Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Carnaval is toch iets waar je mee opgegroeid moet zijn denk ik. Bij ons wordt het ook niet gevierd, in de buitendorpen juist wel weer heel veel. Ik ben in het verleden ook wel eens in zo'n feesttent geweest, prima feestjes maar de laatste jaren krijg ik er niks van mee.

Sterker nog, dit weekend lekker rustig aan gedaan en gisteren samen weinig anders gedaan dan uitslapen en Netflixen. Als je er achteraf op terugkijkt ontzettend nutteloos, maar wel een keer lekker :)

Afgelopen weekend nog wel even gestuurd in de nieuwe Audi A3 sedan van een vriend. Nieuwe 1.5 TFSI met 150pk en 7-traps DSG, S-line etc etc.
Fijn auto'tje, maar qua luxe toch minder dan mijn Astra (ondanks dat hij de helft duurder is o_O). Qua prestaties ook goed vergelijkbaar.

Pluspunten waren toch wel het ontzettend fijne navigatie/multimedia systeem en de DSG bak. Als je daar mee rijdt dan vraag je je toch oprecht af waarom je nog zelf zou willen schakelen.

@ Ruud, 9 maart is het al snel ik zou het lekker afwachten inderdaad.

Een vergelijkbare A3 sedan had ik mee naar Duitsland, maar dan de 1.4. Inderdaad een onwijs fijne auto met een heel goede DSG. Heerlijk rijdt dat!

@Ruud: ik ben heel benieuwd naar de Leaf! Nog minder dan een maand hè!

Ik zou ook wel een automaat willen hierna. Moet er wel een fatsoenlijke motor achter hangen. Een DSG achtige vind ik ook top, maar heb ook eens met een 3 serie gereden met een 8-traps automaat van ZF. Ook dat is echt super.

Als ruud de Leaf heeft kom ik zeker even buurten op korte termijn :D

Ik hoor mensen vaak heel positief over DSG, heb er zelf ervaring mee in een transporter.
Het schakelen gaat inderdaad snel, soepel en bijna zonder dat je het merkt. Echter kan ik maar niet aan dat ding wennen wanneer je het gas los laat, uit wilt rollen/gaat remmen en dan vervolgens weer gas geeft...een situatie die bij een kruispunt vaak voor komt. Even afremmen, kijken of er niks aan komt en als dat het geval is wil je door rijden. Bij de dsg gebeurt er dan eerst niks, waardoor je snel meer gas gaat geven....en dan vliegt hij er ineens in. Andere automaten pakken dat vloeiender/sneller op.

Wat een rust hier !

Opel-Astra_Sports_Tourer-2016-1600-03.jpg

Hoe bevalt ie Ferdinand ?

opel-astra-2017-diesel-red-hatchback-1.6-monaghan-6550470-59be21ade69ff.jpg

Ik ben er nog steeds erg blij mee !

Lange tijd is, als het om mijn eigen Opels gaat, de Vectra B Diamond Sport de meest favoriete geweest, dicht gevolgd door de Vectra C 1.9 CDTI Sport
maar de huidige Astra gaat beide passeren !!!

Wordt ook steeds enthousiaster over deze : ( niet de mijne maar wel vergelijkbaar )

8783073-1.jpg

Ik heb met de Astra 20.000km ervaring, met de Volvo inmiddels 10.000

Goed te horen dat je nog steeds tevreden bent over beiden auto's. De Astra K zie je vooral in de station versie erg vaak, persoonlijk vind ik de hatch mooier. Ik moet wel zeggen dat je erg veel "lease uitvoeringen" ziet. grijs, kleine wielen.. weinig spannend.
Ook bij de nieuwe Insignia zie ik maar weinig aangeklede versies.

Hier alles nog stees, goed. beide auto's gaan nog even door. het kriebelt nog steeds wel eens, maar we houden het voorlopg hierbij.
Wel gaan we zaterdag bij een ander huis kijken, het is het eerste huis in lange tijd waarvoor ik de moeite neem om te gaan kijken. Alleen staat het niet in onze wijk en Lize zit net op school.. Maar als het huis verder aan onze wensen voldoet is het iets om over te denken.

De Astra zie ik ook meer en meer, veel stations idd.
Ik kijk altijd even of "Turbo" achterop staat, welke velgen er onder zitten en welke verlichting ze voor/achter hebben. Kom maar weinig 1.4T, met 18"Bi-Color en Intelilux verlichting tegen. Dus ik rij nog wel een beetje iets "speciaals". :)

@ Jimmy, lastig die zoektocht. Het is vooral een paar keer per week Funda in de gaten houden en kijken of er iets aantrekkelijks voorbij komt.
Wij zijn er ook mee bezig, volgende week gesprek i.v.m. nieuwbouw project en bezichtiging van een bestaande woning. Puur oriënterend voor alsnog, het nieuwbouwproject is wel iets te hoog gegrepen gok ik. De bestaande woning is iets realistischer, wie weet hoe snel het kan gaan :)

Ja inderdaad Funda in de gaten houden, aar in de prijsklasse waarin wij kunnen shoppen is het dun bezaaid en de "mooie" zijn zo weg. Vaak al voordat ze op Funda staan, via de makelaar zelf.

huis op het oog is aan de prijzige kant voor ons, maar behoeft geen verdere verbouwingen oid. vloer/keuken/badkamer indeling ruimte, allemaal zover op de foto te zien naar onze zin. 2 onder 1 kap, ruime oprit, garage, grote tuin.. Dusja, jullie horen het vanzelf :)

B-Real zei:
De Astra zie ik ook meer en meer, veel stations idd.
Ik kijk altijd even of "Turbo" achterop staat, welke velgen er onder zitten en welke verlichting ze voor/achter hebben. Kom maar weinig 1.4T, met 18"Bi-Color en Intelilux verlichting tegen. Dus ik rij nog wel een beetje iets "speciaals". :)

Heb je ook zeker. Ik spot ook altijd op Doppelauspuf en de kleur van de "turbo" letters

In ons dorp is het ook vaak met huizen dat ze tegenwoordig al verkocht worden voordat ze op funda komen.

Onze nieuwe buren hadden zich ook gemeld bij de makelaar met hun wensenpakket en konden daardoor vooraan staan zodra een mogelijk 'droomhuis' op de markt kwam. Daardoor hebben ze dit huis kunnen kopen. Huis heeft uiteindelijk wel op funda gestaan waar ook al binnen 1 dag 5 reacties op kwamen dus toen hebben ze de knoop maar doorgehakt.

Mijn ouders krijgen ook nieuwe buren, ook niet op Funda en geen bord in de tuin. De makelaar had al een paar mogelijke geïnteresseerden waar blijkbaar 1 iemand het daadwerkelijk heeft gekocht.

Ik zou dus zeker gewoon bij een of meerdere makelaar eens je wensen achter laten om funda voor te zijn.

Nieuwbouwhuizen is wel mooi omdat alles nieuw is, maar ik schrok toch wel van de prijzen. Standaard piep kleine tuintjes en met name alle kosten die daar bij kwamen. Extra stopcontacten, iets ander toilet, tuindeuren, vloerverwarming. De prijs stijgt zo met enkele tienduizenden euro's om het een beetje naar wens te krijgen. En dan heb je het nog niet over de vloer zelf en tuin, bestrating en al het andere wat gedaan moest worden. Wij hebben het snel weer uit ons hoofd gezet met ons budget en wensen, dan zouden we in een niet al te groot rijtjeshuis terecht gekomen zijn.

Je moet je idd niet vergissen in de extra kosten bij nieuwbouw. Voordeel is het VON i.p.v. KK. Bij bestaande bouw kan je altijd kiezen om al dan niet tijdelijk genoegen te nemen met de keuken, badkamer of vloer. Bij nieuwbouw is er niks, kost veel geld maar alles is wel naar eigen smaak ( en nieuw ). Opties af bouw zijn vrij kostbaar, heb ik ook nauwelijks genomen. ( bij elkaar een 2.5 - 3 mille aan opties ). Aan vloeren, keuken, muurafwerking, luxere badkamer, airco, verlichting en raambekleding was ik nog eens een extra 30k kwijt ongeveer. Voordeel van nieuwbouw is wel dat de waarde sneller stijgt dan bestaande bouw.

Yep, ik weet inmiddels hoe het in elkaar steekt maar ga me er toch verder in oriënteren om het proces een keer meegemaakt te hebben. We zouden het opzich wel kunnen betalen, zelfs met wat opties.
Echter gaat de teller, zoals jullie ook al zeggen, wel hard lopen als je nog wat extra stopcontacten wilt, buitenkraantje, stroom buiten etc.
Verder zit er een standaard badkamer in, niet slecht maar ook weinig bijzonders. Keuken komt er nog bij. Oprit moet er nog in, maar de hele tuin moet ook grondig om gespit worden voordat je er überhaupt wat mee kunt. Dan nog de muren en vloeren doen, alhoewel je die bij een bestaande woning vaak toch ook wel aanpakt.

Dat het V.O.N. is scheelt dan weer een paar duizend euro, maar daarmee heb ik bovenstaande niet betaald. Dan is een bestaande woning die naar wens is toch wel een stukje makkelijker.

We gaan het wel zien, het is wel een leuke zoektocht. Ik gok dat ik mijn woning ook relatief vlot kwijt ben en dat deze zelfs misschien wel wat in prijs gestegen is, binnenkort ook even wat makelaars voor bellen.

@Richard Begrijp me niet verkeerd, indien mogelijk zou ik nog steeds altijd nieuw kopen. Het is nieuw, volledig jouw smaak en gewoon heel comfortabel. Geen tocht of gekraak, lekkage of andere ongemakken die je in oudere huizen wel kan hebben. Hele goede isolatie en daardoor heel erg stil ook. Ik ben echt supertevreden en blij met mijn keuze destijds.

Je vergeet snel dingen met een nieuw huis, dus idd goed laten informeren.

wij waren destijds aan het kijken naar een twee onder 1 kapper waar beneden standaard 3 meter uit bouw op zat en die kostte 275.000 von.

Buitenkraan
extra stopcontacten (standaard was echt belachelijk weinig)
vloerverwarming beneden ipv gewone radiatoren
tuindeuren ipv achterdeur + raam
hangtoilet met fontein
fatsoenlijke keuken (standaard was echt niks, geen kookeiland want zou zou nog veel duurder worden)
fatsoenlijke badkamer (standaard was echt super basic)
kunstof kozijnen ipv hout
standaard garage was maar 3 meter diep. Als je die ook als bijkeuken wil gebruiken wel klein. dus die naar normale lengte van 6 meter als optie gekozen
garagedeuren ipv grote kanteldeur (niet handig als bijkeuken, fietsenschuur)
en verder nog wat kleine zaken.

dingen zoals dakkapel, zonnepanelen, inbouw zonwerking in kozijn, houtkachel, hebben we allemaal laten schieten

55.000 euro kwam er uiteindelijk bovenop. Als wij zelf dingen gingen regelen zoals keuken/badkamer misschien 45.000

Dan voor de bestrating, tuin, schutting, vloeren boven en beneden, alles binnen schilderen, stuccen en alle rambam zou ook nog zo 25.000 kosten als je niet te gek doet. Ga je zo naar 350.000, terwijl de tuin vrij klein was en de bovenverdieping ook, en veel wensen nog hadden laten schieten ook. Dus laat je gewoon goed informeren wat er wel of niet bij in zit en probeer bij een modelwoning te gaan kijken om de ruimte in te schatten indien mogelijk.

Ik ben echt blij dat ik het thema huis op het moment niet heb, daar kun je echt veel energie in kwijt en kan ook snel stress opleveren.
Maar als je die tijd, zin en toekomstvisie er bij hebt is het natuurlijk wel heel gaaf om zelf een huis te bouwen naar je eigen wensen.
En kopen of bouwen, het is beide momenteel belachelijk duur.

Zoals Joost terecht aan geeft, gaan huizen momenteel als broodjes over de toonbank heen. Je ziet echt dat de consument jaren heeft gespaard, en dat er nu echt geld los komt.

@ Volvo V60: Dat is wel een erg gave wagen geworden!! Alleen jammer dat het weer een gekromen V90 is.

Huizen zijn nog erger dan auto's, je kunt er meer dan prima je geld in kwijt :D

Voor/nadelen van nieuw/bestaande bouw ben ik voor mezelf allemaal op een rijtje aan het zetten, evenals onze wensen. Opzich gaat mijn voorkeur uit naar een bestaande woning welke aan de wensen voldoet, eigenlijk geen zin in het bouwen van een huis en de immense tijdsbesteding en stress die daar mee gepaard gaat en de kosten zijn vooraf wat beter in te schatten. We gaan het wel zien, de zoektocht met z'n tweeën is wel leuk :)

@ Volvo V60, eerste foto's ogen erg goed! Mini V90 in de basis, maar dat geeft helemaal niet. Wellicht de perfecte auto voor Peter?

Overigens zag ook de nieuwe Focus er op de foto's niet onaardig uit.

Heel gaaf, de V60. Mijn volgende auto hoop ik. Nog wel even sparen :D
Peter gaat liever voor een XC denk ik?

Huis: ja, nieuwbouw lijkt me heerlijk! Maar een huis leegslopen en zelf opnieuw opbouwen ook, dan is ook alles nieuw.

Nieuwbouwhuis lijkt mij ook heerlijk! Maar dan wel met een fatsoenlijk budget om niet overal consessies te doen. Nog mooier lijkt het mij om gewoon zelf iets te ontwerpen/bedenken zodat het echt een huis naar wens is. Helaas moet ik daarvoor eerst een prijs winnen in een loterij of zo :p

Ik vind de V60 ook heel erg mooi. Niet echt een verassing natuurlijk. qua looks Mijn zwager heeft net vorige week het oude model besteld als leaseauto. Voor 45 K krijg je gewoon een full options exemplaar met 190PK diesel.

Mogguh!

@ Jimmy: succes met het huisbezoek! Je weet maar nooit...

@ nieuwbouwhuis: ik reed laatst door de nieuwbouwwijk hier in de stad. Allemaal van die postzegeltuintjes en de huizen staan bijna tegen elkaar aan. Als je wilt vreemdgaan met de buurvrouw dan stap je zo over aan de achterkant. Verschrikkelijk.
Ik zei al tegen vrouwlief: dan liever een appartement!
En dan ook nog de prijzen inderdaad... instapprijs voor een middenwoning (nieuwbouw) is in die wijk 217.000 euro o_O

Ohja, en bouw niet te ecologisch. Dit huis stond in de hens en via de isolatie (oa stro) kon het vuur zich ongezien verspreiden en kon de brandweer er niet bij. Ze moesten het huis slopen om de brand te kunnen bestrijden... oeps!
DWIoIJAV4AAnauC.jpg

@ V60: Inderdaad net z'n grote broer maar op zich wel netjes! Focus weet ik zo niet... lijkt wel erg op een Ceed, Auris, Tipo, oid

instapprijs voor een middenwoning (nieuwbouw) is in die wijk 217.000 euro nut smiley
Koopje! :D

Hier zijn 12 huizen gebouwd, elk kost 200.000. Echt goedkoop, dus héél veel interesse. Maar ze zijn redelijk smal (wel hoog, dus ruime 2e verdieping) en de achtertuin is echt mini!

Niet te ecologisch bouwen, maar bij een volgend huis wil ik wel vloerverwarming die middels een warmtepomp en zonnepanelen wordt 'gevoed'.

vloerverwarming met warmtepomp is super inderdaad. Ik ken iemand die heeft dat in een bestaande woning gemaakt. Zat nog subsidie op ook, maar dan nog was het een forse investering. Maar omdat spaargeld ook niets oplevert besteedde hij het op deze manier.

Je moet wel uitkijken met sommige hele goedkope woningen. In de nieuwbouwwijk in ons dorp staan ook huizen die veel goedkoper waren dan de rest. Dat zie je ook wel werkelijk aan alles. Echt schandalig goedkoop gemaakt en afgewerkt. opplak nepstenen aan de buitenkant en zo. Meest bizarre vond ik wel dat ze ook zo min mogelijk leidingen in de muren hebben gefreest en dus overal schakelaars volgens het 'klik-aan-klik-uit' principe werken. Dus met zendertjes. Bij oplevering van de huizen was er iets niet goed gegaan. Als het ene huis de lamp aan wilde doen, ging bij een ander huis de lamp aan :) ik was er bij op dat moment. Die jongen dacht dat zijn lamp niet werkte, totdat de buurman langs kwam die last had van een lamp die knipperde. Hilarisch :)

Hahaha! Ja, je bent dan toch afhankelijk van het werk van derden. Dan knap ik liever zelf een huis op. Afwerking is dan wellicht ook niet top, maar ik heb het wel allemaal zelf gedaan, of zelf laten doen!

Ja nieuwbouw denken wij ook weleens aan, maar waar? Roosendaal is vol op de plaatsen waar ik wil wonen. Er is wel nieuwbouw, maar dat kan ik of boven budget, of staat in een "slechte" wijk.

In onze wijk staan best veel mooie huizen maar zijn zo verouderd van binnen.. Zoals deze: huis
Maar dan wil ik niet eens aan beginnen..

Mogguh!

@Jimmy Inderdaad best een goed huis maar daar moet nog een 100k bij om dat richting de 21e eeuw te krijgen.
En inderdaad, veel teveel werk en gedoe zoiets.

Corsa-20SEH zei:
Ja nieuwbouw denken wij ook weleens aan, maar waar? Roosendaal is vol op de plaatsen waar ik wil wonen. Er is wel nieuwbouw, maar dat kan ik of boven budget, of staat in een "slechte" wijk.

In onze wijk staan best veel mooie huizen maar zijn zo verouderd van binnen.. Zoals deze: huis
Maar dan wil ik niet eens aan beginnen..

ik vind het wel een mooi huis (met potentie) hoor Jimmy. je kijkt er gedateerd op omdat alles bruin is en alles op je af komt. Je moet alleen rekening houden financieel met een andere keuken en badkamer wat er nog bovenop komt. En verder is het vooral heel veel met de witte kwast rond. Als de basis maar goed is verder denk ik dat het reuze mee valt, zo even afgaand op foto's.

Denk als je de keuken en badkamer laat doen. en zelf met name zelf het schilderwerk en vloeren doet en zo. Dat je met een maand een heel mooi fris huis al hebt, al blijven er altijd projectjes ;)

@ Joost.. Jazeker. Maar mijn budget reikt helaas niet heel veel verder dan 300K.. Zoals Marc ook zegt, er komt nog best wat bij om dit richting modern te krijgen. Keuken, badkamer, wanden, plafonds, zolder (schrootjes).. Ik denk dat alsje veel zelf doet, er zeker 30K bij komt.

maar zoals jij het zegt, klinkt het al wel met meer potentie.

Dat soort huizen skip ik ook direct. Ik heb zelf twee linkerhanden en natuurlijk is alles te leren, maar ik ga echt never nooit niet zo'n hele woning zelf opknappen. Dat kost me teveel geld, teveel tijd en teveel frustratie.

Badkamer of keuken een keer (laten) doen is tot daar aan toe, maar ik ga geen hele woning opknappen.

Hoe de exacte regels in elkaar steken ben ik nog niet achter, maar volgens mij kun je dat soort verbouwkosten ook lastig mee financieren. Als je dus zo'n hele woning zelf op wilt (laten) knappen moet je dus ook zelf dat geld hebben liggen.

Ja je moet bij dit huis wel wat extra geld investeren. En het is altijd de vraag; ga ik het zelf doen, wat veel tijd kost. Of laat ik het doen zodat ik er vrijwel geen omkijken naar heb maar wat meer geld kost. Net als dat ik met de auto het zelfde heb; zelf doen, of laten doen.

Wij gaan een stukje bijbouwen. sloopwerk, uitgraven stukje extra fundering doe ik zelf. Opbouw, metselen, deuren en zo laat ik doen, gaat mij gewoon te veel geld en tijd kosten als ik dat zelf moet doen en mis de apperatuur. Elektra in de muur frezen en aanleggen ga ik zelf allemaal weer doen. Stucadoren laat ik weer doen, ook dat kost mij gewoon te veel tijd terwijl een ervaren stucadoor er zo mee klaar is.

Heb gewoon geen zin om al mijn vrije tijd altijd maar in 'klusjes' te steken.

Hoe de exacte regels in elkaar steken ben ik nog niet achter, maar volgens mij kun je dat soort verbouwkosten ook lastig mee financieren.

vroeger kon je alles mee financieren. Tegenwoordig is het in de basis zo dat verbouwkosten alleen meegefinancieerd kunnen worden indien er duidelijk sprake is van meerwaarde van een woning. Een nieuwe keuken of badkamer valt daar niet onder. Die is smaakgebonden en misschien over een paar jaar al weer gedateerd.

Een hele woning opknappen zoals mijn broer deed. huis zonder centrale verwarming, alle elektra die vervangen moest worden, geen badkamer, enkel glas, verrotte kozijnen en geen isolatie en zo zou ik ook niet aan beginnen. Maar dat huis wat Jimmy laat zien lijkt veel erger dan dat het is, zolang de basis maar goed is. Het is vooral nieuwe badkamer + keuken en heel goed met de witte kwast rond gaan. Daar moet je wel tijd en zin voor maken, maar zelfs met 2 linker handen kom je een heel eind ;) En met een paar weken ben je klaar.

Ons huis was ook overal en alles bruin zoals het opgeleverd was in 1979, leek er wel een beetje op van jimmy. Met 4 man een week met de kwast rond en alles was fris, wit en modern. Alleen de deuren zijn nog 'hout kleur'. Misschien dat we die nog wel tzt gaan vervangen

@ Jimmy: Wat een kast van een huis zeg! Maar inderdaad: zit aardig wat werk in... en ik weet niet hoe het staat met de isolatie, maar als dat ook nog moet gebeuren. Pfoeh: dan kun je je geld wel kwijt!

Hoe de exacte regels in elkaar steken ben ik nog niet achter, maar volgens mij kun je dat soort verbouwkosten ook lastig mee financieren.
Iets met blijvende waardevermeerdering volgens mij? Zoals een uitbouw/garage/dakkapel en dat soort dingen... keuken/badkamer volgens mij niet. Maar 100% zekerheid heb ik ook niet. Edit: wat Joost zegt ;)

Bij ons in de stad staat nu ook een mooi huis te koop: wel aan een wat drukkere weg maar de stijl vind ik fantastisch.

Ja daar heb je wel gelijk in, misschien toch maar gaan kijken.. en zien of we er doorheen kunnen kijken.

Het andere: huis, staat in een andere wijk maar is wel al helemaal klaar.. wel 2 onder 1 kap. die andere is vrijstaand op loopafstand van ons huidige huis.

Corsa-20SEH zei:
Ja daar heb je wel gelijk in, misschien toch maar gaan kijken.. en zien of we er doorheen kunnen kijken.

Het andere: huis, staat in een andere wijk maar is wel al helemaal klaar.. wel 2 onder 1 kap. die andere is vrijstaand op loopafstand van ons huidige huis.

Wow. Dit huis is toch 10x zo mooi als die andere.
Voor dat gedoe zou ik dan echt niet kiezen.
Denk dat Joost het nogal onderschat wat er moet gebeuren aan dat klushuis.
Met alleen verven kom je er echt niet. Je wil van die stenen muur en schouw af, die moet je slopen, overal nieuwe plafonds, zo te zien oude stopcontacten overal dus wellicht ook overal opnieuw bedraden. Die balken in de woonkamer zijn wil je ook vanaf, heel veel sloopwerk alleen al in de woonkamer / keuken.
Nieuwe badkamer en keuken zijn logisch maar wellicht ook nieuwe verwarming etc.
Dit gaat echt wel verder dan een beetje verven met je maten wat mij betreft ;)
En zoals aan aangegeven dat geld krijg je niet geleend en moet je zelf inleggen.
Heb mijn vorige huis ook flink verbouwd ( stuk muur weg, keuken verplaatsen, etc. ) en zoiets hakt er toch best wel in, naast full time werken en een huishouden bijhouden ook nog eens daarnaast constant klussen in het nieuwe huis. Dat is echt niet meer grappig na een tijdje.

Corsa-20SEH zei:

Als ik kijk naar de tuin dan kan Lize dat wel waarderen in de zomer :D
Dat huis is ook meer mijn stijl, gewoon netjes en af. Mijn vriendin zou qua stijl het liefste die uit de link van Gerwin willen hebben :D

Huisje wat Gerwin post is wel heel schattig en karaktervol maar "erg klein".
Van buiten lijkt het een knoepert van een 2 onder 1 kap maar zo groot is het helemaal niet, huis is vrij ondiep.
Vooral karakter van de woonkamer bevalt mij ook wel maar heb toch liever strak en modern ( want praktischer en comfortabeler ).
Zie wel dat voorbeelden van Gerwin en van Jimmy een stuk meer huis bieden voor je centen dan hier het geval is.
Voor 2 onder 1 kap met wat tuin en binnen wat ruimte ben je hier minimaal een ton verder.

@Gerwin, Prachtig huis zeg, dat vind je hier dus niet in Roosendaal. Wel in Breda, maar daar is het onbetaalbaar.

@ Marc, ja dit huis is gewoon af.. Likje verf en meubels over zetten ;-) Maar de wijk (wel een hele goede wijk) is aan de andere kant van Roosendaal.

Corsa-20SEH zei:
@Gerwin, Prachtig huis zeg, dat vind je hier dus niet in Roosendaal. Wel in Breda, maar daar is het onbetaalbaar.

@ Marc, ja dit huis is gewoon af.. Likje verf en meubels over zetten ;-) Maar de wijk (wel een hele goede wijk) is aan de andere kant van Roosendaal.

Ken Roosendaal niet zo heel goed.
Oud collega van mij woonde destijds op de Tanzanietdijk ( mooie villa ! ) waar ik regelmatig kwam en hij verhuisde later ( 2010 ongeveer ) naar een mooie nieuwbouwwijk maar weet dat adres niet meer.

Kwam deze van de week tegen, ook een leuk jaren '30 huis.
Had nooit verwacht dat de woonkamer er zo uit zou zien, echt heel apart en mooi !
Wel een beetje duur ;)

Mooi huis

033_1440.jpg

@Marc,

Ik woon vlakbij de Tanzanietdijk. Je collega is verhousd naar "de Landerije" waarschinlijk. nieuwbouw wijk met allemaal vrijstaande huizen..

@foto Marc, lijkt ne teen poppenhuis als je deze foto bekijkt! Wel een mooi huis zeg!

Ik zou voor dat ouderwetse huis gaan, wat een kast! Veel ruimer dan die andere, die er wel beter uit ziet.

Eens met Joost: vitrages eraf, al het bruine wit schilderen, en dan kijken wat er nog moet. Keuken, badkamer, hele huis stucen en laminaat erin. Dat staat er al een compleet ander huis. Keuken en badkamer zijn inderdaad wel stevige investeringen, maar ik vind de tuin en ligging leuker, en die lange garage met ramen aan de tuinkant is geweldig!

Als ik de huizen van Jimmy vergelijk zou ik eerder voor het oudere huis gaan: daar is iets moois van te maken! Die ander is misschien al wel klaar maar daardoor ook wel beperkt in mogelijkheden.
Al die balken opschuren en een mooi licht kleurtje geven, balk bij de haard strak maken en die muur ed mooi gladstucen, Kasjes van de keuken opschuren en lichte kleur verven, vloer opschuren en likje whitewash erover.
Bult werk!

@ Marc: Klopt helemaal, echt zo'n typisch oud huis waarbij heel veel ruimtes zijn gemaakt. Lijkt gelijk heel propperig.

Met het budget waar jij een huis van laat zien, heb ik hier in de buurt deze gevonden. Ook niet gek ;)

Whaha Ja inderdaad, wat een landgoed zeg!

@ Gerwin.. die opties gaan niet op.. schouw eruit, muren stucen, nieuwe plafonds en nieuwe keuken.. op mijn minst. beneden en dan nog de kozijnen, oud bruin.. :)

Avond!

Er zijn mensen op huizenjacht, leuk dat we mee mogen kijken.

Ben zelf ook van het type wat niet heel handig is of er tijd in/kan investeren, dus zou niet snel vallen voor een huis waar veel aan moet gebeuren.
Als je veel tijd heb en handig bent kun je best geschikt iets maken van een huis wat verouderd is, echter is tijd ook geld....in geval van koop dubbele lasten.
Het 1e huis van Jimmy zit denk ik nog veel werk aan, wil je dat echt wat moderner maken. Voor de rest moet ook de functionele bouw je aanspreken, er zit ruimte in maar echt sierlijk ziet het er niet uit.
Dat tweede huis is af, echt een leuk en gezellig huis met een prachtige tuin....waardoor je vergeet hoe krap het huis is op de 1e verdieping. En dat zwembad, dat is echt super mooi op de foto, maar te klein om te zwemmen en het onderhoud most veel geld en energie. Denk dat het er snel uit gaat. Vind je die krapte boven niet zo erg, dan heb je een zo op het oog net afgewerkt en modern huis wat wel super oogt.

@Gerwin: dat is wel een heel gaaf karakteristiek huis. Deze huizen kenmerken zich door veel “hokjes” maar het heeft zeker karakter. Snap wel dat je er voor kunt vallen.

HI,

Het "af" huis was wel af maar zou niets meer bieden dan dat we nu hebben. enkel een oprit.
Tuin was een stuk kleiner dan nu, zwembadje is leuk voor het 1e jaar en voor Lize maar zou er gelijk uitgaan. boven 1 kamer minder dan nu.
keuken en badkamer waren wel erg mooi. Maar verder niet ons huis. zeker niet voor die vraagprijs. Het andere huis ziet Kim helemaal niet zitten dus dat gaan we niet doen.

We zitten nu goed naar oze zin dat maakt het eisenpakket ook wat anders dan eerst natuurlijk. :)

Mogguh!!

We zitten nu goed naar oze zin dat maakt het eisenpakket ook wat anders dan eerst natuurlijk.
En als je goed zit, de nood om te verhuizen er niet direct is....dan neem je ook minder snel de stap.

Vooropgesteld, ik heb in mijn huis eigenlijk voldoende ruimte. Echter mis ik wel een bruikbare zolderverdieping.
Die had ik graag willen gebruiken voor een infra-rood cabine en enkele fitnessapparaten. Maargoed, als ik zie hoe ik mijn huis de laatste jaren redelijk naar wens heb ingericht (nieuwe kozijnen, nieuwe overkapping, tuin compleet heringericht) dan vind ik het ook jammer om nu weer op zoek te gaan naar wat anders en dat weer helemaal naar smaak te (laten) maken.

Pfieuw, komende week komt er nog een best koufront over ons land heen. Waar -7 niet extreem is voor een winter is meerdere dagen temperaturen tussen -5 en -7 niet iets wat wij nog echt gewend zijn helaas. Vind het weer wat we nu hebben (koud maar zonnig) wel echt super fijn. Waar ik in december t/m begin februari echt een winter dip had krijg ik nu weer echt energie. Gisteren nog even uit de wind en in de zon gezeten, maar dan merk je echt de kracht al van de zon. Helaas is het mooie weer met vorst wel funest voor de handel. Consumenten kopen weinig plantjes....dus gaat er bij ons (buiten de vaststaande acties) geen extra planten de kas uit. Zal dus straks weer een kort en heftig seizoen worden, waarbij we in een paar weken de producten moeten uitleveren wat we anders over meerdere weken hadden gedaan.

Terug
Bovenaan