Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Deze kan het ook nog worden... morgenochtend proefrijden

17337386-0006-opel-insignia-zwart-kopen.jpg

Beide hebben de 1.6 Turbo motor met 170 PK.

Ik kan niet goed verklaren waarom ik deze move wil maken. Ik zocht afgelopen week naar een Insignia ( bouwjaar 2011 / 2012 ) voor een kennis van me en kwam de getoonde auto's tegen. Ik kreeg de kriebels en ben wat verder gaan speuren. Gisteren een proefrit gemaakt met de blauwe. Een Edition uitvoering. De hierboven getoonde versie is een nog wat luxere Innovation uitvoering...........

De Volvo V50 heb ik inderdaad ingeruild op de Vectra....De Insignia's zijn, relatief gezien, betaalbaar. De nieuwste versie van de Insignia in een mooie uitvoering zijn me nog te prijzig.

Tenzij je die extra ruimte echt nodig hebt snap ik deze switch niet zo Hans.
De Astra lijkt me in alles echt de leukere auto, nieuwer, lichter, luxer, sneller, etc.
Zou echt nooit een nieuw gekochte 2017 auto inruilen voor een oudere uit 2011/2012, of er moet wel een heel bijzondere reden zijn of om een heel unieke auto gaan.

Edit : Zoiets bijzonders bijvoorbeeld

De Volvo V50 heb ik inderdaad ingeruild op de Vectra....De Insignia's zijn, relatief gezien, betaalbaar. De nieuwste versie van de Insignia in een mooie uitvoering zijn me nog te prijzig.

Waarom dan niet even lekker doorrijden met de Astra, doorsparen en dan later voor een Insignia B gaan?

Total Loss zei:
Tenzij je die extra ruimte echt nodig hebt snap ik deze switch niet zo Hans.
De Astra lijkt me in alles echt de leukere auto, nieuwer, lichter, luxer, sneller, etc.
Zou echt nooit een nieuw gekochte 2017 auto inruilen voor een oudere uit 2011/2012, of er moet wel een heel bijzondere reden zijn of om een heel unieke auto gaan.

Edit : Zoiets bijzonders bijvoorbeeld

Ik ga ook voor een Insignia uit 2017... De speurtocht naar een 2011/2012 versie was voor een bekende van mij.

De Insignia's die ik op het oog heb zijn (beide) qua snufjes vergelijkbaar met mijn Astra. Alleen verkeersbordenherkenning ontbreekt.
De OPC die jij laat zien is me te bruut :-)

rjthefrisian zei:

Waarom dan niet even lekker doorrijden met de Astra, doorsparen en dan later voor een Insignia B gaan?

Ik ben van nature wat onrustig. Ik kan de Astra nu zonder al te veel bij te betalen (of helemaal niet) inruilen op een 1/2 jaar nieuwere Insignia..

Ah ok dan is het al iets logischer.
Wat je niet moet vergeten is dat jouw Astra relatief zeldzaam is ( 1.6 met 200 pk ) en dat deze o.a. door WLTP aanpassingen een stuk duurder en daardoor alleen nog maar zeldzamer gaat worden. Dus wat afschrijving betreft denk ik dat je daar wel goed zit. Een kale 1.6 200 pk komt nu al op 34k uit, in theorie is dat echt wel gunstig voor de restwaarde van jouw 2017 auto. Zelfde auto maar je hebt er veel minder voor betaald. Ik zou idd lekker wachten op een betaalbare Insignia B !

Insignia B voor 30k

Insignia B voor 33k

Goedemiddag heren. Ik ben een poosje afwezig geweest, een weekje offline vanwege de Carbagerun natuurlijk, maar helaas ook met een verdrietiger reden. Vooropgesteld dat ik ontzettend van de run heb genoten, een fantastische week gehad. De Amazon is niet helemaal probleemloos geweest, maar staat intussen (met dank aan een aantal fantastische Tsjechen) weer veilig en wel in Borne. Zaterdag wilden wij weer huiswaarts, maar toen kapte de auto er helemaal mee. In de afsleepwagen belde mijn vrouw dat het helemaal niet goed ging met haar vader. In maart is bij hem slokdarmkanker aangetroffen en daags later vonden ze overal uitzaaiingen. Verdrietig nieuws, maar vol goede moed ging hij het behandelproces in. De bestralingen sloegen gelukkig aan, toen kon hij gelukkig weer eten. De chemo’s die volgden werd hij veel te ziek van. De afgelopen tijd ging hij wel wat achteruit, maar in de nacht van vrijdag op zaterdag vorige week ineens heel hard. Hij is afgelopen zaterdag dan ook in de loop van de dag overleden. Ik ben zaterdag halsoverkop naar huis gevlogen uit Slovenië, maar was te laat om hem nog te zien. Jammer, maar ik was vooral heel blij er te zijn. Mijn maatje was maandagavond weer thuis met de auto, hoewel ik me lullig voelde hem alleen te laten was ik wel blij met mijn keuze (en ik mocht van hem niet meer mee in de auto). Deze week hebben we met het gezin gezamenlijk alles geregeld en vanmorgen een hele mooie uitvaart gehad. Pff wat een week zeg.

Jeetje Frank. Dat is inderdaad dan wel een heftige week geweest. Allereerst natuurlijk gecondoleerd. Ondanks dat je het niet meer hebt gered, hoop ik dat je nog wat voor je vrouw en schoonfamilie hebt kunnen betekenen.
Heftig hoor. Rotziekte ook.

Brrr, gecondoleerd Frank!
Trieste afsluiting van zo'n mooie week, ongelegen komt het helaas altijd :(

Sterkte de komende tijd (tu)

Klein beetje deja vu naar vorig jaar rond deze periode toen we bij mijn moeder, vlak voor mijn vakantie, eenzelfde mededeling kregen. Daarbij is het godzijdank (zoals het nu lijkt) wel goed afgelopen, maar de kriebels liepen wel weer even over m'n rug na dit bericht :( Klote ziekte idd!

Pff..kreeg net ook telefoontje...vader van beste vriend van mij ook kanker..prostaatkanker met uitzaaiingen..

@ Joost & Frank: gisteren onze nieuwe directeur gesproken en hij woont in Borne..;) klein wereldje..

Dank heren. Het is inderdaad een rotziekte, een valse sluipmoordenaar.

@Richard blij te horen dat het bij jou moeder goed lijkt te gaan. Gelukkig lukt dat toch ook regelmatig.

@Rob: is die nieuwe directeur toevallig hier ook directeur van de corporatie geweest? Dan weet ik wel wie dat is :)

Oja Gerwin, ik zag van de week in Hardenberg volgens mij jullie cabrio staan. Bij een accountant naast de Shell, kan dat? Zo ja, zag er op afstand netjes uit en vind de kleur 'm erg sjiek staan!

Avond!

@ Frank: Bah, wat een hard verhaal zeg. Dat je een dierbare zo plotseling en zo snel hebt verloren. Wat heftig voor jou, en zeker voor Celine.
De beste man zal dan ook nog niet oud zijn geweest. In ieder geval goed dat je zo snel terug bent gekomen en deze week afscheid van hem hebt kunnen nemen.
Gecondoleerd met het verlies en veel sterkte de komende tijd, ookmvoor Celine.

@ Rob: Bah, het is vaak raak in jouw kennissenkring. Sterkte

Vandaag vanaf het terras nog een insignia voorbij zien komen, leek sterk op de 2e foto die Marc liet zien. Wel met dezelfde velgen, alleen dannin het wit.
Wat een gave bak zeg! Al vind ik de chromestrip toch heel smaakgevoelig.

@Hans: dan zou ik voor de zwarte gaan. Veel chiquer en veel leuker aangekleed.
Gaaf dat jij gewoon dit keuzes durft te maken 👌🏼

Jeetje Frank, gecondoleerd. klinkt een beetje als mijn schoonmoeder, die had na bekend was dat ze de ziekte had nog maar enkele weken. Het is gewoon iets ongrijpbaars, hoop dat je goede steun hebt van je omgeving en van elkaar om dit te verwerken.

@insignia; ik vind de Insignia A2 ook heel fraai, mits wel lekker compleet uitgevoerd. Zo'n 1.6 met 170PK lijkt mij een prima motorisering, minder zou ik zelf niet zo snel kiezen met de toch relatief zware insignia. Ik zag laatst een country tourer en die zag er ook best gaaf uit maar ook daar sterk afhankelijk van de uitvoering.
@ Joost & Frank: gisteren onze nieuwe directeur gesproken en hij woont in Borne.. klein wereldje..
toevallig! Terwijl ons dorpje relatief klein is. Ik ken hem niet denk ik.

Hier laatste tijd druk met werk en vooral ook thuis. Gisteren waren hier gewoon 5 man aan het werk, plus ik en mijn broer. Maar Het keramische terras ligt er nu ook in. Wat een werk was dat zeg. dat gesleep met die tegels, 6 kuub zand in de tuin, bult slijpwerk want die knip je niet even en de ondergrond en voegen hebben ook veel aandacht nodig maar het resultaat is echt geweldig geworden!

Nu alle zooi opruimen en zo nog, en dan volgend jaar voorjaar deel 2 van de tuin.

Ruud en Joost ook bedankt. Hij is 61 geworden, veel te jong dus. Gelukkig hebben we veel lieve mensen om ons heen en geldt hetzelfde voor mijn schoonmoeder en zwager.

@Borne: relatief klein, dat zeker. Maar stiekem wonen er intussen zo'n 25.000 mensen. Dat daar exemplaren tussen zitten die zowel Joost als ik niet kennen mag dan geen verrassing zijn ;)

25000? Da's niet klein meer..dan is ons dorp met 5500 klein..;)

Net even filmpje tussen Alfa 159 en Insignia GSI gekeken...alfa maakt gehakt van de Insignia...aandrijflijn van de GSI is weer zeer matig...
260 pk en 0-100 in 7,3 vind ik ook erg matig..

@Frank, ook vanuit mij gecondoleerd met het verlies van je schoonvader. Ik heb het met een brok in mijn keel zitten lezen zonet en ben er stil van. Ik wens Celine en jou veel sterkte de komende moeilijke periode.

............ zo zie je maar in get geval van Frank z'n schoonvader hoe snel het leven een ongewenste wending kan krijgen. Mijn "favouriete" oom gaat ook heel slecht. Hij was, en is, de broer van mijn vader, altijd een mooi voorbeeld voor mij !

@ allen: de blauwe Insignia is het dus geworden. Het is een hele fijne degelijke en strakke auto. Ik kreeg bij de dealer waar ik de Astra heb gekocht een beter bod en ben echt weg van de blauwe kleur van de auto.

Midje!

Veel afwezig en dat zal ook nog wel even zo blijven. Drukdruk... vooral aan het uitkijken naar de vakantie.

@ Frank: Jeetje, wat een treurig bericht zeg... ontzettende kloteziekte is het ook. Veel sterkte met elkaar.
Rob en Hans ook sterkte met de slechte berichten...

Oja Gerwin, ik zag van de week in Hardenberg volgens mij jullie cabrio staan. Bij een accountant naast de Shell, kan dat? Zo ja, zag er op afstand netjes uit en vind de kleur 'm erg sjiek staan!
Oh dat kan! Vrouwlief is afgelopen week bij 'mijneigenkraam' geweest en die weer naaste de accountant ;)

@Borne: relatief klein, dat zeker. Maar stiekem wonen er intussen zo'n 25.000 mensen
Allemachies, dat is volgens mij nog meer dan de 'stad' waar ik woon...

Zaterdag tankte ik de Laguna vol en ik doe dat altijd bij de Shell hier vlakbij.

Nu zag ik dat Euro 95 fuelsave (de standaard brandstof bij shell) een stickertej 98 bijgeplakt was. Dus binnen vroeg ik of ze niet verkeerd hadden geplakt want ik wist dat V-power van 95 naar 98 was gegaan. maar het blijkt dus ook dat euro 95 eigenlijk 98 is geworden aldus de werkneemster. Toch gek dat het dan euro 95 nog heet, maar daarvoor dus het postzegelformaat stickertje op de pomp zelf.

Ben wel benieuwd of jullie bij de shell tanken en dat daar ook zo is met de regulier 95 fuel save brandstof.

@frank gecondoleerd! Vervelend om zo aan je einde te komen. Het is echt een rotziekte.

@joost: als het octaan 98 is, mag het euro98 heten. Anders niet. Maar shell heeft een hele goede marketingafdeling dus zal euro95 met 98 sticker wel ‘kloppen’ als euro98.

Misschien dat binnenkort de typenaam 'euro 95 fuelsave' ook wel word aangepast in 98, maar vooralsnog is dat niet het geval. Ik vind het prima, zit waarschijnlijk tussen de oren, maar gevoelsmatig loopt de laguna wat beter op hogere octaan benzine.

Brrr, al dat nare nieuws hier de laatste tijd.
Mijn oprecht medeleven voor eenieder die de voorbije dagen/weken in zijn omgeving afscheid moest nemen van een dierbare.

Net even filmpje tussen Alfa 159 en Insignia GSI gekeken...alfa maakt gehakt van de Insignia...aandrijflijn van de GSI is weer zeer matig...
Ja, dat verbaasde mij ook. Jammer, want eigenlijk geeft hij aan dat het onderstel van de Insignia gewoon heel goed is.

Hoe is het met Hans zijn zoektocht naar een Insignia afgelopen??

Jimmy, Gerwin, Fer en Peter ook dank

Astra F zei:
Ja, dat verbaasde mij ook. Jammer, want eigenlijk geeft hij aan dat het onderstel van de Insignia gewoon heel goed is.

Inderdaad jammer van de blok/bak combinatie in deze auto. Hoopvol sprak hij over de installatie van een peugeotmotor in deze Insignia.. lijkt jullie dat nou zo realistisch?

Inderdaad jammer van de blok/bak combinatie in deze auto. Hoopvol sprak hij over de installatie van een peugeotmotor in deze Insignia.. lijkt jullie dat nou zo realistisch?
In NL is de 2.0T al geschrapt,. en vervangen voor de 1.6T met 200pk. Dat lijkt me als benzinetopper ook voldoende voor deze auto.

Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de PSA motoren de Opel motoren gaan vervangen bij bestaande modellen die nog even door moeten, zoals de Astra en Insignia.

Karl: GM techniek, Opels verkooptopper.....dus zal nog wel ff doorlopen met die motoren.
Corsa: Wordt vervangen, met PSA techniek
Adam: Ben benieuwd hoe lang die nog mee mag. Misschien tot de SUV onder de Crossland er is?
Astra: Komt een facelift, ben benieuwd of er dan PSA motoren in komen.
Insignia: Net nieuw, misschien PSA motoren bij de facelift?
Zafira: Loopt op de laatste benen, geen directe opvolger.
Cascada: Al niet meer nieuw te bestellen

Crossland: PSA techniek
Mokka X: Opvolger komt volgend jaar, met PSA techniek
Grandland: PSA techniek
Combo Life: PSA techniek

Wel goed dat PSA terug gaat naar enkele motorenfamilies. Zoals Opel het voorheen deed was ook geen doen, zoveel motorenfamilies up to date houden was niet te doen.

Mogguh!

Qua motoren ben ik wel blij dat het nu psa techniek wordt. De benzinemotoren van Opel/GM blijven maar erg matig. Ook de 1.5 in de Insignia blijkt nogal tegen te vallen als ik de verschillende ervaringen zo lees. En qua diesels is het ook hele sprongen vooruit. Vergelijk de CDTi's maar eens met de veel meer verfijnde en pittigere HDI's.

Ik ben nog steeds heel erg tevreden over de HDI in de C3. Draait heel mooi rond, stil en ontzettend vlot. Op de snelweg gaat ie in de vijf nog steeds als de brandweer.

Eigenlijk is alleen de 1.0T van GM/Opel een succesje.

Even op FB kijken. Volgens mij had je zelfs al gereageerd nadat Hans bekend had gemaakt dat het de blauwe is geworden..;)
De Zwarte Cross doet wat met je, he..;)

Even op FB kijken. Volgens mij had je zelfs al gereageerd nadat Hans bekend had gemaakt dat het de blauwe is geworden..;)
De Zwarte Cross doet wat met je, he..;)[/quote]

:)

Even op FB kijken. Volgens mij had je zelfs al gereageerd nadat Hans bekend had gemaakt dat het de blauwe is geworden..winking smiley
De Zwarte Cross doet wat met je, he..
Volgens mij was mijn reactie nog van voor de daadwerkelijke beslissing. (:P)

Middag lui!
Ik dacht dat de inlogproblematiek me bespaard bleef, kon steeds gewoon nog doorklikken bij de wachtwoorden...
Maar nee, das war mal.
Zooi *-)

@Frank;
Ook namens mij gecondoleerd met het verlies van je schoonvader... Veel sterkte voor jou en C.!

Astra F zei:
In NL is de 2.0T al geschrapt,. en vervangen voor de 1.6T met 200pk. Dat lijkt me als benzinetopper ook voldoende voor deze auto.

Ben wel benieuwd hoe lang het gaat duren voordat de PSA motoren de Opel motoren gaan vervangen bij bestaande modellen die nog even door moeten, zoals de Astra en Insignia.

Karl: GM techniek, Opels verkooptopper.....dus zal nog wel ff doorlopen met die motoren.
Corsa: Wordt vervangen, met PSA techniek
Adam: Ben benieuwd hoe lang die nog mee mag. Misschien tot de SUV onder de Crossland er is?
Astra: Komt een facelift, ben benieuwd of er dan PSA motoren in komen.
Insignia: Net nieuw, misschien PSA motoren bij de facelift?
Zafira: Loopt op de laatste benen, geen directe opvolger.
Cascada: Al niet meer nieuw te bestellen

Crossland: PSA techniek
Mokka X: Opvolger komt volgend jaar, met PSA techniek
Grandland: PSA techniek
Combo Life: PSA techniek

Wel goed dat PSA terug gaat naar enkele motorenfamilies. Zoals Opel het voorheen deed was ook geen doen, zoveel motorenfamilies up to date houden was niet te doen.

Er blijft niet veel interessants/sportiefs meer over zo...

Ik rijd nog wel even verder met de GTC.
Hij heeft van de week weer een jaartje APK erbij gekregen, geen bijzonderheden (kentekenplaat voor hadden ze even bijgekleurd, de folie was eraf :}) Wel wat onderhoud/vervanging noodzakelijk (aircopomp bv), maar dat wist ik al.

Signum is nog niet rijklaar, maar er zit schot in "zaak"... (tu)

@Fank
Gecondoleerd met het verlies van je schoonvader (veel te jong natuurlijk)
Vreselijke ziekte.

@Jos

Niets sportiefs meer bij Opel helaas en ik ben bang dat het niet veel beter zal worden onder
de PSA vlag.

Dit is precies de reden waarom ik na 35 jaar Opel overgestapt ben naar een ander merk.

Ik moet zeggen de Focus RS is er 1 van de buitencategorie en bevalt me prima.
Geen moment spijt van mijn keuze tot op heden en ik heb er inmiddels bijna 8000 km opzitten sinds eind februari.

Mogguh!

Inderdaad lekker rustig hier! Allemaal op vakantie?

Vectra's B heb ik goed ervaringen mee..mijn eerste rijlessen in gehad...mijn pa heeft er twee gehad..1.8-16v en de 2.0-16v ..lekkere auto's!
Alleen roestte de eerste als de neten terwijl hij hem nieuw had gekocht..;)

Terug
Bovenaan