Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Je schrijft zelf: je was "in onderhandelingsfase".
Dit wil zeggen dat er nog geen akkoord was.
Kortom: jij wou nog niet kopen en de verkoper kon met zijn spullen blijven zitten.
Als dan iemand wel de vraagprijs biedt aan de verkoper, dan lijkt het me logisch dat die eieren voor zijn geld kiest. Hij was jou niks verplicht.

11245640_391557744379460_1254891993_n.jpg

Mogguh!

Jij bekijkt het juridisch; dan heb je gelijk. Maar het gaat mij om het principe.
Ik zat in een verder stadium dan jij beschrijft. Ik ben niet gaan bieden maar heb hem direct benaderd dat ik de vraagprijs wilde betalen. Daar was hij ook mee akkoord en we probeerden een datum af te spreken wanneer ik het kon ophalen. Ik stuurde hem mijn gegevens en deed een datumvoorstel om het te komen ophalen. Toen bleef het opeens lang stil en ondertussen heeft ie het gewoon aan iemand anders verkocht.
En of er nou juridisch wel of niet een akkoord is. Het is gewoon niet netjes en zo ga ik niet om met mijn kopers.
Dat zag hij zelf ook wel in en stuurde me later ook een excuus bericht. Koop je alleen weinig voor.
Mijn gevoel zegt dat ie het gewoon voor flink meer heeft kunnen verkopen.
Maar ook dat was voor mij geen probleem geweest en had ik gewoon bijgepast.

Maar jah we hebben nog alle tijd en ik gun mijn centjes liever aan een eerlijke verkoper..(y)

Ik heb dat ook eens gehad, ik had al afgesproken wanneer ik het kwam afhalen, laat hij mij weten dat het ineens al is verkocht aan iemand anders die hem al had opgehaald voor een iets betere prijs. Zo eerlijk was hij dan wel weer, maar het blijft niet netjes.

Ik heb mijn nest thermostaat verkocht, kreeg later een telefoontje van iemand die er 20 euro meer voor wilde bieden en diezelfde avond nog langs wilde komen. Maar heb hem maar aan die ander verkocht waarmee ik al eerder een overeenstemming had en die kwam ook nog eens uit het zelfde dorp als ik :p

Ik hoorde dat het koud was in Nederland? Alle auto's zonder mokken gestart? :p

@joost, het is wel typisch Renault om leveringsproblemen te hebben. Collega van me heeft 10 jaar geleden een half jaar moeten wachten op een onderdeel speciaal voor een laguna initiale..

10 jaar geleden? Dan zal dat vast te maken hebben gehad naar de grote vraag van vervaningsonderdelen vanwege de gebrekkige kwaliteits toen :)

Initiales zijn ook heel erg weinig verkocht, dus een uitvoering specifiek onderdeel kan natuurlijk langer duren, maar een half jaar is wel van de zotte. Al ben ik met Opel ook een enkele keer wel zulke gevallen meegemaakt, was dan te maken had met kwaliteitsproblemen of toeleveranciersproblemen. Of toen er een hagelnieuwe astra J in de prak werd gereden die echt net uit was word het ook lastig om gelijk al alle onderdelen binnen afzienbare tijd beschikbaar te hebben.

Maar mijn onderdeel duurt slechts 4 dagen :)

rjthefrisian zei:
Mogguh!

Jij bekijkt het juridisch; dan heb je gelijk. Maar het gaat mij om het principe.

Neen,
met de toelichting sta ik volledig aan jouw kant.
Je had de vraagprijs reeds toegezegd, er was blijkbaar akkoord (dus verkoop).
Enkel het tijdstip van levering/afhaling moest nog concreet worden ingevuld.
In dat geval is het volstrekt onfatsoenlijk van de verkoper.

Dat is toch grappig Joost, je krijgt er spontaan een ambtenarenritme van daar in Korea :)

@marktplaats: sommige mensen gaan daar op een hele vreemde manier mee om. En het is gewoon knap irritant als je precies gevonden hebt wat je zoekt en men gaat simpelweg om je heen. Sommige kopers kunnen er ook wat van. Afgelopen voorjaar verkocht ik een lantaarnpaal voor in de tuin en had ik iemand die 'm wel wilde hebben. Eerst had hij een moment aan het begin van de avond voorgesteld, maar dat werd op het laatste moment anders. Toen iets later op een andere avond, maar dat lukte 'm ook niet. Uiteindelijk kreeg ik ruim na tienen een appje of het nu kon, daar had ik geen trek in, dus ik heb 'm niet beantwoord. Bleek hij al voor mijn deur te staan. Nouja, ik was er in elk geval af en ik heb met veel voldoening staan kijken hoe de paal uiterst onhandig in een scirocco werd gepropt.

Mogguh!

Afgelopen weekend met de muziek op concours geweest. Mooie 1e prijs behaald met 83,5 punten (en hoogste van de divisie die dag, dus beker in de wacht gesleept). Inspeelwerk werd ook beoordeeld en daarvan hadden we een 2e plek (over de gehele dag) met ruim 86 punten.
Lekker scores dus (y)
Gisteren een PS4 gekocht op 'black friday' met GTA5. De ooms en neefjes spelen dat online, dus nu kan ik me daar tussen voegen. :p

Enn bijkomend voordeel: we waren op zoek naar een DVD/BlueRay speler. Dus die hoeven we niet te kopen :)

@ Fer: Beide auto's still going strong (y) goed bezig!

@ Rob: In onderhandeling klinkt mij ook nog als in een vroeg stadium, met de uitleg erbij zou ik toch wel willen zeggen dat de koop gewoon rond was.
Maar ik herken je verhaal wel: bij mijn schoonzusje net zo. Ook een babykamer gekocht en die was daarna ook aan iemand anders verkocht. 'Want die kon vanavond al en jij pas morgen'. Sjonge jonge...
Maar een dag later stond er een vergelijkbare babykamer op en die is wel gekocht. Dus ach...

@ Joost: slaap lekker, Hyundai-knuffelaar! :p
afgezien van de bovag garantie. Dat kostte 600 euro meer.
o_O Dat snap ik dan wel ja... wát een geld.

Koud???

Je wordt momenteel gek van alle records op een bepaalde dag....puur stemmingmakerij.
En dat omdat het wel een keer -8 wil gaan vriezen. Net alsof dat nu bizar koud is.
Ik kan me nog goed herinneren dat de GTS een jaar of 3 geleden eens -12 aan gaf op weg naar het werk.

@ Koude. Laat maar komen ik heb toch mijn winterplan gescoord en de winterbanden zitten er ook op. Idifix is er helemaal klaar voor.
Morgen weer een ritje naar het diepe zuiden. :p

Avond, vandaag een prima dagje gehad op Essen Motorshop, leuke dag, leuke stands, leuke mensen.. Lang op de Liberty Walk stand gebabbeld met wat mensen was erg tof!

Dat is toch grappig Joost, je krijgt er spontaan een ambtenarenritme van daar in Korea smiling smiley

klopt! Want ik was vandaag ook vrij :) of nou ja gisteren voor mij. Mijn werkdagje is begonnen

Veel bedrijven rekenen tussen de 400 en 800 euro voor afleverkosten/afleverbeurt + bovag. Die afleverkosten met een occasion is puur vloeistoffen nalopen tenzij er uitdrukkelijk staat dat er ook daadwerkelijk onderhoud word uitgevoerd.

Met de hevige indernetconcurrentie tegenwoordig word er massaal met internet meeneemprijzen geadverteerd en dan zie je pas wat ze rekenen voor bovag garantie. Hoewel ik met een auto van bepaalde leeftijd dat mensen zelf altijd sterk aanraad heb ik er zelf maar vanaf gezien. Voor 600 euro kun je veel laten doen :)

Je wordt momenteel gek van alle records op een bepaalde dag....puur stemmingmakerij.
En dat omdat het wel een keer -8 wil gaan vriezen. Net alsof dat nu bizar koud is.

ja dat gevoel heb ik er ook een beetje van, ja het kan -8 worden, en dat is koud. Zeker voor november, maar ik heb ook wel eens dubbele getallen onder 0 gezien in de auto.

Avond, vandaag een prima dagje gehad op Essen Motorshop, leuke dag, leuke stands, leuke mensen.. Lang op de Liberty Walk stand gebabbeld met wat mensen was erg tof!
klinkt inderdaad gezellig! :)

Mogguh!!!
Ben blijkbaar de eerste vandaag :(

Zag dit weekend een afschuwelijk en onooglijk sedannetje.
Bleek het een Mitsubishi te zijn,
eigenlijk voorheen nog nooit gezien (en zelfs nog nooit van gehoord).

mitsubishi-attrage-2016-ra-mat-dong-nam-a-gia-tu-283-trieu-dong.jpg

Wordt deze Mitsubishi in Nederland wel verkocht? Ik zie hem in ieder geval niet staan vermeld bij de importeurs site.

ze hoeven deze van mij ook niet te gaan verkopen hier in NL :)

Hier rijden trouwens opvallen veel 'Karls' rond. Grappig detail is dat de gewone uitvoeringen gewoon normale achterlichten hebben maar de duurdere uitvoeringen mooie LED achterlampen.

Ook een schip vol met volvo XC90's is hier aangekomen, die zie je echt enorm veel rijden. Ook hier doet het zweedse/chinese merk goede zaken

Ben blijkbaar de eerste vandaag
Dat lijkt zo :p

Mogguh

@ Joost: Toch leuk dat je nickname weer deels overeen komt met je auto ;)

Ford Fiësta, kwa exterieur niet veel gewijzigd maar toch een leuk sportief karretje!

Ik merk aan de GTS soms dat hij in de eerste km na het starten bij lage toeren wat schokt bij optrekken. Niet heel erg maar toch net een paar hikjes. Heeft iemand zo enig id?

Ford Fiësta, kwa exterieur niet veel gewijzigd maar toch een leuk sportief karretje!

klopt! maar de oude vond ik qua exterieur net wat scherper.

Ik merk aan de GTS soms dat hij in de eerste km na het starten bij lage toeren wat schokt bij optrekken. Niet heel erg maar toch net een paar hikjes. Heeft iemand zo enig id?

denk je dat het meer in de aandrijflijn zit of in de motor zelf

aandrijflijn zou iets van koppeling/drukgroep kunnen zijn die iets vettig is of iets
motor zelf zou ik de bougies of zo als eerste verdenken, wanneer zijn die voor het laatst vervangen?

Franklinn zei:
Dat is toch grappig Joost, je krijgt er spontaan een ambtenarenritme van daar in Korea :)

@marktplaats: sommige mensen gaan daar op een hele vreemde manier mee om. En het is gewoon knap irritant als je precies gevonden hebt wat je zoekt en men gaat simpelweg om je heen. Sommige kopers kunnen er ook wat van. Afgelopen voorjaar verkocht ik een lantaarnpaal voor in de tuin en had ik iemand die 'm wel wilde hebben. Eerst had hij een moment aan het begin van de avond voorgesteld, maar dat werd op het laatste moment anders. Toen iets later op een andere avond, maar dat lukte 'm ook niet. Uiteindelijk kreeg ik ruim na tienen een appje of het nu kon, daar had ik geen trek in, dus ik heb 'm niet beantwoord. Bleek hij al voor mijn deur te staan. Nouja, ik was er in elk geval af en ik heb met veel voldoening staan kijken hoe de paal uiterst onhandig in een scirocco werd gepropt.

Heb momenteel een hele rits spullen te koop staan op Marktplaats. Wat een ellende met sommige kopers. Komen gewoon niet opdagen als je iets verkocht hebt, of bieden per email € 80 terwijl er al een bod van € 100 op (de advertentie) staat, sturen een mailtje met "ik heb een vraag" (wat dan?), willen iets kopen en het dan pas over 3 weken ophalen, bijna niets gaat normaal.

Mogguh!

@Ruud: bij een diesel meestal het brandstoffilter, bij een benzine de bougies en/of bougiekabels? Had ik bij de Kever ook.

@Meeuw: inderdaad, ik gooi daarom haast liever spullen weg (of geef ze weg) dan dat ik ze op MP zet.

@Fiesta: lekker modelletje! Mooie evolutie is het geworden. Dash moet ik wel even aan wennen, met dat rare schermpje.

@Mitsubishi: dit is een SpaceStar sedan, die is er idd niet in NL.

Heb momenteel een hele rits spullen te koop staan op Marktplaats. Wat een ellende met sommige kopers. Komen gewoon niet opdagen als je iets verkocht hebt, of bieden per email € 80 terwijl er al een bod van € 100 op (de advertentie) staat, sturen een mailtje met "ik heb een vraag" (wat dan?), willen iets kopen en het dan pas over 3 weken ophalen, bijna niets gaat normaal.
Ik vind MP ook een drama. Heb daar een schommelbank voor in de tuin opgezet en onlangs de (verweerde) koplampen van de Astra G.

In beide gevallen mails, biedingen...dus schrijf je mensen dat ze 't voor de geboden prijs mogen ophalen, hoor je vervolgens niks meer.
Was er met de koplampen wel zo klaar mee dat ik ze in de ton heb gegooid (opbrengst lampen woog niet op tegen ergernis) en de schommelbank gaat de eerste mooie lentedag van volgend jaar nog een keer op internet en dan ook zsm weg. Na drie weken niet weg is zaag erin.

@ Joost/Barri: Thanx! Volgens mijn zijn de bougies vrij recentelijk nog vervangen. Zal het eens ff nazoeken.

Ik heb best goede winterbanden voor de Twingo onlangs aan forummer Braadslee gegeven, omdat ik het geleur op MP zat was en de wielen in de regen lagen te verroesten. :)

Vandaag ook nog een leuke op MP. Iemand had een bod gedaan van € 35 voor iets wat ik te koop heb. Maar nog veel te laag (realistische vraagprijs € 65). Heeft hij vandaag zijn bod verhoogd naar € 36 o_O

@Ruud: het schokken kan heel veel oorzaken hebben.
Ik denk eerder aan een temperatuursensor die geen goede waarden meet, waardoor bijvoorbeeld het mengsel te rijk of arm wordt ingespoten.
Of een bobine die bij koude motor niet z'n werk doet.

Is er al een storingssymbooltje in het display gekomen?

Meeuw zei:
Vandaag ook nog een leuke op MP. Iemand had een bod gedaan van € 35 voor iets wat ik te koop heb. Maar nog veel te laag (realistische vraagprijs € 65). Heeft hij vandaag zijn bod verhoogd naar € 36 o_O

Nog een maandje en je hebt je vraagprijs te pakken :)

Mogguh!

In de corsa verscheen van de week het lampje met de steeksleutel. Licht verontrust gisteravond toch even op zoek naar een mogelijkheid om de bijbehorende storing uit te lezen.. is de onderhoudsintervalteller teruggelopen naar 0 :) Bijna 20.000km geleden heeft 'ie nog een beurtje gehad, de intervallen gelden elke 30.000km. Ik vermoed dat iemand vergeten is om de auto te vertellen dat 'ie onderhoud gehad heeft. Binnenkort maar even kijken of een afspraak nodig is.

Onlangs hoorde ik trouwens in het nieuws dat het aantal ongevallen flink is gedaald met dank aan beter verlichting op auto's. Als ik zo eens om me heen kijk is het aantal auto's dat ik dagelijks tegenkom met minimaal één lamp kapot niet op één hand te tellen. Dat geldt met name voor de koplampen, maar ook voor achterlichten en/of remlichten. Dat verbaast me dan toch een beetje.

In het verlengde daarvan verbaas ik me ook over (volwassen) fietsers die op buitenweggetjes op donkere dagen als vandaag zonder verlichting fietsen en hoe slecht ze zichtbaar zijn.

Goedemorgen.. :)

ja Marktplaats, vreselijk, als je iets van waarde te koop hebt komen ze met een bod dat belachelijk laag is, maarja als ze het niet proberen.. Ik heb ook laatst iets gekocht stond voor 500,- te koop. 300,- geboden, terwijl ik wist dat 500,- al een lage prijs was. na een week heb ik het voor 350,- opgehaald. De beste man lag in scheiding en had gewoon geld nodig en was zijn collectie (horloges) aan het verkopen. Met bon en alles erbij nog garantie nieuwprijs lag boven de 1000,- en is een jaar oud :) Ik is blij :)

Met auto's is het nog erger, die ga ik in het vervolg niet eens meer op MP aanbieden.

Onlangs hoorde ik trouwens in het nieuws dat het aantal ongevallen flink is gedaald met dank aan beter verlichting op auto's.
Het is natuurlijk net hoe je dit boodschap wilt ontvangen. Ik geloof wel dat de verlichting die toegepast wordt op nieuwe auto's snel stappen heeft gemaakt. Dus ja, je hebt beter zicht op de weg.

Maar ik kan me nog altijd opwinden over de dagrijverlichting. Mensen die niet meer nadenken dat bij mist de gewone verlichting echt een aanvulling is op dagrijverlichting....en nog meer dat de achterlichten niet standaard mee branden. Dat we in europa regeltjescontinent alles willen vastleggen, maar dat ze over zo'n onderwerp waar iedereen het bijna over eens is niet een besluit nemen.

Haha, jimmy en zijn klokjes. Leuke en prijzige hobby, maar op deze wijze idd. betaalbaar

Mogguh!
Gisteren zag ik nog een Mini rijden zonder verlichting achteraan. Vooraan bleek alles het te doen. Bizar!
Ik erger me het meest aan rijden met dagrijverlichting in het donker, of mistlampen. Die dingen moeten ze echt verbieden op auto's.

Ben vandaag trouwens een dagje thuis omdat de zoldertrap bekleed zou worden. Zou worden inderdaad; ze belden net dat ze de verkeerde kleur tapijt hadden ontvangen. In plaats van grijs gemeleerd is het felblauw... :( En daar kijken ze blijkbaar pas op de dag zelf naar... Naja, nu komen ze maandag. Volgens mij is M dan wel vrij. Zometeen maar even de voortuin omspitten en even autootjes kijken :)

In de corsa verscheen van de week het lampje met de steeksleutel. Licht verontrust gisteravond toch even op zoek naar een mogelijkheid om de bijbehorende storing uit te lezen.. is de onderhoudsintervalteller teruggelopen naar 0 smiling smiley Bijna 20.000km geleden heeft 'ie nog een beurtje gehad, de intervallen gelden elke 30.000km. Ik vermoed dat iemand vergeten is om de auto te vertellen dat 'ie onderhoud gehad heeft. Binnenkort maar even kijken of een afspraak nodig is.

Een beetje Opel rijder kijkt niet meer op van dat sleuteltje....;)

Onlangs hoorde ik trouwens in het nieuws dat het aantal ongevallen flink is gedaald met dank aan beter verlichting op auto's. Als ik zo eens om me heen kijk is het aantal auto's dat ik dagelijks tegenkom met minimaal één lamp kapot niet op één hand te tellen. Dat geldt met name voor de koplampen, maar ook voor achterlichten en/of remlichten. Dat verbaast me dan toch een beetje.

Ik vind dit altijd zulke kulonderzoeken. Hoe wil je dit in vredesnaam meten?
Betere verlichting? Volgens mij is het veel belangrijker of je je lampen wel of niet aan hebt. Niet het feit of verlichting beter is geworden.

Ik ben het helemaal eens met jullie opmerkingen over dagrijverlichting maar dat heb ik al vaker gemeld. Erger me er ook dood aan dat de achterlichten niet mee branden.
Maar ben inmiddels ervaringsdeskundige. Het probleem is gewoon de automatische verlichting met sensor. Als ik de boel op automatisch zet dan schakelen de lampen erg laat over van dagrijverlichting naar volledig dimlicht. Als het bijvoorbeeld miezerig of erg grijs is dan rijden veel auto's met alleen dagrijverlichting; zo ook mijn astra. Waarom niet gewoon op alle auto's altijd de volledig verlichting aan zoals Volvo hanteert.

In het verlengde daarvan verbaas ik me ook over (volwassen) fietsers die op buitenweggetjes op donkere dagen als vandaag zonder verlichting fietsen en hoe slecht ze zichtbaar zijn.

Klopt..daar moesten ze echt eens paal en perk aan stellen. Maar snap ook niet dat je zelf niet je best doet om zichtbaar te zijn. Ik word liever niet platgereden

klopt ik stoor mij er mateloos aan ook, maar dan vooral aan de scholieren, liefst al slingeren met 2 of 3 naast elkaar. En niemand heeft een fatsoenlijke lamp voor of achter of heel soms zo'n gloeiende spijker.

Maar ben inmiddels ervaringsdeskundige. Het probleem is gewoon de automatische verlichting met sensor. Als ik de boel op automatisch zet dan schakelen de lampen erg laat over van dagrijverlichting naar volledig dimlicht. Als het bijvoorbeeld miezerig of erg grijs is dan rijden veel auto's met alleen dagrijverlichting; zo ook mijn astra.

ja ik heb dat al vaker gezegd dat ik het gewoon erg kwalijk is en daar best wat vaker over geïnformeerd mag worden vanuit de garage / rijschool / overheid want ik zie ook heel vaak mensen met alleen dagrijverlichting rijden. Overigens niet alleen met grijs en miezerig weer, ook gewoon 's avonds.

Bij opel weet ik dat je het kunt programmeren dat de achterlampen ook mee branden. Maar zoals ik mijn ouders vorige week ook zei; gebruik die automatische instelling niet, maar net zoals bij de zafira de lampen aan doen uit automatisme

Op de Tourer staat de verlichting altijd op automatisch.
Die heeft zelfs geen dagrijverlichting,
dus bij echt grijs weer en lichte mist is het een aandachtspunt om de verlichting manueel in te schakelen.
En dat raakt wel eens vergeten...
Gelukkig is een witte auto beter zichtbaar dan een zwarte ;)

AsconaGT zei:
Meeuw zei:

Nog een maandje en je hebt je vraagprijs te pakken :)

Daar dacht ik ook nog aan (zo'n reactie sturen).

Maar vandaag ging het goed. Barometer verkocht voor € 500 (vraagprijs 600) en een zilveren dingetje voor € 55 (vraagprijs 65). Ook een kwestie van geduld, beide dingen stonden al bijna 2 weken te koop.

AsconaGT zei:

klopt ik stoor mij er mateloos aan ook, maar dan vooral aan de scholieren, liefst al slingeren met 2 of 3 naast elkaar. En niemand heeft een fatsoenlijke lamp voor of achter of heel soms zo'n gloeiende spijker.

Klopt, maar van kinderen kun je toch niet verwachten dat ze de bijbehorende risico's goed inschatten.. En ouders hebben hooguit invloed tot het einde van de straat.

Positief in deze overigens: Eén van de scholen hier in het buitengebied heeft alle kinderen voorzien van een reflecterend hesje. Bovenop een gloeiende spijker werkt dat erg goed (y)

Zojuist bericht, de laguna is klaar (y)

Jammere is wel dat ik om 5 uur ongeveer land op schiphol en rond 5.30 uur dus buiten sta, voor 7 uur moet ik uit de parkeergarage zijn. Maar dat bedrijf gaat pas om 10 uur in de morgen open :rolleyes:

Het is 30 minuten rijden vanaf schiphol, dus heb nog 4 uur over :rolleyes: Eerst ergens een ontbijtje scoren. Ik moet nog naar de kapper en zag dat ik nog een kapper zonder afspraak tegen kom daar in de buurt die om 8 uur open gaat, hoef ik daar 's middags niet meer naar toe. :) En nog even naar de hornbach die om de hoek van het autobedrijf is, moet daar nog iets kopen.

Iemand nog andere ideeën waarmee ik de tijd kan doden tussen 6 uur 's morgens en 10 ? :)

Bij de MC Donalds hebben ze gratis wifi kan je wat werken.. Zit ik ook weleens als ik tussen 2 afspraken wat tijd teveel heb.

Voor m'n werk kruis ik een fietspad, daar zijn vaak fietsers zonder licht. Even verderop gaat het fietspad over in een kleiner weggetje en die neem ik altijd. Dus toen er een jongen van een jaar of 15 uit het niets in het donker voor mij langs schoot besloot ik daarna naast m te gaan rijden met t raam open en hem even aan te geven dat ie niet heel handig bezig is en dat ie de volgende keer toch echt licht moet hebben. Daar schrok ie wel ff van.
Gisteren nog een buitenlands uitziende vrouw op een fiets zonder licht. Nauwelijks te zien, dus ik gaf haar expres geen ruimte (zij ging rechts, ik vanuit tegenovergestelde richting links, dezelfde straat in). Verderop draai ik om de middenberm heen, om vervolgens in een parkeervak aan de middenbermzijde te parkeren. Komt die vrouw tegen het verkeer in, zonder licht! Dus ik moest op haar wachten met het vak in rijden. Toen heb ik dr klemgezet en even heel duidelijk verteld wat ik van haar gedrag vind. Ze kon alleen maar 'sorry sorry sorry' uitkramen. Naja, hopen dat ze er van geleerd heeft. En ik word daar zo boos om omdat je als automobilist altijd de l*l bent als je zo iemand aanrijdt. Pas op een buitenweg in het donker een fietser zonder licht of reflectoren. Daar kan ik zó kwaad om worden.

Autootjes: net even wat autootjes wezen kijken. Bij een **** en de Leon wezen kijken. Die passen me wel. Hatchback of variant maakt me niet uit. Die auto's kloppen gewoon helemaal van binnen, maar het moet wel een goede uitvoering zijn. Vanwege de stoelen minimaal een Highline of FR. Of een V40 natuurlijk :p
Zoiets zie ik wel zitten: <https://suchen.mobile.de/auto-inserat/volkswagen-golf-vii-1-4-tsi-bmt-highline-xenon-navi-alu17-lastrup/232539185.html>
Benzine of diesel is me om het even. 1.6 diesel is niet heel sterk, maar ik vond 'm erg fijn rijden. Maar zo'n 1.4 TSI (dit zijn niet meer die rampenblokken, maar een generatie nieuwer) is ook wel fijn!

Beige Highline interieur is het mooist, maar echt onvindbaar.
De ergonomische stoelen (optie van €350 destijds) met massagefunctie zitten nóg beter, maar zijn - zeker in NL - nauwelijks te vinden.

Bij opel weet ik dat je het kunt programmeren dat de achterlampen ook mee branden. Maar zoals ik mijn ouders vorige week ook zei; gebruik die automatische instelling niet, maar net zoals bij de zafira de lampen aan doen uit automatisme

Als ik mijn lampen niet op automatisch zet mis ik veel functies zoals automatisch grootlicht assistent, instapverlichting, enzovoort..

Als je die functies nodig hebt is het vaak donker dus bij donker gaat het wel goed. Maar juist bij grijs en regenachtig weer overdag schakel ik ze vaak handmatig op dimlicht.
Maar denk dat de meeste mensen zich niet eens bewust van zijn hoe hun lampen werken.

Als ik mijn lampen niet op automatisch zet mis ik veel functies zoals automatisch grootlicht assistent, instapverlichting, enzovoort..

echt? Dat wist ik niet eens, dan zou ik hem inderdaad ook gewoon op auto laten staan

Tijdverdrijf op Schiphol

ahh dat wist ik niet eens :) Maar de tip van jimmy voor een mac is ook wel een idee, nu zal eens googles vanavond op vliegveld of er eentje heel vroeg of 24 uur open is in de buurt

Goedemorgen!

Bijna weekend al weer, tijd vliegt om tegenwoordig :)

@ Verlichting fietsers, soms is het verbazend hoe slecht fietsers verlicht zijn inderdaad. Aan de andere kant hebben de huidige elektrische fietsen soms hele felle LED verlichting waarbij je denkt dat er een auto met één kapotte koplamp tegemoet komt o_O

Ik zag overigens deze week bij mij in de straat een jongetje fietsen die in zijn spaken felle blauw verlichting was, dat leek dus één grote ring met licht en dat viel wel op (y)

@ Verlichting auto's, die van mij staat altijd op automatisch. Puur luiheid, maar ik merk wel dat de sensor met grauw of mistig weer ook al snel zijn werk doet.

Uiteindelijk deze morgen toch maar de halfjaarlijkse bandenwissel laten uitvoeren.

Intussen ook nog wat nieuwsjes gescoord.
Deze maand nog komt de nieuwe Civic in voorpremière naar BE; hij zal er 5 dagen vertoeven (oa bij mijn dealer).
En Honda gaat de komende jaren tot 2020 nog eens alles inzetten op de Europese markt.
Het volledige gamma komt naar Europa en wordt gepromoot, diesel, benzine, hybride, elektrisch én waterstof.
Ik zie nu al uit naar de nieuwe CR-V met 1.5T 190pk en 11-trapsautomaat.

Mogguh!!

@ Verlichting: Klopt, fietsen hebben tegenwoordig ook erg felle lampen die je snel kunnen verblinden.

@ Nieuwe auto's snelwegpolitie: Lijkt me wel een leuke aanbesteding! Jammer dat de nieuwe Insignia OPC nog niet op de markt is. Zou een goede kanshebber zijn. Maar je ziet wel wat de auto's snel een ontwikkeling doormaken. Als je na gaat dat enige jaren geleden de politie nog met een Astra G Sport 2.2i rondreed voor de snelle achtervolgingen. :)

ja verlichting... dramatisch bij veel fietsers, evenals door rood fietsen, geen richting aangeven en bellen/appen op de fiets.

Corsa-20SEH zei:
ja verlichting... dramatisch bij veel fietsers, evenals door rood fietsen, geen richting aangeven en bellen/appen op de fiets.

En hun fiets tegen geparkeerde auto's gooien laten vallen... ;)

Terug
Bovenaan