Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

latest

Ja ons bedrijf is ook compleet lean. Ik heb de groene belt o_O maar dat is volgens mij niet iets om mee te pronken want dat is de basis. En zo hebben wij ook wat yellow belts en 1 iemand is black :) Vaak komen ook andere bedrijven bij ons kijken om te kijken hoe wij alles hebben ingericht als voorbeeldbedrijf. Sinds onze nieuwbouw is het nog leaner geworden dan dat het al was. Heb bij nijenrode een super interessante dag daar een keer gehad, daar staat ook een soort 'lean lab'. De methodiek is interessant maar maakt echt niet alles heilig, gewoon nuchter nadenken word soms een beetje uit het oog verloren en er is ook veel ruimte voor (een andere) interpretatie. Staat wel goed op je CV.

@ Joost: als auto voor B is misschien de nieuwe ForFour een optie?
vind ik wel een leuk ding! Maar het moet een A segment auto worden, ze denken nu ineens na om misschien toch te leasen o_O
@ Joost: inmiddels weer opgeknapt?
voel me vandaag al stukken beter! Ben er nog niet, maar mag ook wel een keer na 1,5 week.
Die oude gele straatlantaarns zijn wel zo lelijk, kan me niet snel genoeg vervangen worden. Helaas zitten er flinke afschrijvingstermijnen op woonwijken. Jullie huis is net wat ouder dan de onze geloof ik Joost, kunnen we uitrekenen hoe lang het hier nog zal duren
Ons straatje is uit 1979/1980. dus met een jaar of 15 zijn jullie ook aan de beurt :) Zonder gekheid, volgens mij wil de gemeente bepaalde duurzaamheidsdoelstellingen halen en willen ze over niet al te lange tijd alles vervangen hebben, maar ze zullen wel eerst beginnen met de oudere wijken inderdaad.

DVRFB5SXUAA6loz.jpg:large

DVSG8m4UMAAfbiK.jpg:large

samengesteld gezin :p
DU3fhn2VMAA8wTb.jpg:large

gaat goed, maar voor je ontwikkeling heb ik je wel aangemeld voor een training lean six sigma black belt
Dan ga ik toch maar even een deurtje verder ontwikkelen hehe!
Maar nee, we gaan het vooral hebben over wat nieuwe mogelijkheden, het salaris, eventuele extra's en dergelijke... de baas zoekt veel 'extraatjes' op en dat is natuurlijk erg mooi. Maar ik moet me vooral even richten op mijn 'vaste' salaris. Extraatjes zijn te afhankelijk van bepaalde situaties: mooi meegenomen, maar niet het meest belangrijk.

En Gerwin maar denken dat ie daarmee een volleerd Sushi bakker gaat worden grinning smiley
Nieuwe carriere :)

vind ik wel een leuk ding! Maar het moet een A segment auto worden, ze denken nu ineens na om misschien toch te leasen nut smiley
Volgens mij is de Forfour een A-segmenter!
Maar goed, wisselende verhalen dus. Mooi afwachten ;)

En fijn dat je weer bent opgeknapt!

ohja zo'n forfour is gewoon een Twingo maar dan anders (y) eerst nu maar eens afwachten waar ze mee komen. Het lijkt er nu op dat het dus een leaseauto word die we zelf mogen uitkiezen, gewoon nieuw en zelfs met de keuze tussen 2 modellen. Maar die gene die er over gaat is ook ziek, dus dat komt later dan wel.

Zag net rapportage bij editie NL. Ben ik toch blij dat ik geen keyless entry heb. Klein computertje en ze openen en starten zo een Tesla, Volvo en Renault met keyless entry. Onbegrijpelijk dat autofabrikanten dit soort zaken ontwikkelen en massaal toepassen terwijl het nu al heel simpel te kraken is. Maar weer terug naar ketting en hangslot...;)

Ik las laatst ook deze video waar ze uitgebreid in de praktijk testen. Schokkend!

Met mijn auto is het wel zo, met de hand op slot doen via de afstandsbediening, is ook met de hand alleen te openen, dan werkt keyless niet. Ik doe hem meestal ook op die manier op slot.

Ook las ik laatst deze video over apps die tegenwoordig bij de auto zitten. Die zijn makkelijk te hacken waardoor je zo op afstand de auto kunt ontgrendelen en starten. Ook zo lek als een mandje dat systeem

Daar stond in de AW ook eens een artikel over. Ik heb wel een startknop en mis de keyless entry daarom wel eens maar ben inderdaad toch wel blij dat het er niet op zit.

Voordeel is wel barri, dat auto's zoals Ford en Renault , zeker van al een aantal jaartjes oud niet zo populair is bij het dievengilde. Als ik een golfje of BMW zou bezitten zou ik het absoluut niet gebruiken. Maar aan de andere kant zoals mijn collega al zei; het is een leasebak en hij is goed verzekerd. Als hij gestolen word kan ik gewoon de dag er na een nieuwe uitzoeken, waarom zou ik het comfort niet gebruiken en de relatief hele kleine kans dat hij word gejat.

Pff de gemakzucht! Ergens begrijpelijk, maar tegelijk vreemd dat je zo met de spullen van een ander omgaat én zo nonchalant met het dievengilde.

Yellow Belt! Ik heb ook een lekker dagje zitten K

@Peter: zitten daar concrete kanshebbers tussen? En de autojacht?

Avond.
Voor de techneuten hier.
Mijn ruitensproeier doet het niet meer.
Tijdje terug deed hij het ook even niet, maakte wel geluid maar kwam niks dus ik dacht dat reservoir leeg was.
Helemaal bijgevuld ( was niet helemaal niet leeg toen ) en hij deed het weer.
Nu is reservoir dus nog steeds goed vol maar hij maakt nu geen geluid ( motortje / pompje ) meer, ruitenwissers gaan wel gewoon maar dus geen geluid en vloeistof.
Is kapotte motor dan meest logische of kan het nog iets anders zijn ? ( een zekering of iets los of iets vacuüm ofzo ).
Heb nog niet onder de kap gekeken omdat nogal koud is maar als ik weet waar ik naar moet kijken zal ik morgen een poging wagen :)

In de laatste zin zit mogelijk al een mogelijke oorzaak. De kou, zijn ze niet gewoon bevroren?

Daarna zou ik de zekering eens controleren. Pak het boekje er bij en je gaat ze vinden :) je hoeft er niet voor onder de motorkap overigens. Ze zitten achter het bakje links onder bij het stuur meende ik bij een astra F. Daar bij dat bakje vind je ook het overzicht welke zekering op welke plek zit op de achterzijde van het bakje
2gt87wi.jpg

en misschien ook wel in de handleiding.

Visueel kun je zien of de zekering stuk zijn doorgaans.

Als die ook goed is, is je pompje stuk, easy fix bij jou astra dacht ik, en kost geen drol (y)

Franklinn zei:
@Peter: zitten daar concrete kanshebbers tussen?

Hanszweert was leuk huisje, tuintje ook langs achter toegankelijk, en aan de voet van de dijk.
Maar, het lijkt wel het einde van de wereld want daar ter plekke iets gaan eten is een utopie.

Graauw is al een tijdje een van mijn favorieten.
Vrij zicht op open veld, aan de andere kant van het veld dijk waarboven je de schepen ziet passeren.
En een haventje in de buurt waar je kan eten & drinken.
Helaas wel een toeristische uitvalsplek van Antwerpenaars.

En de autojacht?

Ik weet intussen vrij precies wat ik wil.
Moet alleen nog eens naar een "go" van mijn raad van bestuur hengelen...

Franklinn zei:
Pff de gemakzucht! Ergens begrijpelijk, maar tegelijk vreemd dat je zo met de spullen van een ander omgaat én zo nonchalant met het dievengilde.

Yellow Belt! Ik heb ook een lekker dagje zitten K

@Peter: zitten daar concrete kanshebbers tussen? En de autojacht?

Gemakzucht? Nonchalant?

Dus omdat ik keurig een hele fijne optie op mijn auto gebruik (waarbij de auto ook automatisch op slot gaat) en een eventuele dief denkt dan maar mijn auto te moeten stelen ben ik nonchalant? Beetje de omgekeerde wereld hè, lijkt me toch dat het dievengilde eens echt werk moet gaan zoeken.

@ Peter, verklappen wat je dan precies wil zit er nog niet in zeker? :)

Mogguh!

Nou, de diefstalgevoeligheid doet mij als particuliere koper wel twee keer nadenken over een **. Er zijn natuurlijk meer redenen om een merk wel of niet te kiezen, maar het telt wel mee. Bij lease is dat minder om de door Frank genoemde reden.

@Peter: leuke zoektocht voor een huisje. Ook leuk om zo vanaf de zijlijn te volgen! (y)

Deze morgen trouwens voor het eerst - in het wild dan nog - een Opel Crossland X gezien, een lichtblauwe met wit dak, zo uit het boekje dus.
Ik reed er dan ook nog eens lange tijd achter, en moet zeggen dat ik niet meteen gecharmeerd was door het model. Te hoog en te smal, beetje de Daihatsu Terios-uitstraling.
(Dat laatste als boutade bedoeld hé, dat niemand zich nu geroepen voelt om de duidelijke verschillen tussen een Crossland en een Terios op te sommen).

Wat wil ik?
Automaat,
voorwiel- of vierwielaandrijving,
verwarmde buitenspiegels, als het even kan automatisch dimmend,
een deftige chauffeurszetel met verwarming en lendensteun, bij voorkeur leder,
panoramisch open dak,
navigatie,
parkeersensoren, achteruitrijcamera en als het even kan park pilot,
elektrische kofferklep.
En als dat er allemaal opzit, ben ik tevreden.

Bevindingen op woningvlak:
de meeste Nederlandse huizen - zelfs in budgetklasse (of wat jullie starterswoning noemen) - hebben laminaat, een ingerichte keuken in behoorlijke staat en een badkamer die nog vrij modern oogt.
Kamers zijn meestal vrij strak (rechte muren, wit, rechte trap in de woonkamer).
En tot 200.000 EUR is er gewoon zeer veel keuze.

Zoek je in dezelfde prijsklasse aan deze kant van de grens, dan kan je een ingerichte keuken en een nog deftige badkamer vergeten...

Bijzonder, Peter! Maar niet Nederland gaan generaliseren (qua huizenprijzen), we hebben het wel over Zeeuws-Vlaanderen hè :)

Ik lees net dit: <https://automotive-management.nl/nieuws/laatste-nieuws/internationaal/21717-nepal-verbiedt-auto-s-van-twintig-jaar-of-ouder>
Dát is pas een milieuzone! :eek:

@Peter: dus de insignia is besteld?

Kreeg vandaag bericht van de Leaf, levering wordt zeer waarschijnlijk met een week uitgesteld. Dus 9 mrt rijden.
Auto zou al wel geproduceerd zijn, dus dan is de fase met het grootste risico reeds geweest.

Oh dat heeft dan waarschijnlijk met de boot te maken. Zag je met Kia modellen bij ons ook destijds. Er word voor elke auto een parkeerplaats gereserveerd. Als de boot dan ergens (eerder) op z'n reis iets vertraging op loopt dan haal je dat bijna niet meer in.

B-Real zei:
Dus omdat ik keurig een hele fijne optie op mijn auto gebruik (waarbij de auto ook automatisch op slot gaat) en een eventuele dief denkt dan maar mijn auto te moeten stelen ben ik nonchalant? Beetje de omgekeerde wereld hè, lijkt me toch dat het dievengilde eens echt werk moet gaan zoeken.

Yep. Niet blaming the victim, maar ik vind het wel logisch dat we zelf na blijven denken hoe we onze eigen kans op slachtofferschap zo klein mogelijk houden. Je laat je deur thuis toch ook niet van het slot omdat je het logisch vindt dat niemand binnenkomt? Of je mobiele telefoon op de bar liggen als je even naar de wc gaat omdat het logisch is dat de andere bezoekers van je spullen blijven?

Als ik overigens de methoden van bepaalde gasten zie dan beschouwen ze hun activiteiten wel als werk en nemen ze het behoorlijk serieus..

@Ruud: dat komt snel dichterbij! Leuk nieuws :)

@Peter: er is een reden dat veel Nederlanders net over de grens gaan wonen, zowel in België als in Duitsland. Meestal zijn de prijzen juist lager daar. Denk je op afzienbare termijn een knoop door te kunnen hakken?

@Crossland X: ik was al niet zo onder de indruk bij presentatie. Ik hoop maar dat het niet zo'n succes wordt, het wegbeeld wordt er niet echt knapper van eerlijk gezegd.

Als mensen nou een beetje hippe kleurstelling kiezen. Maar net zoals de captur die op zich ook in best frivole varianten te kiezen is word daar ook altijd maar de meest saaie combies gekozen.

Ben benieuwd ruud! Moeten ook echt even een keer weer afspreken,ben wel benieuwd naar de leaf. Ook de alfa van Frank heb ik nog niet gespot

Vandaag voor het eerst weer naar werk. -8 gaf de auto aan. Moest ook flink krabben. Bij de rest ook zo koud?

Ben benieuwd ruud! Moeten ook echt even een keer weer afspreken,ben wel benieuwd naar de leaf. Ook de alfa van Frank heb ik nog niet gespot
Ja, lijkt me leuk! Wonen zo dicht bij elkaar, maar je spreekt elkaar zo weinig in real-time. Als de leaf er is plannen we een keer een mini-meet! Grappig trouwens, ze kunnen nog steeds niet vertellen of er een trekhaak leverbaar is. Nissan is er mee bezig, maar kan tot op heden geen bericht geven.

@Crossland X: ik was al niet zo onder de indruk bij presentatie. Ik hoop maar dat het niet zo'n succes wordt, het wegbeeld wordt er niet echt knapper van eerlijk gezegd.
Van de voorkant vind ik hem wel sportief ogen, maar zijkant valt inderdaad tegen. Maargoed, kan me voorstellen dat mensen die voorheen een Meriva kochten het wel zien zitten met dit karretje.

De Mokka X blijf ik een mooie wagen vinden, de Grandland X vind ik ook echt een geslaagde auto. Alleen jammer dat Opel niet wat meer werk heeft gemaakt van het interieur van zijn grootste SUV. Had wat mij betreft best meer tegen de Insignia aan mogen hangen.

Deze morgen de Tourer voor onderhoud binnen gestoken in de garage.
Er zijn bij Honda toch echt wel slagen te doen tegenwoordig...
Zo kan ik een CR-V executive black edition met echt alles aangevinkt meenemen voor minder dan 40.000 EUR... (en dan is een eventuele overname van de Tourer nog niet meegerekend) - toegegeven, oud model en in september is de nieuwe al leverbaar.
En de nieuwe komt er met een 1.5 benzine met 190pk en een 2.0 hybride met 3 elektromotoren en 11-trapsautomaat.
Het kriebelt echt wel om bij Honda te blijven...

En objectief gezien heeft de Civic sedan executive - een zilvergrijze in de showroom - echt alles wat ik verlang aan boord; catalogusprijs voor enige korting 33.000 EUR... Geeft wel een ruime marge om hem er uiterlijk net zo te laten uitzien als een SI...

Tempting... o_O

Je beland toch in een Volvo :p de voorkeur vanuit directie is daar soort van uitgesproken. Je vind die zelf ook heel fraai, voldoet aan al jou eisen, dus waarom nog verder kijken ;)

AsconaGT zei:
Je beland toch in een Volvo :p de voorkeur vanuit directie is daar soort van uitgesproken. Je vind die zelf ook heel fraai, voldoet aan al jou eisen, dus waarom nog verder kijken ;)

Omdat ik in elke Volvo-garage een anonieme nummer zoveel ben, terwijl ik nu een persoonlijke VIP-ontvangst krijg telkens ik de garage binnen kom ;)

Tja, is dat nou echt heel belangrijk? Hoe vaak per jaar kom je nou bij de garage?
2x per jaar een zomer/winterbandenwissel, als je het goed timed kun je dit ook gelijk combineren met een beurtje. Zolang de koffie maar goed is vind ik het wel prima bij de dealer, wat niet wegneemt dat ik het zelf ook wel prettig vind dat de vestigingsdirecteur mij bij naam kent (zelfs aan de telefoon al) en altijd oprecht geïnteresseerd is.

Nu is er met een luxe uitgeruste Honda weinig miss, maar het lijkt me dat alles toch net even beter voor elkaar is in een Volvo. Iets wat veel belangrijker is aangezien je daar elke dag in zit.

In Peter zijn functie is het belangrijk dat je niemand voor de schenen schopt. Een BMW of Audi ligt wat gevoelig, een Volvo kan om genoemde redenen heel goed maar ook met een Honda zul je bij niemand kwaad bloed zetten.

Ok,
net gedwongen afscheid genomen van een medewerkster...
De minder leuke kantjes van de job :(

British Racing Green zei:
Ok,
net gedwongen afscheid genomen van een medewerkster...
De minder leuke kantjes van de job :(

Hoort erbij Peter. Ik vind het vooral vervelend als iemand goed functioneerde en wegens reorganisaties of wegens ziekte het bedrijf moet verlaten.
Mensen die niet functioneren zie ik graag gaan, is vooraf vaak een vervelende procedure maar andere medewerkers zijn je vaak dankbaar dat je de "rotte appel" hebt verwijderd.

Bij ons begin deze week ook vernomen dat de planner ons gaat verlaten. Timing kan haast niet beroerder, zo net voor het seizoen.
Maar gezien ik al drie weken zijn werk over nam en planmatig ik in die weken al veel heb geregeld zie ik het nu als een kans om de functie iets anders in te vullen en op zoek te gaan naar een nieuwe collega.

@ Peter: Haha, dat je een keuze voor een auto zo laat beïnvloeden door het ontvangst van een dealer waar je 2x per jaar komt had ik niet bij je verwacht. Voor de rest verwacht ik eigenlijk dat deze auto net zo concreet gaat worden als de vele andere modellen die je het laatste jaar hebt genoemd. :) Laat 't maar ff weten wanneer de Volvo voor de deur staat.

Ohjah, vind dat ik de titel "meest wisselvallige forummer mbt andere auto" eigenlijk wel een keer over moet dragen aan Peter. Heb er jaren terecht aanspraak op gemaakt, maar moet ook constateren dat er mensen zijn die hier meer aanspraak op hebben als ik. :)

Astra F zei:
Ohjah, vind dat ik de titel "meest wisselvallige forummer mbt andere auto" eigenlijk wel een keer over moet dragen aan Peter. Heb er jaren terecht aanspraak op gemaakt, maar moet ook constateren dat er mensen zijn die hier meer aanspraak op hebben als ik. :)

Nu valt het nog steeds onder de rubriek : wishful thinking.
Eens ik een "go" krijg, zal er 1 auto bovenuit steken waarvoor de bestelling zal getekend worden.

Maar Ruud, de meest verrassende wending staat nog wel op jouw naam! Ruud in iets anders dan een Opel! :)

Barri zei:
Maar Ruud, de meest verrassende wending staat nog wel op jouw naam! Ruud in iets anders dan een Opel! :)
Haha ja, dat zal ik zeer zeker niet ontkennen. Enerzijds natuurlijk wel verrassend gezien ik wel een Opel-man ben, anderzijds heb ik altijd aangegeven elektrisch rijden fijn te vinden en gezien het financiële voordeel. Was dat er niet geweest, dan had er wel een Astra/Insignia/Crandland X op de stoep gestaan.

Astra F zei:
Ja, lijkt me leuk! Wonen zo dicht bij elkaar, maar je spreekt elkaar zo weinig in real-time. Als de leaf er is plannen we een keer een mini-meet!

Voor!

Als jullie een datum gepland hebben dan sluit ik graag aan :)

Het lijkt erop dat het dit weekend weer iets warmer wordt, dus misschien morgen de auto maar even laten wassen. Heb de Astra tot nu toe altijd met de hand gewassen, maar daar is het nu toch nog te koud voor en ik heb er de tijd niet voor. Dus dan morgen maar het uitgebreide programma in de wasstraat. Volgende week weinig kilometers op de agenda staan, dus dan blijft hij ook relatief lang netjes hoop ik :)

Het lijkt erop dat het dit weekend weer iets warmer wordt, dus misschien morgen de auto maar even laten wassen. Heb de Astra tot nu toe altijd met de hand gewassen, maar daar is het nu toch nog te koud voor en ik heb er de tijd niet voor. Dus dan morgen maar het uitgebreide programma in de wasstraat. Volgende week weinig kilometers op de agenda staan, dus dan blijft hij ook relatief lang netjes hoop ik
Ik kan me er nu ook nie meer toe zetten de GTS nog te wassen, voor die laatste 4 weken....waarbij hij met dit weer ook na 2 dagen weer super smerig is. Die laatste weken maar met een wat smerige auto rondrijden, mocht ik me er echt aan irriteren is een snel bezoekje aan de wasstraat nog een optie.

Als jullie een datum gepland hebben dan sluit ik graag aan smiling smiley
Gezellig :D

Gisteren voor het eerst écht een fatsoenlijke aanhanger achter de laguna gehangen.

Dikke dubbelasser om 150 dakpannen op te halen voor ons nieuwe projectje wat in maart van start gaat.

Kom ik aan, blijkt het een recreatiepark in een bos te zijn waar die jongen een (mooi) huisje heeft neer gezet. De weg er naar toe was super krap en de zandweg was kei hard geworden door de temperaturen en heel hobbelig. Niet echt lekker als je keramische dakpannen wil vervoeren. Kom ik daar aan, is het echt pikke donker, ik kon niet bij zijn huis komen waar de pannen lagen omdat ze de riolering aan het graven waren. Hoop geklooi met zaklampjes. Heel veel lopen in het donker, keren was onmogelijk dus aanhanger afgekoppeld en gedraaid. Met zaklampjes alles weer aansluiten en na veel gedoe en volle aanhanger met 3 km/h het park afgereden. Na 15 minuten eindelijk weer harde weg. Je moet er wat voor over hebben als je het voor weinig voor elkaar wil hebben. 1 pan is geknapt tijdens de reis.

maar de Laguna doet het perfect met de aanhanger er achter, je merkt met 320Nm en 205PK vrijwel niet dat hij er achter hangt. En heb voor weinig mooie keramische verglaasde pannetjes (y)

AsconaGT zei:
Gisteren voor het eerst écht een fatsoenlijke aanhanger achter de laguna gehangen.
Dikke dubbelasser om 150 dakpannen op te halen voor ons nieuwe projectje wat in maart van start gaat.

Kom ik aan, blijkt het een recreatiepark in een bos te zijn waar die jongen een (mooi) huisje heeft neer gezet. De weg er naar toe was super krap en de zandweg was kei hard geworden door de temperaturen en heel hobbelig. Niet echt lekker als je keramische dakpannen wil vervoeren. Kom ik daar aan, is het echt pikke donker, ik kon niet bij zijn huis komen waar de pannen lagen omdat ze de riolering aan het graven waren. Hoop geklooi met zaklampjes. Heel veel lopen in het donker, keren was onmogelijk dus aanhanger afgekoppeld en gedraaid. Met zaklampjes alles weer aansluiten en na veel gedoe en volle aanhanger met 3 km/h het park afgereden. Na 15 minuten eindelijk weer harde weg. Je moet er wat voor over hebben als je het voor weinig voor elkaar wil hebben. 1 pan is geknapt tijdens de reis.

maar de Laguna doet het perfect met de aanhanger er achter, je merkt met 320Nm en 205PK vrijwel niet dat hij er achter hangt. En heb voor weinig mooie keramische verglaasde pannetjes (y)

Haha, laat je baas het niet horen als je nog in de ziektewet zit ;)
Maar een beetje koppel is inderdaad wel fijn voor dit soort klusjes (y)

Ik ben gisteren weer begonnen met werken. Als ik ziek ben, en ziek heb gemeld dan ga ik dat absoluut niet doen. Heb daarom ook gewacht met ophalen van de pannen

AsconaGT zei:
Ik ben gisteren weer begonnen met werken. Als ik ziek ben, en ziek heb gemeld dan ga ik dat absoluut niet doen. Heb daarom ook gewacht met ophalen van de pannen
Mooi dat je er dan weer het meest bovenop bent Joost. Hopen dat je nu het portie voor de komende tijd weer hebt gehad.

Als ik nu weer 6 jaar verder kan, teken is er voor :p

Iedereen hier carnaval aan het vieren?

Ik blijf er liefst zo ver mogelijk vandaan. Ik vind Nederlandstalig best oke maar deze muziek vind ik écht vreselijk. Het verkleding vind ik niet leuk. De super dronken dropjes waarbij alles ineens leuk moet zijn vind ik niet leuk. En dat de muziek zó hard moet staan ook niet. Veel ouders met kinderen stonden gewoon met gehoorbescherming de optocht te kijken o_O Ik vind de mooie praalwagens wel mooi hoe ze zijn gemaakt (y)

De optocht werd opgesteld achter ons huis, de ramen dreunden gewoon in de kozijnen, was blij dat hij eindelijk in beweging kwam. Maar anderen hebben er blijkbaar plezier van (y) helemaal prima

Gisteravond inderdaad carnaval gevierd hier in Roosendaal.

Ik ben er zelf ook niet echt van, vind het wel gezellig en kan me prima aanpassen aan de situatie, maar waar ik me aan stoor zijn de te dronken mensen. Ikzelf drink ook zeker wel, maar voel heel goed aan, tot hier en niet verder.. Dan ga ik gewoon over op cola, en blijf ik gezellig :). Is voor iedereen gezelliger! Dat zxou iedereen moeten doen. We waren om 04.00 thuis, en om 10.00 stond ik bij mijn ouders om Lize op te halen. Vanmiddag heb ik originele BMW blackline achterlcihten gemonteerd in de einser. Die kon ik nieuw voor een heel nette prijs kopen van een mede 1 serieclub, clublid.

Ik woon echt precies op de grens van boven / onder de rivieren ( eigenlijk gewoon precies erin ;) ) maar heb er ook echt helemaal niks mee.

Mogguh!!

Ik heb gisteren wel Carnaval gevierd, gezellig met een kameraad naar de optocht staan kijken met een biertje in de hand.
Erg gezellig, en nadien de stad in geweest. Ik vind het een heerlijk feest, mensen zien er leuk uit en zijn over het algemeen goed te pas.
De mensen met een steek op heb ik overigens niks mee, veelal voelen die zich boven alles en iedereen verheven.

Gisteren alleen de fout gemaakt om de borrelz die ik mee had om uit te delen, grotendeels zelf genuttigd zijn:)
Dus gisteravond had vaders een dronken dropje in de auto die hij naar huis bracht:) Toen ik om 8uur thuis was direct het bed in gedoken, en vanochtend pas om 8 uur er weer uit gekomen. Had op het werk al aangegeven dat ik later zou zijn, dus lekker rustig aan ontbeten, bakkie koffie erbij en pas om half 10 naar het werk gereden.

Misschien morgen nog ff een middagje vieren, en dan zit het er weer op.

@ruud,

ik zagdat de nieuwe Leaf inmiddels ook bij de dealers staat in NL. Althans, in Rijssen. Dus als je nog een keer een Europees productie-exemplaar wil bewonderen kun je daar langs. Wel opmerkelijk dat deze niet dat two-tone kleur had. Dacht dat dat standaard was op de eerste serie.

Ahah, de eersten zijn dus in Nederland gearriveerd? Dat two-tone was helaas niet leverbaar op de Zero-edition, anders had ik dat zeer zeker genomen.
Kan wel naar Rijssen heen rijden, maar heb er weinig aan. Kan immers toch niks meer aan mijn bestelling wijzigen, en over enkele weken heb ik zelf de auto al voor de deur staan.

Had de hoop nog dat ik hem eerder zou krijgen als de toegezegde 2-mrt, maar het feit dat hij nog niet op transport is of bekend is wanneer hij op transport gaat heeft dat wel doen vervliegen. De dealer gaat nu uit van 9-mrt overhandiging......we wachten af.

Even van uit gaande dat de Leaf in Japan / Azië word geassembleerd, dan zou hij nu al lang op de boot moeten staan als je levering van 9 maart wil halen. Ik dacht dat de transit tijd in het gunstigste geval 4 weken is, afhankelijk van het weer en zo. Dan zit je nog een week voor douane, inklaren en transport regelen. Bij de dealer duurt ook nog een paar dagen voor poetsen en kentekenaanvraag. Hele proces ben je zo 6 weken verder.

Terug
Bovenaan