Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hoe minder er op zit, hoe minder er kapot kan. Zoals mijn neef zegt (witgoedreperateur): bij het nieuwe spul is het niet meer de bedoeling dat ze 20 jaar meegaan, maar 5 jaar. Dus geef er niet te veel geld aan uit.

Wij hebben een droger van rond de 400 euro; bevalt prima. Volgens mij ook iets van een AEG

Droger kost bij ons het dubbele..maar we krijgen een warmtepompdroger die de helft van een condensdroger verbruikt en zich snel terugverdient, veel meer mogelijkheden biedt (kan veel meer soorten was in) en geen warme vochtige ruimte meer veroorzaakt en nog wat voordelen heeft. Die beginnen pas rond dit soort prijzen.

En de wasmachine zijn we ook voor een slagje luxer gegaan omdat die 5 jaar garantie biedt (ipv 2), stoomfunctie heeft (ideaal voor mijn overhemden), zuiniger is en een trommel heeft die de was minder beschadigd en 9kg ipv 8 kg aankan. Maar andere gadgets zoals een app, automatische dosering en dergelijke doen we lekker niet....kan inderdaad alleen maar kapot gaan.

Zijn toch voor AEG gegaan omdat ze een extra grote opening hebben (ideaal) en een grotere trommel (9kg) en bood de beste value voor money.
En nu een set die er exact gelijk uitziet. Oog wil ook wat..;)

Er waren 39 reacties opgekomen waarvan er 26 serieus interesse hadden. uiteindelijk zijn er 18 ingepland over 2 dagen verdeeld. Een aantal is afgevallen ivm. oplevering januari 2021 en na doorvragen makelaar ivm. echte interesse of gewoon "even kijken".

Bij de buurvrouw, uhhh..het huis van de buurvrouw, is het in ieder geval vandaag kijkdag..ze wisselen elkaar voortdurend af..maar jah..bij een vanafprijs krijg je meer gelukszoekers...

Bij de buurvrouw, uhhh..het huis van de buurvrouw, is het in ieder geval vandaag kijkdag..ze wisselen elkaar voortdurend af..maar jah..bij een vanafprijs krijg je meer gelukszoekers...

Nu ben ik toch benieuwd, kijkers voor de buurvrouw of gelukszoekers voor de buurvrouw, of kwamen ze nu toch voor het huis? ;)

Total Loss zei:

Nu ben ik toch benieuwd, kijkers voor de buurvrouw of gelukszoekers voor de buurvrouw, of kwamen ze nu toch voor het huis? ;)

Ik googlede even op "buurvrouw ontvangt" voor een grappig plaatje,
maar de vunzigheden die naar boven kwamen, zijn niet voor publicatie vatbaar.

@ Jimmy, moet toch een lekker gevoel zijn. Zoveel animo betekend eigenlijk dat je de woning op z'n minst voor de vraagprijs kwijt raakt.

Ik had destijds maar vier of vijf bezichtigingen, dat viel mij eerlijk gezegd tegen. Echter bood de eerste de vraagprijs, toch alle bezichtigingen afgewacht en dat was maar goed ook want de laatste ging daar nog zeer flink boven zitten. Verkoop heeft een week geduurd. Uiteindelijk ben je maar één koper nodig natuurlijk :)

@ 5-serie/E-klasse, vind de meeste modellen gewoon echt heel mooi, maar als ze op leeftijd komen worden ze al snel wat fouter vind ik. Toch moet er ooit nog eens een E-klasse (combi) komen, lijkt me perfect qua luxe/snelheid/ruimte.

@Richard, ja voelt zeker prima, maar ook wel spannend nu moet ik zeggen. Maargoed, we gaan uit van het beste.
Alles boven de vraagprijs is mooi meegenomen!

Nu ben ik toch benieuwd, kijkers voor de buurvrouw of gelukszoekers voor de buurvrouw, of kwamen ze nu toch voor het huis?

Ik googlede even op "buurvrouw ontvangt" voor een grappig plaatje,
maar de vunzigheden die naar boven kwamen, zijn niet voor publicatie vatbaar.

Daarom ook mijn aanscherping van de zin..ik ken jullie langer dan vandaag...:)
Maar vandaag 19(!) bezichtigingen voor het huis en maandag nog een tweede ronde. Maar ook meerdere zoons gezien die met mammie komen kijken voor hun eerste huisje...de vanafprijs kunnen ze waarschijnlijk wel betalen maar de daadwerkelijke prijs wordt ze toch wat te gortig denk ik...

@ 5-serie/E-klasse, vind de meeste modellen gewoon echt heel mooi, maar als ze op leeftijd komen worden ze al snel wat fouter vind ik. Toch moet er ooit nog eens een E-klasse (combi) komen, lijkt me perfect qua luxe/snelheid/ruimte.

Klopt rijden hier veel foute types in..geldt trouwens ook al voor de Golf GTE zie er veel te veel types in rijden die hun geld niet op legale wijze verdienen...

15308327_1.jpg

In afwachting op het kenteken en de proefrit.

Leuke mini hoor! Wel bijzonder inderdaad om 2 van deze dikke wagens voor de deur te hebben. Ik vind wel net als gerwin het een iets wat meer geknutseld model maar ze hebben wel hun best gedaan om er iets bijzonders van te maken. Rijden zal het mini/BMW kennende ook vast goed! Heb nog nooit in een countryman gereden.

ns ook al voor de Golf GTE zie er veel te veel types in rijden die hun geld niet op legale wijze verdienen...

zou kunnen, maar die zijn net als mijn auto massaal uit de lease gekomen deze maanden en de prijzen fors gezakt. Een exemplaar met iets meer ervaring moet je onder de 15.000 makkelijk kunnen vinden. Bult geld hoor, maar als je jong bent, nog thuis woont en al wel een baan, dan is het wel een keer bij elkaar te sparen natuurlijk

AsconaGT zei:
Zou kunnen, maar die zijn net als mijn auto massaal uit de lease gekomen deze maanden en de prijzen fors gezakt. Een exemplaar met iets meer ervaring moet je onder de 15.000 makkelijk kunnen vinden. Bult geld hoor, maar als je jong bent, nog thuis woont en al wel een baan, dan is het wel een keer bij elkaar te sparen natuurlijk
9 van de 10 vrij recente Golfjes, Polo's, BMW's, Audi's en Mercedessen die geïmporteerd zijn en net te grote wielen hebben zijn gefinancierd... :T

Ach, kan ook gewoon een kwestie van jong zijn, leuk verdienen, thuiswonen en teveel geld in je auto pompen.
Hier in het dorp ook een ventje van begin 20, is vrachtwagenchauffeur, woont nog thuis en rijdt een prachtige ** **** 7 GTI (met +/-400pk) :)
Ik zie hem er nooit hard mee rijden, maar zelfs bij normale snelheden klinkt het ding heerlijk en zorgt de DSG voor mooie plofjes.

Mijn Volvo-dealer had onlangs een leuk pakket jonge S90's binnengehaald.
Allemaal te koop voor een spotprijsje want allemaal handgeschakeld.
Een witte S90 R-design werd - voor pakweg de prijs van een nieuw ****-je - verkocht aan een gastje van 21 jaar, was zijn tweede auto ooit.

Voor de westerlingen niet zo gek, maar af en toe land er op ons lokale vliegveldje in het bos een groot vliegtuig, vaak pal over ons bedrijf als aanvliegroute. Vaak als laatste thuishaven voor demontage.
Zojuist een van lufthansa 747, wat een bakbeesten zijn het toch. Ondanks ik er vaak zelf in heb gezeten blijft het indrukwekkend. vanmorgen vertrokken uit frankfurt en 30 minuten later hier al weer aan de grond :}

9 van de 10 vrij recente Golfjes, Polo's, BMW's, Audi's en Mercedessen die geïmporteerd zijn en net te grote wielen hebben zijn gefinancierd... drinking smiley

Klopt, maar die die GTE's zijn vaak origineel nederlands geleverde exemplaren. Het valt mij wel op dat de mercedes van de A klasse generatie wel vaak in de doelgroep valt die jij beschrijft. Eerder was het altijd BMW, toen jaren lang audi en VW, zal mercedes nu aan de beurt zijn?

I heb de auto nu een maand, even een beetje de balans opmaken. Eerst het onderstaande, dat verbruik! :O

1 op 38 :O

50160118846_a47c95ee83_b.jpg

Dat komt er op neer dat ik zo'n 1000 euro per jaar aan brandstofkosten bespaar als ik de stroom van mijn huis verreken. (op werk gratis laden) De vraag is wel hoe dat in de winter gaat natuurlijk, dan zal het wel wat stijgen.

wegenbelasting is 131 euro per kwartaal, de laguna 217, scheelt ook weer 344 euro aan wegenbelasting per jaar. (tu) En natuurlijk schrijft de Mercedes fors meer af dan de laguna, veel jongere auto en prijziger maar kosten per kilometer is absoluut iets wat in mijn geval in de praktijk gunstig uit valt (meer dan gehoopt)

Wat bevalt heel goed;

- super comfortabel zonder zweverig te zijn. Hij stuurt juist ook heel direct. Ik denk dat de luchtvering de reden is, maar heb nog nooit in een gereden zonder.
- Geweldige afwerking, het lijkt wel of alles uit 1 stuk is gemaakt. Alles voelt alsof het 100 jaar mee moet gaan, ik geniet er toch elke kilometer van
- Door de elektromotor motor rij je altijd vanaf stilstand met heel veel koppel weg. Het voelt super krachtig en soepel aan. En de stilte en serene gevoel in EV modus
- allerlei luxe zaken zoals super fijne stoelen, dimmende binnen en buitenspiegels, sfeerverlichting, mooie houtinleg, snelle mooie multimedia, fijne geluidsinstallatie, en de looks natuurlijk. Elke dag genieten.

Gagdets wat ik weinig gebruik
- het vermogen, het klinkt gek maar ik gebruik het vermogen maar zelden. 100PK minder was ook prima geweest. Natuurlijk is het gaaf om in sport+ in iets meer dan 6 tellen naar de 100 te knallen, maar ik doe dat nooit. Nu rij ik wel met name woon-werk verkeer en weinig leuke weggetjes tot nu toe. Maar het is gewoon geen gezinsauto natuurlijk.
- ik heb de voetsensor onder de achterklep nog niet gebruikt en ga ik ook niet doen denk ik, ondanks ik er een aantal keer boodschappen mee ben wezen doen
- allerlei internet dingetjes zoals het weer, internetten en ook DVD kijken, etc. Leuk, maar ga het nooit gebruiken
- automatisch inparkeren, het werk heel goed, maar ik kan het gewoon sneller zonder 'gedoe'
- touchpad op middenconsole, je kunt er van alles op schrijven en doen. ik gebruik gewoon de 'i-drive knop'.

Wat kan er beter;

- de automaat is heel goed, maar in de BMW weet je gewoon dat het gewoon nog beter kan
- geen USB poorten of andere stroomvoorziening voor de achterpassagiers, beetje muggenziften maar veel andere auto's hebben het wel
- ik moet nog steeds wennen aan de parkeersensoren in de achteruitkijk spiegel, mede omdat ik normaal nooit in die spiegel kijk met parkeren.

Ja, dat scheelt wel qua kosten :D
Verzacht de pijn van een dure auto weer een beetje.

De voetsensor in de achterklep zou ik zelf toch echt een tijdje proberen te gebruiken, lijkt me echt handig. Is waarschijnlijk een kwestie van leren hoe je de sensor activeert. Werkt het te vaak niet of te traag dan zou ik er ook wel klaar mee zijn.
Dat heb ik ook met automatisch inparkeren. Dat werkt op zich prima, maar te vaak dat je heen en weer moet rijden voor een parkeervak voordat de auto de plek detecteert. Inparkeren zelf gaat redelijk vlot en in 1x netjes langs de stoeprand, maar heel vaak heb ik het in de Astra niet gebruikt. Ook omdat ik eigenlijk zelden file hoef te parkeren.

Enne, USB poorten achter hebben de kids nu al beide een iPhone dat ze dat missen? :p

Mogguh!

Klinkt goed Joost. Fijn dat de gebruikskosten lijken mee te vallen. Ben ook wel benieuwd wat het onderhoud gaat doen.
Bij mijn buurman staat ie steeds wat werkeloos op de oprit. Vraag me af waarom. Hij stapt nu steeds in hun Touareg naar het werk.

Maar als ik het zo lees is het vooral een comfortabele en snelle auto en wat minder een echte stuurmansauto?

Maar als ik het zo lees is het vooral een comfortabele en snelle auto en wat minder een echte stuurmansauto?

dat is het inderdaad (tu). Het stuurgevoel is wel vrij direct. ook het onderstel is best direct en je kunt er best flink de bocht mee om als je wil maar hij voelt niet zo lichtvoetig aan als een BMW (of Laguna). Hij heeft er gewoon minder zin in om flink te scheuren en boenderen in de bochten ondanks het wel kan. Waar het hem precies in zit weet ik niet, gewicht zal vast een oorzaak zijn. Ohja, echt lekker klinkt hij ook niet als je hem flink door haalt. Dan gewoon een 335i of 340i :)

Ben ook wel benieuwd wat het onderhoud gaat doen.

onderhoud ben ik niet zo bang voor. beetje oliewissel, remmen, etc. zijn de kosten allemaal niet. Banden slijten wel enorm als je het koppel telkens aan spreekt maar anders valt dat ook wel mee. Ik ben vooral benieuwd naar alles er omheen, zeker omdat mijn auto relatief veel kilometers heeft gelopen, er zit veel op en aan, complexe techniek. Gevoelsmatig lijkt alles enorm goed en degelijk gebouwd maar dat zegt niets over de kwaliteit onderhuids.

Enne, USB poorten achter hebben de kids nu al beide een iPhone dat ze dat missen?

hij moet wel future proof zijn he *-) Maar de laguna had gewoon 12v aansluiting voor de achterpassagiers. BMW ook meende ik. Bij modernere auto's zitten er ook USB aansluitingen of iets. gek genoeg heeft de Mercedes niets (of ik heb ze nog niet gevonden). Jou golf heeft ook wel vast 1 of meerdere stroompunten achterin.

De Astra had twee USB poorten voor de achterpassagiers en eentje in de armsteun. De **** heeft ze niet, wel een 12v punt in de kofferbak maar dat is omdat het een station is.

De **** heeft een mooi klepje achter de versnellingspook waarin je best wat opbergruimte hebt, daar zit ook o.a. de USB aansluiting. Echter, met de kabel erin wil het klepje niet meer dicht. Best een lelijk detail.
In de Astra zat de USB aansluiting in de armsteun en dat oogt netter. Echter, als je je telefoon zoals ik in een houder bij een ventilatierooster wilt hangen dan is een aansluiting in de armsteun weer wat minder handig.

In de volgende auto maar zien hoe ik het ga oplossen. Een mooie houder waarbij de kabel netjes is weggewerkt is optisch het mooiste, alleen werkt Carplay/AA natuurlijk maar weer via één USB poort.

Details, maar mierenn**ken moet soms kunnen toch?

onderhoud ben ik niet zo bang voor. beetje oliewissel, remmen, etc. zijn de kosten allemaal niet. Banden slijten wel enorm als je het koppel telkens aan spreekt maar anders valt dat ook wel mee. Ik ben vooral benieuwd naar alles er omheen, zeker omdat mijn auto relatief veel kilometers heeft gelopen, er zit veel op en aan, complexe techniek. Gevoelsmatig lijkt alles enorm goed en degelijk gebouwd maar dat zegt niets over de kwaliteit onderhuids.

Dat laatste is toch ook onderhoud? ..daar doel ik ook met name op. Hoop dat hij daar ook wat betrouwbaar op is..(tu)

hij moet wel future proof zijn he nut smiley Maar de laguna had gewoon 12v aansluiting voor de achterpassagiers. BMW ook meende ik. Bij modernere auto's zitten er ook USB aansluitingen of iets. gek genoeg heeft de Mercedes niets (of ik heb ze nog niet gevonden). Jou golf heeft ook wel vast 1 of meerdere stroompunten achterin.

Ook geen 12V aansluiting? Premium he dus waarschijnlijk een optie..;) L Hier wat tips om het eventueel nog aan te leggen Link

Ja premium is meer betalen voor minder :} bedankt voor de link, had die nog niet eens gezien. Wie weet ooit voor de toekomst. Het is geen groot gemis, maar op zn allerminst opmerkelijk dat niets zit

Bij de Insignia A weet ik dat, zeker in het begin, je gewoon een 230V aansluiting had bij de meeste uitvoeringen voor de achterbank, later werd het een optie en werd het minder gekozen. En tegenwoordig in het D segment heel normaal om daar een 12v aansluiting te hebben of USB

Midje

Zow, tussen de gelederen door ff een berichtje vanuit Oostenrijk. Vorige week zondag om 5.15uur vertrokken en om 18.30uur op de camping aangekomen. Een rit van 1.086km. Wederom met de astra met een vouwwagen aan de haak. Heenweg voorliep voorspoedig, eigenlijk alleen gestopt voor een sanitaire stop of om te tanken. Bij de laatste stop (900km gereden) bleef ik bij de auto terwijl B naar de toilet ging. De auto liet ik lopen, zodat de koelkast op 12v kon blijven draaien.
Echter schrok ik door blauwe rook vanonder de motorkap, dus snel kap los en bleek er linksvoor ter hoogte van de spanrollen blauwe rook weg te komen. Ik twijfelde aan wat olie wat verbrandde, of een dynamo die te heet zou worden (airco, aanjager, verlichting, telefoons, koelkast....en op de parking nog de motorfan). Motor maar uit gezet en ff laten afkoelen, toen rook weg was verder gereden zonder stroomverbruikers aan....nadien probleem niet weer gehad. Zondag as rijden we terug, kijken hoe t dan gaat.

Maar wat heerlijk rijden. Meeste stukken konden bij 100 km/h gewoon in de 5 gereden worden. En in de oostenrijkse/sloveense bergen (grossglockner) is dit blok helemaal in zijn element. Dan is de cr versnellingsbak echt fijn, vergeleken met de wr bak die de GTS had.
Wat betreft corona moet je in oostenrijk een mondkapje om in winkels, ov ed. Maar verder weinig van te merken.

Bij Jimmy is voldoende animo voor hun woning, goed om te zien. De woningmarkt is wat dat betreft wel bizar momenteel, ben benieuwd of dit doorset of er toch een crisistik komt. Maar wel een lekker gevoel dat je niet bang hoeft te zijn voor de lasten en zorgen van 2 huizen.

@rob: Praktisch zijn die mini’s niet, maar wel tijdloos. En het is toch wel een styleicoon, en dan zijn het toch wel gave auto’s.

Kameraad stuurde foto’s van een Seat Leon Station in ST? Line. Voorzien van full led, dsg en 1.4 150pk motor.
Prachtige wagen, die zeer waarschijnlijk hun Astra J gaat opvolgen.

Astra F zei:
Midje

Bij Jimmy is voldoende animo voor hun woning, goed om te zien. De woningmarkt is wat dat betreft wel bizar momenteel, ben benieuwd of dit doorset of er toch een crisistik komt. Maar wel een lekker gevoel dat je niet bang hoeft te zijn voor de lasten en zorgen van 2 huizen..

Inderdaad, alle kijkers hebben een bod geplaatsts op 1 na.. was nog even wikken en wegen maar we hebben het verkocht voor 257.500 niet het hoogste bod, maar stukje gevoel dat erbij Komt kijken ook gezien een stukje verleden en toekomst voelt dit beter. Dus vanavond hebben we champagne, biefstuk en feest hier op de camping :)

Toegegeven, je blijft in dezelfde straat wonen dus de kopers worden je nieuwe buren.
Maar waarom jezelf tekort doen en niet strikt voor het hoogste bod gaan?
Gefeliciteerd!!!

Gefeliciteerd Jimmy! :-D
Zorg minder al waren zodra het aantal bezichtigingen bekend werd de meeste zorgen toch wel weggenomen lijkt me! ;)

@Jimmy, blijf je in Roosendaal wonen?
Ik ben sinds gisteren ook verhuisd naar een nieuwbouw huurflat met lift, ik had mijn huis in 1 dag verkocht aan de eerste en enige bezichtiger. Toen tijdelijk een klein flatje gehuurd tot gisteren dus.

Nogmaals van harte, Jim. We hadden al even contact gehad en respect voor je keuzes! Top!

Mogguh! Iedereen!

Man wat een nacht weer..vrouwlief is continu aan het dromen/nachtmerries en houdt me steeds wakker, dochterlief vannacht ook en ikzelf heb ook een vreselijke nacht gehad. Ben nu een paar dagen aan de antibiotica vanwege ontstoken teennagel en begin nu de effecten in mijn lichaam te merken.
Darmklachten, bek als een gympie, en continu dorst. Effe volhouden nog.

@rob: Praktisch zijn die mini’s niet, maar wel tijdloos.
Een Countryman is zeker wel praktisch! Maar ze wachten nog steeds op het kenteken. De RDW is erg traag.

Kameraad stuurde foto’s van een Seat Leon Station in ST? Line. Voorzien van full led, dsg en 1.4 150pk motor.
Prachtige wagen, die zeer waarschijnlijk hun Astra J gaat opvolgen.

Ik denk dat je een FR bedoelt. Zeker mooie wagen met mooie techniek al vind ik de achterzijde en het interieur niet erg denderend. Seat heeft moeite met interieurs. Ook de nieuwste is qua interieur weer niet echt geweldig.

Ik denk dat je een FR bedoelt. Zeker mooie wagen met mooie techniek al vind ik de achterzijde en het interieur niet erg denderend. Seat heeft moeite met interieurs. Ook de nieuwste is qua interieur weer niet echt geweldig.

Klopt, het lijkt wel alsof ze hem gewoon niet te mooi mochten maken van binnen om zo nog wel wat onderscheid te maken tussen de golf Jammer! Had een mooi alfa achtig interieur wel graag in een leon gezien.

@Rob gedeeld leed :} al in iets mindere mate gelukkig. Ik hoorde vannacht 'tok', ik was al wakker. 5 minuten later gejammer dat iemand last had van zijn neus. Kom ik op zijn kamer, een heel bloedbad *-) dekens, knufffels, zijn hele gezicht. Hij blijkbaar in zijn slaap tegen de muur gebotst met een bloedneus al gevolg. Toen werd nr.2 ook wakker. Was weer een kort nachtje :}

Ik heb heerlijk geslapen! :}

@ Jimmy, proficiat! Lekker gevoel als het verkocht is, nu aftellen tot het voorbehoud (denk ik?) afloopt.
@ Ruud, Oostenrijk vonden wij ook goed te doen. Nu waren we sowieso voor de drukte aan, maar ik voelde mij in Oostenrijk toch prettiger dan hier.
Gisteren was het hier in de supermarkt (klein toeristisch dorp) wederom niet grappig. Winkel is onhandig ingericht, het was er druk, niemand houdt zich aan de richtlijnen. Zelfs de eigenaar had lak aan het afstand houden, je zou toch zeggen dat die enigszins een voorbeeld moet geven en mensen er op aan moet spreken. :|
Ik had mij voorgenomen om daar sowieso geen boodschappen meer te doen, maar soms ontkom je er niet aan voor een kleinigheidje.

@Rob gedeeld leed grinning smiley al in iets mindere mate gelukkig. Ik hoorde vannacht 'tok', ik was al wakker. 5 minuten later gejammer dat iemand last had van zijn neus. Kom ik op zijn kamer, een heel bloedbad nut smiley dekens, knufffels, zijn hele gezicht. Hij blijkbaar in zijn slaap tegen de muur gebotst met een bloedneus al gevolg. Toen werd nr.2 ook wakker. Was weer een kort nachtje

Ach jah..met nr2 zal het er vast niet makkelijker op worden..:)

Gelukkig is dochterlief sinds deze week zindelijk. Mooi op tijd zodat we straks niet met twee in de luiers zitten!

Ja dat hebben wij ook nog, maandag voor 80 euro aan luiers gehaald bij de lidl, in de aanbieding *-) kunnen we weer even vooruit. Bij ons word de grijze container ook pas 1x in de 4 weken opgehaald. We moeten goed scheiden want al die luiers nemen de complete container in beslag *-)

Maar als ik mijn collega dan weer zie met 4 jongetjes in de leeftijd tussen 0-6 dan mogen we niet klagen

Mogguh!

Heerlijk geslapen alhier :D @ Rob: vervelend allemaal... sterkte en succes! Hoe lang nog tot de uitgerekende datum?

@ Ruud: Fijne vakantie verder! Hopelijk geen problemen verder met de Astra

Gefeliciteerd Jimmy! Mooi bedrag ook (tu)

Maar waarom jezelf tekort doen en niet strikt voor het hoogste bod gaan?
Kan zijn dat het hoogste bod 'maar' een paar 1000 euro hoger is maar wel mindere voorwaarden hadden mbt een verhuisdatum om misschien nog onder voorbehoud van financiëring of verkoop eigen woning, terwijl het 1 na laagste bod dit voorbehoud niet heeft. Afhankelijk van het verschil tussen de biedingen, zou ik dat ook zeker mee laten tellen.

Gisteren was het hier in de supermarkt (klein toeristisch dorp) wederom niet grappig. Winkel is onhandig ingericht, het was er druk, niemand houdt zich aan de richtlijnen. Zelfs de eigenaar had lak aan het afstand houden, je zou toch zeggen dat die enigszins een voorbeeld moet geven en mensen er op aan moet spreken. angry smily
Och, hier in de buurt ook drama... alle campings vol dus de stadjes worden overstroomd door toeristen. Hele gezinnen die er gezellig op uit gaan en net doen of er geen Corona meer is. 1 karretje per persoon? Oké: 6 man apart met een karretje en gezellig bij elkaar staan in de winkel.
De Lidl is de enige winkel waar ik heb gezien dat ze staan te controleren dat er max. 1 persoon per gezelschap naar binnen gaat.

rjthefrisian zei:
Hoe lang nog tot de uitgerekende datum?

11 weekjes nog dus schiet mooi op!

Hier ook aftellen;
behoudens mocht de natuur anders beslissen (vroeger dus) wordt mijn kleinzoon na een enorme probleemzwangerschap geboren op 13 augustus.
Was bij vorige controle al 2,850 kg, nu vrijdag in principe laatste controle bij dokter.

rjthefrisian zei:
Hoe lang nog tot de uitgerekende datum?

11 weekjes nog dus schiet mooi op!

Ik dacht dat we verder uiteen liepen, maar wij hoeven ook nog maar 11 weekjes geduld te hebben als alles volgens planning gaat :)
Binnenkort toch de kinderkamer maar eens wat verder op orde maken. Er staat nu vooral heel veel niet uitgepakt baby spul :D

@ Peter, hopen dat de laatste loodjes soepel verlopen.

Bij ons word de grijze container ook pas 1x in de 4 weken opgehaald.

Ik kan mij voorstellen dat dat met meerdere kinderen inderdaad wat krap is. Bij ons ook eens in de vier weken, meestal redden we dat makkelijk maar soms als je wat opruimwoede hebt zit hij ook in no-time vol.
Gisteren overigens voor de zoveelste keer dat één van de groene containers (we hebben er twee) niet volledig leeg is gegooid. Als het gras er te lang in zit blijft dat plakken. Maar ja, we moeten het gras toch zeker 1 á 2 keer per week maaien en het moet wel weg. Misschien toch maar in de agenda zetten dat ik het een avond van te voren nog even los steek.

Ik dacht dat we verder uiteen liepen, maar wij hoeven ook nog maar 11 weekjes geduld te hebben als alles volgens planning gaat smiling smiley
Binnenkort toch de kinderkamer maar eens wat verder op orde maken. Er staat nu vooral heel veel niet uitgepakt baby spul

Wanneer was het bij jullie dan? Bij ons 13 oktober.

Ik kan mij voorstellen dat dat met meerdere kinderen inderdaad wat krap is. Bij ons ook eens in de vier weken, meestal redden we dat makkelijk maar soms als je wat opruimwoede hebt zit hij ook in no-time vol.
Gisteren overigens voor de zoveelste keer dat één van de groene containers (we hebben er twee) niet volledig leeg is gegooid. Als het gras er te lang in zit blijft dat plakken. Maar ja, we moeten het gras toch zeker 1 á 2 keer per week maaien en het moet wel weg. Misschien toch maar in de agenda zetten dat ik het een avond van te voren nog even los steek.

Krantje onderin? Wil ook wel eens helpen. Zal maar niet vertellen hoe die van ons eruit zag..de maden kropen vandeweek over de gehele bak...duizenden..bleh..gisteren maar even heel goed schoon gemaakt..

Eens in de 4 weken.. doen ze hier gelukkig (nog) niet..om de week de grijze en de groene...hebben jullie dan ook andere containers? Wij hebben nog een papiercontainer maar geen plastic o.i.d.
Dan lijkt me dat schier onmogelijk omdat wij het al net reden en alles goed scheiden.

Eens in de 4 weken de grijze bak? Wat een onzin, dat ga je als gezin toch nooit redden?
Heb nu bij het gebouw hier grote containers staan dus ik kan nu oneindig mijn zooi kwijt maar bij vorige huis en de rest van de huizen met eigen afvalbakken is het nog gewoon iedere week om en om de grijze en de groene ( en de papierbak 1x per maand ).

@Peter Succes met afwachten nog, wordt dat dan een broertje voor Cloë?

speedtouch zei:
Ik ben sinds gisteren ook verhuisd naar een nieuwbouw huurflat met lift, ik had mijn huis in 1 dag verkocht aan de eerste en enige bezichtiger. Toen tijdelijk een klein flatje gehuurd tot gisteren dus.

Ja we blijven zeker in Roosendaal, gaan 600 meter verderop wonen in dezelfde straat :)

Corsa 20SEH zei:
speedtouch zei:

Ja we blijven zeker in Roosendaal, gaan 600 meter verderop wonen in dezelfde straat :)

Kun je de verhuizing lopend doen!;)

rjthefrisian zei:
Ik dacht dat we verder uiteen liepen, maar wij hoeven ook nog maar 11 weekjes geduld te hebben als alles volgens planning gaat smiling smiley
Binnenkort toch de kinderkamer maar eens wat verder op orde maken. Er staat nu vooral heel veel niet uitgepakt baby spul

Wanneer was het bij jullie dan? Bij ons 13 oktober.

Krantje onderin? Wil ook wel eens helpen. Zal maar niet vertellen hoe die van ons eruit zag..de maden kropen vandeweek over de gehele bak...duizenden..bleh..gisteren maar even heel goed schoon gemaakt..

Eens in de 4 weken.. doen ze hier gelukkig (nog) niet..om de week de grijze en de groene...hebben jullie dan ook andere containers? Wij hebben nog een papiercontainer maar geen plastic o.i.d.
Dan lijkt me dat schier onmogelijk omdat wij het al net reden en alles goed scheiden.

10 oktober :)

Krantje ga ik eens proberen. Ik probeer er de laatste tijd eerst wat snoeiafval onderin te doen, maar dat heb ik natuurlijk ook niet altijd.
Ranzig worden ze in deze tijd wel inderdaad, schoonmaken stond ook al op de planning. Maarja, moeten ze wel eerst goed leeg zijn :)

Wij hebben een restafval container, plastic container en groen container. Wij hebben een extra groene container, is gewoon aan te vragen en is voor ons wel handig met de tuin.
Plastic en groen wordt om de week geleegd, restafval eens in de maand. Papier wordt eens per maand opgehaald door een lokale school.
Deze systematiek is pas sinds enkele jaren zo. Bij mijn vorige woning (en dat zal hier destijds ook zijn geweest) is de restafval container de plastic container geworden en we kregen een nieuwe restafval container........ met chip.
Die chip wordt nu alleen gebruikt voor monitoring en optimalisatie van het ophalen, je kunt natuurlijk op je klompen aanvoelen dat we binnen afzienbare tijd gewoon gaan betalen per lediging cq. per kilo. Er zijn al gemeenten in de buurt waar dat het geval is volgens mij.

Eens in de 4 weken de grijze bak? Wat een onzin, dat ga je als gezin toch nooit redden

Tsja, alles voor een beter milieu en dus afval scheiden. Ik vraag mij het ook af als je een aantal kinderen in de luiers hebt waar je het dan allemaal gaat laten. Probleem voor later gelukkig, de luiers van één kind zullen er wel in passen lijkt mij.

Het is oorlog hier trouwens. Sinds lunchtijd vliegen hier de hele tijd straaljagers ontzettend laag over. Zo laag heb ik het nog niet eerder gezien, wel spectaculair om te zien. Net vloog er eentje heel laag, trok toen de neus op en vloog praktisch verticaal omhoog *-)
Alleen ook een hoop lawaai, niet handig met thuiswerken en (video)bellen :?

EDIT: een oefening blijkbaar LINK
Alleen klopt die kilometer hoogt absoluut niet en dat uurtje wat ze noemen duurt ook wat langer :D

Straaljagers kijk ik niet zo van op. Ze oefenen hier vaak in het Lauwersmeergebied en de waddeneilanden en zijn (deels) gestationeerd op Leeuwarden. Ook zie ik hier vaak Apaches en van die dubbelwieks dingen. Op Lauwersoog zit ook een militair terrein.

Wij hebben een restafval container, plastic container en groen container. Wij hebben een extra groene container, is gewoon aan te vragen en is voor ons wel handig met de tuin.
Plastic en groen wordt om de week geleegd, restafval eens in de maand. Papier wordt eens per maand opgehaald door een lokale school.
Deze systematiek is pas sinds enkele jaren zo. Bij mijn vorige woning (en dat zal hier destijds ook zijn geweest) is de restafval container de plastic container geworden en we kregen een nieuwe restafval container........ met chip.

Ah jah..dat veranderd de zaak..dan snap ik lediging eens in de vier weken. Moet dan ook prima kunnen. Wij hebben geen plasticcontainer..dat komt bij ons bij het restafval.

das close...ook productiedatum van net na de kerstvakantie..:)

Ik ga lekker weekend vieren. Morgen dagje vrij genomen en vrijdag ben ik al vrij! Heerlijk!

Eens in de 4 weken de grijze bak? Wat een onzin, dat ga je als gezin toch nooit redden?

En dan is het ook nog eens een mini, 120 liter of zo. Maar dat gaat prima hoor. ALs we geen luiers hadden dan zou ik hem maar 4x per jaar aan straat zetten. Voor de grijze moet je elke lediging betalen namelijk, de andere containers niet. We hebben er wel een verpakkings container naast (ook eens in de 4 weken), daar mag heel veel in en hoef je niet per lediging te betalen.

Alles om maar zo goed mogelijk te scheiden. Wel bijzonder dat er veel andere gemeentes er blijkbaar niets aan doen

En dan boffen we met onze gemeente nog. In onze naburige gemeente (hengelo) hebben mensen helemaal geen container meer. Mijn broer moest bij zijn woning altijd 500 meter verder het in zo'n ondergronds ding stoppen. Net te ver om te lopen dus elke keer die stinkzakken in de auto. Veel mensen zetten hem er naast om niet te hoeven betalen. Bult zooi en gedoe daar. Dus ik klaag niet.

Bij ons ook afvalscheiding terwijl veel onderzoeken nu aantonen dat scheiden bij de bron niet ideaal werkt.

Restafval moeten we wegbrengen naar een ondergrondse container (met pasje). En dan hebben we drie kliko's : pmd, papier en groenafval.

Meeste gemeenten gaan inderdaad weer helemaal stoppen met afval laten scheiden door inwoners. Mijn Pa had vroeger een mooi voorbeeld, hij was een keertje toevallig thuis toen de vuilniswagen kwam, die vuilnisman flikkerde de inhoud van de netjes gescheiden zooi van de groene en de grijze bak gewoon in dezelfde container. En jij maar je best doen. Ik heb nu geen groene bak dus gooi alles in dezelfde vuilniszak en uiteindelijk dezelfde container. Altijd al zo gedaan trouwens.

Wij hebben ook een rest, groen en papier afval container.
Luiers mochten bij ons in de groene container, uiteraard al het plastic er afgehaald. Schijnt dat de Aconov (afval combinatie noord Veluwe) de temperatuur in de groenafvalberg erg zo hoog heeft dat luiers wegbranden.

Zelfde bedrijf voor het restafval, de scheiding van plastic doen ze daar. Scheelt ons weer gedoe..

@richard, dat gras kan ook prima op een composthoop. Die hoop kan je weer als bemesting van je borders gebruiken..

Terug
Bovenaan