Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Super Hans!
Waarbij bij velen de auto verkoopsites een tijdje gesloten blijven na aankoop van een andere auto gaat het proces bij jou gewoon door én je koopt ook gewoon iets anders als het voorbij komt.
Zal vast lekker rijden zo'n dikke Vectea (tu)

IMG_1062.jpg
@Hans;

Lekker bezig, Hans B)
Dit was dan ongeveer de laatste motor+carrosserievariant die je nog moest afvinken?
Op een OPC na dan... ;)

@(alle) vakantiegangers;
Fijne vakantie luitjes!

Astra F zei:
Bedankt voor de complimenten heren. Stukken schrijven lukte me vroeger al wel redelijk, 3 maand terug hebben ze mij al toegevoegd aan de redactie voor een brandweermagazine. Dus jullie conclusie wordt ook gedeeld door anderen.
Wel grappig als we het over stukken schrijven hebben, afgelopen weken hebben we meerdere meldingen gehad bij de brandweer waardoor we 's nachts met zwaailicht en sirene uitrukten. Dit wekte bij inwoners in het dorp de vraag op of die sirene echt aan moest.
Heb daar op onze brandweer FB pagina een stuk over geschreven. Dat gaat nu als de malle. Is bijna 30.000x gelezen, en zitten krap aan de 200 reacties en deelactiviteiten. :D

Die heb ik gelezen! Complimenten hoor, duidelijk artikel (tu)
Heb me er weleens over verbaasd, maar het is ergens ook hartstikke logisch; geen blauw/geluidssignalen = geen voorrangsvoertuig meer...

Astra K Turbo zei:
Inderdaad de beruchte M32 versnellingsbak. Er is een revisieset beschikbaar. Letten op zingende/zagende geluiden !

Vaak nemen ze (als in revisiebedrijven) de update, sterkere lagers van de nieuwere modellen Astra...
Daar zouden minder/geen problemen mee moeten zijn (tu)

Ik heb 'm trouwens ook in mijn GTC, nu met 172d kilometer (en ondanks extra vermogen) ook nog nergens last; de bak zelf dan, de koppeling begint wel te slippen en het 2-massavliegwiel is ook wel op.
Ligt ook wel aan de gebruiker hoor, je schijnt niet je hand niet op de pook te mogen laten rusten en niet met je vinger op de pook te tikken *-) (kijk maar eens op Youtube, zijn complete "gebruikershandleidingen" over gemaakt :})

Mogguh!

Mooi ding Hans! Hij doet het gewoon! Heb de advertentie nog even opgescharreld. Hartstikke net ding! Enige 'smetje' is de zilveren kleur maar soit..

Ligt ook wel aan de gebruiker hoor, je schijnt niet je hand niet op de pook te mogen laten rusten en niet met je vinger op de pook te tikken nut smiley (kijk maar eens op Youtube, zijn complete "gebruikershandleidingen" over gemaakt grinning smiley)

Neeeeee....mag dat niet...??? :}

Ik vond zilver ook niet echt mooi, maar de auto's worden ontworpen in zilvergrijs en het ontwerp wordt er wel lekker door geaccentueerd. Dus ik begin die kleur steeds meer te waarderen.

Even rondgestruind op de belastingsite van Zeeland.
Denk dat ik toch nog even ga wachten om inwoner van Nederland te worden, er moet bij jullie zelfs nog hondenbelasting betaald worden (60 EUR voor 1e en 112 EUR voor 2e hond). Zo'n dieronvriendelijke taks werd in BE al lang afgeschaft.

Denk dat ik toch nog even ga wachten om inwoner van Nederland te worden, er moet bij jullie zelfs nog hondenbelasting betaald worden (60 EUR voor 1e en 112 EUR voor 2e hond)

Had je een andere gemeente moeten uitkiezen...Bij ons al lang afgeschaft....B)

Wauw Hans, wat een verrassende wending. :O
Je hebt ook dit keer weer een juweeltje van een auto weten te strikken!
Heb je ook een OPC nog overwogen? Zo'n 2.8T koop je met een liefhebbershart, dus kan me voorstellen dat je dan ook naar een OPC kijkt.
Ben benieuwd naar de verdere foto's!

Hier helaas getroffen door een oorontsteking waar ik momenteel goed wat pijn en last van heb, daarmee is het laatste weekje vakantie helaas wat anders ingevuld als verwacht. Korte nachten en overdag weinig zin om iets te ondernemen.
Gisteren had ik nog een afspraak op de holterberg, daar nog wel heen gereden met de cabrio. En dan is het wel heerlijk toeren in zo/n auto.
Hoewel ikop jaarsaldo niet veel km. maak, is het elke keer wel weer genieten. Heb in ieder geval geen spijt van de aankoop.

@ Gerwin: Hoe bevalt jouw de klapdakcc?

@ Ingo: Indrukwekkend hoe lang jij met een set banden/remmen kunt doen. Ik haalde dit bij de GTS ook echt niet.
Bij de Leaf ga ik dit (banden) ook zeker niet redden, al heeft dat ook met de rijstijl te maken.

Hoi Ruud,

Ik vind een OPC te bruut Heb wel de "sport" knop er in zitten en dat gaf gisteren al heel veel plezier !
Het is een beetje een wolf in schaapskleren :-)

@Hans Een nieuwe Insignia met 200 pk 1.6 benzinemotor voor 35k ! ;)
Bedoel er verder niks mee hoor maar gezien jouw tempo is het wel weer tijd toch. :}
Hele goeie deal voor dit geld! (tu)

Insignia

@hans: gefeliciteerd! Ging de keuze je vooral om de 2.8T of om de automaat?

Mijn ultieme droom is altijd nog de 2.8v6T handgeschakeld te rijden, die is zeer beperkt verkocht.
Lijkt me meesterlijk om zoveel pk’s onder je koppelingspedaal te hebben (tu)

@vakantie: deze week zitten we in het reuzengebergte, vlakbij černí důl en Vrchlabi. (Mooi, die namen met 5 medeklinkers achter elkaar)
Het reuzengebergte is eigenlijk heel klein, in een half uurtje á drie kwartier rij je er zo doorheen, heb je flink wat bergweggetjes aan elkaar geregen met mooi bochtenwerk en prima asfalt gezien (nou ja, soms dan).
Met het gezin uit eten: €40 incl drinken. Gekkenhuis hier *-)

Ben vandaag de eerste old-skool Skoda tegen gekomen, een rapid uit de jaren 80. Van daarvoor nog geen een, dat was 14 jaar geleden wel anders..

Hotdog zei:
@hans: gefeliciteerd! Ging de keuze je vooral om de 2.8T of om de automaat?

Mijn ultieme droom is altijd nog de 2.8v6T handgeschakeld te rijden, die is zeer beperkt verkocht.
Lijkt me meesterlijk om zoveel pk’s onder je koppelingspedaal te hebben (tu)
quote]

Het gaat me vooral om de 2.8 V6 T De automaat is voor mij prima en een primeur.
Was ik vergeten te vertellen maar de onrust begon bij mij toen ik afgelopen zaterdag ging proefrijden in een Omega 2.6 V6 met automaat. In de buurt van Emmen. De auto is het niet geworden omdat ie toch wel erg oud was.

Heb aan de vectra OPC ook goede herinneringen. Wat een vermogen! wat je eigenlijk alleen goed kunt gebruiken met droog weer. Het is dat de Insignia's OPC zo zwaar zijn door o.a. 4x4. Verbruik maakt mij wat minder uit maar elke maand die wegenbelasting wel.

Als er een Astra J GSI of OPC in SW variant was, dan wat dat een serieuze kanshebber geweest ipv de laguna of als opvolger van de laguna. Maar voorlopig blijft die nog, is ook een fantastische auto :-D 200PK is gewoon perfect, snel genoeg om vlotter te zijn dan de meeste andere weggebruikers en nooit vermogen te kort komt, ook niet op de snelweg. Maar wel acceptabele maandlasten en verbruik.

Ben nu wel weer toe aan 2 bandjes :}

Even iets heel anders: iemand ervaring met Hollandsnieuwe als telefoon provider? Ik heb nu Vodafone (al 19 jaar :O) maar wilde mijn databundel vergroten en voor die overstap vragen ze onwijs veel geld (best raar, bij een vergroting van de bundel. Kost normaal €2 meer, nu vragen ze €7 meer).
Dus ik overweeg een tweede sim van Hollandsnieuwe te gaan gebruiken voor de data, en wellicht volgend jaar april helemaal over. Maar ben dus even benieuwd of iemand van jullie daar ervaringen mee heeft, op het net lees je namelijk altijd alleen de slechte ervaringen.

@Hans: wanneer ruil je de GTS om? Gek dat ik je hier in de wijk nog nooit heb zien rijden! Ik rij vlak langs jouw huis denk ik, en ook in de pauze kom ik wel eens in de wijk.

Mijn vrouw en ik hebben al jaren Hollands Nieuwe. Geen enkel probleem, goede ervaring dus.

Barri zei:
Even iets heel anders: iemand ervaring met Hollandsnieuwe als telefoon provider? Ik heb nu Vodafone (al 19 jaar :O) maar wilde mijn databundel vergroten en voor die overstap vragen ze onwijs veel geld (best raar, bij een vergroting van de bundel. Kost normaal €2 meer, nu vragen ze €7 meer).
Dus ik overweeg een tweede sim van Hollandsnieuwe te gaan gebruiken voor de data, en wellicht volgend jaar april helemaal over. Maar ben dus even benieuwd of iemand van jullie daar ervaringen mee heeft, op het net lees je namelijk altijd alleen de slechte ervaringen.

@Hans: wanneer ruil je de GTS om? Gek dat ik je hier in de wijk nog nooit heb zien rijden! Ik rij vlak langs jouw huis denk ik, en ook in de pauze kom ik wel eens in de wijk.

Ik heb geen ervaring met Hollandsnieuwe.

Morgen (donderdag) ruil ik de Vectra's om. Ik woon vlak bij de Nieuwe Hof (winkelcentrum) in Nieuwland in een wit huis......Eén van de auto's staat altijd wel bij huis :-) Mijn vriendin werkt zo'n beetje tegenover jou, de wereld is klein.

Ik heb ook nog altijd mijn eerste nummer, een jaar of 15 nu. Begonnen bij Ben, toen T-Mobile, daarna Vodafone, twee jaartjes Hi/KPN en sindsdien weer Vodafone.
KPN komt er hier niet snel meer in, T-Mobile en Vodafone zijn altijd prima. Op m’n werktelefoon hebben we Tele2 en dat is ook niet alles, zeker in het buitenland niet maar dat kan ook door de afspraken door mijn werkgever komen misschien.

Overigens vergelijk ik wel alles elke paar jaar, maar vaak kunnen de kleinere providers toch niet tippen aan de grotere. Prijs is vaak iets lager, maar dekking, internetsnelheden en bundels zijn vaak ook minder en voor mij niet toereikend. En ach, met 16eu per maand vind ik het wel prima zo plus de voordelen van de samenwerking met Ziggo.

Wat je nog even kunt doen Berry, is bellen met de afdeling opzeggingen (of hoe het ook heet). Deze kunnen vaak erg scherpe aanbiedingen doen om je te behouden ;)

Nou, ik heb in april verlengd dus zit er nog even aan vast. Maar m'n werkgever heeft de wifi uitgezet en dat merk ik toch wel in mijn bundel. Waar ik blijkbaar zo tegen de 1gb gebruikte, ga ik er nu ruim overheen. Of ik moet thuis Ziggo nemen, dan heb ik gratis data. Maar ik vind die abonnement ook echt knetterduur.

Toen hadden we nog 9 cijfers toch?
1999, toen hadden de mobiele telefoons toch ook nog een draaischijf? :}

Vanochtend even met de assistente van de huisarts gebeld over de uitkomst van de oorkweek nav de oorontsteking.
Was nog geen uitkomst binnen, dus moest even wachten. Ze vroeg wel of de pijn al minder was, waarop ik antwoorde "zolang ik de strip paracetamol per dag slik wel". Daarop was het even stil, waarna ze vertelde dat 8 stuks toch echt wel de max was per dag.

Heb haar uitgelegd dat ik telkens dubbele paracetamol neem, en dat ze dan ongeveer 5 uur werken. 8 paracetamol betekend 4x innemen, betekend 20 uur. Heb haar gevraagd of ze de dag dan voor me kon inkorten:}

Vanmiddag na de 1e bui maar eens even bij kennissen langs, de Crossland X bekijken. Zag hem nog bij de dealer staan, daarbij kwam de kleur rood veel beter tot zijn recht als op de eerste foto's. Zelfde bij Fer zijn auto, op de laatste foto van hem verbaasde ik me over hoe mooi diep de kleur is, op eerdere foto's kwam hij veel fletser over. Zal wel een moeilijke kleur zijn om te fotograferen.

Vervelend Ruud. Dat wil je niet in je vakantie. Ben gisteren ook weer bij de huisarts geweest. Zit al weken te klooien met een ingegroeide teennagel...zalfjes en alles helpen niks...nu wordt er volgende week stuk uit gehaald.

Ik heb allen nog maar bij KPN en Vodafone gezeten. waas altijd met name omdat deze ook in het buitenland gewoon goede dekking hebben. Of dat nu nog verschil uitmaakt weet ik niet. Ben er gewoon erg tevreden over en nu hebben we alles bij KPN (thuis, mobiel vrouw en mobiel mijzelf) waardoor we beide 5 euro korting per maand krijgen.
En dikke plus voor mij is de Spotify die we bij KPN erbij krijgen.

En krijg ook net mailtje van KPN dat zonder meerprijs mijn databundel gaat van 2000 naar 3000 MB en dat ik dankzij de verdubbelaar (thuisaansluiting ook bij KPN) nu 6000 MB per maand heb. Wat moet ik ermee..(:P)

Krijg net melding dat er landelijke storing is bij Vodafone..;)

Maar m'n werkgever heeft de wifi uitgezet

Moeten ze op de kleintjes letten bij PON?

speedtouch zei:
Astra F zei:
Zal wel een moeilijke kleur zijn om te fotograferen.

Vergeet de kwaliteit van het fototoestel niet!;)
Hier natuurlijk alles met de telefoon ;)

Maar idd is rood moeilijk te fotograferen.
Hier op de camping staan diverse rode (nieuwe) auto’s, de golf van 2 tenten verderop is wat fletser, de Seat Leon st fr aan de overkant van de beek is veel dieper rood, wss omdat die net gewassen is. Zie dat verschil maar eens te fotograferen.

Haha, mooi lijstje! Die Agila verbaast me wel, die is toch niet heel oud. Daaruit zou je kunnen concluderen dat het niet alleen aan de lak ligt, maar dat het sowieso gebeurt als je een auto nooit wast of poetst.
Zo vind ik mijn auto best vies (twee weken niet gewassen), maar als ik 'm op de parkeerplaats vergelijk met de rest staat ie echt hard te glimmen.

@Rob: hoe het in Leusden is weet ik niet, maar hier zeggen ze dat ie is dichtgezet vanwege regelgeving vanuit het hoofdkantoor. Wij denken inderdaad dat het gewoon om een ordinaire bezuiniging gaat.

Euhm Barri, ik zie een kenteken van 2001 op die Agila. Die auto is dus intussen 17 jaar oud. Het is nu 2018, jij wordt ook ouder hè :T

Ik heb ook een Astra in al die kleuren rood gehad (:B Flink poetsen maakte ‘m weer helemaal mooi, een paar maanden later was alles weer flets. En die auto was toen ‘maar’ 15 jaar oud, kun je nagaan

Maar in 2001 wisten ze toch wel hoe ze een fatsoenlijke autolak moesten maken? Alhoewel, de witte Zafira van 2000 werd ook best dof...

Moeten ze op de kleintjes letten bij PON?
Nee, maar na een kwaliteitsschandaal, omkopingsschandaal, uitstootschandaal willen ze vooral geen telefonieschandaal:}

@ Rob: Hoe gaat 't met je teen(nagel)? Heeft de arts je nog kunnen helpen?
Heb sinds gisteren een antibioticakuur en andere druppels gekregen voor mijn oor, na één nacht is de pijn al bijna geheel weg. :-D

Gisteren de Crossland X van een bekende bekeken. Ze heeft dan welliswaar een (duitse) Innovation-uitvoering, dus ook niet direct de meest kale uitvoering. Al met al vond ik het een best geinig wagentje om te zien. Als ik dit vergelijk met de Meriva, dan kan ik me goed voorstellen dat die kopersgroep zo in een Crossland X stapt. Het interieur is modern van opzet, ziet er netjes en degelijk uit en mede door de AGR stoelen heb je een prima zit. De Led-koplampen en achterlichten geven de auto een moderner aanzien, en door de combinatie rood-zwart met een zwart dak ziet de auto er speels uit. Jammer dat deze versie op 16 inch wielen stond, 17 inch hadden hem een stoerder voorkomen gegeven.

Kijk ik een beetje kritisch, dan zie je wel dat het de goedkoopste SUV van Opel is. In de portieren zit veel hard plastic verwerkt (dat vind ik echt een afknapper), afdekkapjes in oa het plafond hebben naden. Echter weet je dat dit soort zaken te verwachten zijn in deze klasse. Bij het starten van de motor merk je dat er een 3-cylinder onder de kap ligt, je hoort het wel....maar ook dat vind ik geen probleem. Het is vooral een kwestie van gewennen.

Wat ik wel een regelrechte tegenvaller vind is het max. geremd trekgewicht van 840kg, ongeacht of je de 110pk of 130pk motor hebt.
Dat betekend dat een beetje caravan daar niet mee te trekken is. En dat vind ik wel een misser, zeker als je na gaat dat de identieke 2008 gewoon 1250kg mag trekken:O

Ohjah, en dan de kleur: Rood-zwart ziet er mede door het zwarte dak best grappig uit. De auto kan het goed hebben, het zou echter niet mijn kleur zijn. Maargoed, het kleurt iig leuk in het straatbeeld.

Daarna ook nog hun Mercedes V-klasse gezien in de camper-uitvoering. Wat een geweldig ging is dat zeg. Vooral die cockpit, wat een luxe en weelde!! Met zo'n auto zou ik echt wel rond willen trekken. Noujah, als hun er nu eens 10 jaar meer rijden dan is ie nadien misschien voor mij betaalbaar:}

EDIT: Net nog eens wezen spelen in Opel zijn configurator. En dan blijf ik me toch weer verbazen in het beleid wat onze overheid heeft opgesteld.
Koop je een Mokka 1.4T handgeschakeld, dan ben je straks € 1.500 euro meer kwijt als momenteel.....bedrag komt dan op € 30.000 als Innovation.
Wil je echter geen vermogen inleveren en een diesel kiezen, dan ben je in Nederland jawel.....ff € 10.000!!! meer kwijt.
Komop overheid, dan sla je de plank toch wel compleet mis ofniet?

Mogguh!

Goed weekend gehad allemaal? Hier lekker. Eindelijk eens wat fatsoenlijke temperaturen en beter klusweer. Al kwam er niet veel van. De lytse bengel begint nu echt wel aandacht te vragen. Mijn projectje is momenteel het vervangen van de schuurdeur van de garage. Via de bouwmarkt een basisdeur besteld die ik nog moet afwerken (raam plaatsen, scharnieren frezen, sloten en beslag plaatsen en schilderen). Had de oude deur keurig opgemeten en de maten waren vrijwel gelijk aan een van de standaardmaten voor buitendeuren dus ging er vanuit dat dat wel klopte.
Nu is de deur binnen en blijkt de originele deur net een 0,5 cm breder te zijn dan de standaardmaat waardoor de nieuwe deur net een tikkeltje te smal is...zit weinig anders op dan er een dun latje op te plaatsen en hem vervolgens goed af te werken. Buurman verderop is timmerman en heeft me even geholpen en zal er wat moois van proberen te maken.

Maar dan zijn we er nog niet. Ik heb een bovenfrees gekocht en ben daar vant weekend even mee wezen oefenen.
Het gaat allemaal niet van harte omdat de oude deur echt een bijzondere type deur is maar ik vind het echt leuk om zelf lekker uit te vogelen.

Zo heb ik van het weekend onze Nespresso machine ook gerepareerd. Die begon na drie jaar opeens te lekken. Garantie natuurlijk voorbij. Nieuw onderdeel besteld. Via een filmpje op intranet het apparaat gedemonteerd en weer in elkaar gezet en hij is weer perfect.

@ Rob: Hoe gaat 't met je teen(nagel)? Heeft de arts je nog kunnen helpen?
Heb sinds gisteren een antibioticakuur en andere druppels gekregen voor mijn oor, na één nacht is de pijn al bijna geheel weg.

Woensdag onderga ik een kleine behandeling bij de huisarts.

Kwam vanmorgen weer twee mini's tegen....wat zijn die modellen geëvolueerd naar gedrochten zeg. Zowel de normale Mini als de Clubman zijn gewoon echt niet mooi meer. Veel te groot en de achterkant van de Clubman is echt vreselijk.

Klopt, het sympathieke zijn ze wel kwijt. Dat ze groter worden dat is nou eenmaal een vraag van de klanten. Het is nu wachten op dat de mini een mini op de markt brengt onder hudige mini. Een mini mini zeg maar :} Maar dat ze er nu uit moeten zien alsof ze zo bol opgeblazen zijn begrijp ik ook niet helemaal. Voor mijn gevoel zie ik ze ook minder rijden dan de eerste en tweede gerenatie new-mini.

Mini is echt een middenklasser geworden, met een hoop niche maar ook steeds meer praktisch gemak. Ze worden er iig niet mooier van..

@vakantie: hier nog volop op vakantie. Sinds de foto van de rooie (in het westen van Tsjechië) zijn we een week bij het reuzengebergte geweest. Erg mooi daar, volop genoten van het gebied en de camping.
Daarna 2 nachten in Praag geweest, pensionnetje geboekt en een avond en een dag in Praag geweest. Had niet verwacht dat we met de kids zoveel beleeft zouden hebben. Was een beetje huiverig voor mijn dochter van 7, maar die voelde zich als een vis in het water tussen dat vele publiek en de drukte van de stad.
Ben met mijn jongens de metro en de trams wezen uitproberen terwijl de dames naar de Opera waren. Ook een belevenis an sich.

Gister naar het Lipnomeer in het zuiden gegaan, hier ben ik met vrouwlief 17-19 jaar geleden heel vaak heen geweest, voordat de Landal’s en andere grote vakantieketens de grond uit stampten. Wat is hier veel veranderd zeg. De camping waar we toen heen gingen is er nog, maar alles er omheen is nu vakantieresort. Hier blijven we tot vrijdag, daarna gaan we naar huis..

Mogguh, Wij zijn na een rit van 14 uur zaterdag op zondagnacht om 01.30 weer aangekomen in Nederland. Helaas voor mij iets minder, sinds vrijdag ochtend had ik een zenuwontsteking in mijn kies waar geen enkele pijnstiller tegen hielp, zelfs oxycodon had geen effect, voelde me alleen erg suf. Gisteren om 12.00 direct naar de spoedtandarts geweest en is de ontstoken zenuw verwijderd.. Hierna heb ik na 52 uur wakker geweest te zijn van de pijn, en zonder te kunnen eten.. eindelijk kunnen slapen en ik ben pas net wakker. Pijnvrij! Heerlijk, wat is kiespijn toch vervelend.

Verder was de vakantie echt top, hier en daar was het wel erg warm.. 38-40 graden. De steden Montpellier en Avignon zijn echt prachtig! en zeker Montpellier hebben we meerdere keren bezocht ook omdat er heel gezellige (goede) restaurantjes zaten. Gezwommen in de riviertjes, met de stroming mee was erg leuk! Siant Desert de Guilhem is een prachtig oud plaatsje, en de kustplaatsjes hadden heerlijke vis gerechten. De camping is me ook 100% meegevallen, gelukkig was het niet zo een massale hutje mutje camping en had je best wat privacy, de eerste week hadden we leuke buren waar wij, en ook de kinderen ongedwongen mee omgingen. de 2e week alleen Fransen om om ons heen
Wat me alleen wel erg tegenviel ten opzichte van vakantie in Italië is de taal, Engels is echt zeer beperkt, en enkel bij de MC Donalds hadden ze een kaart in het Engels (zelfs NL) de rest was enkel in het Frans, dat maakt het soms wel wat beperkter met bestellen als je bepaalde zaken niet kent/lust.

nu nog een weekje thuis, Lize gaat nog 2 nachtjes bij opa en oma logeren en daarna weer werken en naar school.

Hier weer de eerste werkdag na de vakantie. De mail is weer op orde, met een aantal collega's is bijgepraat en we pakken het werk weer langzaam op. Ik heb mijn vakantie echt perfect getimed, vier weken lang prachtig weer en deze week is het weer iets minder. Prima dus :)

@ Rob, tof dat je dat soort dingen allemaal zelf oppakt. Ik "durf" dat toch niet echt en gun mij zelf er geen tijd voor, gelukkig ook een woning waar de komende jaren praktisch geen onderhoud hoeft te worden gepleegd. Wel de komende tijd laatste dingetjes in de tuin doen en graszoden leggen.

V.w.b. je teen, ik vond het al frappant dat de huisarts het af wilde doen met een zalfje. Dat lost toch niets op als de nagel is ingegroeid?
Gelukkkig is de verlossing in zicht (tu)

@ Jimmy, in Frankrijk viel het mij nog best mee hoeveel mensen enigszins Engels kunnen, maar ook genoeg die het niet kunnen. Menukaarten met een Engelse vertaling zijn ook schaars, maar wel te vinden. Soms maar een beetje gokken :)
McDonals doet het beter idd. 2x bij de Mac geweest in de eerste had gewoon zo'n bestelscherm bij de ingang waar je Nederlands kon selecteren. De tweede had een medewerker die prima Engels kon na ons gestuntel in het Frans :D

@ kiespijn/oorpijn, dat soort dingen kunnen ongelofelijk vervelend zijn. Omdat het aan je hoofd is voel je dat de hele dag zeuren en dat maakt het in verhouding veel gevoeliger als iets aan je teen, alhoewel Rob daar nu vast anders over denkt :D
En ja, ik weet wat het is. Oorpijn als kind wel eens gehad, kiespijn een paar jaar terug nog en een paar jaar terug na mijn motor ongeluk mijn teen zwaar gekneusd. Die teen deed serieus meer pijn (misselijkmakend gewoon) dan mijn gebroken en van boven tot onder gekneusde been *-)

Nou, mijn teen is maar een kleinigheidje vergeleken bij Jimmy zijn kiespijn....doet ook niet echt heel pijn maar is gewoon rete-onhandig bij sporten en dergelijke...denk dat na het verwijderen ik even meer last heb en dat ik noodgedwongen even niet kan autorijden en thuis moet werken. We zullen zien.

Maar klinkt heftig, Jimmy...wat doe je jezelf allemaal weer aan. 14 uur in de auto met dergelijke pijn...brrr...neem aan dat vrouwlief dus gereden heeft aangezien jij half verdoofd was? Maar begrijp ook wel dat je liefs zsm naar huis wilde. Zo'n baquettebakker als tandarts lijkt me ook niks.

Maar welkom terug allemaal!

Mogguh!

Pfoe Jimmy, dat klinkt niet lekker. Fijn dat het nu voorbi jis.

@Rob: ik heb twee keer een ingegroeide teennagel gehad. De huisarts pakte en schaar en ene pincet en zei: even de tanden op elkaar! De podoloog had een iets vriendelijkere methode en daarvoor moest ik er ook een paar keer heen (steeds een gaasje ertussen). Maar de pijn is dan wel over. Het is nu idd erg irritant als je 'm net stoot of iemand er per ongeluk tegenaan komt.

Mooi klusje, die schuurdeur. Mijn vader doet al dat soort klusjes altijd, dat vindt ie leuk en is ie heel goed in. Gelukkig maar! :D

@Fer: hoe is de verandering in dat gebied? Jullie zullen het vast niet als verbetering ervaren.

@Rob, we hebben om en om gereden, slapen kon ik toch niet van de pijn en de pijnstillers hadden 0 effect.. Oxycodon heb ik pas thuis bij de nachtapotheek gehaald. In Frankrijk durfde ik inderdaad niet echt naar de tandarts, enkel en alleen omdat ik mezelf niet duidelijk genoeg kan maken wat hij wel of niet moet doen. Nu gaat het weer prima, pijn/druk zit nu op een 3/10.. maar lag echt op 9/10 enigste dat hielp was spoelen met koud water, dat verdoofde de kies enigzins.
Die ingegroeide nagel klinkt ook niet prettig, 1x zelf gehad maar is al enige jaren terug, toen is hij er uiteindelijk zelf uitgekomen en hoefde hij niet verwijderd te worden.

Inderdaad Jimmy, fijn dat het nu beter gaat maar klinkt niet best.
Ik ben in de zeer gelukkige omstandigheid dat ik een perfect gebit heb tot nu toe.
Echt nog nog nooit iets gehad aan mijn gebit en hoop dat het zo blijft!

Terug
Bovenaan