Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

AsconaGT zei:
B vind het allemaal prima, zolang ze maar geen kaal ding krijgt.

Kaal is duidelijk haar ding niet...
Hopelijk had de baby bij geboorte al een hele bos haar... en verlies jij het jouwe niet ;)

Qua auto weer een update, een Karl gaat het sowieso niet worden. Die gene die over de auto's gaat wil iedereen in de zeflde auto's krijgen en ze gaan nu kijken wat het moet zijn. Maar hij heeft in het verleden hele slechte ervaringen met opel gehad, hij vind het imago ook niet wat, dat gaat hem dus niet worden. Waarschijnlijk word het een VW Up!
Haha, dit soort zaken kijk ik niet van op. Bij een klein bedrijfje doet iemand dit gedeelte "er ff bij" en dan snap ik wel dat ie het liefst alles binnen één merk en dealer heeft. Heb je het zelf lekker makkelijk. Maargoed, een bedrijfsauto is iets waar iemand ook privé over betaald (bijtelling) en dus vind ik het niet meer als terecht dat je er zelf ook een stem in mag hebben. In mijn opinie kun je de medewerker beter wat meer ruimte geven, een een auto laten kiezen ipv toewijzen. Kans dat er dan beter met de auto wordt omgegaan is groot, draagt bij aan de medewerkertevredenheid.

Ik ken het bedrijf niet en kan niet oordelen. Maar vind het wel vreemd dat ze iemand graag willen hebben, dan op loongebied schijnbaar nog niet eens een bijzonder aanbod doen. En dan ook nog een opmerkelijk wagenparkbeleid hebben. Mijn indruk die ik op basis van de info hier krijg is dat het niet een heel solidie/doordacht bedrijf is.

Maargoed, een bedrijfsauto is iets waar iemand ook privé over betaald (bijtelling) en dus vind ik het niet meer als terecht dat je er zelf ook een stem in mag hebben
Nee, dat is nog altijd je eigen keuze.

Maar het is jammer dat er geen gebruik gemaakt wordt van welwillende collega's met net iets meer verstand van auto's dan degene die het regelt bij dat bedrijf. Dat viel me bij mijn vorige werkgevers ook al op. Ik had best erbij willen zitten bij de onderhandelingen met de leasemaatschappij.

Ik ken het bedrijf niet en kan niet oordelen. Maar vind het wel vreemd dat ze iemand graag willen hebben, dan op loongebied schijnbaar nog niet eens een bijzonder aanbod doen. En dan ook nog een opmerkelijk wagenparkbeleid hebben. Mijn indruk die ik op basis van de info hier krijg is dat het niet een heel solidie/doordacht bedrijf is.
Eens. Maar dat kan ook juist interessant zijn, als je dat wil veranderen ;) Maar inderdaad, salaris niet denderend, auto-aanbod niet denderend. Voor een goede nieuwe medewerker mogen ze wel ietsjes harder lopen lijkt het.

Je weet al waar het op uitdraait natuurlijk, een afgereden witte Up en vanwege een belachelijk hoge nieuwprijs destijds betaal je wel de hoofdprijs aan bijtelling voor dat barrel. ;)

De job draait, zoals Joost al eerder heeft gezegd, niet alleen om het salaris en de bijbehorende auto hè :)

Daarnaast is een auto van de zaak bij veel bedrijven en veel functies nog steeds een (luxe) secundaire arbeidsvoorwaarde, dat je daar dan niet altijd wat in te kiezen hebt snap ik wel. En laten we wel wezen, met een relatieve nieuwe Up! is weinig mis. Verder snap ik de organisatie, welke in een beginnede fase zit ook wel. Vanwege dit:

Bij een klein bedrijfje doet iemand dit gedeelte "er ff bij" en dan snap ik wel dat ie het liefst alles binnen één merk en dealer heeft. Heb je het zelf lekker makkelijk.

Ook zijn er zat Up's te vinden met de hoognodige luxe. Climate control is lastig in die klasse, maar airco, fatsoenlijk entertainment system, centrale vergrendeling en cruise control is op de luxere uitvoeringen wel aanwezig. Dan heb je toch verder een prima auto?

Wat mij als werknemer wel tegen zou staan is 5+ jaar lang in dezelfde jong gebruikte auto te rijden. Je betaald immers 25% bijtelling over de nieuwwaarde van zo'n auto en de bijtelling staat na die tijd niet meer in verhouding vind ik.

Misschien nog wat toelichting;

B krijgt heel prima betaald hoor voor het gene wat ze gaat doen, ik vind het belachelijk veel, B vind het marktconform. Als ze puur voor het geld kan werken kan ze binnen haar vakgebied ook in een andere sector werken waar veel meer geld verdient word. Maar dat werk vind ze niet leuk en kiest dus bewust voor een minder betaalde baan maar dan werk wat ze leuk vind, maar die wel marktconform is. Ik zou willen dat ik dat salaris kreeg.

Die gene die het er 'even' bij doet, heeft hiervoor gewerkt bij een grote leasemaatschappij, die weet wel een beetje waar hij het over heeft. Hij heeft alleen niet zulke goede ervaringen met opel gehad blijkbaar :p Je moet je voorstellen dat ze iedereen in de zelfde auto (met bestickering) willen laten rijden. Het is dan logisch dat ze voor 1 en het zelfde model gaan in de zelfde kleur en niet elke medewerker in een ander model laten rijden.

Het was aanvankelijk ook niet de bedoeling van het bedrijf om prive met de auto te gaan rijden. Van de medewerkers die er nu zijn rijd er momenteel helemaal niemand prive mee. B heeft bedongen dat ze dat wel mag met de keuze voor bijtelling.

En B vind het allemaal prima, met een Up! is natuurlijk helemaal niets mis voor een A segment autootje. Marc vind het een barrel maar het is voor een A segment een prima ding hoor, al had ik zelf ook wel iets anders gekozen misschien. Het vinden van een exemplaar met wat luxe word misschien iets lastiger. Maar B vind de auto ook maar bijzaak zolang er maar een beetje luxe in zit maakt het haar allemaal geen bal uit.

Overigens hebben die upjes nu nog even 20% bijtelling en geen 25. En bijna alle wat luxe aangeklede A segement autootjes zitten rond de 15K dus ook dat maakt allemaal weinig uit

De job draait, zoals Joost al eerder heeft gezegd, niet alleen om het salaris en de bijbehorende auto hè

Volgens mij creëren jullie zelf die sfeer een beetje. Ik meng me bewust niet in deze discussie. Vind het fijn dat B een nieuwe job heeft. Dat is het belangrijkste en heb ik aangegeven. Die auto is maar bijzaak en is iets tussen B en haar werkgever en in mijn ogen moet je met dit soort perikelen over primaire en secundaire arbeidsvoorwaarden ook terughoudend zijn op een openbaar forum.

Maar goed zo sta ik erin...;)

Hier de c3 weer terug..ruitensproeierpompje bleek te lekken op kabelboom waardoor corrosie is ontstaan en computer kaduuk is gegaan en problemen met verlichting ontstonden. Alles vervangen en gaan met die banaan. En alles binnen de garantie.

@Joost Sprak specifiek over een barrel vanwege de Up die ik gepost had. Vragen er nog 5k voor terwijl hij al 250.000 kilometer op de teller heeft. Een barrel dus ;) En snap heus dat een auto maar bijzaak is, het werk zelf is zeker het belangrijkste van alles! (y)

Achjah, uiteindelijk draait het er om dat B het naar de zin heeft. En als dat zo is, moet ze er gewoon voor gaan. Het id zeer zeker geen domme dame, dus dan weet ze wel wat ze doet. En voor ons is het leuk dat Joost het gegeven iig met ons wil delen.

Wat een wijze woorden van mijzelf:):D

Bij een up moet je boven de 120k goed opletten of de bak nog heel is.

@Rob: lullig probleempje met grote gevolgen. Fijn dat het binnen de garantie valt!

Over up gesproken..was gisteren bij de citroen dealer en ruilde een moeder met kids haar kale kille blokkendoos witte up in op een fraaie bolronde mintgroene luxe C3. Contrast kon haast niet groter.

Kijk, wat die Up betreft, eindelijk wordt het begrip "firmawagen" eens naar zijn normale betekenis teruggebracht.
De werkgever oordeelt dat je voor je job een wagen nodig hebt (of dat hij je een wagen ter beschikking stelt voor je beroepsverplaatsingen, eerder dan je tegen kostenvergoeding met je eigen wagen te laten rijden).
De werkgever beoordeelt de behoefte, kiest merk, model en uitrusting, zet er bestickering op of doet dat juist niet... en that's it!
"Wie betaalt, bepaalt!"
En tot nader order is dat nog steeds de werkgever.

Daarnaast is er een wettelijke regeling die stelt dat als je privé met je bedrijfswagen rijdt/mag rijden, dat je daarop belastingen moet betalen (bijtelling).
Maar in essentie is dat de gemakkelijkste te ontwijken belasting die er is... gewoon niet privé rijden ;)

Aan het ander eind van het spectrum staan de zgn "salariswagens".
Dat zijn wagen die je wellicht voor je job niet zondermeer nodig hebt, maar die enige status meebrengen en deel uitmaken van het verloningspakket.
Logisch dat je dan wil mee beslissen over kleur, uitrusting, ...

Dat vind ik wel een mooi onderscheid! Zo zouden ze het hier in NL ook moeten indelen, dat zou bij mijn WG al wat discussies wegnemen denk ik. Wat mij betreft sowieso alle 'salariswagens' er uit overigens! :D

Mogguh,
Ik persoonlijk zou niet prive gaan rijden in een auto waar zakelijke reclame op staat. (in ieder geval niet als je er bijtelling over moet betalen)
kan ze de Twingo niet gewoon houden en alleen zakelijk rijden?

Zometeen vertrek ik richting Bastogne (België op de grens met Luxemburg), waar dit weekend legend Boucles Bastogne plaatsvindt. Een rally voor historische auto's waar wij partner van zijn. Ik ben daar enkel vanavond, waar we klanten in de VIP hebben iutgenodigd en alle coureurs zich voorstellen. Dit hele weekend is er verder rally in die regio. Maar morgen en zondag heb ik wat belangrijkers te doen dan werk, dus morgenochtend 08.00 rijdt ik weer (270km) terug naar huis, want morgenmiddag is het Lize haar verjaardagsfeestje. Zondag wordt ze alweer 4 jaar!! en maandag begint het echte leven, dan begint het schoolleven.. #luizenvader ;-)

Ik reed ook prive met de bestickerde C1. Ach, kostte me maar €50 bijtelling per maand. Maar inderdaad, de Twingo houden is niet gek. Alleen staat er dan een extra auto in de straat.

Gaaf evenement Jimmy! En mooi dat je gewoon thuis kan zijn voor Lize! (y)

De opties worden hier nog steeds besproken.

Optie Twingo houden is er nog steeds, immers is ze daar erg blij mee en voorzien van alle luxe. Plus we verwachten daar ook geen dure kosten aan of zo. Het enige is dat een 5 deurs makkelijker zou zijn nu, maar op zich ook geen ramp.

Alleen krijg je dan dat ze 's ochtends eerst met de Twingo de kleine man naar de opvang moet brengen, dan weer terug naar huis om vervolgens de andere auto te pakken om naar het werk te gaan. En met ophalen het zelfde, eerst naar huis, auto wisselen en dan naar de opvang. Ook even uit werk snel naar de supermarkt mag niet strikt genomen. En je krijgt nog een extra auto in de straat terwijl het parkeren al niet over houd.

We hebben nog even om er over na te denken, het feit dat je zelf prive geen onverwachte kosten hebt is ook wel prettig natuurlijk. Plus dat Twingo nu aardig nog wat waard is ondanks redelijk wat kilometers, dat geld kunnen we goed gebruiken met de tuin die we deels (of helemaal) gaan aanpakken)

Klinkt erg goed Jimmy! En veel plezier zondag met de kleine meid... 4 jaar alweer..wat gaat het hard...onze luis wordt volgende week ook alweer negen maand. Waar blijft die tijd...!

Fijn weekend lui! Deze week interessante gesprekken gehad en voor het weekend stof tot nadenken!

Ik zit al sinds vorige week vrijdag ziek thuis :rolleyes: ben echt nooit ziek maar heb het nu vreselijk te pakken. Hoop dat dit weekend ik een beetje opknap en allerlei achterstallige klusjes kan opknappen en weer leuk de kleine aandacht kan geven.

Veel plezier jimmy! klinkt als leuke dingen voor het weekend

Dat is volgens mij een ontzettend gaaf evenement Jimmy!
Maar het blijft werk en dan is het idd lekker om gewoon weer naar huis te gaan, zeker om ook de verjaardag van de kleine meid te vieren (y)

@ Rob, de geheimzinnige laatste zin klinkt veel belovend. Veel wijsheid gewenst bij het nadenken :)

@ Joost, het gaat verschrikkelijk rond qua (buik)griep en verkoudheden. Ik heb mijn portie inmiddels al iets eerder gehad, je voelt je er knap belabberd door. Beterschap!

Beterschap Joost...! Ik heb sinds eerste week van januari al verkoudheid en dat het vast zit in de longen. Benauwd bij inspanning en hoestbuien / kriebelaanvallen. Blijft maar hangen. Hoor ik ook veel om me heen. Misschien moet ik eens naar de huisarts maar domweg even geen tijd voor.

Beterschap Joost. Ik was zelf tot vorige week niet zo lekker, soort van buikgriep. Geen trek/eetlust, misselijk en steeds gevoel alsof er een baksteen in mijn buik zat. Gelukkig na een dag of 5 wat beter.

Beterschap! Vervelend zeg. Ik ben nog nooit zo lang ziek geweest. Dacht vorige week ook ziek te gaan worden, maar het viel gelukkig mee.

@Rob: prioriteiten stellen he. Huisarts is belangrijk :)

Dat is vervelend Joost! Je hoort net nu erg veel....ziekte.
Gelukkig heb ik zelf nog de status dat ik 8 dienstjaren heb zonder 1 dag ziekteverzuim, maar was vrijdag zelf ook niet goed in orde.
Bij mij begint het vaak met wat nachten slecht slapen en een zere keel, zodat ik er snel op in kan spelen.

Nu wel een andere vervelende kwaal, RSI. Heb echt goed last van mijn pols waar ik normaal de muis bedien. Zelfs na een weekend nauwelijks computeren blijft de pijn aanwezig, appen op telefoon is ook vervelend geworden. Heb snel een andere muis gekocht en volgnde week naar fysio.

Ik heb bij mijn huidige werkgever in die 6 jaar ook nooit 1 dag ziek gemeld. En bij mijn vorige ook nooit. Ze zeiden al zodra je kindje naar de opvang gaat word dat wel anders waarop ik gekscherend zij dat ik niet ziek te krijgen ben. Maar nu heb ik het goed te pakken. Ook morgen ga ik niet na het werk :rolleyes: Ben er helemaal klaar mee, ook omdat veel zaken nu op B de schouders kom te liggen, nu al 10 dagen

Nu wel een andere vervelende kwaal, RSI. Heb echt goed last van mijn pols waar ik normaal de muis bedien. Zelfs na een weekend nauwelijks computeren blijft de pijn aanwezig, appen op telefoon is ook vervelend geworden. Heb snel een andere muis gekocht en volgnde week naar fysio.

ik heb daar ook last van gehad en mijn werkgever heeft iemand (en of ander arbo iemand) langs laten komen; mijn zithouding was niet optimaal, bureau stond iets te hoog en mijn schermen iets te laag, maar met name mijn muis was niet goed. Ook die dingen met die balletjes zijn feitelijk niet goed, om zo min mogelijk spanning op spieren te krijgen moeten je handen verticaal staan. Op haar aanraden heb ik deze muis gekocht. Na een dag of 2 wennen weet ik nu niet meer anders en nog belangrijker; mijn klachten zijn totaal verdwenen!

Ja, het RSI gevaar ligt altijd op de loer als je een kantoorbaan hebt. Als ik veel op kantoor zit dan merk ik ook dat ik na een paar weken last krijg van m'n nek en schouder, houding is dus totaal niet goed. Als het goed is gaan we dit jaar verhuizen en dat zal ook wel gepaard gaan met nieuwe werkplekken, het zal dan wel beter worden en waarschijnlijk ook met sta bureaus zoals op andere vestigingen.

Gelukkig zit ik, afgezien van de zomerperiode, heel veel buiten de deur en dus dagelijks/wekelijks op andere stoelen aan een ander bureau. Deze staan natuurlijk ook nooit goed afgesteld, maar volgens mijn fysio kan dat juist geen kwaad aangezien mijn zithouding wel zeer regelmatig wordt afgewisseld. Een vaste werkplek is veel gevaarlijker, je zit dan immers altijd in een foute houding als je niet oppast. Ohja, hij raadde mij aan om op een skippybal te gaan zetten dat schijnt erg goed voor je rug en spieren te zijn :D

Dat zie je nog wel eens ja. Wij hebben nu op de afdeling twee Swoppers staan; dat zijn krukken die nogal wiebelen. Opzich goed om soms eens op te zitten.

Even wat autogerelateerd;

bij ons in de straat plaatsen ze nu ook eindelijk LED straatlantaarns. Elders in het dorp staan er ook al wat en dat is zoveel prettiger licht. Een mooie bundel schijnt echt naar beneden zonder strooilicht. Ben benieuwd hoe dat in het donker gaat zijn zo straks in in onze straat.

In Hilversum is ook een straat waar ze Led hebben, inderdaad erg prettig licht.
Toch vond ik het op de snelweg, de A2, minder fijn. Nevel wordt sterk gereflecteerd waardoor het zicht afneemt.

Beterschap aan de zieken! De griep grijpt nog even lekker om zich heen, op het werk ook een aantal mensen een tijdje uit de running.

Die oude gele straatlantaarns zijn wel zo lelijk, kan me niet snel genoeg vervangen worden. Helaas zitten er flinke afschrijvingstermijnen op woonwijken. Jullie huis is net wat ouder dan de onze geloof ik Joost, kunnen we uitrekenen hoe lang het hier nog zal duren :)

@RSI: op het werk zijn ze er nogal strikt op gelukkig. Op mijn oude werkplek had ik de boel goed ingesteld, op mijn nieuwe plek zit ik net niet zo lekker, maar nog geen klachten. Ik kan soms merken als ik moe ben of erg druk dat ik vooral in de auto wat verkrampt blijf zitten met als gevolg dat alles tussen mijn schouders vast komt te zitten. Gelukkig is een nachtje slapen dan voldoende om de zaak weer te ontspannen, moet ik alleen de volgende ochtend wel opletten. Ruud succes met het oplossen! Het zou op z’n minst helpen als je niet meer werk voor 3 hoeft te doen..

Peter hoe staat het met jou zoektocht? We hebben je al een paar dagen niet meer gehoord :p

Rob is er al witte rook?

Hihi witte rook....nee dat is nog niet aan de orde..;)

Vandaag cursus lean six sigma yellow belt gehad.
Het gedachtegoed vind ik altijd prima en pas ik tijdens mijn werkzaamheden in principe al toe. Heb ik geen cursus of theorie voor nodig. Maar heb bij lean soms wel wat idee dat bij bepaalde mensen soms meer de kleur van hun beltje belangrijker is dan het gedachtengoed erachter..:rolleyes:

RSI...is wel vervelend...heb daar gelukkig niet zo gauw last van. Wel van mijn schouders en nek. Veel achter pc en de niet optimale klimaatbeheersing en tochtstromen willen de boel wel eens doen vastlopen. Wij hebben ook verstelbare bureaus, wiebelkrukken en fietskrukken. In het begin werden ze heel fanatiek (incluis mijzelf) gebruikt. Nu staan ze bijna weg te stoffen. Werkt gewoon niet als je zaken uit moet werken achter pc.

:) @Berry.
Dat heb ik ook wel ja, wie die termen verzint. De achterliggende werkwijzen en denkwijzen zijn een stuk logischer dan de naam die het beestje draagt.

Hier gaan we ook meer en meer naar lean toe op de afdeling. Al wordt de term zelf lekker achterwege gelaten. :)

Franklinn zei:
Peter hoe staat het met jou zoektocht? We hebben je al een paar dagen niet meer gehoord :p

Was er weekendje tussenuit in Zeeland.
En terwijl we daar dan toch waren woningen bekeken in Colijnsplaat, Hansweert, Vlissingen & Graauw...

Vandaag cursus lean six sigma yellow belt gehad.
Het gedachtegoed vind ik altijd prima en pas ik tijdens mijn werkzaamheden in principe al toe. Heb ik geen cursus of theorie voor nodig. Maar heb bij lean soms wel wat idee dat bij bepaalde mensen soms meer de kleur van hun beltje belangrijker is dan het gedachtengoed erachter.
Herkenbaar Rob. Ik deel net als jij het gedachtegoed wel, denken in processen, processen zo kort mogelijk maken en houden en verspellingen tegen gaan. ook het just-in-time principe kan je veel opleveren.
Echter bestaan de cursussen veel uit Japanse termen, en dat maakt dat ik het moeilijk vind om me echt lekker in de stof te lezen. Pokayoka, go to the gemba en dat soort shit.

Mogguh,

Kom ook eens even weer om de hoek kijken. Drukdrukdruk geweest: 2 weken geleden op de Webwinkelvakdagen gestaan en vorige week daarvan de opvolging.
Deze week gesprek op het werk: functioneren en toekomst. Gaat interessant worden.

@ Joost: inmiddels weer opgeknapt?

@ Led: mooi spul, in onze wijk beginnen ze het gele licht inmiddels ook langzaam aan te passen naar led. Net even wat frisser.
Bij mist ed vraag ik me inderdaad ook af wat het effect zal zijn: misschien te schitterend?
We hadden voor ons huis een lantaarnpaal met oranje licht: ons opstapje voor het huis was daardoor nauwelijk zichtbaar. Dus ik een buitenlamp gekocht, hebben ze er in die week een witte lamp ingedraaid. Nou: ons huis is nu savonds volop verlicht...je kunt zelfs buiten voor een huis een potje kaarten zonder extra verlichting :LOL:

lean six sigma yellow belt
:) :) :) ik dacht eerst dat je een grapje maakte, maar het bestaat echt...

@ Joost: als auto voor B is misschien de nieuwe ForFour een optie?

Oohja, zoiets heb ik laatst ook ergens bij een bedrijf gehoord. Kreten als Sashimi, Nori, Wasabi, etc vlogen me om de oren ;)

Ik was laatst met een collega (IT auditor) bij een klant en daar hing ook op het kantoor van de directeur ook heel trots een Black Belt certificaat. Mijn collega was daar nogal lyrisch over, mij zei het niet zoveel :D

Ik begrijp dat het dus in principe in elke organisatie toepasbaar is gezien de nogal verschillende sectoren waarin Rob, Ruud en die klant van mij werkzaam zijn?

Pragmatisch en logisch werken werkt in ons vakgebied toch niet, omwille van de wet- en regelgeving moeten we ontzettend veel werkzaamheden verrichten, zorgen dat alles goed gedocumenteerd is, er geen tegenstrijdige heden in dossiers zitten en op alle punten en komma's letten. Verre van pragmatisch en efficiënt op sommige momenten.

En straks bij Gerwin zijn gesprek over functioneren en toekomst zegt z'n manager: gaat goed, maar voor je ontwikkeling heb ik je wel aangemeld voor een training lean six sigma black belt :)

SEAT BELT HARNESS COVERS PADS BLACK

seat-belt-harness-covers-pads-black-genuine-leather-embroidery-astra-gtc-white-stitching-new-for-vauxhall-opel-holden.jpg

Terug
Bovenaan