Ik kan me best voorstellen dat allemaal een mondkapje op wel iets doet met de behoefte aan het houden van afstand. Nu maak ik de laatste tijd weinig situaties meer mee waarbij ik iemand betrap op het zoeken naar 1,5 meter afstand. Veel mensen lijken daar minder mee bezig. Maar een toevallige botsing is al een poosje uitgebleven, enig omgevingsbewustzijn lijkt nog wel aanwezig.
Wat doet het dragen van een mondkapje voor je vakantiegevoel?
@Ruud: ik ben het met je eens dat deze verkoopcijfers niet zijn wat je zou verwachten. De auto journalisten schrijven toch enthousiaster over de Opel modellen dan je hier terug ziet. Ik kan slecht inschatten hoe concurrerend ze zijn in de lease-markt.
Wij hebben vandaag een rondje auto’s gedaan. Na rijp beraad hebben we afgelopen week besloten dat we voor een GTE teveel moeten bijleggen. We willen in huis nog het een en ander en het is op een gegeven moment wel prima wat er nog bij moet. Voor max €9000,- is er nog best wat keuze tenslotte. Dus met die gedachte op pad gegaan. Gereden in een Volvo V70 uit 2010. Enorme wagen, rijdt als een trein maar ook lekker burgerlijk en echt groter dan we zoeken. Daarna een S60 uit 2007. Hoewel beiden een 2.4d heel ander gevoel, duidelijk een generatie ouder. Stuk compacter, dat sprak aan. Maar reed ook een stuk minder strak en het exemplaar was niet half zo fris als de V70. Plus m.n. C. Knapte af op het interieur van de S60. Beiden laten staan dus.
Ook gereden in een C4 cactus diesel. Totaal ander kaliber, wat lastig vergelijken na die grote sleeën. In vergelijking met de Corsa een heerlijk soepel lopende motor (kan me de tevredenheid van Rob helemaal voorstellen) en in het algemeen een prima rijdende auto. Lekkere stoelen en leuk van binnen met 2 schermen en 4 knoppen. Ik blijf het een mooi concept vinden. Maar ook duidelijk te zien dat het in basis een goedkope auto is, veel hard plastic van binnen, achterbank uit 1 stuk en beide exemplaren die er stonden hadden lelijke plekjes in de lak (vogelpoep oid). De ene grijs, de ander een wat interessantere tint. Maar die maakte een flink gebruikte indruk en maakte een geluidje bij de koppeling. Ook maar laten staan dus. Terug in de Corsa viel de herrie op van onze trekker, maar voelde het ook weer een stuk luxer of verfijnder aan. Cactus is ruimer en heeft een betere motor, maar verder niet echt een vooruitgang.
Tenslotte gereden in de volgende
Insignia. Dat gaf een beter gevoel

hele mooie groene kleur met een crèmekleurig interieur. Het is een vrij eenvoudige uitvoering, maar in de auto vind ik bijvoorbeeld het kleine schermpje in de middenconsole lang niet zo’n probleem als ik op basis van de foto’s had verwacht. We kwamen eigenlijk voor een andere met AGR stoelen en het grotere scherm, maar die bleek net verkocht. Deze kleur had ik er op de foto’s niet uit gehaald, maar is in het echt erg mooi. Auto rijdt fantastisch, motor trekt er lekker aan. Als ik me goed heb laten informeren zit hier niet de M32 versnellingsbak in, maar de F40. Die zou een stuk sterker moeten zijn. We kregen €2300,- geboden voor de Corsa, een prima uitgangspunt. Ik kon alleen niet wijs worden uit de distributie (ik denk een riem) en wat de interval voor vervanging is en/of of de oorspronkelijke er nog op zit. Daar gaat de verkoper maandag achteraan bij de Opel-dealer in Apeldoorn waar de auto de afgelopen 5 jaar in onderhoud is geweest. En de auto gaf een melding over koelvloeistofpeil, maar ik kon daar niet meer wijs uit worden toen ik de motorkap open trok toen de auto al aardig op temperatuur was. De prijs is een meeneemprijs met geldige APK, meer doen ze ook niet. De prijs is scherp, dus er zit wel wat ruimte om het risico te lopen op een reparatie. Links en rechts lees ik wat dingen over een sensor die nog wel eens kapot gaat.
Al met al even een nachtje over slapen, maar we staan er allebei wel positief tegenover. Beetje afhankelijk van die distributieriem, zeker als blijkt dat die binnen een jaar aan de beurt is moet er wel wat tegenover staan. Mocht dit exemplaar het niet worden, dan staat een insignia blijkbaar toch hoog op het lijstje. Zo als faceliftback erg aantrekkelijk

. Tips of op-en aanmerkingen zijn van harte welkom!