Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ohh das geen geld (y).

woensdag en donderdag word het heerlijk weer aldus de voorspellingen :D (voor de tijd van het jaar)

mattig_opel_kadett_extrem_1.jpg

mattig-opel-kadett-2.jpg

Nee inderdaad, prijs was prima, heb net gekeken op de mail maar was zelf maar 47,98.
Zou ideaal zijn maar ik moet gewoon werken.. Misschien vant weekend wel even doen.

Goedemogguh!

Wat was het weer lekker koud vanmorgen. Brr..maar wel prachtig weer! Sneeuw hebben we hier niet gehad.

Verder alles oke! Vrouw gaat goed, baby gaat goed!

Vannacht voor het eerst op ons nieuwe bed geslapen. Is gisteren afgeleverd. Allemachtig..wat goddelijk. Wat ligt zo'n boxspring toch fantastisch.

Kan me van de laatste autorai nog herinneren dat wij bij de 308sw in sportieve trim bleven hangen. Die vond ik niet verkeerd eigenlijk..

Die was inderdaad lekker! Maar zal niet zo gauw een 308 sw kopen..rijden me er veel te veel van rond..en ik vind het dashboard met het stuurtje niks.

Vanmorgen voor het eerst de Seat Ateca zien rijden, volgens mij wordt dat ook wel een toppertje in zijn klasse (y)
Alhoewel, Skoda heeft de Kodiaq en die zal het in verhouding ook wel goed doen.

B-Real zei:
Vanmorgen voor het eerst de Seat Ateca zien rijden, volgens mij wordt dat ook wel een toppertje in zijn klasse (y)
Alhoewel, Skoda heeft de Kodiaq en die zal het in verhouding ook wel goed doen.

De bladen zijn ook geweldig enthousiast over die auto. Ik kwam 'm vorige week ook eens tegen op de weg.. maar vind er eigenlijk niet zo bijzonder veel aan.

@Peter: van harte gefeliciteerd! Een mooie dag voor een feestje :)

Hier een dure week. Vorige week werd C. gelaserd en ik was gisteren aan de beurt o_O Beide in een 60 zone met snelheden ergens tussen de 70 en de 80. Ik hoop dat het niet zo heel veel pijn gaat doen.. Ineens wordt er door onze vrienden in het blauw weer aandacht geschonken aan het verkeer? Toch maar weer wat beter gaan opletten dus

De bladen zijn ook geweldig enthousiast over die auto. Ik kwam 'm vorige week ook eens tegen op de weg.. maar vind er eigenlijk niet zo bijzonder veel aan.

Heel bijzonder is het niet, maar welke is dat wel in die klasse? Volgens mij koop je echt een goede auto voor betaalbaar geld. Ik heb niet zo heel veel met dat soort auto's, maar snap wel dat mensen in dit segment voor een Ateca of Kodiaq kiezen.

Hier een dure week. Vorige week werd C. gelaserd en ik was gisteren aan de beurt nut smiley Beide in een 60 zone met snelheden ergens tussen de 70 en de 80. Ik hoop dat het niet zo heel veel pijn gaat doen.. Ineens wordt er door onze vrienden in het blauw weer aandacht geschonken aan het verkeer? Toch maar weer wat beter gaan opletten dus

Bij ons zijn ze ook aardig fanatiek in de stad en op buitenwegen. Het is een cliché, maar het lijkt erop dat ze het nieuwe jaar goed willen beginnen. Zelfs op plekken waar ze werkelijk al jaren niet meer hebben gestaan, staan ze nu weer met regelmaat.
Dat wordt dus maar een beetje gedeisd houden. Op de snelwegen bied Flitsmeister uitkomst, maar in de stad/buitenwegen natuurlijk niet. Terwijl je juist hier in de stad in 50 zones makkelijk 60/70 rijdt op een aantal plekken omdat het er uit ziet als een 80km weg.

@ Peter, das toch een aardige mijlpaal. Afgelopen september ik zit hier bijna 13,5 jaar :)
Jammer dat het aantal posts niet meer actueel is, ik sta nog maar op 3.128 o_O

Midje!!

Zojuist nog even in Frank zijn woonplaats geweest om bij de plaatselijke sportschoenenboer een stel nieuwe hardloopschoenen te halen. Wat loopt dat weer heerlijk zacht zeg. Kost even een paar centen, maar reken het naar prijs per maand dan kun je niet goedkoper sporten als op deze manier. En het is ook nog eens een manier van bewegen die me bevalt.

@ Overname Opel door PSA: Voor Opel zou het wellicht een interessante stap kunnen zijn. Hoewel ik het idee heb dat GM de laatste jaren met Opel weer meer vooruit wil, is het toch altijd een "zorgenkindje". Ik vraag me wel af of de merken Peugeot, Citroën en Opel elkaar straks niet te veel beconcureren, zoals **, Seat en Audi doen.

Kijk ik even naar wat PSA de laatste tijd heeft gebracht, dan zie ik weinig vernieuwing of vooruitstrevende techniek. Waar Opel met connectiviteit, lichttechniek en de nieuwste generatie motoren weer goed mee loopt in zijn klasse komt er vanuit PSA weinig vernieuwing. Dus zal voor PSA meer een mogelijkheid zijn om snel een technologische sprong te maken en dan vraag ik me af of dit niet ten koste gaat van Opel.

Zojuist nog even in Frank zijn woonplaats geweest om bij de plaatselijke sportschoenenboer een stel nieuwe hardloopschoenen te halen. Wat loopt dat weer heerlijk zacht zeg. Kost even een paar centen, maar reken het naar prijs per maand dan kun je niet goedkoper sporten als op deze manier. En het is ook nog eens een manier van bewegen die me bevalt.

de eigenaar van die winkel ken ik persoonlijk ook wel, vroeger kwam ik er zelfs vaak thuis (y) aardige vent met passie

@overnamen PSA / Opel, Gaat straks na mij iedereen hier een Fransoos rijden? (maar dan met opel logo) :)

Hardlopen heb ik nooit echt goed gekund, maar zouden dat erg graag willen leren. Is de makkelijkste manier van sporten naar mijn mening.
Goede schoenen en sportkleren en je kunt eigenlijk altijd een rondje lopen. Met een half uurtje tot een uurtje krijg je je beweging en het maakt dan weinig uit of het warm/koud/nat/droog/licht/donker is.
Dat vind ik een nadeel aan het MTB'en, dat kan ik eigenlijk alleen maar in het weekend doen en wanneer het licht is. Als het dan ook nog eens goor weer is dan ben ik ook weer veel te lang bezig om het hele zaakje weer schoon te krijgen, kortom MTB'en doe ik te weinig.

Misschien toch het hardlopen maar eens oppakken met Evi :)

@ Overname Opel door PSA,
Is voor mij geheel nieuw, hing dat al langer in de lucht?
Ik vind de merken eigenlijk niet goed bij elkaar passen, alhoewel ze wel in ongeveer hetzelfde segment zitten.
Toch denk ik dat het wel eens kan gaan werken omdat PSA en Opel elkaar goed kunnen ondersteunen en samen wat groter zijn om bijv. beter weerstand tegen VAG te bieden.

Midje!

Volgende week grote onderhoudsbeurt + velgwissel voor de punto ;)

@ Rob: Mooi nieuws (y)

@ BRG: van harte met je jubileum!

Beide in een 60 zone met snelheden ergens tussen de 70 en de 80. Ik hoop dat het niet zo heel veel pijn gaat doen..
Als ze je laseren, zetten ze je toch aan de kant?
Speciale snelheidszones kunnen duur zijn...

@frank, ik dacht dat jullie een ooglaserbehandeling kregen. :)

@hardlopen, ik poog soms ook wat te joggen, zelfde reden wat Richard aangeeft, het mtb'en zou ik genoeg tijd voor moeten hebben, maar wanneer het overdag is heb ik wel andere zaken aan m'n hoofd. En dan is een 45 minuten lopen veel effectiever.

Zondag nog een licht rondje van 2 uur gemountainbiked, merkte toch dat ik vermoeider was dan 45minuten hardlopen. Had ik niet verwacht eigenlijk, vind/vond hardlopen fysiek veel zwaarder..

AsconaGT zei:
ik vind die C kadett ook leuk! De kadett B heb ik niet zoveel mee.

DEZE vind ik ook leuk!

En ik vind juist de A en B Kadett leuker, zal met leeftijd te maken hebben. En dat mijn vader beide heeft gehad.

Maar... lederen bekleding in een B-Kadett? Laat me niet lachen! Destijds schreef de Autovisie (AW bestond nog niet) dat de bekleding eruit zag als goedkoop plastic en dat dit na vijf jaar nog steeds zo was. Klopt. Datzelfde plastic had mijn vader's latere C-Rekord 1700 ook. ;)

British Racing Green zei:
Mogguh!!!
Vandaag 15 jaar actief op het AW-forum.

Wow, 2 maart 2003 is mijn registratiedatum. Over een dik jaar dus ook 15 jaar hier. Had altijd het idee dat jij hier al jaaaaaren was, scheelt dus maar een jaar. :p

Herr Dr. von Zen zei:
British Racing Green zei:
Mogguh!!!
Vandaag 15 jaar actief op het AW-forum.

Wow, 2 maart 2003 is mijn registratiedatum. Over een dik jaar dus ook 15 jaar hier. Had altijd het idee dat jij hier al jaaaaaren was, scheelt dus maar een jaar. :p

Een jaartje later, in mei 2004 kwam ik hier pas, volgende jubileum duurt nog even. Afgelopen september was ik wel 12,5 jaar geregistreerd :p

Hotdog zei:
@frank, ik dacht dat jullie een ooglaserbehandeling kregen. :)

Hehe. Dat was duurder geweest waarschijnlijk.. maar dan hadden we er wel iets aan gehad.

Sanoma zei:
Beide in een 60 zone met snelheden ergens tussen de 70 en de 80. Ik hoop dat het niet zo heel veel pijn gaat doen..
Als ze je laseren, zetten ze je toch aan de kant?
Speciale snelheidszones kunnen duur zijn...

Je hoeft niet aan de kant gezet te worden voor de bekeuring, dat zal wel een pedagogisch doel hebben.

@Overname: Peugeot en m.n. het tegenwoordige Citroën vind ik sympathieke merken, dus wat dat betreft een grappige combinatie. Maar een hele logische merkenportefeuille ontstaat er dan niet. Peugeot en Citroën zijn juist ieder hun eigen weg aan het vinden, met DS als een soort 'premium(-light)' merk dat erboven zweeft en in Europa/NL weer wat minder populair lijkt te zijn geworden. Opel is een soort Duitse tegenhanger van Peugeot: stevig in het middensegment, gewoon is gek genoeg en op zoek naar innovatie om toch iets unieks te bieden. GM heeft niet voor niets chevrolet weer praktisch van de europese markt teruggetrokken, de iets goedkopere modellen sloegen onvoldoende aan.

@Hardlopen: heerlijk! Alleen met die kou vind ik het wel lastig om motivatie te vinden. Vandaag of morgen maar eens een poging wagen, het lijkt wel een stuk lekkerder te worden qua temperatuur.

@Registratiedatum: ik heb me op de dag af precies 15 jaar en één maand geleden aangemeld. Dat is een stuk langer geleden dan ik dacht. Lange tijd overigens nauwelijks actief op het forum.

November 2003, dus iets meer dan 13 jaar. Ik weet het nog goed, was net afgekickt van het roken (na 11 jaar paffen) en zocht een andere verslaving.
In het begin durfde ik nog niet zo goed in discussie te gaan, mijn schrijfkwaliteiten waren nog niet zo denderend en me zo verwoorden zodat iemand anders het ook zou snappen leek nog ver weg.
Het forum heeft me daarin wel veel verder gebracht. (y)

Midje!

Ik ben erbij sinds 25-02-2005! Dus bijna mijn 12 jarig jubileum: een broekie vergelijken met de rest dus!

Je hoeft niet aan de kant gezet te worden voor de bekeuring, dat zal wel een pedagogisch doel hebben.
Ah, das dan weer jammer...want dan weet je ook gelijk wat de schade is.

Ben ik dan hier het langste lid? Ik ben volgende maand 16 jaar geregistreerd. Hecht er weinig waarde aan. Ik ben nu ook steeds meer aan het afbouwen. Kom hier alleen heel af en toe even en in de andere topics al helemaal niet meer.

Grrr...zojuist de corsa weer niet aan de praat gekregen..slaat niet aan...we wachten nu op de garage. Begin er al wat klaar mee te zijn en zit al naar een leuke c1 of aygo te kijken. Maar andere auto is nu eigenlijk even geen optie. Spaargeld is al flink geslonken na bruiloft, bed en babyinventaris..zal je altijd zien.

Maar goed..eerst maar even kijken misschien valt het mee.

Hotdog zei:
November 2003, dus iets meer dan 13 jaar. Ik weet het nog goed, was net afgekickt van het roken (na 11 jaar paffen) en zocht een andere verslaving.
In het begin durfde ik nog niet zo goed in discussie te gaan, mijn schrijfkwaliteiten waren nog niet zo denderend en me zo verwoorden zodat iemand anders het ook zou snappen leek nog ver weg.
Het forum heeft me daarin wel veel verder gebracht. (y)

Herkenbaar, niet het stoppen met roken, dat deed ik al niet.
Wel het eerst niet durven schrijven. Mijn eerste reactie was in het knutseltopic dat er van een ** **** niets te maken viel. Goed toch?
Wist niet dat knutselen photoshoppen betekende... Iets waar "hahahaa" me fijntjes op wees. :LOL:

Goodmorning!

Vanmorgen even bij de garage geweest. De auto gaf aan dat ik de olie "spoedig" moest laten vervangen, dus netjes gebeld met de dealer. Die vond het gek dat deze melding al bij 23.000km kwam terwijl de norm 30.000km is.
Dit kan iets afwijken door veel gebruik van het start/stop systeem, veel kilometers en/of veel rij uren. Dat staat allemaal een beetje haaks op mijn situatie, start/stop gebruik ik nooit, veel kilometers klopt wel, maar rij uren zijn relatief laag omdat ik altijd op de snelweg zit.
De melding komt waarschijnlijk voort uit de update van de Intelilux verlichting die ik gehad heb kwamen ze later achter.
Ik moest toch maar even langskomen, gingen ze de vloeistoffen even pijlen en de melding weghalen. Dat dus vanmorgen gedaan en over een paar weekjes dan maar voor een beurt.

Hecht er weinig waarde aan. Ik ben nu ook steeds meer aan het afbouwen. Kom hier alleen heel af en toe even en in de andere topics al helemaal niet meer.

Hier hetzelfde, ik lees hier alles en reageer af en toe. De rest van het forum kom ik vrijwel nooit. Het boeit mij niet meer en als je eens ergens reageert komen er vrijwel alleen maar zure reacties van beterweters, laat die het dan idd allemaal maar beter weten :)

Ohh soms zijn bepaalde topics best leuk vind ik (y) roest anno nu, autosloperij foto's of kaal topic en zo (y)

Vooral als ik in Korea zit en 's avonds tijd over heb is het wel leuk en zie ik het meer als het interactief tijdschrift. Maar veel topics vermijd ik ook door bepaalde figuren die overal hun duidelijke stempel op moeten drukken

Toch... mijn recente topics! Beslist niet serieus bedoeld, maar wordt wel lekker serieus in gereageerd.
Voorbeeld: geen rijbewijs voor pastafari (geen tikfout). ;)

Het mooie is, headquarters van het geloof is gevestigd op een steenworp vanaf mijn huis :D
Ik heb een tijd terug hun hele website gelezen en ze pakken het naar mijn mening goed aan. Natuurlijk zit er een stukje spot in, maar ondertussen zit er ook een hele serieuze ondertoon in.
Ik vind het wel een interessante ontwikkeling en hoop eigenlijk dat alle geloofsovertuigingen eens iets minder serieus worden genomen door de aanhangers en de wereld. Wat niet wil zeggen dat ik tegen geloof ben, ik vind het fascinerend hoe mensen zoveel steunen kunnen halen uit een geloof.

Overigens heb ik expres niet in dat topic gereageerd, het leek mij op voorhand een onderwerp wat uit de hand ging lopen (dat gebeurt namelijk vaker als het onderwerp "geloof" is) en vond het daarom ook niet echt passend op AW (ondanks dat het over een rijbewijs ging).

Zo zou ik 'm samenstellen

1.5 Turbo 165 PK Innovation met OPC-line pakket en 18 "

Insignia5_zpskj0nu3mj.png

Of:
2.0 Turbo 260 PK Innovation met OPC-line pakket en 20 " ( voor € 66.000 )

Insignia6_zpslehuhyek.png

Van de configurator plaatjes wordt ik nog niet heel vrolijk, dat zit hem echt in de plaatjes en niet in de auto.

Met 1.5 Turbo 165 PK in Business executive uitvoering met extra's voor ca € 41.000,-

Ben te lui om het op te zoeken, maar daar zit al het nodig op/aan gok ik? Dan lijkt mij 41k een nette prijs (y)

Heb de specs van de Insignia even bekeken. De 1.5t komt er dus als 140 pk en 165 pk. Vreemde is alleeen dat de 165pk variant nauwelijks beter presteert. Koppel is zelfs hetzelfde en hij is nauwelijks sneller. Daarnaast is de prijs ook maar 500 hoger. Vreemde keuze.
Hoop wel dat er nog een motor tussen de 1.5 en de 2.0 komt.

rjthefrisian zei:
Heb de specs van de Insignia even bekeken. De 1.5t komt er dus als 140 pk en 165 pk. Vreemde is alleeen dat de 165pk variant nauwelijks beter presteert. Koppel is zelfs hetzelfde en hij is nauwelijks sneller. Daarnaast is de prijs ook maar 500 hoger. Vreemde keuze.
Hoop wel dat er nog een motor tussen de 1.5 en de 2.0 komt.

Zitten wel meer rare dingen tussen. Amper verschil tussen wel of niet ecotec bijvoorbeeld, en de 140 pk versies lijken even zwaar, bij de 165 pk versies zit er opeens wel gewichtverschil tussen.
Bij de 165 pk versie is het maximum koppel iets langer beschikbaar vergeleken met de 140 pk versie, maar zoals je zegt de 165 pk versie is slechts 500 Euro duurder. Zou idd hopen op nog een 1.6 met pak hem beet 200 pk erbij, en dan later natuurlijk nog een OPC met een kleine 400 pk ofzo ;)
De Innovation uitvoering is wel gelijk lekker dik ( standaard Intellilux bijvoorbeeld ).
Dus doe mij maar een 165 pk Innovation met nog wat opties ( kom je op 44-45 k uit ).

Mogguh!

@ Forum: Ik ben hier ook veel minder te vinden. Grootste reden is dat het gewoon rustiger wordt hier, anderzijds is in ieder geval met mijn Ipad het forum nauwelijks benaderbaar. Moet telkens weer opnieuw inloggen als ik een reactie wil plaatsen, en zelfs nadat ik ben ingelogd heb ik nog vaak het probleem dat ik niet kan reageren. Weet niet of het aan mijn I-pad ligt, irritant is het wel.

Dus dan moet ik achter de laptop kruipen, maar die is erg traag....dus dan sla ik meestal wel over.

@ Insignia: Een motor tussen de 165pk en 260pk lijkt wel logisch. Anderzijds, denk dat er niet veel vraag zal zijn naar een 200pk Insignia. De mensen die meer als 165pk vermogen willen, die nemen de 2.0T wel.
Snap alleen niet dat Opel van die lelijke plaatjes op de configurator heeft, dit verkoopt toch niet deze afbeeldingen!

En wat ik allemaal zo lees dan belooft de overname door PSA weinig goeds voor Opel. De franse overheid heeft altijd nog een zware vinger in de pap bij dit merk en die zullen echt niet toelaten dat een duits merk beter presteert als een frans merk. Ik zie dus ook dat USP's van Opel straks in de Peugeots belanden en dat Opel op sterven na dood wordt gemaakt.

@ Motoren: Ik snap t ff niet, wordt er voor de Astra een hernieuwde 1.4T gelanceerd.......komt er nu een nieuwe 1.5T.
Wordt er voor de Astra een 160pk sterke 1.6 BIturbo ontwikkeld.....krijgt de Insignia een 2.0 CDTI met 170pk.

@ Motoren: Ik snap t ff niet, wordt er voor de Astra een hernieuwde 1.4T gelanceerd.......komt er nu een nieuwe 1.5T.
Wordt er voor de Astra een 160pk sterke 1.6 BIturbo ontwikkeld.....krijgt de Insignia een 2.0 CDTI met 170pk.

klopt, die motoren vielen mij ook al op en is op zn minst merkwaardig. Ben benieuwd wat de reden daarachter zal zijn.

overigens denk ik dat in NL (west europa) de meesten voldoende hebben aan het huidige aanbod. je ziet het ook bij concurrenten dat de wat potentere benzine of diesel motoren maar mondjesmaat aftrek vinden. Ik denk dat van de huidige passat de 1.8 TSI en 2.0 TFSI vrijwel niet worden verkocht hier. Het zijn allemaal de minder bedeelde dieselmotoren of de 1.4 TSI.

maar de prijzen van de insignia zijn beslist goed te noemen en er word hoofdzakelijk positief gereageerd. Als het dan ook nog eens goed rijd en aan voelt dan kan een succes bijna niet uitblijven. Ik vind vooral de tourer heel erg fraai en vind het chromen randje er erg mooi op staan. Ik zou mede daarom wel altijd een donkere carrosseriekleur nemen.

Gisteren een 2e hands babykamer opgehaald. Zag er nog zo goed als nieuw uit.

Veel kamers zijn, of erg gedateerd of hoogglans wit. Dat laatste vind ik echt vreselijk op een babykamer (of keuken, etc.). Maar het aanbod is groot en uiteindelijk eentje gevonden in Hengelo. Hele aardige mensen, die hebben dit gekocht 3 jaar geleden voor 1200 euro. Nu een zesde van de prijs overgenomen :)

Geen aanhanger gehuurd omdat ik dan ook weer moet leuren voor een auto met trekhaak sinds mijn ouders er geeneen meer hebben. Dus geprobeerd het in de Laguna te vervoeren. En dat is verrassend goed. Bedje, commode, kledingkast, aflegplankjes en wat klein spul, het kon allemaal nét.

IMG_20170218_121243_zpsd2qyvj5m.jpg

Grappig Joost. Hier ging het net zo al hebben wij het wel over twee sw's verdeeld. Anders ging het wel erg beschadigen.
Ook wij hebben een tweedehands set gekocht die als nieuw is. Echt zonde als je het nieuw koopt. Het was wel even geduld hebben totdat er een echte mooie witte set kwam, maar die kwam uiteindelijk!

Wij hebben afgelopen vrijdag de laatste inkopen gedaan. Die dag is er nieuwe Babydump in Leeuwarden geopend en hadden ze perfecte openingsaanbiedingen. De babyfoon met camera die we al tijd op het oog hadden met mooie korting en heel veel ander spul wat we nog nodig hadden en flink goedkoper was. Maar al met al kun je je geld wel kwijt.

We hebben nu eigenlijk alles wel, de babykamer is klaar en zijn gisteren de laatste drie maand in gegaan. En alles gaat goed! De vrouw begint al flink bol te worden.

Alles gaat hier echter wel kapot. De Corsa zijn we nog steeds kwijt (ECU is opgestuurd), mijn dolby surround set heeft het deels begeven en gisteren centrifugeerde de wasmachine opeens ook niet meer. De euro's rollen eruit..

Ik heb vrijwel overal laagje doeken tussen gestopt en er is niets beschadigd volgens mij. En we hadden ook geluk met het weer (y)

Verder is B van de lijstjes en zo, hier nog niet alles binnen. We wachten rustig op aanbiedingen zoals babyfoon en 2e hands dingetjes zoals een box en zo. Maar wij hebben nog 5 maand te gaan :D Maar het streven is eind april vrijwel alles klaar en binnen te hebben :)

Maar het geld vliegt er hier ook uit, gelukkig niet omdat er dingen stuk gaan en dat wil ik graag zo houden.

Mooie deal dus Joost! Ik weet nog wel dat de 1e opzet erg duur is met al die doeken, babycapes, smeersels, babyfoon, flesjes etc.. En die luiers, die luiers.. Ik ben blij dat Lize overdag zindelijk is.. :) dat scheelt een hoop!

Hier een lekker weekendje gehad, gisteren met Lize weesten shoppen, nieuwe jas, en broeken en shirtjes.. :) die kan er weer tegenaan. Daarna heb ik haar naar mijn zusje gebracht want ze wilde gaan logeren. Ze is rond 15.00 vandaag teruggebracht na een uitstapje aan de binnenspeeltuin. Kim en ik hebben eens heerlijk niets gedaan, op ons gemak eigen huis en tuin gekeken onder het genot vsan een broodje, daarna ben ik de auto gaan wassen en 's middags zijn we lekker gaan lunchen.. :)

Ik moet zeggen dat het mij allemaal nog wel mee valt allemaal qua uitgaven.

Maar die mensen in mijn omgeving die het hardst schreeuwen dat het allemaal zo super duur is zijn ook die gene die alles per se nieuw willen hebben en liefst van de duurdere bekende merken en zo. Nu moet ik wel zeggen dat wij veel dingen 2e hands hebben gekocht en zo'n dure kinderstoel van een bekend merk krijgen wij van mijn schoonvader. Je kunt het zo duur maken als je zelf wil. Wij gaan dat niet redden maar mijn zusje was bijvoorbeeld voor onder de 1000 euro klaar met alles wat je nodig hebt incl wandelwagen, babykamer, maxicosie en alle andere kleinere rambam wat er bij komt :)

ik moet ook een keer de auto wassen, maar komt er niet van. Denk dat het de wasstraat word na deze week. Het schijnt dat deze week herfst gaat lijken :rolleyes:

Ik ga de opsommng niet maken, dan begin ik spontaan te huilen denk ik... (had ik toch die 130i kunnen kopen) Maar wij hebben (mede dankzij mijn wederhelft) ongeveer alles nieuw gekocht in het begin, waaronder dus inderdaad ook dekens van Koeka á 90,- per stuk.. nieuwe kinderwagen van een exclusief design, nieuwe kamer, nieuwe box, Stokke kinderstoel etc. (ja zo gek als een deur) maarja, na een lange periode van niet zwanger raken was het geluk destijds zo groot dat K. ook alles wilde kopen wat ze wilde hebben.. Achja, zolang het kan.... Maar nu kopen we speelgoed etc. allemaal op MP, want na 3x is mevrouw het alweer beu. Op de puzzels, spelletjes en knutselspullen na.. Die zijn favoriet.

Ja de BMW gewassen want dat was voro het laatst vorig jaar gebeurd.

Bevalt de Laguna zoals je verwacht zou hebben?

Bevalt de Laguna zoals je verwacht zou hebben?

Hij bevalt echt heel erg goed! Wat een wagen :D Eigenlijk nog leuker dan dat ik aanvankelijk dacht.

Hij is echt on-frans als het gaat om comfort en sturen. Vrij stug en super direct doordat de achterwielen ook actief mee of tegen sturen. Ondanks het natuurlijk een grote auto is ontpopt hij zich als een gooi en smijt wagen. Rotondes zijn een waar feest. o_O Een vriend van mij die redelijk Ford fan is was zelfs behoorlijk onder de indruk over de rij kwaliteiten.

Motortje doet het ook super, dit is mijn eerste turbomotor, man wat sleurt dat ding er op los, echt belachelijk soms. ook is hij relatief zuinig (1 op 11), stil, super stoelen. Alles voelt stevig. En kleurtje vind ik ook geweldig. Keyless entry was in begin wennen maar nu heel erg fijn. En ben ook erg blij met mijn geliefde panoramadak, lekker licht van binnen en kan nog open ook straks met het voorjaarszonnetje :cool:

Zoals elke auto zijn er wel wat dingetjes, maar voor mij hoofdzakelijk details, zoals;
- waarom zijn de knopjes op het stuur niet verlicht. Niet dat het nodig is, maar mijn astra cabrio had dit al
- navigatie zijn geen updates meer van (vanaf 2013). Gebruik het toch niet vaak, maar wel opmerkelijk
- knoppen van de stoelverwarming zijn onlogisch geplaatst naast de stoel
- en het zal een keuze van Renault zijn geweest maar de auto is gewoon heel stil van binnen, ongemerkt ga je naar hoogst illegale snelheden wat op de snelweg lekker is. maar iets meer beleving qua geluid zou ik persoonlijk wel leuk vinden

Ach..die spulletjes kopen ís ook leuk. En ik begrijp K. ook heel goed. Hier hadden we ook dat gevoel nadat we eindelijk konden genieten. Maar hebben op tijd op de rem getrapt. Alles bij elkaar wil het wel op hoor.

Mooi dat ie goed bevalt Joost! Dat vermogen zal heerlijk zijn!

Hier gisteren de auto ook gewassen en dat was nodig! Voor het laatst eind vorig jaar gebeurd en inmiddels zeker 5.000km en heel veel pekel verder. Ik kan inmiddels weer wat zien in m'n spiegels, door de achterruit en de camera :D
Deze week lijkt het veel te regenen, dan spoelt de pekel lekker weg en kan ik zsm een rondje op de motor doen :)

Gisteren ook nog even bij de dealer geweest. Ik dacht dat ze het kapje over de OBD stekker waren vergeten, maar die zit er überhaupt niet op kwam ik samen met de verkoper achter. Valt niet op in principe, maar ik zag het wel bij het schoonmaken. Ik ben te kritisch denk ik...
Nog even gesproken met de verkoper van een andere vestiging, kreeg de complimenten voor mijn auto/uitvoering :)

In dat gesprek kwam ik erachter dat adaptieve cruise control alleen beschikbaar is als je ook de automaat neemt, das dan weer jammer. De verkoper vond wel, uit ervaring, dat het systeem beter werkte dan bij Toyota en **. Zou het graag eens zelf uitproberen.

@ grote uitgaven, geen kinderkamer hier maar gisteren wel naar het reisbureau geweest voor de zomerplannen. Kun je ook een leuke kinderkamer voor inrichten denk ik, maar heb er wel superveel zin in :)

Deze week lijkt het veel te regenen, dan spoelt de pekel lekker weg en kan ik zsm een rondje op de motor doen smiling smiley

ik hoorde ze zaterdag al veel rijden, maar ik zou ook nog even wachten totdat de pekel weg is. Deze week veel regen inderdaad dus spoelt het lekker weg. En nu maar hopen dat er geen vorst meer komt. Ik weet nog een paar jaar geleden toen ik niet kon wachten om op de motor te stappen, begon het eind februari / begin maart nog flink koud te worden met sneeuw. man man :)

Waar gaat de zomervakantie naar toe?

@ grote uitgaven, geen kinderkamer hier maar gisteren wel naar het reisbureau geweest voor de zomerplannen. Kun je ook een leuke kinderkamer voor inrichten denk ik, maar heb er wel superveel zin in smiling smiley
Dan zal het wel een verre tocht worden, als je al zo optijd begint te plannen. Wat gaat het worden

@ Joost: Hoe is het met de nieuwbouw op t werk? Wanneer is de verwachte opening (open dag)?

@ Weer: Na deze herfstweek schijnt er toch langzamerhand wat beter weer aan te komen. Mag ook wel, dan komt de verkoop van viooltjes mooi op gang. Midden volgende week haal ik de astra al weer op uit de winterstalling. Kan ik in de schaarse vrije uurtjes de carkit weer proberen te installeren.

@ Civic: Lees ik in een test dat dat ding ontworpen is voor de europese martk. En dan komen ze met zo'n lelijk ding :eek:
Ik weet niet waar Honda zijn designers weg heeft, maar wat een lelijke modellen zetten ze op de markt de laatste jaren.

Terug
Bovenaan