Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Ik baal er inmiddels toch wel een beetje van hoor. Heb mij doorgaans heel behoorlijk aan de maatregelen gehouden, begin dit jaar expres de vakantie laat gepland, expres nog niets geboekt. Nu komt de vakantie in zicht en kan het met een beetje pech zomaar betekenen dat we niet weg kunnen. Luxeprobleem, snap ik wel, maar toch....
Hopelijk kunnen we straks gewoon een weekje of twee naar Frankrijk of Italië. We zijn dan beide al dik een maand volledig gevaccineerd, dus hopelijk biedt dat wat mogelijkheden.

Ik moet wel weer voor een beurt , maar rek het iets op omdat ik weinig heb gereden en ik hem gelijk met de APK wil laten lopen. Die verloopt in 23 november. je mag 2 maand van te voren keuren. 23 september ga ik in de middag een weekendje weg. Dan kan dat toch precies als ik hem 's ochtends laat keuren en beurt laat doen? Of moet kan dat dan pas de 24e van september ? eye rolling smiley

Ook geen ramp om het een weekje later te doen toch? Dat weekendje weg lukt zonder beurt ook wel lijkt me :)

Mijn APK planning loopt ook al spaak. Auto zou in oktober dit jaar voor zijn eerste APK moeten, maar hebben ze nu voor aflevering gedaan. Nu ik dit typ, dat is dus drie maanden eerder en kan dus blijkbaar gewoon...

Hoe is het gegaan Rob, de eerste nacht met de nieuwe huisgenoot?

Hij hadden al vakantie in NL geboekt, dus gene problemen hier.

@EV.. Ik vrees ook wat voor mijn 7 tegen die tijd, nu de Clubman op benzine, die overigens heeeeel goed bevalt! maar de toekomst, misschien stop ik wel helemaal met de auto hobby en wordt het inderdaad een EV.

02-Opel-516207.jpg

weer zo'n crossover ding. Plak er dan iig geen manta op 8-)
Opel-Manta-e.jpg

Mijn APK planning loopt ook al spaak. Auto zou in oktober dit jaar voor zijn eerste APK moeten, maar hebben ze nu voor aflevering gedaan. Nu ik dit typ, dat is dus drie maanden eerder en kan dus blijkbaar gewoon...

Ja je kunt altijd keuren. Maar als je binnen de 2 maand blijft dan blijft de oorspronkelijke datum staan. Dus als ik 23 september keur, dan heb ik 14 maand APK tot 23 november 2022 (of 2023, weet ik niet eens eigenlijk)

Ik wil langzaam de beurt en APK gelijk trekken. Mijn auto zit nu net een jaar na de beurt. Ik zou nu ook APK kunnen keuren, dan loopt het ook weer gelijk, maar ik rek het iets op tot september omdat ik weinig heb gereden. Daarna wil ik gewoon jaarlijks alles in oktober laten doen. Loopt alles weer mooi in de pas.

Weekje na de 23 kan ook, maar dan moet ik weer vrij nemen en bult gedoe terwijl ik die vrijdag vrij heb en in de ochtend de auto prima kan missen.

Als 3 maand van te voren keurt, dan heb je gewoon 12 maand APK vanaf de keuringsdatum. Ook geen probleem natuurlijk. voor een garage kost het ook niets. klein beetje afmeldkosten. Die keuringspunten kijken ze toch grotendeels al na met een beurt.

M zoekt het tot op de bodem uit, dus ze weet precies hoe en wat.

het lastige nu is, het kan zomaar veranderen door de gigantische stijgingen in Nederland. Vandaag kan het nog groen zijn, morgen rood...

hoorde gisteren op de radio "het is niet de vraag of, maar wanneer Nederland rood word". En als Nederland als rood word beschouwd, dan ben je in veel EU landen niet welkom. Ben je er al, dan word je vaak geacht gelijk naar huis te gaan.

Geen idee hoe groot de kans is dat je in de problemen komt als je toch gaat (of bent). Maar theoretisch kun je flink in de problemen komen. Dat maakt de afweging wel lastig natuurlijk. Het veranderd van dag tot dag. En er zullen landen zijn waar je met code rood wel naar toe mag onder voorwaarden, maar ook die eisen kunnen wisselen van dag tot dag en per land.

En dat maakt mijn collega er vreselijk over zit op de winden. (wat ik ergens ook wel begrijp)

hoe erg is rood als er ook nog donkerrood is, en zwart Of zit er ook nog paars tussen *-)

Vandaag komt de netbeheerder de aansluiting wijzigen van 1-fase naar 3-fase. Dan is eindelijk project meterkast klaar. Een vriend van mij die ook in de installatie zit zei direct; zo mooi afgewerkt en goed over alles nagedacht zijn de meeste groepenkasten niet. Mocht zo in dienst komen *-)

Is volgend jaar pas nodig voor de kookplaat, maar nu alvast op mn dode gemakje geregeld, ook gezien de enorme wachttijden bij de netwerkbeheerder.

En als er ooit een EV komt is het even een kwestie van een paaltje kopen. rest is al voorbereid in de groepenkast maar ook lege buizen

Ik hoop maar dat de maatregelen snel vruchten gaan afwerpen. Je zou zeggen dat we de effecten er volgende week gelijk van gaan zien als de oorzaak echt bij het uitgaan ligt.
Ik blijf hoop houden dat ik dan in september op vakantie kan.

In voorbereiding op de vakantie afgelopen weekend een campingbedje en buggy gekocht. In de hoop dat die laatste wat compacter zou zijn als de kinderwagen. Het scheelt iets, maar niet veel. Campingbedje heb ik mij wel over verbaasd hoe compact die zijn.
Ach, het gaat allemaal wel passen aangezien we waarschijnlijk toch naar appartement/chalet gaan waar alles voor handen is. Zoveel hoeven we dus niet mee te nemen (al zal het tzt vast tegenvallen :D)

@ Joost, knap werk! (tu)
Er goed over nadenken, oog voor detail en er de tijd voor nemen scheelt al een hele hoop natuurlijk

Mogguh!

Ik baal er inmiddels toch wel een beetje van hoor. Heb mij doorgaans heel behoorlijk aan de maatregelen gehouden, begin dit jaar expres de vakantie laat gepland, expres nog niets geboekt. Nu komt de vakantie in zicht en kan het met een beetje pech zomaar betekenen dat we niet weg kunnen. Luxeprobleem, snap ik wel, maar toch....
Herkenbaar. De stap om de disco's los te gooien, waar de bevolkingsgroep die nog niet gevaccineerd dan massaal heen gaat vond ik een heel domme stap. Ze hadden kunnen weten dat de besmettingscijfers daardoor omhoog zouden gaan, en dat dus gevolgen kan hebben voor hoe we op de corona-kaart komen te staan.
Ik had dat liever uitgesteld gezien t/m eind augustus.

Maarjah, ik heb er weinig invloed op dus hoop maar dat onze vakantie door kan gaan.

weer zo'n crossover ding. Plak er dan iig geen manta op eye rolling smiley
Eens, al past het wel in de rare stappen die gezet worden. Ford gebruikt de naam Mustang ook voor een dikke E SUV.
Ik had dan liever de naam Monza terug zien komen.

Strak werk Joost, knap dat je dat zelf allemaal doet.

Mogguh! Mooi werk Joost!

Hier effe een pittig weekend gehad. Eind vorige week is de pup gekomen. We wisten dat het niet mee zou vallen maar het is toch best heftig met al twee kids.
Mede doordat de pup ook wat diarree probleempjes heeft als gevolg van een parasiet in het nest(erg besmettelijk dus alles goed schoonmaken en ontsmetten wat ook veel tijd kost en natuurlijk lastig is met twee kids) hebben we de handen er redelijk vol aan en heeft mijn vrouw echt even twijfel gehad of we hier wel goed aan gedaan hebben.

Door die diarree en niet geweldig eten heeft ze niet zo heel veel bij te zetten. Het gaat nu wat beter maar ze is er nog niet en ik ga vanmiddag wel even naar de DA voor een check up. Maar we gaan er voor en doen ons best voor het beestje! En gelukkig gaan veel dingen wel goed zoals haar zindelijkheid en haar verblijf in de bench en hebben de kids er ook veel lol aan.

In voorbereiding op de vakantie afgelopen weekend een campingbedje en buggy gekocht. In de hoop dat die laatste wat compacter zou zijn als de kinderwagen. Het scheelt iets, maar niet veel. Campingbedje heb ik mij wel over verbaasd hoe compact die zijn.
Ach, het gaat allemaal wel passen aangezien we waarschijnlijk toch naar appartement/chalet gaan waar alles voor handen is. Zoveel hoeven we dus niet mee te nemen (al zal het tzt vast tegenvallen big smile smiley)

Campingbedje is ideaal. Wij gebruiken het buiten ook heel veel als box zodat de kids ook lekker buiten kunne rondhobbelen/kruipen.
Op vakantie nemen we hem nooit mee omdat de huisjes die wij boeken er altijd wel een hebben.

Buggy..tjsa...wij hebben ook een dure easywalker gekocht en rijdt op beton/asfalt als een tierelier maar toch heb ik liever de buggy van onze Joolz kinderwagen.
Onder buggys zitten eigenlijk altijd te kleine wieltjes (hebben nog specifiek gezocht om een met grotere) waardoor ze op niet verhard terrein niet lekker rijden.
Met de Joolz met grote luchtbanden kan je zo overal doorheen. Aangezien wij veel wandelen buiten de gebande paden en gebruiken we eigenlijk altijd de Joolz.
De buggy is bijna nog nieuw...het enige voordeel vind ik dat ie wat compacter is.

20210709_202719 by Rob de Vries, on Flickr

Vandeweek wordt de Astra L onthuld. ik ben benieuwd!

Mooi beestje Rob! (tu)
Hopelijk zijn de opstartperikelen snel verleden tijd.

Mijn broertje en zijn vriendin hebben gisteren ook een pup opgehaald. Ze hadden het er al wat langer over, maar nu ze vakantie hebben moest het er maar van komen. Wachten op een goede fokker hadden ze het geduld niet voor, maar uiteindelijk wel een super mooi beestje elders vandaan gehaald. Absoluut geen broodfokker, maar ook geen stamboom.

Kinderwagen hebben wij ook uitgezocht op degelijkheid, ook omdat mijn vriendin er regelmatig mee in het bos loopt. Buggy is voor ons ook puur voor erbij en ik had dus de hoop dat hij wat compacter zou zijn, dat valt dus tegen. Heb nu zowel de kinderwagen als de buggy in de kofferbak liggen, ben er nog niet over uit of ik het de moeite waard vind voor die paar keer per jaar.

Campingbedje hebben we aangeschaft als we ergens op visite zijn en voor de vakanties. In mijn vakantie zoektocht zag ik dat je ze ook prima ter plekke kunt huren, maar na twee weken heb je dan al een half bedje betaald. Dan liever ons eigen bedje, dan weten we sowieso dat het goed is. Dat pakketje gaat altijd wel passen in de auto.
Gebruik in de tuin is ook wel een goede, want meneer blijft absoluut niet meer op één plek liggen en is in moordend tempo de wereld aan het verkennen :D

Campingbedje hebben we aangeschaft als we ergens op visite zijn en voor de vakanties. In mijn vakantie zoektocht zag ik dat je ze ook prima ter plekke kunt huren, maar na twee weken heb je dan al een half bedje betaald. Dan liever ons eigen bedje, dan weten we sowieso dat het goed is. Dat pakketje gaat altijd wel passen in de auto.
Gebruik in de tuin is ook wel een goede, want meneer blijft absoluut niet meer op één plek liggen en is in moordend tempo de wereld aan het verkennen

zo gebruiken wij dat ook. soms op visite bij vrienden. Maar ook vakanties. Afgelopen vakantie was het bedje wat daar aanwezig was (landal) echt heel prima. Maar ben ook wel eens op plekken geweest dat ik blij was dat ik mijn eigen bedje / matrasje mee had. En wat je zegt; ze zijn heel compact. Hebben hem echt veel gebruikt de laatste jaren. Vorig jaar me het hittegolf ook gewoon in de kelder opgezet waar het heerlijk koel was. En soms idd ook in de tuin toen ze nog wat kleiner waren.

Onze kinderwagen (ook Joolz) is vrij robuust en fijn, ook in de bossen, maar ook lomp. past wel achter in de mercedes maar niet in de Up als de achterbank vol is met 2 kinderen.

Daarom hebben we een buggy, die past daar gewoon achterin ondanks die ook niet heel compact is. Kan B ook weg als ik de mercedes mee heb. In tegenstelling tot de fijne kinderwagen loopt de buggy niet fijn, ik loop er ook veel te kort op. Die gebruiken we dus ook maar zelden. Maargoed, voor 40 euro op marktplaats voor een zgan exemplaar kun je er geen buil aan vallen.

@Rob, Jammer dat de start wat minder begint met de nieuwe pup. Hopelijk is hij/zij snel helemaal gezond zodat het echte leven samen kan beginnen. Dat het druk zou zijn had ik wel verwacht, maar zodra de pup goed is getraind en opgenomen in het gezin draait het gewoon door natuurlijk.

Hier een heerlijk weekend gehad. Zaterdag de regenbuizen in de achtertuin vervangen door Rheinzink exemplaren met bijbehoren montage beugels, en stadsuitloop etc. Ziet er echt een heel stuk beter uit dan die 30 jaar oude 7 x geschilderde regenbuizen. Deze week in de avonduren als het weer meezit, de voorkant doen. Zondag nog lekker rundom house bezig geweest en opa was jarig, dus dat was ook erg leuk. :)

Oja.. Ook nog lekker een tourtje gedaan met L. in de Clubman :D heerlijke auto, voor ons echt de juiste keuze geweest.

@ Joost, knap werk! thumbs up
Er goed over nadenken, oog voor detail en er de tijd voor nemen scheelt al een hele hoop natuurlijk

Inderdaad, gewoon tijd nemen, goed nadenken en heb dan ook wel de lol om het zo mooi mogelijk te maken. Had nog wat verf over dus beetje opgefrist. Had nog inbouwspotje over dus die er in gemaakt met een magnetische deursensor. Buitenstopcontact had ik nog over na ons tuin project, dus die mooi kunnen hergebruiken.

Kosten:

dubbele 3-fase groepenkast met 16 groepen: 860 euro (wel een van de duurdere merken incl laadpaal voorbereidingen, beugeltjes, etc.
omschakeling enxis naar 3-fase stroom incl nieuwe meters 260 euro
Kleinmateriaal 50 euro

In totaal dus zo' n 1170 euro.

En heb besloten dat het nu ook gewoon een installatiekast is en geen opbergkast *-)

Voor:

oude smeltzekeringkast met de keuken in 2001 weer wat bijgeknutselt. later met zonnepanelen ook weer wat bij gezet (beide overigens echt net goed gebeurd, snel snel.) Veel vast gezet met tiewraps of slechte kwaliteit beugeltjes.

beltrafo hing ergens los. de achterwand beplakt met riet (waarom?).

51307438575_290feb10f0_c.jpg

Na:

51306625713_cc20a06592_c.jpg

We wisten dat het niet mee zou vallen maar het is toch best heftig met al twee kids.

Kan ik mij voorstellen Rob. Ik vind het 2 kinderen al soms best wat werk *-)

Kan ik je inhuren Joost? Dat is heel erg netjes zeg! Wij zitten ook nog met die oude zekeringen en de toekomst moet het ook vernieuwd worden.
Heel erg netjes!

Ik vind 1 soms al veel werk, al wordt het soort "werk'w el heel anders, en veel leuker nu ze ouder wordt.

Dat is inderdaad bijzonder fraai, ik dacht dat die van ons netjes was :D
Moet zeggen dat een likje verf toch ook gelijk wel een gigantisch verschil maakt.

Zaterdag de auto gewassen met het handje, dat was ook al weer even geleden dat ik dat gedaan heb.
Viel al met al niet mee, ook omdat ik (dacht) dat de auto nog aardig in de wax/coating stond. Mijn broertje, die er inmiddels meer verstand van heeft, had toch een andere mening. Zit zeker nog wel een laagje op, maar kan veel beter.

Ik dacht ook makkelijke velgen te hebben, maar dat blijft toch ook pokke werk. Binnenkant is amper goed te doen met de grote remmerij, kortom ik moet mijn velgenborstel even weer opduiken en een goede reiniger hebben.

En toch altijd weer confronterend zo'n uurtje met de neus boven op je lak, je komt toch meer plekjes tegen dan je wist. Al met al valt het mij reuze mee. Geen deukjes, geen krasjes, maar wel her en der wel wat steenslag wat nog best aardig is bijgewerkt.

Op Carclean even zitten zoeken naar nieuwe spullen/middeltjes, maar man man man ik heb mij daar echt te lang niet meer mee bezig gehouden. Zie echt door de bomen het bos niet meer.
Wil graag een nieuwe washandschoen, goede shampoo, velgen reiniger en iets van een spray wax voor een laagje na het wassen. Met name die laatste word ik echt niet wijs uit, de rest is niet zo lastig gelukkig.

Ja ik zit er ook niet meer zo in, maar het aanbod is giga en je word er amper wijs uit.

De een zweer bij merk X en de ander bij merk Y. Bovendien kun je het zo gek en duur maken als je zelf wil. De echte freaks moet het zo gek en duur mogelijk terwijl ik vaak met een bovengemiddeld product ook al heel tevreden ben. Spulletjes van Gyeon vind ik erg fijn maar ook niet goedkoop als het niet in de aanbieding is.

Heb jaren geleden 1x goed spul gekocht en je doet er ook heel lang mee met alles. Dus heb volgens mij alles in huis om de C-klasse eens goed onderhanden te nemen. Nu nog een beetje tijd en zin. Waarschijnlijk ergens in september.

Haha ja, er is genoeg op de markt. Ik vind de service bij Carclean wel goed. Als je hen mail wat je zoekt en wat je ong. te besteden hebt dan komen ze echt wel met een goed advies.

Echt goed dat je dat kan Joost, echt heel mooi weggewerkt ook allemaal. (tu)
Ik kan echt helemaal niks wat dat betreft, met stroom al helemaal niet, heb ik ook nog nooit iets mee gedaan ook als ik het me zo bedenk, heb zelfs nog nooit een lamp opgehangen. :}

Mogguh!

Afgelopen weekend aan het sjouwen geweest met coniferen en meubels (verhuizing) en nu flink last van mijn nek/schouders: blij dat ik woensdag weer naar de masseur kan :D

De V40 heeft nog geen zin in het vooruitzicht naar een reis naar Oostenrijk; motorstoringslampje. Helaas kunnen we morgen pas terecht bij de garage ivm drukte.
Zal wel weer wat duurs zijn aangezien het net buiten de garantietijd gebeurd ;)

@ Joost: Zo, strak werk hoor! Heel netjes gedaan (tu) Je hebt niet zoveel stopcontacten of wel? ik heb er volgens mij iets van 4 of 5 in gebruik :D

@ Rob: Ach, geen makkelijke start! Maar wel een erg mooi beestje :) hopelijk knapt 't beessie gauw op.

Erg strak Joost!

We wisten dat het niet mee zou vallen maar het is toch best heftig met al twee kids.

Kan ik mij voorstellen Rob. Ik vind het 2 kinderen al soms best wat werk

maar jij hebt nog wel tijd om een complete meterkast te renoveren..dat lukte mij met twee kids al niet eens..;)

Ai Gerwin: je hebt nog geen geluk met de v40..ik weet niet maar vaak heb ik toch het idee dat diesels toch vaak een meer problemen hebben dan benzinemotoren.

Op Carclean even zitten zoeken naar nieuwe spullen/middeltjes, maar man man man ik heb mij daar echt te lang niet meer mee bezig gehouden. Zie echt door de bomen het bos niet meer.
Wil graag een nieuwe washandschoen, goede shampoo, velgen reiniger en iets van een spray wax voor een laagje na het wassen. Met name die laatste word ik echt niet wijs uit, de rest is niet zo lastig gelukkig.

De keuze is inderdaad enorm. Het Astra forum is deels ook een soort 2e carclean forum dus doe er veel tips op. Er worden ook gewoon enorme fohns verkocht om een auto droog te blazen..*-)
Voor de velgen zweer ik gewoon bij Monello..zorg wel dat je ze periodiek in de wheelwax/sealer zet.. dan zijn ze zo schoon..
Voor de lak is de keuze reuze en veel zweren bij Gyeon (wel erg duur) maar er zijn ook genoeg andere middelen. Ik heb voor de Astra alles van Poor boys gekocht. Ook ontzettend fijne middelen.

Mogguh,

Erg benieuwd naar reallife beelden van de Astra; ik ben op basis van de eerste beelden redelijk positief. De achterkant is me iets te veel VW-achtig; maar het staat wel prima in het totaalplaatje.
pbgydqhb9qdr.jpg

Ai Gerwin: je hebt nog geen geluk met de v40..ik weet niet maar vaak heb ik toch het idee dat diesels toch vaak een meer problemen hebben dan benzinemotoren.
Ja, komt meestal door de verontreiniging van de motor door alle milieu-eisen. Je ziet daardoor ook veel mensen die de EGR-klep dicht laten zetten en de motor tunen zodat het allemaal wat optimaler werkt.
Maar goed, misschien valt het mee en is het alleen maar een sensor oid ;)

Sanoma zei:
Mogguh,
Ja, komt meestal door de verontreiniging van de motor door alle milieu-eisen. Je ziet daardoor ook veel mensen die de EGR-klep dicht laten zetten en de motor tunen zodat het allemaal wat optimaler werkt.
Maar goed, misschien valt het mee en is het alleen maar een sensor oid ;)
Ik heb bij mijn Insignia echt nooit problemen gehad met de EGR. Enige probleem was dat de behuizing van de EGR koeler ging lekken waardoor koelwater naar buiten ontsnapte. Ik heb de EGR koeler er toen ook af gehad en was verbaast hoe weinig troep er in zat. Ondanks dat het allemaal kleine gaatjes waren, waren ze nog prima open. Uiteindelijk is al die NOx ook niet prettig voor de omgeving, dus dicht zetten is eigenlijk ook niet een goed idee.
Maar goed, 1 van de reden om voor een 2 liter diesel Insignia te gaan was omdat die aan de euro6 norm voldoet dankzij AdBlue. Meer AdBlue is minder EGR was mijn idee.

De nieuwe Astra ziet er wel goed uit, ben wel benieuwd hoe die gaat rijden en hoe de station er uit gaat zien.

Ik ben ook positief. Echt een eigen gezicht en duidelijk een Opel van de nieuwste generatie.

Hij oogt in ieder geval weer lekker dik. De Astra K is ranker en sierlijker. Deze wat dikker en sportiever.

Op het eerste zicht vind ik het totaalplaatje beter geslaagd dan "nichtje 308".
De achterzijde doet me willekeurig vooral aan een BMW denken.

09-Opel-Astra-516130.jpg

Jah de 308 is qua lijnen fraai maar oogt nogal plomp en doorgezakt..beetje zelfde probleem als de 508 ook heeft...

Dit is voor Opel ook een behoorlijk stijlbreuk maar ik zie mij hier wel zitten. Erg fraai en modern!
Opel_516134-b3ffb275bf38ec11.jpg

Ik vind hem ook zeker netjes, mooie lijnen, beetje hoekig en met dat zwarte dak, mooie verschijning.

@Rob/@Richard Ik heb ook hoofdzakelijk PoorBoys, dat kun ej bijna altijd in zon, schaduw opbrengen en is niet zo chemisch als veel andere producten. Voor de ramen heb ik Dodo Juice, dat is ook wel lekker spul.

Ik heb gewoon van die 1 liter flessen gekocht van alles en je verdunt dat terug 1:10 in die Monello spuitflesjes. Werkt ideaal!

Velgen heb ik ook Monello, maar nu iets nieuws besteld vorige week. Omdat die spuitkop van Monello bij mij iedere keer kapot gaat.
Hjul Colour Changing Wheel Cleaner, nog niet gebruikt, dat staat aankomende week op de planning, de Clubman even goed wassen in de wasbox hier vlakbij en dan thuis even lekker in de Blackhole en wax zetten.

Waarom niet gewoon real-life foto's ipv deze renders. Het ziet er zo goedkoop en gefotoshopt uit, wat ook komt door de strakke/moderne vormgeving en interieur.
Wat niet wegneemt dat ik het ontwerp ook geslaagd vind, alleen de binnenkant zit er echt uit als een auto in een videogame.

Ik hoop wel van harte dat de grote schermen super snel en soepel werken. Daar kunnen veel merken nog een flinke stap mee maken, als ik mijn Astra en Focus als referentie neem.

Dat heeft niet zozeer te maken met het feit dat het mijn "paradepaardje" is (aldus Rob :D), maar als je zulke grote schermen in je auto monteert dan moet het ook gewoon 100% goed/doordacht/soepel etc werken.

Blackhole heb ik ook (bedoel dan het poetsmiddel, he..) ..nadat ik de auto gekleid en gepolijst had, heb ik dat er op gesmeerd en vervolgens gewaxxed.
Haalt prachtig de zwarte kleur op wat je nu nog steeds ziet!

Hahahaa @ Rob, ja dat werkt goed. Ik smeerde dat ook op de BMW en ook op de motor voordat de Colonite wax erop ging. ideaal spul en haalt net de diepte omhoog als de lak goed schoon is.
De Clubman is bij de verkoper helemaal gepolijst en in de wax gezet, dus eerst even kijken hoe hij na de wasbeurt is. :)

Ik hoop wel van harte dat de grote schermen super snel en soepel werken. Daar kunnen veel merken nog een flinke stap mee maken, als ik mijn Astra en Focus als referentie neem.

Dat heeft niet zozeer te maken met het feit dat het mijn "paradepaardje" is (aldus Rob big smile smiley), maar als je zulke grote schermen in je auto monteert dan moet het ook gewoon 100% goed/doordacht/soepel etc werken.

Het is maar net waar je de lat legt Richard. Ik heb echt nog nooit problemen ondervonden met de bediening of de snelheid van het scherm in de Astra. Werkt gewoon heel intuïtief en soepel en in mijn ogen dikke prima en heb me er nog nooit aan geïrriteerd. De schermen uit de PSA stal schijnen wel wat langzamer te zijn.

Blackhole heb ik ook nog liggen, erg mooi op donkere lakken maar is een filler en geen sealant/wax natuurlijk.
Shampoo heb ik nu van Monello en velgenspul had ik ook altijd van Monello, maar is op. Shampoo wisselde ik altijd nog wel wat mee.

Denk dat ik de auto tzt toch maar in de coating laat zetten, zie er zelf tegen op om de auto echt goed te doen en zou niet weten waar ik de tijd aaneengesloten vandaan moet halen. Kennis van mijn broertje doet dat af en toe nog hobby matig en is een ontzettende mierenne*ker. De prijs is ook nog redelijk als je het terugrekend naar aantal uren en materiaal. Plus als ik het zelf ga doen moet ik ook een hoop nieuw spullen/middeltjes kopen, dan is laten doen niet heel veel duurder (hoop ik).

Wat niet wegneemt dat ik sowieso nog wel even wat nieuw spullen voor het wassen moet hebben.

rjthefrisian zei:

Dat heeft niet zozeer te maken met het feit dat het mijn "paradepaardje" is (aldus Rob big smile smiley), maar als je zulke grote schermen in je auto monteert dan moet het ook gewoon 100% goed/doordacht/soepel etc werken.

Het is maar net waar je de lat legt Richard. Ik heb echt nog nooit problemen ondervonden met de bediening of de snelheid van het scherm in de Astra. Werkt gewoon heel intuïtief en soepel en in mijn ogen dikke prima en heb me er nog nooit aan geïrriteerd. De schermen uit de PSA stal schijnen wel wat langzamer te zijn.
Dat idee heb ik ook in de mijne, dat had Opel wel goed voor elkaar. De schermen werken prima, ook het grote dashboard scherm werkt erg prettig en vlot.

rjthefrisian zei:

Nee, het is ook prima. De Astra K komt uit 2016, voor die tijd was het scherm echt heel erg prima. Veel beter/fijner ook als bijv. een Megane naar mijn mening. Maar de tijd staat niet stil en ik vond het scherm in de Focus (die dus 4 jaar nieuwer was) niet veel beter. Let wel, nog steeds altijd prima!
Als een merk dan nu besluit om van een in 2016 prima scherm over te stappen op volledig grote schermen over de gehele breedte van het dashboard dan moet er echt wel een hele grote stap gemaakt worden.

Al met al niets ten nadele van Opel, ik denk dat dat voor veel merken geld. Ben benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen Ik vind het met name bij Mercedes echt prachtig hoe ze het gedaan hebben, maar ook geen idee hoe goed het daar werkt.

Met scherm bedoel ik dan overigens het geheel van bediening, looks, feeling, doordachtheid etc

Hoe langer ik er naar kijk hoe lekkerder ik de L vind.. ik vind hem echt wel geslaagd. Lekker dik ook!

Nee, het is ook prima. De Astra K komt uit 2016, voor die tijd was het scherm echt heel erg prima. Veel beter/fijner ook als bijv. een Megane naar mijn mening. Maar de tijd staat niet stil en ik vond het scherm in de Focus (die dus 4 jaar nieuwer was) niet veel beter. Let wel, nog steeds altijd prima!
Als een merk dan nu besluit om van een in 2016 prima scherm over te stappen op volledig grote schermen over de gehele breedte van het dashboard dan moet er echt wel een hele grote stap gemaakt worden.

Dat het goed moet werken ben ik met je eens. Maar vergeet ook niet dat eer aan een Astra een ander prijskaartje hangt dan een BMW of Mercedes..dat wordt soms wel vergeten.
Tuurlijk kun je altijd streven naar het beste van het beste maar soms moet je ook gewoon tevreden zijn met een goede prijs-kwaliteit verhouding... ;)

En ach jah..volgens mij interesseert het de meeste mensen niet eens. Denk niet dat veel mensen een auto kiezen op basis van de infotainment. Getuige de goede verkoopcijfers van de ID3..:)

Ben nog niet helemaal overtuigd van de nieuwe Astra. Het kunststof driehoekje bij de c-stijl is wel weer leuk. Mooi stijlelement van Opels uit de 80's.

@B Real: Goed polijsten kost een hoop tijd en de keiharde lak van BMW helpt niet echt mee. Ben zelf wel fan van de Soft 99 Fusso Coat wax. Is er ook in een variant voor donkere lak. Hele diepe glans en goede en zeer lange bescherming.
Ik ga deze week de Sonax Ceramic Spray eens proberen. Mooi als tussentijdse bescherming om na een wasbeurt aan te brengen.

Mogguh!!

Toch een positieve verrassing, de Astra. De C-stijl die lekker eigenwijs tegen de richting in gaat met een verwijzing naar de D-Kadett......mooi dat Opel zo subtiel knipoogt naar het eigen verleden. De achterkant lijkt wellicht wat op de Golf, ik zie er ook veel Mokka in. In ieder geval ben ik blij dat Opel van die chrome accenten afstapt in de daklijn, dat was te smaakgevoelig. In ieder geval vind ik hem beter in verhouding als de 308, die er toch wel erg druk en plomp uit ziet.

Nu maar wachten op de ST. B)

Dat het goed moet werken ben ik met je eens. Maar vergeet ook niet dat eer aan een Astra een ander prijskaartje hangt dan een BMW of Mercedes..dat wordt soms wel vergeten.
Tuurlijk kun je altijd streven naar het beste van het beste maar soms moet je ook gewoon tevreden zijn met een goede prijs-kwaliteit verhouding... winking smiley

Daarom vergelijk ik het ook expres met de Astra en Focus die ik heb gehad. Ook de **** vond ik daarin op vlakken beter. De Megane die ik destijds ook (nieuw) bekeken heb kon absoluut niet tippen aan de Astra. Mercedes noemde ik alleen omdat ik het daar erg mooi geïntegreerd vind in het interieur, maar bij de A-Klasse is het ook een beetje "mwah".

De prijs/kwaliteit verhouding zit ook gewoon absoluut goed bij de Astra/Focus die ik heb gehad, maar zodra werkelijk alles in de auto via beeldschermen gaat moet de kwaliteit in alle aspecten wel echt heel goed zijn. Te vaak dat het navi scherm in de Astra en de Focus uit zichzelf opnieuw startte, vervelend maar nog vervelender als ook je tellers via een digitaal scherm gaan.

Ik ga deze week de Sonax Ceramic Spray eens proberen. Mooi als tussentijdse bescherming om na een wasbeurt aan te brengen.

Die ga ik ook eens opzoeken! Ik zoek inderdaad ook iets voor na een wasbeurt om net even dat tijdelijke waxlaagje er op te krijgen (tu)

In ieder geval ben ik blij dat Opel van die chrome accenten afstapt in de daklijn, dat was te smaakgevoelig.

Oh ja inderdaad..ik zie helemaal geen chrome..misschien krijgt de Elegance versie nog ergens een chromen biesje..net zoals bij de Corsa.

Zie nu ook dat het 3e remlicht verticaal is ipv horizontaal..geinige details.

Nu maar wachten op de ST. cool smiley

Ik ook..voor over 5 jaar..maar dan wel als hybride 1.6 viercilinder en niet een 1.2 driepitter.

Da's wel jammer, dat ze er geen viercylinder benzine in lijken te leveren. Plus dat de benzine-motoren waarschijnlijk de bekende 1.2T blokken zijn, waar tot op heden geen echt brandstofbesparende techniek in te vinden is. Daarmee staat Stellantis wel achter tov de e-tsi motoren van **.

Het droehoekje in de bumper ála BMW vind ik niet mooi. en die digitale schermen maakt het allemaal erg universeel en maakt het interieur niet echt smaakvol

Maar zit interieur zit ook wat grijs bij in en lijken fijne stoelen, zo oogt het al stukken beter. En deze wielen, bumpers, two-tone en kleur maakt het wel lekker (tu) Dit zal dan ook wel een GS uitvoering zijn.

Ben echt benieuwd naar een business edition met standaard bumpers, dak carrosseriekleur, kleinere wielen en minder luxe interieur (zoals de meesten hem gaan bestellen) Bij de corsa vind ik het verschil tussen een dikke GS of standaard grijs ding ook erg groot namelijk. Die heeft echt wel wat opsmuk nodig.

Nu is de verhouding tussen wielbasis, breedte, hoogte hier al standaard gunstig om wat beter te ogen, dus misschien valt het mee in standaard trim. (tu)

Ik ben ook niet zo van die moderne interieurstijlen. Hoeking vind ik prima, maar met die grote schermen, is niet mijn ding.
Ik heb liever knopjes of schakelaars zoals wij dat nu hebben.

Zaterdag gaan de Union Jack achterlichten erin.
Voorbeeld:
IMG_0644-scaled.jpg

Vind ik zelf echt een heel dikke upgrade. De volgende is overigens ook al onderweg, dat zijn dynamische smoke knipperlichten, ben nog niet helemaal zeker of die blijven maar wil wel even kijken hoe het staat.
1720851-main.jpg

Mogguh,

Wat een regen in Limburg he? Niet normaal wat daar valt.
Jammer dat het niet wat meer verdeeld is, in het oosten des lands is nog niet veel gevallen.

@ Jimmy: Da's een gave upgrade!!

Die union jack achterlichten vind ik inderdaad heel erg gaaf. Haast een must-have.

die dynamische knipperlichten heb ik sterk mijn twijfels. vind het al snel een beetje kermisachtig worden :} Ben benieuwd

@JFR, de mijne is van 2017, maar wel full led dus de conversie schijnt dan wat makkelijker te zijn dan wanneer je nog halogeen hebt.

@Joost, ja daar twijfel ik ook over, maar reguliere smoke knipperlichten voor de Clubman zijn niet te vinden. wel de 3 en 5 deurs. Maar die zijn anders van vorm.
Ik ga het zien. het is led, en 5 minuten in en uitbouw werk. Denk dat het wel leuk is :)

De Union Jack achterlichten zijn inderdaad heel erg gaaf op Mini. Wel prijzig, maar ach hopelijk ben je dat snel vergeten :D

Die knipperlichten, zijn die voor de voor- en/of achterkant? O.b.v. de plaatjes kan ik het mij niet goed inbeelden waar ze komen, weet sowieso niet zo goed hoe/waar de knipperlichten werken bij een Mini.

Ben echt benieuwd naar een business edition met standaard bumpers, dak carrosseriekleur, kleinere wielen en minder luxe interieur (zoals de meesten hem gaan bestellen) Bij de corsa vind ik het verschil tussen een dikke GS of standaard grijs ding ook erg groot namelijk. Die heeft echt wel wat opsmuk nodig.

Dat is altijd maar afwachten inderdaad. Gelukkig zien zelfs de crisis uitvoeringen er tegenwoordig wel "oke". Zwarte kunstofbumpers zie je amper meer, simpele wieldoppen of zwarte stalen velgen ook niet de standaard wieldoppen zijn ook al iets beter om aan te gluren ivm vroeger.
Heb ook het idee dat men, zeker op de kleinere auto's, wel voor leukere kleurtjes kiest omdat ze tegenwoordig gewoon aangeboden worden maar ook niet/nauwelijks duurder zijn dan de oude vertrouwde kleuren.

Wat allemaal niet wegneemt dat een wat sportievere of luxere uitvoering gelijk 10x beter oogt.

Astra F zei:
Mogguh,

Jammer dat het niet wat meer verdeeld is, in het oosten des lands is nog niet veel gevallen.

@ Jimmy: Da's een gave upgrade!!

Ik ben niet jaloers op Limburg hoor. Flinke regenbui mag hier gerust overwaaien, maar dat noodweer kan ik wel missen.
Rob klaagde laatst over de luchtvochtigheid, sindsdien is dat alleen maar gestegen. Daar ben ik wel een beetje klaar mee.

Moggul!

vannacht maar een keer de hond naar buiten hoeven te doen.. een luxe..:)

Staat vast goed Jimmy..de UJ achterlichten. Dynamische knippers heb ik ook op de Astra maar omdat ze in het zijscherm zitten is er weinig dynamisch aan..maar het oogt in mijn ogen wel gewoon netjes en strak. Volgens mij zitten ze bij de Mini ook in het zijscherm?

Ach dat wordt tegenwoordig vaak als argument aangedragen maar dat geldt toch voor alle auto's?
Een 1 serie, golf, ceed of A3 in basistrim ziet er toch ook matig uit.

Valt me ook op dat veel mensen weer vallen over het driehoekje, de C stijl, de digitale schermen en de vizor snuit. Het is ook nooit goed. Als Opel dat had weggelaten was iedereen weer gaan zeuren dat het een saaie auto was. Maar dat is tegenwoordig de wereld..overal over zeiken en / of kritiek op leveren.

Ik heb gisteren samen met de beheerder van het Astra forum ook iemand uit de groep laten zetten. Alleen maar negatief en zeiken terwijl hij zelf beheerder is van opel-forum.nl. Daar liep hij wat mee te pochen en nadat hij vervolgens mij en de beheerder echt persoonlijk aanviel hebben we hem gewipt.

Limburg wordt een beetje probleemgebied op dit vlak.. gaat steeds vaker mis daar. Maar ook Brabant zie ik toch vaak grote problemen met water. Hier valt het vaak reuze mee en is het nu ook hartstikke droog en komt de zon erbij en is het heerlijk weer..;)

Luchtvochtigheid is inderdaad oog. Gisteren kwam ik buiten na een kantoordag in de droge aircolucht en dan merk je het wel. Moest gelijk denken aan mijn reizen naar Azie waar dit gewoon altijd is (alleen dan nog wat warmer)

Ik heb geen vakantie, dus vind het zo wel prima. Warm genoeg om binnen en buiten wat te doen. af en toe een regendag maar hoofdzakelijk droog. Iets meer de zon zien mag wel B)

Die Noodweer buien zijn echt heel erg, hier gelukkig (nog) niet, maar man man man wat een drama is dat en ze blijven dat vandaag en morgen volgens mij ook deels houden.

@Richard, ja is een prijzige upgrade incl. inbouw en coderen, maargoed :D 1x pinnen, niet meer aan denken is mijn motto in dat soort gevallen. :)
Die knippermichten zitten op het zijscherm.

Ook van de week trouwens ontdekt dat we dus die projector logo's in de spiegel hebben die het Mini logo op de grond projecteert als het donker is en dat we ook handgreep verlichting hebben zoals de 1 serie dat ook heeft :).

Logo-grond.jpg

Terug
Bovenaan