelt een paar euro. Maar toch; alsnog duur zat die gordijnen...

Nou,
Nederland in het algemeen,
en Rutte in het bijzonder,
maken zich echt wel populair in Europa dezer dagen (not).

Maar laat ik eerlijk wezen: gelijk heeft hij!!! (tu)
Ik hoop echt dat hij voet bij stuk houdt.

Ik ben ook heel benieuwd, vrees dat er uiteindelijk ook door Rutte gewoon getekend wordt bij het kruisje en dat er ergens wat aanvullende voorwaarden komen die uiteindelijk toch niet nageleefd/gehaald worden.

Ik vind het echter te bezopen voor woorden. Veel landen hebben een werkethos van lik me vestje, geven bakken met geld uit, harken bakken met Europees geld binnen en dan moeten de landen waarvan het volk wél wil (/moet) werken en ook nog eens tot op late leeftijd, men relatief zuinig is en het allemaal goed voor elkaar hebben ook het tekort van de andere (doorgaans veel grotere) landen ophoesten.

Ik begin de Britten steeds meer te snappen. Uit de EU stappen geeft ook een hoop ellende, maar die werken nu wel voor een eigen hachje en dat geeft misschien wel een goed gevoel. Of het de slimste keuze is zal pas veel later blijken gok ik.

Hij zal vast wel toegeven. Hij kan ook weinig anders uiteindelijk. Maar het is goed dat hij er met een gestrekt been in gaat en op het eind pas water bij de wijn gaat doen ipv gelijk al overal mee in te stemmen en uiteindelijk nog meer moet toegeven.

Ik ben niet met alles eens wat hij doet, maar sommige dingen zie ik andere politica niet doen, en daar is dit er 1 van. (tu) Het verbaast mij ook dat slechts een handje vol landen achter rutte schaart. want in veel meer landen heerst het gevoel wat richard hierboven schetst.

Bij ons vroeg de makelaar € 2950,- als courtage en € 400,- 'opstart/marketingkosten' (foto's, plattegronden, funda, etc)
Is dat een beetje gangbaar tegenwoordig? :O 6 jaar geleden was dat iets minder dan de helft van dit bedrag voor mijn huis.

Destijds was dat bij mijn huis precies zo, werd afgeraden. maar tegenwoordig is dat buiten de randstad helaas ook redelijk normaal aan het worden. Maar hier in de regio kun je beter je huis denk ik gewoon marktconform te koop zetten. Hoef je ook geen tijd te steken in koopjesjagers die denken voor de vanafprijs (of iets hoger) het huis te kunnen bemachtigen. Reuring heb je in deze tijden toch wel met een normaal huis. Zo komt er alleen serieus publiek en die kun je alsnog wel iets tegen elkaar op laten spelen als je het onderste uit de kan wil halen.

@Gerrie, voorlopig starten we met de 10. Dat lijkt me goed, de vraagprijs is inmiddels al door 2 geïnteresseerden geboden, dus wordt alleen maar meer. Ik begrijp uiteraard ook dat er een plafond aan zit. Als ik na de eerste 10 het idee heb dat er meer uit te halen valt dan wordt ronde 2 ingezet.

Wij betalen 1995,- all. in. incl. fotograaf kosten. Prima lijkt me.

Wij betalen 1995,- all. in. incl. fotograaf kosten. Prima lijkt me.
Ooooh... ik liet mij leiden door de opgave van kosten die wij kregen. Maar 2000 euro vind ik erg netjes zeg!

Is dat een beetje gangbaar tegenwoordig? eye popping smiley 6 jaar geleden was dat iets minder dan de helft van dit bedrag voor mijn huis.
Mmm, dan ga ik nog wel even wat prijs vergelijken.

Ook eens met @richard over dat hele EU-gebeuren. Uiteindelijk moet ie wel overstag.. het is niet anders. Maar wel fijn dat NL soms wat tegengas geeft. Gaat soms ook veel te makkelijk met die miljoenen richting het zuiden en oosten van de EU.

Wij hebben twee makelaars in het dorp. De een vraag voor de verkoop 1,5% van de verkoopsom + 375 euro opstartkosten.
De ander zit bij ons in de straat en doet het er wat bij naast zijn werk en vraagt 0,96% van de verkoopsom.

Zit vaak behoorlijk verschil tussen.
Maar 2k is erg netjes!

Morgen gaat de C3 voor beurt en APK. Ben weer benieuwd al verwacht ik niks bijzonders. Banden en remmen zijn nog nieuw. Misschien het uitlaatje ergens?
Gaat in ieder geval weer geld kosten..:)

B Real zei:
Ik ben ook heel benieuwd, vrees dat er uiteindelijk ook door Rutte gewoon getekend wordt bij het kruisje en dat er ergens wat aanvullende voorwaarden komen die uiteindelijk toch niet nageleefd/gehaald worden.

Ik vind het echter te bezopen voor woorden. Veel landen hebben een werkethos van lik me vestje, geven bakken met geld uit, harken bakken met Europees geld binnen en dan moeten de landen waarvan het volk wél wil (/moet) werken en ook nog eens tot op late leeftijd, men relatief zuinig is en het allemaal goed voor elkaar hebben ook het tekort van de andere (doorgaans veel grotere) landen ophoesten.

Ik begin de Britten steeds meer te snappen. Uit de EU stappen geeft ook een hoop ellende, maar die werken nu wel voor een eigen hachje en dat geeft misschien wel een goed gevoel. Of het de slimste keuze is zal pas veel later blijken gok ik.
Ik dacht even dat Ruud aan het woord was B)
Maar ik sluit me er wel volledig bij aan! Hoe meer het land naar het noorden ligt, hoe beter men het op orde heeft. Misschien moeten we ons maar bij Scandinavië voegen en daar een aparte 'Noord Europese Unie' van maken :D

B Real zei:
@ Peter, welke kleur interieur hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Volgens mij wordt het ongeveer zoiets:

7niyxsmb4mov_800.jpg

Midje!

rustig hier...vanmorgen op sneuptocht geweest voor nieuwe wasmachine en warmtepompdroger..man man....een auto uitzoeken is niet makkelijk maar een wasmachine is nog lastiger...
Het merk waren we van tevoren al uit (AEG of Bosch/Siemens) en in de winkel echt scherp gekregen maar binnen een merk heb je de kust en te keur aan types...pffff..

Met/zonder autodosering, stoom, muffeluchtenverwijderaar, toeren, kwaliteit, energieklasses, afwerking, app's, soort trommel, soort opening, ga maar door....*-)

Offerte meegekregen voor twee AEG machines en daar nog maar even nachtje over slapen..:)

Belde net met mijn ouders en moeders is verliefd geworden op een Mini Countryman. Cooper S met automaat, dubbel panodak, xenon, leer, 184pk, 4wd, enz...
15308327_2.jpg

Staat bij garage vlakbij hun huis en bij te betalen bedrag is betrekkelijk bij inruil van de Clubman. Geen goedkope auto om te rijden (redelijks zwaar en dorstig) maar veel kilometers maak moeder toch niet. De hoge zit ivm met haar reuma is wel een dikke plus. Ze kunnen echter nog niet proefrijden omdat het import is en het kenteken nog niet binnen was...maar als ik het zo hoorde is de koop kwestie van tijd..:)

Hele leuke Mini! Maar die Mini "S" modellen hebben toch allemaal problemen met de motoren of kettingen of combinatie daarvan?
Meen me te herinneren dat je echt weg moet blijven bij een specifieke motor.

Mijn broer is ook al een tijdje op zoek naar iets anders ( groter dan de huidige Astra J en Automaat ).
Nu heeft hij deze tank met verbruik van 1 op een emmer op het oog.

volvo-xc90-2-5-t-kinetic-2-5-t-kinetic.jpg

Ik had deze hier onder bij hem aangedragen en hij had ook contact gehad met die handelaar, maar hij moest teveel bijleggen naar zijn zin.
Dit is echt een dik ding.

mercedes-benz-e-klasse-estate-230-business-edition-elegance-7-persoons.jpg

British Racing Green zei:
B Real zei:
@ Peter, welke kleur interieur hebben jullie uiteindelijk gekozen?

Volgens mij wordt het ongeveer zoiets:

7niyxsmb4mov_800.jpg

Foto is niet al te best, maar een prima combo zo op het oog (tu)
Enig minpunt is dat een lichte kleur enigszins besmettelijk is, maar dat is ook een kwestie van opvoeden van de passagiers en geen donkerblauwe jeans (meer) kopen.

@ Rob, ik vind zo'n Countryman (en Clubman ook) best tof en als Cooper S zijn het heerlijke sturende auto's!
Je kunt dus rustig opzoek naar een burgerlijke opvolger van de Astra, pak je af en toe de Countryman van moeders mee voor de snelheid en het lekkere sturen :T

@ Marc, zo'n XC90 van dat type begint inmiddels wel een beetje verouderd te ogen maar heb het altijd een mooie auto gevonden. Lijkt me, afgezien nog van verbruik en MRB, wel een prijzige auto om te rijden.

Erg leuk die Countryman, dat ziet Kim wel zitten als opvolger voor de Megane, terwijl ik gewoon voor een F31 3 serie ga.. Dat zal nu alleen iets later worden ivm. de huizenaankoop.

Ook bizar trouwens, vandaag alweer mensen aan de deur of ze niet alvast konden kijken omdat ze niet op de 1e kijkdag zijn gepland ivm. de drukte.. Echt niet te doen. Maar wel goed voor ons natuurlijk :)

Hele leuke Mini! Maar die Mini "S" modellen hebben toch allemaal problemen met de motoren of kettingen of combinatie daarvan?
Meen me te herinneren dat je echt weg moet blijven bij een specifieke motor.

Klopt..de vroege THP motoren van PSA die ook in de Mini Coopers S hangen hebben kettingproblemen. Deze Countryman is van 2012 en is van na de modificatie. Heeft mijn vader nog nagevraagd.

Je kunt dus rustig opzoek naar een burgerlijke opvolger van de Astra, pak je af en toe de Countryman van moeders mee voor de snelheid en het lekkere sturen

Ik kom niet zo vaak meer thuis hoor..woon op mezelf sinds 1999..de tijd dat ik in de auto van pa en ma reed ligt al ver achter me..:)
Maar wel bizar...straks misschien twee suvs bij hun op de oprit van het BMW concern..één met 184 pk en automaat en één met 192pk met automaat...

Zo'n XC90 zijn dure jongens inderdaad.

Iemand in mijn omgeving rijd er ook een. Hij heeft hem in de youngtimer regeling maar dan nog. Zeker kort naar aanschaf zijn er gigantische facturen in gegaan. Deels achterstallig onderhoud maar ook andere gebreken en storingen beginnen na 15 jaar op te spelen en kunnen duur uitpakken. Los van de enorme wegenbelasting en verbruik. maargoed, een E500 estate valt in die zelfde categorie.

Mogguh!

@ Countryman: die vind ik persoonlijk echt lelijk... minder lelijk als op het begin, dat moet ik toegeven. Maar voor mij een veel te veel gekunstelde auto

@ oude XC90: Wat een ontzettend lelijke auto's zijn dat ook...en dan ook nog zo'n instap pre-facelift geval met al dat ongespoten plastic. Nouja: als het je niet boeit wat je rijdt, zal het vast prima zijn!

Met/zonder autodosering, stoom, muffeluchtenverwijderaar, toeren, kwaliteit, energieklasses, afwerking, app's, soort trommel, soort opening, ga maar door....nut smiley
Hoe minder er op zit, hoe minder er kapot kan. Zoals mijn neef zegt (witgoedreperateur): bij het nieuwe spul is het niet meer de bedoeling dat ze 20 jaar meegaan, maar 5 jaar. Dus geef er niet te veel geld aan uit.

Wij hebben een droger van rond de 400 euro; bevalt prima. Volgens mij ook iets van een AEG

Ook bizar trouwens, vandaag alweer mensen aan de deur of ze niet alvast konden kijken omdat ze niet op de 1e kijkdag zijn gepland ivm. de drukte.. Echt niet te doen.
Dat lijkt me dan weer niet zo prettig... je zou bijna een briefje op de deur plakken met melding dat ze zich kunnen melden bij de Makelaar ;)

@Gerwin,

nee inderdaad. Is te gek voor woorden, zijn nu 2 kijkdagen gepland en verdere interesse wordt nu ook afgehouden.
Er waren 39 reacties opgekomen waarvan er 26 serieus interesse hadden. uiteindelijk zijn er 18 ingepland over 2 dagen verdeeld. Een aantal is afgevallen ivm. oplevering januari 2021 en na doorvragen makelaar ivm. echte interesse of gewoon "even kijken".

@BRG Leuk prijsje maar moet echt een Automaat zijn, dat is zo'n beetje de eis om een andere auto te willen. Dat type wat jij laat zien is trouwens inmiddels ook wel erg belegen, de opvolger is al een stuk tijdlozer wat mij betreft, zeker als je naar het interieur kijkt.

Deze 523i had ik ook nog voor mijn broer gevonden. Ook een dik ding ( met nog weinig op de teller ).

bmw-5-serie-523i-190-pk-high-executive-sport-automaat-groot-navigatie-comfort-stoelen-leder-stoelv.jpg

bmw-5-serie-523i-190-pk-high-executive-sport-automaat-groot-navigatie-comfort-stoelen-leder-stoelv.jpg

Corsa 20SEH zei:
@Gerwin,

nee inderdaad. Is te gek voor woorden, zijn nu 2 kijkdagen gepland en verdere interesse wordt nu ook afgehouden.
Er waren 39 reacties opgekomen waarvan er 26 serieus interesse hadden. uiteindelijk zijn er 18 ingepland over 2 dagen verdeeld. Een aantal is afgevallen ivm. oplevering januari 2021 en na doorvragen makelaar ivm. echte interesse of gewoon "even kijken".

Lekker hoor Jimmy! Zo wil je het hebben, benieuwd hoe het afloopt. ( met andere woorden, op hoeveel de eindstand uit komt ). :-D

Terug
Bovenaan