Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik lever ook geen salaris in. Werk nu gewoon 4x9 ipv de 36 uur verspreid over vijf dagen en maak daardoor een dag vrij. Doen al mijn collegas. Kan daarnaast eventueel nog verlof bijkopen tlv salaris.

Maar, wat Joost zeg, beaam ik. Ik zou ook best salaris in willen leveren als dat zou moeten. Een lekkere dag vrij met je dochter/zoon is onbetaalbaar. Dan komt werk en saris in een ander perspectief te staan.

Als die optie er bij ons zou zijn, 4x9 uur dan zou dat echt ideaal zijn. Wanneer beide ouders 1 dag kunnen oppassen, B een dag thuis kan zijn en ik ook.....dan zou een kleine maar 1 dag per week naar een opvang hoeven. En dat laatste is best goed voor ze, leren ze meteen in een groep te zijn met anderen.

Haha @ Gerwin, dat is hier het mooie dat mag ik altijd doen.. van pennen, tot koffers, tot banners, posters, online reclame en marathon startbogen.. zowel kiezen, kopen en ontwerpen smiling smiley Dat is wel echt 1 van het leukste deel van mijn werk. smiling smiley
Dat is ook leuk werk! In onze branche die te kampen heeft met een negatief imago, is het (net als bij vele anderen) moeilijk mensen te vinden. We willen dus ook meer gaan inzetten op opleiden van jong talent. Daarvoor bezoeken we ausbildungsmessen in Duitsland. Heb daarvoor nu een pop-up stand laten ontwerpen, die staat nu in ons kantoor.
Leuk om te doen, leuke reacties....en hopelijk levert het ook wat op :}

Wanneer beide ouders 1 dag kunnen oppassen
Dat hoor ik vaker, maar zou ik niet echt van uit gaan. Natuurlijk verschilt dat per persoon, maar ik vermoed toch dat de meeste ouders zich niet willen vastpinnen op een dag per week oppassen.

@Ruud: negatief imago van jullie branche?

oppassen
Dat hoor ik vaker, maar zou ik niet echt van uit gaan. Natuurlijk verschilt dat per persoon, maar ik vermoed toch dat de meeste ouders zich niet willen vastpinnen op een dag per week oppassen.

Inderdaad. Wij kiezen bewust voor om de ouders alleen voor incidentele oppas in te zetten en niet structureel. Kinderopvang is erg goed voor de kinderen en je krijgt bijna 50% vergoed.

Moet je wel Frans kunnen spreken.
:,(

Komt me bekend voor... wij zijn ook al eens genoemd in een zin als 'als S. dan 3 dagen in de week werkt, dan is er vast wel een dag over dat ze kan oppassen'. Ja, doei!

Zo is het met mijn moeder ook @ Richard, die past structureel woensdag na school en vrijdag na school op. Mits Lize niet afspreekt met vriendinnetjes want dat is steeds vaker aan de orde. Ze heeft ook maar 1 kleinkind. Dat zal ook zo blijven. Lize en mijn moeder hebben ook echt een goede band samen.
Verder is Kim van fulltime naar 60% gaan werken, die is maandag en dinsdag vrij. + onderwijs, dus in de vakanties is Kim gewoon vrij.
ik heb mijn uren aangepast zodat ik Lize 3 dagen in de week naar school breng en ouderschapsverlof op donderdag na 15:00

Ik zie ook gezinnen waarbij beiden ouders fulltime werken en de kids na school iedere dag bij oma/opvang zijn.. Lijkt me toch ook niet altijd prettig, je ziet je eigen kind dan eigenlijk ineens best weinig als ze eenmaal naar school gaan. Ik zou graag 1 dag thuis zijn, maar 4x9 of 1/5 salaris inleveren dat gaat helaas niet.

Mijn ouders hebben nog geen kleinkinderen, maar die willen ongetwijfeld wel oppassen. Toch tijd zat :)
Mijn schoonouders hebben al wel een aantal kleinkinderen en mijn schoonmoeder logeert om de week dus een paar nachten bij m'n schoonzus en zwager om daar overdag op te passen (te ver om heen en weer te rijden). We verklaren haar allemaal af en toe voor gek, maar ze wil het toch echt zelf :D

Mijn vriendin werkt nu ook al niet fulltime, helaas, dat zie ik ook niet zo heel snel veranderen dus dat hoeven we straks i.i.g. al niet aan te passen en we hoeven dus ook niet te wennen aan (nog) minder geld :D
En ach, geld is ook niet alles. Voorheen werkte ze wel fulltime en was ze knap ongelukkig, nu heeft ze veel leuker werk en dat is ook wat waard :)

Net even bij de Ford/Mazda dealer geweest.
Daar staat in de showroom een rode Focus ST-Business line in station uitvoering. Wat mij betreft een strik erom en meenemen B)
Ding kost 35.000eu en ik zou er eigenlijk nog wel een paar opties af willen strepen (zoals bijv. het Bose geluidssysteem)
Verder gewoon helemaal compleet incl adaptieve cruise control en adaptieve LED verlichting, wat ik graag zou willen.

Ook stond de Mazda 3 er in sedan en hatchback vorm. Dat interieur is echt wel een stap hoger dan bij Ford (of Opel) hoor. Bijzonder mooi afgewerkt, knoppen zijn volgens mij ook echt metaal op veel plekken ipv plastic. Mooie hoge middenconsole, fijne lederen bekleding (op het showroommodel althans), fijne centrale draaiknop voor de bediening van navi/media en de klokkenwinkel is qua kleuren ook werkelijk prachtig.
Echt waar, Mazda heeft ontzettende stappen gemaakt en dit voelt echt als een auto van een klasse groter. Zeker in sedan vorm had ik eerst het idee dat het een Mazda 6 was.

Keuze tussen sedan of hatchback zou lastig worden. Beide erg mooi, maar als sedan lijkt het (nog) wat meer auto. Verkoper wees me wel, terecht, op de kofferbakruimte. Die is bij de sedan gigantisch diep en gaat een hoop in, maar als het niet door de kofferbak opening wil houdt het op........ en tja die oogt toch niet ontzettend ruim.
De hatchback heeft een fractie kleinere kofferbak, althans minder diep maar met de hoedenplank eruit gaat er misschien wel meer in maar dat is minder praktisch en de opening is natuurlijk een stuk groter. Tja en wij moeten voorzichtig toch ook aan de toekomst gaan denken (nee, echt nog niets op de planning :D), een station is dan toch wat handiger misschien.

Mooie aan Mazda is dat er weinig te kiezen is qua uitvoering, het gaat van luxe naar luxer naar afgeladen (standard, comfort, luxury). De standaard uitvoering zou in principe al volstaan. De showroom uitvoering was als Luxury uitgevoerd en kost daar (122pk handbak) 34.000eu inclusief bose pakket, leer pakket en 18". Helaas wel in het zwart en dat is, zoals altijd, netjes maar ook een tikkie saai.

Een 122pk automaat in Luxury uitvoering is er vanaf 35k, zonder automaat voor net geen 33k.

Hier ook parttimer, bij mijn vorige werk was dat fulltime maar 36 uur werken is bij mijn huidige werk deeltijd :D
Ben nu elke vrijdagmiddag vrij, dat is nog steeds een zegen ondanks dat ik bij mijn vorige werk 4x9 kon werken.

Afgelopen maandag de schrik van mijn leven gehad. Vele mensen die de Flevopolder weleens doorkruisen kennen de Vogelweg wel. Sneller dan de N305, vlotter dan de A6 (als je je niet houdt aan de max van 80) en ideaal omdat er gemiddeld 1 auto per minuut voorbij komt.
Ik reed voorbij een paal met een beveiligingscamera en een zonnepaneel er op, uiteraard gedachteloos. Cruise op 126 te hard, lekker het landschap aan me voorbij laten gaan. Dit lijkt op de States was mijn gedachte nog.

Staat er enkele kilometers verderop weer zo’n paal... ineens bedacht ik me dat dat weleens trajectcontrole zou kunnen zijn :O *-)

Ben er de volgende dag weer eens langs gereden, staat er vlak voor de eerste paal: “Systeem in testfase”.
Pfew! Hopen dat de beschikking dan ook een testboete wordt!

@weerribben/Ruud: ik weet nog wel een leuke B&B, mag je vast wel de auto opladen ;)

Vorig jaar voor het eerst over de Vogelweg gereden, wat een heerlijke weg! Erg jammer van die trajectcontrole, dat heeft niks met veiligheid te maken daar. Is nu in testfase inderdaad.

Pfoe, dat zou een dure zijn geworden Ferdinand! :O
Maar ik herken het wel met die wegen in de polder. Goed asfalt, lange rechte wegen, overzichtelijk, lekker rustig .......... en dan mag je 80. Onvoorstelbaar.

@ Richard, Ik ben ook zeker Mazda fan, uiteraard te duur om privé nieuw aan te kopen, maar de modellen spreken mij ook erg aan.

@ Fer Ooeis dat is inderdaad een kans op een dure bekeuring. Hopelijk is het nog niet actief.

@ All, lekker weertje van het weekend zeg! Te warm voor de 7, want daar zweet je uit maar heerlijk naar het zwembad geweest.

Oef, dit was me wel een weekend zeg. Vorige week dinsdag kreeg ik al wat last van buikpijn, wat donderdagavond toch wel heviger werd. Uiteraard gedacht dat het wel over zou gaan, en vrijdag overdag leek het allemaal ook mee te vallen. Tot na het (avond) eten ik toch meer last kreeg. 's avonds stond een boottocht met vrouwlief gepland in de Wieden, dus daar ook met buikpijn in de boot gezeten. Van vrijdag op zaterdag al slecht geslapen en zaterdag overdag ook last. Dus met puffen en kreunen toch door gezet, en 's avonds een verjaardag gehad van een kameraad. Daar rond 11uur weg gegaan omdat ik teveel pijn had, 's nachts haast niet geslapen en zondagochtend dus bij de huisartensenpost beland.

Daar constateerde de dokter een Prikkelbaar Darm Syndroom (vroeger spastische darm). Toen medicijnen gekregen, en de zondag echt een ***-dag gehad. Gisteren ziek thuis gebleven (1e off., ziektedag in bijna 10 jaar), maar wel opgeknapt. Ook bij de huisarts geweest, die nog eens ontlasting en bloed liet controleren op ontstekingen.
Vandaag gaat het weer veel beter en ook weer aan het werk. Nu op zoek naar de oorzaak van die sterkte buikpijn en kijken hoe we een volgende keer kunnen voorkomen.

@Ruud: negatief imago van jullie branche?
Jeps, wordt nog veel geassocieerd met laaggeschoold, zwaar lichamelijk werk, vies werk, lange werktijden en slecht betaald.

@ Richard: Wanneer gaat de Astra eruit?

Maar ik herken het wel met die wegen in de polder. Goed asfalt, lange rechte wegen, overzichtelijk, lekker rustig .......... en dan mag je 80. Onvoorstelbaar.
En vergeten we niet die lange 100-wegen, maar dan met doorgetrokken streep. Zo frustrerend als het ANWB-echtpaar met hun Golf Plus plus caravan daar fijn 75 rijden, omdat ze van de omgeving willen genieten op hun vakantietrip.:|

Het ANWB echtpaar :}

@Ruud, heftig zeg, hopelijk ben je weer snel de oude. 1e ziekte dag in 10 jaar. Sow ,er moet van jou wel een poster hangen ergens binnen de firma die nu tijdelijk wordt vervangen. Zo zijn er niet veel!

Zo gaat dat als je nog geen kinderen hebt Jimmy, dan kan het zijn dat je niet vaak ziek bent ;)
Ik heb me ook nog nooit ziek gemeld.

Prikkebare darm syndroom, dat is niet fijn. Dacht een tijdje dat ik het ook had. Heb wel een gevoelige darm. Dezer dagen merk ik ook weer dat alcohol slecht valt :( Ben daarom afgelopen januari ook de hele maand alcoholvrij geweest, dat scheelde gelukkig. Hopen dat je snel de oorzaak weet Ruud, dan kan je je gedrag daar op afstemmen. Allergisch geworden voor Grolsch misschien? ;) }

Vervelend Ruud! Ik ken een aantal mensen met hetzelfde probleem, de een wat erger dan de ander. Er is goed mee te leven, maar je krijgt er altijd last van op momenten dat je er niet op zit te wachten. Vaak als je uiteten gaat en er iets in het eten zit waar je net niet tegen kunt.

De Astra moet er, gok ik rond april volgend jaar uit, dan zit ik aan mijn kilometers.
Ik vroeg de Ford verkoper vorige week hoe lang de levertijd is op een Focus, Ford geeft daar bij 11 á 13 weken aan en de verkoper gaf aan dat dat redelijk standaard is bij veel auto's. Klopt wel, de Astra stond ook zoiets voor maar werd verlengd naar 16 weken (i.v.m. slecht leverbare Intelilux) en was er uiteindelijk toch na 11 weken :D
Dus dan zou ik begin volgend jaar toch wel iets moeten bestellen. Echter nog steeds afwachten hoe de leaseregeling nu exact in elkaar steekt bij ons (jong en groeiend bedrijf, dus dat begint zich ook wat meer te formaliseren)

Overzichtelijk wegen met een lage toegestane snelheid en doorgetrokken strepen heb ik eerlijk gezegd een beetje maling aan. Als het overzichtelijk is haal ik daar gewoon in mocht het nodig zijn. Echter haal ik ook wel eens niet in op plekken waar dat wel zou mogen maar waar het gewoon niet overzichtelijk is. Het is en blijft fout natuurlijk.

Fijn vooruitzicht, weer een nieuwe leaser uitzoeken! Heb je al een shortlist? Ik zie de Focus wel eens voorbij komen, en de Mazda 3?

Inhalen: je mag ook echt niks meer tegenwoordig. Bij ons in de buurt ook allemaal doorgetrokken strepen. Ben gister nog iemand voorbij gegaan die 70 reed op de N201, mijn achterligger deed hetzelfde. En het mag niet meer omdat een enkeling het verkeersinzicht van een aardbei heeft en 'm dan ooit frontaal in een tegenligger heeft geparkeerd...

Afgelopen week mijn astra maar eens lekker op schroefset gezet :)

Man man wat heb ik dat gemist
5ybgw95ygi.jpg

ui0cxa5grltv.jpg

Shortlist is even onder voorbehoud van de leaseregeling, dus ik kijk voor nu naar auto's van +/- 30k. De auto's die mijn interesse hebben:
- Ford Focus ST-Business line >> domweg een knappe verschijning, met voor mij alle nodige opties, sportief uiterlijk en voor +/- 30k compleet
- Mazda 3 >> hele mooie auto, ook zeer compleet voor +/- 30k. Alleen geen station uitvoering, wat wellicht op termijn wel handig is. 90% kans op gezinsuitbreiding in de vorm van een grotere hond (Rhodesian Ridgeback).
- Kia Proceed >> nog niet heel erg in verdiept, maar voor +/- 30k ook zeer compleet. Alleen kan dit qua techniek en afwerking tippen aan voorgaande auto's?

Outsider is een Tesla Model 3 Long Range. Fors duurder, maar het hogere leasetarief wordt enigszins gecompenseerd door de besparing op brandstof. Echter geen idee nog of de werkgever daar voor open staat. Dit is overigens voor mij wel veruit de goedkoopste optie (mits 2019 model).
Long Range is overigens wel een must, aangezien we familie op +/- 170km afstand enkele reis hebben wonen en daar regelmatig komen én daar geen mogelijkheid hebben om te laden. Een range van minimaal 350km onder de slechtste omstandigheden is dus wel een must, de standard range red dat volgens mij niet.

Verder heb ik mij nog niet heel erg verdiept in merken en modellen, ik laat me graag verrassen door jullie :)
Persoonlijke wensen?
- Rond de 30.000 á 35.000eu, ik wil qua bijtelling namelijk niet meer betalen dan nu.
- Een station als het kan
- Adaptief LED ben ik toch wel bijzonder van gecharmeerd geraakt
- Adaptieve cruise control lijkt mij heerlijk (vanmorgen ook weer zo'n jojo voor me die alles tussen de 80 en de 100 reed, rete irritant)
- Goede/vlotte/intuïtieve multimedia, welke Carplay/Android Auto ondersteund, maar dat zit bij alle merken wel goed tegenwoordig.
- Standaard dingetjes zoals climate control/regensensor/lichtsensor
- Automaat als budget het toe laat én het een fijne automaat is.
- Qua pk's zal het een stap terug worden t.o.v. nu, maar de Focus die ik tijdelijk had met 125pk volstond ook bij dagelijks gebruik en de huidige Focus heeft nog hetzelfde blok. Dus dat is een beetje de ondergrens

Alles dus onder voorbehoud van de leaseregeling. Als deze mij tegen staat dan kan het ook zomaar een tijdelijke auto en/of iets kleiners worden of misschien rij ik nog wel langer door in de Astra. Ook geen straf, maar daar zit de leasemij vast niet op te wachten. De auto is bij mij niet heilig (meer).....

@opelfanboy: leuk man!
Mss wel tijd voor een subtiele kofferbakspoiler of eentje bovenaan de achterruit. Voor de downforce ;)

@Ruud: vrouwlief had jaren geleden ook een spastische darm. Kwam door het witbrood wat we toen aten. Overgestapt op tarwemout, nergens meer last van.

@Richard: Een Rhodees, cool! Ga je 'm Zimbabwe noemen? :)

Richard, ik heb de 'gewone' Ceed een paar keer gereden. Wat een fijne auto! Doet qua sturen echt niet onder voor mijn Focus. Ik was positief verrast en verbaasd!

Die Kia lijkt me ook wel wat hoor Richard, als het toch een stationwagen-achtige moet worden.

Auto begint wel pas bij 30.995 Euro.

Dit zou hem dan moeten worden!
Kia ProCeed GT-Line 1.4 T-GDi DCT7 (A) Benzine Automaat € 34.495,-

kia-proceed-1-4-t-gdi-gt-plusline-3-078686fad13dc7f-large.jpg

kia-proceed-1-4-t-gdi-gt-plusline-3-5bd5fa79f5a8f39-large.jpg

kia-proceed-1-4-t-gdi-gt-plusline-3-526bb37e07b2bce-large.jpg

Die Kia is heel nice! mijn schoonzus heeft een normale Ceed stationwagon besteld, ook dat is een mooie auto hoor!

Als je de koffer niet nodig hebt zou ik de Mazda 3 kiezen.

@Richard: Een Rhodees, cool! Ga je 'm Zimbabwe noemen? smiling smiley

Mugabe leek me wel wat :}
Nee, merk, type, fokker en naam van de hond staat al een hele tijd vast bij de vriendin. Ik heb alleen een aantal voorwaarden gesteld qua opvoeden en africhten en daar waren we het gelukkig over eens. Duurt alleen nog wel even voordat de fokker aan een nestje begint en eigenlijk willen we het onze huidige hond niet aan doen om nu al een jonge pup in huis te halen.

Barri zei:
Richard, ik heb de 'gewone' Ceed een paar keer gereden. Wat een fijne auto! Doet qua sturen echt niet onder voor mijn Focus. Ik was positief verrast en verbaasd!

De gewone Ceed is ook een goede optie en een fractie voordeliger inderdaad. Volgens mij qua techniek ook gelijk aan de Proceed dacht ik?

@ Marc, de vanafprijs is stevig inderdaad maar dan zitten alle wensen er nagenoeg wel direct op. Voor 35k is ie écht compleet inderdaad, zelf inclusief automaat.

Oh enne, een grijze gaat het waarschijnlijk niet worden. Mijn vriendin wil echt een fel kleurtje op de oprit hebben. Kan ik haar geen ongelijk in geven, maar dan moet het (i.t.t. Opel) wel beschikbaar zijn én enigszins betaalbaar zijn.

De Ceed en Proceed zijn er in blauw, rood en oranje. De gewone Ceed is iets minder mooi maar dan kan je 'm wel helemaal vol met opties stoppen (oa stoelventilatie) voor minder geld dan een Proceed. Technisch inderdaad identiek, al is de Proceed wellicht iets sportiever afgesteld.

Midje!

Ik zit me bijna te vervelen op het werk, zo rustig... is het nog vakantie ergens in het land? En dan deze warmte erbij...wordt je niet wakkerder van.

@ Ruud: beterschap

@ Ofb: Spoilertje staat vast goed. Mooi om je auto zo naar eigen smaak te veranderen!

@ Richard: ik vind zelf de Toyota Corolla Touring ook érg fraai. Maar goed: volgens mij werkt het systeem in die auto niet samen met android auto / apple carplay, dus dan houdt het al gauw op natuurlijk.
Proceed ook erg tof natuurlijk, én in een opvallende kleur te leveren:
640x480.jpg

Opelfanboy zei:
Het is toch een opel topic geen kia- en andere merken topic?*-)

Nou, dit een van-alle-merken-en-nog-wat-topic :D
Het is goed jij je hier gemeld hebt, dat krikt het Opel gehalte weer wat omhoog (tu)

Ik rijd nu pas mijn eerste Opel, maar dat is omdat deze voor mijn lease budget het beste aanbod was. De zoektocht voor een nieuwe lease auto begint langzaam te beginnen en daarbij ga ik weer opzoek naar het (voor mij) beste aanbod. Dat wordt waarschijnlijk geen Opel, want dan heb ik 2x dezelfde auto. Plus dat ik nu een nagenoeg full-option Astra rijd, auto's duurder zijn geworden en een nieuwe Astra dus minder luxe/snel zal zijn. De Insignia is buiten budget, maar lijkt qua interieur heel erg veel op de Astra en voelt dus ook weer hetzelfde.

Vele van de vaste stamgasten hier rijden geen Opel, maar hebben dat in het verleden wel gedaan. Wat we wél gemeen hebben is dat we Opel een warm hart toe dragen! :)

@ Gerwin, de nieuwe Corolla is best tof maar is alleen verkrijgbaar met CVT en ik weet niet of ik daar wel op zit te wachten.
Wel een goede om in elk geval eens bij de dealer te gaan bekijken.

Ah een rhodese...hebben mijn ouders ook gehad maar vroegtijdig door kanker overleden. Prachtige hond en lief beest maar ook wel even een modehondje geweest. Iedereen moest opeens zon hond hebben.

Maar dan heb je wel een flinke sw nodig...weet je een ding te vertellen...ga alsjeblieft dan voor een fatsoenlijke sw..effe naar het strand, water oid...dan is zon kofferbak ideaal. Dan wil je hem niet op je achterbank of voorin hebben..:}

Corolla heb ik nu ook paar keer zien rijden. Schitterende vormgeving. Qua ruimte en rijden valt hij echter nogal tegen en haalt ie niet het niveau van de concurrentie.

Ik zou voor een blauwe gaan maar daar zag ik zo snel geen mooie van te koop staan.

Doet er toch ook niet toe. Richard gaat leasen..;)

@Rob Een blauw voorbeeld voor de visualisatie! Mooie kleur felblauw is dat wat mij betreft! Mijn keus voor de ProCeed in ieder geval.

Mooie kleur! :-D auto overigens ook.

Hoorde van mijn collega's dat de leaseprijzen (waarschijnlijk door restwaarde) minder gunstig zijn dan bv een astra. Ondanks dat wanneer je naar catalogusprijs kijkt je veel auto krijgt voor je geld

Gisteren voor het eerst een mankement met 7 tijdens het rijden. Steeksleutel, 8,10 en 13 heb ik standaard bij net als een platte en kruiskop schroevendraaier. Maar de beugel van mijn uitlaat is gisteren tijdens jet rijden afgebroken en dat had ik natuurlijk niet bij.

Gelukkig op 6 km een bouwmarkt. Snel een spanband gekocht en deze aan de uitlaat cover gemaakt en zo rustig naar huis gereden. Was 24 km van huis. Helaas thuis gezien dat mijn uitlaat bij de koppeling van 4 naar 1 ook is gescheurd. Waarschijnlijk door het gewicht van het ‘hangen’ van de uitlaat. Die moet dus gelast worden, maar daarvoor moet het hele motorblok los en er half uit anders kan je het spruitstuk er niet afhalen... ik denk dat dit seizoen rijden is afgelopen.

Ah wat balen Jimmy! :(

@leaseprijs Proceed: de restwaarde van een KIA zou ik juist hoger inschatten dan die van een Opel. Daarnaast heeft KIA een lange garantie dus een lager reparatie-component in het leasebedrag.

Shit Jimmy, wat een werk voor zoiets

Barri zei:
@leaseprijs Proceed: de restwaarde van een KIA zou ik juist hoger inschatten dan die van een Opel. Daarnaast heeft KIA een lange garantie dus een lager reparatie-component in het leasebedrag.

Kopt, maar volgens mijn collega zie je dat niet terug in het leasebedrag. Opel had altijd wel om de 30.000 of 1x p/j onderhoud nodig en KIA 15.000 of 1x p/j. Al zal dat in maandbedrag ook niet schokkend veel anders moeten zijn.

Gisteren bij de NS de treinbank opgehaald, lekker op mn dooie gemakje op de snelweg met de aanhanger er achter. Rustig in de airco. Pa maar meegenomen, die vind dat soort uitjes altijd wel leuk. Op de terugweg op de veluwe uitgebreid gelunched in Assel. Hij vond het geweldig genieten, en ik overigens ook.

48635373027_c29abef236_b.jpg

Nu nog iets van een onderstel maken waar ik de bank op ga maken, aangezien ze in de trein aan 1 zijde aan de wand bevestigd waren.

Ah dat is jammer Jimmy, dat zoiets simpels weer zoveel werk op gaat leveren. Toch maar proberen het zo snel mogelijk te fixen, er komen nog genoeg lekkere dagen denk ik (tu)

@ Joost, foto van het bankje? :D

Mogguh!!

Gisteren lachen, we waren aan het oefenen met de jeugdbrw bij een kanaal in de buurt. Staat er aan de andere kant van het kanaal ineens een politieauto, en vraagt de agent door de speaker "als we het kanaal in rijden, redden jullie ons dan?":} Dus wij duimpje omhoog, laat ie zijn gloednieuwe mercedes richting het kanaal rollen.
Daarmee was het ijs gebroken, ze kwamen even naar ons toegereden, stapten uit en een boomhoge agent die onder de tatoo's zat mixt zich super leuk onder de kids en toont interesse in wat ze aan het doen zijn. Echt zo gaaf hoe hij levelde met de kinderen.

Nadien nog ff met hun gesproken over de aangepaste dienstwagens. Maar ze waren er allesbehalve blij mee.
Ik kreeg van de Agent de sleutels, en mocht er ook ff een stukje mee rijden :} Gaf best rare blikken bij medeweggebruikers, iemand in brandweeruniform achter het stuur van een politieauto :}

Barri zei:
Haha, even achter het stuur. Gaaf! Mochten zij ook even met de tankautospuit rijden? ;)
Heb ik ze wel aangeboden, hij had echter geen vrachtwagenrijbewijs....dus zou hij zichzelf direct moeten bekeuren. :}

Maar over het algemeen heb ik diep respect voor onze dienders in het blauw. Als ik momenteel zie hoe vaak er filmpjes rond gaan waarin iedereen er wat van vind wanneer ze een keer hardhandiger optreden, dat is echt bizar. Die mensen kunnen hun werk niet meer uitvoeren zonder commentaar te krijgen en bang te moeten zijn dat ze zich moeten verantwoorden voor hun handelen, of nog erger er voor moeten boeten.

Ik ben daarin wel vrij hard. Na 2x waarschuwen en men wil niet horen, dan moet men maar voelen. Dan pak je ze maar hardhandig aan.
Wil iemand die staande gehouden wordt vluchten, mogen ze hem van mij in het been schieten wanneer hij dreigt weg te glippen.

Kijk naar het veelbesproken filmpje van de studente die wordt gevloerd. Die meid is 2x gewaarschuwd en zelfs gevorderd.
Als je er dan nog voor kiest om de confrontatie aan te gaan.....dan moet je ook instaan voor de gevolgen.

Wordt het tijd voor een vrijwilligers-carrière-switch?
Haha nee, ik ben daar veel te hard voor :}

Doet mij denken toen ik bij mijn vorige werkgever regelmatig in politieauto's reed om ze over te brengen naar de ombouwer, bestickeraar, schadebedrijf of proefrit. Je krijgt alle aandacht. Toen waren het nog zafira's.

Maar leuk dat ze daar zo mee om gaan (tu)

@ Joost, foto van het bankje? big smile smiley

Ik momenteel ligt hij uit elkaar. Het (skai)leer ga ik wat opfrissen. Er komt een frame met pootjes onder en alles word heel goed schoongemaakt. De tafeltjes aan de achterzijde is vaak drinken op gezet en vervolgens vochtig ingeklapt dus alles is smoezelig en plakt aan de binenzijde. zit zelfs nog ergens een kaugum aangeplakt :} Maar de staat is verder heel goed (tu) Het is ook oer degelijk in elkaar gezet. De bekleding zit allemaal met snelsluitingen vast zodat als je wil je met alleen een tang je binnen 1 minuut de zittingen kunt vervangen. Is goed over nagedacht. Over 2 weekjes hoop ik dat hij gereed is en maak ik wel even een foto.

Werken bij de politie! Mooi beroep maar ze maken het je niet altijd makkelijk...

Leuk idee Joost. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Gaat allemaal goed met B.?

Gisteren hebben we leuke dag in Giethoorn gehad met onze PV. S ochtends electrisch gevaren door Giethoorn en omstreken en s middags hebben we een toertocht gedaan met 2cv's. Ik mocht de hele middag een besturen. Erg leuke ervaring. Aan de ene kant ontspannen omdat het allemaal niet hard gaat; aan de andere kant hard werken zonder rem en stuurbekrachtiging. Vooral het schakelen met zon duw en trekpook was wel effe wennen. Zeker omdat de 1 en 2 tegengesteld aan onze autos zijn.
Maar al met al een zeer geslaagde dag!

link

Leuk Rob! Zo'n 2CV is wel bijzonder rijden. Ik denk dat er genoeg gesloopt worden bij dat soort ritten; de bak schijnt nogal gevoelig te zijn, je mag 'm alleen in z'n 1 zetten als je echt helemaal stil staat. Dat er geen rem- of stuurbekrachtiging op zit zou mij niet opvallen :)

Zo'n 2CV is heel apart rijden. Ik kon er niet echt vrienden mee worden. Rare pook uit het dashboard, sturen, remmen, alles eigenlijk. Vind ze wel heel leuk om te zien! :} Paar jaar geleden ook met ons werk kever cabrio tocht gedaan. Dat ging echt verrassend goed! De snelheid is natuurlijk niet van een hedendaagse auto maar verder het rijden, sturen, koppelen was echt goed en viel mij niet tegen. Al denk ik dat die kevers waar wij mee reden van een relatief recent bouwjaar waren.
Leuk idee Joost. Ben benieuwd naar het eindresultaat! Gaat allemaal goed met B.?

B gaat het prima! Eigenlijk niets geen gekke kwaaltjes of wat. Maar het word nu wel wat zwaarder, D optillen moet ze niet meer zoveel doen en sowieso een tandje minder en rustiger mag wel. maar zit niet in haar genen volgens mij *-)

Zal ook eens even afspraak maken bij de VW dealer hier vlak bij mijn werk, Up zit al weer op 30.000 km, neem hem dan zo mee naar mijn werk. En de laguna moet ook binnenkort beurt + APK. Even zien wanneer ik die kan missen

Terug
Bovenaan