Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik had de faceliftversie van die Ascona SR, toen ging hij als GT door het leven. Met toerenteller, sportstoelen en zelfs verwarmbare buitenspiegels. En natuurlijk de heerlijke 2.0i. Helaas heeft de volgende eigenaar hem na enkele weken al total loss gereden in een sloot

Dit was mijn Vectra A. Een 1.8 Sportive met 90 pk.
Als 1e auto best een hele dikke bak, auto was toen ik hem kocht ( in 1999 ) 5 jaar oud en er stond 85k op de teller, vergelijkbaar met nu als eerste auto een Insignia uit 2013 kopen. Ik werkte destijds bij het schadebedrijf van een Opel-dealer. Ik kocht hem van een collega nadat hij de auto had opgeknapt, was een andere auto vol in de kofferbak gereden, de auto was echt een meter korter. Collega had de auto volledig gepimpt met extra spoilers, zijskirts, handgrepen in kleur, Remus uitlaat, dikke geluidsinstallatie erin etc. Heel fout maar als 1e auto destijds echt wel een dikke en opvallende bak.
Zijn belabberde foto's, ooit ingescand van de papieren versies, zo ging dat "vroeger". :};)

19598550_10211546550648217_5891578276511060485_n.jpg

27067852_10211546551088228_3472086668735757351_n.jpg

Heb er nog wel een paar van mijn 2e auto. Werkte toen nog bij het schadebedrijf.
Leuke bijkomstigheid was dat het personeel daar de optie/mogelijkheid had om auto's te kopen die Total Loss waren, collega's deden deze auto's dan opknappen en zo reed je voor echt veel minder geld in een bepaalde auto.
De dealer had destijds natuurlijk hele ritsen huurauto's rondrijden, zo hadden wij een hele ..-DL-RP serie.
Wij hadden bij het schadebedrijf zelf bijvoorbeeld de 75-DL-RP rondrijden als leenauto, een zwarte Astra Station Sport, dik ding die ik toen ook regelmatig mee naar huis nam in het weekend. Mijn buren waren in die tijd regelmatig in de war want had paar x per week een andere auto bij me. Weet ook nog dat bij de dealer de 80-DL-RP rondreed, dat was een zwarte Omega B 2.5 V6 Sport Automaat. Had die destijds ook weleens mee, had toen voor mijn werk altijd een net pak aan en in die splinternieuwe dikke Omega kreeg ik als jong broekkie echt opvallend vaker voorrang dan met andere auto's.
Maar goed. Op een mooie zomerdag kwam er dus zoals zo vaak een bergingsauto aanrijden met daarop een wrak.
In dit geval een Opel Corsa 1.4 16v Sport uit 1999, kenteken 69-DL-RP. Ik riep meteen : die is van mij !
En zo geschiede, het was dus een huurauto van de Opel-dealer, wrak gekocht en mijn collega plaatwerkers en spuiters hebben de auto voor me opgeknapt. Auto zat aan de linkerkant volledig in elkaar, was in de vangrail geklapt. Ik kon de auto al want hij was vlak daarvoor ook al bij ons geweest voor reparatie na een botsing met een tram. :}
Auto verder gepimpt door de zijskirts van de GSI erop te zetten, de bumpers geheel in kleur ( uniek, zelfs de normaal grove/grijzige delen van de bumper waren zwart in kleur gespoten ), handgrepen in de kleur, zelf mooie nieuwe velgen met banden uitgezocht ( moest wel want de banden die er tijdens de aanrijding onder zaten hadden platte kanten door maken van noodstop ). Al met al had ik toen voor NLG 15.500 een zo goed als nieuwe ( 1 jaar oud en 21.000 kilometer ) Corsa.
Prima ding, 3 jaar in rondgereden en met een kilometerstand van 50.000 kilometer weer ingeruild bij dezelfde Opel-dealer ( mijn werkgever ). Kreeg er toen EURO 7.000 voor terug ( jawel, exact hetzelfde als de NLG 15.500 die ik er 3 jaar eerder voor kwijt geweest was ). Dit was de inruil op de Astra Coupe die ik daarna ben gaan rijden. Heb de Corsa heel toevallig daarna nog 1x teruggezien bij het schadebedrijf toen ik daar weer eens langsging bij ex-collega's voor een bakkie koffie, had bij de nieuwe eigenaar weer een aardige klapper gemaakt. De Corsa rijd nog steeds rond zag ik laatst.

37564131_10212811914881532_8023659814200541184_n.jpg

37568680_10212811914921533_5131045760351076352_n.jpg

37396642_10212811914801530_1318477766424788992_n.jpg

37394749_10212811915481547_8517906358358507520_n.jpg

37414765_10212811915321543_3000636325339594752_n.jpg

Hier vakantie inderdaad! Afgelopen dagen druk met van alles, vanmiddag de auto alvast ingepakt.

Je begint met het grote spul, maar dat geeft natuurlijk geen problemen. Het is het kleine prul wat nog "even" mee moet waardoor het proppen wordt. Maarrrrrr, alles zit er in. ALles netjes onder de hoedenplank en op de achterbank komt het ook niet boven de stoelen uit. Missie geslaagd (tu)

Morgen richting Limburg. Even eten met vrienden, daar een nachtje slapen en zondagochtend op naar Frankrijk :)

Fijne vakantie Richard! ik verwacht dat wij het volgende week niet onder hoedenplank houden van de 1 serie. :)
Wij vertrekken volgende week zaterdag naar Frankrijk.. in de hoop om zondag aan te komen in Montpellier.

Ja mooi die auto historie.
Die van mij is niet zo spannend. Civic, Leon, Clio, Focus, Astra.

Van de Civic heb ik helaas geen foto's volgens mij, was wel een ideale beginners auto!

@ Jimmy, onze auto zit nu goed vol. Daar zou geen kind meer bij kunnen, maar wij hebben wel een tent mee en jullie huren iets dacht ik?

Ja wij huren een stacaravan.. Tent is echt niets voor mij :) Dit is al op het randje, ben niet zo van de " camping".. maar we gaan het zien :)

Je zit al in de auto maar fijne vakantie, Richard.

Voor de thuisblijvers..wat blijft het toch heerlijk weer zeg...! Maar oh oh wat is het al lang droog....

Maar het is echt perfect schilderweer en daar profiteer ik mooi van!

Lol, onze uitbouw is klaar en er moet alleen nog geschilderd worden. het staat al in de grondverf maar ik durf het niet aan aangezien de zon er hier in de middag pak op komt te staan. Ik wacht op wat minder weer. Vanmiddag ga ik de kelder opruimen, is het daar als 2e werkplaats een grote zooi, maar stelde het opruimen telkens uit voor als het een dag minder mooi was. Nu na 3 maand en nu het 30 graden is hier ga ik lekker de koele kelder maar opruimen vanmiddag. :}

Vakantiegangers veel plezier! Wij wachten wel tot het hoogseizoen voorbij is en gaan in september nog even naar een van de eilanden denk ik met mijn ouders een weekje.

Hier was het de afgelopen dagen gewoon lekker en niet zo extreem warm als in het oosten en zuiden. We hebben hier altijd lekker koel briesje van zee.

Maar natuurlijk time ik de delen die ik schilder ook met de stand van de zon en pak ik s avonds deel aan. Was prima te doen!

Gisteren waren we bij vrienden in Drenthe en daar kwamen zo maar paar drupjes uit de lucht. En in bepaalde plaatsen in Drenthe was er zelfs flink wateroverlast.

Gisteren compleet nieuwe achterdeur besteld. Goeie dag zeg...kan je je geld ook wel op stuk slaan...
Wat is alles duur tegenwoordig..

Hier ook vanmorgen de voordeur geschuurd en deels in de sneldrogende grondlak gezet, vanavond als de zon weg is uit de voortuin lak ik hem in kleur.
De voordeur hebben we 3 jaar geleden nieuw gekocht, op maat gemaakt want was een afwijkende maat.. is inderdaad een kostbaar grapje.

Daar betaal je vast ook een flink bedrag per maand voor, TL. Daarnaast vind ik klussen ook gewoon leuk om te doen. Al moet ik ook zeggen dat het met een kleine en een vrouw met onregelmatige diensten wel wat meer plannen is..;)

rjthefrisian zei:
Daar betaal je vast ook een flink bedrag per maand voor, TL. Daarnaast vind ik klussen ook gewoon leuk om te doen. Al moet ik ook zeggen dat het met een kleine en een vrouw met onregelmatige diensten wel wat meer plannen is..;)

Betaal ik zeker wat voor maar dat is het me ook waard. Niet vergeten dat ik daardoor niets meer kwijt ben voor onderhoud etc. hoef ook niks te regelen. Verder zit de opstalverzekering en de glasverzekering ook in de VVE.
Voor mij echt ideaal! ;)

PS : Morgen komen ze mijn ramen zemen :}B)

Decadent hoor.. Maar ik snap dat je op die hoogte niet met je emmertje sop uit het ram gaat hangen.

Ik heb wel besloten, als we niet verhuizen dat er beneden ook kunststof kozijnen komen met de tijd en een schuifpui achter... :).

RDW afspraak staat in begin september voor de kanarie. Nogal druk hier.

Net als Rob heb ik ook geen hekel aan (de meeste) klussen. Ook in de wetenschap dat het mijn eigen huis is, en over vele jaren geheel mijn eigendom is en alles gewoon in goed onderhouden staat wil houden. En ik hier voor langere tijd wil wonen.
Net als bij Rob schiet de tijd er ook aardig in met de kleine, zeker nu hij loopt schiet hij alle kanten op en is er niets meer wat je even tussendoor kunt doen. Dus kwestie van goed plannen (tu)
Net als de auto, daar doe ik veel dingen ook gewoon zelf. Alleen nu is het echt een bouwauto geworden, dan nog een kind die crackers zit te eten en de bomen die hars laten vallen zorgt er voor dat die ook wel wat aandacht kan gebruiken :O

Mogguh!

Ik ben geen echte klusser; heb er de handigheid niet voor. Mijn vader wel, dus ik help hem altijd graag ;)
Van het weekend nog in de tuin bezig geweest: tuinhuisje was de dakrand verrot. Dus er is een handige harrie geweest die dat netjes heeft gemaakt. Helaas bleek het dakleer ook niet fantastisch meer te zijn, dus moet ook vervangen worden. Al met al toch weer € 500,- voor een renovatieprojectje :(
Komende weken nog de boel voor een 2e keer beitsen en dan kan het weer járen door.

In de vakantie zelf de berging en de zolder (eindelijk) opruimen. Kan ik op zolder mooi een werkruimte voor mijzelf maken.

@ vakantiegangers: veel plezier, geniet er van! Hopelijk heb je er mooi weer bij ;)

Ik heb ook gene hekel aan de meeste klussen, maar er tijd voor vinden/maken is niet altijd ideaal.
Gisteravond de deur afgelakt, woensdagavond lak ik hem nog een keer dan is hij helemaal strak. De deur is het zwakste punt bij ons, veel zon, regen, wind. dus 2 lagen mogen er wel op. Na de vakantie de witte kozijnen die erom heen zitten doen.

RDW keuring is gepland op 10 september om 08.00.. Fingers crossed.

Mogguh!

Super Jimmy! Zou mooi wezen..hopen op een mooie nazomer..;)

Bij het klussen krijg ik altijd kick om iets zelf voor elkaar te krijgen en dan ook nog eens flink wat centjes over te houden. Voor onze achterdeur heb ik ook diverse offertes opgevraagd. Belachelijke bedragen. Nu heb ik zelf deur besteld en ga ik hem zelf erin zetten en afwerken.
Scheelt honderden euro's.

Zijgevel laat ik dit jaar wel schilderen. Heb erg weinig vakantiedagen en heb dus domweg de tijd niet om daar een week achtereen mee bezig te gaan.

Net als bij Rob schiet de tijd er ook aardig in met de kleine, zeker nu hij loopt schiet hij alle kanten op en is er niets meer wat je even tussendoor kunt doen. Dus kwestie van goed plannen

Die vans ons loopt nog niet al duurt het niet lang mee. Vant weekend waren we bij vrienden en hun zoontje is net een. Die rende al door de tuin, klom achterwaarts de glijbaan op, beklom het trappetje van de trampoline, ging de trap op,..allemaal erg gevaarlijk...

nou dan mag die van ons nog wel even wachten..;)

Herkenbaar Rob, die van ons doet altijd van die capriolen.. ze heeft van de schommel springen ontdekt nu... man, man, man.. Wordt nog een keer tandjes rapen denk ik.

Bij het klussen krijg ik altijd kick om iets zelf voor elkaar te krijgen en dan ook nog eens flink wat centjes over te houden.
Ooh, geld overhouden probeer ik ook altijd wel: adresjes zoeken en offertes opvragen.

Maar in dit geval was zo'n 'mannetje' erbij wel erg prettig: heeft z'n eigen machines bij zich (zaagtafels enzo) en heeft het in 4 uurtjes kant en klaar. Dat is mij wel € 70,- extra waard :)

rjthefrisian zei:
Zijgevel laat ik dit jaar wel schilderen. Heb erg weinig vakantiedagen en heb dus domweg de tijd niet om daar een week achtereen mee bezig te gaan.

Verstandig Rob. Voor je het weet laat je iets op je auto vallen ofzo.:-D

Mogguh!

lekker rustig hier! Wat een vreselijke nacht niet...man man..echt hooguit twee uurtjes geslapen..ramen open maar het bleef vies warm..ben maar beneden op de bank gaan liggen...

Zitten dringend op regen te wachten...westen, oosten en zuiden heeft al portie gehad maar hier blijft het tot nu toe droog....
Morgen schijnt er wat te vallen moet alleen nog zien wat er voor het noorden overblijft...

jullie mogen in het noorden niet al te hard klagen, :p over het algemeen liggen de temperaturen daar net wat lekkerder dan hier.

Gisteren in de auto gaf de buitentemperatuurmeter 38 graden aan :O Hier hebben we wel wat regen gehad, maar het stelt allemaal weinig voor in vergelijking met de droogte. Zeker nu het elke keer zo warm blijft.

Normaal gesproken komen we weinig op zolder en zijn de ramen ook gesloten. Maar nu gaan de de ramen van de dakkappel nu ook open en de 2 zolderramen ook om daar alle warmte kwijt te kunnen in de nacht zodat alle warmte naar boven trekt en daar weg kan. In huis staat ook alles open in de nacht en overdag alles potdicht, maar het blijft plakweer, vreselijk. Zat er serieus over na te denken om het luchtbed in de kelder op te blazen, daar is het nog lekker koel

Midje,

Biiijna vakantie: volgende week stap ik uit m'n comfort zone en ga ik een midweekje kamperen op Terschelling. Ik ben benieuwd..

Het is bloedje warm. Ook op het werk: geen airco, plat dak en ramen op het zuiden. Zit hier weg te smoren. De ijsjes en supersoakers helpen een beetje om de dag door te komen.
Thuis op zich nog best aardig: screens aan de voorkant (waar de zon op staat) en van die rolgordijnen met zonreflecterend materiaal. Houdt de warmte aardig buiten. 's Nachts alles aan en zo'n blowertje op de kamer zodat er af en toe een fris briesje is. Heerlijk slapen :)

Tuinhuisje is klaar. Tegenvaller: dakleer was op z'n eind. Dus EPDM gekocht en dat erop geplakt...duur grapje maar nu is het huisje weer klaar voor de komende jaren.

Hier gaf de auto net 37.5 graden aan. Hier amper regen van betekenis geweest, gisteren minuut of 10 echt een paar sporadische druppels. Thuis heb ik gelukkig de airco die het een stuk aangenamer maakt, zonder zou het echt niet te doen zijn. Geen airco in de slaapkamer al is het daar iets koeler vergeleken met de woonkamer. Gisteren midden in nacht geprobeerd op de bank te gaan slapen met de airco op fluisterstand maar mijn bank is echt te smal om op te slapen. Dus na een poging van een uurtje ofzo toch maar weer terug naar bed.

Hier gaf de auto regelmatig 39 en 40 graden aan. Het is nu in huis koeler dan buiten gelukkig, want daar is het helemaal niet te harden.

Vanaf vanmiddag heb ik vakantie. Ben er blij mee, maar het eerste wat ik deed was ff slapen op de bank. Net als bij Rob hier ook bijna niet geslapen vannacht.

Sinds we zonneschermen (screens) hebben gemonteerd afgelopen voorjaar is het merkbaar een stuk minder snel heet in huis. Echt een goede investering op het juiste moment (tu)

Vandaag is de Ka weer voor de APK. Ben benieuwd wat er uit komt, vrouwlief rijdt er 11K per jaar mee dus zal het wel meevallen gok ik..

Edit: haha, ik ontdek net dat er nog 7 maanden APK op zit. Da’s waar ook, APK en onderhoud liepen niet synchroon. Hopelijk vanaf vanmiddag wel :)

@hetehond APK mag je toch helemaal niet zo vroeg doen? Ik meen dat het 2 maanden mag voor de APK afloopt. Of is die regel puur voor het vasthouden aan de bestaande APK datum. ( zodat je dus max. 14 maanden APK hebt ). Dus mag wellicht wel maar is natuurlijk niet handig om te doen, had je misschien nog beter het onderhoud 5 of 7 maander uit kunnen stellen. ;)

Hier in Frankrijk gisteren ook 41 graden volgens de auto. Toch lekker gewandeld in een mooie kasteeltuin, veelal in de schaduw. De airco in de auto trok het ook prima.

Eenmaal terug op de camping brak het zweet mij pas echt uit. Voordeel van een tent is dat deze s nachts van binnen net zo warm is als buiten, we slapen dus prima :)
Daarnaast ook een gunstig plekje naast/onder de bomen, dus de tent staat al in het avond zonnetje.

Zondag reizen we verder en wordt het iets koeler, scheelt weer met het inpakken.

Ohja, mijn vriendin noemt me inmiddels "Seb" van (Sebastian Vettel), wat een heerlijke wegen hier! Astratje sleurt ons heerlijk door de bochtige heuvelweggetjes.

We willen volgende week nog een paar dagen Eifel doen, iemand nog tips voor een goede camping? Het liefst niet te ver van de Ring vandaan en als het kan een zwembad?

Klinkt goed, Richard! Geniet ervan!

Sinds we zonneschermen (screens) hebben gemonteerd afgelopen voorjaar is het merkbaar een stuk minder snel heet in huis. Echt een goede investering op het juiste moment thumbs up

Wij hebben vorig jaar ook een grote laten plaatsen voor ons woonkamerraam. In het beginstadium helpt het inderdaad maar inmiddels is het huis op alle plekken zo opgewarmd dat dat stadium wel wat voorbij is.

B-Real zei:
We willen volgende week nog een paar dagen Eifel doen, iemand nog tips voor een goede camping? Het liefst niet te ver van de Ring vandaan en als het kan een zwembad?

Grappig, van’t voorjaar naar de hunsruck geweest en op de terugweg wat verdwaald geweest in de Eifel omdat de weg omgeleid was en mijn navigatie me alle kanten op stuurde, behalve de goede. We kwamen toen ergens in een dorpje wat zo ongelofelijk mooi was dat we allebei wel een camping zouden willen beginnen daar.
Dus misschien komt jouw vraag een jaartje of 10 te vroeg *-) ;)

Over 10 jaar staat er waarschijnlijk een caravan op de dam (of stalling), komen we dan gewoon nog een keer naar de Eiffel.

Uiteindelijk in 10 min een camping geboekt die voldeed aan de eisen. Juiste omgeving, minimaal drie sterren en een zwembad. Pakt vast goed uit.
We zijn nu in Dijon, daar hebben we een AirBnB en die hebben we ook in een paar minuten geboekt. Super gaaf appartementje!

mogguh!
Wij zijn ook weer terug in het land. Mooie reis gemaakt, maar het is altijd weer heerlijk om dan weer thuis te zijn :D
Ben vandaag vroeg wakker, want ik lag gisteren al om 18u in bed. Had 47 uur lang geen bed meer gezien namelijk en dat slapen in een vliegtuig is niet echt mijn ding.

@temperatuur in de auto: bij een Corolla gaat ie maar tot 122 graden Fahrenheit, oftewel 50 graden Celsius hebben wij vastgesteld :p

@Richard: dat met die bijnaam ken ik, vrienden noemde mij altijd Berrychello :D
Veel plezier in Dijon! Zijn wij twee jaar terug ook geweest op weg terug vanuit Cannes.

@screens: heb ik niet, maar ik moet er nodig eentje kopen. De zijmuur van m'n huis staat pal op het zuiden en in de woonkamer zit daar een raam in. Daar komt zo onwijs veel warmte door naar binnen.

Mogguh

Zoals jullie op FB al gezien hebben zit de vakantie naar Frankrijk er weer op. In totaal 9 dagen mogen genieten van dit mooie land.
Tijdens de vakantie leuke sportieve activiteiten gedaan, waardoor ik lichamelijk vermoeider weer kwam van vakantie als dat ik er heen ging, maar het heeft me geestelijk wel opgeladen en weer voor wat positiviteit gezorgd. En daar ben ik wel blij mee.

Na 2.400km in de Passat GTE te hebben gereden moet ik heel eerlijk bekennen dat ** met die auto wel een heel fijn product heeft neergezet. De auto is comfortabel, ruim(al valt de kofferruimte tegen in zijn segment) en stil. Waar ik me het meest over heb verbaasd is de super fijne combinatie tussen de brandstof en elektromotor. Je merkt niks geen overgang tussen benzine/elektro. En wanneer hij in GTE stand staat bewaard hij de elektromotor voor de snelle tussenacceleraties, waardoor optrekken echt een gewaarwording is geworden. Indrukwekkend hoe snel hij op zijn top van 225km per uur zit.
Op de heenreis weinig van die kracht gebruik kunnen maken door de vele snelheidsbeperkingen in Duitsland, op de terugweg toch nog wat stukjes maximaal kunnen rijden (zaterdagavond, snelweg leeg). En dan rij je super ontspannen 200km/h en op de rechte stukken 225 km/h.

Vandaag even een dagje werken, en dan weer 2 wk. vakantie:}

Mogguh!

Zag er goed uit, Berri en Ruud. Heerlijk al die vakanties. Hier hebben we uitgebreid dorpsfeest gehad en veel biertjes en gezelligheid. Moet wel zeggen dat ik zaterdag compleet gesloopt was door de slechte nachten (warmte en laat nazitten) en de feesttent zaterdag niets meer is geworden.
Maar was niet de enige op de buurt..;)

Sprak ook onze overbuurman die in een C-klasse c350e plug in hybrid rijdt. Gaf ook aan dat het heerlijk rijdt en vooral de sprintjes echt fenomenaal zijn. Maar hij maakte zich ook zorgen over de accucapaciteit. Hij was na twee jaar al 30% van zijn accucapaciteit kwijt...

Ik ben 2x in Frankrijk geweest en vind het echt vreselijk. Geweldig landschap, goed eten, maar de mensen die ik heb getroffen bijzonder onvriendelijk wat ook met mijn zeer beperkte Frans te maken heeft :} Maar de foto's die ik zag ruud zag het er ook echt onwijs gaaf uit zeg!

Screens hebben wij overigens ook, elke dag zijn ze dicht en het helpt enorm, maar nu zit de warmte aardig in de stenen en alles.

Rest ook allemaal nog lekker vakantie. volgende week ben ik wel vrij en word de hele week schilderen. B heeft vrijwel geen vrije dagen door baanwisseling dus lange vakantie zit er bij ons even niet in. In september even met mijn ouders naar Texel voor midweekje.

Tsja zoveel hitte is weinig tegen bestand op een gegeven moment. Wij hebben markiezen voor de ramen aan de hete kant van het huis en hebben een ritme van 's avonds en 's ochtends alles (incl voordeur) tegen elkaar open en de rest van de dag alles zoveel mogelijk dicht. Toch merk je dat in huis de warmte overal is ingetrokken, dus afkoelen gaat langzamer. Dit weekend met een ventilator van mijn ouders de boel leefbaar gehouden en tot mijn verbazing gaf bol.com aan er nog één te kunnen leveren. Die komt vanmiddag :)

Op het werk is het ook feest. Storing in de luchtbehandeling (die mag sowieso al geen airco heten). Normaal gesproken is het al niet koel op mijn kamer, nu is alles even warm: 27 graden bij binnenkomst. En dan moet de zon nog gaan schijnen. Ik ben naar een koelere plek in het gebouw gevlucht, naast het open raam is het wel uit te houden. Als de temperatuur vanmiddag nog serieus gaat stijgen zoek ik mijn heil elders. Ga ik wel thuis zitten, kan ik in elk geval een korte broek aan

@vakantiegangers: mooie foto's op facebook en lekkere verhalen!

@GTE: ik wil graag geloven dat zo'n plugin hybride erg lekker rijdt. PSA heeft duidelijk de prioriteiten nog elders liggen, want na de hybrid4 van de 508 en DS5 is er weinig meer op de markt gekomen. Ik las gisteravond dat er van de DS7 weer een vergelijkbaar systeem op de markt gaat komen met een elektromotor op de achteras. Zou die dan ook naar de Grandland X(L) komen? Daarnaast ook tijd voor de ontwikkeling van elektrische modellen, maar die techniek en mogelijk de kennis heeft Opel wel in huis na de twee Ampera's.

Ik ben 2x in Frankrijk geweest en vind het echt vreselijk. Geweldig landschap, goed eten, maar de mensen die ik heb getroffen bijzonder onvriendelijk wat ook met mijn zeer beperkte Frans te maken heeft
Helemaal mee eens Joost, ik zeg ook altijd "prachtig land, prachtige natuur....maar jammer dat er fransen wonen". Je merkt aan alles de arrogantie daar om maar vooral aan de eigen taal vast te houden. Ik zie dat terug in menukaarten waar in vele gevallen geen vreemde taal bij staat, bestelautomaten/pinautomaten die alleen frans kunnen....en zelfs snelheidsbeperkingen boven de snelweg worden met een lap tekst in het frans aangegeven ipv een internationaal verkeersbord te tonen met de max. snelheid.

Wat ik vooral gaaf vond in de Passat is de beleving, je merkt dan echt het klasse (en prijs) verschil met de Leaf. Voorbeeld is de mooie digitale klokkenwinkel met daartussen naar wens de navigatie/extra info, het fijne navigatiesysteem, de sfeerverlichting, follow me home/coming home....dat mis ik erg op de Leaf. Maargoed, deze kostte dan ook 34.000 euro tegenover 52.000 euro voor de Passat (zonder opties). :}

Collega met de Leaf vond het een prima wagen, had zich er goed mee kunnen redden. Maar vond het niet erg om zijn Passat weer in ontvangst te nemen. Conclusie na een week rijden met zo'n luxe wagen die ik ook had kunnen kiezen blijft zoals die was.....je krijgt met een Passat/Insignia veel meer auto, maar het weegt voor mij momenteel niet op tegen de extra maandlasten.
Was mijn privé situatie anders geweest (gezin, meer privé km) dan was de keuze wellicht anders geweest.

Op het werk is het ook feest. Storing in de luchtbehandeling (die mag sowieso al geen airco heten).
Ik heb wel zo'n hekel aan moderne gebouwen met "luchtbehandeling", vaak icm ramen die niet open kunnen. Ik hoor zoveel klachten over die systemen dat het niet naar behoren werkt.

Astra F zei:
Mogguh

Zoals jullie op FB al gezien hebben zit de vakantie naar Frankrijk er weer op. In totaal 9 dagen mogen genieten van dit mooie land.
Tijdens de vakantie leuke sportieve activiteiten gedaan, waardoor ik lichamelijk vermoeider weer kwam van vakantie als dat ik er heen ging, maar het heeft me geestelijk wel opgeladen en weer voor wat positiviteit gezorgd. En daar ben ik wel blij mee.

Zag op FB inderdaad dat je canyoning gedaan hebt.
Moet zeggen: als ik daar beelden van zie, dan vind ik dat de max, dan ben je echt één met de natuur (en kom je op de schitterendste plaatsen).
Natuurlijk, met mijn lichaamsbouw en fysiek is deze sport natuurlijk niet aan mij besteed ;)

Nee..dan krijgen we straks van die Thaise taferelen... ;); "Belg na uitgebreide degustatie bij kaarslicht in grot Zuid Frankrijk blijven steken" :}

Zus en zwager hebben vanmiddag hun Alfa 147 (leuk model maar compleet op na 1,5 ton) ingeruild voor een Punto evo 1.3 jtdm. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen!

Even laten chippen, wordt het een veel fijnere auto van! :)
Gerwin heeft zowel de 147 als de Punto gereden dus die kan ze alvast vertellen hoe dat is!

Zo he, vanmorgen om 4:25 vertrokken met een volgepakte Astra, vanmiddag om 13:00 waren we al in Tsjechië op de camping. We moesten nog wel uitpakken en de tent opzetten, maar toch, wat ging de reis toch enorm voorspoedig (tu)

Zojuist bij het terras annex restaurant een koud getapte pivo (half litertje bier) gehaald voor 25 Kroon. (1 euro = 26 kroon)

Na 14 jaar zijn we weer terug in Tsjechië, maar wat is het land vooruit gegaan kwa infra en bedrijvigheid.
Op autogebied trouwens ook, de oer-rapid ben ik nog niet tegengekomen. Wel een oud mannetje in een lada, en op de camping staan Tsjechen met een Skoda Favorit, de voorloper van de Felicia zeg maar. Maar verder zie ik geen echt oude meuk meer, wat je 14 jaar geleden nog echt overal zag.

Terug
Bovenaan