Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Laat Opel zich nu gewoon maar bij zijn leest houden. Laten ze alsjeblieft houden bij waar een auto voor gebouwd is. Rijden tegen een fijne prijs!
Helemaal mee eens Rob. Laat ze inderdaad gewoon maken waar de consument om vraagt, zien dat ze weer gezond worden en als alles weer stabiel is kunnen ze kijken waar budgetten worden opgeplust.

@ Richard: Bedankt voor de tip, had dat tape idd. ook gezien maar was de laatste keer helaas niet voorradig. En krijg dat nu toch niet meer optijd. Dus morgen maar ff zien of ik een andere oplossing kan bedenken.

Heb ook ff gedacht de lichtunits te demonteren, maar dan kun je ze ook nauwelijks vastleggen zodat je er met de DAP overheen kunt.

Je kunt nog even naar een automaterialenzaak gaan en anders maar gewoon met schilderstape (de brede variant) en papier afplakken.

Hier ook hoor maar het is vooral veel zout..dat ligt nog volop op de wegen en je blijft aan het sproeien. Wassen wacht ik nog mooi even mee totdat de wegen schoon gespoeld zijn.

Ook zout idd, maar hier in de omgeving zijn de wegen ook erg smerig door de vele landbouw. Komt nog bij dat hier veel kleigrond is wat lastig weg spoelt en waar je auto dus ontzettend smerig van wordt.

Anyway, morgen wel weer eer van mijn werk als ik hem ga wassen. Voor mijn verjaardag ook een groot schoonmaak/poets pakket gekregen en die moet toch gebruikt worden :)

Vandaag de Twingo voorzien van winterbandjes. Mooi in de garage want het was hier vies grijs en grau weer. Ook gelijk de ruitensproeier bijgevuld, deurrubbers ingesmeerd en van binnen schoongemaakt. Klaar voor de winter (y)

En heb ook de Laguna even fatsoenlijk kunnen bekijken. Vorig weekend niet van gekomen en deze week is het donker als ik weg ga en donker als ik thuis kom. Telefoon ingesteld en allerlei instellingen doorlopen. Enige wat ik een beetje mis is een USB aansluiting. Had ergens verwacht dat dit er wel op zou zitten, na de facelift schijnt dat wel zo te zijn geweest. Maar er zal vast wel een aftermarket oplossing voor te vinden zijn of zo.

Avond!
Alles goed hier?

Wij zijn weer terug uit IJsland. Wat een prachtig land zeg! Heel bijzonder!
En direct een mooi bericht mee terug genomen: wij gaan trouwen! :)

Wij zijn weer terug uit IJsland. Wat een prachtig land zeg! Heel bijzonder!
En direct een mooi bericht mee terug genomen: wij gaan trouwen!

IJsland lijkt mij ook nog geweldig om eens naar toe te gaan (y)

En dat laatste dat had ik al vernomen, gefeliciteerd (y):D

Hebben we jullie allemaal aangestoken...:)

Gefeliciteerd Barri. IJsland zag ik laatst op 3 op reis. Erg fraai land ook.

Ik hoop dat wij ook nog even op vakantie kunnen als D. wat opknapt. Zoooon zin aan...maar het geld vliegt er momenteel uit en er komt minder binnen. Echt niet normaal.
Twee keer eigen risico zorg, dikke rekening auto, kinderwagen en ga maar door. En er komt nog veel meer aan. Weten we weer waar we voor werken...
;)

Usb is wel handig Joost. Vast wel iets voor te regelen toch? Ik kan heerlijk Spotify afspelen op de radio.

Vanmorgen nog renault momentje gehad. Man met scenic moest zich even bewijzen, haalde me onnodig in en wilde hard wegrijden. Hij kneiterhard en vol over rotondes en bij de laatste rotonde ging het mis. Opeens oorverdovend kabaal / geratel uit zijn scenic wat ik zelfs in mijn auto kon horen en moest hij zijn auto aan de kant zetten. Daaag:p

Van harte gefeliciteerd Bery! Onder het noorderlicht gevraagd?

@Rob: goed voorbeeld doet goed volgen he :)

rjthefrisian zei:
Usb is wel handig Joost. Vast wel iets voor te regelen toch? Ik kan heerlijk Spotify afspelen op de radio.

Daar heb je toch Bluetooth voor? Geen gehannes met kabeltjes en auto en telefoon verbinden zodra je start (y)

Bluetooth heb ik ook, moet nog even kijken hoe de spraakherkenning werkt maar lijkt prima te werken (y) Maar muziek streamen over bluetooth heb ik ergens gelezen dat dat met mijn auto ook niet mogelijk is, maar heb het eerlijk gezegd nog niet geprobeerd.

In de armsteun zit ook een 12V aansluiting, na de facelift zit daar ook USB en AUX bij in, dat heb ik niet.
equipt1_575x392.jpg

ik zal eens googlen in hoeverre dat naderhand in te bouwen in. Met de BMW was vaak heel snel een berg aan informatie te vinden, maar met de laguna merk je dat deze niet wereldwijd is verkocht. Er is wel een frans forum met redelijk veel info, maar mijn frans is het zo goed als mijn chinees, dus dat gaat hem niet worden :)

Vanmorgen nog renault momentje gehad. Man met scenic moest zich even bewijzen, haalde me onnodig in en wilde hard wegrijden. Hij kneiterhard en vol over rotondes en bij de laatste rotonde ging het mis. Opeens oorverdovend kabaal / geratel uit zijn scenic wat ik zelfs in mijn auto kon horen en moest hij zijn auto aan de kant zetten.

Heerlijk die karma momentjes :) heb tijd geleden met een oude BMW coupe gezien die als een idioot reed hier bij v.d valk bij de verkeerslichten. Verderop gaat de weg van 2 naar 1 baans en dat is blijkbaar niet goed gegaan, meneer stond na een aanvaring met een lantaarnpaal in de greppel. Heerlijk :p

Mogguh!!

@ Berry: Gefeliciteerd man, wat een gaaf vooruitzicht om samen die stap te nemen. Echt leuk!! Hoe lang zijn jullie nu een stel?

@ Joost: Gaaf hé, dingetjes uitzoeken, uitproberen en kijken waat je nog leuke updates kunt toevoegen.

Gister ff met de GTS bezig geweest. Ik irriteerde me al langere tijd aan de doffe koplampen, maar had er simpelweg geen tijd voor.
Dus gisteren ff een uurtje gepakt en de koplampen opgeschuurd en opgepoetst. Resultaat hebben jullie kunnen zien, het is weer redelijk strak.
En het is gewoon erg makkelijk te doen (zo lang je kunststof koplampen hebt).

Nichtje kwam gister trots met haar Corda D2 aanrijden om er mee te pronken. Leuke auto en heel verschil met haar C1.
Zag ik haar vanochtend in een Adam rijden....bleek dat er iets mis was met de verwarming/aanjager. :rolleyes: Valse start dus voor de Corsa.

@ Rob: Dan valt het inderdaad tegen en is de eindejaarsbonus ook snel "verdampt". Ik spaar eind van het jaar ook altijd wat geld op, in het nieuwe jaar komt vaak de gemeentelijke belasting, voorlopige belastingaanslag 2017, zorgverzekering......is altijd een "slik" maand. Maar ben er dan ook weer mooi een tijd vanaf :)

Vanochtend nog even "gek" gedaan. Het NK-traplopen waarbij ik met volledige brandweerbepakking een (woon)toren via het trappenportaal heb beklommen. 450 treden in vijf minuten. Man, dan ben je echt dood als je boven aan komt.

Vanochtend nog even "gek" gedaan. Het NK-traplopen waarbij ik met volledige brandweerbepakking een (woon)toren via het trappenportaal heb beklommen. 450 treden in vijf minuten. Man, dan ben je echt dood als je boven aan komt.
leuk! Dat dat je eerder toch ook al eens gedaan kan ik mij herinneren?

En het is gewoon erg makkelijk te doen (zo lang je kunststof koplampen hebt).

ja ik heb mijn broer ook beloofd daar mee bezig te gaan, zo klinkt het dat ik het gewoon een x moet aanpakken. De garage zei anders dat hij mogelijk problemen kreeg met de APK en het lichtbeeld. Dus zal mij er binnenkort maar eens toe doen zetten.

Hier wel winstuitkering, maar dat komt vaak pas in februari / maart. En er staan weer een tal van uitgaven gepland voor het komende jaar, dus dat is in het hoofd al uitgegeven :)

Ik zag vanaf de Toyota CHR op tv voorbij komen.

Ik vind het echt een leuk ding! Lekker apart en erg fraai interieur. Dat ik dat ooit van een Toyota zou zeggen...jammer alleen dat je het met 1.2t of hybride moet doen en niet wat meer power.

Mogguh mannen,

Uhm...welke eindejaarsbonus?
Daar kennen jullie niks van, bonus, 13 maand of iets anders?

Feitelijk is het ook van de zotte, je doet je werk...krijgt daar een salaris naar en dan betaald de baas jaarlijks nog een bonus/13e maand en ook nog eens vakantiegeld. Maargoed, anderen zullen zeggen dat dit alles vanuit het salaris is doorberekend.

@ Joost: Dat setje wat je aanbeveelt in het carbio-topic, heb je daar goede ervaringen mee ja? Moet met het dak van de Astra ook nog wel een keer aan de slag.

"Daar kennen jullie niks van, bonus, 13 maand of iets anders?

Feitelijk is het ook van de zotte, je doet je werk...krijgt daar een salaris naar en dan betaald de baas jaarlijks nog een bonus/13e maand en ook nog eens vakantiegeld. Maargoed, anderen zullen zeggen dat dit alles vanuit het salaris is doorberekend. "

Ik krijg / verdien een eindejaarsuitkering.

En die maakt onderdeel uit van mijn afspraak over mijn beloning op jaarbasis. En zo bekijk ik het ook.

Hans 1.6 TURBO zei:
En die maakt onderdeel uit van mijn afspraak over mijn beloning op jaarbasis. En zo bekijk ik het ook.

Check. Ik krijg 8% vakantiegeld en zo'n 6% eindejaarsuitkering, daarnaast krijg ik nog een klein vast bedrag getiteld 'voor/najaarsuitkering', maar wordt in december uitgekeerd. Althans.. ik heb die en een deel van mijn eindejaarsuitkering verdisconteerd met mijn woon-werk vergoeding, waarvan de eerste 8 km normaal gesproken voor jezelf is. Zo krijg ik 'm maandelijks onbelast.

Met ingang van volgend jaar stapt mijn werkgever over op het individueel keuzebudget. Het bedrag waar ik jaarlijks recht op heb verandert niet, noch de maandelijkse basis, maar van alle 'extraatjes' (die gewoon in het jaarsalaris zitten) kan ik zelf gaan kiezen wanneer ik ze wil hebben. Met dien verstande dat ik niet alles alvast in januari kan laten uitbetalen, ik spaar elke maand 1/12e van het totaalbedrag. Als iedereen die bedragen in januari zou willen hebben komt de baas in de problemen tenslotte :)

Hans, dankjewel!

Salaris: bonussen die vast zijn, zoals 13e maand, ga je wel snel aan wennen :)
Als je ergens anders gaat werken wordt de rekensom er niet makkelijker op. Welke bonussen wel/niet, hoeveel bijdrage pensioen door wg, hoeveel vrije dagen. Allemaal dingen die je mee moet nemen bij het vergelijk van salaris.
Ik hoorde pas dat we geen kerstpakketten meer hebben, maar nu hoorde ik dat iedereen een nieuwe fiets krijgt! :eek:

Ik ga nu naar t werk, dus ben benieuwd zometeen.
Ben nu thuis omdat de cv monteur zou komen. Zou, want ik werd net gebeld dat ie ziek is. Twee weken terug al voor niks zitten wachten op de trap bekleders. Ik word daar een beetje moedeloos van, al kan ie er in dit geval niet veel aan doen.

Ik zie het net als Hans ook als een beloning op jaarbasis welke je netjes gespreid over het jaar krijgt. Dat je dan op een (aantal) moment(en) in het jaar wat extra's krijgt is dus vooral een sigaar uit eigen doos.

Een bonus die gekoppeld is aan de resultaten/prestaties van het bedrijf vind ik dan wel weer een extra'tje, want die zijn bij lang niet elk bedrijf vanzelfsprekend en zijn toch het resultaat van de prestaties van iedereen gedurende het jaar.

Ik krijg overigens alleen wat vakantiegeld eind mei en volgende week een kerstpakket :)

@ Berry, proficiat met jullie aanstaande huwelijk (y) :)

Zaterdag de auto maar eens gewassen en het was echt nodig. Het ging allemaal redelijks soepel, wat ben ik blij dat ik geen witte auto meer heb!
De auto was zo smerig dat ik nu serieus weer meer licht heb van de koplampen, daar zat echt een dikke laag smeer op. o_O

Ik heb mijn nieuwe droogdoek nog niet uitgeprobeerd aangezien ik in de miezer regen de auto aan het wassen was. Ik dacht dat het wel meeviel, maar kwam toch aardig doorweekt weer in huis. De binnenkant moet dus eigenlijk nog een doekje en een stofzuiger door, dat ga ik dan dit weekend maar doen :)

Daar kennen jullie niks van, bonus, 13 maand of iets anders?

Wij hebben dus al paar jaar het IKB wat Frank beschrijft. Daar belanden al onze extraatjes in en dan kun je zelf kiezen wat je ermee doet. Verlof kopen, opleidingen volgen, vakbondscontributie betalen, enz... of gewoon laten uitbetalen.
Ik vind het een geweldig systeem. En omdat ik het maandelijks laat uitbetalen krijg ik december niet veel extra meer..;)
Maar over het jaar heen krijg ik dus wel degelijk wat extraatjes alleen zitten die dus verdisconteerd in het IKB potje.

Bij ons kan je daarnaast een gratificatie krijgen bij presteren buiten je aanstelling/takenpakket en/of krijg je een salarisverhoging in het volgende jaar obv je beoordeling.

Vandaag ook thuis, jacuzzi wordt geplaatst.
Installateur (uit Roosdaal) was vrij stipt - kwartiertje later dan afgesproken - en een kleine 2u later was alles klaar.
Water is aan het warmen en vanavond lekker broebelen.

Bonussen?
Ja, ook voor mij heeft het jaar als verworven recht enkele maanden extra ;)
Ben de enige die daar nog automatische rechten heeft.
De rest krijgt een strikte 13e maand en sommigen iets extra naargelang mijn beoordeling van hun inzet het voorbije jaar.

Hans 1.6 TURBO zei:
"Daar kennen jullie niks van, bonus, 13 maand of iets anders?

Ik krijg / verdien een eindejaarsuitkering.

Ongeveer the same als hier, afspraak die in lijn ligt met de werkzaamheden en een stukje extra als we de beoogde doelstellingen halen. Kan oplopen tot 12% maar dat is eigenlijk bijna niet te doen.. zal ronde 8% uitkomen verwacht ik.

Kerstpakket is er normaal nooit, maar we hadden een actie voor onze klanten dat ze een pakket konden sparen, ik heb er maar 15 extra besteld voor de collega's.. :) Wel krijgen we altijd een eindejaarsbonus die vast is voor alle collega's.

@Joost: https://link.marktplaats.nl/m1113901111

@Joost: [link.marktplaats.nl]

had hem gezien ja (y)

Wel opmerkelijk is dat de beschrijving niet klopt of veel zaken missen, juist om deze te onderscheiden van andere

In de omschrijving staat 16 inch, maar is toch echt 18. Er staat niet bij dat hij een zwarte dakhemel heeft (optie destijds), schuif/kanteldak, navi, xenon, PDC, verwarmbare voorstoelen ontbreken allemaal in de omschrijving. Nu lijkt het net een heel standaard exemplaar. En de prijs is niet heel hoog, hij maakt echt amper winst lijkt mij zo :eek:

Blijft wel een hoop geld voor een auto van bijna 13 jaar oud; al is de kilometerstand wel erg netjes voor een BMW van dergelijk bouwjaar.
Een echte liefhebbersauto en is denk ik zo weg.

Oh de prijs is ook absoluut heel redelijk. maar hij ging de koppeling/drukgroep vervangen. Als ik dat dan bij mijn inruilprijs bij op tel dan is de marge er aardig uit denk ik

Of de marge op jouw auto was best groot ;)

Overigens een stevige prijs voor een auto van die leeftijd, maar de E46 is ook wel een erg goed model als ik het zo her en der lees. Veel mensen verkiezen de E46 nog boven zijn opvolger qua kwaliteit, dat gaat dus ook gepaard met de waarde tweedehands zeker in een uitvoering zoals Joost hem had.

Of de marge op jouw auto was best groot

Dat kan natuurlijk ook! :) Al was er lastig iets met de prijs te doen, een beurt kon er nog net vanaf.

Hij zou wel blij zijn geweest dat die blauwe smurf uit de showroom was :)

Tjah zo'n E46 is in het zelfde tijdbestek gemaakt als de astra G (van 1998-2005), dan is het idd nog best wat geld wat ze er voor vragen. En hoewel de bouwkwaliteit echt super goed is in de zin van geen kraakjes, krassen, slijtageplekken vind ik wel dat er te veel dingetjes stuk gaan en kwaaltjes zijn. En hij is met name van binnen gedateerd aan het raken. Toen mijn nichtje vroeg waar dat rare flapje voor was (casettespeler) dan word hij echt oud. :)

Ja maar zoals al gezegd, de E46 is wel een goede auto! Zeker in de 325i versie is hij deze zo kwijt met deze km stand.

En hij is met name van binnen gedateerd aan het raken.

Dat probleem heb ik eigenlijk met alle auto's van enkele jaren oud (5+ jaren oud ongeveer). De techniek ten aanzien van radio/navi/multimedia systeem gaan zo ontzettend snel dat een systeem van een paar jaar oud gelijk verouderd aan doet.

Bij knoppen voor de climatecontrol of de tellerbak kan ik mij daar niet zo aan storen, maar wel een stevig verouderde navigatie. Ik zou een auto van een paar jaar oud dan ook het liefste zonder navigatie hebben denk ik. Komt ook omdat updaten van de kaarten gruwelijk duur is en dat navigeren via de telefoon dan veel goedkoper én beter is.

Wij hebben ook IKB, sinds januari voor de normale dingen en sinds mei dit jaar voor het vakantiegeld.

Ik heb er voor gekozen om gewoon alles bij het oude te houden, in mei vakantietoeslag 8% en in december de eindejaarsuitkering/13e maand van 8,4%.
Mja, die luxe van een 13e maand zal ik volgend jaar wss wel gaan missen..

Bij knoppen voor de climatecontrol of de tellerbak kan ik mij daar niet zo aan storen, maar wel een stevig verouderde navigatie. Ik zou een auto van een paar jaar oud dan ook het liefste zonder navigatie hebben denk ik. Komt ook omdat updaten van de kaarten gruwelijk duur is en dat navigeren via de telefoon dan veel goedkoper én beter is.

Klopt..die techniek gaat zo retesnel....maar je kunt wel geen navi willen maar bij de meeste auto's is het tegenwoordig een alles in een scherm met radio, navi, boordcomputer, auto-instellingen, enz... Daarnaast is het maar net wat voor keuze er is. In mijn astra zit ook een 'verouderde' navi maar zo'n kleurenscherm is nog altijd beter dan die oranje schermpjes met alleen maar temperatuur en radiozender.

Ja maar zoals al gezegd, de E46 is wel een goede auto! Zeker in de 325i versie is hij deze zo kwijt met deze km stand.

Jah ben alleen bang dat ie helaas in foute handen beland....

Dat denk ik niet zozeer... hij is die fase al voorbij, voor een "oude" auto is dat gewoon te duur, die kopen er 1 met 250k op de teller voor 2250,-

Klopt..die techniek gaat zo retesnel....maar je kunt wel geen navi willen maar bij de meeste auto's is het tegenwoordig een alles in een scherm met radio, navi, boordcomputer, auto-instellingen, enz... Daarnaast is het maar net wat voor keuze er is. In mijn astra zit ook een 'verouderde' navi maar zo'n kleurenscherm is nog altijd beter dan die oranje schermpjes met alleen maar temperatuur en radiozender.

Dat klopt ook wel weer inderdaad. Laat ik het zo stellen, ik zou er bij een tweedehands auto geen extra geld voor over hebben denk ik.

Ik snap overigens sowieso niet dat er niet meer merken samenwerken met Google Maps. Wat mij betreft zijn die kaarten én de navigatie perfect, waarom dan als merk zelf het wiel uitvinden? Ik weet van Audi dat ze dit op de duurdere modellen wel leveren, dus wellicht de andere Duitse merken ook wel.

Gewoon zoeken op een bedrijf i.p.v. een adres zou het allemaal al zoveel eenvoudiger maken. Dat is met het systeem in mijn Astra al beperkt mogelijk, maar is met Google Maps een fluitje van een cent.

En ja, er zit Apple Carplay op en Apple Maps doet ongeveer hetzelfde. Toch gebruik ik Apple Maps nooit, niet op de telefoon en ook niet via Carplay.

Toch gebruik ik Apple Maps nooit, niet op de telefoon en ook niet via Carplay.
Voor navigeren op de I-phone gebruik ik ook altijd de google-maps app, en never apple maps.
Ben super tevreden met Google Maps.

Het valt me op bij Fords Focus in Duitsland dat ze vaak geen navigatiesysteem hebben. In NL hebben de meesten het wel.
Mijn vader wilde zijn navi updaten, dat kostte toch €150... Dan voor die paar keer wel even een losse TomTom of Garmin. Ik heb een TomTom, maar Garmins vind ik ook altijd erg fijne systemen.
Voor korte stukjes vind ik Google Maps ideaal, die werkt by far het best! Al vind ik die vrouwenstem een beetje onvriendelijk dwingend :)

In mijn astra zit ook een 'verouderde' navi maar zo'n kleurenscherm is nog altijd beter dan die oranje schermpjes met alleen maar temperatuur en radiozender.

inderdaad, ik zou zelf absoluut nooit een Insignia zonder navi bestellen. niet zozeer om de navi zelf, maar wel op fatsoenlijke menustructuur te hebben en doet een stuk moderne aan;

aHR0cDovL3d3dy5tdWx0aXB1YmxpY2FjaW9uLmNvbS91cGxvYWRzL2ltZy9jb2NoZS9vcmlnaW5hbC8xOTQyNTM1LmpwZzA4LzA0LzE2IDIyOjE3OjU4.jpg

bij de facelift is de instapper wel wat op vooruit gegaan;
Opel_Insignia_Essentia_Interior_768x432_ins145_i03_114.jpg

Mogguh!

Punto staat bij de garage voor APK. Heb een nieuwe Citroën C1 mee: wat een leuk autootje!
Heb de Punto nu bijna 2 jaar (op 24-12) en ik denk dat we er tegen die tijd ongeveer 63.000 km mee hebben gereden.
Gekkigheden tot nu toe?
Lampje defecte airbag (maar dat is een stekker onder de stoel)
Lampje 'parkeerlichten defect' (maar dat gaat aan/uit... op willekeurige momenten)
En dan af en toe flinke witte rookwolken... maar ook dat is niet constant, dus zal wel goed zijn.

Verder dus '0'... en dat met zoveel kilometers: zou me niks verbazen als ze dan vandaag met iets op de proppen komen (remschijven en -blokken? ...?)

@ Berry: Gefeliciteerd en succes met de voorbereidingen! En IJsland is een aanrader qua vakantieland?

@ Eindejaarsbonus: we krijgen een kerstpakket in geld/vvv-bonnen. Geen 13e maand oid; karig gesteld met de regelingen hier ;)
Ik krijg met de belastingteruggave mijn persoonlijke 13e maand: hypotheekrenteaftrek :p

Water is aan het warmen en vanavond lekker broebelen.
En beviel het?

@ Navigatie: ik heb zo'n Punto-TomTom geval in de auto. Maar ik heb nu gewoon een houder voor mijn telefoon gekocht en ik navigeer met Google Maps. Altijd actuele kaarten en verkeersinformatie, ideaal (y)

Lampje defecte airbag (maar dat is een stekker onder de stoel)
Dat lampje heb ik ook, maar bij uitlezen blijkt het in het stuur te zitten :(

@ Berry: Gefeliciteerd en succes met de voorbereidingen! En IJsland is een aanrader qua vakantieland?
dank u!
IJsland is zeker een aanrader. Niet ver weg en echt totaal anders dan de rest van Europa. Prachtige natuur.

@ Navigatie: ik heb zo'n Punto-TomTom geval in de auto. Maar ik heb nu gewoon een houder voor mijn telefoon gekocht en ik navigeer met Google Maps. Altijd actuele kaarten en verkeersinformatie, ideaal
Ik heb mijn eigen TomTom in een aangepaste Fiat houder zitten, dat is ook wel ideaal voor jou: dan kan je je telefoon in de originele TomTom houder doen, en heb je dus ook stroom.

@ Eindejaarsbonus: we krijgen een kerstpakket in geld/vvv-bonnen. Geen 13e maand oid; karig gesteld met de regelingen hier winking smiley
Ik krijg met de belastingteruggave mijn persoonlijke 13e maand: hypotheekrenteaftrek tongue sticking out smiley

Als we het zo gaan bekijken dan verwacht ik ook nog wel het een ander, ik gok op een 13e, 14e, én 15e maand:
- Teruggave HRA
- Teruggave gemaakte kosten aanschaf woning
- Teruggave voorschot energie die waarschijnlijk veel te hoog is
- Teruggave (deel) eigen bijdrage auto i.v.m. veel meer werkkilometers dan gepland

Uiteindelijk is het grotendeels een sigaar uit eigen doos natuurlijk, maar wel een lekker vooruitzicht :)

Daarnaast met als gevolg dat ik volgend jaar elke maand meer overhoudt, want lager voorschot energie, lager/geen eigen bijdrage auto, stijging in salaris. Moet ook wel want ik wil deze zomer een maand naar Australië, de tuin moet nog gedaan worden en eigenlijk wil ik ook wel een andere motor. Dat laatste stel ik nog maar een jaartje uit denk ik.o_O

@ Peter, lijkt me ook lekker zo'n jacuzzi, maar niet in eigen tuin ik zie mijzelf daar echt nog niet bubbelen :D
Een sauna op zolder, dat lijkt me nog wel een keer wat :)

Jun!

Een maandje Australië. Lekker man! Super! Dat je een lange reis wilde gaan maken was al te zien aan je FB gedrag..jullie zijn lekker klef op FB..;)
Je vriendin is toch aan het backpakken? Waar is zij naartoe? Ga je haar opzoeken?

@ peter: ik zie het al helemaal voor me..al pruttelend in je badje..;) Maar het was al lang een wens van je en dus helemaal top!

Hier helaas nog steeds ellende. Vorige week ging relatief goed. Sinds zondag is het weer drie keer niks. Het wordt wel een uitputtingsslag hoor...
Zie dus ontzettend uit naar de twee weken kerstvakantie.
Naast de kinderwagen lijken we ook mooie deal gemaakt te hebben qua kinderkamer. Donderdag even kijken. Zo proberen we toch nog een beetje te genieten.

Pff australie, lijkt wel alsof echt iedereen in mijn omgeving daar naar toe gaat of is geweest. Heb er veel over gehoord, gaaf hoor!

Krijg wel een flashback naar mijn collega die voor 2 dagen naar australië moest voor een belangrijke meeting, komt hij daar aan, heeft onze klant afgezegt omdat er iets heel belangrijks tussendoor was gekomen, kon ie weer terug :)

En andere motor? Dit is toch al een onwijs gaaf ding?

@Rob,
ik had echt het idee en gehoopt dat het zo langzamerhand wat beter zou gaan, maar nog niet dus :rolleyes: hoop echt dat de feestdagen ook een moment word om even tot rust te komen.

@Peter, lekker hoor! Al zie ik mijzelf ook niet in de achtertuin zitten. Speel wel eens met de gedachten om in de kelder een sauna te maken met douche. De ruimte is er wel en kosten vallen ook mee. Alleen denk ik dat ik er in de praktijk weinig gebruik van zal maken als het nieuwe er af is.

Je vriendin is toch aan het backpakken? Waar is zij naartoe? Ga je haar opzoeken?

Klopt. Ze zou een jaar wegblijven maar gaat nu mee terug als ik daar ben.
Ze zit nu nog op een ranche in het westen, trekt in januari door naar het midden en dan de oostkust. Samen willen we dan vanaf Melbourne of Sydney, via Brisbane naar het noorden richting Cairns met een camper. Daarmee pak je eigenlijk de hele westkust plus het tropische noorden.
Alles wel afhankelijk van het vrij kunnen krijgen en vooral de kosten :)

Hier helaas nog steeds ellende. Vorige week ging relatief goed. Sinds zondag is het weer drie keer niks. Het wordt wel een uitputtingsslag hoor...
Verschrikkelijk naar :(
Het is ook gewoon "uitzieken" de artsen kunnen er niets aan doen? :(
Sterkte in elk geval (y)

Pff australie, lijkt wel alsof echt iedereen in mijn omgeving daar naar toe gaat of is geweest. Heb er veel over gehoord, gaaf hoor!

Het stond niet echt bovenaan mijn lijstje, maar heb nu een goede reden om wel te gaan natuurlijk. Begin er nu echt in in te krijgen met het maken van die plannen en volgens mij is het echt een supergaaf land wat van alles te bieden heeft.

En andere motor? Dit is toch al een onwijs gaaf ding?

Klopt, de huidige is ook geen straf om nog iets langer mee te doen. Verandering van spijs doet natuurlijk smake en een KTM Superduke lijkt mij wel wat. Nog steeds veel te snel, maar wel een iets betere zit.

2016-KTM-1290-Super-Duke-R-Special-Edition2.jpg

Berri proficiat met jullie aanstaande huwelijk. (y)

Ijsland is mij te ijzig.

Australië lijkt me wel super, maar ik twijfel over de zwemvaardigheden van Idefix en vouwtje over zo'n lange afstand. :rolleyes: :cool:

Terug
Bovenaan