Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Dat verhaal met dat panodak is wel bijzonder ja. En de importeur en dealer boeit het blijkbaar ook niet zoveel. Ik zou me doodschamen voor zo'n product...

De Kona is wel wat stug: op bochtige weggetjes een feest, maar op de snelweg irritant. Maar een Ceed of i30 zet ik zeker op het lijstje voor een volgende auto. Die Koreanen hebben het echt goed op orde tegenwoordig.
We hebben nu in twee dagen ruim 400km gereden. Tenerife is prachtig! Tip: vanaf de hoofdstad naar het noorden en tegen de klok in het park daar door rijden. Dan onder het vliegveld langs en helemaal het andere park, langs de vulkaan, door richting Los Gigantes. Wat een prachtige route is dat! Heerlijke wegen (nu ook lekker rustig) en prachtige omgeving en uitzichten.

All inclusive : dat hadden we één nachtje op Lanzarote, maar dat betekent ook direct dat de kwaliteit matig is. Vreselijk dus. Liever een goed appartement. Met m'n ouders hadden we altijd een huisje ergens, heel fijn! Kamperen is aan ons niet besteed hoewel m'n vader erg druk is met het uitzoeken on een camper te laten bouwen...
 
rjthefrisian zei:
Zeg ik er ook bij..exacte oorzaak is nog in het ongewisse en zou mij niet verbazen als het in dit geval aan de stormschade ligt.

Maar lees dan zelf ook even verder dat er heel veel Vag modellen last hebben van defecte /lekkende panodaken wat niets met stormschade heeft te maken.

Bij andere merken zijn er net zo goed veel problemen. Door de lastige techniek en vervuiling in de randjes kan ik mij goed voorstellen dat het wel eens stuk gaat. Wel hoor ik dan hele hoge reparatiekosten, dat zou anders moeten zijn.
Gelukkig hebben wij bij onze A1 van 2011 geen probleem met het panodak. Alleen wat kraakjes in het begin die door de dealer (gratis) zijn opgelost door een ander soort vet toe te passen. De laatste circa 7 jaar is er niets aan onderhoud aan het dak gedaan, het werkt gewoon.
En je leest natuurlijk vaker problemen met VAG-modellen omdat in de afgelopen jaren de autoverkopen in NL voor bijna 25% VAG-modellen betrof. Een veelvoud van merken als Opel en Fiat bijvoorbeeld, dus een veelvoud aan problemen ten opzichte van die merken.
 
Praat het allemaal maar goed Meeuw maar ik vertrouw meer op garagisten die autos onder handen krijgen dan iemand die zelf vag rijdt. Nu twee keer een garagist gesproken en allebei heel duidelijk in dat vag echt een hele slechte periode heeft gehad. Dsg bakken, tdi motoren en tsi motoren zijn in bepaalde perioden echt zwaar ondermaats en gaan veel te snel kapot. Transporters die motoren verslinden...ga maar door...

En er zijn vast andere merken die ook hun problemen hebben maar die zijn niet zo structureel als bij vag.
 
Och, ik wil mijn broertje wel even vragen hoeveel Mercedes Vito's zij jaarlijks op de zaak verslinden. Ook dat gaat nergens over. De gekste dingen komen voor.
Alle busjes zijn begrensd op 120, rijden voornamelijk heel veel snelweg, worden niet absurd zwaar beladen, trekken geen aanhangers en toch staan er met regelmaat een aantal bij de dealer voor zeer ingrijpende reparaties aan motoren, bakken, ophangingen, stuurinrichtingen etc etc.

Kortom, overal is wel wat denk ik.

Kijk ik naar mijn eigen auto historie:
- Honda Civic: probleemloos.
- Seat Leon: 2x een bobine (á 30eu). 2x een raammechnisme (á 70eu). 1x nokkenassensor (á 15eu). Wel lekkage, maar hebben we ook opgelost. Verder probleemloos in 90.000km en 5,5 jaar.
- Renault Clio: 1x motorstoring, irritant rammeltje welke na een half jaar ontstond. Verder probleemloos in 90.000km en 3 jaar.
- Ford Focus: kort gehad dus niet representatief, maar ook probleemloos.
- Opel Astra: nieuwe LED koplamp i.v.m. vocht. Tig mal nieuwe motorsoftware i.v.m. inhouden op willekeurige momenten, uiteindelijk de turbo vervangen en het probleem is nooit volledig verdwenen. Verder geen gekke dingen gehad in net geen 4 jaar en 160.000km, maar dus tot op heden wel mijn meest "problematische" auto. Geschat kostenplaatje van tig duizend euro.

En ja, bij VAG hebben ze wel wat missers gehad qua motoren door verkeerde zuinigheid op bijv. distributiekettingen e.d.
Je reputatie gaat dan hard als je die motoren bij veel merken/modellen gebruikt en deze ook nog eens ontzettend veel verkocht worden, de potentiële besparing is dan echter ook gigantisch natuurlijk.
Echter zijn de DSG bakken van VAG wel één van de fijnste in hun soort. Als ik dat dan vergelijk met de conventionele automaat welke ik een aantal keren in een leen Astra had, dat is op z'n zachtst gezegd niet meer van deze tijd....
 
De VAG-problemen ken ik ook wel. Lees dat ook op het Audiforum. Inmiddels heb ik mijn 11e Audi en ik heb blijkbaar steeds geluk gehad. Zelfs nog een 1.8TFSI s-tronic uit 2007, wat een dubbele probleemversie zou moeten zijn, maar ook een 1.2TFSI uit 2011 waarbij (inderdaad) na een jaar de ketting is vervangen (garantie). Een een multitronic-automaat uit 2004 die bij mij geen kik gaf, terwijl ik weet dat het bij anderen wel anders was. Helaas gebruikte die (2.4V6) wel behoorlijk wat olie, terwijl in nu bij mijn 3.0V6 geen druppel hoef bij te vullen tussen de 2-jaarlijkse beurten.
Kritisch ben ik ook wel: de kwaliteit van de interieurafwerking is niet meer zoals het geweest is. Goedkoop plastic en scheurtjes in het (nep)leer van een armsteun bij een auto met een nieuwwaarde van bijna € 90.000. En een dempingsveer van het dashboardkastje dat al 2x stuk is gegaan. Trouwens over de dealers (Haarlem en Hoofddorp) heb ik niets te klagen, terwijl dat bij diverse andere dealers wel eens anders is.
 
Ach, zo is overal wel wat.

Denk dat het bij ** wel wat gevoeliger lag, omdat ze zeker enkele jaren terug in de pers wel erg bejubeld werden. Daarbij trok menig lezer de objectiviteit van de redacteur wel in twijfel. En als een merk in vele testen als "beste" uit de test komt, dan ligt de focus ook meer op dit merk. Hoge bomen vangen veel wind.
Het was wel lange tijd hosanna bij VAG. Ze hadden de beste motoren, beste versnellingsbakken, beste ergonomie, beste afwerking e.d. Maar over de problemen en schandalen die het merk achtervolgde las je in de bladen nauwelijks iets, en werd in testen ook niet mee genomen.

Zwager van me rijdt al jaren ** Crafter, gemiddeld elke 2 jaar komt er een nieuwe bus omdat de oude versleten is. Er is nog geen versie geweest waarbij er geen bijzondere problemen waren, maar toch blijft hij er bij om dit model te rijden. Zal dus ergens wel goed bevallen. Of 't is zo gezellig bij de garage:)
 
De Crafters zijn ook niet heel top voor echt zwaar gebruik, dan moet je echt een Iveco Daily hebben.

Ik heb met de Ford nog niks geks gehad, alleen nieuwe blokken en schijven. Met de Fiat wel: roest reparatie onder garantie, een versleten koppeling na 110dkm en de sleepring in het stuur is vervangen. Daarnaast was er ook een veer gebroken.
Met de DS3 heb ik ook niks gehad in 110dkm, bij de C1 wel een keer stil gestaan vanwege een defecte spanrol.

Dus weinig gedoe gehad eigenlijk, en daarom liever geen VAG product :)
 
Bij ons op werk hadden we eerder ook een master als auto ambu. Was een drama voor dat zware werk. Bij de ombouwspecialist werd geinformeerd en daar zeiden ze ook dat ook de crafters daar heel ongeschikt voor waren. Sprinters in bepaalde uitvoeringen en Iveco's zijn veel beter geschikt voor dat zware werk. ALs organisatie met een opel dealerschap kun je niet met een MB aan komen, dus werd het de Iveco. Heel veel op gereden en weinig gekke dingen in de 3 ton dat ik hem heb meegemaakt. Ondanks dagelijks op pas met 1 of 2 auto's achterop.

Ik schrik overigens ook wel van de kwaliteit van BMW de laatste jaren. Als ik zie met welke klachten veel BMW rijders kampen. Ik ben ook erg gecharmeerd van een 5 serie F11 generatie maar ook daar zijn ook best wel structurele problemen die tot hoge kosten kunnen lijden. Ook als je bij carrec technocenter kijkt hoe veel BMW's daar altijd staan die relatief jong zijn met forse reparaties....
 
Ik heb ook al vaker gehoord dat Iveco gewoon het merk is welke je moet hebben als het om veel km's, veel laadvermogen, betrouwbaarheid en 24/7 service draait. Alleen hebben die volgens mij geen busje van het formaat Transporter.
 
Klopt, een Iveco is zelfs ietsjes groter dan een Crafter. Formaat Transporter is ook niet echt een auto om zwaar spul mee te vervoeren of trekken, al denken ze er in Duitsland wat anders over. Daar zie je ombouwen obv de Transporter met twee kleine achterassen en een groot volume opbouw of autotransporter.
 
Heb het gezien! Blijft een fraaie auto. Ze hebben hem mooi netjes gemaakt. Ik zie dat ze o.a. de velgen aardig mooi weer hebben hersteld en dat andere details. Voor een Laguna erg prijzig maar ook de meest luxe, snelle en unieke.
 
Geinig om hem zo terug te zien. Wel stevige prijs voor een auto van bijna twaalf jaar oud. Maar de vraagprijzen voor vermogende autos zijn hoog en de kilometerstand is ook nog netjes. Net als de auto trouwens. Maar het model moet je wel aanstaan. De kleur is prachtig maar van het uiterlijk moet je wel houden.

Waren die remklauwen al groen, Joost? Past niet zo bij het geheel.
 
Gaaf!

Maar is zoiets geen mooi alternatief als je met het interieur bezig wil gaan? Heel betaalbaar en OEM kwaliteit. Of denk ik te makkelijk
 
Dat leek mij ook. Staat mooi bij het zwart. Bovendien zijn hier de speakers ook in kleur. Bij achteraf bekleden had je dat niet lukken. En prijs is heel redelijk en zeer lijken zo op het oog ook netjes
 
Mogguh!!

Dat gaat hier ineens hard met andere auto's, al past dat bij de nieuwsberichten dat de handel in 2e hands auto's goed loopt.
Je hebt een mooie auto uitgezocht Peter. En mocht je kiezen voor het interieur wat Joost laat zien, dan is het helemaal af!.
 
Heel mooi Peter! Vind de A5 sowieso een erg leuk ogende auto. Zo in het zwart een tikkie anoniem, maar juist wel erg dik.

Ivm. de achterbank denk ik dat dit een goede keuze is.
 
Ik kom er, nu ik het topic lees, pas achter dat het een A5 is en geen A4 wat ik gisteren dacht toen ik het via mijn telefoon op FB las. Dacht toen dat het een nieuwer type A4 was.

Nu ben ik geen cabrio fan, er zijn er maar een paar die ik mooi vind (Volvo C70, Honda S2000 o.a.) maar deze voeg ik ook toe aan het rijtje. De auto "klopt" gewoon als cabrio.
 
Van harte Peter! Erg mooie auto (y) na jou berichten de afgelopen week dacht ik dat het nog wel even zou duren, maar soms kan het dus toch snel gaan. Mooi dat je voor de ene auto gaat kijken en dat je met een andere thuiskomt ;)
 
Erg mooie auto die A5...stuk moderner dan de A4. En dat bruin lederen interieurtje staat hier een paar kilometer verderop...voor Peter wel een stukje rijden..:)
 
Franklinn zei:
Van harte Peter! Erg mooie auto (y) na jou berichten de afgelopen week dacht ik dat het nog wel even zou duren, maar soms kan het dus toch snel gaan. Mooi dat je voor de ene auto gaat kijken en dat je met een andere thuiskomt ;)

Ik passeerde zaterdag zoals wel vaker de zaak, op weg naar Nederland en zag de A4 staan.
(Ik rij er quasi wekelijks voorbij, maar had de A4 er nog nooit zien staan, ging ervan uit dat die in hun andere vestiging stond).

Even overleg met Hilde die aandrong dan toch maar rechtsomkeer te maken en te gaan kijken.
Bleek het bij aankomst evenwel een A5 te zijn ipv de beoogde A4,
A5 waarvan we - gelet het gebruikelijke prijskaartje in die autozaak (kijk maar eens op www.dct.be) - vermoedden dat die ver boven ons budget lag.

Maar de A4 stond wel degelijk binnen in de showroom en nu we er dus toch waren zonder afspraak binnengegaan.
Die A4 was eerlijk gezegd een tijdloze schoonheid (wel vrij veel putjes in het koetswerk).
Op basis van ons verhaal (wens achterbank, 2 Volvo's met automaat in bezit, enkele duizenden kilometers per jaar) zei de eigenaar/verkoper dat hij een benzine met automaat buiten staan had, amper iets duurder dan de A4...
Gaan rijden (zonder paspoort te moeten afgeven of iets te moeten tekenen) en daarna was het vlug beklonken.
 
Omdat de kofferruimte in de C klasse al een fractie minder ruim is dan de laguna, en we daar als enorm aan het proppen waren soms zei ik al dat ik tzt wel op zoek zouden kunnen gaan naar dakdragers en een koffer of iets. Ik had al een zoekopdracht uit staan op marktplaats; want ik ga die dingen niet nieuw kopen. Maar wil wel origineel mercedes of Thule.

Vandaag stond er 1 te koop voor een zeer schappelijke prijs. Mijn verwachting klopt; nu er veel C350e modellen op de markt komen deze maanden worden ook de dakdragers veel aangeboden :D

Maar ze hadden nu een veel grotere auto en dus mocht ik hun Thule dakkoffer ook wel overnemen. Eentje uit de duurste serie en ook nog eens een gespoten versie (hoogglans zwart) en ook nog de extra grote. Ook daar was de prijs heel schep dus konden snel tot een heel goed bod komen.

Alleen nu zie ik dat dat ding wel erg groot is, 600 liter o_O Ik kijk wel even hoe of wat, de prijs is zo scherp, als ik kijk waar ze op marktplaats voor weg gaan ben ik er eventueel ook zo weer vanaf. Donderdag haal ik die unit op. Kan hem ook altijd nog verhuren o_O
 
600 liter das een flinke...heb zelf paar jaar geleden een nieuwe gekocht (ook al 450 liter) en gaat elke vakantie mee. En zit tot de nok toe vol. En dan moet er nog een koter bij komen.

Maar zag inderdaad op de fotos dat de kofferbak niet heel riant is. Tildrempel, verhoogde bodem en ook je klep loopt vrij snel schuin af. Maar mooie oplossing zo! Als de kinderwagen straks weer weg is scheelt het een hoop.

Ik heb vant weekend weer compleet dressoir erin gehad voor schoonzus. Paste in de breedte op 1 cm na precies en vrouwlief kon net achterin met de achterbank los van de grendel en pastte hij in de lengte ook net. En M. voorin in de kinderstoel. Lachen gieren brullen.

Soms kijk ik wel eens naar een niet SW. Maar no way.
Opvolgerslijstje wordt wel steeds korter en specifieker. Volgend jaar misschien maar eens omkijken naar een 320i touring met het liefst automaat. Blijft nu toch wel mijn droomauto. Nu twee bmws gereden met deze combi en is gewoon subliem. Ik wil gewoon een rijdersauto waar je lekker mee kan sturen en het een genot is om bochtjes te pakken. Lekker wat pks maar ook niet onnodig veel, een mooi laag gewicht en een niet al te grote auto. Dat vind ik wel in zon 320i touring. De v60 is fraai maar rijdt een stuk minder, is zwaar en is niet echt vlot. En qua prijs doet ie nauwelijks onder.

Maar goed..eerst nog maar effe doorrijden! Alhoewel...ook na 1 sept nog thuiswerken....
 
Maar zag inderdaad op de fotos dat de kofferbak niet heel riant is. Tildrempel, verhoogde bodem en ook je klep loopt vrij snel schuin af. Maar mooie oplossing zo! Als de kinderwagen straks weer weg is scheelt het een hoop.

Het valt nog mee eigenlijk, de laguna was net een tikkeltje breder en langer. Gevoelmatig kan er veel meer in maar van de laguna liep de ruit achter schuiner weg.

Ter vergelijk, de benz heeft 490 liter, de laguna 505 liter, jou astra 500 dacht ik. Het scheelt allemaal weinig. als je dan de golf van richard er bij pakt met 600+ liter, dat ga je wel echt merken. Als die kinderwagen weg gaat scheelt wel iets, maar dan gaat er wel weer fietjes en allerlei andere zooi mee. Maar ik ga geen giga auto halen alleen voor vakanties. Voor dagelijks gebruik is de Mercedes prima maar de extra ruimte voor vakanties is ook erg fijn met een dakkoffer.

600 liter das een flinke...heb zelf paar jaar geleden een nieuwe gekocht (ook al 450 liter) en gaat elke vakantie mee. En zit tot de nok toe vol.

Ik kan geen inschatting maken hoe groot het echt is. En of het niet te groot is. We zullen zien. :) Maar voor dit geld heb ik maar snel toegehapt
Even afhankelijk van verhuisplannen oid maar volgend jaar maar eens omkijken naar een 320i touring met het liefst automaat. Blijft nu toch wel mijn droomauto.

Toevallig was mijn oom zaterdag bij mij met zijn 320i touring automaat, daar waar ik onlangs ook een tijd in heb gereden om te kijken of het wat is. hIj reed nu met mijn C. Eigenlijk waren we het beide eens; beide auto's horen wel tot de top in hun klasse. de Mercedes is een fractie ruimer, mooier interieur en in wat zaken moderner. De BMW is de automaat weer iets beter en infotainment iets intuïtiever en wat iets directer nog (m-sport). Een V60 is eigenlijk geen vergelijk (hoewel ook mooi om te zien)
 
Liters zeggen mij iets minder. Met name de vorm van de kofferbak is wel bepalend. Veel merken hebben een tildrempel en flink naar binnen komende wielkasten ( de 3-serie dus ook). Die wielkasten heb je bij de astra niet. Dat is allemaal recht en vierkant afgewerkt. Daardoor heb je misschien wat minder liters maar wel een mooie vierkante bak. Maar het fijne bij een sw is dat je ook lekkere hoge dingen er zo inschuift.

Ik heb nog nooit een V60 gereden maar als ik de testen en ervaringen zo lees is het geen sportief sturende auto. Wel eens in de S60 van vriend van mij gereden maar ook dat reed echt niet beter dan mijn astra (wel sneller natuurlijk met dik 250 pk).
Maar verder zeker geen directe of sportieve auto.
Ze zijn daarnaast fors aan het gewicht terwijl ze niet eens echt groot zijn. Daardoor vallen de prestaties ook wat tegen.

Maar goed...ik sluit tzt niks uit...als je al ziet hoe weinig 320i tourings er te koop staan. Voor zon 320i heb je ook een hele dikke astra 1.6 t met alles erop en eraan met de nieuwste technieken...:)
 
Maar zo'n BMW is gewoon nog zo knetter duur dat ik hierna gewoon weer voor een Focus ga. Na de huurauto's op vakantie geniet ik weer zo van de Focus!
 
Ik heb ook naar een 3 serie gekeken, maar het aanbod benzine automaat goede kleur, goede uitvoering zijn relatief schaars met als gevolg torenhoge prijzen. En dan moet je al helemaal niet eisen gaan stellen aan bepaalde veiligheidsvoorzieningen of luxe.

En dan kom je idd waar het het laatst ook over hadden, ga je voor premium. Of een veel jongere auto waar wel alle veiligheidsdingejtes op zitten en apple carplay en/of android auto en zo. Welke op zich ook natuurlijk heel prima rijden en ruimer zijn. Ik ben gezwicht voor het eerste, maar kan mij heel goed voorstellen dat mensen een dikke astra, focus of mooie KIA kiezen.
 
600+ liter in mijn **** ja? Zo overdreven groot t.o.v. concurrenten leek hij mij eigenlijk niet.
Nu heb ik de auto ook nog geen één keer volledig volgeladen.

Wel een keer een ritje naar de Ikea waar we een kast gekocht hebben. Even aan de hendeltjes in de kofferbak trekken zodat de achterbank in delen neer klapt en je schuift het erin. In de Astra was het niet gelukt of, afhankelijk van het formaat, had ik het tussen de voorstoelen bij wijze van op het dashboard moeten leggen.

Overigens past een bureau tafel er ook nét niet in. Ik kwam een centimeter te kort. Dus mijn broertje gevraagd of hij een keer met een bus van het werk langs wilde rijden. Hij dat dacht dat het in de 5-serie van zijn schoonouders wel zou passen. Nou niet dus, kwam ook precies die ene centimeter te kort :D

@ Dakkoffers, ik heb ze nog nooit gebruikt. Dat er een hoop spullen in gaan staat wel vast, maar wat doe je er dan in?
Het lijkt me onhandig inladen zo op het dak. Je wilt er ook geen zware spullen indoen i.v.m. draagkracht van het dak. Als het kan ook geen spullen welke je hoort schuiven onder het rijden. Kleding erin lijkt mij toch ook niet praktisch.
 
Maar ze hadden nu een veel grotere auto en dus mocht ik hun Thule dakkoffer ook wel overnemen. Eentje uit de duurste serie en ook nog eens een gespoten versie (hoogglans zwart) en ook nog de extra grote. Ook daar was de prijs heel schep dus konden snel tot een heel goed bod komen.
Soms moet je geluk hebben Joost. Zal dan wel een mooi passend geheel zijn.

Kameraad heeft nu 2 jaar zijn Astra J ST, maar ruilt hem na de vakantie in. Gaf zelf aan nog donders tevreden te zijn met de auto en hem ook nog altijd mooi te vinden, maar het kriebelt bij hem gewoon weer voor wat anders. En dan te bedenken dat ze de auto alleen voor boodschappen, vakantie en wat kleine andere ritjes gebruiken o_O
En toch, met 130.000k op de klok krijgt hij er toch nog 11,5 mille voor bij de garage. Dat vind ik nog heel netjes! (is ook wel een luxe versie met xenon, leder ed)

@ Dakkoffers, ik heb ze nog nooit gebruikt. Dat er een hoop spullen in gaan staat wel vast, maar wat doe je er dan in?
Het lijkt me onhandig inladen zo op het dak. Je wilt er ook geen zware spullen indoen i.v.m. draagkracht van het dak. Als het kan ook geen spullen welke je hoort schuiven onder het rijden. Kleding erin lijkt mij toch ook niet praktisch.
Zie de buren ook altijd met een dakkoffer rondrijden, trapje van de caravan ervoor en dan pakken ze alles er zo in. Zaken als handdoeken, kleding, speelgoed kids ed. kunnen er prima in mee.
 
Wij kregen altijd alles mee in de 1 serie, kinderwagen en dan maar tot de hoedenplank gevuld zodat deze ook gewoon dicht kan. Ok geen hond, en maar 1 kind, maar toch.

De Mégane is ook erg ruim nu in de kofferbak 524 liter maar zelden dat er iets in ligt waarbij dit nodig is. Maar de momenten dat het nodig is, Fietsje, statafel, bouwmarkt, milieustraat Heeft ons ook doen besluiten een station vast te houden in de toekomst. We gaan over 1.5 week op vakantie, Ik verwacht geen dakkoffer nodig te hebben :0 Wel een fietsendrager want K en L willen de fiets meenemen.
 
In de prehistorie toen ik nog een Passat Avant had en drie kleine kinderen, huurde ik steevast voor de vakantie een dakkoffer en dakdragers.
Voordeel was dat ik altijd de meest recente exemplaren had (van Thule) en me nooit zorgen moest maken voor de opslag van die "lijkkist"buiten de vakantieperiodes.
Bovendien werd ze door de verhuurder vakkundig geplaatst en na afloop weer verwijderd; je mag het niet gedroomd hebben dat bij een noodstop de koffer je plots voorbij schiet ;)
 
me nooit zorgen moest maken voor de opslag van die "lijkkist"buiten de vakantieperiodes.

Haha, ja dit zijn van die zaken die je eigenlijk niet zelf moet willen aanschaffen!
Heb je een paar keer per jaar gemak van, de rest van het jaar ligt het hopeloos in de weg :D
Dat geld ook voor statafels trouwens, paar keer per jaar ben je ze nodig voor een feestje de rest van het jaar staan ze in de weg in de schuur.

Inmiddels hebben we ruimte genoeg om dat soort zaken kwijt te kunnen, maar ik wil graag ruimte houden en ga dit soort zaken dus niet zelf aanschaffen :D
 
Dakkoffer hebben we gewoon nodig ivm hond..dat kalf neemt groot deel kofferbak in beslag. Wat stoppen we erin? Vooral lichte zaken omdat het draagvermogen niet heel hoog is. Hondenspullen, badkleding, speelgoed kids, wandelschoenen, enz..en inladen is geen punt..die van mij kan aan beide zijden geopend worden en kieper het er zo in.

Straks met nummer twee wordt het echt keuzes maken wat wel en niet mee gaat..:)

En toch, met 130.000 op de klok krijgt hij er toch nog 11,5 mille voor bij de garage. Dat vind ik nog heel netjes! (is ook wel een luxe versie met xenon, leder ed)

Das een hoop...welk bouwjaar? Ben wel benieuwd..ik mag blij zijn als ik nog 4 a 5 mille terug krijg..

Ik heb ook naar een 3 serie gekeken, maar het aanbod benzine automaat goede kleur, goede uitvoering zijn relatief schaars met als gevolg torenhoge prijzen. En dan moet je al helemaal niet eisen gaan stellen aan bepaalde veiligheidsvoorzieningen of luxe.

En dan kom je idd waar het het laatst ook over hadden, ga je voor premium. Of een veel jongere auto waar wel alle veiligheidsdingejtes op zitten en apple carplay en/of android auto en zo. Welke op zich ook natuurlijk heel prima rijden en ruimer zijn. Ik ben gezwicht voor het eerste, maar kan mij heel goed voorstellen dat mensen een dikke astra, focus of mooie KIA kiezen.

Eens..het dillema waar ik ook steeds wat mee blijf rondtollen...we zien wel waar we tzt tegenaan lopen en hoe de zaken er voorstaan.
 
Ja wat stop je er allemaal in; ruud geeft het antwoord al, kinderspeelgoed, fietjses voor kinderen, handdoeken, overige kleding kan er allemaal prima in. (y) of ik ook zo'n enorm grote nodig ga hebben vraag ik mij ook af. Maar als Rob met 450 liter er 1 kindje hem al vol weet te proppen valt het misschien nog wel weer mee.:p

EDIT; rob heeft natuurlijk de hond nog, die hebben wij niet.

Met de laguna en nu 2 kinderen op de achterbank ben je dus alleen aangewezen op de kofferbak. Met name voor vakanties zoals laatst in zeeland merkte ik wel dat het echt proppen is en goed kijken wat we echt mee willen nemen en wat niet. Ik heb de baggage heel hoog op moeten pakken. Het zicht vind ik niet erg, maar wel met een noodstop als alles naar voren komt is geen lekker idee. Nu de Benz nog iets kleiner is was de keuze makkelijk om zo'n koffer te halen. Juist voor de vakanties en weekendjes weg.

600+ liter in mijn **** ja? Zo overdreven groot t.o.v. concurrenten leek hij mij eigenlijk niet.

een vriend van mij had hem laatst even als vervangauto. exacte liters weet ik niet meer maar ligt boven de 600. Toen had ik de laguna nog en vergeleken daar bij was hij echt wel een stukje groter, (terwijl de laguna zelfs een D segment auto is, net als de benz) en zoals rob ook zei de vorm heel bepalend en die is bij de golf heel vierkant en dus ook praktisch te gebruiken.
 
Ik ben eerlijk gezegd van het principe ondergoed, kousen, tandenborstel en de rest koop ik ter plekke wel mocht het nodig zijn.
 
Ik ken het ritueel nog van toen wij met de kids op vakantie gingen. Had je net alles met pijn en moeite in de auto gepropt, komt de vrouw nog met "dat en dat moet ook nog mee".
 
Meeuw zei:
Ik ken het ritueel nog van toen wij met de kids op vakantie gingen. Had je net alles met pijn en moeite in de auto gepropt, komt de vrouw nog met "dat en dat moet ook nog mee".

Ik doe het iets subtieler.
Na een blik op alle klaarstaande bagage meld ik doodleuk dat die nooit in de koffer past.
Waarna mevrouw dan zelf de wagen inlaadt ;)
 
British Racing Green zei:
Ik ben eerlijk gezegd van het principe ondergoed, kousen, tandenborstel en de rest koop ik ter plekke wel mocht het nodig zijn.

Dan heb je nog steeds het probleem dat het voor de terugreis weer mee naar huis moet :T

Heb je de ruimte, dan komt het ook wel vol. Dat is vaak zo.
Ik ben net als Jimmy wel van het principe dat het niet boven de hoedenplank uit mag komen. Stukje veiligheid mocht je een ongeluk krijgen, maar ik vind het zicht in de binnenspiegel ook erg prettig.

Dat lukte in de Astra zelfs met een 6-persoons tent, elektrische koelbox, kratten met camping uitrusting etc en twee koffertjes. Zal straks met de kleine wel anders worden, maar nu hebben we een station natuurlijk. Hond gaat nooit mee op vakantie, dus dat scheelt wel ruimte.




Onze C1 moet binnenkort voor de APK. Gisteren even naar de zomerbandjes gekeken, daar mogen vier nieuwe onder.
Met name de achterbanden zijn aan de buitenkant wel aardig afgesleten en vertonen wat droogte scheurtjes. Daarnaast zijn de banden ouder dan de auto zelf :confused:
Nu is de logische verklaring dat de banden gewisseld zijn voor een gebruikt setje. Echter heeft de auto nog maar 90.000km op de teller en zit er ook een set winterbanden, lijkt me stug dat je met zo'n auto'tje dan zowel een setje voor- als achterbanden op rijdt :confused:

Anyway, 15" kost de wereld ook niet dus maar even vier frisse bandjes eronder :)
Verder verwacht ik eigenlijk geen gekken dingen
 
Banden ouder dan de auto, dan zou ik ze zeker wisselen. en goed de spanning bekijken en/of laten uitlijnen als ze zo aan de buitenzijde zijn gesleten.
 
Corsa 20SEH zei:
Banden ouder dan de auto, dan zou ik ze zeker wisselen. en goed de spanning bekijken en/of laten uitlijnen als ze zo aan de buitenzijde zijn gesleten.

Ik rij er amper in, maar laatst een klein stukje in gereden. Toen ik de oprit af reed merkte ik binnen 100 meter dat het ding "sompig" stuurt, maar verder wel goed spoort. Toen thuis bandenspanning gecheckt en iets van 0,4 bar er bij. Best wat, maar niet schokkend. Daarna rijd het ding wel iets beter, maar ik vind het ook lastig beoordelen aangezien ik er zo weinig in rijd en de Astra/**** toch echt wel een klap anders stuurt.

Schuin afslijten is ook weer niet gigantisch. Banden zijn sowieso op, maar aan de buitenkant iets meer als het midden. Canvas komt er bijv. nog lang niet doorheen. Uitlijning gaan we voor de zekerheid maar wel even laten checken, kan nooit kwaad.
 
Das een hoop...welk bouwjaar? Ben wel benieuwd..ik mag blij zijn als ik nog 4 a 5 mille terug krijg..
RDW site zegt eerste toelating begin 2015, dus 5,5 jaar oud. Is een facelift model, dus zou nog net kunnen volgens mij.

Heb je de ruimte, dan komt het ook wel vol. Dat is vaak zo.
Nou inderdaad. Wij hebben het geluk dat we een vouwwagen mee nemen, maar ook dan is het gewoon vol.
1x box levensmiddelen, 1x box met bestek, 1x box met koffieapparaat/waterkoker/verlichting.
En dan nog de koffers met kleding. Dan zit de vouwwagen wel het meest vol. En op de imperial liggen de tafels, stoelen, watertank, scottelbrai.
Op de achterbank van de cabrio de koelkast, in in de kofferbak zaken als schoenen/kussens en allerhande materialen.

Achja, zolang 't mee kan vind ik t geen probleem.
 
Barri zei:
Heb je dan niet wat veel gewicht in de vouwwagen, Ruud?
Hij mag zowieso tot 200kg beladen worden. Daar komen we niet aan.
Zijn allemaal relatief lichte spullen, op de koffers en box profiant na. Ik weeg de vouwwagen niet na, maar zitten nieuwe banden onder en is geremd (was destijds een optie) dus ben er niet zo bang voor. En met een auto die leeg 1250kg weeg, dus zeker wel op een gewicht komt van 1500kg durf ik het wel aan. Belangijker is dat je de gewichten goed verdeelt. Bij de vouwwagen ligt het zwaarste altijd net rond de as.
 
Terug
Bovenaan