Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Idefiqs zei:Ik heb dat met een auto ook gehad, dat het wiel niet los kwam bij het wisselen van de winterbanden. Wat helpt is (met een goede krik opkrikken) en met lossen bouten uiteraard naast de auto gaan zitten en aan één kant een ferme trap met de voetzool tegen de band. Negen van de tien keer komt hij dan wel los.
AsconaGT zei:Terwijl ik de naaf wel met kopervet had ingesmeerd
Corsa-20SEH zei:AsconaGT zei:Terwijl ik de naaf wel met kopervet had ingesmeerd
Kopervet zorgt juist voor oxidatie bij lichtmetalen wielen
Moderator
Bij de C1 had ik hetzelfde probleem. Bouten eruit, maar het wiel muurvast op de naaf. Uiteindelijk met een rubber hamer hard vanaf de binnenkant op de (draaiende) band en velg geslagen, om 'm los te krijgen. Uiteindelijk los gekregen, en hij was niet eens krom gewordenAsconaGT zei:Idefiqs zei:Ik heb dat met een auto ook gehad, dat het wiel niet los kwam bij het wisselen van de winterbanden. Wat helpt is (met een goede krik opkrikken) en met lossen bouten uiteraard naast de auto gaan zitten en aan één kant een ferme trap met de voetzool tegen de band. Negen van de tien keer komt hij dan wel los.
ook geprobeerd, elke keer kwartslag gedraait en met de hak vlink tegen de bandwang, tegen de velg durfde ik niet. Zonder resultaat. Terwijl ik de naaf wel met kopervet had ingesmeerd
Wellicht ten overvloede; Pas wel op dat je andere been niet per abuis onder de auto zit, mocht hij onverhoopt van de krik vallen.
Gisteren heb ik samen met een goeie vriend ons eerste bier gebrouwen. Het spul moet een beetje op temperatuur blijven, dus nu staat er een emmer in de keuken te pruttelen. Door het gistingsproces ontstaat CO2 en dat verdwijnt door het waterslot op het deksel. Al met al duurt het tot eind maart tot we het kunnen drinken, maar dit klinkt al veelbelovend smiling smiley
Sneeuw? Ik zie op de voorspelling een hele week regen
Dit weekend is energie ook overgegaan naar andere leverancier omdat we zijn overgestapt via energiecollectief van eigen huis. Ging allemaal perfect en vlekkeloos en ga per jaar zo'n 300 euro minder betalen.
B-Real zei:Ik zag vanmiddag een kaartje voorbij komen waarbij er 30+cm wordt verwacht
IK ben benieuwd, sneeuw vind ik altijd wel gaaf![]()
Meeuw zei:Maar denk dat je beter een maand met je winterbanden bij 5-10 gr. kunt rijden dan enkele dagen met mijn 255-brede zomerbanden bij 0 gr. en sneeuw.
Vandaag ook voor het eerst kennis gemaakt met Hill Start Assist.
Meeuw zei:@B-Real:
Inderdaad quattro. Maar daarmee sta je niet sneller stil en schuif je op sneeuw net zo makkelijk de bocht uit (en schijnt corrigeren zelfs moeilijker te zijn).
Van de drank?Wel nog steeds flink koppijn.
B-Real zei:Wel grappig, ik kom t.z.t. graag eens proeven :T
Och wat vervelend! Werk of privé?vertrek ik voor een paar dagen naar Milaan
Wat is hij van plan?in februari de trouwerij (verspreid over 3 dagen)
British Racing Green zei:Hopelijk hebben ze na het debacle met de Solstice (GT) bij GM door dat het niet volstaat om gewoon maar Opellogo's op een Amerikaanse sportwagen te kleven om een succesvolle Europese sportwagen in de catalogus te zetten...
De Europese consument verwacht wel iets meer van een nieuwe Manta/Monza/Calibra dan een "minderwaardig" (bv inzake interieur & motoren) Amerikaans product.
British Racing Green zei:Derde blad op rij zonder Opeling...![]()
Astra F zei:British Racing Green zei:Derde blad op rij zonder Opeling...![]()
Dat viel mij laatst ook al op.
En toen ik vorig jaar een keer voorstelde de opeling te laten vervallen (omdat het vaak aN het eind van de pagina opvallend rustig werdt) toen
Leek het wel op er sprake was van heiligschennis. Ach, tijden veranderen![]()