Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Insignia doet inderdaad behoorlijk aan de Mazda6 denken.
Al vind ik de sedan ook wel wat weghebben van de BMW 4 gran coupé.
Zit overduidelijk in het Omega-segment en heeft het Vectra-juk afgeworpen.

15319162_1372766262736470_7509976920350173506_n.jpg

15317847_1372764972736599_3860693346848520099_n.jpg

Die groeispurt hebben de segmenten in z'n totaliteit wel doorgemaakt volgens mij. Als je de talisman, huidige passat en 6 eens bekijkt zijn dat ook enorme wagens.

Ik heb voor de gein eens de Vectra B, Astra K, Vectra C en Omega B als station naast elkaar gezet. De Astra K is 20 cm langer dan de B, 10 cm korter dan de C en 20 cm korter dan de Omega, maar heeft wel praktisch evenveel bergruimte als de C en de Omega en aanzienlijk meer liters te bieden dan de vectra B. Alleen met de banken plat zijn de Omega en de C een stuk groter (en bijna even groot).

Qua prijs zitten de Vectra B en de Astra in basisuitvoering ook dichter bij elkaar (rondom de 20k) en de Omega en de Vectra C ook (rondom de 30k).

De huidige Insignia volgt de lijn Vectra C / Omega, is iets langer, maar wat minder praktisch. Hij zit qua prijs ook in dezelfde range (+/- 30k).

Ten opzichte van de Astra K moet er weer een stap gezet worden, voor de ruimte hoef je op dit moment geen Insignia aan te schaffen namelijk. Dat ze dat voor vergelijkbare prijzen kunnen als het bestaande model is dan wel weer prima (y).

Alle segmenten schuiven gewoon op. En zoals barri zegt zou een Corsa ST wel een welkome aanvulling zijn.

Ik merk wel vaker dat de Tourer achteraan uit het parkeervak steekt.

Man..dat heb ik zelf met mijn Astra J al. Moet ook veel vaker steken dan met mijn vorige auto's.
Stond vandeweek naast een 208 geparkeerd..schrok er van hoe kort die dan lijkt..
Maar dat valt nog een meer op omdat iedereen in NL in van die trutteschudders is gaan rijden.

Stationwagon, zeker in de lagere segmenten, gaat er uit en wordt vervangen door crossovers en SUV's, helaas. B-segment stationwagon sterft bijvoorbeeld uit.

Barri zei:
Stationwagon, zeker in de lagere segmenten, gaat er uit en wordt vervangen door crossovers en SUV's, helaas. B-segment stationwagon sterft bijvoorbeeld uit.

Ik zie juist de laatste jaren veel B segment stations er bij komen, en nog succesvol ook. Kijk bijvoorbeeld naar de Clio of Fabia Combi. Ik verwacht ook wel dat de nieuwe corsa ook een station van uit komt

Mijn vorige BMW was destijds gepositioneerd als kleine D segment station. maar een Astra J Sport Tourer er naast die mijn collega had is gewoon fors groter, hoger, breder, langer. Be BMW leek toen echt mini

Corsa ST zou inderdaad gewenst zijn, alleen al om het betaalbaar te houden voor de particulier.

Nichtje appte me gisteren ook trots dat ze een andere auto gekocht had, Corsa D1 1.4 16v Edition.
Ze was er helemaal trots op, leuk toch!!

Ik zie juist de laatste jaren veel B segment stations er bij komen, en nog succesvol ook. Kijk bijvoorbeeld naar de Clio of Fabia Combi. Ik verwacht ook wel dat de nieuwe corsa ook een station van uit komt

Met Joost eens en niet eens met Barri. We vergrijzen wel maar niet iedereen wil in zo'n suv rijden (zoals ik). Beetje dynamiek is ook niet verkeerd en qua kofferbak kan een SUV echt niet op tegen een SW/ST.

Dat SUV's steeds meer in de plaats komen van MPV's is wel waar.

ik heb ook veel liever een sw/st. Ik dacht dat ie bij de Ibiza er uit gaat. Wel jammer. Maar inderdaad, de Clio en Fabia zijn er nog.

Een astra is mooier, groter, luxer en veiliger geworden dan ooit. Maar ook duurder dan ooit!

Voor de meeste particulieren is dit amper nog te sparen. Een SUV of station tot 20K zie je momenteel ook goed verkopen particulier / private lease. Daarboven is het toch allemaal zakelijke lease voor een overgroot deel.

Een normaal aangeklede corsa SW voor minder dan 20K zou hier best aanslaan

Het enigste voordeel van een SUV/MPV is dat je rechter op zit en dus minder ruimte van de achterbank opsnoept.. Al ga je mij er niet in zien.. Vreselijk.

Mij ook niet. Maar onze buren hebben drie kindertjes en zijn nu toch wel heel blij met hun kort geleden aangeschafte Zafira Tourer.

Maar de mpvs gaan verdreven worden door de crossovers. Ook veel ruimte maar stuk stoerder.

Vandaag eens met de corsa naar het werk geweest. Blijft me toch verbazen hoe goed die rijdt en als een blok op de weg ligt.Inmiddels ook alweer 14 jaar oud. Nog geen spatje roest en die rijden we mooi op.
En kleine autootjes vind ik op de korte afstand echt veel leuker om te rijden dan die comfortabele sleeën.

Pas dan merk je weer hoe verwend je bent met automatische verlichting, wissers, airco, enzovoort...

Barri zei:
Rijdt er in jouw kennissenkring en familie ook nog iemand iets anders dan Opel? :cool:
Haha, je zou haast denken van niet he ;)

Merk wel dat Opel weer bij meer mensen een serieus alternatief is, vergeleken met enkele jaren terug.
Met de Insignia kwam Opel weer terug bij de leaserijders (ze lieten de vectra c links liggen), de Astra K is weer een serieuze speler in leaseland (de vorige astra kon door missen 14% variant en wat slome motoren niet veel potten breken), en sinds de Corsa D is Opel in deze klasse weer gewild bij jongeren.
Dus Ze doen het momenteel erg goed

Aan de modellen ligt het inderdaad niet, maar het imago is wel een dingetje. In mijn omgeving merk je dat bij veel mensen, dat ze de modellen op zich wel aardig vinden maar dat ze liever in een ander merk rijden (zonder uberhaupt er in te rijden/kijken)

Maar de mpvs gaan verdreven worden door de crossovers. Ook veel ruimte maar stuk stoerder.

de MPV is inderdaad ten dode opgeschreven door alle crossover/SUV geweld. Je ziet bij renault dat ze er alles aan doen om de nieuwe scenic toch mooi en 'hip' te krijgen.

Ik ben wel benieuwd of jouw theorie wel zo klopt ruud. Is de Insignia wel zo'n succes geweest? Hij is redelijk verkocht maar volgens mij is hij flink achter geblevem bij bv. de p*ss*t, 508. En veel mensen die ik spreek die er een hadden/hebben waren er wat minder over te spreken. Zwaar, vreselijk onpraktisch achterklep (st), lawaaiige rauwe diesels, onzinnig, krap voor zijn formaat. Enkele punten zijn bij de facelift rechtgezet maar dan is het beeld al verpest.

Daarnaast vraag ik mij ook af of de corsa d bijvoorbeeld een groter succes was dan de corsa c. Zeker de corsa E doet geen potten breken.
De astra j deed het in het begin goed maar donderde in elkaar bij de 14% ellende.

De Insignia is voor Opel een terugkeer geweest in de zakelijke markt, ze werden weer gerespecteerd daar waar ze met de Vectra C niet met de concurrentie mee konden. De Insignia heeft zeker zijn terkortkomingen, maar die heeft elk model wel. In nederland verkocht hij minddr toen de 14% knallers kwamen, maar Nederland is slechts een kleine markt.

De Jongere koper liet de Corsa C eerder links liggen omdat er modernere mogelijkheden waren. De 206 zag er veel hipper uit.....de corsa D was een terugkeer van Opel bij het jongere publiek. En ook mannen konden zich in deze stoere wagen vertonen.

Ik denk dus dat beide auto's erg belangrijk zijn geweest voor het imago van Opel. Met beide modellen liet opel zien weer mooie auto's te kunnen maken.

Corsa D is een redelijk succes geweest, Astra J eigenlijk een flop (klinkt zo negatief, maar ligt niet echt aan de auto), de verkopen daarvan lagen ver beneden verwachten zowel in nederland als buitenland.

De Insignia deed het in het eerste jaar super goed, daarna kwam de 508 en zo gevoelig als de zakelijke markt is voor het laatste model moest er toch al fors ingeleverd worden. Omdat de 160PK toen nog met 20% was werden er nog wel wat van verkocht maar in de lease toch heel prijzig. Een 508 was er bijvoorbeeld met 200PK diesel hybrid met 14% bijtelling en de benzine motoren wat meer levendig van de 508. De passat met een ijzersterk imago, daar kon de insignia niet meer tegenop. Ook waren er veel auto's in het C segment aantekkelijk. Crisis in autoland en nederland waardoor veel mensen ook in het C segment naar een 14% model gingen kijken wat qua bijtelling enorm scheelde. tov van een D segment auto met de volle mep. Na de facelift heeft de verkoop wel even weer een impuls gekregen maar nu met de nieuwe in het verschiet is het aardig dood.

In de 2e hands markt is het ook een niet al te makkelijke auto zei mijn oud collega laatst nog toen ik er was voor de meriva van mijn ouders. de 1.6 en 1.8 hebben te weinig pit. De 1.6T veel te dorstig. De 1.4 houd ook niet echt over en mensen vinden hem toch wel heel erg groot en zwaar. Particulieren voor een 2e hands auto zijn super kritisch tegenwoordig en vergelijken van alles met elkaar. Als ze dan zien dat de meeste D segment auto's al een belastingtarief lager liggen dan de insignia en ook zuiniger word de Insignia als eerste van de shortlist afgestreept, alsdus mijn oud collega.

Ik heb even naar de verkoopcijfers gekeken op autoweek. Voor insignia en astra waren 2013 tm 2015 echt belabberde jaren.

Als ik naar de corsa kijk vraag ik me af of de d het succes van de c wel heeft kunnen evenaren. Tuurlijk is de d veel moderner en meer auto maar de c heeft het destijds ook erg goed gedaan.

Maar bij alle modellen is de afname tov van het verleden best wel dramatisch. Maar denk dat dat voor veel modellen en merken geldt met uitzondering van de fiscaalvriendelijke modellen.

Eigenlijk moet Opel wel met een nieuwe Corsa komen. Zeker na de nieuwe Fiesta en Polo straks.

autozoektocht: ik zie in DLD wat Focussen staan die niet zo duur zijn. Dit is wel een leuke: <https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=236552615>
€1300 BPM erbij, dat is niet duur.
Maar nog wel een trekhaak monteren en zomerwielen kopen.

Maar eerst even een paar dagen naar IJsland! (y)

Ik heb even naar de verkoopcijfers gekeken op autoweek. Voor insignia en astra waren 2013 tm 2015 echt belabberde jaren.
In Nederland, maar in andere landen heeft Opel het best goed gedaan. In Nederland is het autobeeld bepaald door de overheid. Waar Peugeot, Renault en Ford bijtellingsknallers hadden, kon Opel daar niet in mee. Dat speelde ze met de Astra en Insignia parten.

Eigenlijk moet Opel wel met een nieuwe Corsa komen. Zeker na de nieuwe Fiesta en Polo straks.
Die komt in 2018, daar is Opel al volop mee aan het testen. Maar ben het met je eens dat de Corsa een zwaar jaar gaat krijgen. En zoals Rob al aan geeft, de Corsa E kan de concurrentie nu al nauwelijks aan met zijn concurrenten....dat zal komend jaar nog moeilijker worden.

uurlijk is de d veel moderner en meer auto maar de c heeft het destijds ook erg goed gedaan.
Kwa verkoopaantallen was de C een succes, maar hij heeft niets positief bijgedragen aan het imago van Opel. Daar waar de Corsa D dit wel heeft gedaan.

Info Insignia ff doorgelezen, wel vreemd dat de auto zo veel groeit maar aan bagageruimte inlevert:eek:
Ook heb ik het idee dat de Insignia B niet zo revolutionair is als de Insignia A was, iedereen was toen onder de indruk van de mooie lijnen en het strakke interieur tov de Vectra C. Die stap is nu minder groot. Maar zeker een auto die de concurrentie weer aan kan met de gevestigde orde.

Insignia..ik vind de achterzijde van de auto erg fraai. Lekker sportief en smooth. Dashboard sluit keurig aan bij de astra. De neus had van mij wel wat agressiever gemogen. Komt wat ielig over.

En profil vind ik de hatch ook prachtig!! Sportief, elegant.....echt knap gedaan.
De neus had van mij ook agressiever gemogen, maargoed.....eerst eens in het echt zien.

Interieur had ik wel iets meer vernieuwing verwacht. In het dash een relatief klein scherm, ik had daar gezien de Monza Concept wel iets meer verwacht. En ik lees helaas weinig noviteiten, alleen een head-up display en 360 graden camera's. Maargoed, ik kan me voorstellen dat er nog zaken onder de pet worden gehouden.

Ben ook benieuwd welke motoren we mogen verwachten. Ik las dat Opel ver is met een nieuwe 1.5T motor, en ben benieuwd of er nog vernieuwde diesels in komen. Of dat het de 1.6 met 136/160pk gaat worden.

EDIT: Lees dat de Insignia 2 ook met voorrruitverwarming geleverd gaat worden. Applause!
En het LED-matrix licht gebruik maakt van 32 leds ipv 16 in de astra....ben benieuwd.

De nieuwe Insignia is echt heel erg mooi geworden. In eerste instantie dacht ik gelijk aan Mercedes. Ik krijg toch echt associaties met de hogere klasse. Het zijaanzicht van de Tourer is mooier dan bij de Astra K Tourer. Echt een hele mooi wagen geworden.

@ babyspullen: Tweedehands is echt een goede keuze zeker als je kijkt naar meubels. Wandelwagen tweedehands is ook verstandig. Buggy zou ik overwegen om nieuw te kopen. Die gebruik je ook veel langer. De prijzen van de wandelwagens zijn waanzinnig hoog geworden. Ik zag net een prijs voorbijflitsen van 1349 euro o_O Wow is dat dan met climate control en cruisecontrol?

Net een exit-gesprek gehad met een medewerkster.
Zelfs al kan ik de drastische beslissing voor mezelf verantwoorden, heb er vorige nacht wel niet van geslapen en echt happy wordt een mens daar niet van...
Dat zijn de mindere kantjes van leiding geven... :(

Herkenbaar Peter!!

Zelfde als de functioneringsgesprekken. Ik ben zelf groot voorstander van deze gesprekken, het is echter net in welke vorm je dit wilt gieten.
Je ziet te vaak dat het een (vrij eenzijdig) gesprek is waarin de medewerker de fouten van afgelopen jaar krijgt voorgeschoteld en waar nog een keer wordt aangegeven wat hij/zij beter moet doen.

Ik vind het een mooi moment om met de medewerker te kijken hoe hij/zij zichzelf binnen het bedrijf ziet, wat gaat goed en vinden ze uitdagend/leuk...wat staat wat meer tegen of is ontwikkeling te behalen en vooral wat de rol hierin van de medewerker is en hoe het bedrijf kan ondersteunen. Maar het is altijd weer een hele belasting, zeker bij mensen die een gesprek negatief in gaan.

Zoals optie 2 is het hier (gelukkig) want als ik op een gesprek moest wachten om te horen dat e.e.a. fout gaat lijkt het mij beter om daar tussentijds op aangesproken te worden zodat het de rest van de tijd goed gaat.
Bij een vriend was het inderdaad zoals optie 1.. Kreeg een hele lijst met dingen die niet goed gaan, ook dingen die in maar/april waren gebeurd. Lijkt mij dat het handiger is dit niet op te sparen. Hij is er dan ook ontslagen omdat hij 1 maand de tijd kreeg om al die punten in het vervolg goed te doen.. Kansloze firma natuurlijk op deze manier.

Verschilt ook een beetje per bedrijf en voornamelijk de omvang van de organisatie. Voortgangs/beoordelingsgesprekken zijn bij ons/in onze sector best goed geregeld vind ik en soms wel een beetje te uitgebreid als ik zie wat ik allemaal moet invullen/voorbereiden. Ik heb hem laatst in elk geval weer gehad, nu wachten op de brief met de uiteindelijke salarisverhoging :)

@ Insignia, ik zie er een hoop kenmerken van andere auto's in terug en wat is hij groot, dat laatste is wel een beetje de trend ook bij andere merken.
Ik vind hem in elk geval mooi en ben wel benieuwd hoe de uiteindelijke styling wordt.

T.z.t. maar eens een proefrit maken met de vernieuwde Intelilux verlichting, ben ik wel benieuwd naar :)

Effe wat anders als wit en het is de holden versie. Hoe vaker ik er naar kijk hoe lekkerder hij wordt. Het neusje is schuin van voren toch wel oke hoor!
En de achterkant heerlijk.

cg5yeqlb6z54_800.jpg

sa8y9g8bje5l_800.jpg

kleurtje doet ook veel, maar idd het ziet er echt prima uit! (y)

En ik lees helaas weinig noviteiten, alleen een head-up display en 360 graden camera's. Maargoed, ik kan me voorstellen dat er nog zaken onder de pet worden gehouden.

voor opel misschien een noviteit, maar bij andere merken (ook de niet-premium zoals KIA) zijn zulke zaken al tijden leverbaar.

EDIT: Lees dat de Insignia 2 ook met voorrruitverwarming geleverd gaat worden. Applause!

en dat geld ook voor de voorruitverwarming, die ford al decennia leverd en ook andere merken inmiddels al een tijd.

Ik hoop dat ze hem gewoon niet te duur maken en voor niet al te veel geld hem fatsoenlijk kunt aankleden, en niet zoals de p*ss*t er nog voor 10K aan opties op moet gooien om een lekker aangekleed exemplaar te hebben.

Pas dus met een Focus gereden en die heeft best veel gadgets voor een betaalbare 4 jaar oude C segmenter.
In het rood is die Insignia gaaf! Neus is wel iets teveel Mazda...

Die opties kunnen mij wat aan de reet roesten. Heb liever dat ze een lichtvoetige, strak rijdende auto met lekkere bak en motoren neer zetten.
Daar gaat het tenslotte om bij auto rijden.

Vandaag toch weer dikke meevaller op MP. Echt puikgafe kindercombiwagen van Maxima cosi op de kop getikt en opgehaald voor 1/3 van de nieuwprijs. Echt als nieuw.

Ik lees hierboven een en ander over de hrm cyclus. Wij hebben hem ook maar begint een beetje een administratief papieren circus te worden met herl veel formulieren. We willen kijken naar een methode die stuk efficiënter is. Hebben jullie nog goede tips?

Dat rood op de insignia is echt strak, doet me denken aan de mooie rode kleur waarin de GTC destijds is voorgesteld maar die er nooit gekomen is.
Veel mooier als het standaard rood.

@HR: wij hebben goede ervaringen met feedbackmformulieren. De medewerker vult eerst een feedbackformulier in, wat grotendeels overeenkomt met het beoordelingsformulier. De leidinggevende vult het beoordelingsformulier in. In het gesprek worden beide formulieren vergeleken en wordt erover van inzicht gewisseld. Valkuil hierbij is wel dat je snel op "fouten" blijft hangen, dus daar moet je voor waken.
Het formulier evalueren we jaarlijks en passen het waar nodig aan. In het begin bracht het weerstand, maar nu begint men het nut er langzaam van in te zien.

Hoe vaak moeten we nou nog horen dat ie op een mazda lijkt? Nu weten we het wel. Ik vind het allemaal wel meevallen. Er zit ook een vijfpuntige grille in en de koplampen zijn ook scherp gesneden. So What?

Straks op straat lijken ze echt niet op elkaar.

Eerlijk gezegd, ik zie er meer de lijnen van een BMW 4 of 6 vierdeurscoupé in.
Hoedanook,
Opel heeft met de nieuwe Insignia een opwindende wagen neergezet (y)

Ik ben bang dat de nieuwe insignia een beetje wordt als de Astra J.
Overdesigned maar onderhuids.. tja..

@ The Leaper: Dit is (in dit geval helaas) een openbaar forum, dus je verbieden om hier te komen dat gaat mij helaas niet lukken.
Bij alle posts die Opel-gerelateerd zijn pak je weer je kans om je negatief uit te laten over dit merk. Meerdere mede-forummers die zijn dat gedrag van jou helemaal zat, ik ben er daar ook één van. En hoewel ik me een tijd terug al voorgenomen heb niet meer te veel op stokers te reageren maak ik voor jou graag nog een keer een uitzondering.

Wanneer je nu echt van plan bent met jouw irritanten opmerkingen ons gezellige topic hier te komen verzieken, dan ben je bij mij net verkeerd.
Dus blijf je gal lekker ergens anders spuwen en meid aub dit topic. Indien je dat respect niet op kunt brengen, zal ik je in ieder geval toezeggen dat ik voor jou de moeite neem om een moderator van deze website te verzoeken om iets aan jouw gedrag te gaan doen, gezien je al langere tijd geen toegevoegde waarde hebt op dit forum. Bah, wat ben ik jou zat!:(

@ de normale mensen in dit forum:

Goedemorgen!
De looks van de Insignia komen idd. deels overeen met Mazda, dat die kleur nu ook nog eens best overeen komt helpt hem niet om de bewering van "gejat werk" van zich af te schudden. :)

@Ruud, ik schaar me onder groep 2.. Ook voor jou een goedemorgen :)
Zo in het rood oogt hij wel lekker zeg, Ik zou zeggen laten we even wachten tot de "normale" versies rijden en we de mogelijkheden weten dan kan je pas echt goed kijken hoe en wat.

Maar Ruud zo kennen we jou helemaal niet.:) Het is duidelijk :) Volgens mij, heb je een lichte ergernis ten opzichte van niet nader te noemen persoon.

Go Ruud, go Ruud !

En de nieuwe Insignia lijkt in verste verte niet op de Mazda 6. Alleen de grille is enigszins hetzelfde, voor de rest zijn de vormen en lijnen echt compleet anders.

Ach, alle auto's lijken op elkaar. Dat was vroeger al zo, en nu ook. Dat heeft meer te maken met bepaalde trends in autoland op dit moment. (die er 20 jaar geleden ook waren, waarbij auto's ook stijlelementen bij elkaar kon terugzien)

Ben erg benieuwd naar het motorenaanbod

Want niet om meteen heel negatief te doen. De auto zelfs ziet er gewoon heel goed uit. Ik denk precies waar het huidige D segment om vraagt. Zakelijk, sportief, stoer en praktisch. maar qua innovaties zie ik wel dingen die voor opel nieuw zijn maar de meeste andere merken al lang hebben.

De matrix-led verlichting is absoluut een uniek iets, al hebben enkele andere merken ook wel iets soortgelijks. Maar verder? Zeker kopers in het D segment zijn daar gevoellig voor. Hoe zit het bijvoorbeeld met autonoom rijden? Parkeerverwarming? Instellingen via de App? Automaat met dubbele koppeling? Cilinderuitschakeling? Voor een kersversmodel topmodel wat 8 jaar mee moet gaan zul je wel veel uit de kast moeten trekken.

Mogguh mannen!!

@ Joost: Hoe ver wil je nog vernieuwen? Opel heeft niet het budget om als eerste met zaken als autonoom rijden te komen. En laten we eerlijk zijn, sommige premiummerken bieden het wel aan, maar heeft het ook nog haken en ogen. Automaat met dubbele koppeling.....ik ken in mijn kring al 2 mensen die toch liever weer een normale automaat hebben als DSG. Volgens mij komt Opel met een nieuwe 8-traps automaat, dan lopen ze weer netjes in de pas.

Ik weet wel dat Opel bezig is met een nieuwe 1.5T die zou debuteren in de Insignia. Daarmee kunnen ze feitelijk heel het benzineaanbod wel vullen, de gewenste vermogens benzine liggen toch vaak tussen de 140-180pk bij dit soort auto's.

Ik vind zelf het interieur wel iets tegenvallen. Ik had hier wel meer verwacht, zeker na de Monza concept. Ik vind het heel erg op de Astra lijken, wat opzich geen straf is...maar ik mis het gevoel in een klasse hoger te zitten. Dat had wel gekunt met bijv. een groter scherm.

@ Autovertroetelaars: Ik wil dit jaar de koplampen van de GTS nog polijsten.....nu wil ik de lak rondom de koplampen afplakken. Hebben jullie goede suggesties welk tape ik hiervoor kan gebruiken? Ik zoek eigenlijk tape met een "plastic" bovenlaag, die bestand is tegen water. Ik had altijd zo'n rolletje maar die is helaas op en ik kan dit soort tape bijna nergens vinden. En ik ben bang dat tape wat je gebruikt om dozen dicht te plakken beschadigingen aan de lak toe brengt. Iemand tips??

Ik ben met je eens dat zaken zoals autonoom rijden dermate in de kinderschoenen staat nog dat ik er niet de toegevoegde waarde van in zie. DSG achtigen, merken van PSA, ook Renault, VAG, iedereen heeft ze. Bij mijn omgeving zweren ze er bij en willen niet meer terug naar de traditionele koppelomvormer automaat. los daarvan is het zuiniger wat weer een positieve invloed heeft op de prijs.
Maar de nieuwe insignia is het vlaggenschip van opel. het topmodel, kersvers. maar hij bied technologisch niets extra tov de concurrentie die al even op de markt is. De tijd zal uitwijzen in hoeverre dat erg is, maar had wel wat meer innovaties verwacht.

Innovatie is leuk, maar Opel is misschien niet het merk om met al die technologische snufjes voorop te lopen. Een merk als VAG is veel groter en kan dat dus beter bekostigen, komt nog bij dat veel van dat soort snufjes eerst op de topmodellen zoals de A6/A8 komen voordat ze op de **** en P***** verschijnen.

Wat dat betreft snap ik wel dat Opel zich focust op Intelilux verlichting. Uniek in zijn klasse en écht van toegevoegde waarde, in tegenstelling tot bijvoorbeeld autonoom rijden wat in de kinderschoenen staat.

Dat Opel nog geen DSG achtige automaat heeft snap ik ook niet zo goed, hele bijzondere techniek is het inmiddels ook niet meer en wel ontzettend prettig rijden.

@ Ruud, auto poetsers gebruiken daar ook speciaal plakband voor. Even op Carclean grasduinen dan moet je het vlot gevonden hebben, is blauwe tape.
Ik heb bij het poetsen voor het afplakken van sierstrips wel eens schilderstape gebruikt, maar dat is ook rotspul en laat ook snel los als je er met het poetsen tegenaan komt.

Ik ben deze week in de polder aan het werk en wat wordt je auto in dat gebied in deze periode daar toch ontzettend smerig. De helft van de auto's die je hier ziet rijden kun je het kenteken amper van lezen en mijn auto ziet er inmiddels ook zo uit.
Morgen maar even wassen :)

Aan de andere kant is het hier wel lekker rijden op de binnenwegen. Veelal is alles 80 km/u, normaal gesproken rijd je dan 70/80 op andere plekken maar hier rijdt iederen 80/90 (y)

Laat Opel zich nu gewoon maar bij zijn leest houden. Laten ze alsjeblieft houden bij waar een auto voor gebouwd is. Rijden tegen een fijne prijs!

Had gisteren een tesla model X achter me..fraai ding om te zien maar was splinternieuw maar nu deed de ledverlichting/dagrijverlichting het aan een kant het al niet meer.

Ik ben deze week in de polder aan het werk en wat wordt je auto in dat gebied in deze periode daar toch ontzettend smerig. De helft van de auto's die je hier ziet rijden kun je het kenteken amper van lezen en mijn auto ziet er inmiddels ook zo uit.
Morgen maar even wassen

Hier ook hoor maar het is vooral veel zout..dat ligt nog volop op de wegen en je blijft aan het sproeien. Wassen wacht ik nog mooi even mee totdat de wegen schoon gespoeld zijn.

Terug
Bovenaan