Een F31 hangt ook erg af van je budget ben ik achter gekomen.
Het aanbod 320 zowel i als d is ruim. Navi pro (grote navigatie) zit op de High Executive uitvoeringen meestal wel (Duitse exemplaren niet altijd), dat aanbod is iets kleiner maar alsnog wel groot. Automaat komt ook regelmatig voorbij.
Kijk je tot 20k en wil je niet teveel kilometers (max 150.000km) dan is het nog goed zoeken om én navi pro én high executive én automaat én goed bouwjaar én niet teveel kilometers te vinden. Ook in Duitsland. HUD en ACC is zelfdzaam op de wat oudere bouwjaren, zelfs bij bouwjaar 2016 en nieuwer is het goed zoeken. Probleem is alleen dat je dat niet red voor 20k én specifieke wensen.
Het is naar mijn mening of concessies doen op de uitrusting/bouwjaar/kilometers of het budget opschroeven.
Zowel de 320 i als d kennen hun ketting problemen zoals EVV al zegt, is wel preventief te verhelpen maar kost wel geld. Ik heb wel het idee dat dat probleem met nieuwere bouwjaren steeds kleiner wordt. Kom ook bij dat deze blokken in heel veel BMW's liggen, dus dan heb je ook al heel snel veel probleemgevallen natuurlijk.
Overigens is de 320d nog prettig te chippen naar 220pk, de 320i is qua motor nagenoeg gelijk aan de 330i en is te chippen naar 260pk! :T
De 318d kan ook naar 190pk en 400nm (
LINK), dat moet komend uit een 116i toch wel voldoende zijn
De auto uit de link is een erg mooi exemplaar. Wel een 318, dus dat drukt de prijs, maar alsnog geen stakker en wel lekker aangekleed

Vanaf medio 2015 is Apple Carplay/Android Auto ook mogelijk, licht aan het type Navi Pro dat er in zit. Zit er heel vaak niet standaard op, koste een paar 100eu, maar is achteraf eenvoudig en redelijk goedkoop om vrij te schakelen. Wellicht nog de moeite om uit te zoeken.
Waarom ik dit allemaal weet? Daarover later misschien wel meer