Ik was er ook gisteren, met t werk.
Sowieso vond ik het erg klein: BMW deelt de hal met Opel en Hyundai, de volgende hal stonden alleen maar toeleveranciers. De hal erna stonden toeleveranciers en Wey, Honda en Ford. De hal daarna was dicht! Daar tegenover klassiekers (net als Techno Classica struikel je er over de 500SL's en Porsches), de Audi hal is weg, Audi zit bij Volkswagen in de hal. En Mercedes zag er ook wat treurig uit omdat het vrij leeg was en je een kale ongebruikte tribune zag in de zaal.
De modellen:
- Corsa: leuk model, beetje Seat Ibiza. Leuk puzzeltje hoe ze daar 18 accupakketten in hebben gekregen. Dezelfde accupacks zag ik op de stand van Bosch. Wel gek dat de elektrische Corsa dezelfde achterbumper heeft, maar dan met een half maantje in de uitlaatuitsparing...
- i10: leuk model! Wel grote 'panelgaps', maar een interessant model voor NL. Erg net interieur!
- Defender: wat een groot en lomp ding! Die viel me echt tegen. Gewoon een 20% te groot, terwijl ie niet eens ruim is bij de derde zitrij bijvoorbeeld.
- Ford Puma: best klein en laag. Dat vak in de kofferbak is echt grappig. Volgooien met ijs en bier

- Honda E: wat een leuk ding! Wel een gekke plek voor de laad-aansluiting, zo midden voorop. En het had best een driedeurs mogen zijn: achterin heb je niks te zoeken als je boven de 1,5m bent. Dashboard en materiaalgebruik is fantastisch!!
- Mercedes: plugins met een serieuze accu en een veelbelovende EQV!
- Skoda Kamiq: als je er in zit is het gewoon een ruime Arona. Maar hij oogt wel een beetje gek als crossover. Maar wel een auto voor nuchtere mensen, dus zal het wel ok doen.
- Superb facelift: gewoon echt een knappe auto. Geen lijntje teveel, helemaal goed.
- Citigo-e/Mii electric/e-up!: interessant voor de Nederlandse markt. Voor het oog niet bijzonder uiteraard.
- Porsche Taycan: gaaf model, beetje Alpine achtig. Materiaal op het dashboard is wel erg treurig! Deed me aan Trabant denken. Touchscreen in de middenconsole hoeft ook niet.
En dan de belangrijkste, de Volkswagen ID.3. Na de Kever en de Golf zou dit de derde 'levensfase' van Volkswagen moeten worden. Nou, daar had ik wel iets meer van verwacht. Qua multimedia, aandrijflijn en dat icm prijs is het een interessant ding, maar het materiaalgebruik en de afwerking vind ik erg tegenvallen. Goedkope deurpanelen, gekke materialen op het dash en stoelen, lelijk afgewerkte rand buiten rondom de ruiten, gekke zwarte kap op de motorkap, afzichtelijke stickers op de C-stijl (die nu al kapot waren en los zaten). De ID.4 lijkt qua materialen en afwerking wel beter, viel me op.
Maarja, als totaalplaatje is de ID.3 wel een bijzonder ding. Trekhaak ook grappig: voor een fietsendrager, de haak is verstopt achter de kentekenplaat!