Vanochtend "even" wisselen naar de winterbanden. Dat viel tegen en dus heb ik na 1,5 uur wachten een leenauto meegekregen. "Helaas wel kleiner als dat je zelf rijdt", zei de medewerker.
Geen probleem, was al lang blij dat het mij niet nog meer tijd ging kosten want ik moest nog een uur rijden. Ik heb een relatief nieuwe Opel Adam meegekregen. Stuurt lekker hoor zo'n klein gebakje!
Ding is ook nog best luxe en lekker vlot, geen idee hoeveel pk erin ligt overigens. Ook op snelheid is het nog relatief stil in de auto, voor mijn gevoel niet heel veel meer geluid als in de Astra.
Er zit geen navigatie in, maar Android Auto zit er wel op en het scherm heeft een betere resolutie als mijn Astra dus dat zag er een stuk beter uit.
Minpunten? Zitpositie is prima, maar kun je net niet zo lekker maken als in de Astra. Knoppen zijn een beetje plasticerig en het info scherm tussen de tellers ouderwets. De tellers zelf vind ik dan wel weer fraai!
In de tijd dat ik moest wachten wel de nieuwe Corsa bekeken. Ziet er van buiten goed uit, van binnen kon ik geen lekkere zitpositie vinden. Het touchscreen is mooi en groot, maar je moet voorover buigen om hem te bedienen. Dat is niet praktisch. In de Adam zit het scherm voor het prettig aflezen iets te laag, maar voor het bedienen juist perfect!
Positieve verrassing was echter de vernieuwde Astra. Van buiten en van binnen moet je goed kijken wat er nu echt veranderd is, ik zou het niet weten...
Maar de tellers zijn nu grotendeels digitaal, mooi interactief scherm tussen de klokken, het navi/multimedia scherm heeft een update gehad en is veel mooier. Echt wel weer op niveau van de concurrentie (denk ik, weinig referentie materiaal nog)
Het systeem is niet heel veel vlotter als in mijn Astra, maar dat is geen nadeel want voor mij de bevestiging dat het systeem in mijn auto nog altijd vlot werkt.
Ik zag ook dat inmiddels de 1.2 met 130pk in de Astra geleverd wordt, dat lijkt me eigenlijk een prima motor voor de Astra. Toen ik de mijne uitzocht was de keuze of de 1.0 (3 cil) met 100pk of de 1.4 (4 cil) met 150pk, de eerste is het net niet besloot ik toen (o.b.v. de tijdelijke Focus met 125pk 3-cil) en de tweede natuurlijk gewoon lekker vlot maar geen must voor alledag. Ik denk dat de 1.2 met 130pk daar dus mooi tussenin valt, net als de Focus met 125pk.
Morgen ruil ik de Adam weer om voor de Astra en verheug me nu al op de paar bochten die ik op de terugweg moet nemen