@ Gerwin, woningprijzen vind ik ook lastig hoor.
Ik was de vorige keer al blij als ik mijn aanschafwaarde terug ging krijgen. Nu wist ik wel zeker dat dat ging lukken, woning was immers nog maar drie jaar in bezit. De vraagprijs was echter al hoger dan ik had durven dromen en de verkoopprijs nog veel gekker.
Als de woning netjes is dan ga je de vraagprijs sowieso wel krijgen en wellicht wel iets er boven.
Mijn makelaar rade toen overigens wel af om een bieden vanafprijs te doen, zijn gevoel/ervaring was dat de mensen in deze regio daar wat minder van gediend zijn en het minder goed werkt.
Vervelend dat de waarde van jullie dan wat tegenvalt, maar ik deze markt is het toch te bizar voor woorden, vraagprijs lijkt eerder een bieden vanaf prijs. Op onze huidige woning, staan nu 10 bezichtigingen gepland en er staan er nog 9 op de reservelijst mocht er iemand uitvallen of als ze een 2e dag plannen.. te gek voor woorden. smiling smiley Alleen maar goed voor ons natuurlijk.
Ik neem aan dat je de makelaar wel laat werken voor zijn geld en ook de andere 9 mensen gewoon laat komen? Meer mensen zijn in principe ook meer biedingen, daar wordt je zelf zeker niet slechter van!
Snap de problematiek met hoeveel gasten je moet verwachten. We waren vrijdag even naar Groningen waar drie babyzaken op een rij zitten. Daar tegenover zit een restaurant en wilden daar even broodje eten maar dat kon niet. Wegens personeelsgebrek serveerden ze alleen drankjes en gebak en geen broodjes. Precieze verhaal ken ik niet maar de eigenaresse maar vermoed dat ze ook deels draaiden op krachten met het Syndroom van Down en snap dat ze daar wat voorzichtig mee zijn.
De babyzaken ken ik, zijn wij ook al meermaals geweest maar het restaurant zegt mij even niets. Heb ik niet op gelet denk ik.
Wij zijn zaterdag op de heenweg nog even in Staphorst bij Babypark geweest, lag toch op de route. Vriendin even los laten gaan qua kleedjes, dekentjes, hoesjes etc etc
Inmiddels staat de babykamer al aardig vol met van alles en nog wat, binnenkort toch maar eens wat aanstalten gaan maken om de boel in te richten.
Daarnaast ook nog even gordijnen uitgezocht voor op de kinderkamer (één groot en één klein raam). We dachten in 5 minuten klaar te zijn want we zagen direct een ontzettend leuk motief hangen. Kostte 41eu per meter, is geld maar zoveel waren we niet nodig (dacht ik).
Ze had alles al genoteerd, ik zou alleen nog even de exacte maten per telefoon doorgeven. Aan het eind van het gesprek vroeg ik nog even naar de exacte prijs. Ze ging rekenen en kwam op 458eu uit

Uhhhh, toch maar een ander gordijntje dan. Door het motiefje zat je vast aan patronen en ontzettend veel snijverlies. De zoektocht duurder uiteindelijk toch nog een stuk langer, maar wel geslaagd voor ongeveer de helft van het geld. Tja, gordijnen zijn duur.
Nu twijfel of we toch ook niet nog ergens anders even moeten gaan kijken, maar eigenlijk heb ik daar helemaal geen zin. Zal vast niet nog eens de helft goedkoper kunnen, dus dan besteed ik onze vrije tijd liever aan andere dingen.
Qua woningen...buurvrouw heeft huis te koop en ook gekkenwerk..heel veel bezichtigingen en komen mensen hier massaal door de straat rijden, ons vragen hoe de buurt is en bellen gewoon aan bij de buurvrouw. Ze adverteert met een vanafprijs dus lekker tegen elkaar opbieden..winking smiley Ze geeft mij even de uiteindelijke verkoopprijs door zodat ik daar ook even beeld van heb..smiling smiley
Was dat de woning die je vorige week op FB deelde?
Is dat dezelfde woning als jullie hebben? Ik vond hem, zelfs met bieden vanafprijs, behoorlijk goedkoop eerlijk gezegd. Die is vast vlot verkocht