Opel-forum-topic-dinges-geval.com Part LXXIII

Nu we toch over BMW hebben..waar is dat merk mee bezig...

Op de hoofdpagina twee wanstaltige gedrochten...bah..afschuwelijk...

9ahyzpcb8es6_800.jpg

d24y0a0blrmj_360.jpg

En voor die eerste vragen ze ook nog minimaal 87 mille!!

De M3 is op de voorkant na toch wel een fraai ding.

maar dat andere 'ding' :cry: had zo van een of andere chinese startup kunnen komen. Als dit is waar de nieuwe modellen naar toe gaan dan komt hier in de verre toekomst geen BMW.

Bij de 7 serie 20 jaar geleden waren de reacties ook niet mals, daarna werden de modellen ook een stuk 'normaler', dus er is nog hoop :p

even wat andere plaatjes

opel_senator_29.jpg

opel_18.jpeg

opel_587.jpg

schaeffler_opel_corsa_hybrid_car_2.jpeg

opel_insignia_gsi_sports_tourer_50_0350073d11450b79.jpg

Pfoh wat zijn veel nieuwe auto's toch lelijk hè...

Vooral veel elektrische gevallen moeten over the top designed worden...:)

Maar topper is toch wel de prius..die zag ik gisteren weer staan.. mijn g*d..wat een gedrocht met die achterkant.

Ruud zei:
@ Fer: Fijn dat het voorlopig weer verholpen is. Maar als marters ed éénmaal aan je auto begonnen zijn, dan maak je borst maar nat.
Hoelang moet je nog met de auto?
Tot 175K km, hij staat nu op 116K.
Ik weet niet of de einddatum ook opgeschoven is toen het contract gewijzigd werd.
Maar met Corona-jaarkilometrage van 30K zal het nog 2 jaar duren, met alles terug naar normaal minder dan 1,5 jaar. Maar ik hoop dat de einddatum op januari 2022 is gezet, en ik nog in december iets nieuws kan uitkiezen (en dus met EV in 12%)
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar de ID4 maakt dan een grote kans..

Anders kun je altijd opvragen en uitrekenen wat het kost om de auto vroegtijdig in te leveren, wellicht heb je die kosten snel terugverdiend met de lagere bijtelling.

Klopt, zo heeft hier iemand de golf GTE ook iets eerder ingeleverd om nog gunstig een model 3 te kunnen rijden.

Maar topper is toch wel de prius..die zag ik gisteren weer staan.. mijn g*d..wat een gedrocht met die achterkant.

klopt (n) echt niet om aan te gluren. Begrijp ook niet waarom veel EV's er zo overdesigned er uit moeten zien

De Up moet nog 1 jaar, ben benieuwd wat ze willen, ik gok nog een extra jaartje door ivm minder kilometers. Hebben jullie al zicht op wat met veel contracten gebeurd barri? Nu er aanzienlijk minder word gereden zou je verwachten dat veel nog een extra jaartje door gaat lopen

Ik las dat Skoda tegenwoordig ook een vestiging in jouw woonplaats heeft Fer, dus kijk ook eens naar de Enyaq als je er langs komt :)

Maar met Corona-jaarkilometrage van 30K zal het nog 2 jaar duren,

Nog 30 k per jaar..tjemig..hoeveel rijdt je dan normaal gesproken?

Ik heb de Astra gekocht met iets van 52 k en zit nu op 54 k..:)

Maar met Corona-jaarkilometrage van 30K zal het nog 2 jaar duren, met alles terug naar normaal minder dan 1,5 jaar. Maar ik hoop dat de einddatum op januari 2022 is gezet, en ik nog in december iets nieuws kan uitkiezen (en dus met EV in 12%)

Over twee jaar kan de hele wereld er anders uitzien..met straks een coalitie van D66, VVD en CDA is de kans groot dat we kilometerheffing gaan krijgen en ook de elektrische auto's gewoon weer mee gaan betalen.

Mijn broer was vrijdag nog wezen kijken bij die blauwe 3 serie met M-pakket die bij zijn garage te koop stond. Reed super goed en weinig op aan te merken. Maar ze hadden de auto als inruil gekregen maar geen volledige historie er bij en op het lage BPM bedrag wisten ze ook weinig te zeggen. "ja dat komt wel eens voor, maar wat we kunnen zien is het geen schade auto" . dat zit toch niet lekker en op advies van mij toch maar verder wezen kijken

Gisteren is hij naar athlon geweest bij een passat GTE en 320D EDE touring. 2 verse ex-lease auto's

Beide mooie auto's, Passat uiteraard wat ruimer en iets meer luxe, maar hij vond de BMW aanzienlijk fijner sturen en fijnere automaat hebben.

Gaat om dit exemplaar. zei al wel dat het een wat behouden uitvoering was met wel heel erg kleine wielen :) maar de de belangrijkste punten ziten er op; uitgebreide navi proffessional en de fijne stoelen. Als bonus nog lederen bekleding en een glazen dak. Uiteraard hier wel voorzien van complete historie. Ook zit er bij de prijs al een afleverbeurt in, en 6 maand garantie. door lage marges is verder discussie over prijs niet mogelijk. Dit is het (wat ik wel begrijp)

Nadeel is dat ze niet op inruil zitten te wachten, het is snelle handel en hem werd ook geadviseerd zelf de BMW te verkopen omdat hun een bod gaan doen voor snelle handel. Belachelijk laag dus. Maar mijn broer zit niet op marktplaats gezeur te wachten.

Dus als er nog iemand een goed onderhouden donkergrijze 1-serie 116i F20 3 deurs wil, handbak, met leer, xenon, uitgebreide navi, sportstoelen en wat andere snuisterijen met 195.000 op de klok...

Keurige 3-serie. Velgen is wat aan te doen en de raampjes nog even tinten. Alleen hij lijkt ook xenon/led te missen en dat zou voor mij een dikke min zijn maar als hij dat kan missen heb je er een keurige auto aan! Mooie lage kilometerstand en verder gewoon prima opties.

Keurig, dat is inderdaad de goede opschrijving.

ja die wielen vind hij niks maar is inderdaad wat aan te doen. ramen tinten gaat hij aan zien maar ook te overzien.

De koplampen is een goede, ik ging er blindelings van uit dat het LED zou zijn, heb niet een dermate geoefend oog om het verschil goed te zien. Hij heeft ook geen chassisnummer om de optielijst te raadplegen vanuit de fabriek.

Mogguh!

Bod op het huis (zoals verwacht) afgewezen. Bod wat geaccepteerd is, lag minimaal 10% boven de vraagprijs zonder voorwaarden. o_O

@BMW: ik kan nog niet wennen aan dat nieuw front met die gekke hazentanden... komt misschien nog wel. Onze directeur heeft net z'n nieuwe BMW 530e in ontvangst genomen, dat vind ik wel een fraaie auto om te zien.

@ Peugeot 308: een uit de kluiten gewassen 208. Voorkant vind ik vrij zwaar aandoen (velgen ogen daardoor klein)

Keurig, dat is inderdaad de goede opschrijving.
Betere omschrijving kan niet. Even een setje andere velgen, ramen tinten en klaar!
Als het geen xenon is, zou ik 'm ook laten staan trouwens. Xenon smoelt zoveel beter.

In de beschrijving staat wel dat het een High Executive is, zou je even na moeten zoeken of xenon/LED daar niet standaard onderdeel van is.
Wel een lekkere kilometervreter inderdaad (y)

Moet zeggen dat een ex-lease auto ook wel mijn voorkeur heeft. Onderhandelingsruimte is er niet nee, maar historie is bekend, auto's zijn jong met weinig kilometers, onderhoud is op orde, garantie zit er bij en de prijs is scherp (niet per definitie goedkoop).
Mijn oude Leon was destijds ook een ex-lease auto, zoals bekend nooit spijt van gehad.

Over twee jaar kan de hele wereld er anders uitzien..met straks een coalitie van D66, VVD en CDA is de kans groot dat we kilometerheffing gaan krijgen en ook de elektrische auto's gewoon weer mee gaan betalen.
Zo is het maar net. En zoals Fer aangeeft, dit jaar is een EV financieel nog wat aantrekkelijk. Als het volgend jaar naar 16% gaat dan is het verschil met een brandstofmotor erg klein en verwacht ik dat het aantal EV's gaat dalen.

Zag net de Peugeot 308. Ergens wel een gave auto, maar wil de voorkant ook nog wel eens in het zilvergrijs zien. De 508 zie ik heel soms rijden, maar ben ik ook niet echt kapot van. Te druk/aggressief front. Wel mooi dat het een ruime auto belooft te worden, net wat voor Opel ook belangrijk is. Dat de nieuwe Astra weer één der ruimsten in zijn klasse is.

@Gerwin,

Jammer maar zoals je al zegt, als ze 10% boven de vraagprijs bieden is de lol eraf en is de gunfactor ook ver weg. Wij zelf hadden geluk dat ze onze 5K boven vraagprijs hebben geaccepteerd. :)

In de beschrijving staat wel dat het een High Executive is, zou je even na moeten zoeken of xenon/LED daar niet standaard onderdeel van is.

High exeutive heeft idd standaard led. Maar mijn ervaring is dat adverteerders overal hij executive op zetten :) maar wel iets om op te letten. Zeker als je gaat kilometervreten, dan is een net wat helder lichtbeeld wel prettig.

Bod op het huis (zoals verwacht) afgewezen. Bod wat geaccepteerd is, lag minimaal 10% boven de vraagprijs zonder voorwaarden.

Ja, niet heel onverwacht natuurlijk. Gelukkig ging er er ook een beetje van uit. 10% boven de vraagprijs is op de meeste woningen nu hier ook de norm.

en verwacht ik dat het aantal EV's gaat dalen.

Voor 18.000 euro instappen! (y) (incl. accu en snel DC laden)

Jammer..gerwin...helaas is de markt momenteel zo gekkenwerk. Hier wordt eigenlijk alles al via makelaars onderling verkocht. Komt gewoon uberhaupt niet meer oo funda.

High exeutive heeft idd standaard led. Maar mijn ervaring is dat adverteerders overal hij executive op zetten grinning smiley maar wel iets om op te letten. Zeker als je gaat kilometervreten, dan is een net wat helder lichtbeeld wel prettig.

Het is een facelift model en dan is de kans wel groot dat er led opzit. Lastige is dat je het op de foto niet kan zien omdat de koplamp bijna niet afwijkt van de halogeen versie. Voor de facelift was het halogeen of xenon.

Ja, huizen en bieden.
Mijn stiefzoon heeft interesse voor dit pand voor privé en praktijk.
De vanaf-prijs van 305.000 EUR is eigenlijk betekenisloos; verwacht wordt dat het pand probleemloos richting de 500.000 EUR zal gaan.

Hij heeft gebeld, het is idd LED. En ook gekocht, (y)

Zijn 1 serie gaat hij proberen scherp particulier te verkopen op marktplaats, dus als jullie nog iemand weten voor een mooie donkergrijze 1 serie 3 deurs met veel snelwegervaring (y)

r wordt eigenlijk alles al via makelaars onderling verkocht.

die geluiden hoor ik hier ook veel. Ze adviseren ook om als je echt actief wil zoeken je bij een makelaar te laten inschrijven. Ook al komt het huis op funda, dan kom je tenminste nog tussen de bezichtigingen o_O

De vanaf-prijs van 305.000 EUR is eigenlijk betekenisloos; verwacht wordt dat het pand probleemloos richting de 500.000 EUR zal gaan.

staat nu al op 451.000, dus ja, dat gaat die kant al snel op

Wel een mooi groot huis inderdaad wat wel wat liefde en modernisering kan gebruiken. Wat ook op valt is dat de foto's al minimaal een half jaar geleden zijn gemaakt als ik de blaadjes aan de bomen zie. Hoe staat het huis er nu bij?

Zijn 1 serie gaat hij proberen scherp particulier te verkopen op marktplaats, dus als jullie nog iemand weten voor een mooie donkergrijze 1 serie 3 deurs met veel snelwegervaring

Daar is ie vast snel vanaf. Maar denk ook dat er veel volk op af komt wat je liever niet aan je deur hebt..:)
Maar daar kan je vantevoren selectief in zijn..;)

Ik zal kijken of ik van het weekend hier aan toe kom. Met name de c3 kan wel en beurtje gebruiken en de Astra zal er vast ook van opknappen...(y)

20210318_155348 by Rob de Vries, on Flickr

Fijn weekend allemaal!

@Rob, de eerste 2 jaar heb ik bij elkaar 86000km gereden, daarna werd het drastisch minder :)

@Berry, ik zag idd dat er een Skodadealer bij is gekomen. Zeker een bezoekje waard idd.

@gerwin, jammer hoor, maar volgende keer beter. Blijven proberen iig!

@joost: dikke BMW! (y)

mooie spulletjes Rob!

Ik ga de mercedes ook nog wle een keer aanpakken en in de ceramische coating zetten. Moet het mooi weer zijn en neem ik mooi een dag vrij (heb er toch giga veel) als de kinderen op de opvang zitten. En dan mooie met muziek de hele dag 'prutsen'

Mogguh!

@ woning: het is jammer, maar wel weer goed voor een beeld van de markt. Nu nog wel in gesprek met de makelaar over huizen die hij nog in zijn portfolio krijgt; heb er in elk geval een leuk contact aan over gehouden (y)

Dat blijkt wel, bizar!

@ Joost: Nog geen belang om de V40 in te ruilen voor een Einer ;)

Ik zal kijken of ik van het weekend hier aan toe kom. Met name de c3 kan wel en beurtje gebruiken en de Astra zal er vast ook van opknappen...thumbs up
Oeh, mooie tape hoor (y) en de inhoud van de doos mag er ook zijn ;)

Ik moet eigenlijk nog even een autoglym-pakket voor het leer in de V40 bestellen; lees goede reacties over dat spul.

Ik ga de mercedes ook nog wle een keer aanpakken en in de ceramische coating zetten. Moet het mooi weer zijn en neem ik mooi een dag vrij (heb er toch giga veel) als de kinderen op de opvang zitten. En dan mooie met muziek de hele dag 'prutsen'
Ik heb er ook al eens aan zitten denken om de V40 een volledige behandeling te (laten) geven; veel krasjes/veegjes en een dankbare kleur om te polijsten denk ik.
Maar ja: met die krasjes is het ook minder erg als er een krasje bij komt natuurlijk ;)

@Berry, ik zag idd dat er een Skodadealer bij is gekomen. Zeker een bezoekje waard idd.
Die elektrische VW's vind ik erg lomp... die Skoda ziet er dan wat stoerder uit moet ik zeggen.

Mogguh. :)

Afgelopen paar dagen vrij gehad en flink wat klusjes gedaan, morgen nog en dan kunnen we weer een aantal zaken afstrepen van het lijstje. Zo komen we er wel.

Spuiter voor de motor is ook gevonden :) eind april verwacht ik de onderdelen terug te krijgen.

als ik echt wat klusjes wil doen neem ik ook gewoon vrij. die zaterdag heb ik ook vaak lang niet altijd de tijd om meters te maken

Wij hebben wt stenen muurtjes voor het huis en waar de oprit naar beneden gaat waar het voegwerk slecht is op veel plekken. De muren zijn ook vochtig en er groeien zelfs plantjes op de stenen. Wel mooi eigenlijk :) maar ik zie ook dat het voor de stenen en voegen niet goed is.

Ik heb dus voor 5 euro een voegspatel gekocht, voor 5 euro voegmortel en voor 5 euro een goede beitel. Zo moeilijk is het niet volgens mij. Maar nu wil B het proberen :)(y) Van te voren ga ik wel alles goed reinigen met gevel reiniger en hoge druk en ales alles klaar is beschermen met impregneer. Ben benieuwd wat het verschil gaat zijn. Moeten alleen wachten op iets warmere temperaturen en een weekje droog.

Da's een strakke BMW Joost. Uit de tijd dat ze nog lekker gedrongen en ingetogen sportieve modellen maakten. Beter als dat schreeuwerige van de nieuwste modellen.

Afgelopen paar dagen vrij gehad en flink wat klusjes gedaan, morgen nog en dan kunnen we weer een aantal zaken afstrepen van het lijstje. Zo komen we er wel.
Lekker man! Geeft altijd weer voldoening en rust in je hoofd. :cool:

@ Rob: Da's een leuk setje. Ben benieuwd naar het resultaat. Heb destijds ook voor enkele honderden euro's spul van Carclean aangeschaft incl. een DAP poetsmachine. Echter, staat het hier thuis het meest te staan. Heb er gewoonweg de tijd niet meer voor om er echt lekker mee aan de slag te gaan. Heb nog wel de wens om de cabrio nog eens goed aan te pakken, maar twijfel of ik het zelf ga doen of hem nog een x naar een poetsbedrijf breng.

@ Joost: Leuk project! Ben je in de achtertuin nu helemaal klaar?

Deze week de matrassen binnen gekregen voor de Caravan. Heb er echt zin in om dat ding over een week of 6 weer op te halen. Ben ook heel benieuwd hoe dat rijdt achter de cabrio. Motor kan het met gemak trekken maar ben vooral nieuwsgierig of de koets echt gaat torderen bij 100 km/h. Met de vouwwagen erachter deed hij dat wel, maar hoop een beetje op een positief effect van de anti-slinger koppeling op de caravan.

als ik echt wat klusjes wil doen neem ik ook gewoon vrij. die zaterdag heb ik ook vaak lang niet altijd de tijd om meters te maken

Is hier ook wel een dingetje. Vrijdags ben ik altijd vrij maar heb ik ook de kids. Heb net het lekke ventiel van mijn zomerband even laten fixxen zodat morgen de zomers er weer onder kunnen. Maar moet ik wel de kids in de auto bonjouren en vooral met een baby is dat nog wel even een dingetje. Direct maar even door de wasstraat. Dan is ie iig klaar on te poetsen.
En omdat vrouwlief om het weekend werkt is de echte vrije tijd schaars. Maar wil morgen de autos toch even in de wax zetten.

Snap dat je zin hebt in het caravanseizoen hebt, Ruud. Kijk ook enorm uit naar de vakantie ondanks dat het gewoon in Nederland is. Daarna maar eens gaan orienteren hoe we de komende jaren op vakantie gaan. Ben niet van plan om enorme bedragen voor een huisje neer te leggen.

Of de duivel ermee speelt maar hebben weer twee bevriende stellen waar Corona is uitgebroken. Altijd via werk in de zorg of via kids op school/opvang.

Ben me ook weer wat aan het oriënteren naar nieuwe mobiel. Twee jaar zit erop en vooral accu wordt weer minder en accupoort begint wat te emmeren. Maar schrik me de pleuris wat ze allemaal kosten tegenwoordig. Met name de topmodellen. En heb een S10 en die heeft nog steeds goede specs.
Misschien gewoon maar even kijken hoe lang ie het nog volhoudt.

@ Gerwin, jammer dat de woning het niet geworden is. Zonder overbieden is er tegenwoordig bijna geen kans meer volgens mij, jammer!

@ Jimmy, langzaam komt het eind in zicht qua klussen dus. Blijkt ook wel als je ondertussen ook al weer aan het hobby'en bent met de motor :D

@ auto poetsen, ik heb ook nog een hoop spullen staan. Mijn broertje en vader gebruiken het vaker dan ikzelf. Prima. Ik heb en gun mijzelf de tijd er niet meer voor, al zou het blauwe op de Focus wel een erg dankbaar poets object zijn. Niet zozeer qua krasjes, maar de kleur komt dan nog beter uit.

@ vakantie, gaat hier gewoon een last minute worden in het najaar. Binnen- of buitenland zien we dan wel. Voorkeur gaat wel uit naar warm en zonnig eigenlijk, maar alle plannen hangen af van hoe het er voor staat qua corona. Kan mij overigens goed voorstellen dat het bij Ruud wat meer kriebelt vanwege de nieuwe sleurhut (y)

@ Rob, accu en accupoort is tegenwoordig het zwakke punt van telefoons. Ik probeer tegenwoordig veel draadloos op te laden, dat scheelt in elk geval de slijtage aan de poort.
En duur zijn ze inderdaad ook tegenwoordig. Daarom heb ik de laatste keer voor het één na laatste model gekozen ipv het nieuwste model, dat scheelt gewoon een hoop en nieuwe telefoons zijn tegenwoordig toch meer een kleine evolutie dan een grote revolutie dus daar hoef je het ook niet voor te doen.
Moet het Samsung worden? Want voor minder geld heb je natuurlijk ook andere Android telefoons die qua specs prima kunnen concurreren. Al vraag ik mij dan vaak weer af hoe lang die mee gaan, maar ach als je om de twee á drie jaar wisselt....

@ All, ik zal zo op FB even mijn autoplannen uit de doeken doen :)
Kunnen jullie proberen mij op andere gedachten te zetten :T

Kunnen jullie proberen mij op andere gedachten te zetten

of juist niet :) (y) ik gok dat het iets met het merk uit beieren te maken heeft

Moet het Samsung worden? Want voor minder geld heb je natuurlijk ook andere Android telefoons die qua specs prima kunnen concurreren. Al vraag ik mij dan vaak weer af hoe lang die mee gaan, maar ach als je om de twee á drie jaar wisselt....

ik had die vraag ook lang geleden. Toen een goedkopere Oneplus 2 telefoon gekocht (nieuw) en 4 jaar probleemloos gedaan totdat ik hem liet vallen. Ik was zo tevreden dat ik een gebruikte oneplus 6T heb gekocht. die heb ik nu ook al weer bijna 3 jaar zonder enige vorm van slijtage. Die gaat nog heel wat jaren mee (y) ik ga echt geen 700+ euro betalen voor z'n telefoontje. waar je vroeger echt mindere telefoons had met goedkoper model vind ik dat nu echt mee vallen. Ja de hele dure telefoons hebben een nóg betere camera, nóg mooier scherm, maarja. Het is het mij echt niet waard.

vakantie, gaat hier gewoon een last minute worden in het najaar. Binnen- of buitenland zien we dan wel. Voorkeur gaat wel uit naar warm en zonnig eigenlijk, maar alle plannen hangen af van hoe het er voor staat qua corona. Kan mij overigens goed voorstellen dat het bij Ruud wat meer kriebelt vanwege de nieuwe sleurhut

Denk dat iedereen zich heel erg verheugd op om even weg te gaan. Wij gaan in Juni naar het zuiden van NL. heerlijk even weg! Buitenland is echt nog veel te onzeker. Als je beetje wil wandelen zal het vast kunnen maar als je ook dingen wil ondernemen/bezoeken word wle een dingetje. Ik wil in het najaar nog met mijn vader en broer naar barcelona. Tegen die tijd maar zien wat kan

@Richard, in de avond klussen is niet handig als Lize slaapt, meeste moet nog boven en op zolder gedaan worden. Dus dan is er wat tijd om in en aan de garage te werken.

Ik moet nog een goed gereedschapsbord hebben (iemand tips) en een afneembaar werblad. ivm. kraan en wasbak hieronder.

Middag!
Morgen even de wielen wisselen en de remklauwen verven. Altijd lekker, de zaterdagse klusjes. En zonder kinderen ook prima de tijd voor :)
Zondag even naar de omgeving van Jimmy om een setje velgen voor de Fiesta te wisselen.

@Rob: het slaat wel toe daar he? In mijn omgeving hoor ik niemand (meer) met corona.

Vakantie: wij gaan nog niks plannen, we zien het wel. Maar als het kan dan gaan we nog wel een paar keer dit jaar. Kan niet wachten!

Telefoon: ik heb al jaren geen dure telefoons meer. Google Nexus, Motorola, Oneplus en nu een Pocophone. Ideale apparaten!
Ik kan alleen geen goede screenprotector vinden waarmee het scherm afleesbaar wordt met een Polaroid zonnebril, dat is heel irritant.

Joost zei:

Daar hoefde ik vroeger toen de hotpuppies klein waren niet mee aan te komen bij vrouwlief, een dag vrijnemen voor de auto en de kids naar de opvang brengen :eek:
Heb het altijd zoals Rob gedaan, 4 dagen werken zodat ik 1 dag er voor de kids was. Toen de jongste naar de psz ging had ik eindelijk 2 uurtjes voor mezelf :)
Maar even prutsen, muziekje en een drankje erbij uit zo’n bruin of groen flesje... (y)

@Ruud: zelf de cabrio poetsen geeft je veel meer voldoening dan het laten doen!
Ik zou de C3 van m'n moeder nog doen, maar die wordt binnenkort dus ingeruild.
Heb nog een Golf 4 en Mini Clubman JCW op het lijstje staan om te polijsten en in de was te zetten. Heerlijk ontspannend werkje.

Steenbergen, dat is inderdaad echt in de buurt. Rijd er regelmatig met de 7 leuk dorp! ligt mooi op de weg naar Renesse in Zeeland als we binnendoor rijden.

Daar hoefde ik vroeger toen de hotpuppies klein waren niet mee aan te komen bij vrouwlief, een dag vrijnemen voor de auto en de kids naar de opvang brengen eye popping smiley
Heb het altijd zoals Rob gedaan, 4 dagen werken zodat ik 1 dag er voor de kids was. Toen de jongste naar de psz ging had ik eindelijk 2 uurtjes voor mezelf smiling smiley
Maar even prutsen, muziekje en een drankje erbij uit zo’n bruin of groen flesje..

ik werk ook 4,5 dag en een woensdagmiddag heb even tijd alleen met de kinderen, leuk! (y)

Maar vrouwlief hier wil juist dat ik liever een dag vrij neem als ik een hele dag wil klussen of iets voor mijzelf wil doen zodat ik de zaterdag of en/of zondag ook gewoon beschikbaar ben voor andere zaken (y) Heb nog iets van 11 weken vakantie open staan voor dit jaar, dus ik neem geregeld een dagje vrij als ik even iets wil of moet doen.

Opvang dagen staan toch vast (2,5 dag), dus als ik kan kiezen om een dagje vrij te nemen in een bepaalde week op bijvoorbeeld een maandag wanneer B thuis is en de kinderen ook, of vrij nemen op een dag dat er de hele dag niemand thuis is, dan is de keuze makkelijk gemaakt :p Opvang is op de weg naar het werk van B, dus die breng de kinderen dan en haalt ze vaak ook weer op., alleen als ze late afspraken heeft haal ik ze op. Als tegenprestatie zorg ik dan voor het eten :)

@Joost, ideaal. Zo heb ik het ook jaren gedaan, ouderschapsverlof opgenomen, maar dat is nu op. Ook ik neem vrij als ik iets aan het huis/klusjes moet doen als de rest niet thuis is. Anders kom je nergens aan toe, of willen ze helpen :). Ja laat dan maar :D

Hier afgelopen zaterdag toch nog best veel kunnen doen, K was in de tuin en L was met 2 vriendinnetjes die hier in de straat wonen aan het rolschaatsen.
Volgende stap is buiten, Gevelbekleding van red ceder hout op 1 muur, en de lelijke regenbuizen vervangen door een zinken variant. :) Zo blijven we bezig he :LOL:

Anders kom je nergens aan toe, of willen ze helpen grinning smiley. Ja laat dan maar big smile smiley

Ja herkenbaar :) als je beetje in de tuin bezig bent is dat prima en wel leuk. Komen ze 'helpen'. Zulke dingen is prima voor de zaterdag. maar als ik ga schilderen of andere klusjes waar ik even meters moet maken dan heb ik ze liever even niet om mij heen. Die hier zijn ook 1,5 en 3,5 , dus die vermaken zich ook lastig zelf.

Kan niet wachten tot het weer iets warmer en droger is :cool: Je kunt al niet zo veel, als het dan mooi weer is kun je in ieder gevel lekker naar buiten

Ik heb zaterdag mijn broertje "even" geholpen een nieuwe douchewand naar boven te krijgen. Ging net wel/net niet passen via de trap.
Eerst maar eens geprobeerd met verpakking en al, dat paste net niet. Poging twee was om al het karton/piepschuim te verwijderen en alleen de douchewand naar boven te doen, ook dat paste op een fractie na niet.

Poging 3 was, en daar waren we al bang voor, via een Velux dakraam. Dus dakraam eruit (gaat bij zo'n Velux raam super makkelijk gelukkig). Douchewand het platte dak ophijsen, douchewand door het dakraam en dakraam er weer in. Toch weer een paar uurtjes mee zoet geweest :D

's Avonds nog even met vrienden samen gegeten. Een van onze favoriete restaurants heeft nu ook een pizza & pasta restaurant, nu alleen nog afhalen. Dat moest dus gelijk uitgeprobeerd worden. We zijn er nog niet over uit of de pizza's daadwerkelijk beter/lekkerder waren dan die van de pizzeria hier in het dorp, binnenkort nog maar een poging wagen denk ik :T

Ik zou de C3 van m'n moeder nog doen, maar die wordt binnenkort dus ingeruild.
Heb nog een Golf 4 en Mini Clubman JCW op het lijstje staan om te polijsten en in de was te zetten. Heerlijk ontspannend werkje.

Het werk an sich is best oke, zeker ook omdat je weet dat het resultaat zo bevredigend is maar ik doe dat echt niet voor de ontspanning en dan al helemaal geen auto's van anderen :D
Mijn vader en broertje wil ik absoluut wel helpen, dat doen ze andersom ook en daarmee is een auto poetsen op een dag goed te doen maar ik ga niet aan andermans auto's beginnen o_O

Mogguh!
Nee, ik ga ook niet echt voor anderen aan de slag met de auto. Alleen voor m'n ouders en de monteur, en van hem zijn die twee auto's.

Gisteren dus naar Steenbergen gereden, kom ik nog eens ergens :D Daarna een stukje gewandeld in Willemstad, dus we hadden echt een uitje! Ik kan niet wachten tot de terrasjes weer open zijn. We hebben nu het idee om elke zondag maar lekker een stuk te gaan rijden om eens wat anders te zien. Ideeën waren Oudenbosch (waren we nu ook in de buurt natuurlijk), Heusden, maar ook Limburg. Toiletgebruik kan alleen bij tankstations. Beetje gedoe, maar het kan tenminste...
Zaterdag de zomerbanden weer onder de Focus gegooid, de winterbanden hebben er 1600km op gezeten :D Was wel lekker, weer even een lange rit. Alleen begon de airco piepgeluiden te maken, dat dus eens uitzoeken.

Moarn!

vrijdag en zaterdag was poetsdag. De winterbanden van de Asta gehaald (nog steeds 6mm dus kunnen nog wel een winter mee), de zomervelgen gepoetst en in de wax gezet en onder de Astra geplaatst en zaterdag de Astra eerst gecleanerd met Dodojuice en daarna in de wax met Liquid Natty's blue.

Het zal ook nooit mij grote hobby worden. Wat een werk. Hij glimt wel weer als een spiegeltje maar zaterdagavond bij vriend van mij wezen eten en s avonds regende het wat en hij is nu alweer vies..tsja...

En dan moet de C3 nog want die is er nog harder aan toe.

20210319_121115 by Rob de Vries, on Flickr

20210319_171133 by Rob de Vries, on Flickr

Kwam er alleen achter dat achter een van de handvaten de lak niet goed gespoten is. Is alleen matte zwarte lak en de glanslak ontbreekt. Komt op het lijstje van de garantie.

Terug
Bovenaan