Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

De bi-colors zijn inderdaad de mooiste velgen voor op een K. Kleur van jouw eerste is zeker heel mooi maar erg zeldzaam, ben altijd wel voor blauw of groen voor op een auto.

Dat donkere groen is idd fraai, ook met die wielen. (tu) Ik heb echt nog nooit in een astra K zelf gereden, alleen een x naast gezeten . Het zwaarlijvige van de J en insignia A kan ik wel zeker beamen.

Mogguh!

Lekker druk in huize Sanoma; beetje ziekjes, druk op het werk, druk met voorbereidingen voor een jubileumconcert, komend weekend een weekendje naar Nunspeet en begin november een rondje klantbezoeken in het zuiden des lands.De komende 4 weken dus genoeg te doen!

@ Hans: gefeliciteerd met de nieuwe job! En mooi vooruitzicht voor de vakantie (tu)

@ Astra/Insignia: blijf de 'oude' modellen mooi vinden. Vooral zo'n tourer als Rob heeft: mooie uitvoering ook.
Hier in de wijk staat een full options insignia met die mooie 'deksel' velgen: staat mij toch wel aan hoor. Jammer van het gewicht...

Vergelijkbaar met onderstaand:
0-6992d612-5f54-448b-8cbb-95b74723b5e2.jpg

Mogguh!!

@ Hans: Gefeliciteerd met de nieuwe job.

@ Rob: Droogtescheurtjes in banden van 2 jaar oud? Dan kan ik niet plaatsen.
Maar groot gelijk dat je deze keuze hebt gemaakt. Je weet nu wat je hebt met deze auto, daarnaast zitten onder een andere auto veelal ook geen nieuwe banden meer. Maargoed, het is altijd weer een flinke financiële aderlating.

Ik snap je opmerking ook dat de Insignia A geen kanshebber is als opvolger. Ik vind het model na de facelift echt gaat (zeker als CT in leuke kleur), maar zoals je zelf aan geeft is het gewicht de boosdoener. Je ziet het maandelijks weer in de vaste lasten, moet er een pittige motor tegenover zetten en kwa rijden merk je het ook.

Dit weekend met de brandweer naar Gent geweest. Samen met de collega's genoten van een boottocht, brouwerijbezoek, terrasjes en lekker eten. We hadden een prima hotel midden in het centrum, echt top! Nadeel was dat de terugreis minder voorspoedig verliep, de bus die ons ophaalde had geen koeling voor de motor (spanrol kapot dus snaar geknapt), wat resulteerde in geen werkende airco en kachel op standje sambal. Zo telkens een 20 min gereden totdat de bus weer aan de kant moest om te koelen.
Zo naar Autotron gereden, waar een andere bus ons zou ophalen. En wat is autotron een oude zooi geworden zeg, ooit een naam.....nu een rommel.

Autotron doet pijn aan je ogen ja. In mijn herinnering een geweldig park met een mooi museum. Nu een vrij troosteloze evenementenlocatie.

@ Rob, ik weet nog wel een Astra K die volgend jaar uit de lease komt :T
Bekende historie, sportief bereden, maar altijd netjes warm gereden en van binnen en van buiten netjes. Alhoewel ik wel steeds meer gebruikers plekjes begin te vinden aan de buitenkant waarvan ik mij afvraag waar ze vandaan komen :(

Als je wilt vraag ik vandaag de overnameprijs nog voor je op :p
[size=x-small](moet je alleen het ST gedeelte er even bij denken)[/size]

Jouw auto is perfect Richard..Led, 1.4T en de bi-colors..en als extraatje leer. Denk alleen dat je kilometerstand ook al aardig oploopt.

Zo een staat dus ook bij mijn dealer maar ga echt spijt krijgen van het gemis van het ST gedeelte. Onze hond wordt komende week 9 en begint fysiek al wat minder te worden. Tildrempel is met zijn 34 kg no go en op de achterbank wil ik hem het liefst niet hebben. Zeker als we daar ook nog eens een tweede kindje hopen te mogen huisvesten.

Heb nog even lopen grasduinen. Aug 2016 heb ik de Pirellis aangeschaft. Ik rjjd zo'n 17k per jaar maar heb er s winters natuurlijk ook winters onder.
Vind ze dus redelijk vlot er doorheen. Maar komt ook echt wel door mijn rijstijl. En deze Pirelli's kleven aan de weg maar zijn ook vrij zacht.

Astra staat weer klaar en zal nog even vragen of ik toevallig de oude banden vanmiddag nog kan bekijken.

Ik snap je opmerking ook dat de Insignia A geen kanshebber is als opvolger. Ik vind het model na de facelift echt gaat (zeker als CT in leuke kleur), maar zoals je zelf aan geeft is het gewicht de boosdoener. Je ziet het maandelijks weer in de vaste lasten, moet er een pittige motor tegenover zetten en kwa rijden merk je het ook.

Insigania A met 1.6T weegt gewoon al dik 1500 kg. En dan zijn de prestaties ook nog maar matig. Nee..vind ze prachtig maar ben nu wel overtuigd.
Echt heerlijk vlotte auto die astra K 1.0T.. komt uitstekend mee op de snelweg.

Ik zit nu op iets meer dan 136.000km, auto gaat eruit bij 160.000km. Met 17k per jaar kun je dan nog wel even vooruit, maar een auto met rond de 100k is dan wel prettiger.
Met een hond is een hatchback idd minder praktisch. Nu is onze hond met haar 12kg wat handzamer. Op lange ritten ligt ze dus in de kofferbak (zonder hoedenplank) waar we haar in tillen. Erin springen kan ze met haar 15 jaar nog prima, maar dat krast zo op de bumper.
Op korte ritjes in de buurt zit/ligt ze voor de passagierstoel waar je dan ook nog prima kunt zitten, nooit op de stoel of achterbank.

De volgende hond gaat +/- 50kg wegen, dus o.a. is een station straks wel een pré eigenlijk.

@ 1.0T, ik heb er ook al meermaals in gereden. Ook van andere merken. Die blokken zijn prima, zeker in de bebouwde kom, maar bij invoegen op de snelweg merk je dat het 100pk toch niet echt meer van deze tijd is. Zelfs de 125pk Focus die ik had voelde wat futloos aan op hogere toeren.
Plus dat een drie-cilinder een bepaalde karakteristiek heeft die het geheel wat minder soepel maakt, stationair rollen in de file lukt meestal niet echt lekker en in de 3e versnelling een rotonde over ook niet (zeg ik o.b.v. van vier verschillende drie cilinders die ik heb gereden).
Zijn kleine minpunten, maar in de basis volstaan die blokjes echt wel (tu)

136k is me veel teveel..dan zit ik zo weer op 200k. nee...liefst max rond de 100k.

Dat gevoel bij invoegen heb ik met deze dus echt niet....trek hem zo door naar 140 en dank de korte bakverhoudingen en de pit van de motor is invoegen of even snel inhalen echt eenvoudig. Ik heb nog gecheckt of deze echt 105 pk heeft maar is toch echt zo.

lus dat een drie-cilinder een bepaalde karakteristiek heeft die het geheel wat minder soepel maakt, stationair rollen in de file lukt meestal niet echt lekker en in de 3e versnelling een rotonde over ook niet (zeg ik o.b.v. van vier verschillende drie cilinders die ik heb gereden).

Klopt..herken ik..dan merk je dat ze uit balans raken en gaan bokken. Het rijdt prima maar een viercilinder rijdt echt fijner.

Zelfs de 125pk Focus die ik had voelde wat futloos aan op hogere toeren.
Ik moest erg wennen aan het invoegen op de snelweg: geen dieselkoppel meer. Maar juist bovenin begint ie wat extra te leven.

Bijzonder dat de Astra 1.0T zo kwiek voelt! Ik vind die nieuwe blokjes ook wel fijn. Heb natuurlijk ook die Golf gehad met 2.0 met 115pk, dat was wel ff wat anders.

Mogguh,

Ik dacht dat de meesten hier op Toyo's reden*-)

Bij de plaatselijke dealer staat een best fully loaded Insignia B hatch met een 2.0 Diesel.
Die prijs is echt bijzonder laag.....23.000 euro en 70.000km op de klok. Man, wat een keldering van prijzen voor grote diesels.

Ik rij ook niet op Toyo's :) Zomers op Falken, 's winters op Gislaved.

@Ruud: ja, diesels schrijven best hard af nu. Zonde en deels onterecht, want het voorbeeld wat je noemt lijkt me een zeer fijne auto.

Voor de kilometervreter met een privé auto wordt het dan wellicht toch nog interessant.
HSB is een klap hoger en het prijsverschil tussen diesel en benzine is niet meer zo groot als dat het geweest is, maar een jonge gebruikte diesel met weinig km's die duizenden euro's voordeliger is maakt het dan misschien toch wat sneller duidelijk als gedacht misschien.

Diesels zullen vast niet populairder worden, dus je zult hem dan wellicht wel op moeten rijden omdat inruilen een crime is t.z.t.

Ook ik rijd geen toyo's meer....wat ik ook weet is dat ik geen Pirelli's meer bestel..heerlijke band om te rijden maar schrok me gisteren de pleuris hoe ze er onder mijn astra uit zagen. Ik heb ze nog even bekeken bij de dealer. Ze hadden inderdaad droogtescheuren maar dan in de middenprofielen....en op sommige plekken zag je inderdaad al canvas. Daarnaast was het profiel ook al minimaal...erg snel vind ik na drei jaar, het feit dat er ook winters onder zitten en ik de C3 nu ook vaak gebruik.

Bij de plaatselijke dealer staat een best fully loaded Insignia B hatch met een 2.0 Diesel.

Klopt..er staan ook diverse Insignia Country Tourers met diesel en die kosten echt geen drol meer...
Maar die dingen zijn echt megazwaar en erg matige prestaties.

Ik rijd op Toyo's :).

@Rob, Dat is inderdaad niet goed dat dit zo snel kan, ik moet wel zeggen door de steeds strengere eisen aan banden, dit komt de levensduur niet altijd ten goede.

Richard zei:
De volgende hond gaat +/- 50kg wegen, dus o.a. is een station straks wel een pré eigenlijk.
Ik voel een Cane Corso aankomen *-)
Of werd het een rhodees?

@Hans, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Erg leuk zeg!
Respect ook voor de 11 jaar bij je oude werk. Had je vooraf niet verwacht toch?

@banden, bij de Astra lagen er bij aflevering Bridgestone turanza’s onder. Die liggen er nu na 76500km en bijna 2 jaar nog steeds onder. Op 2x 6 weken winterbanden na dan.. ik verwacht er tot na de kerst mee te rijden, dan staat de teller wel op 90K. Maar ik kan nu al zeggen, ze zijn nog lang niet op, er zit nog zat profiel op, dus wss zullen ze dan weer 30K mee kunnen..

Hotdog zei:
@Hans, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Erg leuk zeg!
Respect ook voor de 11 jaar bij je oude werk. Had je vooraf niet verwacht toch?

Dank Ferdinand !

Nee zeker niet, Mijn maximum dienstverband staat op bijna 6 jaar..... Ik wil, nu het nog kan ( qua leeftijd ) nog 1 of 2 x switchen.

Vanmiddag ga ik kijken bij een originele bijna 19 jaar oude Omega met 122.000 km ervaring. Die wil ik (deels) gaan inzetten voor woon-werk verkeer.
Niet volledig maar ik heb geen zin om mijn Insignia binnen no time naar de 100.000 km te rijden. Waarom dan een Omega ? Omdat het een grote, qua aanschaf, betaalbare auto is en met deze kilometerstand nog een tijdje mee kan.
Een Corsa of kleiner zie ik niet zitten.

Een Omega, die zie je toch ook niet meer iedere dag!

11 jaar in dienst, dat is niets joh.. 1 december zit ik alweer 12.5 jaar bij Toyo :)

Klopt..er staan ook diverse Insignia Country Tourers met diesel en die kosten echt geen drol meer...

Insignia's A wel, maar Insignia's B zijn toch niet zo zwaar? (tov de grootte?). Die zijn ook nog fors aan de prijs. Zou hier best een insignia B CT op de stoep willen hebben alleen nu nog véél te duur

Nu alle huis projecten zijn afgerond begint het mij ook wel eens te kriebelen om te sparen voor een andere auto ergens begin volgend jaar, maar elke dag gaan mijn gedachten de andere kant op.

De reden nummer 1 is dat is een keer wat anders wil
Reden 2 is meer luxe plus veiligheid (misschien ook automaat), kan nu geen MP3 afspelen / streamen, om maar iets te noemen. Het blijft een 12 jaar oude auto.
Reden 3 is dat volgend jaar nieuwe distributieriem op moet, 2 banden, + groot onderhoud en wat andere zaken die aandacht nodig hebben. Ondanks ik de weg via via weet gaat het mij wel zo'n 1000+ euro kosten. Auto heeft er geen schuld aan, immers heb ik vrijwel nooit echt kosten gehad de laatste jaren en is dit gewoon onderhoud.
Reden 4 is dat de laguna heel hard geveerd is. drempels moeten echt stapvoets genomen worden. Hoef geen zwefend tapijt maar iets meer comfort is prettig

Redenen om het niet te doen;
- Nadat ik die 1000 euro heb geïnvesteerd in de laguna kan ik ook weer een hele poos verder zonder gekke dingen verwacht ik
- Qua ruimte, prestaties kom ik niets te kort. Kleur is nog steeds mooi, stuurt geweldig. Meer luxe en wat moderne multimedia is fijn maar ook daar is prima mee te leven natuurlijk
- Er moet een flink geldbedrag bij als ik weer wat moois en leuks wil en vooruit wil met de nodige afschrijving
- eigenlijk weet ik niet precies wat ik wil als volgende auto. Nr 1 kandidaat is een 520i of 528i (2.0 turbo) Touring van (2010 / 2011). Maar ook daar wisselen de gedachten regelmatig. Insignia A 2.0T vind ik na de facelift wel mooi maar ondanks de 250PK is hij een stuk langzamer dan een minder krachtige en grotere 5 serie en verbruik van Insignia stuk hoger, wegenbelasting ongeveer gelijk.

Dus denk er nog maar even over na :}

Sparen is alvast begonnen, ;) en er is ook wel wat gespaard. Maar heb nog geen idee waarvoor eigenlijk :} Sparen zonder concreet doel vind altijd wel lastig

Andere auto tzt, of toch maar weer iets in het huis investeren voor vloerverwarming en andere vloer op de benedenverdieping en/of keuken. Zowel auto als huis zijn niet strikt noodzakelijk of urgent maar beide wel fijn om iets een stap in te maken

Midje!

Ik had ook Toyo's, tot S. er 2 kapot reed... nu liggen er weetikveelwatvoormerk onder.

Grappig: ik had hier een privémail van de nieuwe eigenaar van mijn 6 cilinder Vectra nut smiley
Positief bericht? ;)

Nu alle huis projecten zijn afgerond begint het mij ook wel eens te kriebelen om te sparen voor een andere auto ergens begin volgend jaar, maar elke dag gaan mijn gedachten de andere kant op.
Ohja, dat heb ik het afgelopen jaar ook gehad... vooral omdat het onderhoud de volgende keer in de papieren gaat lopen. Maarja: een andere auto koop je er ook weer niet van. Dus nu toch maar gewoon wat andere projecten opgestart want autozoektocht liep toch op niks uit. Ooit komt er wel eens wat anders ;)

Iemand trouwens nog de aanbieding van Private Lease voor de VW E-Golf gezien? Knappe aanbieding!

AsconaGT zei:
Sparen is alvast begonnen, ;) en er is ook wel wat gespaard. Maar heb nog geen idee waarvoor eigenlijk :} Sparen zonder concreet doel vind altijd wel lastig

Andere auto tzt, of toch maar weer iets in het huis investeren voor vloerverwarming en andere vloer op de benedenverdieping en/of keuken. Zowel auto als huis zijn niet strikt noodzakelijk of urgent maar beide wel fijn om iets een stap in te maken

Dat is bij mij nog steeds een groot voordeel van nieuwbouw en een VVE, hoeft niets aan het huis te gebeuren en kost me verder niks! ;)

Indirect betaal je het ook, via VVE, neem aan dat daar ook maandelijks voor word betaald? Ik heb het huis diep in de crisis voor 'weinig' verkocht. Wel wetende dat er wel wt modernisering hier en daar nodig is. Voordeel van dingen in het huis stoppen is dat het meerwaarde is van de woning, zeker iets als vloerverwarming en zo. Geld in een auto steken is na enkele jaren verdampt.

AsconaGT zei:
Indirect betaal je het ook, via VVE, neem aan dat daar ook maandelijks voor word betaald?

Ik betaal iets van 170 Euro per maand aan de VVE.
Daarvoor krijg ik al het onderhoud, opstalverzekering, glasverzekering, glazenwassers, onderhoud parkeerterrein incl. beplanting, stroom verlichting gebouw, schoonmaak van gezamenlijke ruimtes etc. En het allergrootste voordeel, ik hoef niks te regelen, uitzoeken of plannen. Geloof dat volgend jaar voor het eerst alle kozijnen geverfd gaan worden, volgens de begroting iets van 110.000 Euro :}

Maar een VVE heeft ook een bestuur nodig, meestal bestaand uit bewoners. Daar zit jij dus niet in? En ga je wel naar de vergaderingen?

Barri zei:
Maar een VVE heeft ook een bestuur nodig, meestal bestaand uit bewoners. Daar zit jij dus niet in? En ga je wel naar de vergaderingen?

Uhm. Ik denk dat ze zich nog steeds afvragen wie toch die ene gozer is die echt nog nooit op een vergadering geweest is. :} Maar we hebben idd een bestuur bestaande uit bewoners, met een kascommissie enzo. We hebben wel ook een professionele partij in de arm voor boekhoudding, notulen, regelen vergaderingen etc. Maar hou me daar allemaal niet mee bezig verder. Heerlijk. ;)

Ach ander auto..het kriebelde bij mij ook even en moest even flink slikken na de onderhoudsbeurt maar hij rijdt weer heerlijk! Dat verzacht de pijn weer wat..;)
Der moet altijd weer een bak geld bij.

Het touchscreen bijvoorbeeld is leuke spielerei maar na twee dagen had ik het ook wel gezien en mis het nu eigenlijk totaal niet.
Wat ik echt wel mistte is xenon of led..als je altijd weer overstapt in een halogeen auto valt me het licht vooral bij regen echt zwaar tegen.
Dat is echt een eis bij een andere auto.

Insignia's A wel, maar Insignia's B zijn toch niet zo zwaar? (tov de grootte?). Die zijn ook nog fors aan de prijs. Zou hier best een insignia B CT op de stoep willen hebben alleen nu nog véél te duur

Uh..ik had de B even gemist..ik heb het inderdaad over de A..;)

Indirect betaal je het ook, via VVE, neem aan dat daar ook maandelijks voor word betaald?

Ik betaal iets van 170 Euro per maand aan de VVE.

Ik vind het altijd een bak geld bovenop je hypotheek. Ik verspijker per jaar echt geen dikke 2.000 euro aan die componenten. Schilderen doe ik zelf eens in de drie jaar, ramen wassen en verfwerk reinigen doe ik zelf en verder heb ik weinig onderhoud aan het huis. Ja de tuin een beetje maar dat heb je bij een appartement niet.

Mijn zus en zwager betaalden ook altijd een fors berrag in een flat die op instorten stond en er gebeurde geen drol mee. 13 verdiepingen hoog met heel veel appartementen..volgens mij konden ze van die spaarpot een nieuwe flat haast laten bouwen..heel ondoorzichtig altijd..zou ik niet mee akkoord gaan.

@Rob Tsja, je hebt sierpaarden en werkpaarden. B) Wat mij betreft krijg ik voor dat bedrag een hoop rust en vrije tijd terug. Als jij ooit problemen hebt met een dak of een kozijn of een schuurtje of wat dan ook kost het jou ook geld en vooral tijd en moeite, zal allemaal ooit vervangen moeten worden. Je eigen huis verven kost je ook een hoop geld en tijd iedere paar jaar, je hebt allerlei materiaal nodig wat ook weer ergens opgeslagen moet blijven, ladders of stijgers, kwasten, rollers, verfblikken, schuurmachine etc. Natuurlijk kost het mij wel iets per maand maar al met al is het wat mij betreft prima, dat is wat mij betreft 1 van de voordelen van een appartement met VVE, zoals ik al zei is het bedrag al inclusief aardig wat verzekeringen ook. Ik bespaar waarschijnlijk weer heel veel geld op gebied van verwarming bijvoorbeeld. ;)

Edit : Owja. Ik wil jou wel eens de ramen zien zemen of de kozijnen zien staan schilderen op 8 en 9 hoog. ;)

Total Loss zei:
Barri zei:

Uhm. Ik denk dat ze zich nog steeds afvragen wie toch die ene gozer is die echt nog nooit op een vergadering geweest is. :} Maar we hebben idd een bestuur bestaande uit bewoners, met een kascommissie enzo. We hebben wel ook een professionele partij in de arm voor boekhoudding, notulen, regelen vergaderingen etc. Maar hou me daar allemaal niet mee bezig verder. Heerlijk. ;)
Heerlijk, maar ik vind het ook wel wat asociaal.

Barri zei:
Total Loss zei:
Barri zei:

Valt toch wel mee? Je kan toch niet met alle tig bewoners in het bestuur en er zijn altijd bewoners die voorop staan en het voortouw nemen in deze. Zo is de voorzitter van het bestuur net een paar jaar met pensioen en hem bevalt deze "leidende" rol prima.

Tsja,

Ik lees het wel. Je bent liever lui dan moe. :}

Ik vind het juist wel lekker om aan het huis te klussen. Vind ik geen straf. Sinds de kleine is het wel wat lastiger.
Onderhoud aan onze woning stelt bij ons weinig voor. Zoals ik zei eens in de 3-4 jaar schilderen. Kost me weekje tijd, 4 blikken verf en leen steiger van buurman.

Ik begrijp ook dat jij weinig keuze hebt..;) maar vraag me echt af in hoeverre je die vve bijdrage terug ziet. Zeker bij zon nieuw appartement waarin jij zit.

Ik lees het wel. Je bent liever lui dan moe. grinning smiley

Klopt, mede mogelijk gemaakt en versterkt dankzij gezondheid klachten.

En inderdaad zie je bij nieuwbouw weinig terug van de betaalde VVE bijdrage maar dat geeft ook niet, VVE is altijd onderdeel van onder een gezamenlijk dak wonen, zeker in de grote steden niet meer dan normaal. Daar tegenover staat ook dat ik nooit tegen onverwacht hoge kosten of tegenvallers aan zou kunnen lopen. Alleen de CV-ketel zou het kunnen begeven, grote uitgaven zoals een dak vervangen of kozijnen vervangen worden allemaal gedragen door de VVE indien nodig.

Had vorige week trouwens bezoek, dacht heel even dat hij op het dak ging landen maar uiteindelijk zette hij hem op het veldje naast het gebouw neer.
Ding was echt wel heel erg dichtbij!

72751169_10215792856923220_4753307733174779904_n.jpg

Geen Heli dek op jullie appartement? :}

Niet sociaal, aan de andere kant niet zo heel erg. Maar als een meerderheid een keuze heeft gemaakt voor bijvoorbeeld roze kozijnen en ze komen bij jou alles een ander kleurtje geven, dat je niet moet zeuren dat je het er niet mee eens bent :} Plus als je zelf een keer iets wil bepleiten en je voor het eerst je gezicht laat zien, zorgt ook niet voor veel draagvlak.

Mijn zwager zit ook in een amsterdam in een oud appartementencomplex met deels koop en deels huur. huurders hebben andere belangen dan woningeigenaren. iedereen heeft andere ideeën en op elke verdieping en vaak conflicten + dat er ook nog een verhuurder / woningcoöperatie tussen zit. Een heel gedoe dus.

Ik vind het juist wel lekker om aan het huis te klussen. Vind ik geen straf. Sinds de kleine is het wel wat lastiger.
Onderhoud aan onze woning stelt bij ons weinig voor. Zoals ik zei eens in de 3-4 jaar schilderen. Kost me weekje tijd, 4 blikken verf en leen steiger van buurman.

hier precies zo, ik vind het niet erg en overigens ook reuze mee vallen qua kosten. Het is de tijd die ik soms niet heb. Soms is het ook gewoon heerlijk om buiten met 'simpel' werk bezig te zijn

Andere keuken heb je met een 'normaal' huis/appartement ook. Vloerverwarming is gewoon een upgrade je die kunt doen (of niet). Beide niet nodig maar wel fijn om een keer te veranderen. Net als een andere auto :}

Overigens, vanavond had ik iets geks, ik had vanmorgen al dat ik in de 6e versnelling vol gas had gegeven en toen los voor de afrit en de auto ging als een speer nog door accelereren. Ik schrok me de pleuris! Met remmen de kwam de auto weer tot rust.
Maar vanavond gaf ik met invoegen op de snelweg volgas in de 4 en toen wilde ik naar 6 schakelen maar toen bleef dus blijkbaar weer het gas plakken. Met dat ik de koppeling in trap gelijk vol in de toerenbegrenzer :O Een paar seconden dacht ik even, wat is de beste keuze wat ik nu kan maken, uiteindelijk heb ik hem weer in de 4 gezet en met slippende koppeling het toerental omlaag gehaald en toen ging het weer terug naar normaal. Echt niet goed dus.

De auto is ook toe aan een beurt, dus gelijk mijn onderhoudspersoon gebeld, zaterdagmorgen krijgt hij verse olie, bougies, interieurfilter, remmen en zo even goed controleren en alles nalopen en dan gelijk gasklephuis even goed reinigen. Ik vermoed dat deze flink smerig is en daarvoor blijft plakken bij vol gas

Wow Joost, dat is niet best! Gelukkig goed afgelopen, maar dat is wel heel gek!

@Marc: mooi dat er andere bewoners zijn die wel voldoening halen aan het leiden van een VVE, vaak zie je dat helaas anders. In jouw geval is het dan ook niet zo'n issue als je niet actief aanhaakt inderdaad (al weet ik niet hoe je buren daar over denken... :) ).

@Joost.. Herkenbaar.. Ik heb exact hetzelfd emet de 7 gehad, alleen bij mij was de gaskabel gerafeld en als ik het gas ver intrapte dan bleef de gerafelde kabel aan de mantel steken.. Nieuwe gaskabel en problem solved.. Bij jou zal het met reinigen inderdaad verholpen zijn vermoed ik.

hier gebeurt veel onderhoud ook zelf, niet altijd makkelijk als je ook wat met het gezin wilt doen in het weekend als het dan eens goed weer is. Maargoed, wat schilderen/schoonmaken en tuinen vind ik nooit ene probleem, als ik er maar de tijd voor maak.

Gas blijft dus gewoon hangen, met een gaskabel nog wel te verwachten maar de Laguna zal toch een elektronisch gaspedaal hebben denk ik?
Hopelijk is de oorzaak snel gevonden en het euvel goedkoop weer verholpen.

Met de Astra in het begin ook wel eens verrast door een auto die vanzelf gas geeft. Het is de enige auto die ik ken waarbij de cruise control niet direct uit gaat als je de koppeling intrapt. Als je dus op de motor afremt door terug te schakelen, dan geeft hij na het schakelen gewoon weer gas bij om op snelheid te komen *-)
En als je tijdens het accelereren middels de cruise control op schakelt geeft hij ook gewoon gas terwijl je dus de koppeling hebt ingetrapt tijdens het schakelen *-)

B Real zei:
Met de Astra in het begin ook wel eens verrast door een auto die vanzelf gas geeft. Het is de enige auto die ik ken waarbij de cruise control niet direct uit gaat als je de koppeling intrapt. Als je dus op de motor afremt door terug te schakelen, dan geeft hij na het schakelen gewoon weer gas bij om op snelheid te komen *-)
En als je tijdens het accelereren middels de cruise control op schakelt geeft hij ook gewoon gas terwijl je dus de koppeling hebt ingetrapt tijdens het schakelen *-)
Dat eerste kan ik me iets bij voorstellen, de auto heeft nog niet het signaal gehad om af te remmen..
Maar dat laatste, bij accelereren opschakelen dat de auto tussendoor gas geeft was mij nooit opgevallen.. ga ik straks even testen (tu)

Edit: getest, maar beide zijn niet voorgekomen. Na 4 seconden de koppeling in trappen gaat de CC op pause. En bij de CC hervatten naar de vorige snelheid kan je gewoon opschakelen, het gas laat dan los tot je de koppeling weet opgelaten hebt.

Mogelijk heb je deze fenomenen bij de eerste softwareversies gehad...

Volgende week op vakantie, midweek naar het midden van Drenthe. Althans, m’n gezin een midweek en ik alleen het midden van de midweek... maandag en vrijdag gewoon werken. Dus een mid-Drenthe mid-midweek :D

Vanmorgen laguna grote beurt gegeven, gasklephuis was heel smerig dus die ook goed schoongemaakt

Nu zien of dat inderdaad het probleem was, iig kan het daar niet meer aan liggen en heeft de auto allemaal nieuwe filters en schone olie.

Mogguh allen, laat ik ook weer eens iets van me horen.

Ik lees een nieuwe baan (gefeliciteerd Hans), uit de hand gelopen onderhoud (altijd balen Rob) een auto die uit zichzelf vol gas verder gaat (schrikken Joost) en uiteraard hersenspinsels over nieuwe auto’s. Blijft leuk om over te fantaseren en soms word je geholpen omdat de auto onderhoud gaat vragen of een contract afloopt.

Wij zijn gisteren verhuisd. De afgelopen weken hebben we hard gewerkt om het huis verhuisklaar te krijgen, eigenlijk komt het neer op wat wandjes sausen en poetsen. En vooral dat laatste kostte erg veel tijd, ze hadden er een beetje een smeerboel van gemaakt. Maar, we zijn over en ben erg blij met het plekje!

Tussendoor moest de Alfa voor APK. Nu zo’n 190k op de klok, beurtje, gebroken veer, teveel speling op een draagarm en remblokken achter versleten. Al met al bijna €900,- verder. Zaten we niet per se op te wachten, maar we kunnen weer een jaar vooruit. Dat kon wel eens het laatste jaar worden ook, in beide dorpels vonden ze een roestgat :O is natuurlijk te repareren, maar geen idee wat dat kost en ik ben wat angstig voor wat ze gaan aantreffen als ze daarin beginnen te breken. Bovendien staat er nog een flinke verbouwing voor de deur, die het nodige zal gaan kosten en waarvoor ik graag de spaarcenten als reserve naast een flinke pot onvoorzien achter de hand hou. De Corsa is -tikkeltje saai, maar wel welkom- still going strong :)

Ja ik dacht laatst nog aan je nieuwe huis Frank, je bent dus over? Ben benieuwd ! :-D Wanneer staat de verbouwing gepland?

Draagarmen is volgens mij een zwak punt van die alfa's (net als BMW's in die tijd). Gebroken veer is ook geen schande met deze km stand en blokken achter idem. Maar blijft altijd zuur om zoveel geld achter te laten. Beginnende roestplekken is heel goed te verhelpen zonder grote kosten. Als je er te lang mee wacht dan kan het wel flink vervelend uitpakken. Ik zou de garage vragen te beoordelen (zonder al te veel breekwerk) wat het roest inhoud en de rest van de auto ook dan is het gewoon door knallen, 2 plaatjes inlassen en door.

Ik had bij de Focus ook al beginnende roest, zie mijn 'mijn auto' topic. Viel me toch wel wat tegen...

Frank, wonen jullie nu alleen in het huis tot de verbouwing, of je ouders ook al? Dacht me zoiets te herinneren.

Hier zitten we even te kijken naar private lease; we beginnen toch het private leasen van een Citigo-e IV te overwegen. Binnenkort eens rijden met de huidige e-up! voor het gevoel. Zeker icm personeelsvoordeel is de Citigo-e IV geen gekke aanbieding en M ziet elektrisch rijden wel zitten.

Mogguh!

Goed om te horen dat de verhuizing gelukt is, Frank! Veel plezier op jullie mooie plekje!

@ barri: roest op het subframe.....vind ik iets minder ernstig dan op de carrosserie. En zag dat je toch de raampjes heb laten tinten..;) mooie verbetering!

Ik wil de achterruit van de c3 nog eens laten doen..de zijramen zijn al getint maar achterruit mag van mij ook nog wel wat donkerder.

Private lease..heb er ook weer even naar gekeken nav de onderhoudsbeurt van de Astra. Maar valt me toch altijd vies tegen wat het maandelijkse bedrag wordt als je behoorlijk wat kilometers maakt en een wat luxere, snellere en duurdere auto aanschaft. Dan maar effe lekker doorsparen en iets aanschaffen wat echt van mezelf is.

Mogguh!

@ Frank: Mooi dat jullie over zijn. Veel geluk gewenst in het nieuwe huis!

Vrijdag met de Leaf naar Utrecht gereden. Onderweg ff 10 min snelgeladen en met 60% accu aangekomen op bestemming. Daar zat in de woonwijk een laadpaal, dus daar heen gereden om te laden. Stonden er op de 2 parkeerplaatsen benzineauto's geparkeerd:|. Dus heb mijn auto op een grasveld/stoep gezet om te laden, maar liep daardoor wel de kans op een parkeerboete. Daarop ervoor gekozen om de politie te bellen en hen op de hoogte te stellen van de situatie. Ze zijn uiteindelijk gekomen en de foutparkeerders weg gestuurd, daarna belden ze terug om aan te geven dat de plek vrij was en het verzoek of ik mijn auto dan ook wil verplaatsen. (tu)
Bij de auto aangekomen werd ik wel opgewacht door één van de bestuurders, die een prent had gekregen. Die was niet zo blij, maar heb hem maar ff in goed Twents te woord gestaan. Toen droop hij wel af:)

Leuk is het niet om mensen er op deze manier bij te lappen. Maargoed, wil zelf ook geen risico lopen op een forse parkeerboete omdat een ander bewust parkeert waar het niet hoort. Bij vertrek was de auto net vol, en konden we op gewoon tempo naar huis rijden, waar ik met 10% accu aan kwam. :D

Dat heb ik mij dus al een tijdje afgevraagd. Zijn de plekken met een laadpaal verboden terrein voor niet elektrische auto's?
In mijn beleving zijn het parkeerplekken net als alle anderen en zou ik er dus ook mogen staan, maar zo is het dus blijkbaar niet helemaal.

Overigens kun je tegenwoordig als invalide beter een elektrische auto kopen dan een invalidekaart aanvragen, dan sta je nog gunstiger geparkeerd :T

Maar mag je er dan ook staan met een EV als je niet laadt... En wat is 'niet laden'? Geen stekker er in, of stekker er in en auto vol?

Terug
Bovenaan