Heb er nog wel een paar van mijn 2e auto. Werkte toen nog bij het schadebedrijf.
Leuke bijkomstigheid was dat het personeel daar de optie/mogelijkheid had om auto's te kopen die Total Loss waren, collega's deden deze auto's dan opknappen en zo reed je voor echt veel minder geld in een bepaalde auto.
De dealer had destijds natuurlijk hele ritsen huurauto's rondrijden, zo hadden wij een hele ..-DL-RP serie.
Wij hadden bij het schadebedrijf zelf bijvoorbeeld de 75-DL-RP rondrijden als leenauto, een zwarte Astra Station Sport, dik ding die ik toen ook regelmatig mee naar huis nam in het weekend. Mijn buren waren in die tijd regelmatig in de war want had paar x per week een andere auto bij me. Weet ook nog dat bij de dealer de 80-DL-RP rondreed, dat was een zwarte Omega B 2.5 V6 Sport Automaat. Had die destijds ook weleens mee, had toen voor mijn werk altijd een net pak aan en in die splinternieuwe dikke Omega kreeg ik als jong broekkie echt opvallend vaker voorrang dan met andere auto's.
Maar goed. Op een mooie zomerdag kwam er dus zoals zo vaak een bergingsauto aanrijden met daarop een wrak.
In dit geval een Opel Corsa 1.4 16v Sport uit 1999, kenteken 69-DL-RP. Ik riep meteen : die is van mij !
En zo geschiede, het was dus een huurauto van de Opel-dealer, wrak gekocht en mijn collega plaatwerkers en spuiters hebben de auto voor me opgeknapt. Auto zat aan de linkerkant volledig in elkaar, was in de vangrail geklapt. Ik kon de auto al want hij was vlak daarvoor ook al bij ons geweest voor reparatie na een botsing met een tram.

Auto verder gepimpt door de zijskirts van de GSI erop te zetten, de bumpers geheel in kleur ( uniek, zelfs de normaal grove/grijzige delen van de bumper waren zwart in kleur gespoten ), handgrepen in de kleur, zelf mooie nieuwe velgen met banden uitgezocht ( moest wel want de banden die er tijdens de aanrijding onder zaten hadden platte kanten door maken van noodstop ). Al met al had ik toen voor NLG 15.500 een zo goed als nieuwe ( 1 jaar oud en 21.000 kilometer ) Corsa.
Prima ding, 3 jaar in rondgereden en met een kilometerstand van 50.000 kilometer weer ingeruild bij dezelfde Opel-dealer ( mijn werkgever ). Kreeg er toen EURO 7.000 voor terug ( jawel, exact hetzelfde als de NLG 15.500 die ik er 3 jaar eerder voor kwijt geweest was ). Dit was de inruil op de Astra Coupe die ik daarna ben gaan rijden. Heb de Corsa heel toevallig daarna nog 1x teruggezien bij het schadebedrijf toen ik daar weer eens langsging bij ex-collega's voor een bakkie koffie, had bij de nieuwe eigenaar weer een aardige klapper gemaakt. De Corsa rijd nog steeds rond zag ik laatst.