Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Als de wagen vanop een vaste camera in beeld gebracht werd, dan kost het enkel de camera aan- en weer uitzetten als extra-tijd.
En ik kan me echt niet voorstellen dat een tweede mecanicien de hele tijd naast de man loopt die het onderhoud uitvoert om daarbij alle werkzaamheden met een handcamera te filmen.

Denk je niet dat hij van te voren alles zelf eerst heeft nagelopen en gecontroleerd heeft alvorens hij dit filmpje heeft gemaakt?

Je wil met inspecteren toch 2 handen vrij hebben, goed voelen met 2 handen of er speling zit, etc. Met een camera in de hand komt dat de inspectie niet ten goede. Het is aan de manier van filmen en de bepaalde hoeken die worden aangenomen is het ook geen body cam zoals men dat van de politie kent.

Mogguh!!

@ Camerabeelden: Ik vind het een typisch voorbeeld van hoever we tegenwoordig doorslaan met gebruik van techniek. Ik ga er vanuit dat hij dit filmt met een bodycam, gezien een monteur te duur is om na de werkzaamheden alles nog weer eens tien minuten langs te lopen. Tevens zie je dan juist niet wat er kapot was en vervangen is.

Gisteren nog een stukje open gereden. 's ochtends fijn met stoelverwarming en kachel aan.....'s middags de auto maar ingewisseld voor de fiets :}

. Ik ga er vanuit dat hij dit filmt met een bodycam, gezien een monteur te duur is om na de werkzaamheden alles nog weer eens tien minuten langs te lopen.

lijkt mij sterk een bodycam, zo krijg je nooit fatsoenlijk de motorruimte er op zoals hier gefilmd is. Of hij moet over de auto hebben gelegen als je recht van boven in de motorruimte wil filmpen *-) om maar niet te spreken van de onderzijde waar recht omhoog word gefilmd :}

Ik denk echt dat hij alles goed heeft nagelopen, alles uitgebreid heeft gevoelt en gezien. En vervolgens met een handcamera/tablet of iets alles opnieuw gefilmd heeft. Maar ken wel iemand die werkt bij de garage aldaar. Als ik hem eens spreek zal ik hem eens vragen.

Gisteren nog een stukje open gereden. 's ochtends fijn met stoelverwarming en kachel aan.....'s middags de auto maar ingewisseld voor de fiets

was idd fris gisterenmorgen, maar heerlijk cabrio weer. Ik had ook 's middags lekker de auto gepakt B):}

Was gisteren een mooi dagje om met de Kever op pad te gaan, dus dat maar eens gedaan. Ik rij er ook heel weinig mee, maar toch weer zo'n 120km erbij gezet. Meer dan 10% wat ik er in sommige jaren mee gereden heb :D
Ik zit soms wel te denken om 'm weg te doen voor iets waar ik meer mee zou rijden, maar ik kan het niet over m'n hart verkrijgen 'm te verkopen dus dat gebeurt niet :)

Dat filmen is echt over de top, nergens voor nodig. Al helemaal niet bij een leasewagen.

En als het dan toch moet, pak dan een selfiestick zodat je ook met je vette mannenklauwen de camera kunt bedienen.

Hotdog zei:
Dat filmen is echt over de top, nergens voor nodig. Al helemaal niet bij een leasewagen.

En als het dan toch moet, pak dan een selfiestick zodat je ook met je vette mannenklauwen de camera kunt bedienen.

Inderdaad heel apart en best erg belachelijk.
Je brengt je auto weg voor onderhoud, je gaat ervan uit dat de garage gewoon hun ding doet, waarom zou je de behoefte hebben om mee te kijken, zeker als je weet dat je er linksom of rechtsom zelf voor betaald. Misschien voor 1 keertje leuk om eens te zien maar zou je dan iedere keer bij een beurt dat filmpje weer gaan kijken?

Mijn collega had het er nog van; zou het niet zijn om zichzelf in te dekken dat ze als bewijs kunnen laten zien dat alles goed is ten tijde van de onderhoudsbeurt. En toen herinner ik mij een verhaal van een oud collega onlangs van een klant die zijn eigen auto vaak saboteerde om onder zijn private lease contract uit te komen zonder kosten. Om vervolgens met hoge poten de auto bij de dealer op de stoep parkeerde. En dat dit al vaker was voorgekomen enkele andere mensen. Als ze dan toch alles wil vastleggen dat ze het vermommen als 'leuk voor de klant om mee te kijken'

Mmm, terrasje pakken met een biertje is verstandiger per fiets

zeker! dan wel (tu)

Man man wat een achterdocht..... Als je een bos bloemen krijgt bij aanschaf moet je zeker er ook meteen wat achter zoeken...

Ik weet niet wat je precies bedoeld, maar volgens mij is hier niemand achterdochtig. ? Voor als je het niet weet; dat is als je iets of iemand niet vertrouwd. Ik vertrouw de VW dealer 100%, dan nog vind ik het in mijn ogen wel wat overdreven om alles zo te filmen. Geinig, maar niet nodig, juist, omdat ik ze vertrouw.

Man man wat een achterdocht..... Als je een bos bloemen krijgt bij aanschaf moet je zeker er ook meteen wat achter zoeken...
Man man wat een manier van binnenvallen.... 8-)

Wel grappig, ik zag op dit forum een topic dat de amerikaanse marine weer van touch-screens af wil en terug gaat naat fysieke bedieningselementen.
Ik zie die vertaling bij de brandweer ook. Enkele jaren terug werden kogelkranen en hendels vervangen voor een computer-gestuurd systeem waarbij je via een touch-screen bij de pomp de functies kon bedienen. Nu stappen we allemaal weer over naar kranen en hendels, het is zelfs een eis geworden in een nieuwe bestek.

Reden is dat het eenvoudiger is om te bedienen (soms moest je onduidelijke menu's doorlopen om water op een straal te krijgen), en de betrouwbaarheid. Het is al meermaals voorgekomen dat de computer vast liep, en daardoor de auto op dat moment niet bruikbaar was. Best lullig als je bij een brandend huis aan komt, geen water kunt geven en moet zeggen "bugje in de pc". :}

Astra F zei:
Man man wat een manier van binnenvallen.... 8-)

Het is inderdaad een zeer ruwe, keiharde manier van een boodschap brengen. Excuus! Ik snap dat dit een klap in je gezicht was. Kopje thee?

Welkom Wijn.
Vandaag aangemeld en met gestrekt been dit topic in.
(tu)

Is het niet waar wat Ascona schrijft dan? Is het vastleggen op video niet om jezelf als garage in te dekken? Want we hebben hier geconcludeerd dat het geen service is waar wij als klant op zitten te wachten.. dan moét het wel een andere reden hebben.
Ben benieuwd naar je inhoudelijke reactie.

Het is hem in het defendertopic niet gelukt om keet te schoppen, dan probeert hij het hier nog een keer...

[ignore on]

Hij heeft wel gelijk. 19-07 aangemeld, niet 17-09 :) Voor de rest ...

Reparaties en onderhoud laten uitvoeren aan je auto heeft vooral te maken met vertrouwen. Als je er vanuit gaat dat ze hun stinkende best doen om jou een poot uit te draaien, kan zo'n filmpje best wat waard zijn. Lijkt me lastig zo in het leven te moeten staan.

Gisteren een leuk avontuur beleefd. Met een collega retour Zwolle-Maastricht gemaakt in een i3. Met volle batterij vertrokken en cc op 115-120. Bij het brabantse Haps gaf de auto aan nog zo'n 40% capaciteit over te hebben, dus daar 20 minuten bij Fastned gehangen en een kopje koffie genuttigd om met zo'n 80% weer verder te gaan. In Maastricht 2 uur aan de laadpaal en we wisten Haps opnieuw te halen met 40%. Bij terugkomst nog 30 km rijbereik over, veel te lang geladen dus *-) Alles bij elkaar heeft de rit ons dus zo'n 45 meer gekost dan als we op benzine (het -gisteren niet beschikbare- alternatief is een Auris hybrid) waren gegaan en hebben we net geen 6 uur gedaan over 570 km, in een auto met amper 200 km rijbereik :D Dat allemaal op groene stroom, het andere duurzame alternatief was de trein maar dat had minimaal een uur extra gekost met het reizen van en naar station. Plus dit gaf de vrijheid om uitgebreid werkoverleg te houden zonder dat een hele coupé meeluistert.

Prima te doen dus met een i3, (tu) ik vind het van binnen een best geinig ding, van buiten is het niet echt mijn ding :}

als je af en toe een langere rit hebt en je moet daarbij verplicht onderweg een kopje koffie drinken lijkt mij daar prima mee te leven.

Als je als vertegenwoordiger elke dag flink wat kilometers maakt word het natuurlijk een ander verhaal

Als je als vertegenwoordiger elke dag flink wat kilometers maakt word het natuurlijk een ander verhaal
Daarvoor is er tegenwoordig de Tesla 3, met een 450km rijbereik.

Buurman heeft deze maand ook last-minute de bestelling van zijn Audi A4 ingetrokken en omgezet naar een Fully Loaded Tesla 3.
Ding kost wel ff 77.000 euro, maar dan heeft ie wel een AWD met grootste accupakket en een sportkar die in 5 sec naar de 100 schiet. :}
En dat terwijl hij 2 maand terug nog stellig was dat elektrisch rijden niks voor hem was. :}

Daarvoor is er tegenwoordig de Tesla 3, met een 450km rijbereik.

Mijn zwager is vertegenwoordiger en moet regelmatig ook richting het zuiden van het land, breda, tilburg, maar ook naar limburg. Ook vaak rochting het puntje van noord holland. Met volle accu gaat hem dat niet worden in de praktijk. Zeker niet als je nog een iets over wil hebben. Die heeft dus daar naar gekeken maar blijft nog even doorrijden in zijn V60 D4.

Mijn broer is daarentegen ook in de markt voor een model 3, eigenlijk boven het leasebudget maar hij probeert zijn werkgever te overtuigen dat ze dat aanzienlijk gaan schelen in brandstofkosten (en hij daardoor kan profiteren van lage bijtelling)

Je kunt er natuurlijk een wellis/nietes discussie over voeren, maar met het praktische rijbereik van een Tesla 3 Long Range kun je in Nederland echt wel uit de voeten. Misschien moet je even een keer kort bijladen, echter gaat dit met de snelladers van Tesla dermate snel dat je nauwelijks oponthoud hebt.
Tesla heeft dan ook nog het voordeel een eigen laadnetwerk te hebben, waardoor je niet hoeft te wachten op de Leaf's, Niro's ed.

Wat betreft zijn lease-budget, gaat dit om de nieuwwaarde of een maandbedrag aan lease-kosten. Wanneer je middels een leasemaatschappij leased zitten zaken als lagere km. kosten van de EV al bij-in de prijs.

Wat betreft zijn lease-budget, gaat dit om de nieuwwaarde of een maandbedrag aan lease-kosten. Wanneer je middels een leasemaatschappij leased zitten zaken als lagere km. kosten van de EV al bij-in de prijs.

volgens mij kijken ze gewoon naar maandbedrag van de leaseauto. (onderhoud, afschrijving, verzekering, belasting, etc.) Hier zitten de 'brandstof' kosten uiteraard nog niet bij in.

Hij gaat zo'n 35.000 per jaar rijden. Nu is zo'n model 3 eigenlijk boven het maandbedrag van hem. maar aangezien het bedrijf enorm gaat besparen op brandstofkosten probeert hij nu zn werkgever te overtuigen of er een mogelijkheid is om het maandbedrag wat op te hogen zodat hij een model 3 kan aanschaffen en hij daardoor bijtellingsvoordeel heeft en het bedrijf ook nog iets voordeliger uit komt als je kijkt naar de 'total cost of ownership', om in leasetermen te blijven ;)

Ben benieuwd of ze daar in mee gaan

En wat betreft rijden met een EV, mijn zwager zal dan ongeveer 2x in de week genoodzaakt zijn om ergens in nederland hem even aan de (snel)lader te zetten. Het is een keuze of je dat wil of niet. Hij wil het blijkbaar niet. :) Komt ook denk ik omdat zijn V60 hem zo goed bevalt en het kleine kofferklepje van de model 3 vond hij niet praktisch genoeg. En hij vind hem ook niet mooi.
Over het tussentijds bijladen zou ik wel mee kunnen leven, zoals je zegt gaat dat vrij snel, dat laatste kan ik wel begrijpen een model 3 blijft ik gewoon echt geen mooie auto vinden, van binnen al helemaal niet. vind het gewoon heel goedkoop ogen om alleen een scherm te hebben en verder niets. Maar begrijp de beweegredenen wel als iemand er voor wil kiezen, zeker met de lage bijtelling en het elektrisch rijden is natuurlijk fantastisch, dan neem je veel andere dingen snel voor lief.

We zitten nu in de vooravond van een elektrisch offensief, tesla deelt nu de lakens uit op EV gebied maar vraag mij sterk af hoe dat over een paar jaar is.

Mogguh!

@ elektrisch rijden: al vaker gezegd, maar privé wil ik er best 1 rijden, alleen zijn ze nog veel te duur. En als er dan een goedkopere variant bij zit, zit je aan de accuhuur vast (en daarbij lijken de plannen mbt MRB ook een stuk minder interessant voor de toekomst)

De Punto mag trouwens blijven tot ie sneuvelt of dat er zulke belachelijke reparatiebedragen komen dat het niet logisch is om er mee verder te rijden.

Bij ons op het parkeerterrein staat sinds kort de eerste laadpaal, inclusief een bijbehorende Opel Ampera-e.
Dus op termijn is het dus in ieder geval wel mogelijk dat ik een eigen laadpaal laat plaatsen bij mijn vaste plek, dacht eerst dat er gedoe over was in de VVE en dat het niet zou mogen, maar als er 1 schaap over de dam is.......

tjah, vve zal vast wel bepaalde regels hebben, maar ze kunnen het ook lastig tegen houden lijkt mij. Ben ook benieuwd hoe dat straks gaat als voor steeds meer mensen EV rijden beschikbaar komt.

Mensen die nu een EV rijden hebben vaak ook een eigen oprit of laadmogelijkheid op werk. Hoe gaat het straks als men in een jaren 30 wijk al die auto's geladen moeten worden. Tijd zal het leren, maar er zullen wel goede afspraken gemaakt moeten worden.

Laatst zei ik al dat ik de kelder een complete metamorfose had gegeven, heb zo geen beelden meer van hoe het was. maar ga er maar van uit dat alles geel en stoffig was. Het heeft de laatste jaren deels opslag geweest voor iemand verhuisinboedel, opslag van mijn eigen dingen, heel veel schilderwerk en andere klussen is hier gedaan en nu alles weer mooi gemaakt, opgeknapt. Regenpijpen die gaan hier over het plafond heb ik weggewerkt met koofjes met daarin indirect licht en het word straks een speelkamer, TV kamer, hobbykamer. Naast de gekke klok mogen er ook wat andere leuke dingen staan die ik soms tegen kom. En na zoeken en wat geduld ook het treinbankje kunnen krijgen bemachtigen uit het treinstel waar ik hem graag van wilde hebben. Die is ook opgeknapt, ander onderstel op gemaakt, dus de zithoek met hoge tafel is gereed.

Denk dat de meeste mensen uit nederland die wel eens met de trein hebben gereisd het bankje wel herkennen (incl asbakken) :}

48760645937_06d32b6478_b.jpg

aan de andere zijde van de ruimte komt een bankstel, ga ik zelf een wandmeubel maken en wat andere leuke dingen, als mijn vrijetijd het een beetje toe laat

Geinig Joost! Wel lekker als je zo'n ruimte over hebt in huis. Weet hier nu al niet meer hoe ik bijna al het spul kwijt moet...;) Volgend jaar echt maar eens op zoek naar wat anders!

Gisteren voor het eerst de mazda 3 zien rijden. Van buiten vind ik hem dus echt niet mooi. Ik vind die c stijl echt veel te massief en plomp ogen. Vooral schuin van achteren. Nee niet mijn ding..

Denk dat ik de sedan veel mooier ga vinden.

De 6 blijf ik wel een plaatje vinden..(tu)

Iemand nog tips voor eventuele led lampen in de c3? Wil ze er mog wel eens in hebben. Nadeel van de c3 is dat ie vrij zacht geveerd is en vrij snel met de lichtbundel verblind. Daarnaast verblind het gros van de aftermarket led sowiezo. En dat wil ik echt niet. Heb de oplossing dus nog niet.

Ben nu toch wel weer heel blij dat ik vorig jaar de xenonpitten in de astra vervangen heb. Nu het weer donker wordt merk je echt het verschil weer!

Mogguh!

@ Joost: Ontzettend tof! (tu) treinbankje is ook erg leuk natuurlijk.

Kwam laatst ook een huis tegen met lekker veel ruimte om creatief te zijn. Stond eerst een aantal maanden 'onder bod en was nu weer vrij, maar toen ik de makelaar belde was ie alweer net verkocht onder voorbehoud. De ideeën voor de ruimtes kwamen gelijk omhoog borrelen bij het zien van de foto's :D

Ach, het is 1 groot voordeel dat we absoluut nog niet weg hoeven uit ons huidige huis dus het is lekker relaxed rondkijken (tu)

Gisteren voor het eerst de mazda 3 zien rijden. Van buiten vind ik hem dus echt niet mooi. Ik vind die c stijl echt veel te massief en plomp ogen. Vooral schuin van achteren. Nee niet mijn ding..
Ben ik wel met je eens; ik vind het ook nog niet gelijk een knappe auto. Misschien moet ik er aan wennen, maar die achterkant spreekt me nu nog niet aan.

Ben ik wel met je eens; ik vind het ook nog niet gelijk een knappe auto. Misschien moet ik er aan wennen, maar die achterkant spreekt me nu nog niet aan.
Ik ben ook nog niet enthousiast.

@ Joost: Mooi gedaan, leuk !!(tu)

Ik zie nu de Peugeot 508 ook af en toe rijden, maar vind die dagrijverlichting in de "slagtanden" wel erg mislukt.

Zag gisteren zowel de 3 als de CX-30...
Die CX-30 - volgens Mazda een SUV coupé - viel me daarbij enorm tegen, beetje mossel noch vis. Geen idee welke doelgroep daarvoor in de markt is; ouderen kopen een CX-3, jonge gezinnen een CX-5.
De 3 zelf is wat mij betreft een verademing tussen de rest van zijn klasse waar Focus, A, 308, 1 enz. allemaal gelijklopende lijnen hebben waarvan de 3 dus uitdrukkelijk afwijkt.

Hij wijkt zeker af..maar als een auto bij mij niet lekker op het netvlies ligt zal hij er nooit komen..;)
Daarnaast is ie erg krap en vallen de motoren nogal tegen. De skyactive x rijdt niet heel soepel, valt in een hogere belastingklasse (waardoor het voordeel van de beloofde zuinigheid weer teniet wordt gedaan) en de prestaties voor een 180 pk motor zijn niet denderend.

De Focus begin ik meer aan te wennen en zie ik ook al erg veel. Maar reed gisteren achter een Vignale versie met twee van die sier uitlaten. Je keek zo die uitlaten in en zag gewoon veel te goed dat in die een uitlaat helemaal geen opening zat..

Ach, het is 1 groot voordeel dat we absoluut nog niet weg hoeven uit ons huidige huis dus het is lekker relaxed rondkijken

Hier exact hetzelfde! Maar de huizen in onze prijsklasse zijn hier allemaal binnen week weg, worden mooie prijzen voor betaald en de rente is extreem laag..;)
Maar iets nieuws waar we echt de klik mee hadden hebben we ook nog niet getroffen..;)

rjthefrisian zei:
Ach, het is 1 groot voordeel dat we absoluut nog niet weg hoeven uit ons huidige huis dus het is lekker relaxed rondkijken

Hier exact hetzelfde! Maar de huizen in onze prijsklasse zijn hier allemaal binnen week weg, worden mooie prijzen voor betaald en de rente is extreem laag..;)
Maar iets nieuws waar we echt de klik mee hadden hebben we ook nog niet getroffen..;)

Same here, we hebben best wat bezocht, maar is duur en moet nog veel (lees, erg veel) aan gebeuren en de huizen die redelijk op orde zijn die zijn inderdaad al weg voor ze op Funda staan. Maar ook wij wonen niet onder de brug en zolang ik hier woon.. woon ik ook helemaal prima :). aan ruimte in ieder geval hier geen gebrek.

Ik ben wat minder actief, erg druk op het werk en probeer na werkuren de pc en telefoon zo min mogelijk te gebruiken. Maar verder gaat alles (tu)

Avond! Gisteren en vandaag in Frankfurt geweest, gisteren op de IAA. Daar is de focus inderdaad volledig op elektrisch!

Hier een uitgebreidere uiteenzetting van mijn ervaringen van dit bezoek:
Ik was er ook gisteren, met t werk.
Sowieso vond ik het erg klein: BMW deelt de hal met Opel en Hyundai, de volgende hal stonden alleen maar toeleveranciers. De hal erna stonden toeleveranciers en Wey, Honda en Ford. De hal daarna was dicht! Daar tegenover klassiekers (net als Techno Classica struikel je er over de 500SL's en Porsches), de Audi hal is weg, Audi zit bij Volkswagen in de hal. En Mercedes zag er ook wat treurig uit omdat het vrij leeg was en je een kale ongebruikte tribune zag in de zaal.

De modellen:
- Corsa: leuk model, beetje Seat Ibiza. Leuk puzzeltje hoe ze daar 18 accupakketten in hebben gekregen. Dezelfde accupacks zag ik op de stand van Bosch. Wel gek dat de elektrische Corsa dezelfde achterbumper heeft, maar dan met een half maantje in de uitlaatuitsparing...
- i10: leuk model! Wel grote 'panelgaps', maar een interessant model voor NL. Erg net interieur!
- Defender: wat een groot en lomp ding! Die viel me echt tegen. Gewoon een 20% te groot, terwijl ie niet eens ruim is bij de derde zitrij bijvoorbeeld.
- Ford Puma: best klein en laag. Dat vak in de kofferbak is echt grappig. Volgooien met ijs en bier :D
- Honda E: wat een leuk ding! Wel een gekke plek voor de laad-aansluiting, zo midden voorop. En het had best een driedeurs mogen zijn: achterin heb je niks te zoeken als je boven de 1,5m bent. Dashboard en materiaalgebruik is fantastisch!!
- Mercedes: plugins met een serieuze accu en een veelbelovende EQV!
- Skoda Kamiq: als je er in zit is het gewoon een ruime Arona. Maar hij oogt wel een beetje gek als crossover. Maar wel een auto voor nuchtere mensen, dus zal het wel ok doen.
- Superb facelift: gewoon echt een knappe auto. Geen lijntje teveel, helemaal goed.
- Citigo-e/Mii electric/e-up!: interessant voor de Nederlandse markt. Voor het oog niet bijzonder uiteraard.
- Porsche Taycan: gaaf model, beetje Alpine achtig. Materiaal op het dashboard is wel erg treurig! Deed me aan Trabant denken. Touchscreen in de middenconsole hoeft ook niet.
En dan de belangrijkste, de Volkswagen ID.3. Na de Kever en de Golf zou dit de derde 'levensfase' van Volkswagen moeten worden. Nou, daar had ik wel iets meer van verwacht. Qua multimedia, aandrijflijn en dat icm prijs is het een interessant ding, maar het materiaalgebruik en de afwerking vind ik erg tegenvallen. Goedkope deurpanelen, gekke materialen op het dash en stoelen, lelijk afgewerkte rand buiten rondom de ruiten, gekke zwarte kap op de motorkap, afzichtelijke stickers op de C-stijl (die nu al kapot waren en los zaten). De ID.4 lijkt qua materialen en afwerking wel beter, viel me op.
Maarja, als totaalplaatje is de ID.3 wel een bijzonder ding. Trekhaak ook grappig: voor een fietsendrager, de haak is verstopt achter de kentekenplaat!

Ik was er met de GTE poolauto. Wel een fijne auto hoor, en ook vlot. Maar de lane-assist is erg zenuwachtig. En een Focus rijdt gewoon leuker :D

@Rob: LED lampen in de reflector units? Dat kan wel, maar verblind snel. Ik heb de Hilox XTR Black. Vrij prijzig, maar wel een goede lamp. Heb 'm nu wel in een projector unit.

@Mazda 3: al regelmatig gezien, ook de sedan. Allebei erg mooi, ik vind 'm geweldig. De 508 vind ik eigenlijk niks... De Mazda CX-30 valt me wat tegen; die heeft wel héél veel zwart kunststof rondom.

@Joost: gaaf gedaan met dat bankje zo aan die tafel!

Zag gisteren nog een Insignia OPC rijden, en dit was ook nog eentje van na de facelift. Volgens mij de eerste keer dat ik dat in real life heb gezien zo'n facelift versie. Stond wel op duitse platen. Toch wel een heel erg dik ding hoor.

's avonds even gekeken, maar zeker die van na de facelift zijn toch wel erg prijzig nog. Het verbruik is nog daar aan toe maar het gewicht (wegenbelasting) is ook nog wel een dingetje, terwijl wij er niet veel mee rijden.

opel-insignia-sports-tourer-2-8-t-opc-4x4-panorama-recaro.jpg

opel-insignia-opc-ali-b-8.jpg

Zo jammer dat Opel niet van de Astra J ST een OPC heeft gemaakt...daar had ik echt oren naar gehad..de Insignia is me veel te groot en te zwaar..

Grrr..vanmiddag weer 1,5 uur onderweg geweest vanuit het werk..weer een aanrijding/ongeval op de A7 waardoor alles op en rondom de A7 volgestroopt was.... momenteel bijna dagelijks mis...

De Insignia A vind ik ook nog altijd een strakke auto, waarbij voor de A1 xenon-verlichting wel een must-have is.
De A2 vin ik erg chique ogen, zeker in een wat donkere kleur (dat donker groen staat 'm zo goed!)....en het liefst als Country Tourer.

Echter is de Insignia zo zwaar, dat als benzine eigenlijk alleen de 170pk sterke 1.6 SIDI een aanrader is.
En dan zit je wel meteen met hoge vaste lasten.

Eergisteren stond er nog een Insignia B1 in ons dorp. Een ST in het wit met zwarte ramen en prachtige velgen. Wat een plaatje :O

@Joost Waar heb je die blauwe gezien?

op het internet ergens :} niet op een occasionsite. Dacht ik vul mijn verhaal beetje aan met wat dikke plaatjes (tu)

Zo jammer dat Opel niet van de Astra J ST een OPC heeft gemaakt...daar had ik echt oren naar gehad..de Insignia is me veel te groot en te zwaar..

Inderdaad jammer, anders had ik er ook serieus oren naar gehad. Ik vind de insignia A niet echt heel groot overigens, eigenlijk valt hij wat tegen als je de ruimte vergelijk met de concurrentie in het D segment. Maar zwaar is hij inderdaad wel. Daarnaast zijn de motoren icm de bakverhoudingen wat gezapig en komt de pas echt goed tot zn recht met de wat dikkere motoren.

Zo'n OPC of hele dikke 2.0T met automaat zou ik best willen, verbruik vind ik met 10.000 per jaar niet heel schokkend, daar krijg je ook elke kilometer wel wat voor terug. Maar wel dat ik elke maand zoveel geld moet betalen om dat ding op de openbare weg te zetten. 8-) Met een OPC word het door 4x4 nog zwaarder en kostbaarder. Maar wie weet bedenk ik mij nog als ze nog enorm in prijs gaan kelderen :} Moet wel een A2 worden, die van voor de facelift begint mij het interieur echt heel erg tegen te staan en achterkant van de A1 tourer vind ik niet mooi.

Heb 1x in een insignia OPC gereden en dat was toen (in 2010) super indrukwekkend, was toen net nieuw model, opvallend, 272km/h op de teller :}. Ben wel bang dat het tegenwoordig toch misschien wat tegenvalt nu de techniek inmiddels zoveel stappen heeft gemaakt en dat ik hem erg log en niet meer op die manier geweldig ga vinden.

Insignia A1 laat ik ook liever staan. Domweg omdat hij van binnen wel heel erg lijkt op mijn Astra. Overigens vind ik het interieur wel nog steeds fraai en zeker nog niet bedaagd. Misschien alleen het rode schermpje tussen de tellers maar daar doe ik toch weinig mee..;) En er zitten veel knopjes op maar daar heb ik totaal geen probleem mee.

En qua achterzijde ziet de A2 er inderdaad veel beter uit door de nieuwe (led) achterlichten.

Mijn dealer heeft net een fraaie Astra K 1.4T innovation full options binnen gekregen. Als ik het zo bekijk kon het haast Richard zijn Astra zijn.

14435909_1.jpg

14435909_2.jpg

Link

Zelfde kleur velgen, uitvoering en bijna dezelfde opties..;)

Fraai ding hoor en was best wel wat geweest maar ga echt spijt krijgen van het ontbreken van de praktische gemakken van een ST.

Je weet hoe duur de lampen zijn, en die kunnen stuk gaan..

Moet overigens afkloppen, de halogeen lampen in mijn Leastra gaan al 75K km mee. Er is in al die tijd geen 1 lampje stuk gegaan (tu)

Ach..zojuist eerst maar even afspraak gemaakt voor apk en grote beurt voor de Astra. En een leen-astra k vastgelegd..,,maar eens kijken hoe dat model me bevalt.
Ooit eens heel kort in een 1.4T gereden (kon deze van de advertentie haast wel wezen) maar kan me er weinig meer van herinneren.

Moet overigens afkloppen, de halogeen lampen in mijn Leastra gaan al 75K km mee. Er is in al die tijd geen 1 lampje stuk gegaan

Bij de C3 gaat het nu goed..ik had er steeds lampen in met hoge lichtopbrengst (philips en osram). Nadeel dat de levensduur bagger was en ze steeds kapot gingen. Nu heb ik lampen met lange levensduur erin en gaat het veel beter.

Die auto is idd bijna gelijk aan mijn Astra. Ik heb alleen geen trekhaak en stoelventilatie (deze zal dan ook wel masserende stoelen hebben, was één pakket toentertijd dacht ik).
Auto is alleen een half jaartje ouder en heeft 60.000km minder gereden.

@ Rob, kun je bij jullie gewoon een leen-auto "uitzoeken".
Bij mij is het altijd maar afwachten wat er staat, maar zijn tot op heden altijd vrijwel nieuwe auto's geweest van verschillende modellen.

Je weet hoe duur de lampen zijn, en die kunnen stuk gaan..
Dat vergeet je weer als je op een donkere avond met een ontzettende bak licht rond rijdt, ik blijf er nog altijd van onder de indruk.

@ Rob, kun je bij jullie gewoon een leen-auto "uitzoeken".
Bij mij is het altijd maar afwachten wat er staat, maar zijn tot op heden altijd vrijwel nieuwe auto's geweest van verschillende modellen.

Tijdig gebeld met klantcontact centrum voor een afspraak. Heb gevraagd of ze ook een nieuw model Astra beschikbaar hadden. die heb ik nu als het goed is toegewezen gekregen. Beetje brutaal zijn af en toe. Ben ook een goede klant van ze en ze hebben me vaker geholpen (o.a. trouwauto)....;)
Overigens allemaal zeer keurig! Werd me allemaal precies verteld wat er gaat gebeuren en wat het allemaal kost (afgezien van mankementen).

Erg netjes Rob. Breng jij de Astra nog naar de dealer? Scheelt het niet veel als je dit bij de universele garage onderbrengt? (ik heb geen idee, kom nooit bij de dealer en onderhoud gebeurt door een klant).

De standaard beurtjes vind ik bij veel garages nog wel mee vallen. Ja het is wel iets duurder, maar je hebt er ook vaak gelijk pech onderweg service bij. (ANWB). Als je dat lidmaatschap weer verrekend dan is het misschien wel zelfs goedkoper dan sommige universele garages. Al beginnen die ook steeds meer met die pech onderweg service.

zodra je met banden, storingen, of andere zaken die vervangen moeten worden, dan kan het serieus in de papieren lopen. zeker uurtje factuurtje met oem onderdelen.

Ik denk dat het, onderaan de streep, inderdaad niet langer ontzettend veel scheelt. Zeker als er pechhulp e.d. bij zit.
De vakgarages weten inmiddels ook wel wat ze moeten vragen en de dealers weten dat ze daar mee moeten concurreren.

Wellicht dat een echt kleine zelfstandige wel goedkoper is, maar daar zou ik dan voor de meer merk specifieke werkzaamheden niet zo snel heen gaan. Beurtjes, bandjes, remmen, airco kan daar wel prima natuurlijk.

Terug
Bovenaan