Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

@Hotdog: Gewoon voor het volgende weekend even omhoog bellen en 2 weken afwachten. Ik heb op MP ook ervaringen dat pas na een week of twee een serieus bod kwam.

Mijn spul stond er ook al paar weken op maar ging nu opeens hard. Mede door de winterse periode.

1983089_1.jpg

Avond!
Vandaag bezig geweest met de pannen op het tuinhuis. Is gaaf geworden! Morgen een fotootje :)

Ben benieuwd berri (y) zag er al veelbelovend uit!

@marktplaats, ik heb ook nog zoveel plus liggen overal wat ik wil verkopen. Denk dat ik volgend weekend eens alles op marktplaats ga zetten

Ik heb toch besloten de winterbanden er onder te leggen gisteren bij de BMW. Die past niet in de garage nog dus dan maar voor op straat 'even'....

Achter was zo voor elkaar, totdat ik bij links voor kwam. Alles zat muur en muur vast. Niet de bouten maar het wiel zelf. Heb hem zelf zonder bouten iets laten zakken en met het stuur iets linsk en rechts bewegen maar was ik ook deed. Hij zit vast :( Toen, maar even gelaten voor wat het is, achter heb ik dus andere wielen met winterbanden en voor zomerbandjes.

Ik ben bang dat ik even een garage moet zoeken die dat voor mij kan doen, op het brug kun je van binnenuit tegen het wiel slaan wat vaak wel helpt

Ik heb dat met een auto ook gehad, dat het wiel niet los kwam bij het wisselen van de winterbanden. Wat helpt is (met een goede krik opkrikken) en met lossen bouten uiteraard naast de auto gaan zitten en aan één kant een ferme trap met de voetzool tegen de band. Negen van de tien keer komt hij dan wel los.

Idefiqs zei:
Ik heb dat met een auto ook gehad, dat het wiel niet los kwam bij het wisselen van de winterbanden. Wat helpt is (met een goede krik opkrikken) en met lossen bouten uiteraard naast de auto gaan zitten en aan één kant een ferme trap met de voetzool tegen de band. Negen van de tien keer komt hij dan wel los.

ook geprobeerd, elke keer kwartslag gedraait en met de hak vlink tegen de bandwang, tegen de velg durfde ik niet. Zonder resultaat. Terwijl ik de naaf wel met kopervet had ingesmeerd

Oeh, dat is mooi balen Joost! Bij de auto van pa ook gepast geweld moeten toepassen, maar daar kwam na één of twee trappen het wiel mooi los. Kun je niet het naafkapje loswippen en er iets tussen proberen te krijgen? Wd40 of iets dergelijks?

Corsa-20SEH zei:
AsconaGT zei:
Terwijl ik de naaf wel met kopervet had ingesmeerd

Kopervet zorgt juist voor oxidatie bij lichtmetalen wielen

Ik denk inderdaad dat je daar het probleem te pakken hebt, daarbij trap ik met de hele voet, dus niet alleen de hak. Tegen de bandwang inderdaad, dan heb je nog wat hefboomeffect op de as.

Wellicht ten overvloede; Pas wel op dat je andere been niet per abuis onder de auto zit, mocht hij onverhoopt van de krik vallen.

AsconaGT zei:
Idefiqs zei:

ook geprobeerd, elke keer kwartslag gedraait en met de hak vlink tegen de bandwang, tegen de velg durfde ik niet. Zonder resultaat. Terwijl ik de naaf wel met kopervet had ingesmeerd
Bij de C1 had ik hetzelfde probleem. Bouten eruit, maar het wiel muurvast op de naaf. Uiteindelijk met een rubber hamer hard vanaf de binnenkant op de (draaiende) band en velg geslagen, om 'm los te krijgen. Uiteindelijk los gekregen, en hij was niet eens krom geworden :cool:

Pa had het bij de meriva ook, ook links voor wat niet los wilde.

Een (rubber) hamer en klosje hout hebben geholpen

Probleem is als je aan de binnenkant slaat dat ik onder de auto werk waar ik al niet zo van hou als de auto op een krikje of steun staat. Zeker als ik dan ook nog op het wiel moet slaan dus dat durf ik niet aan.

Op de brug hebben ze hem idd zo los

Wellicht ten overvloede; Pas wel op dat je andere been niet per abuis onder de auto zit, mocht hij onverhoopt van de krik vallen.

daarom dus met iets beleid gedaan (y);) en nu gewoon even naar de garage dan maar want ik bekijk graag even de weermodellen (niet weerberichten) en daaruit ziet het er vrij serieus uit voor volgende week (!) als je kijk naar de temperaturen en sneeuw. Dus voor die tijd moet het gewoon voor elkaar zijn!

Vanmiddag Frank en C nog even op bezoek gehad. :D

Was gezellig Joost (y) en leuk om jullie huis eens van binnen te zien. Mooi huis en mooi de ruimte!

Gisteren heb ik samen met een goeie vriend ons eerste bier gebrouwen. Het spul moet een beetje op temperatuur blijven, dus nu staat er een emmer in de keuken te pruttelen. Door het gistingsproces ontstaat CO2 en dat verdwijnt door het waterslot op het deksel. Al met al duurt het tot eind maart tot we het kunnen drinken, maar dit klinkt al veelbelovend :)

Gewoon even naar de garage idd Joost. Volgens mij heb je met LM velgen ook snel kans op een kromme velgen als je er op een dergelijke manier tegenaan schopt of met een hamer op mept.

Ik zag vanmiddag een kaartje voorbij komen waarbij er 30+cm wordt verwacht o_O
IK ben benieuwd, sneeuw vind ik altijd wel gaaf :)

Gisteren heb ik samen met een goeie vriend ons eerste bier gebrouwen. Het spul moet een beetje op temperatuur blijven, dus nu staat er een emmer in de keuken te pruttelen. Door het gistingsproces ontstaat CO2 en dat verdwijnt door het waterslot op het deksel. Al met al duurt het tot eind maart tot we het kunnen drinken, maar dit klinkt al veelbelovend smiling smiley

Hoe kom je op het idee om dat te doen? :D
Wel grappig, ik kom t.z.t. graag eens proeven :T

Bier maken is oersaai zegt M. Voor haar opleiding moest ze dat doen. Is een nauwkeurig, maar lang en saai proces zegt ze.

Sneeuw? Ik zie op de voorspelling een hele week regen :(

Paasbier (y)
Wat gaat het worden? Bruin, pils, blond, dubbel of trippel, of een lager?

Lekker dagje bewegen vandaag (y)
Vanochtend zo'n 35 km op de mountainbike gereden, veel stil gestaan om allerlei onderwerpen te bespreken van man tot man :) en vanmiddag met het gezin naar het zwembad geweest. Met de oudste hotpuppies wordt baantjes trekken helemaal niks, dus mijn dwergwerp-skills nog maar eens goed geoefend en veel wedstrijdjes wie het langst onderwater kan zijn gedaan. Heel erg leuk :)
Hotpuppy v3 is helemaal gek van glijbanen, ben volgens mij wel 10 keer met haar geweest (en het aantal keer dat vrouwlief met haar ging is minstens het dubbele) :D

Leuke activiteiten allemaal! Zelf bier brouwen..leuk maar dat geduld heb ik niet..;)

Gister lekker productief dagje gehad. ST met de bank plat vol naar de stort gebracht en garage opgeruimd en er kan nu haast weer auto in. Vandaag heerlijk ruim 10 km gewandeld in Lauwersoog en daarna vissie gehaald.

Vandaag ook voor het eerst kennis gemaakt met Hill Start Assist. Ideaal hoor. Als je op helling staat en je laat voetrem los, houdt de elektronische handrem de auto even voor je vast zodat je niet weg rolt. Had de eerste keer bij helling nog wel neiging op handrem te grijpen maar die was spoorloos..;)

Dit weekend is energie ook overgegaan naar andere leverancier omdat we zijn overgestapt via energiecollectief van eigen huis. Ging allemaal perfect en vlekkeloos en ga per jaar zo'n 300 euro minder betalen.

Sneeuw? Ik zie op de voorspelling een hele week regen

kijk maar eens een weekje verder, de weerkaarten lijken nu op serieus koud winters weer te voorspellen. Hoewel het nog onzeker is zijn temperaturen van -10 niet ondenkbaar op sommige plekken op de donderdag van die week en met neerslag in de vorm van sneeuw. Het is nog onzeker natuurlijk maar de kans is redelijk aanwezig
Dit weekend is energie ook overgegaan naar andere leverancier omdat we zijn overgestapt via energiecollectief van eigen huis. Ging allemaal perfect en vlekkeloos en ga per jaar zo'n 300 euro minder betalen.

wij zijn ook weer gewisseld dit jaar (y) scheeld toch aanzienlijk en je krijgt een welkomsbonus die niet gering is. Nu zitten we wel 2 jaar aan deze leverancier vast. Maar over 2 jaar wisselen we gewoon weer

Mogguh!!

Iedereen is lekker actief geweest dit weekend zo te horen. Dan zal ik maar eens opbiechten dat ik dit weekend het tegenovergestelde heb gedaan.:)
We hadden vrijdag de nieuwjaarsborrel op het werk wat eigenlijk iets te gezellig was :rolleyes:. Niet dat ik stomdronken thuis kwam, maar had wel genoeg gehad zodat ik zaterdag weinig vlot was. Een dagje dus lekker niks gedaan en bij huis gehangen.

Zondag zus, zwager, neefje en nichtje op bezoek gehad. Voor neefje (15 maand) had ik ff wat autotjes enzo gepakt waar hij mee kon spelen. Toen ze nadien naar huis gingen mocht ik alles opzoeken....had hij vakkundig verstopt. :)

@ Weer: Ik zie de modellen ook steeds, maar de verwachtingen wisselen wel zo sterk dat ik me er niet te veel van aan trek. Heb wel dit weekend ff een kannetje anti-vries extra ingeslagen en 2 ruitdekentjes gekocht. En dan maar eens zien wat er van komt. Hoop idd ook op een mooi pak sneeuw.
(Is ook goed voor de kassen, krijg je het glas mooi schoon mee)

@ Fer: Lekker toch, zo'n dagje eerst ff zelf lekker actief en daarna met de kids aan het stoeien. Konden ze 's avonds vast en cker goed slapen ;)

Mogguh!

Ah, een weekje verder in de voorspellingen. Als het de donderdagochtend maar goed is, want dan vertrek ik voor een paar dagen naar Milaan :D Moet ik nog wel in Eindhoven zien te komen.

Toch maar even een afspraak gemaakt voor het onderschroeven van de winterwieltjes. Donderdagochtend, dus net op tijd als de weersvoorspellingen kloppen. Was nog steeds aan het twijfelen (ik woon niet in het Noorden). Maar denk dat je beter een maand met je winterbanden bij 5-10 gr. kunt rijden dan enkele dagen met mijn 255-brede zomerbanden bij 0 gr. en sneeuw.

Meeuw zei:
Maar denk dat je beter een maand met je winterbanden bij 5-10 gr. kunt rijden dan enkele dagen met mijn 255-brede zomerbanden bij 0 gr. en sneeuw.

Zeker gelet de prijs van die velgen... ;)
Een schuiver met velgschade zou wel eens duurder kunnen uitkomen dan een wintersetje :p

Hier een van alles en nog wat weekend gehad, weekend vloog weer om.

@ Fer, de pup's zijn echte waterratjes dus? Klinkt namelijk net als ik en mijn broertje vroeger, die waren (met name op vakantie) ook niet uit het zwembad te slaan en vooral m'n broertje versleet met gemak een nieuwe zwembroek tijdens de vakantie door al het glijbaan gebruik :D

Vandaag ook voor het eerst kennis gemaakt met Hill Start Assist.

Handig foefje inderdaad, de Clio heeft het ook (y)

@ Meeuw, de Audi heeft quattro toch? Daarmee zul je in elk geval nog wel fatsoenlijk wegkomen in de sneeuw, maar de grip houdt natuurlijk niet over winterbandjes kunnen geen kwaad dus.

@B-Real:
Inderdaad quattro. Maar daarmee sta je niet sneller stil en schuif je op sneeuw net zo makkelijk de bocht uit (en schijnt corrigeren zelfs moeilijker te zijn).

Meeuw zei:
@B-Real:
Inderdaad quattro. Maar daarmee sta je niet sneller stil en schuif je op sneeuw net zo makkelijk de bocht uit (en schijnt corrigeren zelfs moeilijker te zijn).

Ik vind quattro ideaal in de Alpen, je reserves liggen veel en veel verder weg in de sneeuw. Wel moet je het rustig aan doen, een Audi quattro waarschuwt niet als je over grens gaat, dan ga je ook. Vooral bergop ideaal, dalen maakt geen verschil met een 2WD. Remmen ook niet natuurlijk.

Onder de Aygo ook de winters maar even geschroefd.. wel even wennen met die iele bandjes.

Hier ook een zwaar weekendje, vrienden op bezoek gehad zaterdagavonden Monopoly Roosendaal zitten spelen met de nodige Jack Daniels en rode wijn.. en lag er pas om 02.00 in.. Maar Lize was wel om 06.40 weer wakker, dat deed even zeer... tevens zondag nog een flinke hoofdwond opgelopen ivm. een niet goed vergrendelde garagedeur die weer naar beneden zakte.. Toch maar eens repareren. Maar toch een snee van 1.5 cm op mijn hoofd. (echt bovenop) Dacht eerst dat het wel meeviel en ging gewoon verder met wielen wisselen. Totdat ik een druppel bloed op mijn voorhoofd voelde.. Maar gelukkig was het verder niet diep. Wel nog steeds flink koppijn.

Herkenbaar Jim. Onze hond heeft hem al eens op zijn knar gehad en ik ook bijna. Maar niet zulke vervelende schade als bij jou..;)

Oei, die garagedeuren zijn knap gevoelig voor de zwaartekracht dus! Mijn vader had 'm vorig jaar op de voorruit van de z3 o_O de schade bleef gelukkig beperkt tot nieuwe voorruit en een deuk in z'n ego. Het heeft ook wel een week of 3 geduurd voor hij dat durfde op te biechten :)

@Bier brouwen: de activiteit klonk op voorhand spannender dan het was, in feite warm je een stroop-achtig goedje op en dat leng je in de juiste volgorde aan met een aantal ingrediënten. Wat belangrijk schijnt te zijn is de hygiëne: alles flink poetsen en ontsmetten, en de temperaturen van het water dat je gebruikt en bij de juiste temperatuur het volgende ingrediënt toevoegen. Dat hebben we tamelijk nauwkeurig gedaan en nu is het wachten. Als het goed is hebben we dan een belgisch amber biertje, een beetje in de richting van Palm zitten we zelf te denken. Aangezien we dit met z'n tweeën bedachten kwamen we op een compromis uit, ik ben dol op donker bier, de vriend in kwestie is dol op lichte zomerbiertjes. Ik ook wel, maar wel met 25+ graden.

B-Real zei:
Wel grappig, ik kom t.z.t. graag eens proeven :T

Je bent welkom! Ook voor alleen koffie overigens ;)

Midje!

Lekker druk weekend achter de rug: even wat bruilofts-inkopen gedaan: een volgende kameraad stapt in het huwelijksbootje. Eind vorig jaar bekend gemaakt, in februari de trouwerij (verspreid over 3 dagen) :)

Ook een afspraak gemaakt bij de garage voor de Twingo: voorbandjes zijn om de week leeg en dus moeten die vervangen worden. Daarnaast APK en kleine onderhoudsbeurt.

vertrek ik voor een paar dagen naar Milaan
Och wat vervelend! Werk of privé? :)

@ Jimmy: Beterschap! (y)

@ Frank: Zo'n pakket van de Xenos? Daar zag ik hele stapels van staan namelijk :p Mijn neef heeft eigen whiskey en andere sterke drank gestookt (nouja: hele kleine hoeveelheden. Geen liters :p) ook wel indrukwekkend om te zien en daar komt ook heel wat scheikunde bij kijken. En veel voorzichtigheid.

in februari de trouwerij (verspreid over 3 dagen)
Wat is hij van plan? o_O

Zag trouwens net de buick concept car. Wat een prachtig mooie coupé.
En zeker bijzonder als de de RWD houden....ik zie er wel een Calibra in.:T

En ook de Antara-broeder. Ben dan ook benieuwd of er een opvolger komt van de Antara. Wanneer ze dat met rebadgen kunnen redden zou ik dat in dit geval geen verkeerde zet vinden.

Hopelijk hebben ze na het debacle met de Solstice (GT) bij GM door dat het niet volstaat om gewoon maar Opellogo's op een Amerikaanse sportwagen te kleven om een succesvolle Europese sportwagen in de catalogus te zetten...
De Europese consument verwacht wel iets meer van een nieuwe Manta/Monza/Calibra dan een "minderwaardig" (bv inzake interieur & motoren) Amerikaans product.

British Racing Green zei:
Hopelijk hebben ze na het debacle met de Solstice (GT) bij GM door dat het niet volstaat om gewoon maar Opellogo's op een Amerikaanse sportwagen te kleven om een succesvolle Europese sportwagen in de catalogus te zetten...
De Europese consument verwacht wel iets meer van een nieuwe Manta/Monza/Calibra dan een "minderwaardig" (bv inzake interieur & motoren) Amerikaans product.

Dit;

Opel-GT-III-2018-Vorschau-474x316-19e7b67fed6238c2.jpg

Ziet er anders best veelbelovend uit naar mijn mening, de Opel GT III

Mooie bak, de achterkant vind ik wat Japans ogen. Helemaal met die achterlichten.

@Richard: Dat gaat zeker komen, versleten zwembroeken door de glijbaan. Wel knap van je broertje:)

Derde blad op rij zonder Opeling... :(

Dat viel mij laatst ook al op.
En toen ik vorig jaar een keer voorstelde de opeling te laten vervallen (omdat het vaak aN het eind van de pagina opvallend rustig werdt) toen
Leek het wel op er sprake was van heiligschennis. Ach, tijden veranderen ;)

Astra F zei:
Derde blad op rij zonder Opeling... :(

Dat viel mij laatst ook al op.
En toen ik vorig jaar een keer voorstelde de opeling te laten vervallen (omdat het vaak aN het eind van de pagina opvallend rustig werdt) toen
Leek het wel op er sprake was van heiligschennis. Ach, tijden veranderen ;)

Ergste is nog wel dat 1 van de drie nog de schuld van BRG zelf is ook. :(

En nu durft niemand meer te reageren uit angst voor de nieuwe pagina... Maar wees gerust: er zijn nog 5 posts mogelijk na deze!

Die mogelijk nieuwe manta/calibra/gt/monza ziet er wel aantrekkelijk uit trouwens! In elk geval als Buick :) C. vond dat de dat merk maar moesten gaan voeren hier.. het logo was een stuk mooier dan dat van Opel :)

Terug
Bovenaan