Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Als ik HIER kijk is de standaarduitrusting best behoorlijk. Standaard in ieder geval 2 zone climat control ook. Adaptive cruise control, LED koplampen, etc.

De normale e-golf is wel zo luxe. Of die 299 euro e-golf ook zo luxe is vraag ik me af. Daar zie ik maar een karige uitrusting bij staan. Maar Barri weet daar vast meer van!

rjthefrisian zei:
De normale e-golf is wel zo luxe. Of die 299 euro e-golf ook zo luxe is vraag ik me af. Daar zie ik maar een karige uitrusting bij staan. Maar Barri weet daar vast meer van!

Inderdaad is de opsomming van de standaard dingen niet heel erg imposant, de helft van die paar dingen was ook standaard op een Astra G uit 1998. ;)
Maar er zal ongetwijfeld meer luxe opzitten dan zoals vermeld in het lijstje.

Mogguh!!

De nieuwe golf staat in de startblokken, en de ID 3 is te bestellen.
Logisch dat ** uitverkoop gaat houden op zijn E-golf.

Ik ben wel benieuwd naar de nieuwe Mokka. Als je de eerste schetsen bekijkt met die nieuwe designtaal dan ben ik toch wel wat sceptisch.
De huidige is lekker stoer en robuust. Dat vind ik een mooi verschil met de Crossland die hip wil zijn. Zodoende zitten ze elkaar ook niet direct in het vaarwater.
En dan is het te hopen dat PSA met een grotere accu komt, al verwacht ik dat nog niet direct. De E-2008 heeft ook eigenlijk een net te kleine actieradius.

@ PSA: Knap hoe snel dat bedrijf expandeert. Voor enkele jaren terug stond het op omvallen, maar toch zijn ze terug gekomen. Na de overname van Opel volgt nu dus een volgende grote stap. Voor europa misschien niet heel interessant voor PSA, maar wel om de amerikaanse markt te betreden.

Zoals jullie weten vind ik die opgehoogde crossover dingen echt vreselijk in vrijwel alle opzichten, maar ik zag de rijtest van de Captur, man wat is dat ding er op vooruit gegaan zeg! Word vast een verkoopknaller.

Een vriend in januari een andere auto moet bestellen ter vervanging van de focus was in de markt voor een grandland X. Maar na een proefrit toch een beetje aardig teleurgesteld. Het reed op zich niet verkeerd maar hij reed daarvoor een Seat Ateca en die was zowel voorin als achterin een stuk ruimer. Opzet was wel vrij simpel qua opzet maar voelde allemaal veel robuuster aan in interieur. Opmerkelijk want optisch lijkt de grandland x een stukje groter.

Een vriend in januari een andere auto moet bestellen ter vervanging van de focus was in de markt voor een grandland X. Maar na een proefrit toch een beetje aardig teleurgesteld. Het reed op zich niet verkeerd maar hij reed daarvoor een Seat Ateca en die was zowel voorin als achterin een stuk ruimer. Opzet was wel vrij simpel qua opzet maar voelde allemaal veel robuuster aan in interieur. Opmerkelijk want optisch lijkt de grandland x een stukje groter.
Ik herken 't wel, heb in de Grandland ook gezeten maar je merkt nergens aan dat dit Opel zijn grootste SUV is. Je hebt nog simpele tellers, zonder groot infopaneel zoals wel in de Insignia aanwezig is. En ook hier is het interieur naar mijn smaak (net als in de Insignia) te simpel van opzet voor zijn klasse.

Als ik overigens de scoops van de Insignia facelift zie, wordt het front er niet beter op:(

Gelukkig heeft Opel met de Corsa straks wel een heel leuke aanbieding in huis.
De vernieuwde Astra leek ook weer bij de tijd, maar is nu wel in één klap hard ingehaald door de Golf. Die zeker op het gebied van connectiviteit en rijhulpsystemen echt een hele stap heeft gemaakt.

Corsa ziet er inderdaad leuk uit! zag op FB dat een mooi donkerrood exemplaar reeds hier bij de dealer staat. Die word vast goed verkocht (tu)

De astra krijg het inderdaad wel moeilijk nu. De geringe facelift doet daar weinig aan. Maar met een nieuwe Focus, aanstaande golf (en leon) maar ook een corolla word het wel lastig. De techniek en de markt gaat ook zo snel tegenwoordig.

de nieuwe Focus is inderdaad ook een erg complete mooie auto, zie hem tegenwoordig in de straat staan. mooie blauwe kleur, model klopt, goede wielen.

Zag van de week van echt een hele grote afstand dit in mijn ooghoek, hij viel me wel meteen op.
Lekker donker/duister/stoer.

large_1571486377948849.JPG

Afschuwelijk die 3. Ik vind die c stijl echt vreselijk!

Focus zie je ontzettend veel en in St trim heerlijk ding om te zien.

Denk dat de astra het inderdaad lastig gaat krijgen.

Captur vind ik ook erg leuk ding. Veel volwassener en zelfs een sportieve uitstraling. Zie ik mij best in rijden!

Zeg ook niet dat ik de 3 mooi vindt hoor, zo in het metallic zwart met die zwarte velgen viel hij me wel op in ieder geval.

Captur doet me echt helemaal niks, dan zie ik nog meer in de nieuwe 2008 eigenlijk, stuk stoerder, lijkt langer en lager, gewoon wat bonkiger ook.

Afschuwelijk die 3. Ik vind die c stijl echt vreselijk!
Eens!

Captur doet me echt helemaal niks, dan zie ik nog meer in de nieuwe 2008 eigenlijk, stuk stoerder, lijkt langer en lager, gewoon wat bonkiger ook.
Ben heel benieuwd naar de 2008 in 't echt. Op plaatjes vind ik de voorkant totaal uit verhouding. Captur vind ik ook een leuke wagen om te zien. Wat dat betreft vind ik de meeste huidige renaults echt mooi om te zien.

Eens met Jimmy! Zeker in Mazda-rood niets mis mee :)

Afgelopen week haalde ik een trailer vol nieuwe Corsa’s in. Ik vind het een leuke wagen geworden, we zullen ze op korte termijn wel meer gaan zien rijden :)

Wat betreft de e-**** aanbieding, die is erg interessant. Heb ‘m eens doorgerekend en die is, incl stroom, weinig duurder dan de alfa. Voordeel is dan uitstootvrij en relatief schoon rijden, nadeel is dat we dan geen auto meer hebben waar iets achter kan, het is een stevig bedrag elke maand en je zit er 4 jaar aan vast. Voor die tijd begint het vaak te kriebelen :D plus net een fors bedrag in de alfa gestoken, die moet ook nog gewoon even mee.

Focus vind ik wel een geinige, vond het helemaal niets toen hij werd voorgesteld en toen ik de eerste zag.. maar begint intussen lekker op het netvlies te liggen. Nieuwe Corolla ben ik ook van onder de indruk. En met mij vele anderen, zie hem veel rijden

Ik ga morgen met M even rijden met een e-Golf. Een e-up hadden ze helaas niet staan. M heeft nog nooit elektrisch gereden, dus ben benieuwd hoe ze het vindt. Een groene Citigo staat toch wel hoog op het lijstje, al is even de vraag wat verwarming met de range (en dus de kosten) doet, want ze stookt het graag warm in de auto.

Vandaag dus gereden met de eGolf. M is helemaal overtuigd van elektrisch rijden. Maarja, wel verpest door de luxe en het comfort van de Golf :D Zitten we dan ook serieus te overwegen, maar ik denk dat het toch een Citigo gaat worden...
Maar wat een onwijs fijn ding is dat toch, de eGolf! Had er al vaker mee gereden, maar nu echt direct na de Focus. Eigenlijk de eerste auto waarbij ik de Focus ineens ouderwets vind.

Zijn bij jullie de garages op zondag open dan?

Je hebt je vriendin dus overgehaald...;)

Ik zou persoonlijk niet zo snel in een citigo stappen. Als je dan toch gaat private leasen dan zou ik ook een gloedjenieuw model doen en niet in een model wat in de basis al flink wat jaren op de markt is.
Maar als jullie perse electrisch willen gaan rijden is het vast een van de goedkoopste oplossingen.
Ben overigens wel benieuwd wat je meer betaald tov een tweedehands citigo.

Hier in de bewoonde wereld zijn de dealers gewoon open, naja, de VW/Seat/Skoda/Audi dealers in Amsterdam dan :) Maar dat is nog geen kwartiertje bij ons vandaan.

Het is niet zo zeer het model, maar gewoon voor weinig geld per maand zo comfortabel rijden, want dat is elektrisch. Als je zaken als wegenbelasting, afschrijving, verzekering, onderhoud en brandstof bij elkaar op telt is ie waarschijnlijk zelfs voordeliger dan een tweedehands A-segmenter. De tarieven zijn nog niet bekendgemaakt, maar ik heb natuurlijk wat voorkennis ;)

We overwegen een Citigo maar maken een proefrit in een E-Golf om de vrouw over te halen. Gelukkig zeg je zelf al hoe belachelijk dat is. Totaal niet te vergelijken natuurlijk, op het elektrische gedeelte na inderdaad. ;)

En juist daar ging het om; rijden in een volledig elektrische auto. Aandrijflijn komt ook grotendeels overeen. Daarnaast is de Golf ook zeer gunstig geprijsd, daarom gaf de dealer ook deze optie toen ik naar een e-up vroeg.

Ik was dit weekend ook in amsterdam. Weekendje bij mijn zwager en schoonzus op bezoek. Ze hebben in het centrum van amsterdam een klein plekje en dus geen plek voor ons. Dus wij hebben geslapen in het Hotel. Mooie luxe kamer, uitzicht op het leidseplein. Beetje scheuren door de stad. Wat leuke dingen gedaan en het weer viel ook reuze mee :-D

Ohja, we waren met de Up!. Ideaal met parkeren op krappe plekjes in Amsterdam. Eigenlijk zijn die A segment auto's van tegenwoordig gewoon heel prettige wagentjes (tu) Wat meer vermogen zou wel prettig zijn maar eigenlijk volstaat het in 90% van alle ritjes meer dan prima, ook op de langere afstanden. Stil, prima stoelen, genoeg luxe en goedkoop.

Ik zag het op FB. Leuk!
Vrijdagavond was ik ook even in de stad, wat eten met een vriend van me. Leuke dynamiek in de stad, maar ik ben ook weer blij als ik thuis ben in t dorpje. Zou er niet willen wonen.

A-segmenters zijn top, zeker met de relatief korte afstanden in NL.

Dat klinkt als een gezellig weekend Joost. Amsterdam is best leuk, ik krijg alleen meteen koppijn van de wietlucht die er overal lijkt te hangen.
Doet voor mij veel afbreuk aan de verder mooie stad.

Wij gaan over 2 weken een weekend naar Haarlem. B d'r zus heeft daar een appartement, dus 1 nacht daar slapen en 1 nacht willen we ergens in de buurt een hotelletjes pakken.
Maar eens kijken wat daar in de buurt nog een aanrader is. We gaan met de Leaf, ben benieuwd of daar nog makkelijk E-parkeerplekken te vinden zijn.

Vandaag dus gereden met de eGolf. M is helemaal overtuigd van elektrisch rijden.
Herkenbaar:D Ik hoor ik eigenlijk iedereen positief over E-rijden, en logisch. Tov benzine/diesel is het stiller en je hebt altijd meteen vermogen. Enkel de beperktere actieradius kan in mijn ogen een minpunt zijn. Al wordt dat probleem steeds kleiner met de groeiende actieradiussen. Enkel als je uit een sportwagen komt en die lekkere brom mist, kan ik me het iets voorstellen dat je iets mist.

Vanwege de beperkte actieradius stap ik zelf nog niet over, al moet ik realistisch zijn; ik rij maar enkele keren per jaar meer dan de actieradius en als dat niet kan zullen we ook niet zulke tripjes boeken. En een EV is niet alleen stiller, maar ook veel minder getril etc.

@Ruud: Haarlem is ook een leuke stad! (tu)

Dat klinkt als een gezellig weekend Joost. Amsterdam is best leuk, ik krijg alleen meteen koppijn van de wietlucht die er overal lijkt te hangen.
Doet voor mij veel afbreuk aan de verder mooie stad.

Ik vind streden zoals Utrecht leuker dan Amsterdam, maar dat komt met name omdat die gewoon niet overladen zijn met buitenlandse toeristen. Wietlucht; ach ik zal het vast wel ergens hebben geroken maar vast niet overal en vind het niet zo storend. Voor een dagje best leuk maar ben altijd blij als ik weer weer weg ga.
We zijn ook nog naar Amsterdamse bos geweest en uiteraard familiebezoek dus zijn niet hele tijd in het centrum geweest. Alleen het hotel stond daar. Die had overigens wel eigen parkeerplekken, ook voor elektrische voertuigen. Wel opmerkelijk dat je overal waar ik kwam in Amsterdam in winkels en zo in het Engels werd aangesproken *-) in het hotel de receptiemedewerker kon geeneens Nederlands. Ook de parkeerman voor de deur (geen idee hoe die mensen heten) kon geen Nederlands. Voor mij geen punt omdat hier op het werk ook alles in het Engels gaat maar vond het wel opmerkelijk.
En het is dat ik af en toe gratis kan overnachten bij een bepaalde hotelketen, maar 430 euro voor 1 nacht is het absoluut niet waard *-)

In Amsterdam hangt inderdaad overal een wietlucht. Paar maanden terug ben ik er doorheen gefietst (ik vond parkeren te duur), dan valt dat echt op. Dat in het Engels worden aangesproken is ook wel irritant ja. Maar fietsen langs de grachten, dat is toch wel heel mooi!

Maar Marc, denk je dat 2020 een jaar word dat de astra F vervangen gaat worden? :} ik durf er mijn geld niet op in te zetten *-)

AsconaGT zei:
Maar Marc, denk je dat 2020 een jaar word dat de astra F vervangen gaat worden? :} ik durf er mijn geld niet op in te zetten *-)

Gelet het jaarlijkse aantal kilometers lijkt een e-Solex, een e-bike, een elektrische step of e-scooter er eerder te zullen komen...

e-solex.jpg
.

Ohh die e-solex is gaaf! :}

Gisteren met de up 33333 km gereden, schiet aardig op zo. Als het zo door gaat haalt hij de laguna met 144.000 in over een paar jaar

Die Solex is grappig maar dit is dan echt veel meer mijn smaak idee, ook elektrisch!

die kost ook meer dan het dubbele van de e-solex :O Ik vind het model wel leuk, maar als je met zo'n 'bruut' ding 40 km/h rijd (en op brom/fietspad in bebouwde kom maar 30 km/h mag) is toch een beetje knullig. En je zit ook met een helmplicht. Dan nog iets er bij en een jong gebruikte Twizzy voor de deur. Zit je tenniste droog, zonder helm en kun je de snelweg op als het moet en met meer acieradius

Ik zie zo snel geen recente prijs van die e-solex ( zie 1.595 Euro in 2008 ) maar die uit mijn voorbeeld is 3.300 Euro. Vergeleken met een beetje normale nieuwe bromscooter ( +/- 2.500 ) euro valt die prijs me dan best wel mee. Is echt wel een stoer ding waarbij je zeker wel gelijk hebt over uiterlijk vertoon en dan max 45 km per uur rijden.

Edit : Aanvulling. Je kan een extra accu kopen voor die elektrische scooter, actieradius verdubbeld dan naar 160 km. Ik zou dat ding ook zien om naast een auto te gebruiken, puur voor in de stad. Twizzy zou ook niet werken want kan ik niet laden. Voordeel van deze scooter is accu eruit halen, mee naar binnen nemen en daar opladen, dat gaat bij een Twizzy ook niet lukken.

Ik had laatst al vermeld dat ik voor het eerst een probleem had met mijn Laguna dat het gas bleef hangen, wat dus resulteert dat de auto gas geeft terwijl je dat zelf niet wil.

Trap je de koppeling in dan schiet hij in de toerenbegrenzer. Terug in een lage versnelling op laten komen en dan gewoon remmen zorgt er voor dat de motor weer tot rust komt en vervolgens niets meer aan de hand is.

3 weken geleden het gasklephuis gereinigd, die was aardig vuil en grote beurt gehad. 3 weken lang geen enkel probleem, maar vanmiddag weer. Ik reed in langzaam rijdend verkeer op de A1, dan is het erg vervelend als de auto ineens er vandoor schiet :| probleem niet opgelost. Ook geen foutcodes of iets. En aangezien hij 99% van de tijd prima rijd zonder ook maar een enkel probleem is het ook lastig storing zoeken

Best gevaarlijk Joost! :O Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn.

@elektrische scooter/Solex: best gaaf! Lijkt me wel wat.

Vandaag zijn de leaseprijzen van de eCitigo bekend gemaakt. Onder mijn collega's is ie erg populair, op een aantal afdelingen was het toch wel het gesprek van de dag :). Ik heb ook een offerte opgevraagd, denk dat t 'm wel gaat worden. Ik heb twee keer met de e-up! gereden en dat is echt top. En dan nu dus met een range van 260km.

Barri zei:
Best gevaarlijk Joost! :O Ik heb echt geen flauw idee wat het kan zijn.

@elektrische scooter/Solex: best gaaf! Lijkt me wel wat.

Vandaag zijn de leaseprijzen van de eCitigo bekend gemaakt. Onder mijn collega's is ie erg populair, op een aantal afdelingen was het toch wel het gesprek van de dag :). Ik heb ook een offerte opgevraagd, denk dat t 'm wel gaat worden. Ik heb twee keer met de e-up! gereden en dat is echt top. En dan nu dus met een range van 260km.

En dan 3 of 4 jaar private lease? Of nog langer.

Klinkt gevaarlijk Joost. Maar gauw naar laten kijken.
Je wilt niet dat je zwangere vrouw in zo'n situatie komt als zij eens achter het stuur zit.

Koopje die e-citigo. :} dat wel! Ten minste qua private lease. Qua koop natuurlijk wel belachelijk voor een model wat al heel wat jaartjes op de markt is en je drie tweedehandsjes op benzine voor kunt kopen.

Maar niks voor mij. Topsnelheid van max 130...zou ik me vreselijk aan gaan irriteren op de snelweg...

Barri zei:
Ik denk zelfs 5 jaar; M boeit dat echt niet namelijk :)

Precies mijn idee, vandaar mijn vraag. Hoe langer hoe beter joh als de prijs nu scherp is. Als het A-segment straks echt zo goed als verdwijnt wordt toch allemaal weer groter, zwaarder en duurder. En als maandbedrag nu acceptabel voor jullie is dan is datzelfde bedrag het over 4 of 5 jaar vast ook nog wel. (tu)

@Rob: zelfs met de Focus rij ik eigenlijk nooit harder dan 125 op de teller, dus 120. Of je mag maar 100, of het is druk :) Sowieso rijden we (zeker met de tweede auto) weinig snelweg. Alleen naar M haar ouders is de hele weg snelweg, maar dat gaat ook prima met 110.

@TL: dat is het mooie, het maandbedrag blijft gewoon gelijk inderdaad. Zitten nu wel te kijken of we voor de 'basis' gaan of voor de 'luxe'. Scheelt weer wat geld, maar dan heb je wel eentje waarbij je verder niks meer te wensen hebt en je je nergens aan hoeft te ergeren (verwarmbare spiegels, regensensor, lichtsensor, cruise control, verwarmde voorruit en stoelen (optie). Luxe probleem :D

Maar niks voor mij. Topsnelheid van max 130...zou ik me vreselijk aan gaan irriteren op de snelweg...
\
Ideaal, kan de boete op de snelweg straks nooit zo hoog zijn dat je je rijbewijs in moet leveren.:}

Ik ben wel benieuwd wat vrijdag uit de regeringskoker gaat komen, kwa maatregelen om de stikstofuitstoot te beperken.
Dat de snelheid op de snelweg naar 100 km/h gaat op veel weggedeelten is al wel zo goed als zeker, iets wat ik opzich niet erg vind nu ik de Leaf rijdt. Dan kan ik gewoon met het verkeer mee rijden en een redelijke actieradius over houden. :}

@ ** drieling: Ben benieuwd wanneer ze leverbaar zijn. Denk wel dat het voor veel mensen voldoende is om hun woon-werk km. mee te rijden. En als je 6.000 euro kunt besparen tov een Corsa is dat best geld.

@ Joost: Vervelend probleem. Ik kan je helaas ook niet met advies te zijde staan.

Je wilt niet dat je zwangere vrouw in zo'n situatie komt als zij eens achter het stuur zit.

gelukkig rijd ze niet vaak in mijn auto en gebruikt ze vrijwel altijd de up. Vooralsnog zal ze sowieso alleen in de Up rijden zolang het probleem kan optreden aangezien ik weet hoe het best getemd kan worden :} Verdachte nummer 1 is het gaspedaal (sensor). Maar omdat het zo sporadisch voorkomt valt er weinig te meten/controleren.

Vandaag zijn de leaseprijzen van de eCitigo bekend gemaakt. Onder mijn collega's is ie erg populair, op een aantal afdelingen was het toch wel het gesprek van de dag smiling smiley. Ik heb ook een offerte opgevraagd, denk dat t 'm wel gaat worden. Ik heb twee keer met de e-up! gereden en dat is echt top. En dan nu dus met een range van 260km.

Uit nieuwsgierigheid; waarom niet een -e-Up! of Mii electric? Zag dat de prijzen vrijwel gelijk waren en de uitrusting leek mij ook vrijwel het zelfde. Kan mij voorstellen dat een Up in restwaarde iets beter doet en daardoor misschien zelfs een fractie goedkoper?

Ik begrijp de keuze wel (tu) je zult zien dat je de focus vaak gaat laten staan. Tenminste; dat is nu hier thuis met de Up wel zo. Ja je rijd wel met een oud model; maar heb nog niet hetidee dat een Up in ieder geval echt gedateerd rijd of oud aan voelt. Wel zijn auto's zoals een Picanto mooier afgewerkt en nóg meer volwassen geworden. dat wel.
Sowieso denk ik dat autofabrikanten lang door gaan met de modellen voeren in het A segment gezien de ontwikkelingen heel snel gaan en kostentechnisch gezien hoog zijn voor een kleine auto met kleine marges.

Sowieso denk ik dat autofabrikanten lang door gaan met de modellen voeren in het A segment gezien de ontwikkelingen heel snel gaan en kostentechnisch gezien hoog zijn voor een kleine auto met kleine marges.
Zeker als je ziet wat er weg valt. De Karl, 108, C1, Aygo.....vallen straks ineens veel kleintjes weg. Bizar ook als je de verkoopcijfers van Opel ziet afgelopen maand. De verkoop van de Karl stagneert (is alleen uit voorraad leverbaar) en dus zakt Opel helemaal weg. Ben benieuwd of de Corsa dit straks goed kan maken.

Die kost is inderdaad goed te behappen Berry.
Ik zou zelf voor de luxe versie gaan, 25,- per maand meer maar het gemak van cruise controle en regen/lichtsensor en 16 incl LMV's zoudne het wel doen, dan nog 1.65 extra voro een witte en je bent klaar. 226,64 per maand. en dan alleen stroom laden.

Terug
Bovenaan