Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Astra F zei:
Bij de auto aangekomen werd ik wel opgewacht door één van de bestuurders, die een prent had gekregen. Die was niet zo blij, maar heb hem maar ff in goed Twents te woord gestaan. Toen droop hij wel af:)

Ergens heb je nog geluk dat hij gewacht heeft...
Voor hetzelfde geld had hij zijn frustratie botgevierd op de Leaf (krasje hier, deukje daar...)

je maakt jezelf wel sympathiek met zo'n elektrische wagen... cool smiley

:}

moest wel een beetje lachen na het lezen van ruuds verhaal. zie het al helemaal voor me

Ik snap ruud wel hoor, je wil zelf natuurlijk ook geen prent of gezeur. En als EV rijder ben je gewoon afhankelijk van die palen. Verbaas mij wel dat ze een boete hebben gekregen. Heb wel eens gehoord dat de EV borden geen officieel bord is en dus daar geen wettelijke bekeuring voor uitgeschreven kan worden. Maar dat is dus veranderd?

Ik heb mij ook wel eens schuldig gemaakt dat ik even snel een boodschap moest doen en alles vol stond en 2 lege EV plekken. Met het idee, een boete kunnen ze toch niet geven, maar wel dus...

Zijn de plekken met een laadpaal verboden terrein voor niet elektrische auto's?

Ja, het is wettelijk vastgelegd waarbij er 2 borden zijn:
- Parkeerplaats voor EV auto's voor het laden. Hierbij is de restrictie dat de kabel moet zijn aangesloten aan de auto en paal om te laden.
Het is dus niet zo dat als de accu vol is, je een bekeuring krijgt als je de auto laat staan.
- Parkeerplaats voor EV auto's.
Dit is om elektrisch rijden te stimuleren, je hoeft hier dus niet te laden.

Klik!!

Weer wat geleerd :)
Heb overigens nog nooit op zo'n plek geparkeerd, maar de verleiding om het te doen is er meermaals geweest. Zeker als het druk is in een parkeergarage en de EV plekken bij de in/uitgang zijn nog vrij....
Hier op het werk overigens hetzelfde. Beetje gebrek aan parkeerruimte, zeker als je iets later bent maar EV plekken zijn er (ondanks de vele EV auto's) vaak nog wel. Policy is hier overigens wel dat EV auto's na het volladen verplaatst moeten worden, maar geen idee of dat ook daadwerkelijk gebeurt.

Die discussie hebben we hier ook. Helaas is het nu niet de policy om 'm te verplaatsen als ie vol is. Gevolg: veel laadplekken waar de hele dag GTE's staan... Ik heb de Ford er ook wel eens neer gezet overigens, maar alleen toen het erg hard regende :D

Mijn auto staat vandaag ook pal voor de deur op een bezoekersplek. Er was op de reguliere plekken geen plaats meer, dus zou ik in de straat achter het pand moeten parkeren (die ook al aardig vol stond) en dus een eind door de regen moeten lopen. Daar had ik geen zin in en ik was vanmorgen ietwat aan de laten kant, dus nood brak wet :}

Ik ben vandaag mooi met een 'eigen merk', dat moet onze directie goed doen ;) :D
Heb een **** IV 1.8 mee, de Focus is zojuist weer voor twee jaar goedgekeurd! Wel bijzonder: auto is van juni 13. APK termijn is 4-2-2 voor een benzine. Eerste APK dus juni 17. Ik kocht 'm in nov-17 met een nieuwe APK (best gek, de vorige was ook nog anderhalf jaar geldig). Dan zou ik zeggen dat een APK nu tot 8 jaar na 1e registratie zou gelden: juni 2021, maar hij geldt tot nov-21.

Dat is wel raar inderdaad. Ik had als garage wel gezegd er zit nog bijna 2 jaar APK op. Dat laten we maar mooi zo :) Nu loop de datum van APK niet helemaal synchroon met de eerste toelating. niet dat dat erg is, maar wel opvallend :)

Net terug van een afspraak in Franstalig België, deze ochtend om 07.10 vertrokken, om 10.00 had ik een afspraak in Herstal. Dat is normaal 1 uur[ en 40 minuten rijden, daar kwam dus zomaar een heel dik uur bij want ik was 10.02 op bestemming.. Terug ging het dan wel lekker vlot :)

Corsa 20SEH zei:
Net terug van een afspraak in Franstalig België, deze ochtend om 07.10 vertrokken, om 10.00 had ik een afspraak in Herstal. Dat is normaal 1 uur[ en 40 minuten rijden, daar kwam dus zomaar een heel dik uur bij want ik was 10.02 op bestemming.. Terug ging het dan wel lekker vlot :)

Wapens gaan kopen?
Bij Herstal denk ik immers spontaan aan FN.

electric-machine-gun-new-gen-mk46-mod-0-fn-herstal-black-cybergun-002074.jpg

hahaha nee geen wapens gaan kopen, afspraak bij een transporteur, en daarna met een buitendienst collega die woont in Luik gaan lunchen.

Parkeren..nooit een probleem mee. Ben altijd hartstikke vroeg op het werk (vanmorgen zeven uur) en heb nog alle keuze! Op een later moment wordt het een stuk lastiger!

Vanmiddag ternauwernood aan een laserende motoragent ontsnapt. Stond bij een snelheidsbeperking naar 100 op de snelweg te laseren (ik reed flink harder) maar haalde net in en zat daardoor auto tussen hem en mij..;)

Heb een **** IV 1.8 mee, de Focus is zojuist weer voor twee jaar goedgekeurd! Wel bijzonder: auto is van juni 13. APK termijn is 4-2-2 voor een benzine. Eerste APK dus juni 17. Ik kocht 'm in nov-17 met een nieuwe APK (best gek, de vorige was ook nog anderhalf jaar geldig). Dan zou ik zeggen dat een APK nu tot 8 jaar na 1e registratie zou gelden: juni 2021, maar hij geldt tot nov-21.

Bijzonder!
Ik ben net overgegaan naar de jaarlijkse keuring..;) de 4-2-2 regeling is geweest..:)

Ik gok dat hij een kind heeft :}

die van ons staat om 6 uur ook wel eens naast ons bed, dan proberen we hem nog rustig te houden maar met een beetje pech zit ik 6.30 aan de ontbijttafel. Soms denk ik ook wel eens, kan beter vroeg naar het werk gaan. Ben ik er ook om 7 uur, lekker voor de files uit, en ben ik om 15.30 vrij :D (en dus 15.50 thuis)

Dat zou ik ook niet trekken nee, 08.00 op maandag en dinsdag, en de rest van de week om 09.00 omdat ik dan Lize naar school breng :).

De Mégane heeft nu nog APK tot sept 2020, is van 2012 die valt dan vanaf 2020 in het jaarlijks keuren zeker.
DE BMW mag binnen een maand, maar daar is maar krap 3000 km mee gereden, ben toch aan het denken om iets "goedkopers" in de maand te kopen. staat eigenlijk meer stil dan dat hij rijdt.

Heb al moeite met volhouden om dagelijks om 6 uur mijn bed uit te komen, 7:10 uur in de auto te zitten en om 8 uur op m’n werk te zijn...
vooral tussen 6 en 7 ben ik niet vooruit te branden, wil dan rustig ontbijten en de sanitaire dingen doen, dat red ik gewoon niet in een uur :O

Vanmiddag ternauwernood aan een laserende motoragent ontsnapt. Stond bij een snelheidsbeperking naar 100 op de snelweg te laseren (ik reed flink harder) maar haalde net in en zat daardoor auto tussen hem en mij..
Lucky you!!

Dat zou ik ook niet trekken nee, 08.00 op maandag en dinsdag, en de rest van de week om 09.00 omdat ik dan Lize naar school breng
Mijn eerste gedachte is "man, wat ben je dan laat thuis". Maar bij 8 uur op een dag en een half uur pauze (eigen tijd) kun je dan nog om half 5 naar huis. Dat is wel prima, of half 6 als je om 9 uur begint.

De Leaf is opgehaald, ik rij vandaag in een Nissan juke. Buiten dat het ding er niet uit ziet, een plastic fantastic interieur heeft en je wel heel erg op de bok zit.....zit er wel een fijne turbomotor in. Maar zet ik hem naast de Mokka van m'n vader, dan moet je wel heel idioot zijn om voor de Juke te kiezen.

Nee joh, zo'n Juke is toch veel leuker dan een Mokka? :)

Ik begin altijd zo tegen 8.30 en ga rond 17.15 a 17.30 weer naar huis. Met kinderen is het inderdaad wel vroeg op staan ja, in die fase zit ik (nog) niet :)
Ik trek er 's ochtends ook ruim een uur voor uit, heerlijk rustig aan doen :)

@Rob: niet zo racen he! :D

@Jimmy: wauw, dat zijn weinig kilometers! Had je bij nader inzien niet beter de BMW kunnen verkopen en de Aygo kunnen houden?

Ik sta om kwart over 6 op. Ga rond 7 uur weg en ben dan om kwart voor 8 op mijn werk.

Morgenochtend ( woensdag is mijn vaste vrije dag ) de Omega ophalen. Met de trein naar Barendrecht en 2 uur later in de Omega stappen.
Heb er zin in ! Mijn 28e auto :-)

Geinig die verschillen..bij ons gaat de wekker eigenlijk altijd om 5.15.
Dat heeft eigenlijk vier redenen..
a) mijn vrouw werkt in de zorg en moet om 7.00 starten (6.30 vertrekken); dan ben ik toch wakker
b) s ochtends moet er hoop gebeuren, hond uitlaten dochter naar de opvang, enz..
c) ik werk 4x9 en wil ook beetje op tijd thuis zijn
d) door vroeg te beginnen en beetje op tijd naar huis ontloop je de massa op de snelweg. Veel fijner en geen files.

Maar denk dat dat een groot verschil is met de randstad. Naar mijn gevoel begint iedereen daar veel later. Hier zit het gros van de collega's rond 7.00-7.30 wel op kantoor.

Ik gok dat hij een kind heeft grinning smiley

die van ons staat om 6 uur ook wel eens naast ons bed, dan proberen we hem nog rustig te houden maar met een beetje pech zit ik 6.30 aan de ontbijttafel. Soms denk ik ook wel eens, kan beter vroeg naar het werk gaan. Ben ik er ook om 7 uur, lekker voor de files uit, en ben ik om 15.30 vrij big smile smiley (en dus 15.50 thuis)

Nee hoor. Mileentje slaapt lekker uit tot 8.00-8.30. geen punt. We moeten haar s ochtends juist vaak uit bed trekken..;)
Dat laatste is dus ook mijn insteek. Vroeg beginne is ook vroeg naar huis en heb je ook nog wat aan de avond die ook vaak druk is met vergaderingen en sport.

Ik begin altijd zo tegen 8.30 en ga rond 17.15 a 17.30 weer naar huis. Met kinderen is het inderdaad wel vroeg op staan ja, in die fase zit ik (nog) niet smiling smiley

Ook zonder kind deden wij het zo..;)

@Rob: niet zo racen he! big smile smiley

Kreeg van mijn ouders ook al een reprimande...dachten dat de bandenslijtage aan mijn rijgedrag lag..denk ook dat er wel een kern van waarheid inzit..;)

@Ruud, Ik werk iedere dag toto 17.30. ben ik om 17.45 thuis :)

@ Berry, nee want de Aygo had een lekkend dak/raam/rubbers dat niemand opgelost kreeg.. Maar in kosten, ja dat wel.> maargoed ;) zolang ik niet onder de brug hoef te slapen.

De Leaf is opgehaald, ik rij vandaag in een Nissan juke. Buiten dat het ding er niet uit ziet, een plastic fantastic interieur heeft en je wel heel erg op de bok zit.....zit er wel een fijne turbomotor in. Maar zet ik hem naast de Mokka van m'n vader, dan moet je wel heel idioot zijn om voor de Juke te kiezen.

Vind alle Nissans altijd nog erg plastic-achtig..daar lopen ze echt nog wel achter op de andere merken. Juke is wel een geinig ding hoor!

Ik heb ook nog wel even serieus naar een Mokka gekeken..zijn nu ook prima betaalbaar maar heb er echt niks mee.

Zow Rob, wat een tijden zeg!! 5.15uur de wekker, brrrrr.
Lijkt me voor de kleine op ten duur ook een aanslag, zeker als ze naar school moet. Dan valt ze 's middags in slaap in de klas. :}

Ik sta meestal 6.15uur op, zit ik 6.55 in de auto en 7.20uur op t werk. Dan werk ik tot 16.30uur/17.00uur.
In 't seizoen is alles aan half uur vroeger.

Ik wil binnenkort op t werk nog wel in gesprek. Door het all-in contract mis ik de mogelijkheid om overuren te maken en vakantiedagen te sparen.
Cker nu B er is, wil je ook wel eens een langer weekend kunnen pakken.

Volgens mij ben ik de enige die vrijwel altijd om 17.00 uur al thuis is (en om 7.30 vaak vertrekt :} D 's middags ophalen, eten koken, soms nog wat andere klusjes. Als B dan thuis komt om 18.00 uur kan ze zo aanschuiven en hebben we nog een behoorlijke avond over. Laatste tijd wel 1 dag in de week tot 20.30 ivm drukte.

Overuren krijg ik dus wel vrijwel allemaal betaald. Ga ik een functie(schaal) hoger (en daarbij een hoger salaris) dan hoort het tot op zekere hoogte bij je functie en heb je die uren niet. Had vorige week toevallig gegeken, heb nog 11 weken staan aan vakantie uren en tijd voor tijd uren bij elkaar :} Heerlijk! Soms middagje hier en daar. uurtje eerder weg waar nodig. Ik doe daar allemaal niet zo krampachtig over omdat ik er toch genoeg van heb. December gaan er wel aardig wat vanaf
Maar overgrote deel word gewoon uitbetaald, waar ik nog geen concreet doel voor heb :T

Zo te lezen maar je standaard al overuren, of je moet een contract voor 43 uur hebben
Eens. Dagelijks minimaal 8,5uur aan t werk, meestal 9. Dus gemiddeld bijna 44uur per week, is al 6 overuren.
En dan af en toe nog de zaterdag, al heb ik dat wel veel minder gemaakt als voorheen. Maar ik wil wel weer dat die uren gaan tellen.

Ga ik een functie(schaal) hoger (en daarbij een hoger salaris) dan hoort het tot op zekere hoogte bij je functie en heb je die uren niet.
Dat is bij ons ook zo, al vind ik het niet altijd helemaal fair. Ik mag absoluut niet over mijn loon klagen, maar vind vrijstelling van uren een heel vreemd iets. Dan kun je nooit voor extra vakantiedagen werken. En die vrije tijd wil ik wel meer hebben, x leuke dagjes samen doen enzo.

Midje!

Afgelopen weekend lekker in Nunspeet gebivakkeerd. Op zondag 34km over de veluwe gefietst (elektrisch) en bij vrienden op bezoek: heerlijk!
Gisteren alle meubels verkocht/weggebracht, vanavond laminaat eruit en dan hopelijk volgende week nieuwe vloer en meubels (telefonisch toegezegd, echter nog niks bevestigd... dus kijken hoe lang we in de puinzooi zitten)

@ Frank: gefeliciteerd met jullie nieuwe thuis!

@ Ruud: mooi verhaal :D Wist ook niet dat het strafbaar is om op zo'n laadplek te staan

@ werktijden: 08.30 beginnen en om 17.00 met gierende banden op huis aan. Overwerk doen we hier niet aan: 'als je het niet in 8 uur kan redden, moet je harder werken' en de kans is dat als ik er eerder dan 08.30 ben, het kantoordeel nog niet van slot is. Erg relaxed dus allemaal.

Ik kan slecht vroeg op staan, dus ben altijd laat eruit. Ga liever 's avonds langer door als het nodig is.

Heb eigenlijk altijd van 8.30 tot 17.00 gewerkt.
Bij mijn vorige baan op het laatst van 7.30 tot 16.00, puur om de files te ontwijken ( wat goed lukte ).
Mijn broer heeft het prima voor elkaar nu ( semi-overheid ), bedrijf is vorig jaar best een flink stuk verhuisd waardoor hij opeens veel woon-werk verkeer heeft.
Maar omdat hij op 2 dagen in de week de kinderen uit school deed halen heeft hij "afgedwongen" om op die 2 dagen nu vanuit huis te werken.
Op de andere 3 dagen begint hij super vroeg, dacht iets van 6.00-6.30 uur ( ook om files te ontwijken ) en ook dan is hij op tijd thuis om de kinderen van school af te halen. (tu)

Sanoma zei:
Afgelopen weekend lekker in Nunspeet gebivakkeerd. Op zondag 34km over de veluwe gefietst (elektrisch) en bij vrienden op bezoek: heerlijk!
Lekker hoor! Naar Vierhouten en Elspeet geweest of meer langs de randmeren?

Wij zitten nu een midweek in Drenthe, vlak in de buurt van Richard gok ik zo.
Wat een mooie omgeving zeg (zegt iemand die de Veluwe gewend is :)) en vooral hoe rustig het hier is.

Lochem is voor Joost onderweg van/naar Schiphol

Ons dorp ligt aan de A1, die draai ik op en dan is het alsmaar rechtdoor naar Amsterdam. Dan kom je niet langs Lochem :} Maar voor jullie westerlingen is het waarschijnlijk allemaal daar 'ergens in het oosten" ;)

Lochem ligt ook in de Achterhoek, wij wonen in Overijssel / Twente.

Maar ik kom er soms wel bij in de buurt, als je mij PB stuurt Jimmy moeten we even zien of er iets te regelen valt

@ Joost, en de overigen bewoners in het Oosten.. Ik heb inderdaad geen idee waar het allemaal ligt :). Ik kom er ook zelden, dus dat maakt het nog lastiger.

Ik zal zelf even een datum prikken om ze op te halen, heb ze al betaald dus hij houdt ze gewoon vast voor mij.

Afslag Bathmen, dan is het nog maar een klein stukje tot Lochem hoor :)

Ik kan m'n collega vragen het eens op te pikken voor je, als ie bij z'n ouders is. Liggen ze in ieder geval al in midden Nederland.
En nog gekker; ik speel tijdelijk bij een orkest mee waarvan de dirigent in Roosendaal woont B)

Kleine wereld is het toch he... Als het iets kleins was zou ik dat echt top vinden, maar het is wel een station kofferbak vol :) Ik haal ze op een zondagochtend even op.

Deze wilde ik ook nog even met jullie delen.

Dit is het land van waar 95% van de auto's van Koreaanse afkomst is, waar het overgrote deel van de auto's zwart / wit / grijs is. Een auto ouder dan 10 jaar word hier al gezien als oud barrel en kom je zelden oudere auto's tegen, laat staan young/oldtimers. Vroeger waren ze hier niet rijk en voertuigen buiten Korea zat een enorme heffing op waardoor vrijwel alles onbetaalbaar is geworden of soms überhaupt niet werd toegestaan.

Ben ik ongeveer 1,5 uur buiten de hoofstad rijden op een groot industrieterrein, kom ik deze super glimmende rode oudere Ferrari tegen, mooi rood lintje er omheen. Wat een verademing tussen al het andere spul :D Bij het hotel staan wel eens Ferrari 's en andere dure auto's maar dat is altijd vrijwel nieuw. Helaas had ik geen tijd om hem even nader te bekijken

48941890522_d820418e09_b.jpg

Dat is ook hier een unieke verschijning, bijzonder hoe dat soort auto's toch altijd zo opvallen. Enerzijds de kleur, maar vooral de vorm en doordat ze zo laag zijn.

Gisteren een spoed bezoek van Ferdinand gehad, die bleek letterlijk om de hoek op een vakantiepark te zitten :D
Bakkie koffie gedaan, kort bijgekletst, kort bandjes getrapt en óf een verschil ontdekt m.b.t. de keyless entry óf Ferdinand iets nieuws geleerd :}

Mijn auto gaat namelijk automatisch (met kort de claxon) op slot als je de deur achter je dicht gooit, Ferdinand drukt altijd het knopje op de handgreep in.

Ik druk ook altijd het knopje op de handgreep om te vergrendelen. Als ik weg ga gaat de claxon ook kort even af. Super vervelend. Laatst bij tankstation was ik vergeten, een vrouw die net langs mijn auto liep schrok zich rot :} nog leuker was dat ze toen volgens mij heel boos naar die gene keek die achter het stuur zat. Maar daar zat dus niemand :}

Het is misschien ontzettend kinderachtig, maar ik laat dat dus gewoon altijd gebeuren. Sterker nog, het is gewoon uit te zetten (althans in mijn auto) en heb het expres aan gezet :p
Het heeft zeker een half jaar geduurd voordat mijn vriendin er niet meer van schrok als we ergens parkeerden :D

Ik kwam er vanmorgen achter dat er ineens camera's en extra belijning waren aangebracht op de N381 :O
Nu had ik al eens gelezen dat ze daar een trajectcontrole gaan installeren, maar had niet verwacht dat dat nu al zou zijn. Ik rij op dat stukje altijd stevig te hard, want de weg is rustig, dubbelbaans, goed asfalt, geen zijwegen, ruime in/uitvoegstroken, super overzichtelijk etc.
Zojuist even opgezocht, maar ze gaan het eerst nog testen en wordt pas eind dit jaar in werking gezet.

Heeft overigens weer weinig met veiligheid te maken (zie bovenstaand), maar puur met geld verdienen. Meeste mensen houden zich daar ook verbazend goed aan de snelheid (afgezien van o.a. die ene Astra elke ochtend/ middag :p).
Ach, rijden we op dat stukje vrolijk nog even verder op de cruise control en kan daarna alsnog het gas er op :)

Mwoah..mensen zich goed aan de snelheid houden op de n381...vandaag twee keer overheen gereden naar Wildlands en reed toch geregeld spul 120+..

Kom er geregeld en er wordt daar altijd stevig gereden. Trajectcontroles zijn natuurlijk een perfect middel om mensen aan de snelheid te laten houden. Ik denk dat met onverwachte snelheidscontroles veel meer geld wordt binnen gehaald.

Ik begin mijn buik vol te krijgen van de A7. Dagelijks ongevallen met files omdat mensen weer op mekaar zitten. Zit er bijna dagelijks in. Deze week drie keer uit het werk.

Die weg is een 100 weg toch?
Was laatst op de heenweg per ongeluk bij noord Sleen er op gekomen, eerste mogelijkheid om er af te gaan was 13 km verderop 8-)
Nou ja, mooie sight seeing gehad langs Westerbork en omstreken :)

Die controle viel me laatst ook al op in de Flevopolder op de vogelweg.
Eerst: “hé, een beveiligingscamera”
2 km verderop (en 40km/u te hard): “hé, nog een beveiligingscamera...”
Even later: “het zou toch niet...” :O

Gelukkig ook nog in testfase, heb er wel van geleerd.. ;)

Rob, is de A7 daar soms veel drukker geworden of is het rijgedrag veranderd? Limiet van 100 invoeren kan helpen.

Trajectcontroles, ik zag ze ook al op de Zuilense Ring (klein stukje maar) en de weg tussen Eembrugge en Bunschoten, bijna het hele traject. Ook zo'n weg om net ff iets harder dan 80 te rijden. Als het rustig is vind ik 80 toch net ff te langzaam.

Ik heb vorige week met twee vrienden een V70 gekocht voor de handel, eentje van eind 2007. Net even een rondje mee gereden. Ik ben zelf aardig weg van Volvo's. Toch heb ik nu gemerkt dat de Focus mij beter past: een V70 is duidelijk zwaarder en comfortabeler/zweviger. Echt een totaal andere auto. Zeker niet verkeerd, maar ik mis het lichtvoetige en sportieve.
Overigens wel een erg mooie auto, uiteraard qua specs helemaal goed. Komt uit Duitsland, gewoon om eens te proberen of het wat is en of het loont :)

Barri zei:
Ik heb vorige week met twee vrienden een V70 gekocht voor de handel, eentje van eind 2007. Net even een rondje mee gereden. Ik ben zelf aardig weg van Volvo's. Toch heb ik nu gemerkt dat de Focus mij beter past: een V70 is duidelijk zwaarder en comfortabeler/zweviger. Echt een totaal andere auto. Zeker niet verkeerd, maar ik mis het lichtvoetige en sportieve.
Overigens wel een erg mooie auto, uiteraard qua specs helemaal goed. Komt uit Duitsland, gewoon om eens te proberen of het wat is en of het loont :)

Foto ?

En is trajectcontrole op de A1 tussen Eemnes en Bunschoten ?

Foto zal ik binnenkort even uploaden!

Trajectcontrole is op de provinciale weg aldaar, niet op de A1. Overigens zou dat ook wel mogen, ik rij daar toch nooit 130. :)

Mogguh!

Van 't weekend de test tussen de Passat en de Insignia bekeken.
Ik weet niet welke uitvoeringen ze tegenover elkaar gezet hebben, maar in de praktijk zie je wel een verschil kwa beleving in het voordeel van de Passat.
En okay, de Passat was meen ik rond de 8.000 euro duurder. Maar kruis bij Opel nog wat opties aan, en een automaat erin....dan kon het verschil ook nog wel eens behoorlijk slinken.

De Insignia is Opels topmodel, de Grandland is dat als SUV.....maar dit zie je in het interieur naar mijn mening te weinig terug. Cockpit lijkt echt een kopie van die uit de Astra.
Niet dat met de cockpit van de Astra wat mis is, maar voor een segment hoger had ik wel wat meer verwacht. Dit komt ook wel uit de test.
Daarnaast een erg groot verschil in kofferruimte, terwijl de Insignia ook nog langer is. Dat vind ik wel een gemiste kans.

Wel een opsteker voor Opel dat hij het op gebied van rijeigenschappen wint van de Passat. En feit dat Passat maar nipt wint is toch ook een compliment opzich.

Hotdog zei:
Die weg is een 100 weg toch?
Was laatst op de heenweg per ongeluk bij noord Sleen er op gekomen, eerste mogelijkheid om er af te gaan was 13 km verderop 8-)
Nou ja, mooie sight seeing gehad langs Westerbork en omstreken :)

Die controle viel me laatst ook al op in de Flevopolder op de vogelweg.
Eerst: “hé, een beveiligingscamera”
2 km verderop (en 40km/u te hard): “hé, nog een beveiligingscamera...”
Even later: “het zou toch niet...” :O

Gelukkig ook nog in testfase, heb er wel van geleerd.. ;)

100 inderdaad en idd. zijn de afslagen hier wat verder uit elkaar :D
Door dat laatste gebeuren hier in de regio dus ook regelmatig ongelukken van mensen die dus wel keren op de weg met gigantische (dodelijke) klappers als gevolg....

Dat moment van "hé camera..." had ik vorige week dus. Vanochtend stond er al een bord dat het systeem in testfase is. Hopelijk valt het versturen van de boetes nog niet onder het testen :}

Ik begin mijn buik vol te krijgen van de A7. Dagelijks ongevallen met files omdat mensen weer op mekaar zitten. Zit er bijna dagelijks in. Deze week drie keer uit het werk.
Rob, is de A7 daar soms veel drukker geworden of is het rijgedrag veranderd?

Sinds ik werk en dus redelijk wat kilometers maak, merk ik dat het eigenlijk overal een stuk drukker is geworden met inderdaad files op plekken waar dat voorheen nooit het geval was. In de regio van Rob en ook die van mij wordt dat dan 9 van de 10 keer veroorzaakt door een ongeval, waarvan ik mij even zo vaak af vraag hoe ze het voor elkaar hebben gekregen.

En okay, de Passat was meen ik rond de 8.000 euro duurder. Maar kruis bij Opel nog wat opties aan, en een automaat erin....dan kon het verschil ook nog wel eens behoorlijk slinken.

volgens mij had iemand beide kentekens bij RDW vergeleken en de cataloguswaarde van beide exemplaren op basis van kenteken zoals ze daar stonden. Daar zat niet veel tussen

EDIT; even uit nieuwsgierigheid gechecked; de passat is 46118 en insignia 45123 zoals ze daar staan. verschil is dus nog geen 1000 euro (!) Tel daar een automaat bij op en de insignia is duurder dan een passat.

Wel een opsteker voor Opel dat hij het op gebied van rijeigenschappen wint van de Passat. En feit dat Passat maar nipt wint is toch ook een compliment opzich.

Het is net hoe je het ziet en kun je alles wel goed praten. De passat is in de basis stuk ouder, als je dan als insignia verliest op vrijwel alle punten, zelfs ruimte waar zo'n pakezel het van moet hebben en totaalwaardering is dat gewoon niet goed. Ik vind de Insignia wel veel mooier om te zien (tu) als occasion zou ik die ondanks de mindere punten verkiezen boven de passat.

Terug
Bovenaan