Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Ruud, precies, dan moet het echt de moeite zijn. Nu is alles naar onze zin, op de oprit en een wat ruime woonkamer na..
Ook hier is alles de afgelopen 10 jaar helemaal naar onze smaak gemaakt en vernieuwd. Dusja, de stap wordt dan ook lastiger.

Ja koud is het zeker de aankomende week.

Zie net de foto's van de Opel Combo. Opzich een nette auto met een bruikbaar interieur.
In deze klasse is de bruikbaarheid en kostprijs meer van belang, daar zal hij met de kennis van PSA in dit segment wellicht goed scoren.

Had gehoopt dat ze de Combo iets slanker/strakker/sportiever zouden tekenen, maar het is in ieder geval een hele vooruitgang tov de huidige Combo.
Daarnaast vind ik het interieur echt netjes. Die doorlopende middenconsole is denk ik een goede zet, men wil in zo'n auto graag veel opbergruimte hebben. Daarnaast is er voor de tour versie een leuke zonnehemel beschikbaar en een handig opbergvak voor achterin. En als ik de foto's wat vaker bekijk wen ik al snel aan de snuit. Is alleen ff afwachten hoe dat er uit ziet icm witte lak en wieldoppen.

Mogguh!

Leuk die huizenjacht, Jimmy. Hier staat het voorlopig even op laag pitje. Heb eerst een ander projectje.
Op zich wonen we prima maar zowel de tuin, keuken als badkamer kan wel een opknapbeurtje gebruiken. De tuin gaat sowieso dit voorjaar aangepakt worden omdat onze tuin de regen niet meer aankan. En de rest is even de vraag gaan we dat nog doen of gaan we tzt toch op zoek naar wat anders.
En we willen wel slagje groter.
De woningwaarde zal echter toch nog flinke boost moeten maken want op dit moment staan we nog steeds behoorlijk onder water.

En je zal sowieso flink spaarcentje mee moeten nemen omdat je nog max 100% woonwaarde mag financieren.

De combo ziet er niet onaardig uit. Stuk beter dan het huidige lompe ding.

Het is niet echt een jacht hoor, maar wel leuk om eens te overdenken. Ons huis staat nu niet meer onderwater gelukkig, en we hebben reeds een deel afgelost dus dat moet wel goed komen.

De nieuwe Combo vind ik echt niks. Een grote verbetering, maar de technisch identieke Berlingo is veel fraaier!

Huizenjacht: lijkt me heerlijk, maar het is allemaal echt onbetaalbaar helaas. Hier in het dorp is een nieuwbouwproject (google maar op Vecht & Veld). Prachtig, maar niet te betalen. :(

Ik kijk ook nog steeds naar huizen maar het echt verhuizen doe ik voorlopig echt niet.
Is nu niet echt mijn favoriete bezigheid.
Zit wat ruimte betreft echt prima, zal echt nooit meer zo'n grote woonkamer vinden, al met al heb ik gewoon heel erg veel m2 hier.
Zou wellicht ooit of midden in het Centrum willen wonen of juist ergens met een flinke tuin, helaas beiden gewoon erg kostbaar.
Voor nu wacht ik de grote "verbouwing" van mijn huidige wijk / locatie af.
De doorgaande weg voor mijn huis wordt verlegd naar stukje verderop, alle jaren 60 flats aan de weg worden gesloopt en vervangen voor nieuwbouwhuizen. De doorgaande weg zelf wordt veranderd in een park dat aan gaat sluiten op het al bestaande park iets verderop.
Al met al wordt het hier straks echt veel beter, leuk voor het uitzicht en woongenot maar zeker ook voor de financiele gevolgen, mijn huis zal zeker niet minder waarde worden door deze upgrade! (y)

Inderdaad op je gemak kijken,voorkom je ook nog een overhaaste beslissing. Is 'de Zeg' niets voor jullie? Waren ze daar niet met nieuwbouw bezig?

@Speedtouch, Nee we hebben inmiddels besloten dat we absoluut niet in een "dorp" willen wonen. Wel over gedacht, maar dat is uitgesloten. Breda is wel atijd een optie geweest, maar is niet te betalen. Het blijft gewoon Roosendaal.. Tolberg keuze 1, Kortendijk (net als nu) op 2.

De nieuwe Combo vind ik echt niks. Een grote verbetering, maar de technisch identieke Berlingo is veel fraaier!

als ik die reacties zo lees dan word er met name gekeken naar dat het nu een franse auto is. Maar hiervoor was het een Fiat, die op zn zachts gezegd ook niet om aan te gluren was. Ik vind het een grote verbetering (y) verbaast mij dat wij nederlanders niet meer voor zoiets kiezen. (veel voor weinig)

Mijn vader is in de markt voor zo'n busje. Nieuw zijn er maar enkele modellen leverbaar, en door de BPM onbetaalbaar. Hij zou het liefst zo'n busje met automaat willen. Een van de weinige opties is dan een ** Caddy. Maar dan heb je het dus zomaar over 35k! :eek:
Dus het wordt waarschijnlijk een gebruikte Tourneo Courier.

@Jimmy: ik heb Roosendaal eens bekeken en het lijkt me ook wel een leuke plaats. Prima wijken, zoals waar je nu woont. Veel winkels dichtbij, maar toch rustig wonen. Lijkt me ook wel wat. Hier wonen we ook gewoon in een wijk, maar een fatsoenlijke supermarkt is een dorp verderop. Een bouwmarkt zo'n 10km verderop.

Daarom vind ik onze plaats zo prettig. Het is wel een dorp en ook het dorpse karakter zit er wel. Maar we hebben wel gewoon de meeste supermarkten, ik loop altijd naar de AH of Lidl, hema, kroeg, veel andere winkels, station is 5 minuten lopen en snelweg nabij. Ook de Ikea, Bauhaus, Praxis en zo op steenworp afstand. Net als wat grote plaatsen. Maar dat zorgt dus ook voor iets wat hogere prijzen dan sommige andere naburige dorpen omdat het relatief populair is voor deze regio.

Maar zijn die busjes zo duur (geworden) ?

zoiets dan?

Tsja, ben echt de stad gewent, hier geboren en getogen en zie mezelf ook niet zo heel snel vertrekken.
Groot voordeel aan mijn huidige locatie is dat ik naast een winkelcentrum woon.
Leuk als ik mijn postcode invul op de site van de AH waar de dichtstbijzijnde vestiging is.

Admiraalsplein 162
Dordrecht
81 m
Nu open tot 21:00

:)

Ooh heerlijk! Ik ging net een onderdeel voor de Kever ophalen, moest ik contant betalen. Moet ik eerst via een dorp verderop rijden om te pinnen...

@Joost: zeker te overwegen, zo'n Citan! Vroeger wilde m'n vader altijd een Mercedes :D Is wel prijzig want is ex BTW, en wat een lelijk dash heeft ie! :eek:

Ja het dash vind ik ook niet zo bijzonder, maar dat vind ik van heel veel auto's waarbij wat meer op budget is gelet. Ik vind juist van auto's uit het A / B segment die geïntroduceerd zijn de laatste paar jaar dat ze serieus wat moois hebben gemaakt, daarvoor zag je bij veel merken dat ze zich er wel heel makkelijk en goedkoop vanaf hadden gemaakt

ohja, prijs is ex BTW, anderen zoals deze zijn ook fors duurder inderdaad. Het is onderhuids natuurlijk wel een Renault. kwalitatief is het vast prima, maar het Mercedes gevoel ga je hier natuurlijk nooit in krijgen.

Wat een geld allemaal hè. Daarom zal het wel een handbak worden. Het liefst een Nederlands exemplaar, maar ik vind dit Duitse exemplaar wel een kanshebber: <https://www.autoscout24.nl/aanbod/-862a70ba-d2ae-4eae-859d-406865c14d07?pr=0&fromparkdeck=1>

Zojuist ehbo examen afgelegd en die is in de pocket!

Vanmiddag even wezen sneupen naar wat stokke trip trap spulletjes. Stoeltje krijgen we gebruikt van iemand maar wat durven ze voor dat spul een geld te vragen. Stoeltje zelf is al duur maar je moet er ook nog allemaal accesoires bijkopen waar ze ook de hoofdprijs voor vragen. Echt belachelijk. 40 euro voor een riempje/gordeltje. ...Nu van alles via MP op de kop getikt voor een fractie van de nieuwprijs.

Gefeliciteerd Rob! Ik heb het papiertje ook. Een paar jaar intussen, maar hoop het eigenlijk nooit te gebruiken :D

De trip-trap stoelen ken ik ook nog uit mijn jeugd. Bijzondere stoelen, maar je ziet ze echt overal!

Gefeliciteerd rob! EHBO heb ik ook, maar had eigenlijk al lang voor een vervolgcursus moeten gaan. AED heb ik onlangs wel weer verlengt.

Triptrap hebben wij ook. De stoel nieuw van mijn schoonvader gekregen, die dingen zijn echt belachelijk duur. Alleen wij hadden hem al vanaf de geboorte, toen kon hij er al in met zo'n babyset, en daar zit hij dagelijks in nog steeds. Maar alles is inderdaad schreeuwend duur, Alle accessoires halen wij ook van marktplaats inderdaad (y)

Huizenjacht...
Zaterdag in Breskens huisje gaan bezichtigen.
Hilde was enthousiast, heb haar gelukkig weer met de voetjes op de grond gekregen. Zat geen rek meer op de vraagprijs, en woning moest eigenlijk helemaal gestript worden. Zaten zelfs nog katoenen elektriciteitsleidingen in.
Ik schat dat er zo'n 50.000 EUR aan kosten nodig waren om er "iets" van te maken...
Maar wel rustig gelegen en op 500 meter van het strand.

Blijkt achteraf dat bij dezelfde makelaar 2 straten verder sinds vorige week nog een woning te koop staat, 20.000 EUR duurder maar deze wel met moderne elektriciteit, met moderne keuken, met moderne badkamer, met overal laminaat...
Denk je dat ze daar iets over zeggen?
Neen, daar repten ze met geen woord over... en dan maar klagen dat woningen lang te koop staan in die omgeving.

Pfff, huizen kijken, ben het nu al beu... :(

En verder gewoon veel te druk op het werk, gewoon geen tijd om te internetten of te forummen...

Mogguh!

@ busjes: tja: ik vind ze vrij rumoerig over het algemeen. Beetje zo'n taxibusje-gevoel ;)

@ Rob: van harte met het diploma!

@ wonen in de stad: ik wil of op het platteland wonen (vrijheid en geen voorzieningen) of in de stad: wat meer opgepropt maar wel met voorzieningen. Dorp vind ik toch maar niks: en de buren dichtbij en geen voorzieningen. 2x niks ;)
Nu wel heerlijk hoor: even snel naar de winkel, op zaterdag even wat uit de stad halen... zo klaar! Vroeger moest ik er 15-20 minuten voor rijden. Jaja, luxeprobleem!

Gisteren trouwens nog iets ontzettend gaafs gedaan: meeloopdienst met de politie. Mocht overal bijzijn, alles zien en meemaken. Helaas geen melding met een gillende sirene maar wel een arrestatie, patrouille en gaslucht-melding meegemaakt. Bij dat laatste zelfs nog even de lokale sensatiesite gehaald (4e persoon van links)
2018-02-19-20.06.05.jpg

Kortom: fantastisch. En erg interessant om te zien wat agenten over zich heen krijgen... rijdt er een auto achter ons door rood licht (bij ons sprong het licht net op oranje), krijgt bij het volgende verkeerslicht even een waarschuwing en de opmerking dat hij tijd had gehad om te stoppen voor oranje. Gelijk een grote bek terug;. 'Jullie reden ook door oranje en dat is geen goed voorbeeld blablablabla'
Manman, wat onfatsoenlijk... ik had er alsnog een bekeuring tegenaan gegooid. Maar de agenten bleven wonderbaarlijk vriendelijk... 'went vanzelf' gaven ze aan.

Daarom vind ik onze plaats zo prettig. Het is wel een dorp en ook het dorpse karakter zit er wel. Maar we hebben wel gewoon de meeste supermarkten, ik loop altijd naar de AH of Lidl, hema, kroeg, veel andere winkels, station is 5 minuten lopen en snelweg nabij. Ook de Ikea, Bauhaus, Praxis en zo op steenworp afstand. Net als wat grote plaatsen. Maar dat zorgt dus ook voor iets wat hogere prijzen dan sommige andere naburige dorpen omdat het relatief populair is voor deze regio.

Ik woon nu in een relatief groot dorp/stad, mijn wekelijkse boodschappen kan ik nu gewoon hier in de wijk halen en is op loopafstand. Daarnaast ook bouwmarkten en alle overige winkels op fietsafstand en/of paar minuten met de auto. Vooral dat eerste vind ik toch wel erg prettig, plus supermarkten die ook op zondag open zijn.

We zijn nu naar huizen aan het kijken in kleinere dorpjes. Voorwaarde voor mij is dat ik daar wel gewoon mijn wekelijkse boodschappen kan doen. Liefst op fiets/loop afstand en een supermarkt die op zondag open is (maak ik vaker gebruik van dan ik gedacht had).

Dat lijkt te lukken, wij kijken nu in Rolde (vlakbij Assen). Assen is een paar minuten met de auto en daar heb je dan weer alles wat een stad heeft, daarnaast dicht bij de snelweg en toch in een dorpje wonen :)

@ Rob, gefeliciteerd met het papiertje. Nu hopen dat je het nooit nodig bent :)
En tja, alle baby spullen zijn duur toch? :) Zo'n stoel is wel echt ideaal en gaat heel lang mee en wat dat betreft zijn geld waard, maar je bent idd gek als je niet op Marktplaats jacht voor dat soort dingen (y)

@ Peter, gun je dat huis wel een kans of gun je het de makelaar niet? :D

Alles waar baby op staat is belachelijk duur. (net als trouwen en uitvaart) Wil je de kosten een beetje beperken dan is marktplaats hét alternatief. Veel mensen kopen alles nieuw omdat ze niet iets willen wat een ander al heeft gebruikt. Daardoor koop je op marktplaats super mooi en goed spul voor heel veel minder.

Net als premium auto's :p

Worden jullie ook gek van de kou, ik ben toe aan voorjaar....

Afgelopen weekend is net de laatste sneeuwrestjes van het gras verdwenen en ik sta al 2 weken zowat elke morgen de auto's te krabben (Twingo van B ook vaak). Lees ik dat er weer een flinke koude periode aan komt o_O ik heb aanstaande maandag, dinsdag en woensdag vrij genomen om in de tuin bezig te gaan om het terras af te breken en zo, had wel gehoopt op iets warmer weer.

ik heb aanstaande maandag, dinsdag en woensdag vrij genomen om in de tuin bezig te gaan om het terras af te breken en zo

Dan zou ik maar heel rap andere bezigheden gaan bedenken voor die dagen of toch maar gewoon gaan werken.
In de tuin werken lijkt me geen optie volgens de weerberichten, voor nu voorspellen ze voor die dagen iets van -2 overdag en een -8 s'nachts, dan ga jij er echt geen tegels uit staan halen hoor. :)

Ja en nee. Privé gezien niet, dit koude weer heeft als voordeel dat het overdag heerlijk zonnig is. En juist het missen van de zon maakte me in december en januari bizar moe. Had niks geen zin meer, moe, futloos, beetje depressief. Nu met de zon krijg ik weer energie en heb er weer zin aan. Dus op dat gebied vind ik het wel heerlijk. En voor de natuur is het ook goed om een aantal strenge vorstdagen te hebben, zeker rond deze tijd van het jaar.

Zakelijk gezien is het vervelend. We lopen met de afzet wat achter, en de vraag is of je dat straks in een korte periode goed kunt maken. Zullen ook mensen zijn die een "rondje planten' overslaan. Maargoed, we gaan het zien.

En dat ik de auto moet krabben vind ik niet zo erg, met een minuutje heb ik de voorruit vrij.
Wat wel jammer is, is dat de LEAF een week later komt.....die automatische opwarmfunctie had zich nog mooi ff kunnen bewijzen eind volgende week :)

Ik vind dit wel heerlijk hoor. Lekker koud, weinig wind, fijn zonnetje, prima! :cool:
Heerlijk ook in de auto met die heldere lucht, verre uitzichten en dus weer dat zonnetje. Daarnaast wordt het steeds langer licht en dat voelt ook goed.

Neemt niet weg dat ik ook gewoon liever de zomer heb met minimaal 25 graden :D

an zou ik maar heel rap andere bezigheden gaan bedenken voor die dagen of toch maar gewoon gaan werken.
In de tuin werken lijkt me geen optie volgens de weerberichten, voor nu voorspellen ze voor die dagen iets van -2 overdag en een -8 s'nachts, dan ga jij er echt geen tegels uit staan halen hoor.

ja ik zag de weerberichten, maar helaas zijn andere werkzaamheden geen optie.

10 maart gaan ze beginnen met de fundering stukje graven en uitbereiden en wat andere zaken en dan moet mijn werk klaar zijn. van 4 tot 10 maart zit ik in korea. Dus ik moet gewoon die 3 dagen alles er uit trekken. Zowel het houten vlonder terras als het betegelde terras wat er onder ligt.

Warm aankleden en lekker doorwerken :)

Trap is er al uit en stukje vlonder terras ook

ZWNzLF9l3D4ZXCEkneFA4RH_uNpNHuJzmlzXScfhOxC84lM64W1QCJLegRCnliLUYJGEOr7r7b_Al81YP8isnzZh1vKhhU_sJWLuHTjz_haLxe6BQoFBSkq95Yh7-nGcrZrSzrytME8YQ06KHefw7LEExQVto8vtoxVMQV0M--BnAXGcj1wWXujchOLjlhoAZ6c_c4rc-o74oMEqQJQRrYfwM57lS2quqlf5m61NB1-aSmEB0gQRGfv-9tNY-Ynbe6iSLIner1ya6B_3-N_VeljU8FFvrBdqQ2MHFK-PLazsoTfzuzOQhopRsPgrJPyHo2SXq6bRR9-ee9XXWfwyUSEDgJiAVMYVv08fmjDWUhjEeAKAr2tlLN8zb38ocPjluFc00RWFQT0F7LOCpOLAr4PjGzpE18djZ0Pr-zPcu9g8yyIJ1XqVkAC4TprgUfyoi7It35ITBHoPdc8_cscd146ydSOOw6yksol63BewUGwqpmnpnBEfCpe2Q7KBV8Ypn0B8q9VhQ9HLVCC1Ak89l4cQqonS_OHibXfKS8kZJb2B_uhkcNNSYiMsZipe6b_hY3DXzjM9GTbyM09FDaLiAyNz9k90r3WE813h4Wtq=w1366-h769-no

Ik vind de kou ook niet erg, beter koud en zon dan 10 graden en regen.
Heerlijk wandelen, fietsen frisse neus halen! Top. Kim is er dan wel weer helemaal klaar mee.

@ Peter, dat is wel slecht zeg! Zo verkoopt hij natuurlijk niets.

@Berry, Inderdaad, wel hebben nu winkel sop 5 minuten lopen, het bos op 10 minulten lopen, De school van Lize op 2 minuten lopen.. en het centrum op fiets afstand.. Ideaal gewoon.

Ik vind dit ook heerlijk weer. Koud en zonnig. Veel beter dan dat grijze en grauwe weer van daarvoor.
Nu nog een mooi ijsvloertje en schaatsen maar! Dat is de ultieme winter!

Ik merk ook dat herl veel mensen in de verkoudheid blijven hangen (heel veel collegas) door dat vochtige grijze weer inclusief mijzelf en hoor ook opvallend veel longontstekingen.

Warm aankleden en lekker doorwerken
Dat de grond bevroren raakt kan je tegenzitten, voor de rest is het in een zonnetje echt heerlijk om nu buiten te werken hoor. Handschoenen aan en dikke sokken, voor de rest heerlijk buitenweer!

Vanochtend ff bij de dokter geweest voor de RSI-klachten. Ze gaf aan werk af te wisselen (wat ik nu ook meer probeer), werkhouding checken (beeldscherm heb ik al hoger geplaatst), fysio en krijg ontstekingsremmers. Hopen dat het helpt. Toen ik wegging zei ze ook nog "tot ziens".
Heb haar toen maar gezegd dat ik dat liever niet hoor van een dokter:)

Mwah, als ze leuk is kan je haar best graag nog eens zien maar dan niet in de rol van (echte) dokter :T

Wat een lentekriebels voor nieuwe huizen! Jimmy begrijpelijk dat je het wel even laat als je voor meer geld weinig huis extra krijgt, Peter ik ben benieuwd wanneer jullie iets tegenkomen wat jullie bevalt en Richard voor jou geldt eigenlijk hetzelfde :) gelukkig geen noodzaak of haast bij een van jullie drie, dat kun je rustig afwachten tot het juiste huis voorbij komt.

@Ruud ik zie twee berichten over je winterdip, herkenbaar. Beroerd die donkere dagen, zeker de dagen dat ik mijn huis niet eens bij daglicht zie. Dat koude weer is wat dat betreft een uitkomst met een heerlijk zonnetje :)

@Krabben: die carport is heerlijk, altijd 1 auto schoon! Alleen wel even plannen dat we een auto aan de straat laten staan zodat de schone auto weg kan. Sta je alsnog te krabben

@Joost tegen collega’s die klagen over kou is mijn vaste respons harder werken. Met -10 kun je dus flink meters maken om jezelf warm te houden :)

@Gerwin: leuke beleving, hoe kwam je daar zo bij?

Dit weekend gezellig samen naar soldaat van oranje geweest. Super toffe voorstelling en indrukwekkende setting! Erg gaaf. Zaterdag er een dagje Leiden van gemaakt en zondag even bij mijn broertje in Den Haag op bezoek. We hebben de lokale horeca weer lekker gespekt. Grappig om te zien overigens hoeveel invloed zo’n musical heeft op die horeca, zowel in het hotel als in het restaurant de nodige musicalbezoekers tegengekomen.

Mogguh,

@ Frank: Mooi dat je zo van de voorstelling hebt genoten, het is je eerste keer dat je er geweest bent. (Hoor velen die er al wel 2-3x zijn geweest).
Is voor zover ik weet de langst lopende en best lopende musical ooit in NL. Ik vond het ook heel indrukwekkend om te zien, zeker het draaiende podium is een bijzonder element. Voor de rest ben ik niet zo'n musicalfan.
Maar je kunt er wel heel leuk een gezellig weekendje uit van maken op die manier. En inderdaad, ook erg mooi voor de horeca....is voor vele bedrijven daar wel een redding geweest tijdens de crisistijd.

@ Gerwin: Gaaf, zo'n volgdienst zou ik ook graag eens doen. Goed ook om te horen dat je nu dingen ook anders bekijkt en respect hebt voor de hulpverleners. Ik zou zo'n functie ook niet kunnen uitvoeren, daarvoor zitten mensen mij te snel in mijn irritatiegrens.

@ Joost, zoals Frank ook al zei. Harder werken, dan krijg je het ook niet koud :)
Ik wacht wel even op wat warmer weer voordat ik met de tuin bezig ga :)

@ Gerwin, hoe heb je zo'n meeloopdienst geregeld? Dat lijkt mij ook wel interessant!

@ Frank, gelukkig precies op tijd voor de musical. Ze hebben al ongeveer drie jaar lang de aller aller aller aller laatste voorstellingen toch? :D
Denk inderdaad dat het een mooie avond is en dat je daar niet per se een echte musicalliefhebber voor hoef te zijn (y)

Mogguh!

Zag trouwens wat berichten geleden iets over een meeting: bij deze meld ik me daar ook alvast voor aan!

Neen, daar repten ze met geen woord over... en dan maar klagen dat woningen lang te koop staan in die omgeving.
Zoiets hebben wij ook meegemaakt: bij de makelaar 1 huis bekeken en bleek dat hij 4 huizen verderop ook nog 1 in de verkoop had. Kwamen we pas achter toen we de verkopers van dat huis bij toeval spraken.
Achteraf begon de makelaar ook gelijk: Van het kijken naar de 1, komt het kopen van de ander! En het had niet buiten mij om gekund, want dan had ik er werk van gemaakt. Nare vent.

Beetje dubbel: droog, met zonnetje is het best lekker om gewoon buiten te lopen. Krijg ik energie van... maar ik ben nu ook wel toe aan wat warmte :)
Warm aankleden en lekker doorwerken grinning smiley
Flink bevroren grond en dan tegels eruit trekken... pfoeh; sterkte :D

Heb haar toen maar gezegd dat ik dat liever niet hoor van een doktergrinning smiley
Ook mooi als een uitvaartverzorger zoiets zegt...:LOL:

@Gerwin: leuke beleving, hoe kwam je daar zo bij?
@ Gerwin, hoe heb je zo'n meeloopdienst geregeld? Dat lijkt mij ook wel interessant!
Gewonnen bij een veiling tijdens een lokale actie voor een goed doel :)
Eind vorig jaar, dus mijn vuurwerk-budget heb ik voor het bieden gebruikt :p
Heeft me uiteindelijk iets € 170 euro gekost maar was me meer dan waard... zou het zo weer doen! En dan de opbrengst ook nog naar een goed doel; win-win!

@ Gerwin: Gaaf, zo'n volgdienst zou ik ook graag eens doen. Goed ook om te horen dat je nu dingen ook anders bekijkt en respect hebt voor de hulpverleners. Ik zou zo'n functie ook niet kunnen uitvoeren, daarvoor zitten mensen mij te snel in mijn irritatiegrens.
1 van de agenten was altijd beheerder van de Facebookpagina, maar is er mee gestopt... de irritaties liepen te hoog op bij haar. Als ik hoorde wat sommige mensen durfden te posten bij berichten, dan is het dat ook wel heftig hoor. Dus ook agenten hebben daarin verschillende grenzen ;)

@ Frank: Tof! En nog een weekend weg erachteraan is natuurlijk een mooi extraatje!
Wij zijn laatst bij de LionKing geweest maar Soldaat van Oranje staat ook nog op het wensenlijstje. Hoor van veel mensen die er al zijn geweest maar op een 1 of andere manier komt het er bij ons niet van.

B-Real zei:
@ Frank, gelukkig precies op tijd voor de musical. Ze hebben al ongeveer drie jaar lang de aller aller aller aller laatste voorstellingen toch? :D
Denk inderdaad dat het een mooie avond is en dat je daar niet per se een echte musicalliefhebber voor hoef te zijn (y)

Haha ja. Op zichzelf ook wel logisch: door er iets exclusiefs van te maken trek je sneller mensen over de streep, maar zo'n musical is per definitie iets tijdelijks. Op enig moment zal de interesse teruglopen. Maar soldaat van oranje weet die lang te houden. Ik snap wel dat mensen meer dan één keer gaan, er gebeurt zoveel dat je de 2e keer weer van allerlei nieuwe dingen zult zien.

@Meeloopdienst: ik heb er in de afgelopen jaren 3 gedaan. Ik vind het belangrijk voor mijn werk om een gevoel te hebben bij wat er op straat gebeurt, maar het is ook erg leuk. En vanuit mijn werk heb ik er iets gemakkelijker toegang toe :)

Gaaf hoor gerwin, zo'n meeloopdienst zou ik ook wel eens willen meemaken.

@Temperaturen; ik ben wel wat gewend natuurlijk. In Korea is het vaak in de wintermaanden overdag al -8 en 's nachts -16, en dan werk ik ook gewoon. Dus komt wel goed ;) Het is alleen dat ika l 2 weken lang elke morgen 2 auto's sta te krabben en dat blijft ook nog even zo wat ik zo lees waar ik niet zoveel zin in heb. Toch maar een standkachel bij de volgende auto ;)

Fraai die v60 en die 508 is ook al zo fraai. Peugeot is goed bezig! Hun designtaal spreekt mij erg aan. Vind de 3008 nog steeds erg dik.

Ik vind de 508 ook erg mooi! De voorkant vind ik iets minder. Maar de achterkant en ook de rest vind ik bijzonder fraai. Dat had het behoudende D segment echt nodig (y)

AsconaGT zei:
@Temperaturen; ik ben wel wat gewend natuurlijk. In Korea is het vaak in de wintermaanden overdag al -8 en 's nachts -16, en dan werk ik ook gewoon. Dus komt wel goed ;) Het is alleen dat ika l 2 weken lang elke morgen 2 auto's sta te krabben en dat blijft ook nog even zo wat ik zo lees waar ik niet zoveel zin in heb. Toch maar een standkachel bij de volgende auto ;)
Hint: volgende auto voor B een Ford Ka of Fiesta. Die hebben meestal voorruitverwarming (y)

Klopt! Meeste Ford modellen hebben dat.

Maar zie ook dat steeds meer andere merken dit aanbieden. Meende bij opel dat ook op de optielijst te hebben gezien bij de insignia en volgens mij zelfs Corsa (?) Geen idee trouwens of dat volgens het zelfde principe werkt zoals bij Ford als je die optie besteld bij andere merken. Het zou voor mij een absoluut pluspunt zijn als dat op mijn volgende auto zit. Want ook al sta ik nu 2 weken al auto's te krabben, voor mijn gevoel doe ik dat al maanden :)

B's auto word overigens een Up!, wel een helemaal nieuwe. Ze gaat er qua vermogen iets op achteruit, cilindertje minder ook en qua luxe ook, want de climat control moet ze ook missen. Maar cruise control, bluetooth en wat andere zaken komen er wel gewoon op, en nu ook een 5 deurs. En je ziet gewoon dat de Up! gewoon van een autogeneratie nieuwer is qua 'look & feel' en ook rijden. Maar geen voorruitverwarming helaas :p

Een nieuwe move up met executive pakket denk ik? Prima ding!

Voorruitverwarming : heerlijk! Auto starten, verwarmingen aan, zijruiten krabben en dan schuif je daarna de voorruit zo schoon! En ook niet beslagen, dat is ook fijn!

B's auto word overigens een Up!, wel een helemaal nieuwe. Ze gaat er qua vermogen iets op achteruit, cilindertje minder ook en qua luxe ook, want de climat control moet ze ook missen. Maar cruise control, bluetooth en wat andere zaken komen er wel gewoon op, en nu ook een 5 deurs.
Mooi Joost, ondanks dat jullie zelf misschien liever een ander model hadden gehad ik de UP wel een heel leuk wagentje waar je goed mee uit de voeten kunt.

Net ff bij de Nissan dealer geweest gezien ik in de buurt was. Zou drie weken voor de bevestigde leverdatum bericht/bevestiging krijgen en op de hoogte worden gehouden als de status van de auto wijzigde, maar had nog niks gehoord. "mijn" verkoper was er niet, dus door een andere verkoper te woord gestaan. Blijkt dat de zwarte LEAF's geleverd zijn en vanaf nu worden uitgeleverd, de "groene" LEAF's staan nog in de haven. Ze weten alleen niet of dit de haven is in NL of Engelando_O Huidige leverdatum in het systeem is weer een week opgeschoven naar de 16e.

Verkoper aangegeven dat ik het niet correct vond dat ik geen bericht kreeg zoals nadrukkelijk was afgesproken, waarbij hij nonchalant aangaf toch geen zekerheid te hebben en dus dat bellen geen zin heeft. Erg vreemde redenatie, maargoed....ze zullen momenteel de LEAF's wel makkelijk kwijt raken dus niet te veel moeite doen voor klanten. Vind het overigens wel vreemd dat ze niet weten in welke haven de auto's staan.

Total Loss zei:

Moet zeggen, ben blij dat ik nog geen tijd gehad heb om een dossiertje op te stellen voor mijn raad van bestuur.
Mijn bezwaren tegen de V90 - toch echt wel té bombastisch groot - worden met die V60 volledig weggewerkt, voor mij een waardige opvolger van de V70 (y).
Hangt ook een heel aantrekkelijk prijskaartje aan!!! (bij jullie vanaf 43.000, in BE vanaf 34.000).
Zelfs de hybriede uitvoeringen vind ik nog verdedigbaar qua prijs.
Zal ongetwijfeld op korte termijn ook wel een CrossCountry uitvoering van komen, dus toch nog even wachten...

Zou een V60 Cross Country niet teveel in het vaarwater zitten van de XC60?

@Ruud: irritant dat ze wat laks zijn met updates. Arrogantie he, als ze ineens voldoende vraag hebben :(

Er was vroeger ook een V60CC vs de XC60.

2017-volvo-v60-cross-country-review.jpg

En er is een V90CC vs de XC90.

265659_Volvo_V90.jpg

Dus waarom zou er op het nieuwe model geen cc komen?
Niet iedereen wil een SUV, sommige geven de voorkeur aana een stoere break.

Niet iedereen wil een SUV, sommige geven de voorkeur aana een stoere break.

Hier zit er 1 (y) er van uit gaande dat er op basis van de nieuwe V60 ook een cross country komt zou dat altijd mijn voorkeur hebben boven een XC60

@peter: Ik denk toch dat je met CC de XC bedoelde?
XC staat namelijk voor Cross (kruis, X) Country, CC wordt in het algemeen niet voor die uitdrukking gebruikt.

Dus de V60XC en de XC60.

Of staan ze als CC in de prijslijsten?

Terug
Bovenaan