Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Lekker op zondag gaan rijden ipv net als iedereen op zaterdag, dat zal wel schelen idd.
Fijne vakantie daar!

Wij zijn vandaag vertokken omdat afgelopen zondag HP v3 7 jaar werd en gisteren een soort inpak-dag was. Op een dinsdag vertrekken is dus ook een heel goed idee :)

acnFLKhC.jpeg

Oja het is dinsdag :} Heb nog vakantie en ga morgen aan het werk dus heb een zondag gevoel :D
Maarja, ook de dinsdag is dus veel beter dan de zaterdag!

Fijne vakantie Fer!

Jij weer sterkte met werken, Barri. Bij ons op kantoor begint het nu wel heel rustig te worden...pff...worden lange weken..

Vanmorgen de C3 maar even snel voor apk weggebracht. Kregen brief van RDW dat apk verlopen was...oeps..ik had september in mijn hoofd en de herinneringsbrief van RDW in mijn overheid was in onze vakantie ergens in de mail van mijn vrouw verdwenen..maandag en dinsdag dus 'illegaal' de weg op geweest...B)

Gelukkig heb ik leuk werk, ik vind het helemaal niet erg om weer te beginnen. En ik kan je zeggen dat dat een heerlijk gevoel is, ik heb het ook anders meegemaakt. Toen had ik echt geen zin om na een weekend of vakantie weer te beginnen.
Wel jammer dat ik net hoor dat de airco op kantoor kapot is. Het klimaat was hier altijd top geregeld, maar nu dus iets minder...

APK zal vast geen probleem zijn voor de C3 hopelijk!

Ik was ook zeer sceptisch over de airco gezien het vele glas in ons nieuwe pand. maar het is echt top geregeld, en wat vooral prettig is, is dat ook de luchtvochtigheid word gereguleerd. Dus niet die droge aircolucht, dat slaat altijd op mijn ogen.

De airco in de auto gebruik ik echt sporadisch ook om die die reden, staat eigenlijk altijd uit. Maar de laatste weken staat hij echt vollop te werken om de laguna koud te krijgen, dan is airco toch wel erg prettig hoor :} Ook de luchtstroom voor achterpassagiers.

De Up! is met dat hele warme weer bijna niet koel te krijgen, ben er wel achter als je hem op binnencirculatie zet dat je dan de temperatuur nog enigszins naar een aangename temperatuur kunt krijgen, ga je een lang stuk rijden dan zet ik hem daarna om naar buitenlucht stroom om ook verse buitenlucht binnen te krijgen.

Hotdog zei:
Wij zijn vandaag vertokken omdat afgelopen zondag HP v3 7 jaar werd en gisteren een soort inpak-dag was. Op een dinsdag vertrekken is dus ook een heel goed idee :)

acnFLKhC.jpeg

Was dus al straal vergeten dat je een Astra break reed.
Die velgen ogen echt wel gigantisch groot.
Was dat nog enigszins comfortabel rijden, zo helemaal volgeladen op die flinterdunne rubbers???

Het is inderdaad 17” met bandenmaat 225/45/17
Wat mij betreft een goede mix tussen sportief en comfort.
(Staat op 27000km inmiddels, na 7 maanden)

Maar idd met de kofferbak helemaal vol, een dakkoffer afgeladen en 5 personen in de auto rijdt het als een natte spons. Heb de hele weg op 140 gereden waar dat kon, dat gaat nog prima.

idd @ginkelvanmichiel, het rood staat ‘m prima icm deze velgen.

Lekker plaatje Fer!
Die velgen zou ik ook kiezen moesten het 17" zijn. Ben echter blij met mijn 18" bi-color velgen, ook nooit het idee dat dat oncomfortabel is.

Afgelopen dagen van Frankrijk naar Stuttgart gereden, wat is die stad een bouwput zeg! Vandaag van Stuttgart naar de Eiffel en ook bijna 300km aan Baustelle gehad. Bah!

Laatste stukje autobahn was leeg en heuvel af. Conclusie: topsnelheid niet verbeterd, kwam niet verder dan 231 vanmiddag :}
Reactie van de vriendin: ik had helemaal niet door dat je zo hard reed. Die dacht dat ik nog geen 200 reed, doet de Astra dus goed.

De airco ben ik echt ontzettend over te spreken. Als je zoals wij de afgelopen week regelmatig een uur of langer in de auto zit dan merk je dat de auto het bijzonder goed op temperatuur weet te houden zonder al te hard te blazen.

Ik moet de airco van de Focus nog eens goed testen, maar tot nu toe doet ie het uitstekend. De Punto had er wel moeite mee bij hogere temperaturen.

Mogguh!

Erg mooi plaatje, Fer! Velgen lijken zo op het plaatje inderdaad groter dan ze zijn maar staan erg goed.

Wel grappig dat jij de auto volgeladen als een spons vindt rijden. Ik vind mijn astra juist nog stabieler rijden als ie helemaal vol zit inclusief schoonmoerderopbergkist en fietsen achterop. Ligt dan echt als een blok op de snelweg. Op bochtige weggetjes is het natuurlijk anders..;)

Maar 140 is toch ook snel zat tijdens de vakantierit met het hele gezinnetje erin.

Airco..in de Astra doet ie het top..in de c3 moet ie hard werken met het glazen dak.

Hier een berichtje uit Zuid Frankrijk... 38 graden is geen uitzondering hier.. maar het zwembad koelt lekker af. Rit hierheen en ook hier met de hitte doet de 1 serie het perfect! Ook de airco houdt het prima uit. Had alleen we een airco in de caravan gewenst nu.. Marja, die waren reeds verhuurd ten tijde van het boeken.
Al een hoop toffe dingen gezien hier, en de camping valt me ook reuze mee! Erg leuk, goed opgezet en geen aanwaai van mensen die ook uit Nederland komen..

Mogguh!

Fijne vakantie gewenst aan allen die nu vakantie mogen vieren!

@ Fer: Wauw, zo komt de rode kleur wel erg gaaf over!

@ Airco: Merk wel dat de Airco in de Leaf lang niet zo goed is als in de GTS het geval was. Airco is niet echt heel koud en heeft ook lange tijd nodig om het interieur terug te koelen. Probeer nu de airco voor vertrek te activeren zodat de auto al op temperatuur is bij het instappen.

Gelukkig mag ik deze week en volgende week genieten van vakantie. Zonder airco is het dan op kantoor niet uit te houden en zou ik ook echt niet productief zijn. De voorspellingen zijn dat na volgende week de temperaturen wat gaan zakken, prima om dan weer aan het werk te gaan dus.

@ Richard: 230 vind ik heel netjes, de Passat haalde maar 225 met een 1.4 FSI icm elektro.

Astra F zei:
Zonder airco is het dan op kantoor niet uit te houden en zou ik ook echt niet productief zijn. De voorspellingen zijn dat na volgende week de temperaturen wat gaan zakken, prima om dan weer aan het werk te gaan dus.

Prima om dan met vakantie te gaan dus ;)

@ Richard: 230 vind ik heel netjes, de Passat haalde maar 225 met een 1.4 FSI icm elektro.

idd, de laguna met 205 PK houd het bij 230 ook wel voor gezien, welliswaar in de 6e versnelling.

Gelukkig mag ik deze week en volgende week genieten van vakantie

Volgende week heb ik ook vakantie, B werkt door omdat ze bijna geen vrije dagen heeft dus ben ik met name klusjes aan het doen rondom huis. Was je toevallig nog een keer thuis voor een bakkie koffie? (tu)

Ruud, je Leaf review is uitgelicht op de frontpage. Jouw actieradius valt me wel tegen zeg! Met de Ioniq haalde ik 200km, gelijk aan wat is opgegeven. Wel reed ik max 110.

Barri zei:
Ruud, je Leaf review is uitgelicht op de frontpage. Jouw actieradius valt me wel tegen zeg! Met de Ioniq haalde ik 200km, gelijk aan wat is opgegeven. Wel reed ik max 110.
oohw, ik zie het net;) Leuk, om de reacties van de mensen te lezen. Blijkt wel dat meer Leaf-rijders problemen hebben met de actieradius.

Ik ben benieuwd of de AW redactie hierover contact heeft opgenomen met jou...
Dat hebben ze niet, maar volgens mij zit er wel iets in de voorwaarden dat ze dit mogen gebruiken. Ik heb er geen problemen mee, ben er eigenlijk wel blij mee gezien ik graag zou willen weten hoe andere Leaf-rijders de auto ervaren. Misschien komen er nog tips naar voren.

Zeer volwassen geschreven review!
En zonder het mooier voor te stellen dan het is.
Rake beschrijvingen en probleemstellingen.
Een lust om te lezen!!!

Conclusie: ik ben zeker nog niet aan een elektrisch wagen toe ;)

Je bent het schrijven niet verleerd Ruud! Mooie objectieve review.

Maar wat een dramatisch rijbereik zeg.....lijkt me echt vreselijk dat je continu dat ding weer aan de stekker moet zetten en niet eens fatsoenlijke afstanden kan afleggen en ook nog niet eens 130 kan rijden. Zag vandeweek nog een leaf met 100 over de snelweg sukkrlen en snap nu wel waarom.
Wat me dan ook jammer lijkt dat hij wel lekker rap is maar dat je het gas dan nauwelijks durft in te trappen omdat je je actieradius dan flink ziet slinken.

Je kan in de winter de ramen laten ontdooien en het interieur voor het vertrek lekker warm maken...
Eens nieuwsgierig hoeveel kilometers bereik je dit kost...

rjthefrisian zei:
En verwarmd stuur en stoelen voor en achter ook nog aan...:}

Uit mijn ampera cursus weet ik nog dat ze daar express stoelverwarming standaard in hebben gezet omdat het dan voor de bestuurder snel warm aan voelt en de gewone (elektrische) verwarming minder hard zn best hoeft te doen om de hele auto op te warmen. Stoelverwarming kost blijkbaar aanzienlijk minder energie.

Ik zou wel met het bereik kunnen leven, wel in de wetenschap dat we 2 auto's bij de deur hebben. De keren dat ik op 1 dag meer dan 200 km maak komt vrijwel niet voor met de laguna, dat zou mijn de lage bijtelling wel waard zijn denk ik.

k begrijp alleen niet dat ze wat andere zaken ook net niet op orde hebben zoals verstelbaarheid stoelen en zo. Want nissan en renault kunnen dat heel prima, en wat zaken zoals afwerking en zo. Het is jammer dat toen ze technisch alles op orde hadden dachten; ohja er moet ook nog even een interieur gemaakt worden.

Je bent het schrijven niet verleerd Ruud! Mooie objectieve review.
Zeer volwassen geschreven review!
En zonder het mooier voor te stellen dan het is.
Rake beschrijvingen en probleemstellingen.
Een lust om te lezen!!!

Bedankt voor de complimenten heren. Stukken schrijven lukte me vroeger al wel redelijk, 3 maand terug hebben ze mij al toegevoegd aan de redactie voor een brandweermagazine. Dus jullie conclusie wordt ook gedeeld door anderen.
Wel grappig als we het over stukken schrijven hebben, afgelopen weken hebben we meerdere meldingen gehad bij de brandweer waardoor we 's nachts met zwaailicht en sirene uitrukten. Dit wekte bij inwoners in het dorp de vraag op of die sirene echt aan moest.
Heb daar op onze brandweer FB pagina een stuk over geschreven. Dat gaat nu als de malle. Is bijna 30.000x gelezen, en zitten krap aan de 200 reacties en deelactiviteiten. :D

Je kan in de winter de ramen laten ontdooien en het interieur voor het vertrek lekker warm maken...
Eens nieuwsgierig hoeveel kilometers bereik je dit kost...
Joost geeft het al juist aan, het is juist de bedoeling dat je dit gebruikt. Door je interieur vooraf te laten verwarmen/koelen (dus aan de stekker) verbruik je minder accucapaciteit voor de airco/verwarming. De stoelverwarming/stuurverwarming werkt op de accesoireaccu, dus normaal weer wordt opgeladen als de auto aan de stekker zit.

@ Peter: Ik las op deze site nog een revieuw van de Insignia ST. Was ook een vervend Honda-rijder die de overstap gemaakt heeft(:P)

Ah was dat stukje tekst op FB ook van jouw hand, ook netjes geschreven ja! Ik vind het lastig hoor, ook zo'n review, om daar een lekkere tekst neer te zetten.

Trouwens nog een opel-nieuwtje.

Kennis van ons heeft haar Tigra TT ingeruild op een bijna nieuwe Crossland. Ze wil graag een hogere instap en de ervaring met Opel waren goed.
Ze heeft gekozen voor een rode lakkleur en de Innovation uitvoering, met oa led-matrix lampen, sportstoelen en panoramadak. Komende week verwacht de ze auto, dan ga ik toch even kijken.

Kameraad heeft in zijn zoektocht het oog laten vallen op een Astra J ST 1.4T Sport. Nu hoor ik dat bij de 140pk variant de versnellingsbak een punt van aandacht is. Waar moet/kan hij op letten?

Astra F zei:
@ Peter: Ik las op deze site nog een revieuw van de Insignia ST. Was ook een vervend Honda-rijder die de overstap gemaakt heeft(:P)

Raad van bestuur is in se niet tegen vervanging van de Tourer, maar vindt wel dat het een "Gentse" opvolger zou moeten worden.
Heb eerlijk gezegd mijn oog laten vallen op de nieuwe CR-V die vanaf oktober 2018 leverbaar is (januari 2019 voor de hybride versie); dealer heeft bij de Belgische verkoopdirecteur van Honda reeds de te verwachten prijs opgevraagd voor de executive-uitvoering.
Maar ik weet op dit ogenblik ook 2 heel leuke en uiterst betaalbare demo's staan van een XC90 & S90.
Kan dus nog alle kanten uit.
Vervangingsdossier zit weliswaar op niveau raad van bestuur nog muurvast over de auto's van mijn 2 medewerkers die intussen ook +150.000 km hebben (V40 & 508SW) en die graag de komende jaren de nieuwe V60 & nieuwe 508SW zouden rijden (wat evenwel een stevige opwaardering van hun budget zou impliceren en daar knelt het schoentje).

Die nieuwe 508 SW vind ik ook echt heel gaaf om te zien. Het is altijd even de vraag hoe ze straks in leasetrim de weg op komen, maar toch... goed voor het straatbeeld.

Kameraad heeft in zijn zoektocht het oog laten vallen op een Astra J ST 1.4T Sport. Nu hoor ik dat bij de 140pk variant de versnellingsbak een punt van aandacht is. Waar moet/kan hij op letten?

M32 versnellingsbak, het begint met gierende geluiden. Is iets met de lagers in de bak. Komt relatief veel voor maar er rijden nog veel meer mensen rond die nergens last van hebben, ook met hogere km standen dus hoe dat kan is de vraag. Maar zeker het checken waard voor aankoop

@ruud: inderdaad wat Joost en Hans zeggen:

Testen: Zet je radio en ventilator maar eens uit en luister goed tussen de 80 en 120 km/h hoor je dan een “zingend” geluid ? Dan is je lager van de 6e versnelling naar de haaien.

Ik heb hem ook en zit nu op 145k. Tot nu toe nog rustig. Maar goed om wel er rekening mee te houden..;)

Zo, weer heerlijk weekend; morgen eerst dag van mijn (klus) vakantie. B heeft met haar andere baan weinig vrije dagen en ik heel veel, dus gewoon lekker weekje vrij genomen terwijl zij moet werken. Hele lijst met werkjes opgeschreven zodat ik in de weekenden dat we wel samen thuis zijn wel lekker tijd voor elkaar hebben.

Nu stond vooral veel schilderen op het programma, maar het word hier morgen 30+ en overmorgen misschien zelfs 38 graden :O dat is wel iets te veel van het goede eigenlijk. En daarna kans op regenbuien

Zag vanmiddag nog een Insignia OPC rijden. Wat een lekkere bak is dat toch. Gelijk even gekeken wat die dingen 2e hands nog doen; helaas nog veel te duur voor mij maar ze worden al heel betaalbaar. 3e week september gaat de laguna weer voor APK, ik heb slechts 11.000 km gereden met de laguna. Dan kan een V6 turbo qua verbruik ook prima. De wegenbelasting praten we dan maar even niet over :}

Mogguh!

Schitterend inderdaad zo'n Insignia OPC...ik vind het nog steeds dood en doodzonde dat er nooit een Astra J ST OPC is gekomen..wat zou dat een fraaie auto geweest zijn in deze blauwe kleur en met deze velgen...die had bij mij met stip op 1 gekomen..

Vant weekend veel in de auto gezeten en zie nu sporadisch een Insignia B....ben nog niet overtuigd..

Nee..denk dat ik na deze Astra ook afscheid ga nemen van Opel want er zit momenteel weinig in het assortiment..De astra K vijfdeurs vind ik wel mooi maar wil absoluut weer een ST. Insignia A vind ik ook nog mooi maar dat heb ik wel vel overeenkomsten met mijn Astra J en dan ga ik toch liever weer voor wat anders...

Ben nog bij je in de buurt geweest, Joost. Zaterdag nog naar een festival geweest in Enschede op de ex-luchtmachtbasis aldaar...schitterende locatie...nou zeggen ze dat er in Friesland bijzondere creaturen rondlopen (is ook zo) maar daar kunnen ze er ook wat van...
Een groepjes DJ's heette Denekamps gespuis..;)

Waren weer met de S60 2.0T van vriend van mij (gechipt naar 240 pk). Bloedjesnel maar ook wel weer heel beschaafd...

Mogguh!
Ben dit weekend ook op pad geweest, wij waren zaterdag naar Wildlands Emmen. Mooi park zeg! Misschien niet heel veel verschillende dieren, maar wel heel gaaf met de drie belevenis-werelden. Vorige week dinsdag ook naar Antwerpen Zoo geweest, dus lekker wat gereden met de Focus. Wat een verademing ten opzichte van de op vakantie gehuurde Corolla. Vooral de stoelen zijn een groot verschil. Ben nog steeds erg tevreden met de Focus.
Merk wel dat ie bij 130 erg onzuinig wordt; zou ik vaker lange afstanden rijden, dan zou ik voor een andere motor gaan. Een 1.6 Ecoboost of zelfs de ST zal niet veel minder zuinig zijn. Zo'n ST blijft sowieso gaaf. Even sparen nog.

Na alle positieve berichten heb ik even snel de review van Ruud opgezocht, goed verhaal inderdaad! Ik ben vooral blijven hangen bij de reacties, ik kan er soms van genieten hoe mensen weten te reageren. Eenvoudiger is het overigens om me eraan te storen, maar dat heeft niet zoveel zin. Man wat een respons. Je verhaal is niet verrassend Ruud, je had ons al goed op de hoogte gehouden. De reikwijdte is echt een behoorlijke tegenvaller en verbaast me eigenlijk ook wel. De vorige Leaf kon dit toch ook met een kleinere accu. Nu hebben ze die volgens mij wel als basis gebruikt, een technische update gegeven en een moderner (en knapper) sausje overheen gegoten, maar dan verwacht je toch niet dat het allemaal minder wordt?

@Fer: wat een plaatje! Echt een mooie wagen zo in het rood.

@vakantiegangers en vrije weken: geniet er nog even van (tu) ondanks de hitte, daar gaat het tempo van leven nog wel wat verder door omlaag

Vorige week heb ik voor weinig een playstation 3 op de kop getikt. Lachen :} we hebben een overkapping gebouwd tegen het huis aan, althans: volgende week komt het glas erop en dan is het dus echt een overkapping. Van oude pallets een loungebank gemaakt, het is nu al onze favoriete plek in de tuin. Leek me leuk om dan een tv op te hangen met chromecast, zodat we vanaf youtube of netflix mooi tv kunnen kijken en zo nog weer op een andere manier van het mooie weer kunnen genieten. Tot ik mij bedacht dat een playstation dat ook kan. Met mijn computermonitor eraan een perfecte combi! Zo halen wij de herfst wel, lekker relaxed

Klinkt als een mooie oplossing, Frank! Gisteren via onze blueray speler met mijn dochter ook de grootste lol gehad achter de tv en JoeTjoep. Mevrouw zat mooi mee te huppen en echt te genieten bij de kinderliedjes.

Een Chromecast is voor die 30eu wel echt briljant trouwens!

Ik was op een PS4, maar ik moet van mezelf wachten totdat ze in de aanbieding zijn:}

@ Berry, is idd een mooi park geworden. Meer een belevenispark dan dierentuin, zo als ze zelf zeggen maar erg goed gedaan. Het plein voor de ingang is ook een schot in de race, zeker met dit weer. Mooi stukje van emmen :)

Wij zijn gisteren terug gekomen van vakantie. Gelijk wat wasjes gedaan en s avonds naar de wielerronde in de stad. Vandaag laatste dingetjes opruimen van de vakantie en van het weer genieten:)

Over OPC's gesproken.................

23slbb1_zpsbwyjffrz.jpg
[/URL][/img]

23slbb3_zpsherp7sdn.jpg
[/URL][/img][img][img]

Een 2.8 V6 Executive ter vervanging van de 2.2 Business.............
Naar verwachting deze week bij mij op de stoep...

....... een 2.8 V6 Turbo in Executive uitvoering. Full options !
Ter vervanging van de 2.2 GTS Business.

Naar verwachting deze week bij mij op de stoep :-D

Astra K Turbo zei:
....... een 2.8 V6 Turbo in Executive uitvoering. Full options !
Ter vervanging van de 2.2 GTS Business.

Naar verwachting deze week bij mij op de stoep :-D

Wow, jij koopt vaker een andere auto dan dat ik boodschappen doe. :}

@Frank: ik heb ook een playstation staan, maar gebruik die niet met dit weer. De hele zooi buiten zetten is wel een heel goed idee! (tu)

@Hans: wauw, niet bij te houden al die autowissels!

Ik heb de Metro-Vectra teveel met mijn verstand gekocht. Deze veel meer op gevoel.
Ik heb heerlijk bijna 8.000 kilometer met de Vectra gereden. Tot volle tevredenheid maar wel een beetje zonder emotie.

Het is een zeer fraaie auto. Ik kan geen krasje vinden.

Hans, fantastisch hoe je je gevoel blijft volgen. Mooi hoor zo! Zo vaak als ik weer met een bepaald idee in mijn hoofd marktplaats en autoscout afstruin om dat idee vervolgens een droom te laten of te laten varen, zo vaak maak jij er realiteit van volgens mij. Sjieke wagen in elk geval, geen mens gaat snappen wat hem of haar zojuist is overkomen als jij voorbij komt gestoven. Een beetje te anoniem en grijs naar mijn smaak, maar daar zul je van binnen weinig van merken vermoed ik. Veel plezier ermee!

Mooi ding hoor Hans.
Zo te zien de 230 pk versie en een Automaat, dat zal vast lekker zoeven!
Snap wat dat betreft wel dat dit een vooruitgang is vergeleken met de 2.2.
Al was de kleur Metro op die vorige wel meer mijn smaak dan dit ietwat saaie zilvergrijs.

Total Loss zei:
Al was de kleur Metro op die vorige wel meer mijn smaak dan dit ietwat saaie zilvergrijs.

Da's dan weer goed voor jou: eerstdaags komt er een leuke GTS op de markt in de kleur Metro ;)
Zou best leuk staan als vervanger van de Astra sedan, kan je weer jarenlang relatief goedkoop autorijden.

Wow hans, je blijft ons verassen zeg. Maar wat een heerlijke keuze! Ik heb ook hele goede herinneringen aan de 2.8T in de vecta. Was ook een gts en ook in de zelfde kleur. Denk alleen dat dit wel een andere is. Het exemplaar waar ik toen wel eens mee reed had destijds al een fors hoge km stand. Het koppel en souplesse vind je maar in weinig auto's terug.

Terug
Bovenaan