Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

rjthefrisian zei:
Gisteravond voor het eerst met drie vrienden eens een hapje uit eten geweest. Restaurant had het keurig voor elkaar. Personeel met mondkapjes, vooraf een vragenlijst en overal ontsmettingsspullen en een afstandelijke tafelschikking. Maar was fijn om er weer eens even uit te zijn.

Gezellig Rob! Fijn dat het weer kan. Wel interessant hoe divers er mee omgegaan wordt, jou restaurant klinkt erg serieus. Als ik hier de terrassen eens bekijk ziet dat er wel anders uit zeg maar..

Vandaag een beetje verdrietige dag. Vanmorgen heb ik de alfa online gezet, werd snel gebeld en kreeg een uur later al een bod waarmee ik wel tevreden was. En ik mocht ‘m gelijk komen brengen. Daar kreeg ik nog een hele show opgevoerd over de versnellingsbak waar wat mee mis zou zijn, heeft me nog 100€ gekost. Maar goed, ik ben er vanaf en het is weer een zorg minder. De alfa zal naar de export gaan. Gaat me wel een beetje aan het hart. Is niet voor het eerst dat ik een auto inlever waar ik blij mee was, maar dan is er altijd iets nieuws om naar uit te kijken. We gaan rustig eens om ons heen kijken. Voorlopig lijstje bestaat uit Insignia diesel, Volvo S60/v70 diesel of lpg en een cactus diesel, allen tot +/- 8 à 9000 euro. C informeerde naar mogelijkheid om hybride te rijden met de mogelijkheid om ook wat te trekken, daaruit is een Golf GTE naar voren gekomen, maar die zijn een stuk duurder (+/- 15k incl btw). Dat zou eventueel wel kunnen, maar betekent een andere investering op dit moment en betaalt zich min of meer terug met lage lasten. Zeker als we een beetje trouw stekkeren.

Dat is wel jammer idd en je gunt het jezelf niet om die hele show incl afkraken en afpingelen door te moeten.
Maar weg is weg, een zorgje minder. Je moet ook weer door toch?

De V70 diesel 2007+ is in basis gelijk aan een Ford Mondeo mk4 2007+ die ik had. Prima auto, Volvo heeft er net een wat chiquer sausje overheen gesmeerd, helaas vind je ze nauwelijks met een gunstige kilometerstand.

Hybride en trekgewicht is sowieso moeilijk zoeken. Mss is de Passat GTE gunstiger aan te schaffen?

Je kan ook ff wat goedkoops kopen en wachten tot de hausse aan plugins eind dit jaar. Heel veel zijn in dec 15 ingezet en men rijdt ze de volledige 60 maanden zakelijk, maar de 61e absoluut niet. Dus ik verwacht een vloedgolf van die dingen op de markt.

Golf of Passat GTE vind ik voor ons ook een mooie optie maar is nu nog wat te duur.
Waarschijnlijk worden bij ons beiden auto's verkocht en komt er 1 voor terug, wanneer dit zal plaatsvinden is nog onduidelijk want er komt ook een huis te koop dat we kennen en naar onze zin is. Dus dat wachten we eerst even af.

Die lichting hybrides wacht ik ook op, maar dan wel een C-klasse :)

Zit wel met een probleempje, morgen gaan we naar zeeland voor een weekje vakantie. Dus ik had woensdagmiddag alvast de bandenspanning gecontroleerd en iets bijgepompt. Donderdag mee gereden nog. En daarna niet meer gereden. Vandaag wilde ik alvast paar dingetjes er in zetten zie ik dat rechts achter plat ligt :( .

Dus band er af gehaald en gecontroleerd op schroeven/spijkers of wat, maar helaas. Toen de band achterin de Up naar mijn mannetje. Daar de band op 2 bar gezet en met zeepsop over de band gespoten en ventiel om te zoeken naar een lek. Ook alle randen binnen en buiten maar niets! Alles dubbel gechecked, maar niets helaas. Toen band maar weer meegenomen.

De kans als ik morgen weg wil rijden en de band weer plat is, is wel groot. Heb geen reservewiel anders had ik die er wel even op gezet :( deze bandenmaat hebben bedrijven ook niet zo liggen. morgen maar even checken.

Oei, hopen dat het meevalt.

Wij zouden donderdag naar Ljubljana gaan maar zien net dat die de grenzen toch ineens dicht houden. Eens kijken wat het dan wordt...

Ik heb een nogal gekke bandenmaat; met als gevolg dat het op zn snelst dinsdag leverbaar is.

Nu heb ik een oud collega, die in 2e hands banden doet. Normaal ben ik daar niet zo van; maar hij heeft 2x Bridgestone Potenza liggen voor 75 euro met nog 6 mm. Dus is het morgen leverbaar en met het oog op een nieuwe auto scheelt he ook nog eens een boel kosten. Met 5 mm kan ik nog een lange tijd door

Oei..das vervelend Joost. Das ook niet de eerste keer? Hopen dat je snel een nieuwe band vindt.

Hier zojuist de c3 omgeruild voor een vrijwel nieuwe c3 bij het schadebedrijf...nieuwste model met driepitter....pfff...wat een lawaaiig en trillerig blokje. Ook in de 2 op de rotonde loopt ie niet lekker en lijkt het alsof ie afslaat...maar vooral de continu aanwezige driepitterbrom vind ik erg storend...nee...mijn beeld van driepitters was al niet goed maar heeft nu weer een knauw gekregen.

Morgen nog maar eens wat kilometers ermee maken.

Ow wow, bizar hoor. Moet wel een heel groot bedrijf zijn dan? Dat iemand op de Zondag daar gaat zitten om auto's om te ruilen.
Voor de klant idd wel makkelijk. In de tijd dat ik bij een schadebedrijf werkte deed ik om iets van 7.30 uur de deur van het slot en klanten mochten vanaf 8.00 uur de leenauto ophalen, kon je inderdaad als klant zijnde wel eens in de knel komen met je werk of afspraken.

Neuh...klein lokaal schadebedrijfje in dorp hier verderop. Was druk...allemaal mensen die auto kwamen omruilen. Mocht kiezen tussen Karl of C3...Karl heb ik al vaker gereden. Nu dus maar de C3..

Jullie veel regen gehad? Hier nog steeds niks..zitten al twee dagen te wachten maar gaat steeds voorbij...

Hier vandaag ook alleen een paar druppels, maar zag dat de buien aardig blijven hangen in het oosten!
Vandaag even naar de schoonouders gereden. Hun nieuwe Picanto bekeken, mooi ding hoor! En we waren met de Citigo. Rit is 120km en de range stond op 160km toen we thuis wegreden. Uiteindelijk gehaald en op de terugweg even bij de Fastned gestopt. Niet het geduld om 'm aardig te laden, maar hij staat thuis toch weer aan de stekker tot morgenochtend. Maar wel leuk om even te proberen, en het is supersimpel :) Gelijk M even laten zien, voor als ze binnenkort naar Nijmegen moet. Dan is het wellicht nodig om onderweg even te laden. En wat een heerlijk autootje is het toch. Super comfortabel!

Hier bizar veel regen o_O pompen hebben flink moeten werken vanmiddag en nog steeds komt het met bakken uit de lucht. Wel fijn voor de natuur maar de Laguna staat nog steeds op de krik en de band staat nog steeds achter in de up. o_O morgenvroeg maar doen.

Mogguh

Golf of Passat GTE vind ik voor ons ook een mooie optie maar is nu nog wat te duur.
Collega is net bezig zijn Passat GTE in te ruilen op een e-niro. Maar valt wel tegen wat je er nog voor terug krijgt.

@ Joost: Dat is een vervelend moment, maar toch mooi dat je nog een oplossing hebt gevonden. Fijne vakantie!!

Wij zouden donderdag naar Ljubljana gaan maar zien net dat die de grenzen toch ineens dicht houden. Eens kijken wat het dan wordt...
Bah, denk je er heen te kunnen....gaat 't toch niet door. Noujah, beter dat je het nu weet en je last minute nog iets anders kunt boeken, als dat je daar zit en dan alles ineens dicht gaat.

Jullie veel regen gehad? Hier nog steeds niks..zitten al twee dagen te wachten maar gaat steeds voorbij...
Zo was het bij ons ook Rob. Zaterdag hadden ze reeds flink onweer en regen voorspeld, maar is er niks gekomen.
Gistermiddag heeft de natuur dat "foutje" ff recht gezet, er is 80mm regen bij ons gevallen. In ons dorp kwam het bij meerdere huizen via de putjes omhoog, stonden straten blank en rinkelde regende het meldingen op onze brandweermeldkamer. We zijn in ons dorp met 3 brandweerwagens op pad geweest om mensen te helpen.

Oud collega ging van een 508 SW diesel naar een **** GTE, grotendeels vanwege de bijtelling en heeft meermaals gezegd dat hij nog nooit zo'n fijne caravantrekker heeft gehad. Actieradius was dan wel om te huilen met het kleine tankje en het hogere verbruik met de caravan.
Met zo'n elektromotor is het natuurlijk wel prettig aanhangers sleuren, wat dat betreft een prima keuze Frank.

Zoals Berry zegt zou ik nog even wachten tot ze eind dit jaar massaal terugkomen, dat zal de prijs wel goed doen. Tot die tijd de Corsa aanhouden en in geval van nood je ouders even lief aan kijken voor een auto met trekhaak ;)

@ Joost, dat is zuur. Geeft ook geen vertrouwen als de band wel leegloopt en je het niet kunt vinden.

@ Berry,
Niet het geduld om 'm aardig te laden, maar hij staat thuis toch weer aan de stekker tot morgenochtend.

Dat lijkt me toch juist waar Fastned voor is? Bijladen totdat je voldoende actieradius hebt om thuis te komen en weer door. Scheelt tijd en scheelt kosten, want goedkoop is Fastned niet volgens mij.

@ Regen, het noodweer is hier langs getrokken. Wel wat normale regen gehad. Leek allemaal nogal plaatselijk, want in de omgeving is er her en der wel wat overlast geweest.

Barri zei:
Je kan ook ff wat goedkoops kopen en wachten tot de hausse aan plugins eind dit jaar. Heel veel zijn in dec 15 ingezet en men rijdt ze de volledige 60 maanden zakelijk, maar de 61e absoluut niet. Dus ik verwacht een vloedgolf van die dingen op de markt.

Dat is een uitstekende tip! Iets goedkoops kopen gaat het dan helemaal niet om, het idee is om de Corsa in te gaan ruilen en met 1 auto verder te gaan. Als het een beetje mee zit gaan we komend weekend maar wat auto's rijden.

AsconaGT zei:
de Laguna staat nog steeds op de krik en de band staat nog steeds achter in de up. o_O morgenvroeg maar doen.

Toch wel even spannend, zeker toen de regen en de wind wat aantrokken. Op 4 wielen voelt wel wat stabieler :)

Astra F zei:
Mogguh

Collega is net bezig zijn Passat GTE in te ruilen op een e-niro. Maar valt wel tegen wat je er nog voor terug krijgt.

Vanuit zijn perspectief snap ik dat wel :) in een jaar of 4 tijd schrijf je €30k+ af. Daar begin ik liever niet aan.

Astra F zei:
Zo was het bij ons ook Rob. Zaterdag hadden ze reeds flink onweer en regen voorspeld, maar is er niks gekomen.
Gistermiddag heeft de natuur dat "foutje" ff recht gezet, er is 80mm regen bij ons gevallen. In ons dorp kwam het bij meerdere huizen via de putjes omhoog, stonden straten blank en rinkelde regende het meldingen op onze brandweermeldkamer. We zijn in ons dorp met 3 brandweerwagens op pad geweest om mensen te helpen.

Jullie hebben het ook zwaar gehad zag ik, met mensen die dus zelfs niet meer in eigen huis konden overnachten o_O

Vond het wel even spannend gisteravond, maar dat had meer te maken met een overlopende dakgoot (die de verkeerde kant op afloopt) en het gat voor de fundering dat er net naast lag. Resultaat: een heleboel zand is in het gat gespoeld. Vervelend, maar op zich niet zo erg, maar daarmee kwam een poer vrij te liggen waarop het afdakje staat (met de bewuste dakgoot eraan). Met wat houten balken de boel wat in evenwicht gebracht, intussen is de aannemer er weer en wordt de boel leeg gepompt.

Oud collega ging van een 508 SW diesel naar een **** GTE, grotendeels vanwege de bijtelling en heeft meermaals gezegd dat hij nog nooit zo'n fijne caravantrekker heeft gehad. Actieradius was dan wel om te huilen met het kleine tankje en het hogere verbruik met de caravan.
Klopt, ik ben geen ** fan maar die Passat GTE is werkelijk een fantastische reisauto. Ben er 2 jaar terug mee naar Frankrijk gereden, echt super fijn cruisen. Maargoed, met een gecombineerd vermogen van rond de 200pk verwacht ik ook niet anders.:) De brandstoftank is niet heel groot, maar gooi je toch altijd nog een 40 liter in. Dan is het nog wel iets vaker tanken, maar het is ook niet zo dat je elk uur aan de pomp staat.

Ik vraag me alleen wel af hoe die techniek zich gaat houden. Mijn collega heeft niks met zijn passat aan problemen gehad, maar die accu werd wel minimaal 2x per dag leeg getrokken en opgeladen. En dan praat je nog niet over het laden wat de auto zelf doet tijdens het rijden. Ik kan me voorstellen dat daar na een aantal jaar ook slijtage aan zit.

@ Berri: Leuk om te horen dat het elektrisch rijden jullie zo goed bevalt. (y)

Zaterdagmorgen voor schoonbroer een opblaasbare jacuzzi gehaald in de Aldi.
Intex stopt de productie en had Aldi had de volledige reststock opgekocht.
Unieke aanbieding want die toestellen zijn gewoon nergens meer te krijgen, overal op bestelling met levering ergens eind augustus.

Nadeel van de 2 Volvo's: we hadden weliswaar een van de 6 beschikbare exemplaren, maar die doos kon gewoon in geen van beide Volvo's.
Ben dan maar de cabrio gaan halen om de doos naar huis te brengen.
Maar intussen had moeder de vrouw verbroederd (verzusterd) met een andere gelukkige die daar met hara bestelwagen stond, en die heeft de doos thuis afgezet.

Wordt dringend tijd om toch eens werk te maken van een aanhangertje, reden waarom de S60 bij oplevering van ene trekhaak voorzien werd.
En de cabrio heeft zijn eerste kilometers gemaakt dit jaar!

Deze nacht in Zeeland blijven slapen; stond na 40 minuten rijden op kantoor, een heuse meevaller (y)

Barri zei:
Maar de Megane bevalt toch prima?

Heej Ja, die bevalt zeker goed qua rijden en ruimte helemaal top. Maar aantal punten vallen toch tegen ten opzichte van de 1 serie... Kraakjes, de lak/print middenconsole laat hier en daar los en de lak van de buitenkant is van slechte kwaliteit. Heb al 2 x een paneel laten spuiten. 1x ivm. een roestplekje van een kleine schade toen we hem kochten en afgelopen week de dorpel ivm. blanke lak die afbladderde aan de bijrijderskant.

Maar over 2 weken heb ik een afspraak voor een leasefiets staan, zodra dat rond is gaat de 1 serie sowieso te koop. Daarna kijken we wat we met de Mégane doen, waarschijnlijk nog een jaar, of 2 doorrijden en dan een BMW terugkopen.

We hebben hier gisteren geen regen gehad, zaten lekker op een terrasje (Ijsboerderij de Gerdahoeve waar ik met Lize met de 7 vaak heen rijdt) maar nu waren we met de fiets. 7,2 km, en die kleine fietst dat toch maar mooi mee en ook weer terug.

Maar zoveel regen in korte tijd dat is vragen om problemen want de grond neemt het niet voldoende op.

Unieke aanbieding want die toestellen zijn gewoon nergens meer te krijgen, overal op bestelling met levering ergens eind augustus.
Ik vraag me altijd af bij die dingen hoe lang ze het vol houden. Zeker als je ze strax leeg laat lopen, opbergt en over een jaar weer opzet vraag ik me af of je geen lekkage krijgt. Maar jij kunt het nu testen Peter :)

@Ruud, vrienden van ons hebben er vorig jaar 1 gekocht, en deze staat inmiddels ook weer op. Niets aan t handje. Werkt echt top!

Astra F zei:
Ik vraag me altijd af bij die dingen hoe lang ze het vol houden. Zeker als je ze strax leeg laat lopen, opbergt en over een jaar weer opzet vraag ik me af of je geen lekkage krijgt. Maar jij kunt het nu testen Peter :)

Mijn zoon heeft er destijds eentje gehad (Lay Z spa) en was tevreden dat hij hem na enkele weken voor de helft van de prijs aan zijn moeder kan versassen. Kostte een fortuin aan elektriciteit (geen isolatie op bodem, afdekking ook eerder symbolisch) en water (bijna wekelijks verversen) en met een kat in huis was hij ook nogal bang inzake kwetsbaarheid.
Ook een totaal gebrek aan zitcomfort, want je zit eigenlijk gewoon op de grond.

Ikzelf zou zo'n ding nooit in huis halen, tenzij met in het achterhoofd - zoals bij een Intex-zwembad - het idee dat het een investering is voor amper één seizoen ; na afloop leeglaten en weggooien.
Dan veel liever sparen en een (desnoods goedkoop) model "echte" jazuzzi neerzetten...
Want dat zo'n ding geenszins opkan tegen mijn echte jacuzzi in de tuin is nogal duidelijk!!!

Toch is Intex qua zwembad spul wel een prima merk.
De pest is alleen om het water behaaglijk op temperatuur te krijgen en het water schoon te houden.
Temperatuur kan middels verwarmen met elektriciteit, dat vind je energieleverancier erg prettig of middels solarmatten. Warmte vasthouden is gewoon erg lastig door het gebrek aan isolatie, daar blinkt een echte jacuzzi natuurlijk wel weer in uit.

Water schoon houden is ook een dingetje met zoveel (stilstaand) water. De drijvertjes met chloor vind ik een verschrikking, dus eigenlijk moet je dan een degelijk filtersysteem hebben. Doe je dat niet dan is op een warme dag je water in no-time groen.

Ik moet ons zwembad nog vullen. Verwarmen gaat middels solarmatten, maar die heb ik nog niet eerder aangesloten. Het water schoonhouden is door het filtersysteem wel makkelijk. Een keer vullen, 20kg zout erin en het systeem plus filters dagelijks een paar uur z'n werk laten doen. We hebben dan een seizoen lang schoon water. Wel even regelmatig met een schepnet/stofzuiger wat zand en blad eruit halen overigens.

Het zat allemaal bij het huis dus ik weet niet wat het exact kost, maar 1000eu ben je wel kwijt om het enigszins goed te doen denk ik. Daar heb je dan wel weer veel langer plezier en vooral ook gemak van.

Mogguh!

Afgelopen zaterdag heerlijk gebbqd bij vrienden; ze hadden zo'n smokerbbq dus niet boven directe hitte maar het vlees werd gaar door indirecte hitte en rook. Och mensen, wat lekker!
Lekker met de cabrio geweest; wat is dat dan genieten zeg. 100 km/h op de snelweg is perfect!

Reisbureau ook maar even gemaild of ze al wat meer weten over de vakantie: over 3 weken is het al zo ver, dus wel prettig om een keer wat duidelijkheid te krijgen. Voor ons zelf de knoop al wel doorgehakt dat we het anders gewoon verplaatsen naar 2021 en dit jaar in eigen land op vakantie.

@ regen: Gistermiddag heeft het vanaf een uurtje of 5 constant geregend: goed voor de tuin :)

@ Frank: bont gezelschap van eventuele opvolgauto's! Schoonouders kijken nu naar een V60 diesel, maar die worden ook steeds beter betaalbaar zeg! (geldt ook voor de V40 trouwens)
Een Passat is een ontzettend fijne auto; ik zou dan ook zeker nog even wachten dat daar wat meer aanbod van is en dan eens rijden/vergelijken.

Ik moet ons zwembad nog vullen. Verwarmen gaat middels solarmatten, maar die heb ik nog niet eerder aangesloten. Het water schoonhouden is door het filtersysteem wel makkelijk. Een keer vullen, 20kg zout erin en het systeem plus filters dagelijks een paar uur z'n werk laten doen. We hebben dan een seizoen lang schoon water. Wel even regelmatig met een schepnet/stofzuiger wat zand en blad eruit halen overigens.
Schoonouders hebben zo'n groot rond blauw plastic zwembadgeval en daar geldt ongeveer hetzelfde voor. Alleen zij hebben geen solarmatten, dus gewoon koud water :D
Maar ze hebben er ook mooi de ruimte voor en dan is het wel te doen. Bij ons zou de hele achtertuin dan in 1x zwembad zijn; is niks.

Zou Joost al onderweg zijn?

Dat lijkt me toch juist waar Fastned voor is? Bijladen totdat je voldoende actieradius hebt om thuis te komen en weer door. Scheelt tijd en scheelt kosten, want goedkoop is Fastned niet volgens mij.
Klopt helemaal. Toch wel een luxe dat dit netwerk er ligt!

@Peter: een eigen karretje is ideaal. Ik heb de Humbaur Steely. Vrij simpel en licht, ideaal ding. Zijn ook te koop bij de Hornbach.

Ben inderdaad benieuwd of Joost nog wat is weg gekomen. Hier lekker genieten van eerste dagen vrij en vrijdag gaan we ook weekje weg. Heerlijk effe.
Mountainbike weer effe opfrissen want die gaat mee!

Schoonouders kijken nu naar een V60 diesel, maar die worden ook steeds beter betaalbaar zeg! (geldt ook voor de V40 trouwens)

Diesel wel jah...valt me overal op dat diesels van alle merken echt voor belachelijke lage prijzen te koop zijn.
De V60 in benzine is andere koek..die blijven juist prijzig.

Vanmorgen om 8.30 de band gemonteerd, die was nog wel hard maar het zat mij niet lekker. Het is al een oudere band met slechts 2,5 mm en heb geen zit om.langs de snelweg te staan met 2 kinderen op de achterbank.

Om 9 uur gebeld naar dat bedrijfje die 2 gebruikte Bridgestone banden had liggen. Maar gingen pas om.10 uur open. Dus om 10 uur weer gebeld en kon gelijk langs komen. Zat nog 5,5 mm op voor 100 euro incl. montage.

Dat maar gedaan, ook omdat nieuwe banden waarschijnlijk morgen ging worden. Dus 10.20 was ik daar en 11 uur thuis. Toen auto ingepakt, lunchen en vertrokken (y) wat zijn die stil tov mijn oudere banden! nog even tussenstop in Gorinchem bij schoonfamilie, ook om even wat te eten, drinken en toiletbezoek en daarna door naar het heerlijke Zeeland :cool: wel veel duitsers.

Goede beslissing lijkt me, wat betere banden. Fijne vakantie Joost!

Wij zouden donderdag naar Ljubljana gaan. Slovenië gaf als eerst aan open te gaan, maar houdt nu toch de grenzen dicht. Dus het wordt Heidelberg, dan gaan we gelijk naar het Technikmuseum Speyer. In december zijn we bij Technikmuseum Sinsheim geweest, deze andere locatie lijkt net zo gaaf te zijn.

Fijne vakantie Joost! Verstandige beslissing volgens mij en mooi dat je gelijk effect hoort! Lekker ook dat je een bestemming relatief dichtbij hebt uitgezocht, dan heb je de tijd om de boel nog even klaar te maken op de vertrekdag :)

Sanoma zei:
@ Frank: bont gezelschap van eventuele opvolgauto's! Schoonouders kijken nu naar een V60 diesel, maar die worden ook steeds beter betaalbaar zeg! (geldt ook voor de V40 trouwens)
Een Passat is een ontzettend fijne auto; ik zou dan ook zeker nog even wachten dat daar wat meer aanbod van is en dan eens rijden/vergelijken.

Het lijstje ontstaat uit wat me aanspreekt op straat en waarvan de inschatting is dat je niet veel geluk hoeft te hebben om zonder al teveel gekkigheid weer een poosje vooruit te kunnen. Een passat valt in het algemeen af op criterium 1, passat cc vind ik daarentegen weer een plaatje om te zien maar is veelal geleverd met motoren die bekend staan om een paar forse problemen en durf ik niet goed aan.

Diesels zijn inderdaad fors afgeschreven. Er is veel te krijgen, interessant hoor! Ik heb zelfs al Insignia's B voorbij zien komen met redelijke kilometerstanden voor <€15.000,-! In 3 jaar tijd behoorlijk fors afgeschreven dus.. Dat geld gaan we niet aan een grote diesel uitgeven, maar geeft wel aan dat ze een beetje uit de gratie zijn. Nu kopen betekent dus ook wel even in door rijden, over een aantal jaren raak je ze aan de straatstenen niet meer kwijt.

Een V60 spreekt me ergens wel aan. Ik zit geregeld in die van mijn vader. Dat levert meteen een probleem op: hij heeft een mooie uitvoering, die is niet beschikbaar binnen budget. Zit ik altijd in de mindere van de twee, spreekt me toch niet zo aan. Qua volvo gaat mijn voorkeur dan uit naar een modelgeneratie ouder; dus de S60 en V70n. Waarbij de S60 voorkeur heeft voor de looks en de V70 punten scoort op praktische bruikbaarheid.

Vooropgesteld, ik heb het rekensommetje nog niet gemaakt.

Maar als ik het aanbod zie van zeer fraaie diesel auto's, met goede uitrusting en vaak niet eens hele hoge km standen dan zou ik dat misschien nog best wel eens overwegen. Ook al is het financieel wat minder aantrekkelijk.
Af en toe zoek ik eens wat er te krijgen is voor rond de 15k in het D-segment, vaak als ik dan een mooi exemplaar zie is het een diesel. Eenzelfde exemplaar in benzine uitvoering is zomaar 5k duurder, daar kun je een hoop MRB van betalen.
Verzekering zal ongeveer gelijk zijn en grote verschillen qua onderhoud is ook een kwestie van geluk (of pech).

Daarnaast moet ik toegeven dat, afgezien van het dieselgeluid, een diesel toch wel erg prettig rijdt ondanks dat mijn **** helemaal niet zoveel vermogen heeft.

Dus als je het rekensommetje wel maakt:
- Veel lagere aanschafwaarde
- Hogere MRB lasten
- Gunstigere brandstofprijzen
- Verzekering/onderhoud nagenoeg gelijk (voor het gemak)
- Afschrijving is altijd een lastige, maar zal wellicht in euro's ook wel gelijk zijn

Voeg je daar een paar niet financiële componenten aan toe zoals het rijden met een koppelrijke dieselmotor en een groter/mooier aanbod qua auto's, dan denk ik dat een diesel misschien wel eerder uit kan als we (of ik althans) altijd denken en misschien zou ik de meerkosten er dan per maand wel voor over hebben.

Mogguh!

Gisteren bericht gehad dat onze vakantie wordt geannuleerd, dus we gaan lekker even wat zoeken in eigen land.
Gaan 2x 3 overnachtingen worden. Utrecht lijkt me wel mooi (NH hotel heeft een speciale aanbieding) en Limburg ook... dus misschien wat combineren. Lekker rondneuzen nu (y)

@ Joost: mooi geregeld zo en fijne vakantie!

Diesel wel jah...valt me overal op dat diesels van alle merken echt voor belachelijke lage prijzen te koop zijn.
De V60 in benzine is andere koek..die blijven juist prijzig.
Ze rijden nu een Spark op gas, dus de overgang is vrij groot ;) Ze kijken ook naar een V40; beide even rijden/kijken/vergelijken. Maar ze rijden aardig wat kilometers, dus diesel kan uit.
Ze zijn ook nog op zoek naar een Transporter, echter is die in de recente jaren alleen nog met de 2.0 geleverd en dan spreekt schoonpa niet zo aan; maar ook maar eens testen.

@ Rob & Berri: ook alvast een fijne vakantie beiden (y) ik moet nog 3 weekjes werken en dan mag ik lekker niksen.

@ Frank: Begrijpelijke overweging! Oude S60 blijft ook wel een tijdloos model, maar toch ook al weer echt verouderd in veel zaken. Dan zou ik persoonlijk toch naar een wat nieuwere auto kijken; vooral als je wat hoger budget hebt.
De Insignia B ook al tegengekomen voor minder dan 10.000... wordt in de loop van het jaar denk ik nog wel goedkoper.
Maar mooi dat je de tijd hebt; lekker rondneuzen en misschien wat proefritjes maken en op het juiste moment toehappen.

Heb hier net op het werk nog even vol verbazing aangehoord dat mijn collega een tweede Audi S5 wil kopen (oude model): heeft nu een witte en wil er nog een zwarte bij. :LOL:

Sanoma zei:
Heb hier net op het werk nog even vol verbazing aangehoord dat mijn collega een tweede Audi S5 wil kopen (oude model): heeft nu een witte en wil er nog een zwarte bij. :LOL:

Dat noem ik nu inclusief denken!

Balen dat je vakantie niet doorgaat, maar je denkt in kansen. Goed bezig (y)

Zijn hier wellicht nog ervaringsdeskundigen met Center Parcs Bostalsee en Center Parcs Park Eifel? (beide Duitsland dus)
De laatste is een stuk goedkoper, oogt wat ouder maar is het verder wel gewoon netjes?

Bostalsee is dus een stuk duurder, oogt wat nieuwer, maar is het daarmee ook beter?

Omgeving van Bostalsee leek ons iets mooier, daar zijn we namelijk nog niet eerder geweest. Eifel al meermaals, vinden we ook heerlijk en vriendinlief maakte zelf de opmerking "Oh, dan kunnen we ook nog een dag naar de Ring!" (schatje is het :)).
Anyway, vanuit de Eifel is het ook "maar" een uurtje richting omgeving Bostalsee dus ook wel te doen natuurlijk. Van het prijsverschil kunnen we dan lekker een paar keer uiteten :)

Heb hier net op het werk nog even vol verbazing aangehoord dat mijn collega een tweede Audi S5 wil kopen (oude model): heeft nu een witte en wil er nog een zwarte bij. smiling bouncing smiley

Hier ook verbazing. Waarom dan niet voor hetzelfde geld een nieuwer model kopen?
Ik snap het meestal al niet als mensen een nieuwe auto kopen en dan hetzelfde merk/model uitkiezen als ze al hadden, maar twee dezelfde auto's op de oprit snap ik al helemaal niet o_O

Overigens heeft mijn opa 2x een nieuwe blauwe Opel Ascona gekocht in een paar jaar tijd. Exact dezelfde uitvoering. Reden? De buren hoefden niet te weten dat ze een nieuwe auto hadden gekocht :)

Ik snap het meestal al niet als mensen een nieuwe auto kopen en dan hetzelfde merk/model uitkiezen als ze al hadden, maar twee dezelfde auto's op de oprit snap ik al helemaal niet
Mocht ik nu een betaalbare auto moeten kopen, zou ik direct weer een mooie Vectra GTS uitkiezen. Eventueel zelfs weer als 1.8 en in het zilvergrijs. Jaren in gereden, maar blijf het een prachtig mooi model vinden. Hier in 't dorp staat bij 1 huis ook 2x een Astra J in dezelfde kleur en uitvoering. Volgens mij is het dan altijd weer gokken welke auto open gaat als je op de ontgrendelknop drukt :)

Overigens heeft mijn opa 2x een nieuwe blauwe Opel Ascona gekocht in een paar jaar tijd. Exact dezelfde uitvoering. Reden? De buren hoefden niet te weten dat ze een nieuwe auto hadden gekocht
Beide chef's hier net zo. Waarbij de één gewoon 2x exact dezelfde auto heeft gehad. De ander had nadien een faceliftmodel.

Mijn gewezen voorzitter reed zijn ganse actieve carrière Mercedes S.
Midden elke modelserie van de S wisselde hij die in voor een exact gelijkend exemplaar, niemand die daar ooit opmerkingen op maakte.
Die zei zelf op basis van zijn rijke ervaring: zolang merk, model en kleur maar hetzelfde zijn kom je daar altijd mee weg, niemand die het merkt.

@richard: ik ken de eifel wel maar wij gaan altijd naar Landal parken en niet naar Center Parcs. Ik gebruik zelf Zoover altijd om parken of huisjes te beoordelen. Daar kan je vaak goed inschatten hoe het park, de omgeving en de ligging zijn.

Gisteren dagje op vakantiepark ouders geweest in de leen C3. Vind die driepitter erg matig. Onderin erg bokkig en wil snel afslaan. En op de snelweg met 130 hoor je continu die driepitter ronken. Zelf mijn vrouw vond het ronduit irritant. En op de cruise merk je steeds dat ie af en inhoudt / optrekt..
Nee de diesel in de C3 is veel fijner. Verder is het best een geinig autootje alleen hebben wij hem in een saaie grijze uitvoering.

Zaten gisteravond helaas weer eens bij de dokterswacht. Vrouwlief heeft een ontstoken spatader. Kan heel gevaarlijk zijn ivm ontstaan trombose. Dus toch voor controle. Vanochtend weer naar huisarts en ze krijgt nu steunkousen en goed in de gaten houden. Zoveelste zwangerschapskwaaltje...

Ah ja, Zoover kan ik inderdaad ook nog wel even raadplegen, had ik nog niet aan gedacht. Landal is eigenlijk geen optie, we hebben namelijk kortingsbonnen (dat verzacht de pijn van de uitgaven bij de Prenatal blijkbaar o_O) voor Center Parcs dus dat zal behoorlijk schelen met Landal gok ik.

Overigens wordt het waarschijnlijk een AirBnB in Oostenrijk. Het weer lijkt daar namelijk wat beter (lees: zomers) te worden en we hadden per toeval al wat leuke (corona-proof) activiteiten gezien. Maakt qua verblijfskosten niet zoveel verschil met Center Parcs uiteindelijk. Vanavond valt de beslissing :D
Kortingsbonnen voor Center Parcs bewaren we dan voor eind augustus, dan gaat de vriendin met verlof en kunnen we er ook nog wel even tussenuit als alles goed blijft gaan.

Ik blijf AirBnB trouwens erg goed vinden. Veel aanbod, zit altijd wel iets voor je smaak/budget tussen en wij hebben tot nu toe altijd nog goede ervaring. Of het nou voor een nachtje of een week lang was.

@ Rob, wel weer vervelend van de vrouw. Is ze voor de rest weer een beetje opgeknapt?

Ik heb ook al goede ervaringen met AirBnB in Londen. Stuk beter dan de goedkopere hotels in het centrum en redelijk betaalbaar.

@Rob, Het zit jullie niet mee! Hopelijk komt er ook een periode van genieten aan voor jullie.

Gisteren dagje op vakantiepark ouders geweest in de leen C3. Vind die driepitter erg matig. Onderin erg bokkig en wil snel afslaan. En op de snelweg met 130 hoor je continu die driepitter ronken. Zelf mijn vrouw vond het ronduit irritant. En op de cruise merk je steeds dat ie af en inhoudt / optrekt..
Je leest wel regelmatig dat de 3-cylinders in de PSA modellen goed hoorbaar zijn, dit in tegenstelling tot oa de ford motoren. Maar herken wat je zegt Rob, B rijdt een polo slowmotion benzine, dat ding tokkelt er ook echt op los. Gelukkig heeft B niks met auto's, en mag ik de volgende auto uitzoeken. We wachten wel ff tot de Crossland betaalbaar is. :cool:

Zow, vanochtend op het werk een lokale wolkbreuk. Echt 500m voor het bedrijf begon het giga-hard te regenen. Nu kun je voorstellen als die massa op een kasdek valt, dat allemaal afgevoerd moet worden. De bassins waren in no-time vol, maar water sloeg ook gewoon over de regengoot heen. Gevolg was dat over 800 meter de kassen totaal blank stonden met water. Wat de natuur een kracht heeft!

En zo te lezen krijgen we vandaag en morgen wederom van die lokale buien. Ik heb de tuin in ieder geval weer goed vochtig :)

Geef ons ook eens zo'n buitje...hier blijft het erg droog...

Maar volgende week gaan wij op vakantie en wordt het weer topweer!(y)

Wij hadden hier gisteren de zondvloed zo'n beetje.
Niet normaal hoe hard het regende.

694

WhatsApp-Image-2020-06-16-at-15.25.26-702x336.jpeg

Mogguh,

Wel bijzonder, hoe onvoorspelbaar de buien zich momenteel ontwikkelen. Wij hadden zondag een giga bui met 70-88mm neerslag, waardoor we met de brandweer druk waren.
Gisteravond kwam er weer een beste bui aan, dus snel de goten nog even leeggemaakt, regenton leeggemaakt. En inderdaad kwam er een beste plens water, de putdeksels in de straat vlogen omhoog door de luchtdruk van het water wat door het riool stroomde. Maar verder geen schades gemeld.

Het zuiden heeft er gisteren echt langdurig flink van langs gekregen. Wel grappig hoe die extremen van droogte en overschot elkaar opvolgen.

Hier gisteren ook een flinke bui met wat onweer; helaas onweer wat verder weg, maar af en toe wel zo'n lekker doffe dreun met trillende ramen (y)

@ Richy; geen ervaringen met de CenterParcs DLD.
Vroeger vaste CenterParcs-ganger in NL maar sinds dat wat vergane glorie is geworden, zijn we er niet meer geweest.
Van sommige parken zijn er via tripadvisor/booking.com ook recensies te vinden.

Terug
Bovenaan