Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Staat goed! Pas maar op dat ie niet achterover helt.. :)

Oeh..die kantelfunctie is lastig. Kan je dus nooit wat achteruit pakken zonder de fietsen eraf te halen. Gebruik dat erg vaak! Ook om de laaste dingetjes erin te proppen. Of onderweg wat eruit te halen.

Maar goed over nadenken met inpakken! Dan komt dat vast goed!

Fijne vakantie berri! Jij durft!

Goede vakantie Berry (y)

@ Jimmy, jammer van de achterlichten.
Wat steekt die fietsendrager uit! Ik wist niet eens dat ze er voor drie fietsen waren :D
Ziet er wel degelijk, maar toch eenvoudig uit. Dat is wel wat waard bij dat soort dingen lijkt me (y)

@ Wassen @ wasbox, ik wil dat binnenkort ook eens proberen. Ze hebben daar o.a. gewoon schuim en vlekvrij water. Aangezien mijn auto nu vooral vies wordt van het stof door het stilstaan spoel ik dat er hopelijk makkelijk vanaf, is toch handiger dan thuis wassen.

Bevalt dat goed dan moet ik toch maar een hogedrukreiniger hebben met zo'n foamgun erbij.

Corsa 20SEH zei:
Morgen de Union Jacks erin. om 10.00 een afspraak in Veldhoven, Ralf is er ook pas geweest zag ik :). Ze schijnen toch zo een 3/3,5 uur nodig te hebben.

Inmiddels al 2 x en een derde keer staat gepland. Hele goede en vaardige jongens!

Union Jacks, Passenger Sport Display, Apple Carplay en Digital Cockpit. :)

De OEM parkeercamera komt er nog aan, wordt voor hun een proefstuk.

@Rob, ja de oude fietsendrager had die optie niet, en werktte het ook.. Of even over de achterbank hangen om wat te pakken :)

@Richard, ik was nooit de auto bij huis. Altijd bij een wasbox, maar dan wel deels met mijn eigen spullen :). Ik ga nit met die wasborstel over de auto heen.
Ja steekt best uit, maar dat deed de oude ook, wel minder natuurlijk. Je hebt zelfs dragers voor 4 fietsen. Hier kan je ook nog een extensie set voro kopen dat je er een 4e bij kan plaatsen. Dat is niet nodig gelukkig,

@Ralf, ja ik zag het erg tof! Dat display vind ik ook cool, maar het de HUD die er vlak boven zit zie ikzelf daar de waarde niet zo voor in.
Ik moe tnog ene nieuwe afspraak maken, die kon helaas neit dorogaan.

Nee, wasborstel bij een wasbox zou ik ook ver vandaan blijven :D
Maar waarom niet thuis, je hebt er toch best de ruimte voor? Of mag het in jullie gemeente niet?

Vind het erg prettig dat ik het hier thuis lekker op de oprit kan doen. Altijd alles voor handen, bijvoorbeeld als je net even een extra doekje oid nodig hebt.

McShine zei:
Corsa 20SEH zei:
Morgen de Union Jacks erin. om 10.00 een afspraak in Veldhoven, Ralf is er ook pas geweest zag ik :). Ze schijnen toch zo een 3/3,5 uur nodig te hebben.

Inmiddels al 2 x en een derde keer staat gepland. Hele goede en vaardige jongens!

Union Jacks, Passenger Sport Display, Apple Carplay en Digital Cockpit. :)

De OEM parkeercamera komt er nog aan, wordt voor hun een proefstuk.

Even geGoogled, maar dat passenger Sport Display is een gave gimmick trouwens! :D
Wist niet dat Mini dat ook had, kende het alleen van Porsche en Ferrari.

Parkeercamera is voor mij tegenwoordig op een auto ook bijna een 100% must. Bizar hoe snel ik daar gewend aan ben geraakt. Ik rijd eigenlijk altijd met mijn ogen op het scherm achteruit, de Astra was de eerste auto waar het op zat. De **** had het niet en dat was toch wel weer ontzettend wennen de eerste tijd!

@Richard, Volgens mij mag het gewoon bij ons, in de nieuwe wijk achter ons niet, dat staat aangegeven ivm. gescheiden wateropvang.
ik heb er nu zeker de ruimte voor. Ik zal inderdaad toch eens kijken om het thuis te doen. :) Waarom niet eigenlijk.

Corsa 20SEH zei:
@Rob, ja de oude fietsendrager had die optie niet, en werktte het ook.. Of even over de achterbank hangen om wat te pakken :)

@Richard, ik was nooit de auto bij huis. Altijd bij een wasbox, maar dan wel deels met mijn eigen spullen :). Ik ga nit met die wasborstel over de auto heen.
Ja steekt best uit, maar dat deed de oude ook, wel minder natuurlijk. Je hebt zelfs dragers voor 4 fietsen. Hier kan je ook nog een extensie set voro kopen dat je er een 4e bij kan plaatsen. Dat is niet nodig gelukkig,

@Ralf, ja ik zag het erg tof! Dat display vind ik ook cool, maar het de HUD die er vlak boven zit zie ikzelf daar de waarde niet zo voor in.
Ik moe tnog ene nieuwe afspraak maken, die kon helaas neit dorogaan.
Ik had niet specifiek gezocht naar een uitvoering met een HUD, maar nu ik er eentje heb kijk ik amper nog op de normale meters voor snelheid en navigatie. Alleen voor verbuik etc wel, maar snelheid en navigatie eigenlijk bijna nooit meer. Het is haast jammer dat ik de snelheidindicatie niet uit kan zetten en meer ruimte heb voor overige info.

Ik vind het ook ideaal, snelheid, navigatie zelfs de info mbt. spotify kan je erop laten zien als je liedjes zoekt. Ideaal :).

rjthefrisian zei:
Fijne vakantie berri! Jij durft!
Dank!
Ik vind er weinig spannends aan hoor. Overal binnen een kapje op. En heb de eerste prik gehad dus ik verwacht niet meer dan een verkoudheidje, al wil ik die op vakantie natuurlijk niet oplopen. Heb het idee dat corona nu een beetje het niveau van een zware griep heeft bereikt en de grootste issues weg zijn.

@fietsendrager: die van mij is blijkbaar kantelbaar, nog nooit gebruikt. Met m'n ouders was het altijd: fietsen als laatst erop en de dingen die je nodig hebt vooraan bovenop. Werkte prima.

En toch gaat er niet boven een dakdrager voor fietsen...

B7d53FhCEAAgpk7.jpg

Oeh, das ook een dure voor de verzekering :D

@ Berry, fijne vakantie!
Qua besmettingen doet NL het op dit moment zeker niet het beste in Europa, dus kun je wat dat betreft beter in een ander land zitten :D

Corsa 20SEH zei:
Ik vind het ook ideaal, snelheid, navigatie zelfs de info mbt. spotify kan je erop laten zien als je liedjes zoekt. Ideaal :).

Klopt, HUD is erg prettig en het gekke is dat het vanaf moment één vertrouwd voelt en dat je er ook niet door gehinderd wordt.
Heb je overigens bij Mini ook de mogelijkheid om de Spotify app op de auto zelf te gebruiken?
Ik gebruik Spotify niet heel veel, maar het is ideaal dat je (zonder gebruik van Carplay) gewoon Spotify op je scherm kunt gebruiken en dus gewoon kunt zoeken (y)

HUD is ook zon optie..je mist het echt niet maar toch wel fijn als je het hebt.

Spotify is echt wel ideaal in de auto. Heb het standaard ivm met abbo bij kpn en gebruik het heel veel!
Maar wat is er bij jou anders dan bij de astra, Richard?
Ik heb binnen AA gewoon de spotify app en ziet er net zo uit als op mijn telefoon. Playlisten, zelf zoeken, enz..
Kan hem zelfs split screen gebruiken icm met bv maps.

@Richard, ik heb geen Apple Carplay, maar ik kan bij Media gewoon Spotify aanklikken en hier op mijn scherm door de lijsten heen bladeren.
hij pakt dan de Spotify op mijn Telefoon, maar ik kan er alles mee. Krij gook netjes een MINI scherm op mijn telefoon te zien dat Spotify via de auto te bedienen is en niet via de telefoon. (wegklikken, dan gaat dat weer wel)

Ik heb altijd Spotify aan in de auto of op de fiets. Nooit radio.

rjthefrisian zei:
HUD is ook zon optie..je mist het echt niet maar toch wel fijn als je het hebt.

Spotify is echt wel ideaal in de auto. Heb het standaard ivm met abbo bij kpn en gebruik het heel veel!
Maar wat is er bij jou anders dan bij de astra, Richard?
Ik heb binnen AA gewoon de spotify app en ziet er net zo uit als op mijn telefoon. Playlisten, zelf zoeken, enz..
Kan hem zelfs split screen gebruiken icm met bv maps.

Ik gebruik AA/Carplay niet (meer), ondanks dat het nu lekker makkelijk draadloos kan.
Sommige merken, waaronder dus BMW en Mini, bieden de mogelijkheid om bepaalde apps te gebruiken op de auto zelf. Geen idee of ze echt geïnstalleerd worden overigens.
Je telefoon maak automatisch verbinding met bluetooth en laat je in je zak zitten. Op je scherm in de auto blader je dan gewoon door Spotify, net als je dat op je telefoon doet (hoofdmenu, zoeken, biblitoheek, playlistst etc). Weergave is iets eenvoudiger en zonder afbeeldingen, maar werkt erg prettig voor zover ik Spotify gebruik dus.

Kan mijn niet herinneren dat de Astra het ook op deze manier ondersteunde, maar daar gebruikte ik altijd AA/Carplay. Volgens mij had de Focus ook een soortgelijke optie volgens mij, maar het feit dat ik het niet goed weet cq nooit gebruikte geeft al aan dat het vast niet zo goed/intuïtief werkte als nu in de BMW.

Ik gebruik Spotify verder niet echt veel (heb geen abo), soms gebruik ik het om de reclame op de radio te omzeilen of voor het luisteren van een podcast.

Als ik er aan denk, zal ik vanmiddag even een paar foto'tje maken ter verduidelijking.

Even vlug twee Google plaatjes.

Onderstaand is van een oud iDrive systeem, maar maakt voor het verhaal niet uit. Als je via bluetooth eenmalig toestemming geeft om ook apps via bluetooth te koppelen dan verschijnt Spotify gewoon in de lijst met muziekmogelijkheden. Dus in het menu waar je FM, DAB, USB, CD of bluetooth kiest komt ook Spotify te staan.

Vervolgens zie je op de tweede afbeelding dan de Spotify app, waarbij je links gewoon de Spotify menu's ziet zoals je die ook op je telefoon kent. Iets eenvoudiger als je op je telefoon. Als ik het mij goed herinner ziet het er dus net zo uit als wanneer je wel AA/Carplay gebruikt, alleen hoef je dat in dit geval niet te gebruiken

30615i93D272E157DBA16D

99992iC9514819E8A7387B

Tot slot dan nog drie kleine, maar fijne, pluspuntjes die ik ontdekt heb.

In de lijst met media mogelijkheden, kun je ook onderdelen verbergen. Zo heb ik AM en FM uit de lijst verwijderd, zeker AM gebruik ik nooit en gebruik nu nagenoeg altijd DAB+.
Als je dus switched tussen DAB+, voorkeurzenders, bluetooth, Spotify etc komen AM/FM ook niet meer voorbij. Kon of bij de Astra of de Focus ook cq niet, weet het even niet meer.

In de navigatie bij recente bestemmingen laat hij niet tig keer het thuisadres zien, maar echt alleen de unieke adressen. Dat maakt het terugzoeken van een recent adres veel eenvoudiger. Hetzelfde geld voor recente telefoongesprekken, ook hier worden alleen de unieke contacten getoond ipv alle gesprekken. Volgens mij lieten zowel de Astra al de Focus alle recente bestemmingen/gesprekken zien.

De ventilatieroosters in het dashboard kun je erg ver omhoog richten zodat deze over je hoofd heen blazen ipv net tegen je voorhoofd aan. Oplossing bij de Astra/Focus was dan om de betreffende roosters dicht te zetten, maar dan komt er natuurlijk meer lucht uit de andere roosters wat ook niet altijd wenselijk is. Vooral mijn vriendin heeft een hekel aan tocht, waardoor ik dan weer de volle wind op mij kreeg.

Kleine details die gewoon net even prettiger zijn. Daar kom je wellicht ook pas achter als je een mierenne*ker zoals ik bent, maar ik blijf het geinig vinden om dat soort details tussen mijn (voorgaande) auto's te vergelijken.

Bij mijn Insignia werkt het helaas niet zo. Daar kan ik alleen iets van "Bluetooth streaming" kiezen. Ik kan dan wel tracks vooruit en terug, maar niet buiten de huidige playlist komen. Track informatie wordt wel weergegeven. Maar goed, het zou ook via Andriod Auto moeten werken, maar daar heb ik tot nu toe nog niet zo'n beste ervaringen mee. Bij navigatie zit ik op 100% crash score :( Heel vervelend als net als het lastig wordt, de navigatie er zonder iets te laten merken mee stopt.

Ah helder..ik zie alleen niet echt de meerwaarde..het is een andere manier om bij spotify te komen maar het vergt volgens mij evenveel handelingen. Daarnaast is het voordeel van AA dat ik meerdere Apps tegelijkertijd open kan hebben en op het scherm kan tonen. Ik kan bv zowel de kaart van maps als het schermpje van Spotify tegelijk via split screen op het scherm hebben.

Wat ik me nog af vroeg. is jouw scherm in de BMW touch? In de 3-serie van mijn pa was dat destijds nog niet zo maar in zijn X1 wel..of moet je alles met de iDrive knop doen?

Bij mijn Insignia werkt het helaas niet zo. Daar kan ik alleen iets van "Bluetooth streaming" kiezen. Ik kan dan wel tracks vooruit en terug, maar niet buiten de huidige playlist komen. Track informatie wordt wel weergegeven. Maar goed, het zou ook via Andriod Auto moeten werken, maar daar heb ik tot nu toe nog niet zo'n beste ervaringen mee. Bij navigatie zit ik op 100% crash score sad smiley Heel vervelend als net als het lastig wordt, de navigatie er zonder iets te laten merken mee stopt.

Dan zou ik er eens even heel snel mee naar de dealer. Of zorgen dat je de juiste AA versie erop hebt staan. Is echt niet nodig.

@Rob, wat is AA?

Ik kan ook navigatie en iets anders splitscreen doen, maar ik metk dat ik de navigatie op mijn HUD meer dan praktisch genoeg vind dus heb meetsal gewoon media op het scherm.
Ik heb wel een groot touchscreen in de MINI, maar dat is neit standaard. zal bij BMW ook niet zo zijn.

maar die idrive werkt echt fantastisch, evenals het spraakgestuurde deel. ideaal. navigatie aan. Zwolle, langstraat 12, echt top!

Scherm is volgens mij geen touchscreen, heb ik nog niet geprobeerd geloof ik :D
iDrive controller werkt erg goed, je kunt er bijv. ook op schrijven voor het ingeven van een adres. Spraakbesturing werkt ook prima, maar dat was bij de Astra/Focus niet anders (wel even aanpassen aan hoe de auto het wil hebben).
Scherm zit, met mijn zitpositie, ook gewoon te ver weg om goed aan te kunnen raken.

En inderdaad, je kunt het scherm overal splitten als je wilt. Ik gebruik dat eigenlijk nooit, vind beide dan altijd net te klein. Doorgaans staat gewoon de kaart er op, of de navigatie aan staat of niet. Ik zou graag een wat uitgebreider/scherm menu willen hebben met rijtijd, snelheid, verbruik, gemiddelden per rit maar ook langere tijd etc maar die is er niet (in elk geval niet zo uitgebreid).

@Rob, wat is AA?

Android Auto :)

@ EVV, klinkt alsof of de software op je auto niet juist is of die op je telefoon niet. Ik weet dat je voor je telefoon wel de juiste versie van de app moet hebben anders werkt het niet (goed).
Ik kreeg destijds AA ook niet werkend in mijn Astra. Dealer gaf aan dat het niet beschikbaar was in NL, terwijl er bij verkoop wel mee geadverteerd werd dat de auto er gereed voor zou zijn. Kort welles/nietes, maar na een software update van 70eu had ik ook AA. Die 70eu was ik het niet mee eens, echter betaalde de leasemij het dus heb ik er verder geen punt van gemaakt :)

B Real zei:
@ EVV, klinkt alsof of de software op je auto niet juist is of die op je telefoon niet. Ik weet dat je voor je telefoon wel de juiste versie van de app moet hebben anders werkt het niet (goed).
Ik kreeg destijds AA ook niet werkend in mijn Astra. Dealer gaf aan dat het niet beschikbaar was in NL, terwijl er bij verkoop wel mee geadverteerd werd dat de auto er gereed voor zou zijn. Kort welles/nietes, maar na een software update van 70eu had ik ook AA. Die 70eu was ik het niet mee eens, echter betaalde de leasemij het dus heb ik er verder geen punt van gemaakt :)
Ik zal het de aankomende beurt eens aankaarten bij de dealer, dat valt danals het goed is nog net binnen de garantie. Het kan ook aan mijn telefoon liggen natuurlijk. Ik kan die van mijn vrouw eens proberen, maar die heeft wel exact dezelfde telefoon dus het is dan niet helemaal een goede test. Het is wel een Android 10 telefoon dus met standaard AA aan boord. Ik heb eigenlijk nog niet geprobeerd of spotify wel gewoon blijft werken. Voor navigatie vind ik de standaard ook wel prima. En dan heb ik ook nog eens de aanwijzingen in de HUD.

Ik heb wel het touchscreen alleen (nog ) geen Apple CarPlay. BMW Connect geeft aan dat dit voor mijn auto niet beschikbaar zou zijn, maar ik heb gewoon een simkaart etc. zou moeten willen. Wil dan ook meteen de fullscreen versies
Heb ook het digitale instrumentarium (6W:cool: met prima en duidelijke navigatieaanwijzingen. Geen HUD, leuk maar voor mij niet onmisbaar.

@Richard, thanks. Zoals Apple Carplay zeg maar.

Dat laatste heb ik ook niet, maar ik zie ook zo de toegevoegde waarde niet. Ik kan bellen, Spotify werkt top, navigatie is super.. Dat is neit iets waar ik dan 2-300,- Euro in wil stoppen.

@Corsa 20SEH: wat voor kleur had jouw kitcar ook al weer? Kwam gisteren uit Essen gefietst en daar kwam op hoge snelheid een gele aanrijden, die ergens in Nispen parkeerde, ik denk overigens niet dat jij het was. Wat voor motor zit daar in of kan je dat zelf uitkiezen?

speedtouch zei:
@Corsa 20SEH: wat voor kleur had jouw kitcar ook al weer? Kwam gisteren uit Essen gefietst en daar kwam op hoge snelheid een gele aanrijden, die ergens in Nispen parkeerde, ik denk overigens niet dat jij het was. Wat voor motor zit daar in of kan je dat zelf uitkiezen?

Blauwe wrap ( en geel en chroom daaronder ) en er zit een 2.0 motor in uit een Ford Sierra en die kan je idd zelf kiezen ( graag gedaan, geen dank ) ;)

Heb in de 500L huurauto ook Android Auto, maar als ik Maps daarop wil weergeven zet ie ook de radio uit. Dat is wel irritant.

@Richard: klinkt alsof je heel blij bent met de BMW. Ik zit wel eens te denken wat er na de Focus moet komen. Zo'n BMW lijkt me wel top. Maar als ik dan weer zie wat het kost, overweeg ik ook snel een nieuwere Ford of Seat. Lastig allemaal!

Goedemorgen!

Net nog even Spotify met Android auto geprobeerd, die houdt het ook niet lang vol. Na één nummer al weer een crash :( Binnenkort de telefoon van mijn vrouw maar eens proberen.
Verder bevalt de auto prima, laatst de 10.000ste kilometer ermee gereden. Door Corona een stuk minder dan wat ik met de vorige per jaar reed, daar deed ik dit soort afstanden in bijna twee maanden. Ik blijf me verbazen over de ruimte, laatst een drie zits eetkamerbank naar de stort gebracht. Die ging zo achterin :) Helaas daarmee wel de achterbumper beschadigd, maar eens kijken of ik dat netjes op kan lossen.

Kristian zei:
Ik heb wel het touchscreen alleen (nog ) geen Apple CarPlay. BMW Connect geeft aan dat dit voor mijn auto niet beschikbaar zou zijn, maar ik heb gewoon een simkaart etc. zou moeten willen. Wil dan ook meteen de fullscreen versies
Heb ook het digitale instrumentarium (6W:cool: met prima en duidelijke navigatieaanwijzingen. Geen HUD, leuk maar voor mij niet onmisbaar.

Je moet kijken of je de Carplay voorbereiding ook als optie hebt (code: 6CP), want anders heb je niet de juiste antenne en kun je het inderdaad niet activeren. Overigens kost zo'n antenne een paar tientjes, dus daar hoef je het ook niet voor te laten als je het echt wilt.

Barri zei:
Heb in de 500L huurauto ook Android Auto, maar als ik Maps daarop wil weergeven zet ie ook de radio uit. Dat is wel irritant.

@Richard: klinkt alsof je heel blij bent met de BMW. Ik zit wel eens te denken wat er na de Focus moet komen. Zo'n BMW lijkt me wel top. Maar als ik dan weer zie wat het kost, overweeg ik ook snel een nieuwere Ford of Seat. Lastig allemaal!

Heb ik soms ook als ik Carplay gebruikt, net alsof de auto er vanuti gaat dat je de audio ook via Carplay/AA afspeelt. Heb ik eigenlijk nog in elke auto regelmatig gehad, niet altijd. Even switchen naar de radio helpt dan altijd.

Ik ben zeker heel blij met de BMW, maar dat was ik met de voorgaande auto's ook zeker. Het is gewoon leuk om af en toe wat nieuws/anders te hebben. Is geen doel op zich, maar dat is hoe het gelopen is de afgelopen jaren :)

Kosten gaan we achter komen. Aanschaf was stevig en deed wel even pijn, afschrijving is denk ik niet meer/erger als bij een andere auto, onderhoud verwacht ik weinig gekkigheid gezien de historie en km stand. Pech kun je altijd hebben uiteraard, maar het kan net zo goed meezitten :)

MRB is circa 17eu hoger dan de Focus. Verzekering is met 43eu (allrisk, incl pechhulp en verzekerd voor aanschafwaarde) ook niet heel gek denk ik. Verbruik ligt er aan hoe en hoeveel je rijdt, blijft dat 1:12 dan is dat ook te overzien.

Wat absoluut een factor was om het wel te doen, want getwijfeld heb ik ook zeker wel. Het kan nu nog. Autorijden wordt er niet goedkoper op, brandstofauto's gaan op den duur gewoon verdwijnen. Of het zo'n vaart loopt? Geen idee, maar deze heb ik dan maar vast gehad :)

zo is het Richard, als het financieel kan en je wil dat, gewoon doen. (y)

Over 10 jaar zijn er nog wel brandstofauto's maar verwacht dat de leukere modelletjes onbetaalbaar worden om te rijden.

En nog een andere groot voordeel van jou auto vind ik; het een van de laatste echt mooi ogende BMW modellen. Oke die de nieuwe 3 serie is ook prima en de huidige 5 vind ik ook een plaatje om te zien. (komt vast op de shortlist te staan als de C moet wijken ooit)

maar ik zag ook een 1 serie en de sedan versie er van, en die elektrische modellen en ook de 4 serie... nee ik vind het er echt niet op vooruit gaan...

Eens hoor..ik vind de vorige 3-serie en 4-serie nog een van de laatste mooie tijdloze BMW's..de nieuwste 3 gaat nog maar niet moeders mooiste, de 5-serie vind ik er ook niet op vooruit gegaan en over de rest met al dat plastic en lelijke bumpers ga ik het maar helemaal niet over hebben.

Ik krijg wel steeds een grotere afkeer tegen G*lfjes..wat wordt dat een foute/tokkieauto
Is dat bij jullie nu ook zo dat die dingen massaal van de weg vliegen? Deze week al twee keer een uit de bocht..de eerste is compleet de auto verloren en in een tuin en bovenop een kippenhok terecht gekomen. Gisteren een bijna nieuwe GTI die in Drachten in een tuin is beland met, waarschijnlijk, een stel drugsdealers erin.

12.jpg

1626806316.jpg

Klopt,

wat mij ook op valt; waar het eerder vaak modelletjes van 5-15 jaar oud waren met jonge lui die zichzelf en de auto wat overschatten. Nu zijn het vaak hagel nieuwe exemplaren. Mag toch hopen dat de verzekering de schade aan de auto niet gaat vergoeden als je zo rijd.

Gisteren op dumpert ook zulke filmpjes, kan nooit lang goed gaan

Total Loss zei:
speedtouch zei:

Blauwe wrap ( en geel en chroom daaronder ) en er zit een 2.0 motor in uit een Ford Sierra en die kan je idd zelf kiezen ( graag gedaan, geen dank ) ;)

Inderdaad, blauw, maar staat onder het stof in de garage. De motor die je erin bouwt kan je zelf kiezen, of hij ermee wordt goedgekeurd bij de RDW is een ander verhaal, ee gele heb ik weleens zien rijden in de buurt, weet niet waar hij vandaan komt. Hier vlakbij woont de eigenaar van een hele hele mooie grijze Westfield. Dat is echt om jaloers op te zijn, maargoed die kost ook een veelvoud van mijn speelgoedje. Dat haal je niet met 20K.

Leuke roadtrip vanavond.. Retourtje Lelystad :) Met de Clubman en de fietsendrager, fiets voor L. ophalen.
Ik dacht dat alleen volwassen fietsen lastig te krijgen zijn momenteel, maar voor kinderfietsen geldt hetzelfde. o_O

Dus een lekker ritje, voor mij de eerste lange rit. :)

Veel plezier! Das een mooie rit om te testen idd. De km's op de Astra gaan tergend langzaam..kantoor is ook weer even van de baan in de vakantie omdat er a) geen hond is en b) er op het werk bij enkele collega's Corona is uitgebroken. Blijf dus nog maar even lekker thuis..bevalt me dikke prima in deze vakantieperiode. Heerlijk in het zonnetje op het terras in de tuin luchen en zo....geen straf..;) Dinsdag gaan we nog even met het team het terras op.

Ik rijd dus alleen maar korte ritjes. Maar toch zit ik nog maar op een verbruik van 6,0 l op 100 km..nog steeds erg netjes

Dochterlief is de afgelopen twee dagen bij opa en oma wezen logeren. Man..dat is wel even lekker hoor..ze is nogal aanwezig en zit echt op een leeftijd dat ze continu bezig wil zijn en je de oren van het hoofd klept. Effe wat rust in huis. Maar vanmiddag komt ze weer thuis en is ook wel weer leuk hoor..;)

Gisteren met de pup naar de dierenarts. Inentingen, goedgekeurd en gelukkig is de darmparasiet ook niet meer aanwezig. het gaat nu hartstikke goed. Ze slaapt s nachts al keurig door en is al zindelijk.

Inderdaad, lekker ritje.
Netjes 6/100.. Hier zit de Clubman nu op 6.6/100 Dat is beter dan de Megane deed.
Hier is het toch 2/3e weer op kantoor.. Ivm. de bezetting de komende maanden ook geen probleem.

ik vind de rust ook altijd heerlijk als L. logeren is, maar ben altijd weer heel blij dat ze weer thuis is :) Ik herken dat zeker wel :)

Fijn dat de pup het goed doet!

Roadtrip is altijd leuk, zeker als het de eerste wat langere is in een nieuwe auto (y)

Verbruik was hier de 1e keer tanken 1:12,5, daar doe ik het voor. Op mijn (bijna) dagelijkse ritje naar de opvang of opa&oma scoor ik volgens de auto vaak 1:14 en soms iets beter. Is maar een klein stukje, maar ook nagenoeg geheel 80 km/u (of iets meer). Ik doe het er voor.
Wel benieuwd wat de auto doet op een lange rit naar bijv. schoonfamilie die we met enige regelmaat maken.

@ Rob, mooi dat het thuis weer wat voorspoediger gaat. Vrouwlief en de kleine man inmiddels ook weer geheel fit?

Hier is het thuiswerken tenzij je een belangrijke afspraak hebt, maar idd nu in de vakantieperiode is er toch geen mens. Geen idee hoe ik het straks ga invullen vwb thuis/op kantoor werken.
Ik wil best naar kantoor, wat interactie met collega's is wel prettig. Echter als ik de hele dag vergaderingen in Teams heb kan ik net zo goed thuis zitten. We hebben nu de mogelijkheid om hybride te vergaderen, dus vergaderzalen waar een aantal mensen kunnen zitten en de rest thuis. Tsja, als dan de helft toch thuis zit waarom zou ik dan naar kantoor gaan?
Vaste dagen naar kantoor is ook een optie, maar als iedereen dat doet zie je een deel van de collega's alsnog nooit in real life. Kortom, maar zien hoe het allemaal loopt.

Met de komst van de andere auto heb ik ook alle verzekeringen maar eens even herzien en bij één partij ondergebracht. Voorheen per verzekering opzoek naar de goedkoopste/beste aanbieder, nu alles bij één. Onderaan de streep betalen we 30eu meer per maand, maar dat is dan wel inclusief de nieuwe auto.
Dat soort kleine besparingen (ondanks dat het per maand meer kost) kan ik dan weer blij van worden :)

Ik ga ook echt niet meer elke dag naar kantoor tzt. Streef ernaar om tzt twee dagen kantoor en twee dagen thuis te doen. Beetje sociale interactie is belangrijk maar effe lekker doorwerken kan juist beter thuis..:)

We hebben net de stoute schoenen even aangetrokken en heb een bezichtiging aangevraagd voor een huis in Beetsterzwaag.
Is een chique dorp tegen Drachten aan tegen de bossen aan en direct aan de A7. Vrienden van ons wonen er ook. Omdat het een chique dorp is en ideaal ligt zijn de huizen daar allemaal verhoudingsgewijs wel een stuk prijziger en de huizen zijn er vaak ook wat ouder.

Dit huis staat echter juist heel scherp te koop (ruim binnen ons budget) maar je weet dat de verkoopprijs daar dik overheen gaat. In de basis is het best een leuke en ruime woning met de nodige grond en waar ook het nodige aan moet gebeuren maar ook de nodige twijfels maar we gaan wel even kijken. Waarschijnlijk zijn er nog 100 mensen met ons maar dat zien we dan wel weer..;)

De linkfunctie in Autoweek werkt echter bij mij niet dus een linkje is effe lastig.

https://www.funda.nl/koop/beetsterzwaag/huis-42483162-kuiperslaan-52/

@Rob, toch ook weer leuk een een huis bezichtigen. Moet wel zerggen dat ik dacht dat jullie ook buiten wat meer ruimte zochten, niet alleen binnen. Die ruimtelijkheid zie ik niet op de foto's terug. Ik ken de omgeving natuurlijk niet. Basis ziet er goed uit!

@Richard, ik heb ook alle verzekeringen onder 1 dak. de MINI wa shier wle iets duruder dan ergens anders, maar de kitcar en de motor zijn hier erg goedkoop te verzekeren, dus onderaan de streep is het hetzelfde.. Nog steeds veel wat je er iedere maand achterlaat, maar goed

@Rob, toch ook weer leuk een een huis bezichtigen. Moet wel zeggen dat ik dacht dat jullie ook buiten wat meer ruimte zochten, niet alleen binnen. Die ruimtelijkheid zie ik niet op de foto's terug. Ik ken de omgeving natuurlijk niet. Basis ziet er goed uit!

Qua perceel willen we er niet op achteruitgaan met een redelijke tuin (nu 293m2; deze heeft 372 m2). Het gaat met name dat we een wat ruimer huis willen hebben. Dit huis is bijna 30m2 groter met vijf slaapkamers en een bijkeuken. Maar het is met name de locatie van het dorp. Uit de straat loop je zo het bos in en het dorp ligt aan de A7 direct tussen mijn werkplaats en die van mijn vrouw in.

A kijk, Dat laatste over het bos om de hoek zie ik niet terug op de foto's maar dat is erg waardevol! meer ruimte is ook heerlijk, dat kan ik je uit ervaring melden :)

Ach..we zien wel..we zijn vast niet de enige. Volgende week eerst even naar de hypotheekadviseur voor een update van de financiele situatie en dan zien we wel verder. We hebben geen haast.

Waar ik al bang voor was. Net mail van de makelaar dat we vanwege de grote belangstelling al ergens op een reservelijst komen...:)

Wauw Rob, wat een huis. Ik zou daar hypotheekvrij kunnen wonen!

@thuiswerken: soms even naar kantoor, maar het thuiswerken bevalt prima. Bij veel overleggen ben ik liever thuis, zijn het 1-op-1 overleggen dan is kantoor ook wel fijn.

Maarja, nu eerst nog even genieten hier in Alghero! Vanochtend de 500L ingeleverd. Ruim ding, leuke zit, maar hij hort en stoot. En is me wat te lomp.
Zondag weer een andere auto ophalen voor het ritje naar het vliegveld maandag. Hopen dan ik dan minder lang hoef te wachten dan de vijf kwartier vorige keer...

Nog even genieten dus Berry, lekker als het zo kan.

@Rob, balen man, maarja in deze tijd is het ook echt geluk hebben.

@Roadtrip, om 18.40 vertrokken, beetje oponthoud net voor Utrecht, maar om 20.25 aangekomen in Lelystad. Fiets zag er top uit dus direct betaald en opgeladen, even bakje koffie gehaald bij de benzinepomp en weer terug gereden. om 22.30 precies was ik weer thuis en 331km verder :LOL:.

Ik moet zeggen, de Clubman rijdt heerlijk, is in green inderdaad wat loom, maar in mid (regulier) pakt hij lekker op, kan je goed doorrijden en lekker soepel, in Sport is hij gewoon fel op het gas en kan je bochten net zo nemen als met de 1 serie en de 7. Gewoon op het randje zonder overhellen en het gevoel dat je de controle verliest.
deze rit heeft hij 5.4/100 gereden waarbij ik op de heenweg hoofdzakelijk rond de 100 heb gereden en de terugweg rond de 120. Prima waarden lijkt me zo :). Gemiddelde staat nu op 6.5/100.
De stoelen zitten echt goed, geven voldoende steun en zijn stevig, wat ik fijn vind maar kan me voorstellen dat anderen dat minder comfortabel vinden.

Ik heb eigenlijk alleen gereden met de navi op de UD en dan potify open op het scherm, dan hoef je niet te switchen tussen navigatie en media en werkt prima.

Nu nog een dagje werken @the office, en morgen naar Efteling, hopelijk valt de regen mee....

@Rob
Ik ken de omgeving niet, en baseer me grotendeels op de buitenzijde van je huidige woning, maar ik zie niet meteen waar je er enorm op vooruit zou gaan. Je hebt m.i. ene keurige nette woning in betere staat dan deze die nu te koop staat.
het lijkt me dat je nu in een gehucht woont waar iedereen mekaar kent en ook wel eens buurtactiviteiten gebeuren; in een zgn. chique dorp zou dat wel eens kunnen tegenvallen.

Mogguh!

Sluit me eigenlijk wel aan bij BRG wat dat huis betreft. Wat betreft locatie betreft kan ik niet anders dan meteen geloven dat het beter is voor woon-werkverkeer maar het huis zelf is maar "mwah". Begrijp me niet verkeerd, basis is prima, zeker voor dat bedrag ( hier zou dat huis minimaal 1 - 1.5 ton duurder zijn ) maar heb zo op basis van foto's niet echt een wow en moet volgens mij nog best veel aan gebeuren ook.

Jammer Rob!
Maar gewilde buurt, net huis en die prijscategorie gaat ontzettend snel. Woning zal ook ongetwijfeld voor 300k of meer weg gaan gok ik.
Klinkt in elk geval wel als een ideale plek voor jullie (y) Ik zou de markt dan ook zeker in de gaten houden en blijven proberen. Lukt het dan is het mooi, lukt het niet dan zit je voor nu ook nog prima.

Gisteren om 20.45 bestelling geplaatst bij Carclean en eind van de ochtend al in huis, doen ze toch erg goed daar.
Tijdens het bestellen een beetje het Ikea gevoel. Bij elk item denk je "oh, das niet duur" en als je af moet rekenen is het toch altijd schrikken :)
Geinig ook (voor sommige frustrerend) dat je eenvoudig al je bestelling terug kunt zien, mijn eerste was in 2008 (toen ik de Leon net had) :D

@ Berry (en andere vakantiegangers), geniet er nog even van!
De vakantie kriebels beginnen hier ook steeds meer te komen, maar we wachten nog geduldig met boeken (gok ik).
We zitten wel steeds te kijken naar de oostkust van Frankrijk, dus dat zal het uiteindelijk wel worden vermoed ik.

Terug
Bovenaan