Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Hier was het gisteren en eergisteren flink prijs, veel water in korte tijd maar gelukkig geen problemen zoals 2 jaar geleden. Alle afvoeren hebben we onlangs schoongemaakt en nagekeken. Gelukkig maar! Ik weet 2 jaar geleden nog dat er op de speelkamer en de kamer van Lize water binnenkwam via het dak omdat de afvoer dicht zat.

@Richard, ik kan je niet helpen met CenterParcs,.

Hier alleen maar normale regen, geen stortbuien gelukkig. Zo'n stortbui is altijd wel indrukwekkend en mooi om te zien, maar kan ook voor veel ellende zorgen.
Buurvrouw (80+ o_O) was dit weekend bezig om de dakgoten schoon te maken voor het slechte weer. Toen zei ik nog tegen haar, dat moet ik binnenkort ook even doen. Nog niet aan toegekomen :T

@ Auto's, de **** moet naar de garage! Inferieure rommel is het ook......

Ik ergerde mij al een paar weken aan de rechter ruitenwisser, die wiste net niet helemaal lekker. Je neemt je dan voor om bij het uitstappen even te kijken of er niet toevallig wat vuil aan het rubber blijft plakken en vergeet dat dan natuurlijk zodra je thuis op de oprit staat.
Gisterenavond wiste de rechter wisser toch wel erg belabberd en vergat ik het een keer niet bij het uitstappen! Probleem was snel gevonden, halve rubber ligt los o_O:D

Wel "blij" dat het de rechter wisser is, meestal heb ik het geluk dat dat soort dingen aan de linkerkant beginnen.

Keek net snel ff naar de verkoopcijfers personenauto's van dit jaar, maar is droevig om te zien hoe ver Opel weg zakt.
Ook in de maand mei

12. Opel Astra (Golf 7e plaats, Ceed op 10e plaats, Focus 11e plaats)
13. Opel Corsa (Cio op 3e plaats, Polo op 5e plaats, Fiesta op 9e plaats)
22. Opel Crossland X
48. Opel Grandland X
105. Opel Ampera E

Bedrijfswagens:
10. Opel Vivaro
18. Opel Combo
24. Opel Movano

Opzich valt de Astra nog mee, voor zijn leeftijd nog netjes. Maar de Corsa, die zou het toch beter moeten doen.
Je merkt dat Opel de Karl mist, een segment wat erg populair is. En de Mokka X is te vroeg afscheid van genomen, had nog gerust een jaar door gekund.

Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik weinig nieuwe Corsa's zie op de weg. Mijn collega heeft er 1, een dikke. Wit, zwart dak, 17 inch wielen. DIk interieur met alles erop.. Maar verder zie ik ze eigenlijk niet.
Astra zie ik ook erg weinig, Golf, Megane, Focus, Tesla 3.. Zijn toch wel de meest rijdende "nieuwe" auto's hier.

@ Richard: begint met een ruitenwisserblad, maar je hebt zo de koppeling eruit liggen... wacht maar :LOL:

@ Corsa: toevallig deze week 2x een Corsa tegen gekomen. Beide in het wit en in een budgetuitvoering... .nouja; 1 had zwarte velgen en de andere zilveren. Maar dat was het wel.

Leasemij even gebeld of ik gewoon naar de dichtsbijzijnde ** dealer kon. Dat kon, maar ze hadden liever dat ik naar één van hun eigen vestigingen zou gaan.
Naja, is maar iets verder dus dan doe ik dat wel. Vooraf wel even gebeld, want dat is een Land Rover & Jaguar dealer, het leek me sterk dat deze ** ruitenwissers zou hebben. Aan de telefoon werd gezegd dat deze gewoon op voorraad waren, dat leek me nog steeds sterk, maar ik kon gewoon direct even langskomen.

Dus hup er naar toe. Ruitenwissers niet op voorraad uiteraard, maar dat was geen probleem gingen ze gelijk regelen. Cappucino gehad, door de Donald Duck gebladerd :)D) en even staan kwijlen bij hele dikke Range Rovers en twee F-Types (coupé en cabrio). In no-time had ik de sleutels weer in handen. Ik was echt verbaasd over hoe vlot ze die dingen geregeld hadden.

Goede service! (y)
Minpunt? De cappucino, die heb ik absoluut wel eens beter gehad :T

Ik zou er overigens normaal wat minder haast mee hebben, maar komend weekend gaan we aardig wat kilometers maken en de ruitenwisser werd rap slechter (rubber hing echt half los) dus blij dat het zo snel gefixed is.

Avond!
Berichtje vanuit Heidelberg. Mooi plaatsje! En wat rijdt de Focus toch fijn. Heb 'm al tweeëneenhalf jaar en het is wel een blijvertje. Ben wel blij dat ik een nieuw stuur besteld heb, zo'n plakkend stuur is echt vervelend.
Overigens was t erg warm vandaag, het weerbericht zat er voor deze regio nogal naast blijkt...

Wat een rust hier!

In Duitsland moet je overal binnen een mondkapje op. Zo'n 80% houdt zich er aan. Maar op terrassen zit je vervolgens schouder aan schouder en ook in de (winkel) straten loopt men gewoon tegen je op. Heb haast het gevoel dat wij Nederlanders iets meer verstand hebben...

Ik kan me best voorstellen dat allemaal een mondkapje op wel iets doet met de behoefte aan het houden van afstand. Nu maak ik de laatste tijd weinig situaties meer mee waarbij ik iemand betrap op het zoeken naar 1,5 meter afstand. Veel mensen lijken daar minder mee bezig. Maar een toevallige botsing is al een poosje uitgebleven, enig omgevingsbewustzijn lijkt nog wel aanwezig.
Wat doet het dragen van een mondkapje voor je vakantiegevoel?

@Ruud: ik ben het met je eens dat deze verkoopcijfers niet zijn wat je zou verwachten. De auto journalisten schrijven toch enthousiaster over de Opel modellen dan je hier terug ziet. Ik kan slecht inschatten hoe concurrerend ze zijn in de lease-markt.

Wij hebben vandaag een rondje auto’s gedaan. Na rijp beraad hebben we afgelopen week besloten dat we voor een GTE teveel moeten bijleggen. We willen in huis nog het een en ander en het is op een gegeven moment wel prima wat er nog bij moet. Voor max €9000,- is er nog best wat keuze tenslotte. Dus met die gedachte op pad gegaan. Gereden in een Volvo V70 uit 2010. Enorme wagen, rijdt als een trein maar ook lekker burgerlijk en echt groter dan we zoeken. Daarna een S60 uit 2007. Hoewel beiden een 2.4d heel ander gevoel, duidelijk een generatie ouder. Stuk compacter, dat sprak aan. Maar reed ook een stuk minder strak en het exemplaar was niet half zo fris als de V70. Plus m.n. C. Knapte af op het interieur van de S60. Beiden laten staan dus.

Ook gereden in een C4 cactus diesel. Totaal ander kaliber, wat lastig vergelijken na die grote sleeën. In vergelijking met de Corsa een heerlijk soepel lopende motor (kan me de tevredenheid van Rob helemaal voorstellen) en in het algemeen een prima rijdende auto. Lekkere stoelen en leuk van binnen met 2 schermen en 4 knoppen. Ik blijf het een mooi concept vinden. Maar ook duidelijk te zien dat het in basis een goedkope auto is, veel hard plastic van binnen, achterbank uit 1 stuk en beide exemplaren die er stonden hadden lelijke plekjes in de lak (vogelpoep oid). De ene grijs, de ander een wat interessantere tint. Maar die maakte een flink gebruikte indruk en maakte een geluidje bij de koppeling. Ook maar laten staan dus. Terug in de Corsa viel de herrie op van onze trekker, maar voelde het ook weer een stuk luxer of verfijnder aan. Cactus is ruimer en heeft een betere motor, maar verder niet echt een vooruitgang.

Tenslotte gereden in de volgende
Insignia. Dat gaf een beter gevoel :) hele mooie groene kleur met een crèmekleurig interieur. Het is een vrij eenvoudige uitvoering, maar in de auto vind ik bijvoorbeeld het kleine schermpje in de middenconsole lang niet zo’n probleem als ik op basis van de foto’s had verwacht. We kwamen eigenlijk voor een andere met AGR stoelen en het grotere scherm, maar die bleek net verkocht. Deze kleur had ik er op de foto’s niet uit gehaald, maar is in het echt erg mooi. Auto rijdt fantastisch, motor trekt er lekker aan. Als ik me goed heb laten informeren zit hier niet de M32 versnellingsbak in, maar de F40. Die zou een stuk sterker moeten zijn. We kregen €2300,- geboden voor de Corsa, een prima uitgangspunt. Ik kon alleen niet wijs worden uit de distributie (ik denk een riem) en wat de interval voor vervanging is en/of of de oorspronkelijke er nog op zit. Daar gaat de verkoper maandag achteraan bij de Opel-dealer in Apeldoorn waar de auto de afgelopen 5 jaar in onderhoud is geweest. En de auto gaf een melding over koelvloeistofpeil, maar ik kon daar niet meer wijs uit worden toen ik de motorkap open trok toen de auto al aardig op temperatuur was. De prijs is een meeneemprijs met geldige APK, meer doen ze ook niet. De prijs is scherp, dus er zit wel wat ruimte om het risico te lopen op een reparatie. Links en rechts lees ik wat dingen over een sensor die nog wel eens kapot gaat.

Al met al even een nachtje over slapen, maar we staan er allebei wel positief tegenover. Beetje afhankelijk van die distributieriem, zeker als blijkt dat die binnen een jaar aan de beurt is moet er wel wat tegenover staan. Mocht dit exemplaar het niet worden, dan staat een insignia blijkbaar toch hoog op het lijstje. Zo als faceliftback erg aantrekkelijk (y). Tips of op-en aanmerkingen zijn van harte welkom!

opel-insignia-2-0-cdti-ecoflex-edition-pdc-ecc-cruise.jpg

:D

Heel scherpe prijs die Insignia!
Wel duidelijk een geimporteerde versie, dat navigatiescherm en die knoppen van klimaatcontrole etc. zal je op Nederlandse exemplaren nooit vinden, is hier gewoon niet zo "kaal" geleverd. Wat looks betreft wel een mooie uitvoering verder.

Franklinn zei:
Ik kan me best voorstellen dat allemaal een mondkapje op wel iets doet met de behoefte aan het houden van afstand. Nu maak ik de laatste tijd weinig situaties meer mee waarbij ik iemand betrap op het zoeken naar 1,5 meter afstand. Veel mensen lijken daar minder mee bezig. Maar een toevallige botsing is al een poosje uitgebleven, enig omgevingsbewustzijn lijkt nog wel aanwezig.
Wat doet het dragen van een mondkapje voor je vakantiegevoel?
Zo'n kapje is irritant, zeker als je m wat langer op moet (winkelcentrum, OV). Maar ik had verwacht dat er meer respect voor de afstand was. Het lijkt wel alsof iedereen het hier als moetje ziet. Hier nu zelfs ontbijtbuffet, ben ik ook niet heel blij mee.

Auto zoektocht : zo zeg, dat schiet echt van links naar rechts!

Prijs is scherp Frank. Wel slim inderdaad om even de distributie te checken. Dat kleine schermpje hem ik nog nooit in het echt gezien. Verder ziet het er prima uit (y)

Toevallig heeft dat bedrijf ook wat c350e modellen staan die telkens in de zoektocht naar voren komen.

Ziet er wel erg netjes uit op de foto's Frank. Blijft ook een erg mooi model.

Maken jullie zoveel km's dat een diesel interessant is. Ik heb dat even niet meegekregen denk ik.
Opties zou ik mezelf ook niet heel druk om maken, als er op zit wat je nodig hebt :).

Hier een heerlijk weekend, zaterdag met vrienden en de kids naar de speeltuin hier, en daarna lekker uit eten geweest met zijn allen.
Vaderdag lekker rustig begonnen met ontbijt en cadeautjes.. Daarna Cars 2 gekeken met Lize, want Ik mocht natuurlijk een film kiezen, dus geen prinsessen maar auto's :).
Daarna de uitlaat van de 7 verder gelast en weer op zijn plek terug gehangen.. Proefrondje doe ik van de week wel even :). uiteindelijk uitgekomen in Willemstad voor een heerlijk ijsje en met Lize alle bunkers die daar vrij toegankelijk zijn onderzocht.

Mogguh!

Minpunt? De cappucino, die heb ik absoluut wel eens beter gehad drinking smiley
En dat bij een Jaaaaaaag-dealer....

@ Berry: Klinkt goed, je hebt er ook mooi weer bij of niet?

@ Frank: Toevallig ben ik met/voor mijn schoonouders wat aan het rondkijken naar een andere auto. Vergelijkbaar budget en ze willen ook een diesel; ze wilden in eerste instantie graag een V60 (hogere kilometers) of een V40. Maar de Insignia, Leon en 308 zijn ook al voorbij gekomen.
Mooi exemplaar dit! Heb 'm nog nooit zo met dat schermpje gezien, maar ik vind het niet gelijk storen. Is een kleurenschermpje, dus dat scheelt al gauw ;)

Qua versnellingsbak weet ik zo niet wat er in deze zit...ik weet alleen dat de M32 een bekende probleembak is. Als ik wat Google kan ik er verder weinig uit wijs worden: lees dingen over een F40 bak en een M32-2 bak (een vernieuwde versie) maar waar nou wel/geen problemen zitten. Geen idee!

@ Jimmy: heerlijk zeg. En super leuk dat Lise zich zo vermaakt met op avontuur gaan!

Mogguh!

Dat is op het oog een hele nette Insignia Frank. Zeker als Diesel kun je ze voor een prikkie kopen tegenwoordig.
En als de stoelen voor jullie goed zitten, dan is het ja ook okay.

Afgelopen zaterdag is een brw-collega getrouwd. Wij waren daarbij aanwezig om een ere-haag te vormen.
Tijdens zo'n middag, waarbij je met een groep van rond de 20 personen bent merk je wel dat de 1,5 meter samenleving echt snel verslapt.
Dan sta je ook gewoon weer bij elkaar zoals voorheen.

Astra F zei:
Maar de Corsa, die zou het toch beter moeten doen.

Zijn tweelingzusje, de 208, wordt als hip ervaren en kan niet tijdig worden aangesleept.
Al vind ik persoonlijk de Corsa de leukere van de 2 is, iets klassieker en iets tijdlozer. En zeker ook geschikt voor jongeren in twotonetrim!

@Sanoma:
Mijn dochten gaat waarschijnlijk haar A3 Sportback 1.6 TDI van 2015 met circa 115.000 km. verkopen. Zij is de eerste en enige gebruiker; auto is nieuw in België gekocht en door haar zelf in NL geïmporteerd toen zij hier terugkwam. Dus km-stand gegarandeerd en ook schadevrij (weet niet of er krasjes e.d. zijn). Zeer luxe uitvoering vol met veiligheidsopties en dealeronderhouden.

@Jimmy: dat klinkt als een heel fijn weekend! Leuk om zo te genieten, samen met Lize (oja, en K natuurlijk!).

@Gerwin: vandaag weer gewoon aan t werk hoor. We waren donderdag tm zondag weg. Het was een stuk warmer dan ik had verwacht dus moest nog even wat shirts kopen :)

Wij zijn weer terug uit het mooie zeeland. Heerlijke rustige stranden, leuke strandtentjes. Middelburg en wat andere leuke plaatsjes geweest. Niet te warm, niet te koud. Port zeelande is een prima park. Wel heeeel veel duitsers. :)

50034749481_c7a30356d1_b.jpg

50034749491_574e8d20ea_b.jpg

50035007887_976c9aedec_b.jpg

50034749631_e8ae29c086_b.jpg

Laguna heeft het weer prima gedaan, wat een gepak met die kinderen met alle toebehoren als je 'even' weg wil :)

Morgen ga ik overigens bij DEZE auto kijken.

Kopen gaat het hem niet worden denk ik, want hij is nog wat boven budget. En ik weet niet wat ik van de kleur vind, voorkeur is wel een blauwe. Naast dat al deze modellen standaard al dik in de opties zitten met luchtvering, matrix led, stoelverwarming, remmen upgrade, voorverwarming / koeleing heeft deze ook nog als extra's volledig leer, het fraaie opensporig essenhout met analoog klokje, burmeister geluidssysteem en de uitgebreidere navi á 3500 euro :eek: Allemaal top dus. En een trekhaak, was op NL modellen niet mogelijk, dit exemplaar komt dan ook uit het buitenland. Even dubbel checken dus.

maargoed, het is meer om samen met B te kijken hoe het zit qua ruimte. Eigenlijk wil ik ook wel graag een keertje rijden, maar het voelt niet echt goed als de kans heel klein is dat we er financieel uit komen. We zien wel. Maar er staat er nu toevallig dus eentje heel dicht in de buurt te koop

Total Loss zei:
Mooie auto maar zou echt nooit zoveel geld uitgeven aan een auto met die kilometerstand, mij echt veel te hoog.

Ik ook niet, daarom denk ik ook niet dat hem dit gaat worden. Tenzij het totaalplaatje met inruil laguna gunstig uit valt. Denk dat deze auto ook niet lang te koop staat hoor, die dingen zijn echt zo weg. Het gaat mij meer om de 'look & feel" nu er een om de hoek te koop word aangeboden.

De km stand vind ik overigens helemaal niet erg, mits de auto zelf er wel netjes uit zie Sterker nog; ik heb er zelfs liever 1 met iets meer kilometers. Ik rij zelf relatief weinig kilometers en er zit een gigantisch prijsverschil tussen auto's met wat meer en wat minder kilometers. Dat zie je later ooit met inruil niet in die mate weer terug.

DEZE is ook gewoon verkocht, 31K voor eentje met 128.000 km. o_O De gewone benzine versies, automaat, estate in leuke uitvoeringen gaan overigens nog voor veel meer geld weg :eek: echt bizar maar blijkbaar word het massaal gekocht.

Ik kijk met een schuin oog ook wel eens naar 5 series, zoals deze, en daar betaal je ook gewoon bijna 20K voor eentje met bijna 160.000 km uit 2011. Bij de 3 series geld het net zo overigens, zeker de wat dikkere versies.

Mogguh!

Das wel een hele strakke bak Joost, daarin kom je echt geen luxe tekort. Snap wel dat het daar moeilijk binnenstappen is, als je eigenlijk al weet dat het die auto niet gaat worden. Maargoed, je moet je toch op een manier orienteren en zo te lezen heb je de fase "inlezen" al wel gehad. :) Dan moet je toch een keer "de winkel in" om verder kennis te maken met het model.

En fijn dat jullie vakantie ook goed is bevallen. Toch weer lekker om tot rust te kunnen komen.

Zag net alweer een nieuwsitem over de Mokka. Opel neemt er wel zijn tijd voor om deze auto te onthullen. Nu de grote autoshows achterwege blijven zul je wel iets moeten om de aandacht te stelen, maar voor mijn gevoel hebben ze nu vaak genoeg shots laten zien en is het tijd het doek van de auto te trekken. Zeker gezien concurrenten leuke alternatieven bieden. Zo staan er een aantal Puma's bij de naburige garage, die dingen rijden continu rond met groene platen en "andere"mensen.

Joost, je Laguna kleurt lekker bij de lucht zo :) Mooie C-klasse hoor! Beetje in de buurt is wel makkelijk, zeker als je de proef op de som wilt nemen. Straks valt het vies tegen ;) Over de trekhaak: collega heeft onlangs eenzelfde gekocht en die heeft iemand gevonden die er een trekhaak onder wist te zetten. Kennelijk onder de uitdrukkelijke belofte die niet anders te gebruiken dan voor een fietsendrager.

Ik ben intussen wat verder met het plaatje rond krijgen. In oktober 2018 is de auto verkocht aan de vorige eigenaar met zo'n 80k op de klok. 13 maanden later is hij ingeruild met 144.000km. Niet mis! Past wel bij de gemiddelde snelheid (63 km/h) en verbruik (4,9l) over de afgelopen 90.000km volgens de boordcomputer. Distributieriem heb ik uiteindelijk gevonden, staat op 6 jaar of 150.000 km. Zal dus wel niet zijn gedaan. Staat dus al wel meer dan een half jaar bij deze handelaar! De verkoper is denk ik heel druk met dat te achterhalen, hij zou mij gisteren bellen. Dat heeft hij niet gedaan, ik wacht rustig af.

Barri zei:
Auto zoektocht : zo zeg, dat schiet echt van links naar rechts!

yep.. o_O

Corsa 20SEH zei:
Maken jullie zoveel km's dat een diesel interessant is. Ik heb dat even niet meegekregen denk ik.
Opties zou ik mezelf ook niet heel druk om maken, als er op zit wat je nodig hebt :).

Onze corsa is ook een diesel. We hebben 'm nu zo'n beetje 4 jaar en we zijn bijna 120.000 km verder. In de cabrio heb ik daarnaast in 2 jaar tijd 60.000 km gereden en met de Alfa in 2,5 jaar tijd zo'n 40.000 km. Het afgelopen jaar kon ik carpoolen, dat scheelde een heleboel. Gaan we uit van allebei nog 2 dagen op kantoor, dan blijven we wel richting die 30.000 km/jr uitkomen.

British Racing Green zei:
Astra F zei:
Maar de Corsa, die zou het toch beter moeten doen.

Zijn tweelingzusje, de 208, wordt als hip ervaren en kan niet tijdig worden aangesleept.
Al vind ik persoonlijk de Corsa de leukere van de 2 is, iets klassieker en iets tijdlozer. En zeker ook geschikt voor jongeren in twotonetrim!

Eens! Nu begin ik zo langzamerhand niet bij bij de jongeren te behoren, maar in dat lekkere oranje of rood een mooi plaatje.

@Frank,
Ok.. Dat zijn inderdaad serieus kilometers waarbij een Diesel prima kan. Daar komen wij niet eens bij in de buurt.

Over de trekhaak: collega heeft onlangs eenzelfde gekocht en die heeft iemand gevonden die er een trekhaak onder wist te zetten. Kennelijk onder de uitdrukkelijke belofte die niet anders te gebruiken dan voor een fietsendrager.

De trekhaak onder deze auto is er ook later onder gezet, de eerste eigenaar wilde hem gebruiken voor de fietsendrager inderdaad. Technisch gezien kun je er een joekel van een caravan achter hangen. Maar papier technisch mag het niet.

ik heb proefgereden; iets wat ik beter niet had kunnen doen. Wat rijd dat goed! :eek: onlangs had ik in de BMW gereden en traditioneel gezien is BMW voor sportief en Mercedes voor comfort. Maar zeker in sportplus gaat de auto lager bij de grond, word het onderstel straf en doet de auto absoluut niet onder. Ook even los getrokken, 280PK en 600Nm, 6 seconden naar de 100. Wat een geweld aan vermogen :eek:

geweldig burmeister geluidsysteem, stoelen zaten als gegoten. Automaat in de BMW was iets wat beter, deze was ook super snel hoor maar zeker met afremmen op de motor merk je dat er een dynamo de energie regenereerd. Niet storend maar wel merkbaar.

Kleur is mooi, auto ziet er ook nog als nieuw uit. Geen enkele gebruikerssporen, schades of iets. Achterbank en kofferbak lijken nauwelijks gebruikt.

Auto is van een technisch directeur geweest van het naastgelegen bedrijf en vanaf dag 1 bij hen in onderhoud geweest en bij hun in de lease geweest. De eerste eigenaar was er duidelijk zeer zuinig op geweest, rustige oudere man. Auto is volledig gedocumenteerd.

Ruimte is het minimale wat we wel nodig hebben/willen, maar wel oke.

bedrijf was ook netjes, ik ken het bedrijf wel en heeft goede naam, heerlijk twentse nuchterheid zonder gladde praatjes. goed gesprek met de verkoper en die gaf al aan dat de meeste C350e modellen onder water staan. Deze auto staat ook voor een voor gecalculeerde restwaarde van 24000 in de boeken. Daar moeten ze dus fors op bijleggen, van enige marge is dus weinig sprake. En van enige financiële ruimte was dus geen sprake en krijg op de laguna minder terug dan verwacht/gehoopt. Met andere woorden; er moet veel bij.

En dat voelt niet goed, want ik ben stiekem wel een beetje verliefd geworden op deze auto. o_O

De commercieel directeur van het naastgelegen bedrijf rijd in een identiek exemplaar, zelfde de kleur / uitvoering. Loop van dit jaar krijgt hij een nieuwe volvo (duurt langer door corona perikelen) en komt ook dat exemplaar bij hen terecht. Hij verwachte dat daar misschien heel iets meer ruimte aan marge op zit. Omdat niet te zeggen is wanneer zijn auto komt weet hij dus ook niet wanneer deze C350e beschikbaar komt. Kon zeker nog een paar maandjes duren.

zojuist weer gebeld door de garage, 1500 euro extra boven het eerder genoemde inruilbedrag gekregen. Geef afleverkosten, geen garantiekosten. Alles er bij in zoals.

even overleggen met B

@ Joost: Oef, wat een lastige keuze. Fantastische auto om te zien; mooi met dat hout en ik ben erg gecharmeerd door het model. Ze willen er blijkbaar graag vanaf als ze je zelfs nog bellen. Is de inruil met die 1500 erbij wat je had gehoopt nog voor je auto te krijgen?
Ik blijf die auto van jou fantastisch vinden... maar ik ben eigenlijk nog niet op het punt dat ik mijn Punto kwijt wil/moet ;)

Dat heeft hij niet gedaan, ik wacht rustig af.
Als jij vandaag ook gebeld wordt, is er straks misschien wel een dubbele wissel in dit topic :) Of helemaal geen wissels.... kan ook :LOL:

Spannend Joost..al vind ik het wel wat bijzonder als een garage opeens belt met een veel hoger bod.

Ik denk wel dat je deze benz moet oprijden...km stand is al vrij fors en met de wijzigende mrb zijn ze straks waarschijnlijk aan de straatstenen niet meer kwijt te raken.

Wij genieten heerlijk van onze vakantie. Oh oh...wat is de Veluwe toch prachtig en wat hebben we de hele week weer fantastisch weer!

Idd spannend Joost. Sluit me wel beetje aan bij Rob, je zal de auto op moeten rijden ( al zal dat geen straf zijn ). Dat de auto nu al weg zou gaan ver onder de boekwaarde zegt al genoeg, eigenlijk ook geen idee waarom dit specifiek type zo ontzettend hard afschrijft, zeker als je vergelijkt met de normale benzineversies van dezelfde auto. Heel apart.

tjah hij vond het lastig om een goed bod te doen op de laguna. later toen wij weg waren heeft hij blijkbaar verder onderzoek gedaan en durft hij blijkbaar hoger te bieden. Ik heb dat wel vaker mee gemaakt. Bij mijn vorige werkgever deden wij bij wat specifiekere auto's ook wel eens dat we helemaal geen bod deden (om niet te hoog om jezelf in de vinger te snijden of de laag om de klant boos te maken) en eerste even rond te vragen en informeren voor een goed bod.

Afschrijven gaat hij sowieso fors doen. Wel kun je sowieso de komende 5 jaar profiteren van laag MRB. (misschien wel langer) scheelt alleen al tov de laguna bijna 300 euro per jaar aan belasting. Verbruik is ook stuk lager. Dat verzacht de pijn iets. ;)

En ook al houden de belastingvoordelen op over minimaal 5 jaar, dan vallen de kosten nog mee. Hij zit dan 1 belastingtarief hoger dan een reguliere auto. Het voordeel van zuinig rijden blijf je houden. Ik denk dat je met die volvo's V60 hyrbid diesel wel echt problemen hebt over een paar jaar met inruilen.

Spannend Joost. Dat later terugbellen snap ik wel, je hebt een redelijk unieke auto. Dat is altijd lastiger inschatten dan bij een standaard Laguna.

Ik geloof ook wel dat je hem dan op moet rijden, het is zeker een prachtige auto!

Maar zuinig rijden? Rijdt zon 350e dan zuinig? Die actieradius op elecrisch rijden is haast verwaarloosbaar. Zeker als het koud is en je hem de sporen geeft. Wat rijdt ie op benzine? Denk dat ie dan een beste slok lust.

Voor jouw beperkte woon-werk zal het voldoende zijn maar als je al snel meer kms gaat maken denk ik niet dat het een hele voordelige auto is om te rijden.

Mijn buurman verderop rijdt er al paar jaar een in de lease maar spreek hem niet zo vaak. Hij rijdt wat meer kms en zegt dat het wel dure auto is om te rijden. Electrische actieradius kan ie net mee in dorp verderop komen. Gros rijdt ie op benzine.

Maar fraai is ie zeker!

https://nos.nl/l/2338276
Daar ligt mijn Bandenprofieldieptemeter dus. Zit al 2 maanden te wachten :eek:

@joost, misschien zou je er toch eens een weekje op moeten bezinnen. Mocht de wagen in de tussentijd verkocht worden kan je altijd nog voor die andere gaan.

Maar zuinig rijden? Rijdt zon 350e dan zuinig? Die actieradius op elecrisch rijden is haast verwaarloosbaar.

Mercedes beloofd 31km elektrisch maar dat haalt niemand. De auto is daar ook eigenlijk niet op gemaakt. Dat het MB het zo gemaakt heeft dat het zou kunnen is omdat in veel landen 30km volledig EV diverse voordelen waren bij aanschaf. Als je echt veel EV wil rijden kun je beter een andere plug-in halen of nog beter, full EV.

Meeste mensen halen tussen de 15 en 20km volledig EV als je normaal rijd. Op het Mercedes forum is een topic over het verbruik van dit model en de conclusie is eigenlijk dat het sterk af hangt hoe je plugt. De auto is altijd standaard in hybrid, ook zonder pluggen. (dus zuinig) Met gas los laad hij de accu bij en met remmen word de accu sterk opgeladen die weer gebruikt kan worden met de benzinemotor te ondersteunen op lagere niet-efficiente toeren.

Mensen die weinig pluggen en veel rijden halen daardoor zo'n 1 op 13 / 16. Mensen die meer pluggen en kortere stukken rijden halen tussen de 1 op 16 en 1 op 20. Er is 1 persoon die volgens mij louter korte stukjes rijd en veel plugt, die rijd 1 op 40 gemiddeld over een langere tijd, maar dat lijkt mij een utopie om te halen. De Laguna rijd 1 op 10 als ik rust aan doe, dus als ik 1 op 15 haal ben ik al tevreden. Al is mij de auto niet zozeer om het lage gebruik te doen, dan zijn er wel betere alternatieven. Maar het is leuk meegenomen. ;) De combi zuinig/comfortabel cruizen of juist bizar snel en sportief en altijd alle luxe is toch wel fijn.

Vanmiddag de knoop door hakken.

In tegenstelling tot op mijn werk waar ik vaak louter uit rationele overwegingen handel heb ik met prive zaken dat ik veel meer uit emotie handel. :) B is juist heel berekenend (ook in letterlijke zin), mijn kritische noot, altijd rationeel met zulke zaken. Maar als ze gaat zeggen "hij is wel echt heel erg mooi, en die stoelen zitten echt heerlijk" Ja dat helpt natuurlijk niet mee o_O

Snap ik Joost! Ik denk precies hetzelfde, emotie thuis en verstand op het werk :). Althans meestal dan.

Het is ook echt een mooie auto! Heb hem gisteren aan Kim laten zien en die ziet zoiets ook wel zitten zei ze.. Maar dat is nog wat boven budget.

Mogguh!

@ Joost: Dat is een spannende ontwikkeling. Snap helemaal dat je voor de weelde van deze auto valt. En de combinatie met elektro-ondersteuning rijdt heel fijn. Als je het rationeel bekijkt kun je het natuurlijk niet verkopen, je rijdt nauwelijks met de auto dus de afschrijving per km. zal behoorlijk zijn.
Maar als je het je financieel kunt veroorloven is het wel heel gaaf als je je hart kunt volgen.

@ Mokka: Zow, dat is een totaal andere auto als wat we van Opel gewent waren. Het behoudenere is eraf, iets wat zeker in deze klasse belangrijk is.
En een mooi digitaal dash waarmee Opel de concurrentie aan kan met de rest. Als de prijsstelling goed is, hebben ze weer een verkooptopper in huis.
Stille hoop: Een motor/onderstel combinatie waarmee hij 1400-1500kg kan trekken. Met die lichte auto's en 3-cylinders blijven er geen caravantrekkers meer over in deze klasse.

Prachtig die Mokka! Lekker strak en dynamisch. Zeker in deze Berri groene kleur erg hip!

Op autobild staan paar mooie andere fotos in de buitenlucht. Fraai neusje hoor!

@ruud: 1400-1500 kg is natuurlijk utopie...zul je natuurlijk echt in een klasse groter moeten shoppen.

Mogen we je feliciteren Joost..:)

Hij staat niet meer online..;)

Gewoon doen Joost, nu kan het nog.
Je hebt alles tot in detail uitgezocht, je komt een pracht exemplaar dichtbij huis tegen. De prijs is stevig, maar de inruil van de Laguna is best netjes volgens mij. Dat het alsnog iets boven je budget is vergeet je wel met de lagere MRB en brandstofkosten. Ga ik er wel voor het gemak vanuit dat je het geld hebt, maar jou kennende zou je anders niet opzoek gaan naar een dergelijke auto.

Mogguh,

@ Joost: Ik kan niet in jullie portemonnee kijken, maar ik snap de twijfel heel goed. Vooral het rationele/emotionele deel; bij mij ook altijd een lastig punt. Probeer de keuzes voor mijzelf goed te praten. Maar waarom? Als het een droomauto is en je hebt voldoende geld om de auto te kopen en nog wat reserve te houden, dan moet je soms niet te lang twijfelen vooral niet als je er zo goed in hebt verdiept. En als vrouwlief ook enthousiast is, dan is het een gezamenlijke keuze... nu kan het nog ;)

Daar ligt mijn Bandenprofieldieptemeter dus. Zit al 2 maanden te wachten eye popping smiley
:)

Hij staat niet meer online..winking smiley
Maar nog niet tenaamgesteld...spannend :LOL:

Auto is emotie.
Als je het geld toch op de bank hebt staan en het nergens voor gereserveerd is, gewoon doen.
Alhoewel, het is wel veel geld voor die paar kilometers die je niet met de Up! rijdt (maar nu overheerst weer de rede) ;)
Maar het staat wel zoveel beter op die VIP-parking in Schiphol! ;)
Dus ik denk dat hij binnenkort je oprit siert (kan hij wel in de garage???)

Nou of hij in de garage gaat passen word serieus spannend. Er zit namelijk luchtvering op! Je kunt hem met een knopje extra hoog zetten. Geen idee waarom je dat normaal zou willen want het ziet er niet uit, maar mogelijk is dat net het verschil tussen wel of niet de hellingbaan kunnen nemen. (y) Als het kan is het leuk meegenomen

geld heb ik wel liggen, dat is het probleem niet. Maar het is meer of je zoveel geld voor een auto wil uit geven. laats staan voor een relatief duur premium product. Waar je ook een veel jonger niet-premium product voor kunt kopen, waar we het laatst over hadden.

maargoed, de knoop is doorgehakt, jullie hadden inderdaad gezien dat hij niet meer online staat. :D

Prijs is hoog, maar wel een van de goedkoopste C350e modellen momenteel aangeboden. Deze lijkt duur maar deze staat incl BTW geadverteerd en de rest zonder. Daarnaast is er nog rijk gekruist op de optielijst en staat bij een betrouwbare garage die de auto vanaf nieuw kent. Dat geeft wel vertrouwen. Hij oogt als nieuw en ook de doorslag nu de laguna een heel redelijk bod heeft gekregen.

Auto word nog nagekeken, komen waarschijnlijk nieuwe banden onder, beurt. Ze gaan nog plannen en hoor nog hoe of wat.

Nu moet ik nog even kijken naar een data sim abonnement die in de auto gaat en verder kan de voorpret beginnen :D

Gefeliciteerd Joost, een onverwachte maar erg gave move!!
Heb je toch nog wat geluk met het thuiswerken, anders komen je collega's strax wel met de vraag of je tot de directie bent toegetreden :)

Auto is emotie.Als je het geld toch op de bank hebt staan en het nergens voor gereserveerd is, gewoon doen.
Eens Peter, zeker gezien hij de grootste uitgave....het huis...al heeft gedaan.

Gefeliciteerd Joost! Prachtige (droom)auto (y)

geld heb ik wel liggen, dat is het probleem niet. Maar het is meer of je zoveel geld voor een auto wil uit geven. laats staan voor een relatief duur premium product. Waar je ook een veel jonger niet-premium product voor kunt kopen, waar we het laatst over hadden.
Maar in een meer premium-product heb je gelijk ook meer comfort/luxe/afwerking.

Ik heb laatst al even het verschil mogen voelen tussen een 308 en V40; voor vergelijkbaar geld is de 308 jonger en met minder kilometers. Maar de V40 voelt zoveel meer solide en luxe aan; ik zou best geneigd zijn om dan een V40 te kopen ;)

Kortom: ik begrijp de keuze wel. Nogmaals gefelicteerd!

Ook hier even plaatsen uit 'mijn auto topic'

50039343398_5c004c05e8_b.jpg

50040157367_bd4f5541c9_k.jpg

50040157342_d17326fe7d_b.jpg

Standaard op een C350e

- luchtvering / airmatic
- spiegel pakket
- achteruitrij camera
- park assist
- stoelverwarming
- 7G automaat
- keyless start & entry
- Thermatic airco
- voorverwarmen / verkoelen
- performance remmen
- matrix led verlichting met grootlistassistent

Daarnaast is er nog voor een slordige 10.000 aan opties aangekruist;

volledig lederen bekleding
Command Online (super uitgebreide connectiviteit en groter scherm)
Burmester surround systeem met heel veel speakers
Afneembare trekhaak (voor fietsendrager of iets)
Opensporig essenhout houtinleg met analoge klok (heel fraai!)
Sfeerverlichting pakket, deurlijsten interieur, instaplijsten verlicht en kleur instelbaar
Donkere dakhemel

Qua afwerking en materiaal gebruik is echt bizar. Het voelt als een huis, alle knopjes, schakelaartjes. Het niveau is echt 'next level'. Tjah een droomauto als het een station moet zijn dan liever een Alpina B5 of zo. Maar dit is voor dit moment wel het hoogst haalbare inderaad. Ben er heel erg blij mee. Ook al is het rationeel niet te verkopen, (dat is vrijwel geen enkele nieuwe auto)

Proficiat Joost!
Oprecht een hele mooie en gave wagen (y)

De aanschafprijs kom je wel overheen. Besparing op MRB en brandstof heb je vanaf nu ook, als je een half jaar gewacht had liepen die kosten van de Laguna ook door.
Plus dat je nog maar eens eenzelfde exemplaar, waar je het juiste gevoel bij hebt, moet zien te vinden.

Zou deze overigens best eens in het echt wil komen bewonderen, erg nieuwsgierig naar! (y)

Terug
Bovenaan