Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ze hebben gewoon miljarden vrijgemaakt voor EV modellen en een zwaar offensief. Heb je 1 platform met een goed werkend systeem dan kun je daar vele modellen op laten functioneren. En dan kunnen ze het ook nog uitsmeren of andere merken en modellen die allemaal het zelfde platform delen.

Heel sterk inderdaad. sowieso kun je de marketing ook wel aan hen overlaten. Ben wel benieuwd hoe het gaat met de merkbeleving / merkwaarden. Nu lijken de auto's al zo sterk op elkaar, dat word alleen maar meer en meer. Al kun je met een EV platform wel meer creativiteit kwijt in de carrosserie door minder beperkingen.

Die focus op EV is wel manisch inderdaad. Ik geloof er nog steeds niet in dat alles elektrisch wordt.

@Corsa: juist dat je de 'wow' factor mist is misschien wel het succes. Zie ook de Golf. Ik vind de Corsa wat weg hebben van een Ibiza, en dat is toch wel een compliment. Gewoon een heel nette verschijning in z'n segment met een redelijk tijdloos design. Minder spetterend als ie er net is, maar nog steeds netjes na X jaar.

Barri zei:
Die focus op EV is wel manisch inderdaad. Ik geloof er nog steeds niet in dat alles elektrisch wordt.

Waar gaat men al die stroom halen?
Paar kerncentrales bijbouwen?

306.jpg

British Racing Green zei:
Barri zei:

Waar gaat men al die stroom halen?
Paar kerncentrales bijbouwen?

Plus: hoe gaan we al die stroom naar de woningen krijgen. Daar is het elektriciteitsnet op geen enkele plek op berekend.

Ik ben wel heel benieuwd naar de infrastructuur voor stroomtransport. Terecht dat we ons afvragen hoe lang ons huidige netwerk nog toereikend is voor de toenemende stroomvraag. Nu zitten we in NL behoorlijk luxe, dat we mogen middelen tussen levering en vraag. In duitsland is het al heel anders, daar krijgen ze geen geld voor energie die ze overleveren, dus die hebben alleen winst bij het moment dat ze de opgewekte energie direct gebruiken. Die zijn dus ook niet heel happig op een EV thuis opladen, gezien je dat meestal 's avonds doet als de zon niet schijnt.

Denk dat we in NL ook die kant op gaan, dat mensen zelf in een thuisaccu moeten voorzien en dus zo hun voordeel kunnen halen. Dan kan 's avonds de accu aangesproken worden, en overdag die accu worden opgeladen. Daardoor zou je het net enkel nog belasten bij overlevering/overvraag.

En zoals we bij nieuwbouw nu geen gas meer kunnen kiezen, komt strax ook de plicht denk ik dat men meer zonnepanelen moet aanleggen.

En ja, met een EV verbruik je veelal meer energie dan dat je zelf kunt opwekken.....dus de vraag naar energie zal inderdaad stijgen. Als ik anderzijds zie hoeveel energie het kost om waterstof te produceren, geloof ik er niet in dat dit op de korte termijn de oplossing is.

Denk dat we in NL ook die kant op gaan, dat mensen zelf in een thuisaccu moeten voorzien en dus zo hun voordeel kunnen halen. Dan kan 's avonds de accu aangesproken worden, en overdag die accu worden opgeladen. Daardoor zou je het net enkel nog belasten bij overlevering/overvraag.

Grappige is dat ik dat in USA jaren geleden al veelal zag. Veel huizen buitenaf staat soms ver van de bewoonde wereld en infrastructuur. Het kost dan een vermogen om kilometers kabels aan te leggen voor 1 of 2 huizen. Een lading zonnepanelen en een goede accu van een paar duizend dollar is dan veel goedkoper.

Maar hier in NL zie ik dat nog niet zo gebeuren, de overheid wil juist stimuleren dat mensen meer panelen op hun huis leggen dan de vraag, dan moet er natuurlijk wel een redelijke vergoeding tegenover staan. De regeling zoals die nu is word elk jaar ook zo gehouden ondanks de situatie ook niet wenselijk is voor alle partijen (met name energieleveranciers)

90% van onze klanten zitten in de energiesector, krijg redelijk wat van mee hoe men er op kijkt. Tussen landen en werelddelen is de kijk behoorlijk anders. Weet wel dat er in china nog heel wat kolencentrales gebouwd gaan worden. hagel nieuw van enkele miljarden terwijl wij hier een hypermoderne 'schone' kolencentrale uit 2015 willen sluiten *-)

Astra F zei:
Dit weekend naar 't westland gereden, en ook een enkele keer een 508 gezien. En toch ben ik nog niet helemaal overtuigd, als dikke uitvoering is het een leuke auto om te zien. Maar iets meer standaard mist de auto wat mij betreft het "dikke" karakter. Vind het front dan heel ielig overkomen, en die slagtanden compleet misplaatst.

De 208 ben ik ook erg benieuwd hoe die er in 't echt uit ziet.
Corsa idemdito. Zag gisteren een filmpje en dan denk ik wel "hij is leuk, maar zeker in het interieur mis ik de "wow" factor. Wederom een kopie van het astra interieur. En dat zie ik nu al in alle opel-modellen, dus ben daar wel iets op uitgekeken.

De 2008 staat nu op de frontpagina.
Komen heel wat designelementen van de 508 estate in terug.

Astra F zei:
De 208 ben ik ook erg benieuwd hoe die er in 't echt uit ziet.

Nadat ik vorige week de Corsa ben wezen bekijken, heb ik vanmiddag de 208 in vol oornaat mogen bekijken in Bergen op Zoom; ik dacht ik, neem even de fiets, handschoenen aan en even 2 x15 km fietsen. Ik was niet kapot van de GT line die buiten stond in een felle goudkleurige kleur met zwart gelakte randen rond de wielkasten, maar realiseer me dat dat natuurlijk persoonlijk is, smaak. Binnen stond een metaal rode Allure (100 PK/turbo), die al tegen de 28.000 EUR aan liep. Met automaat rond de 30. Hij komt groter over dan mijn 208 en is ook zwaarder (die van mij weegt 950 KG). Het zag er allemaal keurig afgewerkt uit en het dashboard is zeer modern. Ben benieuwd welke van de 2 beter gaat scoren, de Corsa of de 208.

De 208 is gewoon wat meer smaakgebonden dan de corsa. Goed dat ze zoveel onderscheid maken (tu) doorgaans scoort een wat behouden design wat beter. Ben ook benieuwd of de clio het weer net zo goed gaat doen

Vanmiddag ook even in de nieuwe Corsa gezeten. Was uiteraard ook zo'n rode GS line. Van buiten kek karretje met wel een beetje A1 neusje. Maar denk dat een niet-GS line best wel saai is. Je kunt lekker laag en sportief zitten maar de stoelen vond ik matig zitten bij de billen. Te zacht en weinig steun. Lijkt me wel lekker sportief karretje om te rijden. Dashboard is netjes maar een dashboard in de astra oogt toch stuk hoogwaardiger.
Het corsa dashboard is frivoler maar oogt ook meer plastiekerig.

Achterin is het matig gesteld. Daarna nog even in de gefacelifte astra gestapt en voel me daar een stuk prettiger in. Veel fijnere stoelen, stuk meer ruimte en chiquer en beter afgewerkt.
Ziet er gewoon allemaal beter verzorgd uit. Ook nog even in de grandland gezeten en is me allemaal te hoog en te groot. Ben ik nog niet aan toe..;)

Wat me wel opvalt is dat deze generatie opels een stuk is afgevallen maar dat je dat ook wel aan veel dingen merkt. Waar ik bv de astra j, insignia a en meriva b heel solide auto waren is het nu allemaal wat lichter. Dunnere stoelen, minder kluisdeurengevoel, dunnere kunststoffen, ielige plastiekerige pook, dunner stuur, enz..merk ik echt wel.

Wat me wel opvalt is dat deze generatie opels een stuk is afgevallen maar dat je dat ook wel aan veel dingen merkt. Waar ik bv de astra j, insignia a en meriva b heel solide auto waren is het nu allemaal wat lichter. Dunnere stoelen, minder kluisdeurengevoel, dunnere kunststoffen, ielige plastiekerige pook, dunner stuur, enz..merk ik echt wel.
Grappig Rob, pa heeft deze week zijn Mokka bij de garage gehad en kreeg een Crossland mee. Hij gaf precies hetzelfde aan.

Enerzijds is die besparing wel te verklaren, gewicht is enorm belangrijk geworden bij auto's. En minder isolatie, dunner plastic, dunner stuur......alles heeft zijn gewicht en prijs.

Vanochtend "even" wisselen naar de winterbanden. Dat viel tegen en dus heb ik na 1,5 uur wachten een leenauto meegekregen. "Helaas wel kleiner als dat je zelf rijdt", zei de medewerker.
Geen probleem, was al lang blij dat het mij niet nog meer tijd ging kosten want ik moest nog een uur rijden. Ik heb een relatief nieuwe Opel Adam meegekregen. Stuurt lekker hoor zo'n klein gebakje!
Ding is ook nog best luxe en lekker vlot, geen idee hoeveel pk erin ligt overigens. Ook op snelheid is het nog relatief stil in de auto, voor mijn gevoel niet heel veel meer geluid als in de Astra.
Er zit geen navigatie in, maar Android Auto zit er wel op en het scherm heeft een betere resolutie als mijn Astra dus dat zag er een stuk beter uit.
Minpunten? Zitpositie is prima, maar kun je net niet zo lekker maken als in de Astra. Knoppen zijn een beetje plasticerig en het info scherm tussen de tellers ouderwets. De tellers zelf vind ik dan wel weer fraai!

In de tijd dat ik moest wachten wel de nieuwe Corsa bekeken. Ziet er van buiten goed uit, van binnen kon ik geen lekkere zitpositie vinden. Het touchscreen is mooi en groot, maar je moet voorover buigen om hem te bedienen. Dat is niet praktisch. In de Adam zit het scherm voor het prettig aflezen iets te laag, maar voor het bedienen juist perfect!

Positieve verrassing was echter de vernieuwde Astra. Van buiten en van binnen moet je goed kijken wat er nu echt veranderd is, ik zou het niet weten...
Maar de tellers zijn nu grotendeels digitaal, mooi interactief scherm tussen de klokken, het navi/multimedia scherm heeft een update gehad en is veel mooier. Echt wel weer op niveau van de concurrentie (denk ik, weinig referentie materiaal nog)
Het systeem is niet heel veel vlotter als in mijn Astra, maar dat is geen nadeel want voor mij de bevestiging dat het systeem in mijn auto nog altijd vlot werkt.

Ik zag ook dat inmiddels de 1.2 met 130pk in de Astra geleverd wordt, dat lijkt me eigenlijk een prima motor voor de Astra. Toen ik de mijne uitzocht was de keuze of de 1.0 (3 cil) met 100pk of de 1.4 (4 cil) met 150pk, de eerste is het net niet besloot ik toen (o.b.v. de tijdelijke Focus met 125pk 3-cil) en de tweede natuurlijk gewoon lekker vlot maar geen must voor alledag. Ik denk dat de 1.2 met 130pk daar dus mooi tussenin valt, net als de Focus met 125pk.

Morgen ruil ik de Adam weer om voor de Astra en verheug me nu al op de paar bochten die ik op de terugweg moet nemen :)

B Real zei:
Vanochtend "even" wisselen naar de winterbanden. Dat viel tegen en dus heb ik na 1,5 uur wachten een leenauto meegekregen.
Hmm Hoe lastig kan het zijn om wielen de wisselen? Red Bull doet er 1,82 sec. over. B) Laat ik heel royaal zijn want bij Red bull staan er 12 monteurs klaar om die 4 wielen te wisselen dus 12 x 1,82 is naar boven afgerond 22 seconden. Natuurlijk is wat Red Bull doet topsport dus laten we heel royaal zijn en de monteur 100x zoveel tijd geven. dan moet de klus echt geklaard zijn binnen 36 minuten. Waarom lukt het de garage niet om de klus binnen 90 minuten te voltooien? *-)

Wielen zullen wel vast hebben gezeten, misschien opnieuw moeten balanceren, wielen schoonmaken... Maar waarschijnlijk te vast op de naaf.

Sowieso gaat 36 minuten natuurlijk nergens over.. Auto op brug / 4 kolommer rijden, wielen losdraaien en nieuwe erop en vastdraaien, incl. velgen pakken en wegzetten labelen van de set.. Dan wordt het topsport. Zeg niet dat het niet kan maar dan moet er al niets tegenzitten.

Bij ons kregen monteurs 40 minuten (kloktijd) om banden er af te schieten, monteren op moment aanhalen, bandendruk controleren/pompen en weer naar buiten. 2 kolommer dus de banden staan al los dan.

De banden werden wel klaar gezet naast de werkplek en de oude banden kon hij naast zijn werkplek neer zetten zodat de magazijn medewerker ze weer kon ophalen dus daar ging geen tijd mee verloren. Ging prima hoor (tu) hoef je echt niet te haasten.

Als het spul vast zit of bij doe loeizware jongens word het natuurlijk wel een ander verhaal, of als er losse banden worden gewisseld. Dan nog, zelfs vastzittende banden kan nog zo veel langer duren, vaak met een klos hout word er van binnen naar buiten geslagen met een hamer en elke keer draaien.

Ben benieuwd wat de echte reden zou zijn

Ik heb bij de Up de winterbandjes er zaterdag onder gezet, ook met een uurtje gepiept, krik je zo op, dingen gaan er zo onder, aanhalen en klaar. gelijk maar alles gewassen, banden opgepompt, uitgezogen, etc. Die is er weer klaar voor (tu)

Mijn ervaring bij de garage is dat het werkelijke wisselen (auto op de brug, banden er af, nieuwe banden er weer op, luchtdruk checken, auto weer van de brug af) ongeveer 15 à 20 minuutjes in beslag neemt. Dat is dan geen topsport high-speed banden wisselen, maar gewoon stabiel doorwerken met tijd voor een praatje tijdens het werk. Banden staan dan al klaar op de juiste hoek van de auto en is ook exclusief labelen en weer in de stelling pakken. Dat doen ze maar als ik weer weg ben ;) Het lukt me zelf overigens in een half uurtje met een garagekrik tegenwoordig. Als een garage er na 1,5 uur nog niet uit is dan is er meer aan de hand lijkt me.

@ Ingo, je berekening klopt bijna. Bij mijn auto moesten de banden ook van de velgen en er weer op, dat moet Pirelli in de F1 ook doen :D

Anyway, wat er vanochtend niet goed ging/niet klopte weet ik niet. Toen ik in de werkplaats wat dingen uit de auto pakte zag ik dat twee wielen al wel gewisseld waren, één wiel zat er los op en het andere wiel lag bij het bandenapparaat met twee of drie monteurs er bij. Normaal is het idd een uurtje.
Ik zie het morgenvroeg wel en zal even extra letten op beschadigde velgen :)

ohh bij jou moeten de banden ook van de velg gehaald worden. Zijn de monteurs zo blij mee :} zeker die platte jongens. maar dan moet het normaal gesproken ook met een uurtje gepiept zijn.

Ik zou idd wel even vragen wat er nu mee was (en evt op schade letten op de velg)

Ik vond de Astra ook nog dikke prima. Ik heb ook even uitgebreid in de Ultimate versie gezeten.
Zaten heerlijke alcantara AGR stoelen in die heerlijk zaten. Wil ik ook! Veel fijner dan dat koude of plakkerige leer.
Voor de rest zag ik inderdaad de digitale tellers maar ben daar niet kapot van. Geef mij daar maar mooi analoge klokken en een goed scherm in het midden van het dashboard.

Ik ben in een driekwartier max wel klaar met de winterbandjes en das met een handkrikje van de Aldi..;)

Was er vast wat aan de hand..

Moet het overigens bij beide auto's nog doen maar stel het nog even uit en effe geen tijd voor. De Astra heeft nog vijf mm en ik wacht het liefst zo lang mogelijk.

En het weer is er ook nog niet echt naar..er zitten beide net verse zomers onder en die rijden heerlijk.

Bij mijn BMW zijn de winters er afgelopen vrijdag onder gegaan.. inchje kleiner (van 18 -> 17) maar wel nog steeds in nieuwstaat velgen. banden hebben vorig jaar maar 1000 km gereden.. Zal dit seizoen nog minder zijn. Voor de Mégane heb ik nog gene winterbanden, kijk eerst wel wat het weer doet.
Liggen nu nog GoodYear zomerbanden op die er in februari nieuw onder gekomen zijn. (vloeken in de kerk, maar ga geen geld uitgeven als het niet nodig is)

Banden van de velg wisselen kost nog meer tijd, moeten weer opnieuw gebalanceerd worden.

Mogguh!

@ Adam: Blijf het leuke wagentjes vinden, en zeker in de versies met een groot scherm waar je je telefoon kunt overnemen is het best een leuk en hip ding. Het infoscherm tussen de tellers (casio-schermpje) was ten tijde van de introductie al achterhaald. Maar ze rijden inderdaad heerlijk direct.

De Leaf heeft er nu 38.000km op zitten, binnenkort zijn de voorbanden wel aan vervanging toe. Wel lekker dat ik zelf dat wisselen niet meer hoef te doen, het wisselen vond ik nooit zo erg.....maar nadien de velgen weer echt goed schoon te maken dat werk mis ik niet.

De Corsa is nu door meerdere magazines getest, en dan valt mij de score over het algemeen nog best tegen. Zeker gezien hij op een aantal belangrijke punten steken laat vallen, juist op punten waar Opel altijd sterk in was en die belangrijk zijn in deze klasse.
- Stoelen. Velen klagen over een niet optimale zithouding, te korte zittingen en te weinig steun.
- Ruimte. Bij Opels kon je altijd goed achterin zitten, bij de Corsa niet.
- Geen in hoogte verstelbare laadvloer, dus een hoge tildrempel
- Weinig geluidsisolatie
- Matige versnellingsbak
- Nu al verouderd infotainment tussen de klokken bij digitale uitvoering.
- Maar 4 sterren in de crashtest.

Dit is wel zo'n beetje het belangrijkste segment geworden in autoland, dus zijn de verwachtingen hoog. Gevoelsmatig legt de Corsa het dus bij zijn introductie al af tegen de Clio/Polo. En dan kun je trots gaan op adaptive cruisecontrol en matrix led, maar dat zal de koper niet naar de Opel-dealer lokken.

Wel lekker dat ik zelf dat wisselen niet meer hoef te doen, het wisselen vond ik nooit zo erg.....maar nadien de velgen weer echt goed schoon te maken dat werk mis ik niet.

je hoeft de velgen natuurlijk niet schoon te maken, ik ga er van uit dat de garage ook niet de velgen uitgebreid gaat zitten schoonmaken? ;)

wat betreft de corsa deel ik een beetje jou mening. Ik kan nog niet echt inschatten hoe de corsa presteerd tov de concurrentie. Wel is het zo dat bijvoorbeeld een (vorig model) clio ook verre van perfect was maar wel een van de best verkopende B segment auto's. Nu zie die wel op vrijwel alle fronten hebben verbeterd frees ik wel een beetje hoe de corsa het gaat doen. Vergelijkende tests komen vast snel, samen met de 208.

Herken je punten van de Corsa wel Ruud, maar je noemt nu alleen de negatieve punten op.
Er zijn ook duidelijke punten waar de Corsa enorme sprongen heeft gemaakt zoals de veel fijnere motoren en het gewicht.
Dat digitale schermpje miept iedereen over maar dan neem je toch gewon een versie met tellers..veel fraaier.
Maar denk niet dat de Corsa tot de top van zijn segment behoort.

Waar ik wel wat bang voor ben is dat de Corsa vrij snel ouderwets aandoet. Als ik bijvoorbeeld zie hoe de 208, de nieuwe yaris en nog enkele concurrenten er uit zien dan is de Corsa best al wel een behoudend autootje. De GS line maakt hem nog enigszins leuk maar de rest is echt niet spannend. En juist in deze klasse mag het wel wat hipper.

De 208 vind ik echt een leuk ding en de nieuwe yaris is om te zie ook echt een leuk karretje.

yaris-2020-03-600_tcm-22-1779008.jpg

Ik zie de Corsa juist positief: lekker tijdloos, net als de Polo. Daardoor is ie misschien nu wat minder uitgesproken, maar houdt hij zijn waarde wel langer vast. Ik zie het wel succesvol in.

Jeps, de Corsa is inderdaad niet zo vernieuwend als de 208. Maargoed, de Polo verkoopt ook al jaren goed terwijl daar ook weinig spannends aan is.
Daarnaast had ik op iets meer frivoliteit gehoopt, zoals Renault bijvoorbeeld doet. Kies eens voor een kleurig stoelmotief, laat de klant zelf de bies in het interieur bepalen.....laat de auto wat meer sprankelen.

En hij zal vast wel weer goed gaan verkopen, maar een segmenttopper zal het naar mijn idee niet worden. En dat is wel jammer, gezien zowel PSA als Opel al veel ervaring hebben in het ontwikkelen van auto's in dit segment. En gezien het afzetvolume van de 208 en Corsa samen, had ik ook meer ontwikkelingsbudget verwacht voor deze klasse. En dan hadden ze zelf zaken als aanbieden dubbele laadvloer, beter schakelende versnellingsbak, meer isolatie ed. kunnen tackelen.

Noujah, in vergelijking met de voorganger is hij in ieder geval wel weer een hele stap vooruit.

Kijk ik net uit het raam op het werk, zie ik zo een saab 9-3 zijn handtekening op de zijkant van een splinternieuwe fiesta zetten. Direct maar een speurtocht opgezet en de collega van bewuste auto opgesnort en er heen gestuurd. Exact op hetzelfde rijtje waar mijn astra ook eens littekens heeft opgelopen...

Zijschermen zaten gewoon in elkaar vast..Deze man had zich echter wel netjes gemeld en ze lossen het op.

Maargoed, de Polo verkoopt ook al jaren goed terwijl daar ook weinig spannends aan is.

Jah allemaal leasers. Ik ben wel een benieuwd naar verkoopcijfers waarbij je verhouding prive versus lease kunt zien. Bestaan die ook?

Vanmorgen de auto's weer omgeruild. Even met de monteur zelf gesproken, het was echt gewoon een band die te stug was en ze er daarom zo snel niet om kregen. Domme pech.
Nog wel even goed gekeken naar beschadigingen, maar kon niets zien. Dat de auto en velgen zo verschrikkelijk smerig zijn en het donker was buiten hielp ook niet mee.

Gisteren nog wel een paar bochtjes sportief genomen met de Adam, maar dan valt de auto toch wel aardig door de mand. Het helt over en zwabbert nogal bij hard remmen. Doet de Astra een stuk beter en dat is ook geen GTI natuurlijk.

De Corsa is nu door meerdere magazines getest, en dan valt mij de score over het algemeen nog best tegen. Zeker gezien hij op een aantal belangrijke punten steken laat vallen, juist op punten waar Opel altijd sterk in was en die belangrijk zijn in deze klasse.
- Stoelen. Velen klagen over een niet optimale zithouding, te korte zittingen en te weinig steun.
- Ruimte. Bij Opels kon je altijd goed achterin zitten, bij de Corsa niet.
- Geen in hoogte verstelbare laadvloer, dus een hoge tildrempel
- Weinig geluidsisolatie
- Matige versnellingsbak
- Nu al verouderd infotainment tussen de klokken bij digitale uitvoering.
- Maar 4 sterren in de crashtest.

Toch wel een hoop punten die inherent zijn aan het kleinere segment auto's hoor.
Voornamelijk korte zitvlakken van stoelen, steun stoelen en de zithoogte van stoelen houdt doorgaans echt niet over.
Geluidsisolatie is in de lagere segmenten ook gewoon minder, maar uit zich doorgaans pas echt op snelwegtempo. Als je daar niet zoveel komt is het niet zo'n groot issue.
Tildrempel is volgens mij bij elke hatchback aanwezig, geen punt als je het gewend bent maar ik kan me voorstellen dat een vlakke bodem ontzettend prettig is.
Verouderd infotainment is ook gewoon een centenkwestie, een modern systeem maakt de auto gelijk een stuk duurder.

Matige versnellingsbak en slechte crashscore zou niet mogen nee.

Waar ik mij overigens over verbaasde bij de Adam, er zat ook OnStar op. Ook een onnodige kostenverhoging in mijn ogen. In de Astra wel een paar keer gebruikt, met name in het buitenland werkte het verbazend goed maar ik zou er geen cent extra voor over hebben. Zeker niet nu je met Android Auto/Apple Carplay nog eenvoudiger hetzelfde kunt.

On star is toch ook de nek omgedraaid?

wat mijn verkoper wel noemde is dat de nieuwe astra met je thuis netwerk is te verbinden als hij op de oprit staat. Is dat bij jouw astra ook zo richard?

Matige versnellingsbak en slechte crashscore zou niet mogen nee.

Versnellingbak heb ik nog niet eerder gelezen. Crashscore wel maar dat schijnt ermee te maken dat de radar niet alle weggebruikers herkent en hij daarom een ster minde heeft gekregen..

Klopt, volgens mij is On Star niet meer maar de Adam die ik had had het wel. Geen idee hoe oud de auto was, maar met slechts 5.000km op de teller was deze niet heel erg oud.

Mijn Astra heeft (had) gewoon OnStar, verbinding maken met het thuis netwerk kan niet. Dus OnStart service, ongeval service (volgens mij blijft dit werken) en gratis WiFi in heel europa. In het eerste jaar wel gebruik gemaakt. In the middle of knowhere in Denemarken hadden onze telefoons geen bereik, maar OnStar wel. Adres opgevraagd, werd naar de navigatie gepusht en we konden rijden.

Inmiddels is het abo ook afgelopen, heb nog tijden de OnStar app kunnen gebruiken maar inmiddels weet ik mijn logingegevens niet eens meer en kijk ik er nooit meer na. Op zich was het wel handig/geinig je kunt o.a. km stand, dagteller, brandstofniveau, oliepeil, bandenspanning, locatie van de auto, claxon, on/vergrendelen en adres naar de navi sturen.
Alleen is de verbinding niet super snel, dus eerder een leuke gimmick dan dat het heel praktisch was.

En tja, nogmaals, als een auto Android Auto/Apple Carplay heeft ben je echt niets anders nodig. Ik vind het echt een briljante uitvinding. Ook ideaal op tweedehands auto's waarbij de navi altijd zo snel verouderd aanvoelt en kaarten niet up to date zijn, daar heb je met AA/Carplay geen last van.

Ik denk idd dat Android auto en Apple carplay gewoon de standaard word. Echt geweldig en stuk goedkoper dan die dure dingen zelf te ontwikkelen

Mogguh,

Vandaag ook een nieuwe 208 in het wild gespot, ik reed erachter en daarna stonden we naast elkaar bij het stoplicht. Leuk wagentje, beetje gedrongen vond ik hem wel, wat hoog op de poten idee, terwijl dit niet zo was. Het was een geel/gouden met zwarte velgen. Zag er netjes uit!

De Corsa heb ik nog niet gezien, de Opel dealer hier is verhuisd en nu kom ik er op mijn route niet meer langs. Wel ook de Nieuwe Mazda 3 en CX-30 gespot, dat vind ik toch ook allebei (in de juiste kleur) een mooie auto. Ik heb de keuze niet, maar anders zou ik denk ik bij Mazda shoppen voor iets nieuws.

Druk @work, de winterbanden vliegen de deur uit. :)

UITDAGING:

Guus Leferink in het occasionwedstrijdtopic zei:
En ik ga er ook vanuit dat de Corsa blijft steken op 0 punten :T
Een en al droefenis zo'n auto

Ik heb meteen uit protest de Corsa 3 punten gegeven.
Laten we met alle Opelaars die Corsa naar de overwinning in die wedstrijd stuwen!!!
Stemmen kan nog tot vrijdagavond 20u.

16guuscorsa.jpg

Mogguh!

@ Joost: nog een nieuwe TV kunnen scoren met al die deals?

@ Corsa/208: nog geen van beide gespot

Ik heb de keuze niet, maar anders zou ik denk ik bij Mazda shoppen voor iets nieuws.
De directeur vertelde dat hij volgend jaar mei weer een nieuwe leaseauto mag gaan rijden, dus zijn 4GC gaat eruit. Dus wij al van allerlei ideeën aandragen voor een opvolger maar Mazda leek 'm maar niks. Toch even de 6 laten zien: positieve verbazing ;)

Maar het zal uiteindelijk vast een Audi of BMW worden.

De nieuwe 208 heb ik nog niet gezien geloof ik, ben er wel benieuwd naar :)

Druk @work, de winterbanden vliegen de deur uit. smiling smiley

Ik zag de bui al hangen toen ik belde voor een wisselafspraak. Dat was op woensdag en de maandag er op kon ik al terecht, dat is wel eens anders.
Op donderdag werd ik gebeld dat er twee nieuwe banden besteld moesten worden, maar ook deze waren er maandag gewoon. Lijkt er op dat de bandenhandel tegenwoordig toch meer voorraad aan houdt.
Ze doen het overigens prima, de zomerbandjes hadden soms al wat moeite met de grip op nat wegdek bij een stoplicht waar wat minder asfalt lag. De winterbanden kunnen het wel aan.

@ Joost: nog een nieuwe TV kunnen scoren met al die deals?

Black Friday moet nog beginnen, maar wij hebben al een aardige slag geslagen. Hopelijk kunnen we tegen de kerstdagen weer wat beleg op het brood doen :}

@Richard, de bandenhandel houdt zo min mogelijk voorraad en dwingt daardoor de importeurs en groothandels meer voorraad aan te houden. Ik zit nu met een eindvoorraad die 10.000 banden hoger ligt dan vorige jaren, puur omdat de bandenhandel zo goed als geen voorraad wilt houden. Regionale groothandels leveren vaan 2-5 keer per dag, en de groothandels en importeurs hanteren 24h delivery. Waarbij dealers ook vaak nog nachtlevering hebben.

Oh ik dacht dat ik de link in mijn vorige post geplakt had, maar blijkbaar iets niet goed gegaan.

Edit: die stond er dus ook, maar geen omschrijving meegegeven dus bijna niet zichtbaar :D

Fraudeurs:}

De Astra is vrijdag over de 80.000 gegaan (tu)
Naar het er nu uitziet is de eerstvolgende beurt (90K) nádat de garantie termijn van 2 jaar is verstreken.

Wat zouden jullie doen in zo’n geval?
Ik ga het ook nog even navragen bij de leasemaatschappij, maar mijn idee is dat als er nog in de garantieperiode een defect gevonden wordt, het op kosten van opel hersteld moet worden..

Je bedoelt als er bij de 90k beurt iets gevonden wordt wat eigenlijk onder de garantie zou moeten vallen?
Heb je een vermoeden dat er al iets kapot is?

Probleem van de leasemaatschappij, ik zou er niet wakker van liggen.
Als het qua tijd/km's lukt zou je de beurt precies voor het vervallen van de garantie kunnen doen.

Overigens weet ik uit ervaring dat Opel best coulant is voor mankementen buiten de garantie, dus daar heeft de leasemaatschappij dan geluk mee :)

Beetje wat berri zegt, je hebt een defect, die vind je niet. Dingen die je tijdens een beurt vind zijn doorgaans slijtagedelen en die vallen toch niet onder garantie. Ze gaan met een beurt niet alle elektrische ramen controleren, of de centrale vergrendeling goed werkt en zulke zaken. En al valt er net iets buiten de garantie dan is er altijd nog coulance die soms best royaal is. En dan nog zijn de kosten voor de leasemaatschappij.

Zoals sommigen van jullie hebben gezien ben ik afgelopen woensdag voor de 2e keer vader geworden van Guus. Wat een wonder (tu) :-D Alles gaat ook goed, maar weinig op het internet gezeten. Morgen voor het eerst even naar het werk om wat dingen af te werken en over te dragen. Probeer zo veel mogelijk vrij te zijn de komende tijd. Omdat B niet kan rijden staat de laguna al een week stil. Er worden veel korte stukjes gereden en die gaan allemaal met de Up! (tu)

Die had ik even gemist Joost. Gefeliciteerd jullie! Fijn dat het allemaal goed gegaan is! (tu)

Afgelopen vrijdag waren wij met het team een dagje op pad. Eerst naar de VW fabriek in Emden, waar de Passat en Arteon gemaakt worden. Toch wel weer bijzonder. Daarna karten in Meppen en toen moest ik ineens denken aan Ruud zijn ervaring bij een kartbaan: er hingen gele lichtbakken, die knipperden. Na de eerste heat eens gaan kijken waarom, blijkt er een icoon van uitlaatgassen op te staan. Aha, dat verklaart ook waarom meerdere collega's wat hoofdpijn kregen. Snel naar buiten. Daarna de finale op de kartbaan; de hele tijd hebben de gele lampen geknippert, gelukkig kwamen we op de baan langs een grote overheaddeur die open stond: steeds even frisse lucht happen. Na de race snel die hal weer uit, en voorom door het cafeetje naar buiten. We hadden echt frisse lucht nodig. Slechte zaak; er was maar één medewerker in de hal en ze lieten alle heats gewoon door gaan.

Mogguh!!

Ook via deze weg uiteraard de felicitaties richting Joost, prachtig zo'n 2e gezinsuitbreiding.
Wisten jullie vooraf dat het een manneke zou worden?

Hopelijk allemaal een goed weekend gehad? Hier de zaterdag best druk geweest met allemaal kleine klusjes. Tussendoor de cabrio nog naar zijn winter-locatie gebracht, en hem vooraf meteen goed gewassen. Viel me op dat hij vocht in de koplampen had, iets wat me eerst nog nooit was opgevallen. Dus tijdens auto wassen de auto maar laten lopen, met de lampen aan om het vocht eruit te krijgen. Ik moet alleen wel op zoek naar een vervangend stuur, gezien ding wat er nu in zit pikt en afbrokkelt. Denk dat ff naar de sloop gaan het makkelijkste is toch? (als ze nog astra's G hebben staan).

Zow, net ff de verkoopcijfers van november bekeken.....Opel op de 8e plaats. Nu de Karl, Corsa E en Mokka eruit zijn blijft er ook weinig meer over voor Opel. Voor de Karl is er ook geen vervanger meer en opvolger van de Mokka zal ook nog goed een jaar duren voordat die goed op kenteken komt. Zal dus een forse - worden komend jaar voor Opel.

Ik had het ook even gemist op de sociale media, maar bij deze gefeliciteerd met jullie tweede zoon (tu) :)
Hopelijk hebben jullie vlot de draai weer gevonden (tu)

Terug
Bovenaan