Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Yep, v/d Valk Zwolle is inderdaad netjes. Hagelnieuw, goed bereikbaar, ruim opgezet. Goed voor elkaar. Ik kwam er in het verleden regelmatig voor bijeenkomsten.
Twee weken geleden nog gegeten bij v/d Valk Amersfoort, die was toch wel wat minder.

Dan rond een uurtje of 6 / half 7 even bij de zij-ingang van de bakker in het dorp aanbellen of ze al broodjes klaar hebben voor mij (winkel is nog niet open) en dan weekend

Ha! In het verleden ook wel eens gedaan na het stappen. Warme croissantjes die nog op een warme bakplaat liggen (y)
Overigens sta ik morgenvroeg om een uur of 9 ook wel weer bij de bakker voor wat luxe broodjes, dat mag in het weekend vind ik :)

y69y2u6btjf3_800.jpg

De A1 leeg? In Amsterdam? Ik heb wel eens gehoord van natte dromen, maar deze variant kende ik nog niet.
Zeker wel! De A1 in de richting amsterdam was ook nagenoeg lees op moment dat ik naar schiphol reed zaterdagnacht. Heerlijk!!

Heerlijk rustig op de cruisecontrol 100 km/h met muziekje op de achtergrond en na amersfoort op 130 zetten en daar hoef ik tot aan mijn afslag niet meer aan te zitten
Dat vind ik zo vreselijk irritant. Rij je op een snelweg....kun je nog de helft van het land doortokkelen met 100 km/h.
En dan als het rustig is nabij Apeldoorn op de 3-baans weg ook gewoon 100 km/h als limiet terwijl het rustig is op de weg.
Rare politiek, die snelheden in NL. (Al kunnen ze dat in duitsland ook goed)

@ Astra: Zag gisteren een Astra K ST staan in het rood, uitvoering met chromestrip en de goedkope lm velgjes. En moet eerlijk zeggen dat ik het dan in vergelijking tot de Astra J een achteruitgang vindt op gebied van exterieurdesign. Hij oogt ielig en slank, waar de J nog lekker "dik" oogde.
En ook de kleur rood vond ik tegenvallen, neem dan een mooie chique kleur rood.
De Astra J heeft mooie techniek, fijne motoren, leuke gadgets/opties maar kwa exterieur vind ik de J-serie toch veel geslaagder.

B-Real zei:
Twee weken geleden nog gegeten bij v/d Valk Amersfoort, die was toch wel wat minder.
Op een werkdag? Had dan dan ff gezegd, dat is echt ongeveer naast m'n werk :)

Van der Valk Breukelen ken ik wel, en Assen. Toch bijzonder dat die grote complexen nog aardig kunnen draaien. Bij Breukelen ook wel eens werkoverleg gehad, toch nog wel druk in dat zaaltje met mensen die zitten te werken.

Ha! In het verleden ook wel eens gedaan na het stappen. Warme croissantjes die nog op een warme bakplaat liggen

na het stappen hebben wij ook wel eens gedaan :) een van mijn beste vrienden is bakker bij ons in het dorp, dus daarom kan ik zo via de zij ingang even naar binnen wippen om wat op te halen

Ik kan wel als een gek naar huis door knallen vanuit amsterdam morgenvroeg, maar dan kom ik misschien 20 minuten eerder aan. B is blij dat ik thuis kom, maar ze vind het helemaal niet erg als ze nog 20 minuten langer kan slapen om zaterdagmorgen 6 uur :) dus daarom rij ik gewoon heerlijk op mn dooie gemakje naar huis.
De Astra J heeft mooie techniek, fijne motoren, leuke gadgets/opties maar kwa exterieur vind ik de J-serie toch veel geslaagder.

vind ik ook! Bij de hatchback vond ik het wel mee vallen, maar op een of andere manier oogt de station variant niet 'dik'. Dat terwijl ik doorgaans voorkeur geef voor de station qua design.

Midje,

Ben benieuwd naar de echte foto's van de ST.

Zag vanmiddag onderweg mijn oude GTC tje zomaar voorbij flitsen. Blijft nog steeds fraaie auto om te zien. Mis hem best nog wel eens..;) Was een lekker gooi en smijt autootje.
Dat gooi en smijten ben ik nu wel kwijt maar heb er veel meer rust comfort en ruimte voor terug gekregen. Valt me echt op dat ik met deze astra eigenlijk steeds te hard rijdt omdat alles zo stil en comfortabel is. En met de hond blijft de st echt ideaal. Wil niks anders meer.

Over de astra k. Ik deel ook jullie mening. Vind de vijfdeurs beter geslaagd dan de st. De st oogt met name recht van achter echt te ielig. Bij de J is het precies andersom. Zoek straks eigenlijk een J met het gewicht en aandrijving van een K..:)

Ik ben ook heel blij met de station, ondanks er nog geen kinderen zijn. Zo alles achterin kwakken. Daarbij komt ook dat de laguna 5 deurs echt niet mooi is van achteren.

Gisteren op terug vanuit schiphol ook; heerlijk stil! Dat was bij de BMW wel anders. Die was toch behoorlijk rumoerig en de motor moest daar ook behoorlijk toeren maken op de snelweg. Maar nu in de laguna in de 6e versnelling laag in toeren, maar als je dan het gas in trapt gaat hij er echt als een gek vandoor :eek: Ook niets geen turbogat. En heerlijke stoelen, lekker stuurtje, ben er nog helemaal blij mee. :D

En ben ook 2e aangesproken door een vreemde over de auto (en de kleur) :)

Wat dat betreft hebben wij ook een stap vooruit gemaakt. De GP maakte dan wel weinig toeren in z'n 6, er kwam toch een bak herrie en onrust de auto binnen op de snelweg. Siggie was dan veel rustiger en stabieler dan de GP, maar maakte wel veel toeren.

Nu met de Mondeo hebben we een veel rustigere motor, stil interieur en een erg fijn weggedrag. We zijn er aardig op vooruit gegaan (y)

Kwa beenruimte heb ik niet echt het idee dat de kids achterin erop vooruit zijn gegaan, dat is ongeveer gelijk aan Siggie. (In beide auto's kunnen de benen gestrekt)

Kwa kofferruimte wel uiteraard en de achterbank is er nu op gebouwd om 3 personen te vervoeren..(y)

Mogguh,

Goed te horen dat de Mondeo bevalt, ik vind het ook een erg mooi model zeker in de wagon variant, oogt fris en een stuk "dikker" dan een Focus.

@Astra K, onze overbuurman is van een Peug. 508 naar een Astra K overgestapt.

@ Rob,.. ik heb een lasapparaat, slijptol en best wat kennis in huis.. Koop jij een Astra K neem je Astra J mee gaan we even knutselen :) Je bent altijd welkom!

Hier alles redelijk, Onze jarige Lize was hartstikke ziek op haar verjaardag afgelopen zaterdag, als een plantje hing ze tegen me aan de hele dag :(. Zondag tijdens haar feestje was ze wel ietstkes opgeknapt, ze at weer iets, maar 100% was ze er nog niet. Vanmorgen ging het alweer wat beter. Onze kleine meid is wel flink verwend met veel spelletjes, knutselspulletjes een grote meiden fiets en een trampoline.. :) Die laatste zal ik vanavond eens proberen in elkaar te zetten in de tuin. (Wilden we al doen, maar omdat ze ziek was leek me dat niet zo een goed idee)

Mogguh!

vh6yrzqbsqul_800.jpg

y69y2u6btjf3_800.jpg

Ik moest gelijk aan de oude Mazda 6 en nieuwe P***** denken... niet echt een Opel achterkant. Maar goed: eerst maar eens in het echie zien!

@ AstraK: Ook eens met de rest; achterkant vd SW is wat iellig inderdaad. Zag laatst een uitvoering met een zwarte rouwrand ipv chrome... tja; dan is chrome toch mooier ;)

@vd Valk: kan me niet heugen dat ik er eens heb overnacht. Wel gegeten en dat is verder prima voor elkaar. Laatst in een NH-hotel geslapen: fijn hotel! En het ontbijtbuffet heb ik nog niet eerder zo uitgebreid gezien... niet normaal eigenlijk.

@ Station: echt ideaal inderdaad! Maar goed, je moet maar net een geschikte vinden... gelukkig is ons hondje niet zo groot ;)

@ Joost: hoe waren de croissantjes? :p

@ Jimmy: nog gefeliciteerd! Wel sneu dat ze ziek was... maar hopelijk heeft ze straks veel plezier met haar Trampoline, maar dat zal vast goedkomen ;)

Corsa-20SEH zei:
Ik vind die nieuwe Insignia er zo op de foto's erg dik uitzien!

"Dik" vind ik juist niet.
Ik vind hem zo op foto ielig overkomen en moet spontaan aan een Hyundai i40 estate denken...

Mogguh

Lekker weekendje gehad, vrijdag feest, zaterdag feest en zondag nog wat leuke dingen gedaan.
Zaterdag de GTS tegen beter weten in toch even gewassen, wat was die smerig zeg. :eek:
Wel grappig, nadat ik de koplampen heb gepolijst heb ik er zo'n UV-protector op gesmeerd. Grappig om te zien hoe na het wassen de druppels er netjes af lopen (y)

@ Insignia: De voorkant vind ik wat vreemd overkomen, vanuit de zijkant/achterkant is het een prachtige wagen om te zien. Zakelijk stoer maar toch ook verantwoord. Ik zie er inderdaad ook veel Passat en Mazda 6 in, maar dat is geen straf. En de chromelijn past hier beter als op de astra.
Ben benieuwd naar de eerste ervaringen.

Ik vind de Insignia echt fantastisch! Waar ik bij de astra K SW niet echt overtuigd ben van de chromen strip vind ik het bij de insignia erg fraai (y)

Er staat gewoon een hele mooie wagen, zakelijk prima voorkomen maaar ook stoer. Wel zijn dit natuurlijk allemaal de dikste uitvoeringen, ben benieuwd hoe de lease uitvoeringen er uit gaan zien

Een erg dure Opel Manta te koop:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1121788541-nieuwe-opel-manta-gsi-2-0-bj-1989-dit-betreft-dus-een-nieuwe.html?c=be2da871b0d84f75c3056cc6db858f31&previousPage=lr&pos=3

eypoick0s89p8.jpg

... maar wel nieuw uit doos.

Raar dat hij buiten staat, zo'n wagen verdient een plekje in een showroom of museum, binnen in een gecontroleerde omgeving.
De Manta is een icoon voor een bepaalde generatie, of je er nu van houdt of niet, de Manta B hoort gewoon bij de jaren 80!

Mogguh!!

Inderdaad best aan de prijs, dan mag het wel een iconische auto zijn maar voor dat geld zou ik wel andere bestemmingen weten.
En de Manta B vind ik toch altijd nog minder mooi als de A, maargoed....persoonlijke smaak:D

Net nog even bij de Astra gekeken, die staat onder zijn dekentje netjes bij 15 graden. Dus die heeft niks te klagen en blijft daar nog wel drie weken staan totdat de eerste acties beginnen. En wellicht nog een klein lichtpuntje in mijn strijd met de gemeente om een boom van hun weg te krijgen bij mijn huis....de buurman heeft precies dezelfde situatie en bij hem zijn de boomwortels door de rioolaansluiting geworteld. Dus de gemeente heeft de keuze om het riool om te leggen of om de boom te kappen. Omleggen is een optie, echter blijft het hoofdriool nabij de wortels van de boom lopen, dus zouden de problemen in de toekomst alleen maar kunnen toenemen.
Uiteraard hou ik een vinger aan de pols, dit is een mooie reden om beide bomen te kappen. :)

Nou Ruud, een boom laten kappen gebeurt niet snel hoor. Ik denk dat ze het riool gaan omleggen. En als de boom bij jouw buurman weg moet, wil dat zeker niet zeggen dat jij ook toestemming krijgt voor kap. Ik heb bij m'n vorige huis ook veel gezeik gehad over een boom waar we veel overlast van hadden.

Enne, wat gaat het kosten als je die boom illegaal kapt?
Alle schade aan riolering/woning is ook niet goedkoop, plus de ellende die je er van hebt. Dan misschien de boom maar preventief illegaal kappen en wachten totdat de gemeente het opmerkt.

Voor het wel/niet mogen kappen ben je aangewezen op het bestemmingsplan en de willekeur van een ambtenaar, met een beetje pech komen ze de situatie ter plekke niet eens beoordelen als je een aanvraag doet. Weg is weg, dan maar een paar centen voor een boete aftikken en wellicht een nieuw klein boompje planten.

Voor het wel/niet mogen kappen ben je aangewezen op het bestemmingsplan en de willekeur van een ambtenaar, met een beetje pech komen ze de situatie ter plekke niet eens beoordelen als je een aanvraag doet. Weg is weg, dan maar een paar centen voor een boete aftikken en wellicht een nieuw klein boompje planten.

Dat gaat wel op als het om een boom gaat op eigen grond, bij veel gemeente is dan ook slechts een meldingsplicht.

Illegaal een boom van de gemeente neerhalen kan echt voor fors gezeur komen te staan. Is een economisch delict. Heb wel eens gehoord van boetes van enkele duizenden euro's en het opleggen van het planten van een nieuwe boom van gelijke grootte (= ook erg kostbaar)

Als je pech hebt heb je ook nog buren die aangifte doen, het kan zelfs zo zijn dat dit bij de rechter terecht komt als je pech hebt. Is vast wel wat juridische correspondentie over te vinden. Ik zou dat echt niet doe :)

Neej, illegale kap is geen optie. Wil dat gezeur helemaal niet hebben.

Ik denk dat de boom nog wel gaat wijken. Het hoofdriool loopt nagenoeg onder de boom door, dus de kans dat het hoofdriool aangetast gaat worden is relatief groot. Daar heeft de gemeente geen zin in, gezien als ze het hoofdriool zouden willen omleggen ze de (geasfalteerde) straat er dan uit moeten breken. De situatie kan enkel maar gunstige invloeden hebben op mijn discussie met de gemeente.

Hoop voor je dat door de ambtelijke molen het wel vlot gaat, :rolleyes: maar als er geen directe prioriteit is ben ik er bang voor, en kan het lang duren soms.

Ik ben ook al 2,5 jaar bezig met dat stukje grond achter mijn huis. Over een paar maand staat er weer een vergadering gepland waarin ze het waarschijnlijk over mijn stuk gaan hebben. maar het kan zomaar zijn dat het nog een jaar of 2 duurt. o_O Echt onvoorstelbaar, als wij zo 'snel' zouden zijn bij mijn werkgever hadden we de tent allang kunnen sluiten.

In deze situatie is het een kwestie van wachten Ruud. De gemeente gaat zelf ontdekken dat de boom de oorzaak is van de schade aan het riool.
Die discussie ga je iig niet zomaar winnen zonder dat er schade is...

Waarschijnlijk nog een beetje te vroeg om de "Rijdende Rechter" in te schakelen hé...? :p

@Jimmy; nog van harte gefeliciteerd met L.! :D

@best wel dure Manta-Manta; voor dat bedrag zou je minstend een speciale i240 oid moeten kunnen krijgen :p Niet zo'n burger-GSI versie ;)
opel_manta_b_i240_01.jpg

Hotdog zei:
Als je echt met vertrouwen dingen wil gaan doen aan je auto, koop een werkplaatshandboek of een vraagbaak. LineaBlu heeft me er ooit een van de Astra G/Zafira A gegeven. Die heb ik nog liggen. @LB: mag ik 'm te koop aanbieden aan Netoj?

Uuuhm, die heb je gewoon nog in bruikleen hoor... :p

AsconaGT zei:
Dan snap ik het namelijk wel, de kale autoprijzen (ex bpm en ex btw) zijn in Nederland namelijk lager dan in het buitenland aangezien ze anders incl bpm/btw helemaal niet meer verkocht worden. Voor een buitenlander is het hier dan lekker shoppen natuurlijk

exact, de kale prijs van een auto is in NL lager dan Duitsland. Voor duitsers is het heel aantrekkelijk om in NL een auto te kopen. In mijn Opel tijd werden er ook heel veel auto's aan duitsers verkocht.

2e hands is het ook aantrekkelijk, beetje afhankelijk wat de marktwaarde in nederland is en hoeveel BPM er nog op een auto zit. De Astra van Jos is ook aan een duitser verkocht.

Daar ging het meer om de uitvoering (zowel man als vrouw hadden dan een Linea Blu) dan wat er overgebleven was aan te claimen rest-BPM ;)
Die waren toen in Duitsland niet te vinden...

En volgens mij... Heb ik toen zelf de rest-BPM nog gecasht bij het inleveren van de kentekenpapieren bij het RDW :p
Paar honderd euro toen...

Hier is het landschap wederop wit gekeurd. zat toch een laagje van enkele centimeters op de auto.

Gelukkig viel het op de weg reuze mee :D

Mogguh,

Sneeuw, nee dat hebben we hier niet. Zou welleuk zijn voor Lize. :)

Zo een Manta b doet mij nou helemaal niets.

@ Boomwortels, bij mijn ouders in de straat hebben ze over een periode van 30 jaar 3 keer delen van riolering vervangen/ weg open gegooid omdat de boom wortels erdoor heen groeiden, en nu na 30 jaar gaan ze de helft van de bomen weghalen en er nieuwe, andere kleintjes voor terugplaatsen.
Dus het kan erg lang duren, maar het kan ook meevallen natuurlijk maar mijn ervaring met de gemeente is niet zo vlotjes :)

@ boom, na Joost zijn opmerking neem ik die van mij terug. Dan wordt het een te duur grapje om brutaal te zijn :)

Hier ook sneeuw. Met mijn slaperige hoofd trok ik de deur van de auto open lande er natuurlijk een bak sneeuw over de voorstoel *zucht*
Vervolgens was iedereen bang op de weg en reden we dus 60/70 over een 100 weg o_O

mogguh!
Hier een klein beetje rommel op de ruit, maar dat mag geen naam hebben. Ik ben wel toe aan de lente hoor, dit koude kwakkel-weer vind ik maar niks.

In deze situatie is het een kwestie van wachten Ruud. De gemeente gaat zelf ontdekken dat de boom de oorzaak is van de schade aan het riool. Die discussie ga je iig niet zomaar winnen zonder dat er schade is...
Klopt Fer, mijn voordeel is dat de schade er bij de buurman al is.....dus hij is nu met de gemeente bezig voor een snelle oplossing, gezien zijn rioolafvoer telkens verstopt is. Gemeente is zelf wezen kijken en heeft zelf geconstateerd dat hun boom de schade heeft aangericht.
De mensen van de gemeente gaven ook aan dat het een kwestie van tijd is voordat bij mij hetzelfde gebeurt, dus zie het positief in.
Voor mij zaak om nu op de hoogte te blijven van de ontwikkeling bij de buurman, als die boom gaat dat ik dan ook ga regelen dat ze die bij mij voor het huis ook kappen.

@ Jimmy: Over 30 jaar ben ik al verhuist :)

@ Sneeuw: Vanochtend 4-5cm sneeuw op de auto. Onderweg veel sneeuw op de wegen, schijnbaar was het te weinig om te schuiven.
Maar wat een bang volk rijdt er rond, 30 km/h over redelijk begaanbare wegen. Zucht :(
Ik heb dit jaar in ieder geval niet voor niks gewisseld naar winterbanden. :)

Op de snelweg reed het hier verrassend goed door :D

Ik rij nu dit jaar voor het eerst zonder winterbanden, en ondanks we laatst 2 weken lang een wit landschap hadden en vanmorgen weer een laagje sneeuw heb ik ze nog geen moment gemist. het is hier in de wijk/straat even extra voorzichtig rijden met sneeuw 's ochtends vroeg. maar alle andere wegen waar ik rij is het gewoon fatsoenlijk gestrooid en zijn winterbanden absoluut geen must en is het niet glad.

ik twijfel dan ook zeer of ik winterbanden zal aanschaffen voor de laguna voor volgens jaar. Wintersport gaan we toch niet.

Ik ben er ook nog niet uit of ik zelf privé wel winterbanden aan zou schaffen. Ik merk nu met de winterbanden dat ik absoluut meer grip heb bij de kou en in de sneeuw, dat is gewoon een feit, maar ik had het met zomerbanden ook wel gered tot nu toe.

De toegevoegde waarde merk je pas echt in noodsituaties zoals een noodstop of abrupt uitwijken, daarbij kunnen winterbanden net het verschil betekenen tussen wel/geen schade of erger. Dus tja, wat is dan wijsheid? :D

De toegevoegde waarde merk je pas echt in noodsituaties zoals een noodstop of abrupt uitwijken, daarbij kunnen winterbanden net het verschil betekenen tussen wel/geen schade of erger. Dus tja, wat is dan wijsheid?

Winterbanden hebben absoluut wat meer grip als het echt een sneeuwdek is. En dan in noodsituaties zul je pas echt verschil, merken. maar wat is wijsheid inderdaad, zeg het maar :)

Ik neig nu naar geen winterbanden meer, en die enkele keer dat het in nederland echt winters is gewoon goed anticiperen en opletten op die paar wegen waar niet gestrooid is.

Ik begrijp de mensen wel die geen winterbanden aanschaffen, zeker gezien het winterbeeld van de laatste jaren. Het is wel frustrerend voor de mensen die dit wel hebben, dat mensen op zomerbanden het verkeer wel degelijk ophouden bij winterse neerslag.

Het is dat het in duitsland verplicht is (Onder winterse omstandigheden), anders had ik me ook wel 2x bedacht. En de all-season banden hebben de laatste jaren sterk aan kwaliteit gewonnen, dus wordt steeds een beter alternatief. (Al vind ik de grip van zomerbanden bij droog wegdek wel merkbaar beter)

B-Real zei:
Hier ook sneeuw. Met mijn slaperige hoofd trok ik de deur van de auto open lande er natuurlijk een bak sneeuw over de voorstoel *zucht*
Vervolgens was iedereen bang op de weg en reden we dus 60/70 over een 100 weg o_O

:)

Hier ook sneeuw vanmorgen! Een klein reepje op de spoiler achter.. wat lekker zo'n carport. Helaas alleen te klein voor twee auto's, dus we maken er zo nu en dan maar een gezamenlijk momentje van om de corsa voor C. weer schoon te krijgen :)

En dan de winterbandendiscussie: ik snap het gevoel en de overwegingen wel. Voor mij is een belangrijke overweging dat ik nog wel eens in Duitsland kom, waar de regelgeving voorschrijft dat je voorbereid dient te zijn op het weer. Bovendien voelt 't wel prettig op een dag als deze, het is toch weer 100 km op- en neer. En tenslotte is het straks weer genieten als de zomerwielen er weer onder mogen :cool:

Wat betreft de insignia station: op die foto die peter plaatste, zo van bovenaf, deed 'ie me in de neus denken aan audi en voor de rest aan volvo. Niet de minsten, ik vind 't een prachtig mooie auto!

Sneeuw in Nederland? Wow, hier bij de Oostzee niets. Alleen koud... Bij mijn vrouw in Baden-Württemberg ook nog geen sneeuw. Maar daar hebben we ruim voldoende gehad... :)

Qua Insignia Tourer, ik heb er deze week eentje als huurauto. Vorige (huidige) model natuurlijk. Eerlijk gezegd valt het me behoorlijk tegen. Volgens Opel was de Insignia de beste auto die ze ooit hadden gebouwd.
Ik vind hem een stuk krapper dan de Vectra-C Caravan, in alle opzichten, tot de stoelen aan toe.

Waarom de nieuwe wat dunnetjes oogt, is omdat tegenwoordig veel "kombis" van achteren zo smal toelopen en de daklijn ook nog naar beneden afloopt. Lijkt me voor de laadruimte ook niet echt bevorderlijk. Deze Insignia heeft dus ook een veel kleinere kofferbak dan mijn ex-C.

Bediening en het rijden zelf, niet veel op aan te merken, zelfs de navi en de Tempomat zijn simpel te bedienen. De Tempomat in de 308 is niet mijn vriend geworden.

Nou, zoals op FB al vermeld, Siggie staat nu bij de occasiongroothandel te koop.
Ze hebben vandaag nieuwe foto's gepubliceerd, volgens mij heeft Siggie een professionele poetsbeurt gehad. Zo schoon heb ik 'm nooit gekregen:

https://m.seldenrijk.nl/nl/#home,page_occasions,tab_1;detail_occasions_opel-signum-2-2-16v-cosmo-clima-cruise-vol-leder-lmv.html

Mogguh!

Ik ben benieuwd wanneer ze die Signum kwijt raken. Tevens weet Fer dat de Signum een olieprobleem heeft, ik weet niet of dit bij de garage bekend is....ik zie er in ieder geval niks over terug in de advertentietekst. Ben benieuwd hoe ze er mee om gaan als een klant er straks achter komt.

Net nog ff gesproken met de vertegenwoordiger met de Insignia CT.
Daar was tijdens de 30.000km beurt opgevallen dat een krukaspakking/kering lekte. Dus dat wordt een dagje sleutelen aan zijn auto.
Niet al te best voor een nieuwe auto....

Die garage weet niets van olielekkage, neem aan dat dat niet vermeld is met inruil.

En ze gaan met zo'n auto van 2000 euro echt niet proefrijden en binnenstebuiten keren. Dit is een kwestie van eventueel APK er op, beetje poetsen en meeneemprijs zonder garantie en liefst zo snel mogelijk wegschuiven. Verbaast bij überhaupt dat deze niet in de handel doorgeschoven is.

Mocht er iemand reclameren over die olielekkage gaat de garage zich verschuilen onder de meeneemprijs, en dat de auto al over de 3 ton is en je kunt verwachten en dat het binnen de marges valt, etc etc. die gaan dat echt niet oplossen.

Daar was tijdens de 30.000km beurt opgevallen dat een krukaspakking/kering lekte. Dus dat wordt een dagje sleutelen aan zijn auto.
Niet al te best voor een nieuwe auto....

Niet best nee, maar beter dan dat het na de garantieperiode aan het licht komt bij een eventuele 2e eigenaar die het misschien van zn spaargeld heeft gekocht. Dat kunnen reparaties zijn van honderden euro's.

Mogguh!

Allereerst een vraagje: we hebben met de muziek een concert met als thema 'Top2000'. Na de pauze is het verkleedtijd... elk jaar weer een heel gezoek. Heeft 1 van jullie toevallig nog iets liggen? ;) Maatje XL

@ Winterbanden: mensen met winterbanden begrijp ik ook zeker! Maar ik rij al járen zonder, en pas een paar momenten gehad dat ik het echt gemist heb.

@ Inruil: Ik zie vaak dat verkopers niet toeschietelijk zijn met het geven van info over de te verkopen auto. Dan ben ik niet toeschietelijk met het geven van info over de mijne.

Bij elke auto kan je dingetjes verwachten. En er was niks zo uitzonderlijk voor uiterlijke staat en leeftijd dat Fer dat zou moeten melden. Idem bij handelaar richting koper.

Terug
Bovenaan