Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Het kost wat maar hij rijdt weer voortreffelijk! Airco weer lekker koud, lekkere nieuwe soepele en stille bandjes en hij remt weer dikke prima!
Blijft toch een heerlijke vlotte rakker met die erg fijne HDi motor.

Hij stonk na aankomst op het werk alleen wel nogal schroeierig/gesmolten plastikerig.

Jammer dat Ruud op vakantie is maar was wel even benieuwd hoe de elektrische auto's het met het warme weer gedaan hebben.
De combinatie hitte en intensieve inzet van de airco lijkt me geen goed voor de actieradius. ik was wel benieuwd hoe dat in de praktijk uitpakt.

Ik vind dit toch wel een geweldig mooi interieurtje hoor. Prachtig met die felgeel/groen stiksels, groengele verlichting en tellers, dat carbon en die tuimelschakelaars.

Bildergalerie-Peugeot-208-II-2019-1200x800-0ebef8441a1211a2.jpg

Verbleekt het interieur van de Corsa wel bij hoor.

rjthefrisian zei:
Ik vind dit toch wel een geweldig mooi interieurtje hoor. Prachtig met die felgeel/groen stiksels, groengele verlichting en tellers, dat carbon en die tuimelschakelaars.

De gustibus et coloribus...
Ik vind het kitcherig en veel te overdadig (td)

IMG_20190416_104131.jpg

IMG_20190416_104745.jpg

Intussen ook 23 EUR lichter.
Kreeg gisteren TPMS-melding van spanningsverlies in de linkerachterband.
Een benzinepomp met lucht gezocht (gek dat niet elke pomp die servbice heeft) en spanning van 2.6 was gezakt tot 2.0. Bijgepompt en boordcomputer gekalibreerd.
Deze morgen na 15' rijden zelfde warning...
Dan maar gestopt in eerste bandencentrale die ik passeerde (eigenlijk al vlakbij het werk) waar ik snel geholpen werd.

IMG_20190416_104049.jpg

ik ben er ook geen fan van. Ik hou wel van wat apart vormgegeven dingen, mooie tuimelschakelaartjes en het hoeft van mij niet zo steriel, er mogen best wel wat knopjes zijn. Maar ik vind dit gewoon vrij rommelig vormgegeven. het instrumentencluster ziet er qua vorm niet mooi uit en het voordeel van het mini stuur zo laag met de tellerbak er boven is mij nog steeds ontgaan. Liever een normale tellerklok, fatsoenlijk stuur en desnoods met HUD in de voorruit. Vind verder de rest van de 508 wel een leuke verschijning op de weg.

AsconaGT zei:
Vind verder de rest van de 508 wel een leuke verschijning op de weg.

Mijn collega is net zijn splinternieuwe 508SW gaan ophalen in de garage.
Mooie wagen,
weliswaar met een enorm lage instap,
uiterst kwetsbaar door de zijruiten zonder frame,
en een achterbank met zeer korte zittingen.

Ik heb ook helemaal niks met het interieur van de 208.
Sommige onderdelen zijn best mooi gemaakt en op zichzelf staand prima en ongetwijfeld goed afgewerkt maar alles bij elkaar is het wat mij betreft echt veel te druk.
Doe mij ook maar een "normaal" instrumentarium al dan niet met een head-up display, dat hoge scherm lijkt me helemaal niks.
Denk trouwens dat het hoge scherm zeker in het donker wel eens erg irritant kan uitpakken, bij een normaal instrumentarium krijg je vrij weinig "mee" van de meters en de verlichting zolang je goed vooruit op de weg kijkt, denk dat je met dat hogere scherm veel eerder last hebt van die verlichte meters/grafisch gedoe in je ooghoeken.

Avond, wij zijn alweer een paar dagen terug uit Frankrijk. We hadden precies de goede week vakantie geboekt. :) Lekker weer, 2 dagen erg warm, en de dag dat we weer naar huis gingen hadden we regen. Ideaal :) Wel maar 1 week, dat was op deze plek ook voldoende, maar volgend jaar wel weer 2 weken. de camping was prima, maar groot, lekker zwembad en fatsoenlijk winkeltje.. alleen de omgeving was niet echt veel te doen, half dagje strand, beetje rondgereden langs de kust om zeehonden te spotten. Niet gespot overigens, en 1 dag naar Amiens, erg mooie stad, leuke winkels en mooie gebouwen en pleinen/kathedraal. Verder met Lize veel gezwommen natuurlijk, speeltuin, en uit eten geweest. en met maar 360 km rijden, ideaal :).

Nu nog dik 1.5 week thuis, vandaag de schokbrekers aan de voorzijde gemonteerd, wat een werk. radiateur los, luchtmassameter eruit, bobine eruit, slangen los en met veel pijn en wondjes aan mijn handen uiteindelijk gelukt. jongens, niet normaal. Maarja, toen alles weer terug gezet de hardheid ingesteld op 2 tandjes meer comfort. maar na 2 km heb ik die alweer terug gedraaid, na een drempel bleef ik nadeinen alla Citroen CX. daarna nog een keer 2 tandjes harden gezet.. in totaal van de 20 tandjes staat hij nu op tandje 8 van de 20. Kan nog wat stugger dus. Nadeel daarvan is weer dat een klinkerweg niet te doen is, dus even een balans vinden en als hij goed staat even laten uitlijnen.

Corsa 20SEH zei:
Nu nog dik 1.5 week thuis, vandaag de schokbrekers aan de voorzijde gemonteerd, wat een werk. radiateur los, luchtmassameter eruit, bobine eruit, slangen los en met veel pijn en wondjes aan mijn handen uiteindelijk gelukt. jongens, niet normaal. Maarja, toen alles weer terug gezet de hardheid ingesteld op 2 tandjes meer comfort. maar na 2 km heb ik die alweer terug gedraaid, na een drempel bleef ik nadeinen alla Citroen CX. daarna nog een keer 2 tandjes harden gezet.. in totaal van de 20 tandjes staat hij nu op tandje 8 van de 20. Kan nog wat stugger dus. Nadeel daarvan is weer dat een klinkerweg niet te doen is, dus even een balans vinden en als hij goed staat even laten uitlijnen.

Knap hoor om alles zelf op te bouwen.

Mijn collega is net zijn splinternieuwe 508SW gaan ophalen in de garage.
Mooie wagen,
weliswaar met een enorm lage instap,
uiterst kwetsbaar door de zijruiten zonder frame,
en een achterbank met zeer korte zittingen.

Volgens mij valt het met de kwetsbaarheid wel mee met die ruiten. Mijn calibra en astra hadden het ook. Mijn broer op de 1 serie ook en vele andere merken passen het ook toe. Lage instap vind ik ook fijn, korte zittingen op de achterbank zou mij niets uit maken maar dat zou wel een nadeel zijn. Hoop iig dat er redelijk wat verkocht gaan worden want het verfraaid het straatbeeld enorm

Lekker bezig Jimmy!

Ik vind Peugeot goed bezig hoor. Zowel kan buiten- als binnenkant. Toch schijnt de 508, ondanks dat het een hagelnieuw model is, maar nipt mee te kunnen komen met de bestaande concurrentie. Met andere woorden, over een paar jaar doet het al snel verouderd aan.

Mogguh!

Druk bezig om onze straat in de kerstsfeer om te toveren in het kader van de feestweek. Gezellig boel weer!

Ik vind Peugeot goed bezig hoor. Zowel kan buiten- als binnenkant. Toch schijnt de 508, ondanks dat het een hagelnieuw model is, maar nipt mee te kunnen komen met de bestaande concurrentie. Met andere woorden, over een paar jaar doet het al snel verouderd aan.

Sluit ik me bij aan. Vind de 3008 en de 508 fraaier dan bv de Grandland en de Insignia.

@ Jimmy mooi dat je goede vakantie hebt gehad! En al weer lekker aan de klus! 1 weekje vakantie lijkt me inderdaad wel erg kort. Dan zou mijn to do lijstje voor die vakantieplek nog veel te lang zijn..;)

Hier helemaal geen vakantie dit jaar. Paar dagen centerparcs gehad in juni en misschien in najaar nog iets doen.

Nu moet ik zeggen dat ik het ook niet zo mis. Voor het werk reis ik al veel, heb vaak een cultuurshock, en maak ik veel dingen mee en er is genoeg geld en tijd in de tuin gaan zitten en de kelder is nu ook vrijwel klaar. Nu rest alleen nog de nieuwe kamer van David dus we moeten beetje op de centen letten ook.

Nu ben ik van huis uit ook niet gewend om op vakantie te gaan, daar was simpelweg het geld niet voor en bi B gingen ze op dagtochtjes na ook nooit echt op vakantie om die zelfde reden.

Maar volgend jaar wil ik wel even echt weg voor een week of 2 omdat ik het altijd wel erg leuk vind, beetje afhankelijk hoe kleine goliath (werknaam :p ) het dan doet.

Hier ook (nog) geen vakantie hoor. Eind september komt de aannemer verbouwen, dan neem ik wat dagen vrij om ook wat dingen te doen (m.n. slopen :p) en begin oktober komt de keuken. Naast dat het een bak geld kost, moet ik eerst ook even zien hoeveel vakantiedagen er nog over blijven.
Voorheen had ik door overuren altijd vakantiedagen genoeg, nu maak ik geen overuren meer dus moet ik er wat meer op letten :D

Dus als er vakantiedagen én geld overblijft dan gaan we aan het eind van het jaar nog een weekje weg. Wel op de voorwaarde dat het 30+ graden is, dus dat wordt dan een last-minute ergens ver buiten Europa gok ik :D

Dus als er vakantiedagen én geld overblijft dan gaan we aan het eind van het jaar nog een weekje weg. Wel op de voorwaarde dat het 30+ graden is, dus dat wordt dan een last-minute ergens ver buiten Europa gok ik

gewoon kant van Miami op gaan of zo als je echt 30+ zoekt. Vliegtickets er naar toe zijn relatief goedkoop en is niet super ver vliegen, daar zijn is ook niet super duur. En het is daar heerlijk toeven, ook in december (tu)

Miami staat nog wel op de bucket list, maar dat stukje VS is niet bepaald goedkoop vertoeven.
Er zijn echter ook zat last-minute aanbiedingen naar/rondom het Caribisch gebied waarbij je all-inclusive op een resort zit en het buiten zo'n resort ook allemaal de wereld niet kost, waarschijnlijk/hopelijk wordt het dan zoiets.
En ja, weten de voor/nadelen en vooroordelen over all-inclusive en resorts maar vakantie is voor ons ontspanning & niets doen met af en toe een dagje weg :)

Maar misschien wordt het ook wel gewoon een city trip ergens in Europa (dan is de 30+ graden eis ook iets minder hard overigens), ik heb nog wel wat steden op mijn lijstje staan of blijven we gewoon lekker thuis :p

Snap ik dat het voor jullie even geen vakantie wordt. De prioriteiten liggen even anders.

Maar bij ons ligt de prioriteit eigenlijk wel bij vakanties. We zijn nooit ver weg maar willen wel graag paar keer per jaar weg met in ieder geval een grote vakantie van twee weken.

Dan zien wij wel of er geld voor ander zaken overblijft..wij skippen eerder een nieuwe keuken, auto of verbouwing dan de vakantie.

Vooral mijn vrouw heeft dat zeker even nodig met haar drukke baan in de zorg. En we vinden het gewoon even heerlijk om even te ontsnappen aan de dagelijkse rompslomp.

Maar we gaan wel eens kijken naar de manier van vakantie vieren. De prijzen voor huisjes rijzen echt de pan uit. Zelfs buiten het hoogseizoen (vroeg zomer wanneer wij vaak gaan). Mij lijkt een caravan op termijn echt wel leuk.

Zaterdagavond even een ommetje naar de luchthaven van Rotterdam...
Hondje komt aan vanuit Portugal om half 11.
Iemand nog praktische tips voor bereikbaarheid of zo?

Ik ben nog nooit op vliegveld Rotterdam geweest.
Vakantie : nu lekker rustig op de weg! Wij gaan pas over een maandje.

British Racing Green zei:
Zaterdagavond even een ommetje naar de luchthaven van Rotterdam...
Hondje komt aan vanuit Portugal om half 11.
Iemand nog praktische tips voor bereikbaarheid of zo?
Ik zou niet eens weten waar de luchthaven precies is. Rotterdam of den haag? (Of er ergens tussenin)?

Vandaag de Puy de Dome op geweest. Ook weer een heel bijzondere berg, leuk om weer eens te zijn geweest. Hadden we in Nederland maar 1 zo’n berg, zou echt fantastisch zijn :)

@Peter, vanuit Antwerpen kant echt super makkelijk aan te rijden en parkeren en het is maar een kleine luchthaven. Ben er een paar keer voor het werk vanuit vertrokken en is super easy, zeker met klanten veel beter dan Schiphol of Brussel.

@Peter Doe je nog even zwaaien als je hier langs rijd! ;)
( dit is TL, hopelijk voor even onder een ander account, heb Ivanov gevraagd te checken wat er met mijn eigen account aan de hand is ).

Ach, schiphol ligt ook niet eens in amsterdam :p Heb net ook weer even ticket geboekt naar het verre oosten. Terug weer met een boeing 747 combi. Super oud, lang niet zo stil en mooi als de moderne toestellen maar wel een machtig ding om te zien en relatief ruim qua opzet (tu) Elke keer denk ik dat het de laatste x is met die dingen ivm dat ze er allemaal uit gaan door het hoge kerosineverbruik maar blijkbaar mag ik nog weer een keer.

Maar spannend hoor Peter, wat gaat dat dan snel om dat allemaal geregeld te hebben.. Althans zo lijkt het.

Mogguh!

Vakantie: volgende week een weekje naar Luxemburg. Ben altijd blij dat het park van familie niet al te duur is... tenminste nog aardig betaalbaar op vakantie :)

'Vroegah' gingen we elk jaar in de zomer ergens 2 weken op vakantie in de BeNeLux; huisje of stacaravan. Dus nooit echt lange reizen of stedentrips.
Later veranderde dat in een weekje Centerparks in het najaar.

Ik hoef ook niet persé op vakantie, maar een paar dagen er tussen uit is toch altijd wel prettig merk ik; prima als dat in Nederland is.

Volgend jaar willen S. en ik nog een wat verdere vakantie (Azoren oid) om van de 'bucketlist' af te strepen en dan kunnen we weer sparen voor huiselijke zaken ;)

@Peter: succes en veel plezier met het ophalen van jullie nieuwe huisgenoot!

Veel plezier, Peter! Altijd leuk!

Wij halen morgen de nieuwe vrouwelijke partner van ons kersverse mannetjeskonijn Bruno op uit Drenthe. Bruno is nu een week bij ons en is al goed gewend. Nu kijken of ie ook om kan gaan met de vrouwtjes..;) maar daarin lijkt ie op het baasje..:}

Fijn weekend allemaal! Ben trouwens wel erg blij dat ik mijn pappadag van de woensdag naar de vrijdag heb verschoven. Heerljjk zon lang weekend!

P Lak zei:
( dit is TL, hopelijk voor even onder een ander account, heb Ivanov gevraagd te checken wat er met mijn eigen account aan de hand is ).

Hangt ervan af of ik vanuit Bergen op Zoom de A29 dan wel de A17 neem.

British Racing Green zei:
P Lak zei:

Hangt ervan af of ik vanuit Bergen op Zoom de A29 dan wel de A17 neem.

Leiden inderdaad meerdere wegen naar Rome, of zoals in dit geval naar het vliegveld.
Veel plezier in ieder geval!

Avond! Vandaag met de Kever naar Noordwijk geweest. Lekker dagje!
Gisteren 'op de bonnefooi' naar Duitsland, met een vriend van me, om voor de handel een autootje te kopen. Trailer gehuurd, maar helaas niet geslaagd. Bij de eerste was het bedrijf gesloten, de tweede auto viel tegen en bij de derde was het bedrijf ook gesloten. Maar die derde willen we toch graag nog ophalen als het kan. Een prachtige Fiat 500C in het prachtige blauw wat Peter wel bekend voor komt. En dan prachtige stoelen die deels bekleed zijn met prachtig geperforeerd donkerbruin leer. Origineel zo geleverd. Echt een plaatje! En voor mooi weinig geld.
Wel een mooi dagje zo, met een Toyota Landcruiser uit 1984 en een autoambulance er achter. Wel balen dat ie leeg terug ging, maar ook direct wat dingen geleerd. Ook op zaterdag ligt het leven in Duitsland blijkbaar (deels) stil en je moet echt van tevoren de snoepjes uitgezocht hebben en daar linea recta naar toe rijden.

Dat is leuk berri, ik zat eerder ook wel eens met dat idee te spelen.

Je moet wel gericht zoeken op het internet wat jou wat lijkt, je moet een beetje weten waar je koopt want er zitten toch wel veel dubieuze handelaartjes tussen (en uiteraard wat kennis), en heel kort aan de grens zijn er maar weinig koopjes te vinden. Ik woon relatief dicht bij de grens, als je dan 2 uur duitsland in rijd vind je aanzienlijk betere 'koopjes' dan hier kort aan de grens.

Denk vooral dat je met kleine autootjes (die in duitsland veel minder populair zijn dan hier) leuk kunt kopen/verkopen. je komt er ook lekker snel vanaf. Auto's zoals Twingo, 108 (en consorten), Picanto kun je geen buil aan vallen.

Ik ben dit weekend ook even een dagje in Duitsland geweest. Gisteren met een oud-collega de Ring bezocht, afscheidstour van zijn **** GTI :D
We waren rond 10u al bij de Ring, het was al gezellig druk en nog relatief rustig op de baan. Hij twijfelde of hij een rondje ging doen, maar wilde eigenlijk wel.
Dus hem gezegd wat mijn vriendin vorig jaar tegen mij zei: "Je wil het, je bent er nu, het is rustig, doe het gewoon".
Dus 5 min later stonden we voor de slagboom, lekker rondje gestuurd. Rest van de dag op diverse plekken gekeken, volgens mij maar twee korte baansluitingen gezien en heerlijk weer. Top dag :)

@ Berry, jammer dat de missie niet geslaagd is maar wel een mooi avontuur (tu)

Ik wil ook ooit wel een rondje rijden op de Ring! Maar eigenlijk niet met de Focus, liever met wat anders waar ik iets minder afhankelijk van ben :)

@Joost: we waren inderdaad gefocust op A-segmenters, al was de eerste auto een Jazz. Eind 2010, net het nieuwe type. Die zijn ook niet gewild in Duitsland gezien de prijzen. In Nederland liggen de prijzen een klap hoger. Verder zijn in Duitsland veel A-segmenters driedeurs, dus dan moeten de rest van de specs wel kloppen wil het interessant zijn. Een Mii is leuk, maar wel in een goede uitvoering met óf een panoramadak, óf 75pk (of beide natuurlijk).
Tweede auto was een Picanto (2012) en de 500 is altijd goed. Maar ook daarbij heb ik het liefst een leuke uitveoring: een 1.4 100pk Sport met een mooi interieur, of anderszins bijzonder. Deze 500C viel, ondanks de 1.2 viercilinder (alhoewel die nog steeds nieuw leverbaar is), ook zeker in de categorie 'bijzonder'. En als de prijs dan ook nog klopt, dan is ie erg interessant.

Denk dat puur voor de handel de specs minder interessant zijn. Voor een 500 allicht wel maar al die andere a segment autootjes; als er airco op zit en de prijs is goed, km stand is netjes dan ben je er zo vanaf.

Maar als ik dus een x iets zie in het buitenland kan ik een beroep op jullie doen :}

Ik wil ook ooit wel een rondje rijden op de Ring! Maar eigenlijk niet met de Focus, liever met wat anders waar ik iets minder afhankelijk van ben

Kan gewoon hoor. Je moet alleen het juiste moment uitkiezen, je eigen tempo rijden en vooral goed in je spiegels kijken. Knipperlicht naar rechts aan, rechts aanhouden en ze zullen je uitsluitend links inhalen (het is immers een semi-openbare weg).
Vaak eerst even langs de baan gaan kijken hoe er gereden wordt, als je dan al ziet dat men iedereen overal en nergens voorbij vliegt dan kun je beter geen rondje doen. Doorgaans wordt er hard, maar wel netjes gereden.
Wat niet wil zeggen dat je niet door Porsches buitenom wordt ingehaald met 2x jouw snelheid, maar dat is een beetje de charme van de ring :)

Verder gewoon genieten van de hoogte verschillen, niet op je snelheid hoeven letten, lekker bochtjes aan elkaar knopen, geen tegenliggers en dus vooral genieten :T

Zo heb ik vorig jaar tijdens mij laatste rondje twee auto's ingehaald en ben ik zelf maar 1x ingehaald, perfecte omstandigheden dus.

Naja en verder is het gewoon een heerlijke omgeving daar. De wegen in de omgeving zijn briljant om heerlijk rond te touren. Veel mooie en snelle auto's, waarbij ik net zo hard geniet van een Toyota Yaris op semi-slicks met rolkooi als McLaren en Porsche Taxi's

Mogguh!

jammer dat jullie wat voor niks zijn gereden, Barri..;) maar zoals je zegt wel weer interessante dingen geleerd.

De ring; mooie ervaring! Maar ben er zelf ook nog wat huiverig voor met mijn priveauto waar ik erg afhankelijk van ben.

Over ritjes voor niets gesproken...wij zijn zaterdag ook voor niks naar Assen gereden voor een konijnenren. Bij aankomst bleek het een enorm breed geval te zijn wat met geen mogelijkheid in de Astra paste. En dat heb ik nog niet vaak kunnen zeggen..;) Dus met spoed een ander hok moeten regelen.
Daarna moesten we door naar Beilen voor konijn nummer twee dus de rit was niet helemaal voor niks.

Gisteren even kennismaken tussen de twee konijnen en ze vonden elkaar direct wat te lief.. ..dus maar snel weer uit elkaar gehaald.

Verder hoop gezelligheid op de buurt met het dorpsfeest. We hebben met weinig moeite zelfs de eerste prijs voor de lichtroute nog binnen gesleept..(tu)

AsconaGT zei:
Denk dat puur voor de handel de specs minder interessant zijn. Voor een 500 allicht wel maar al die andere a segment autootjes; als er airco op zit en de prijs is goed, km stand is netjes dan ben je er zo vanaf.
Ja klopt wel. Maar €1000 marge is dan wat je maximaal een beetje hebt op de meeste auto's en dat schiet niet echt op. Maar een A-segmenter met vijf deuren, een courant kleurtje en airco; dan zit je wel goed. Heb ook wel wat Corsa's opgeslagen op Mobile.de maar dat is toch niet veel bijzonders eigenlijk.

AsconaGT zei:
Maar als ik dus een x iets zie in het buitenland kan ik een beroep op jullie doen :}
Als we er een mooie marge op kunnen draaien... ;)
We hebben nu geleerd dat je sowieso moet gaan kijken, maar je kan het transport natuurlijk ook uitbesteden. Maakt qua geld niet zoveel uit.

Met de astra heb ik ook gewoon bus en aanhanger meegenomen, vooraf informatie gevraagd en bij voldoende vertrouwen de gok gewaagd en er naar toe gereden met eventueel een 2e adresje als alternatief mocht het echt niet wat zijn.

De gele twingo heb ik gewoon naar huis gereden, stond ook niet ver van de grens maar is wat meer gedoe met platen en zo.

Aanhanger kun je voor relatief weinig geld nog wel een x huren. Maar nadeel is dat ik niet even meer een goede trekauto ter beschikking heb. De laguna mag iets van 1600 trekken. lege aanhanger weegt al snel 400 á 500 kg, dan een beetje grotere auto er al niet meer op. Beetje trekauto van een autoambu moet toch wel een minimaal 2000kg er achter mogen hangen, bij voorkeur een bus of een grotere auto met een ladder chassis of grote dikke SUV. Heb veel met een sorento 2.5 TD gereden met ambu er achter en dat ging ook top. 1x mercedes ML320 cdi en dat was ook top. Ook een keer met een passat TDI en dat was echt niet prettig, ondanks die best veel er achter mocht hebben.

Wij hadden zo'n Landcruiser mee:
<https://www.autoblog.nl/toyota-land-cruiser-60-youngtimer-in-beeld>

Zoiets mag wel voldoende trekken, maar je moet niet veel heuveltjes hebben :D
Voordeel is wel dat ie zo zwaar is dat je de lading en de aanhangwagen niet opmerkt. Verbruik: 1:7,5.
En in de milieuzone rij je uiteraard illegaal B)

Gisteravond weer een opmerkelijk stukje rijkunst gezien op de A2. Komende vanuit Heerlen (22:30) op weg naar huis ter hoogte van Born, spot ik ineens een kleine bestellertje van Eurocar voor mij zonder licht. Ondanks lichtseinen en claxons van diverse weggebruikers, inclusief mijzelf geen enkele reactie van de bestuurder. Ik besluit dus om achter hem te blijven en de politie te bellen. Politie heb ik dus ruim 20 minuten aan de lijn gehad terwijl ik van achter de wagen probeerde te beveiligen. Het meest opmerkelijke, de besteller gebruikte wel netjes zijn knipperlichten als hij van baan wisselde om in te halen en hij reed ook niet overdreven hard (op mijn teller circa 123kmh) desalniettemin negeerde hij talloze lichtsignalen en pas na sint Joost had hij ineens door dat hij het licht moest aandoen. Nadat die dat had gedaan heb ik ook dit doorgegeven aan de 112 centrale en ook verteld dat ik nu hem ging inhalen en mijn taak als beëindigd beschouwde. Ik zag even later wel op de oprit bij Nederweert een politiewagen die duidelijk stond te wachten op deze Eurocar rijder. In eerste instantie dacht ik aan drugs of alcoholmisbruik maar omdat hij voor de rest echt netjes reed denk ik aan een andere oorzaak. Vele chauffeurs (onder andere ikzelf) rijden al jaren met automatisch licht in hun eigen auto. Kan natuurlijk zomaar zijn dat je deze functie zo gewend bent dat je vergeet te checken of in een huurauto ook deze functie zit. Hoe dan ook was een spannend avontuur op een weg die ik wel dromend kan rijden.

ja die automatische systemen zijn leuk en aardig maar maken de bestuurders ook 'dom'. Mensen denken nergens meer over na, letten nergens meer op. Ben benieuwd wat er straks gebeurd als systemen als adaptive cruise control en semi autonoom rijden steeds meer en meer zijn intrede doet. Daar worden mensen ook niet alerter op.

Ik had dus zaterdagavond het genoegen nog eens een kleine 4 uren op Nederlandse snelwegen te rijden.
Het viel me daarbij op dat zo enorm gedisciplineerd gereden wordt in functie van de maximumsnelheid (100, 130, 120 en ring rond Rotterdam 80).
Ik ben in die 4 uur tijd 3 keer (2x op heen weg - een Golf GTi en een Polootje - en 1x op terugweg) aan een fenomenale snelheid ingehaald.
Natuurlijk ben ik de helverlichte snelwegen in BE gewoon, is wel even aanpassen als je in het pikkedonker enkel op je eigen koplampen en de witte lijnen op de weg aangewezen bent, zeker aan "legale" snelwegsnelheden. Gelukkig werd eens de duisternis gevallen was wel vaker in "treintjes" gereden, zodat het al bij al nog vlot vooruit ging.

Hoedanook, leuke laagdrempelige luchthaven daar in Rotterdam.
Ik kon gewoon op 25m van de deur van de aankomsthal parkeren (en was daar voor 2u parkeren amper 6 EUR voor kwijt).
Vliegtuig landde 22u05 (20 minuten vroeger dan voorzien) en kwart voor 11 zat Lord bij ons op schoot.
Echt een leuk beestje: lief, vriendelijk, aanhankelijk en enorm sociaal (tu)

Het viel me daarbij op dat zo enorm gedisciplineerd gereden wordt in functie van de maximumsnelheid (100, 130, 120 en ring rond Rotterdam 80).

als je dat niet doet kun je gelijk tegenwoordig een maandsalaris inleveren aan boetes *-) los van de extra brandstofkosten als je gehaast gaat rijden die in NL ook niet mals zijn.

Nu moet ik zeggen dat bij ons in het oosten van het land weinig gecontroleerd word en buiten de spits vaak prima door kunt knallen, had er vanmorgen ook in een oogwenk 150 op staan (heerlijk, vakantietijd), zonder dat ik mij gelijk zorgen maak om bekeuringen. In het westen rij ik ook altijd strak de beoogde snelheid, rustig op de cc.

vorige week in duitsland voor 1.48 getankt, (super, dus niet E10), dat is dan wel weer erg prettig (tu) scheelde weer bijna 10 euro op een tank

Buiten de spits is het eigenlijk overal op de NL'se snelwegen prima te doen, moet daarbij wel zeggen dat ik maar een paar keer per jaar in de Randstad kom.
Dat de bereikbaarheid van Rotterdam Airport goed is verbaasd me ook niet. Ik snap ook niet dat vrijwel alle vakantievluchten vanaf Schiphol moeten gaan. Op Schiphol is alles prima geregeld, daar ligt het niet aan. Maar parkeren is duur, lopen vanaf de parkeerplaats naar de gate is altijd ver, het taxi'en van/naar de start/landingsbaan duurt altijd een eeuwigheid etc.
Waarom gaan er dan niet meer vluchten vanaf de diverse kleinere vliegvelden?

Moet trouwens zeggen dat ik het rijden in Duitsland steeds minder leuk begin te vinden, op de snelweg althans. Op veel plekken is het altijd druk, veel Baustelle en als beide gecombineerd worden schiet het helemaal niet op. Dat nog afgezien van het feit dat het limietloos rijden ook steeds verder wordt ingeperkt.
Vooral de vele wegwerkzaamheden en zeker op drukke momenten kan ik echt chagrijnig van worden als de helft van de route hieruit bestaat.

Maar met gisteren met de GTI was het dan wel weer lekker om na een Baustelle vol op het gas te gaan en de DSG z'n werk te laten doen :)

@ Peter, veel plezier met Lord!
Hoorde toevallig dat vrienden van ons ook bezig zijn met een Buitenlandse hond, maar dat ze daarvoor eerst door de ballotage van een of andere stichting moeten die zelfs thuis alles komt inspecteren!
Ze waren in eerste instantie afgewezen omdat ze ook kippen hadden, deze soms loslopen en de stichting ze afvroeg of dat wel geschikt was voor de betreffende hond *-)
Je kunt zo'n hond toch gewoon afleren om achter kippen aan te gaan en/of de kippen niet meer los te laten lopen in de tuin? *-)
De totale kosten vielen me overigens wel weer mee en alles wordt keurig geregeld door de betreffende stichting.

Had vorige week ook een inspecteur op bezoek gehad die moest oordelen of mijn woning en tuin geschikt zijn voor een hond.
Was destijds met Bram ook al het geval.

Kan me er wel iets bij voorstellen.
Als de hond zelf niet echt sociaal is, zou die wel eens enkele kippen durven doodbijten. En voor je het weet zit de hond weer ergens in een asiel.
Misschien deed net die hond die ze op het oog hadden het niet echt goed met andere dieren.

Kosten vielen me enorm mee, 200 eur bij doggiehouse (zowel versie be als nl). Bij sommige adoptiecentra loopt het intussen al op tot boven de 400 eur (360 adoptie + verplichte aankoop tuigje + afzonderlijke Facturatie bloedtesten).
Denk dat in sommige agencies tegenwoordig grof geld omgaat.

Moet trouwens zeggen dat ik het rijden in Duitsland steeds minder leuk begin te vinden, op de snelweg althans. Op veel plekken is het altijd druk, veel Baustelle en als beide gecombineerd worden schiet het helemaal niet op. Dat nog afgezien van het feit dat het limietloos rijden ook steeds verder wordt ingeperkt.
Vooral de vele wegwerkzaamheden en zeker op drukke momenten kan ik echt chagrijnig van worden als de helft van de route hieruit bestaat.

Klopt, viel ons naar Munchen ook al op. Zeer veel vrachtverkeer en veel bauwstelletjes met die veel te smalle stroken. Daarnaast worden de wisselde snelheidsbeperkingen ook steeds frequenter. Hoezo milieu met dat steeds remmen en gasgeven..

Mogguh!

pfff...wij hebben veel autokosten maar mijn zus heeft nog veel meer pech steeds...hun 13 maanden geleden Punto evo moest recentelijk vier nieuwe gloeispiralen (prijzig) en heeft nu besloten om afscheid te nemen van de koppeling. Zij lopen ook steeds helemaal leeg op hun twee auto's.

Zuur is dat altijd, zeker als het onverwachts komt.

Als je dan 2 auto's hebt en met beide heb je wat pech dan is het een enorme aanslag op je budget.

Aan de andere kant leggen veel mensen ook weinig geld op zij voor onderhoud. zie ik in mijn omgeving. Vrienden van mij hebben volgens mij vrijwel nooit iets met hun fiesta van 12 jaar oud buitenom onderhoud. Nu is de airco stuk (iets van 600 euro) en groot onderhoud en zitten ze te klagen dat de auto zo duur is en dat ze daar geen rekening mee hebben gehouden, en de vakantie is net geboekt, komt ongelegen, enz. Praten al over een andere auto. Maar je moet met een oudere auto wel gewoon een 1000 euro apart hebben liggen om onverwacht groot onderhoud op te kunnen vangen. Dat kan gebeuren met een oudere auto of eentje met veel km. Ze vergeten dat je met een veel jongere auto die kosten misschien niet hebt maar wel veel meer afschrijving.

Maar je moet het natuurlijk niet met 2 auto's achter elkaar zulke dingen hebben.

auto's zijn gewoon dure dingen, ik rij met de laguna erg weinig en heb er ook weinig mee en de Up is natuurlijk een leasebakkie die we voor weinig bijtelling rijden zonder extra kosten. wat dat betreft mogen we de handen dicht knijpen.

Het is bij ons niet zozeer de aanslag op het budget (al zouden we ook veel leuke ander dingen doen voor die autokosten) maar het feit dat je geld in die auto's blijft pompen.
Wij hebben de auto's hard nodig voor het werk maar soms voelt het ook of je voor die auto's werkt als je weer van die gepeperde rekeningen krijgt en je net opgebouwde spaargeld weer net zo hard kunt inleveren.

Barri zei:
En omdat mensen niet kunnen (of willen) budgetteren is private lease zo populair... :)

Als tussenstap naar autodelen, en enkel betalen voor gebruik.

Wat dat betreft, zit ik in Zeeland wel goed.
Mijn buurman heeft op de oprit:
- A6 avant
- Range Rover
- X5
- 911 cabrio
- Partner
dus ik wil met hem gerust een rondje autodelen opzetten ;)

Terug
Bovenaan