Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Sorry, had ik het her nog niet gebeld, details staan in mijn auto topic.

Maar de Opel is inderdaad weg. Eindelijk kwam er eeen 5 serie met een gewone simpele 4 cilinder te koop (wat ik graag wilde). Maar wel met M-sport pakket én chromen raamomlijsting ( die combi is zeldzaam) en met een niet-zwart interieur en wat andere luxe zoals ACC , HUD en pano dak. Was afgelopen 6/7 maand al rustig op zoek. Ook nog bij een E-klasse gekeken, en kort rondje in een A6 C8. Maar het moest toch een 5 worden. Zowel de automaat als motor zijn echt heel erg goed.

Toen deze voorbij kwam en ik ook nog eens bizar veel voor de opel terug kreeg (4000 euro boven ANWB koerslijst) was de deal snel gemaakt.

54181042430_62ccffe03a_b.jpg

54181042425_d090822588_b.jpg

54181612288_40c8830c55_b.jpg

54180453642_0164118ff3_b.jpg

54180453632_a7306afe5d_b.jpg

54180453667_83a82f9db2_b.jpg

54180603466_6f6076bea5_b.jpg

staat nu op zn winterwielen

Ik keek toevallig vanmorgen nog, toen stond hij er nog niet op. Prijs is fors inderdaad, maar had deze prijs wel verwacht gezien wat ik er voor heb gekregen, wat ook fors was.

Als ik hem zo zie vind ik het wel nog steeds een hele fraaie auto om te zien!

Mogguh,

Ah kijk, dat is echt een prachtig exemplaar Joost. :love:
We wisten natuurlijk al dat je aan het kijken was, en nadat je laatst aangaf dat je jezelf eigenlijk nog een x wilde verwennen door een 5-er te kopen wist ik al wel dat het niet zo lang meer zou duren.

En dan is het mooi als je kunt toeslaan wanneer er wat op je pad komt. Dit is natuurlijk een hele stap vooruit tov de Insignia. Een auto waarmee je volgens mij nooit helemaal vriendjes bent geworden (wat lome motor voor zijn vermogen, automaat die niet zo verfijnd is). En dan is het des te mooier dat je een goed inruilvoorstel hebt gekregen, dan kun je er met een positief gevoel afscheid van nemen.

Motor icm de bak is toch wel het voornaamste wat echt niet prettig was inderdaad. in het begin stoorde ik mij er niet zo aan, maar hoe langer ik met de auto reed hoe meer ik mij er aan begon te storen. En dat heeft niets met premium te maken, want een poos geleden reed ik met een Superb met 1.5 TSI 150PK en DSG. Ondanks minder vermogen voelde die veel soepeler en sneller aan dan de 200PK in de insignia. Nu is de BMW is dat helemaal bizar goed.

Verder vind ik de Insignia B zoals ik hem had nog steeds een plaatje om te zien, ook nu nog weer in de advertentie. En de luxe was natuurlijk ook erg fijn. Kijk er zeker positief op terug, maar deze 5 is natuurlijk op geen enkel opzicht met een Insignia te vergelijken, al is op sommige vlakken het verschil maar klein. Toen ik er bijna net zoveel voor weer kreeg als 2,5 jaar geleden was de keuze makkelijk gemaakt

zaterdag (morgen) toch? Dat word tussendoor wel aan de (snel)lader vanuit limborg ;)

Kun je ergens zien hoe vol de pot nog zit wat actueel is?

ok, voor 85 euro's dus nog, einde van het jaar zal de pot wel op zijn maar geloof niet dat er vandaag of morgen nog 85 auto's worden geregistreerd.
Hoop voor ruud wel dat de Mokka echt wel wat is en je niet onder druk van het subsidiebudget akkoord geeft terwijl de auto of voorwaarden niet echt goed zijn. Als je auto toch niet zo is al gedacht dan zul je óf maandag óf dinsdag nog iets moeten kopen om aanspraak te maken op de subsidiepot.

Ik zou in ieder geval voordat je naar limburg gaat ook nog een plan B bedenken als die ene auto het toch niet is om op de terugweg nog eentje te bekijken / kopen. want die 2000 euro is wel serieus geld natuurlijk.

Mooie 5 serie Joost, proficiat! Voor ons veel te groot, maar man zou toch ook graag gewoon zoiets een keer willen kopen. Echt een hele mooie uitvoering, zeker met die 20 inch velgen.

Ben benieuwd Ruud!

Zeker!
Hij is geüpdatet. Het potje is leeg. Zie ook: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...-voor-gebruikte-elektrische-auto-over-en-uit/

Ik zie het inderdaad o_O had verwacht met de hoge stroomprijzen, MRB wat er meer en meer op komt en de hoge afschrijving en uitgebreid artikel door de ANWB (?) afgelopen week dat elektrisch rijden (veel) duurder is dan een benzine auto dat het niet meer zo snel zou gaan, ook het wegvallen van salderen, maar dus toch. Als de subsidie dan ook nog weg valt dan word het wel heel onaantrekkelijk

• Leuk
Waarderingen: EVV
Mooie 5 serie Joost, proficiat! Voor ons veel te groot, maar man zou toch ook graag gewoon zoiets een keer willen kopen. Echt een hele mooie uitvoering, zeker met die 20 inch velgen.

De 5 is een fractie kleiner dan de Insignia, en op de achterbank en kofferbak zie je dat ook zeker terug, daarom voelt de 5 voor mij niet groot. Maar eerlijk is eerlijk, met een 3 serie zouden we ons ook prima redden. Maar vind zo'n 5 gewoon een nóg dikkere bak om te zien en op op wat details is alles net wat fraaier weer. Al zal een 3 serie wat sportiever aanvoelen denk ik.

Overigens is bij mijn 5 serie zeer veel gebruik gemaakt van aluminium, hij weegt tot 200kg lichter dan zijn voorganger en mijn 5 is vrijwel net zo zwaar als de insignia, iets van 1600kg. iig zelfde belastingschaal als de Insignia. Dus dat valt nog mee. Hij stuurt heel direct en het (M-sport) onderstel is redelijk sportief. Maar het is zeker geen gooi en smijt auto en blijft altijd comfortabel en een grote auto.

Ik zie het inderdaad o_O had verwacht met de hoge stroomprijzen, MRB wat er meer en meer op komt en de hoge afschrijving en uitgebreid artikel door de ANWB (?) afgelopen week dat elektrisch rijden (veel) duurder is dan een benzine auto dat het niet meer zo snel zou gaan, ook het wegvallen van salderen, maar dus toch. Als de subsidie dan ook nog weg valt dan word het wel heel onaantrekkelijk
De kosten van openbaar laden gaan per 2025 ook omhoog vanwege het wegvallen van belastingvoordelen voor laadpaalbeheerders. Het viel me bij de huurauto al op dat de kilometerprijs qua verbruik zeker niet lager is dan bij een benzineauto. Dat is het alleen als je goedkoop thuis of op kantoor kan laden.

1600kg is voor een vrij recente en grote auto inderdaad vrij licht! Mijn auto weegt onder de 1250kg, dat zie je tegenwoordig niet meer :D

Motor icm de bak is toch wel het voornaamste wat echt niet prettig was inderdaad. in het begin stoorde ik mij er niet zo aan, maar hoe langer ik met de auto reed hoe meer ik mij er aan begon te storen. En dat heeft niets met premium te maken, want een poos geleden reed ik met een Superb met 1.5 TSI 150PK en DSG. Ondanks minder vermogen voelde die veel soepeler en sneller aan dan de 200PK in de insignia. Nu is de BMW is dat helemaal bizar goed.

Nu heb ik niet zoveel ervaringen met diverse automaten, maar de ZF8 bij BMW is wel heel erg prettig. In mijn huidige auto nog weer iets beter dan de vorige. Zelfde geld voor het B48 blok wat zowel jij als ik hebben. Dat hebben ze echt heel goed bedacht bij BMW.

In de 330i maakt de bak nog beter gebruik van het koppel tov de 420i waardoor het allemaal nog soepeler is. Je rijdt het ding eigenlijk als een diesel en het blok kan ook prima hele lage toerentallen aan.

Overigens vond ik destijds in mijn zoektocht naar een lease auto de 150pk Leon ook al een heel stuk vlotter dan de Astra met 150pk, bij de Leon kwam het vermogen veel eerder op gang tov de Astra als ik het mij goed herinner.
Overigens is bij mijn 5 serie zeer veel gebruik gemaakt van aluminium, hij weegt tot 200kg lichter dan zijn voorganger en mijn 5 is vrijwel net zo zwaar als de insignia, iets van 1600kg.

Doen ze goed, volgens kenteken weegt mijn 3-serie 1650kg rijklaar :D

Jammer, hopelijk ziet Ruud het voordat hij de knoop vandaag wellicht doorhakt. Kan hij het meenemen in zijn overwegingen. Toch zuur als hij er vanuit gaat dat er nog subsidie is en het anders blijkt te zijn.

Mijn auto weegt ook maar 1212 kg terwijl hij qua formaat ook geen kleintje is. Maar merk nog steeds wel dat een laag gewicht en een laag gewicht wel heel fijn is bij een potje sturen. Ik zou daarom ook liever voor een 3-serie of 1-serie gaan. Net even een slagje kleiner en dynamischer en het oogt allemaal even wat bescheidener.
Maar die 5 van Joost is wel prachtig hoor!

Maar goed...als er weer wat anders komt moeten er niet teveel km's op de teller staan omdat het hiervwel snel oploopt en dan zijn die bimmers nog erg duur. Hetzelfde geldt voor de V60.

Overigens vond ik destijds in mijn zoektocht naar een lease auto de 150pk Leon ook al een heel stuk vlotter dan de Astra met 150pk, bij de Leon kwam het vermogen veel eerder op gang tov de Astra als ik het mij goed herinner.

Klopt hoor...die van mij is zelfs gechipt maar heb soms echt moeite om gelijkwaardig vermogende auto's bij te houden. In de 3 en 4 gaat ie als de brandweer maar vanuit stilstand is het geen wonder. Vanaf 2000-2500 toeren begint ie pas te sleuren. Het moet allemaal effe wat langer nadenken.

Een ding weet ik wel. Ik vind de nieuwste modellen Renault erg mooi maar het geluid wat die EV's produceren kan ik heel slecht tegen. Als ze aan de stroom staan hebben ze hele hoge schelle fluit/pieptoon waar ik horendol van wordt. Maar ook als ze rijden hebben mijn oren echt moeite met het gezoem/ gefluit. Vanmorgen tijdens het boodschappen doen kwam er een electrisch Captur aanrijden en echt heel onprettig geluid. Heel gek want merk ik bij andere merken niet.

Als ze aan de stroom staan hebben ze hele hoge schelle fluit/pieptoon waar ik horendol van wordt.

Hier precies zo met de twingo! Geluid van de motor valt wel mee, in die zin dat ik mij er niet aan stoor. maar met laden maakt het een hele hoge schelle toon. Buurman vroeg laatst al of we een marterverjager in de auto hadden. Nee hij staat gewoon te laden :p kwestie van stekker er in en snel weg lopen

Net even een slagje kleiner en dynamischer en het oogt allemaal even wat bescheidener.

zeker, een 3-serie rijd zeker een heel stuk sportiever dan een 5. En qua ruimte is dat tegenwoordig ook best prima. Maar de prijzen gaan echt nergens over inderdaad. Het is dat ik zoveel weer kreeg voor de Opel maar anders gaat het natuurlijk helemaal nergens over.

Laatst bewerkt:
De Clubman bevalt nog uitstekend, maar mocht er iets nieuwers/anders komen staat een 3 serie zeker op het lijstje, als is K. meer gecharmeerd van een Countryman. Prijzen zijn inderdaad :eek:

Ik zie een 3 ook wel zitten, maar dat is juist het probleem: de 3 staat bij heel veel mensen op het lijstje, waardoor ie dus zo duur is.

Nu die subsidie op is kan Ruud de aankoop beter nog eventjes uitstellen. Lijkt me zeer aannemelijk dat de markt soort van "instort" en de prijzen wellicht wat gaan zakken straks.

Overigens is bij mijn 5 serie zeer veel gebruik gemaakt van aluminium, hij weegt tot 200kg lichter dan zijn voorganger en mijn 5 is vrijwel net zo zwaar als de insignia, iets van 1600kg. iig zelfde belastingschaal als de Insignia.
Dan heeft Opel het dus nog wel netjes gedaan met het gewicht van de Insignia

Bedankt voor het meedenken mbt de Mokka. Ik heb gisteren contact gehad met de handelaar, maar hij had helaas nog geen kenteken. Ook vandaag geen bericht gehad dat dit binnen is. Dus we wachten af.

De subsidi is al wel aangevraagd en toegekend, dus dat geluk hebben we.

Ik vind het artikel van de anwb wel heel éénzijdig. Zo kan ik thuis de auto tegen de thuis-tarieven laden, en op t werk zelfs nog een fractie goedkoper.
Per 2027 vervalt het salderen, wat heb ik de zomerdag dan aan mijn zonne-stroom. Daar kan ik mooi de Mokka mee opladen.

Tsjah, en of nu kopen handig is?? Feit is wel dat de Leaf op is, ik kan er nu geen 70km meer mee rijden, wat ooo betekend dat ik voort werk niet meer mobiel genoeg ben.

Ah OK, dan mogen we je dus feliciteren met de nieuwe auto. Dacht eigenlijk dat je er eerst nog naartoe moest om te kijken en proefrijden.

Ah OK, dan mogen we je dus feliciteren met de nieuwe auto. Dacht eigenlijk dat je er eerst nog naartoe moest om te kijken en proefrijden.

Dat dacht ik eerst ook. Maar dus ongezien gekocht. Maar daardoor nu wel geluk met de subsidie.

Laden met zonnestroom is wel dat je doorgaans met 11kw laad. Zelfs met een hele bak aan zonnepanelen op een zonnige dag wordt er hier 3000 watt opgewekt. Dus zelfs met de auto aan de lader op een zonnige dag gaat er 8000 watt terug. Ik kan mijn laadpaal wel op zonnestroom instellen. Maar als het dan een keer geen zonnige dag is kan het weer zo zijn dat de auto onvoldoende is opgeladen daarom hebben we het niet aan staan.

Het is gewoon lastig, we hebben een forse stroom rekening ondanks we meestal op werk van B laden. En op zonnige dagen in het voorjaar heb je de stroom niet nodig.

Mijn broer zet nu (automatisch) al zijn panelen uit op zonnige dagen. Ergens zonde maar anders kost het hem gewoon geld. Ondanks hij 30.000 km ev rijd.

Wat gaat er met de leaf gebeuren dan, die is van de werkgever. Gaat die verkocht worden via zo'n 'wijkopenautos' club?

Omdat de kentekens er nog niet zijn, zijn we er ook niet geweest. De auto is mondeling zo goed als gekocht, met voorwaarde dat auto er goed uit ziet. Bij een auto van 15.000km verwacht ik niet veel bijzonders.
Je kon een EV-aankoop al voor-aanmelden mbt subsidie, dat heb ik gedaan en subsidieaanvraag is akkoord bevonden. Ik moet nu alleen nog de documenten aanleveren.

Normaal kun je een auto binnen een week wel aanmelden bij de belastingdienst, en kentekens aanvragen. Helaas lukte dit nu niet, waardoor we de auto nog niet hebben kunnen ophalen.
We wachten bericht nu af, ik verwacht eigenlijk dat het eind van deze week zal worden.

En ja, het is een gok. Als er nu iemand bij de handelaar komt en zegt "ik koop hem" heb ik kans dat hij weg is. In dat geval heb ik pech. Soms moet je de gok maar nemen, maar zeker nu subsidie eraf is verwacht ik niet dat de verkoop van zo'n EV zo snel gaat.

Wat gaat er met de leaf gebeuren dan, die is van de werkgever. Gaat die verkocht worden via zo'n 'wijkopenautos' club?
Ja, de dealer die het onderhoud van de astra doet zal de Leaf aanmelden bij handelaren. Tegen het beste bod gaat hij dan weg.

komt nu echt niemand meer tussen hoor die de mokka gaat kopen zonder die subsidie regeling. en wat je zegt; met 15.000 km mag je geen gekke dingen verwachten.

Wel bijzonder dat het zo lang duurt, kristian hier op het forum heeft net heel recent zijn 3 serie geïmporteerd en had binnen een week na RDW aanmelding de papieren in huis en rijd al rond met kersverse platen.

Ja, de dealer die het onderhoud van de astra doet zal de Leaf aanmelden bij handelaren. Tegen het beste bod gaat hij dan weg.

ben benieuwd wat er voor gegeven word. Ook even kilometerstand onthouden en even zoekopdracht op marktplaats instellen op merk, model, bouwjaar en kilometerstand zodat je een headsup krijgt als de leaf aangeboden word bij een garage. Gewoon om te zien wat voor advertentie het is en wat er voor gevraagd word ;)

Daar ben ik ook niet bang voor Joost. Ik had ook liever nog even gewacht met de aanschaf, om te zien wat de markt nu gaat doen. Door terugkomst MRB en vervallen subsidie verwacht ik idd. dalende prijzen.
Maargoed, de Leaf is niet meer betrouwbaar dus moet er wel uit.

el bijzonder dat het zo lang duurt, kristian hier op het forum heeft net heel recent zijn 3 serie geïmporteerd en had binnen een week na RDW aanmelding de papieren in huis en rijd al rond met kersverse platen.
Ik vind het ook vreemd, maargoed.....heb er nu toch geen invloed op.

ben benieuwd wat er voor gegeven word.
Ik reken op 6K. Kreeg onlangs bij de lokale dealer iets meer als aanbieding, als ik een 2e hands Mokka zou kopen. Dat is een forse afschrijving van 28,5K in 7 jaar, maar ook begrijpelijk gezien accuprobleem.
Ik denk dat hij voor de export weggaat

In de export zijn ze helemaal niet zo happig op EV's. Ja de model 3 en S modellen wel met grote accu. Daarom ben ik wel benieuwd of hij toch aangeboden gaat worden in NL en voor welke prijs en of er iets over de accu gemeld gaat worden.

28,5K in 7 jaar is wel geld, maar valt ergens ook wel weer mee toch?

de Insignia had dat in 4 jaar en 60.000 km te pakken toen ik die kocht. De BMW heeft het dubbele gedaan aan afschrijving in 5 jaar tijd met 130.000 :p. En wat heeft jou mokka al wel niet gedaan in die 15.000 km, daar is de eerste 25K ook al vanaf gok ik?

Laatst bewerkt:
Ik reken op 6K. Kreeg onlangs bij de lokale dealer iets meer als aanbieding, als ik een 2e hands Mokka zou kopen. Dat is een forse afschrijving van 28,5K in 7 jaar, maar ook begrijpelijk gezien accuprobleem.
Ik denk dat hij voor de export weggaat
Mijn Ampera-e mét nieuwe accu en 204.000 km levert nu nog hooguit 7000 euro op. Echt absurd voor een auto van 6 jaar oud met een nieuwprijs van 50k...

Zowel de Opel als mercedes heeft amper tot niets afgeschreven bij verkoop/inruil. Geholpen door de bizarre stijgingen van occasions. Maar je moet ook weer duur weer kopen. Die kleintjes schrijven ook heel weinig af

Op de vorige 3-serie 9500 euro afgeschreven in 4,5 jaar. Blijft een best bedrag, maar valt in het niet als ik zie wat een nieuwe de eerste 3 jaar afschrijft. Ik wil er ook niet teveel over nadenken. Als ik goedkoop had willen rijden had ik wat anders moeten kopen.

Op de vorige 3-serie 9500 euro afgeschreven in 4,5 jaar. Blijft een best bedrag, maar valt in het niet als ik zie wat een nieuwe de eerste 3 jaar afschrijft. Ik wil er ook niet teveel over nadenken. Als ik goedkoop had willen rijden had ik wat anders moeten kopen.
Precies, zo is het ook. Zo’n 3 serie valt dan ook nog wel mee als je hem gebruikt koopt. En die kleintjes zijn helemaal goedkoop qua afschrijving. Jong en EV is wel serieus wat de afschrijving doet.

Mogguh,

Allemaal fijne kerstdagen gehad?
Wij wel, lekker even een paar dagen uit de normale werkzaamheden. Gelukkig hebben we net voor de kerst ook wat projecten thuis af kunnen ronden, dat geeft ook een rustig gevoel.

had je de mokka inmiddels kunnen ophalen? Of bekend wanneer je hem kan ophalen?
Helaas nog altijd niet, aanvraag is 13dec gedaan. Als je dan 10 werkdagen aanhoud, hebben ze nog ff.
Heb er maandag nog achteraan gebeld, maar nog niks bekend.
Ga voor de zekerheid wel ff checken of 't geen probleem met de subsidie gaat uitleveren, nu de overdrachtsdatum uitgesteld wordt.

Eind van het jaar schijnt een drukke tijd te zijn voor de belastingdienst/rdw.

Klopt, einde van het jaar is meestal een drukke tijd. Al dan niet vanwege subsidies, bijtellingsvoordeel maar ook heel vele bedrijfswagens worden deze weken geregistreerd ivm wegvallen van BPM vrijstelling in 2025.

Helaas nog altijd niet, aanvraag is 13dec gedaan. Als je dan 10 werkdagen aanhoud, hebben ze nog ff.

dan hebben ze tot morgen ;) tenminste, als je 'onze' werkdagen aan houd. Die van de RDW zullen misschien wat ruimer zijn. Maar blijft opmerkelijk dat het zo lang duurt. Zeker als je bij anderen ziet dat het wel slecht een aantal dagen duurt

Eens Joost, het frustreert me ook wel een beetje. Maargoed, heb er geen invloed op dus heb het maar naast me neergelegd. En uiteindelijk, maakt een week dan ook niet uit.

Hoe bevalt jou de BMW? De eerste kilometers mee gemaakt?

Ja je hebt er geen invloed op helaas. en voor de garage ook vervelend. Die willen de auto's ook gewoon geleverd krijgen natuurlijk.

BMW bevalt top, eerste 400km zitten er al weer op. Alles is op zo'n bizar hoog niveau afgewerkt. alles wat je ziet, wat je aan raakt. de automaat en zelfs de motor, ondanks 'slechts' 184PK is echt fijn. super stil en ook nog verassend zuinig. Audio waar ik normaal niet super veel om geef klinkt als een concertzaal met speakers overal en subwoovers onder beide voorstoelen, speakers in plafond, in alle deuren zitten 2 speakers. Infotainment is super snel met touchscreen maar ook een I-drive en werkt top. Lekker veel knopjes nog in het interieur. Stoelen zitten heel erg goed en nóg ruimer verstelbaar dan de AGR stoelen in de Insignia. Zet je hem op sport dan drukken de wangen nog meer aan. hoofdsteunen en stoelverlennger passing zich ook elektronisch/automatisch aan de bestuurder aan op de memory. Alles is heel mooi verlicht, elk bakje of vakje zit een mooi lampje in. Super stil, geen rammeltjes of kraakjes, alles voelt alsof het 100 jaar mee moet gaan. Dik genieten dus.

Goed om te horen Joost, mooi om te zien hoe de details jou opvallen en hoe je daar van genieten kunt. Daarin zie je dan ook wel de meerprijs van een premium auto in vergelijking tot een jan-modaal merk zoals Opel.

Goed nieuws, kenteken is binnen! Vrijdag rijden we naar Limburg, een toch met een Mokka A die als het goed is een Mokka B ophaalt. (Vaders rijdt mee).
Nog ff check gedaan of dit binnen regels van subsidie-aanvraag viel, was geen probleem zegt men.....dus dan maar vertrouwen hebben dat het goedkomt.

Via welke aanbieder hebben de (schaarse) EV rijders hier hun laadpas? Ik had E-Flux via de werkgever, maar ik denk dat dat abonnement niet door blijft lopen :ROFLMAO:

Ben benieuwd naar je auto Ruud!
Ecotap is altijd CPO+2ct/kWh, die gebruik ik meestal. Daarnaast heb ik nog: ANWB, Maingau, Vattenfall, Shell Recharge.
Bij kantoor hebben we Vattenfall palen, dus daar gebruik ik Vattenfall.
Ik kijk altijd wel welke laadpas het voordeligst is (die sporadische keer dat we openbaar laden), maar M let daar totaal niet op dus die gebruikt altijd de Ecotap.

Goed nieuws ruud! Haal je het in 1x naar huis vanuit limburg? denk het net niet. Zal wel vragen of ze hem tot 100% willen laden die dag en niet na 50km al ergens staat te laden.

Veel palen kun je tegenwoordig ook gewoon met de bankpas betalen zeggen ze net zoals met onbemande tankstations, zelf geen ervaring mee.

Ik heb zelf elec2go en vattenval voor de twingo. We laden eigenlijk vrijwel nooit openbaar, maar deze aanbieders hebben geen maandelijkse vergoeding. Die enkele keer dat we dan wel openbaar laden is het misschien heel iets duurder (?) geen idee eerlijk gezegd. Maar had geen zin in maandelijkse kosten voor iets wat we 1 a 2 x per jaar gebruiken

Laatst bewerkt:
Creditcard mee voor Fastned, of even de Fastned app installeren en instellen! (y)
Alle pasjes die ik heb zijn inderdaad gratis in aanvragen en zonder abonnement. Alleen bij de ANWB moest ik eenmalig €3,95 voor de laaddruppel betalen.

Ja je hebt er geen invloed op helaas. en voor de garage ook vervelend. Die willen de auto's ook gewoon geleverd krijgen natuurlijk.

BMW bevalt top, eerste 400km zitten er al weer op. Alles is op zo'n bizar hoog niveau afgewerkt. alles wat je ziet, wat je aan raakt. de automaat en zelfs de motor, ondanks 'slechts' 184PK is echt fijn. super stil en ook nog verassend zuinig. Audio waar ik normaal niet super veel om geef klinkt als een concertzaal met speakers overal en subwoovers onder beide voorstoelen, speakers in plafond, in alle deuren zitten 2 speakers. Infotainment is super snel met touchscreen maar ook een I-drive en werkt top. Lekker veel knopjes nog in het interieur. Stoelen zitten heel erg goed en nóg ruimer verstelbaar dan de AGR stoelen in de Insignia. Zet je hem op sport dan drukken de wangen nog meer aan. hoofdsteunen en stoelverlennger passing zich ook elektronisch/automatisch aan de bestuurder aan op de memory. Alles is heel mooi verlicht, elk bakje of vakje zit een mooi lampje in. Super stil, geen rammeltjes of kraakjes, alles voelt alsof het 100 jaar mee moet gaan. Dik genieten dus.

Herkenbaar!
Als je dan volgend jaar zomer wederom met de auto naar Oostenrijk (dat was het toch?) gaat dan kom je er ook achter hoe zo'n verschrikkelijk goede Autobahn cruiser is. Het maakt niet uit of je dat met 200 of met 150 doet, je merkt weinig verschil.

Heb laatst nog een foto gemaakt (ahum, laten maken...) bij 170, draait het blok een comfortabele 2300 rpm.
Goed om te horen Joost, mooi om te zien hoe de details jou opvallen en hoe je daar van genieten kunt. Daarin zie je dan ook wel de meerprijs van een premium auto in vergelijking tot een jan-modaal merk zoals Opel.

Goed nieuws, kenteken is binnen! Vrijdag rijden we naar Limburg, een toch met een Mokka A die als het goed is een Mokka B ophaalt. (Vaders rijdt mee).
Nog ff check gedaan of dit binnen regels van subsidie-aanvraag viel, was geen probleem zegt men.....dus dan maar vertrouwen hebben dat het goedkomt.

Via welke aanbieder hebben de (schaarse) EV rijders hier hun laadpas? Ik had E-Flux via de werkgever, maar ik denk dat dat abonnement niet door blijft lopen :ROFLMAO:

Mooi nieuws! Gelijk ook een mooie rit voor de boeg :cool:

Hoe zit dat met die laadpassen/druppels. Heb je dan daadwerkelijk tig van die dingen bij je/in de auto liggen?
Nog een drempel die ik over moet dan. Heb namelijk vrijwel nooit meer iets van pasjes bij mij, alles via de telefoon.
Alleen op langere trips neem ik wel pasjes mee.

En ja, is van alles voor/tegen te zeggen in de praktijk heb ik er nog nooit problemen van ondervonden.

Terug
Bovenaan