Astra F
Wegverkenner
Nou, volgens mij heb ik ook iets gemist....... ff teruglezen geeft geen duidelijkheid.Huh...rijd jij weer in een BMW, Joost....![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Nou, volgens mij heb ik ook iets gemist....... ff teruglezen geeft geen duidelijkheid.Huh...rijd jij weer in een BMW, Joost....![]()
Moderator
Moderator
Hij is geüpdatet. Het potje is leeg. Zie ook: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...-voor-gebruikte-elektrische-auto-over-en-uit/Zeker!
Subsidie voor koop van een gebruikte elektrische personenauto
Subsidie voor particulieren die een gebruikte volledig elektrische personenauto kopen in de kleinere of compacte middenklasse. Heeft u een gebruikte elektrische personenauto gekocht? Dan kon u tot 27 december 2024 12.00 uur de Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP) aanvragen...www.rvo.nl
Mooie 5 serie Joost, proficiat! Voor ons veel te groot, maar man zou toch ook graag gewoon zoiets een keer willen kopen. Echt een hele mooie uitvoering, zeker met die 20 inch velgen.
Moderator
De kosten van openbaar laden gaan per 2025 ook omhoog vanwege het wegvallen van belastingvoordelen voor laadpaalbeheerders. Het viel me bij de huurauto al op dat de kilometerprijs qua verbruik zeker niet lager is dan bij een benzineauto. Dat is het alleen als je goedkoop thuis of op kantoor kan laden.Ik zie het inderdaadhad verwacht met de hoge stroomprijzen, MRB wat er meer en meer op komt en de hoge afschrijving en uitgebreid artikel door de ANWB (?) afgelopen week dat elektrisch rijden (veel) duurder is dan een benzine auto dat het niet meer zo snel zou gaan, ook het wegvallen van salderen, maar dus toch. Als de subsidie dan ook nog weg valt dan word het wel heel onaantrekkelijk
Motor icm de bak is toch wel het voornaamste wat echt niet prettig was inderdaad. in het begin stoorde ik mij er niet zo aan, maar hoe langer ik met de auto reed hoe meer ik mij er aan begon te storen. En dat heeft niets met premium te maken, want een poos geleden reed ik met een Superb met 1.5 TSI 150PK en DSG. Ondanks minder vermogen voelde die veel soepeler en sneller aan dan de 200PK in de insignia. Nu is de BMW is dat helemaal bizar goed.
Overigens is bij mijn 5 serie zeer veel gebruik gemaakt van aluminium, hij weegt tot 200kg lichter dan zijn voorganger en mijn 5 is vrijwel net zo zwaar als de insignia, iets van 1600kg.
Hij is geüpdatet. Het potje is leeg. Zie ook: https://www.autoweek.nl/autonieuws/...-voor-gebruikte-elektrische-auto-over-en-uit/
Overigens vond ik destijds in mijn zoektocht naar een lease auto de 150pk Leon ook al een heel stuk vlotter dan de Astra met 150pk, bij de Leon kwam het vermogen veel eerder op gang tov de Astra als ik het mij goed herinner.
Als ze aan de stroom staan hebben ze hele hoge schelle fluit/pieptoon waar ik horendol van wordt.
Net even een slagje kleiner en dynamischer en het oogt allemaal even wat bescheidener.
Dan heeft Opel het dus nog wel netjes gedaan met het gewicht van de InsigniaOverigens is bij mijn 5 serie zeer veel gebruik gemaakt van aluminium, hij weegt tot 200kg lichter dan zijn voorganger en mijn 5 is vrijwel net zo zwaar als de insignia, iets van 1600kg. iig zelfde belastingschaal als de Insignia.
Ah OK, dan mogen we je dus feliciteren met de nieuwe auto. Dacht eigenlijk dat je er eerst nog naartoe moest om te kijken en proefrijden.
Omdat de kentekens er nog niet zijn, zijn we er ook niet geweest. De auto is mondeling zo goed als gekocht, met voorwaarde dat auto er goed uit ziet. Bij een auto van 15.000km verwacht ik niet veel bijzonders.Ah OK, dan mogen we je dus feliciteren met de nieuwe auto. Dacht eigenlijk dat je er eerst nog naartoe moest om te kijken en proefrijden.
Ja, de dealer die het onderhoud van de astra doet zal de Leaf aanmelden bij handelaren. Tegen het beste bod gaat hij dan weg.Wat gaat er met de leaf gebeuren dan, die is van de werkgever. Gaat die verkocht worden via zo'n 'wijkopenautos' club?
Ja, de dealer die het onderhoud van de astra doet zal de Leaf aanmelden bij handelaren. Tegen het beste bod gaat hij dan weg.
Ik vind het ook vreemd, maargoed.....heb er nu toch geen invloed op.el bijzonder dat het zo lang duurt, kristian hier op het forum heeft net heel recent zijn 3 serie geïmporteerd en had binnen een week na RDW aanmelding de papieren in huis en rijd al rond met kersverse platen.
Ik reken op 6K. Kreeg onlangs bij de lokale dealer iets meer als aanbieding, als ik een 2e hands Mokka zou kopen. Dat is een forse afschrijving van 28,5K in 7 jaar, maar ook begrijpelijk gezien accuprobleem.ben benieuwd wat er voor gegeven word.
Mijn Ampera-e mét nieuwe accu en 204.000 km levert nu nog hooguit 7000 euro op. Echt absurd voor een auto van 6 jaar oud met een nieuwprijs van 50k...Ik reken op 6K. Kreeg onlangs bij de lokale dealer iets meer als aanbieding, als ik een 2e hands Mokka zou kopen. Dat is een forse afschrijving van 28,5K in 7 jaar, maar ook begrijpelijk gezien accuprobleem.
Ik denk dat hij voor de export weggaat
Precies, zo is het ook. Zo’n 3 serie valt dan ook nog wel mee als je hem gebruikt koopt. En die kleintjes zijn helemaal goedkoop qua afschrijving. Jong en EV is wel serieus wat de afschrijving doet.Op de vorige 3-serie 9500 euro afgeschreven in 4,5 jaar. Blijft een best bedrag, maar valt in het niet als ik zie wat een nieuwe de eerste 3 jaar afschrijft. Ik wil er ook niet teveel over nadenken. Als ik goedkoop had willen rijden had ik wat anders moeten kopen.
Helaas nog altijd niet, aanvraag is 13dec gedaan. Als je dan 10 werkdagen aanhoud, hebben ze nog ff.had je de mokka inmiddels kunnen ophalen? Of bekend wanneer je hem kan ophalen?
Helaas nog altijd niet, aanvraag is 13dec gedaan. Als je dan 10 werkdagen aanhoud, hebben ze nog ff.
Moderator
Ja je hebt er geen invloed op helaas. en voor de garage ook vervelend. Die willen de auto's ook gewoon geleverd krijgen natuurlijk.
BMW bevalt top, eerste 400km zitten er al weer op. Alles is op zo'n bizar hoog niveau afgewerkt. alles wat je ziet, wat je aan raakt. de automaat en zelfs de motor, ondanks 'slechts' 184PK is echt fijn. super stil en ook nog verassend zuinig. Audio waar ik normaal niet super veel om geef klinkt als een concertzaal met speakers overal en subwoovers onder beide voorstoelen, speakers in plafond, in alle deuren zitten 2 speakers. Infotainment is super snel met touchscreen maar ook een I-drive en werkt top. Lekker veel knopjes nog in het interieur. Stoelen zitten heel erg goed en nóg ruimer verstelbaar dan de AGR stoelen in de Insignia. Zet je hem op sport dan drukken de wangen nog meer aan. hoofdsteunen en stoelverlennger passing zich ook elektronisch/automatisch aan de bestuurder aan op de memory. Alles is heel mooi verlicht, elk bakje of vakje zit een mooi lampje in. Super stil, geen rammeltjes of kraakjes, alles voelt alsof het 100 jaar mee moet gaan. Dik genieten dus.
Goed om te horen Joost, mooi om te zien hoe de details jou opvallen en hoe je daar van genieten kunt. Daarin zie je dan ook wel de meerprijs van een premium auto in vergelijking tot een jan-modaal merk zoals Opel.
Goed nieuws, kenteken is binnen! Vrijdag rijden we naar Limburg, een toch met een Mokka A die als het goed is een Mokka B ophaalt. (Vaders rijdt mee).
Nog ff check gedaan of dit binnen regels van subsidie-aanvraag viel, was geen probleem zegt men.....dus dan maar vertrouwen hebben dat het goedkomt.
Via welke aanbieder hebben de (schaarse) EV rijders hier hun laadpas? Ik had E-Flux via de werkgever, maar ik denk dat dat abonnement niet door blijft lopen![]()