Hans 16 TURBO
Net ingestapt
Winterbanden ?
Zie volgende blad
( Ouderwets Opeling jagen ....
)
Zie volgende blad
( Ouderwets Opeling jagen ....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Astra F zei:Mogguh!
Ik ben benieuwd wanneer ze die Signum kwijt raken. Tevens weet Fer dat de Signum een olieprobleem heeft, ik weet niet of dit bij de garage bekend is....ik zie er in ieder geval niks over terug in de advertentietekst. Ben benieuwd hoe ze er mee om gaan als een klant er straks achter komt.
Ze staan volledig in hun recht, maar indien het niet vermeld is verkoop je wel een auto met gebreken. Een nieuwe eigenaar zal er vanzelf achter komen en het autobedrijf negatief belichten. Het autobedrijf staat in hun recht, maar zit op een auto met kleine marges wel met een negatieve invloed op hun naam. Overigens is dit geen verwijt aan de verkopende partij!! Anders zou de pot de ketel verwijten dat hij zwart ziet (iets met een kadett).Mocht er iemand reclameren over die olielekkage gaat de garage zich verschuilen onder de meeneemprijs, en dat de auto al over de 3 ton is en je kunt verwachten en dat het binnen de marges valt, etc etc. die gaan dat echt niet oplossen.
Ze staan volledig in hun recht, maar indien het niet vermeld is verkoop je wel een auto met gebreken. Een nieuwe eigenaar zal er vanzelf achter komen en het autobedrijf negatief belichten.
Collega met zijn 3 jaar oude Mazda 6. Lagers uit de versnellingsbak waren compleet kapot....ook niet normaal na 160.000 km.Ook bij mercedes ken ik een soortgelijk verhaal, soms heb je gewoon pech
Moderator
Heb jij ook stuurverwarming?Met dit koude gure weer is de stuur en stoelverwarming wel heerlijk hoor.
Jazeker....is echt lekker als je 's ochtends in de kou wegrijdt..mis alleen nog pookverwarming....grinning smiley
Wat vinden jullie trouwens van de led dimverlichting? Je ziet steeds meer auto's waar het standaard op zit. Ik vind het erg blauw en behoorlijk verblindend en schitteren als je een tegenligger tegenkomt of iemand achter je rijdt.
Met name bij Peugeot (508 en 308) kom je echt een complete kerstboom met blauw, paars en wit verblindend licht tegen.
En ik zie nu ook vaker de nieuwe megane. Afschuwelijk ook hoe de verlichting daar op voor en achterzijde is doorgeschoten. Echt veel te overheersend waardoor de auto zelf helemaal wegvalt.
Jazeker....is echt lekker als je 's ochtends in de kou wegrijdt..mis alleen nog pookverwarming....grinning smiley
@ Insignia met problemen. Hoe is dat toen opgelost? heeft Opel Nederland de auto gratis omgeruild voor een nieuwe?
En ik zie nu ook vaker de nieuwe megane. Afschuwelijk ook hoe de verlichting daar op voor en achterzijde is doorgeschoten. Echt veel te overheersend waardoor de auto zelf helemaal wegvalt.
Maar wat ik weet van de autohandel is dat ze zich goed houden aan hun meldplicht. Nog voor de proefrit met de Mondeo werden keurig alle bekende gebreken verteld.
ik vind de megane (estate) een hele fraaie wagen, zeker in GT en blauw. Maar die dagrijverlichting vind ik ook vreselijk inderdaad.
Opmerkelijk want de klant had gewoon recht op een nieuwe auto met precies dezelfde specs. Auto voldeed door de storingen niet aan datgene wat de klant mocht verwachten, hij had zonder meer de aankoop kunnen annuleren. Dat wil zeggen dat hij het volledige aankoopbedrag had teruggekregen. Enige andere optie zou zijn een volledige nieuwe auto met exact dezelfde specs zonder bijbetaling. Was de klant na de rechter gegaan zou hij zonder meer gewonnen hebben. Overigens is de dealer dan waarschijnlijk het haasje. Die is dan de tegenpartij van de klant en heeft dus ook het nazien als Opel Nederland hem niet compenseert.AsconaGT zei:Volgens mij is het niet helemaal goed opgelost. Immers had deze man de auto 'blind' besteld. Dus toen de problemen kwamen was de wachttijd op een nieuwe insignia heel erg hoog. En een bordaux rode station met beige leer en 2.0T is ook niet iets wat ergens zomaar staat. En opel NL staat ook niet te wachten op een onverkoopbare auto.
Ik meende dat de auto na veel gezeur terug is gegaan en een andere gebruikte auto heeft weer gekregen en dat de insignia naar opel duitsland is gegaan voor onderzoek. Maar die man was heel ontevreden en was al het vertrouwen in het merk en importeur kwijt.
Opmerkelijk want de klant had gewoon recht op een nieuwe auto met precies dezelfde specs. Auto voldeed door de storingen niet aan datgene wat de klant mocht verwachten, hij had zonder meer de aankoop kunnen annuleren. Dat wil zeggen dat hij het volledige aankoopbedrag had teruggekregen. Enige andere optie zou zijn een volledige nieuwe auto met exact dezelfde specs zonder bijbetaling. Was de klant na de rechter gegaan zou hij zonder meer gewonnen hebben.
AsconaGT zei:Opmerkelijk want de klant had gewoon recht op een nieuwe auto met precies dezelfde specs. Auto voldeed door de storingen niet aan datgene wat de klant mocht verwachten, hij had zonder meer de aankoop kunnen annuleren. Dat wil zeggen dat hij het volledige aankoopbedrag had teruggekregen. Enige andere optie zou zijn een volledige nieuwe auto met exact dezelfde specs zonder bijbetaling. Was de klant na de rechter gegaan zou hij zonder meer gewonnen hebben.
dat is niet correct. Dit soort zaken komen natuurlijk vrij regelmatig voor en is genoeg juridische correspondentie over te vinden.
De klant heeft alleen recht op een andere auto of aankoopbedrag terug als bij aflevering bijvoorbeeld de auto al niet werkt of de kleur niet goed is, etc. En dan moet hij er ook niet mee gaan rijden of in ontvangst gaan nemen. Gaat iemand rijden en na een half jaar en bij 20.000 km of zo gaan zich rare storingen voor doen heb je natuurlijk echt geen recht meer op een nieuwe auto. Sowieso word dat lastig als de levertijd opgelopen is na een 7 of 8 maand, dus geen optie.
Het enige waar de klant in dit geval recht op heeft is dat de dealer / importeur zijn best doet op het op te lossen en 'welwillend' opstelt om het op te lossen, ookal lukt het de garage niet om dit probleem direct te verhelpen.. Even alleen juridisch bekeken...![]()
Barri zei:En je vergeet de ****. Die in wit vind ik toch best mooi!
Moderator
Net gedaan, maar mijn mening is nog steeds hetzelfdeTotal Loss zei:Barri zei:En je vergeet de ****. Die in wit vind ik toch best mooi!
Ga eens snel je mond wassen met zeep !
Kan me van de laatste autorai nog herinneren dat wij bij de 308sw in sportieve trim bleven hangen. Die vond ik niet verkeerd eigenlijk..rjthefrisian zei:Nee..ik zou momenteel niet weten welke sw ik mooi vind. Astra k niet denderend, megane niet, ** en octavia slaapverwekkend....misschien de Leon ST dan? Of toch de V60?
Hotdog zei:Ik merk hier dat we praten over een praktijkgeval, jurisprudentie en iets wat fabrieksgarantie heet.
De een is wat gedaan is (wat Joost beschrijft) en het andere wat op andere manieren eens is voorgevallen én de rechtbank gehaald heeft (wat Ingo beschrijft)
En dan heb je nog wat had moeten gebeuren (garantie/coulance).
Even samengevat: ga je niet uitkomen. De ene "best practice" is de andere niet.
vectrafan zei:Opmerkelijk want de klant had gewoon recht op een nieuwe auto met precies dezelfde specs. Auto voldeed door de storingen niet aan datgene wat de klant mocht verwachten, hij had zonder meer de aankoop kunnen annuleren. Dat wil zeggen dat hij het volledige aankoopbedrag had teruggekregen. Enige andere optie zou zijn een volledige nieuwe auto met exact dezelfde specs zonder bijbetaling. Was de klant na de rechter gegaan zou hij zonder meer gewonnen hebben. Overigens is de dealer dan waarschijnlijk het haasje. Die is dan de tegenpartij van de klant en heeft dus ook het nazien als Opel Nederland hem niet compenseert.AsconaGT zei:Volgens mij is het niet helemaal goed opgelost. Immers had deze man de auto 'blind' besteld. Dus toen de problemen kwamen was de wachttijd op een nieuwe insignia heel erg hoog. En een bordaux rode station met beige leer en 2.0T is ook niet iets wat ergens zomaar staat. En opel NL staat ook niet te wachten op een onverkoopbare auto.
Ik meende dat de auto na veel gezeur terug is gegaan en een andere gebruikte auto heeft weer gekregen en dat de insignia naar opel duitsland is gegaan voor onderzoek. Maar die man was heel ontevreden en was al het vertrouwen in het merk en importeur kwijt.
Moderator
Je bent als particulier in elk geval mooi in de aap gelogeerd als je zoiets overkomt. Je hebt ontzettend veel geld uitgegeven voor een auto en vervolgens kun je in je eentje opboksen tegen de dealer/importeur/fabrikant, ga er maar aan staan.....
middag! Wat een sneeuw gisteravond zeg! Wij waren op bezoek bij vrienden in Baarn en reden om middernacht terug. 60km/u ging net, de Vredestein winterbanden onder de Punto zijn echt top!
B-Real zei:Blijft toch een icoon uit die tijd hè, heerlijk
Jammer dat het voor Opel, maar ook veel andere merken nu echt niet meer te doen is om een concurrent voor de BMW M5, Audi S6/RS6 of MB E AMG te maken. Ach, voor de meesten van ons toch allemaal onbereikbaar dus heel erg is het ook weer niet![]()
Wel de achterremmen vervangen aankomend voorjaar, daar geeft hij nu melding voor aan dat dit over 5000km moet gebeuren.