rjthefrisian
Kilometervreter
Wij hadden destijds begrepen dat een zwangere vrouw niet extra kans liep om Covic op te lopen, maar uiteraard kun je het wel gewoon krijgen. Als je het dan hebt dan moet het lichaam dus én een baby laten groeien én keihard vechten tegen zo'n virus, pittig! (understatement)
Ik hoop van harte dat ze er weer volledig bovenop komt.
Dat werd bij ons ook gezegd maar geloof er geen snars van. Binnen onze kenniskring en collega's ken ik nu al vier zwangere vrouwen die Covid hebben gekregen.
Ook mijn, destijds zwangere, vrouw en ik waren maart vorig jaar ziek (mijn vrouw dubbele longontsteking). Ze wilden mijn vrouw eerst niet testen en na een paar weken uiteindelijk wel en was het negatief. Maar wij denken dat dat veel te laat was en Covid niet meer was te traceren. Maar dat we het wel hebben gehad.
Een zwangere vrouw heeft een verminderde weerstand dus het lijkt me ook niet meer dan logisch dat je het sneller kan krijgen.
De impact is daarentegen wel verschillend. Maar dat geldt ook voor "normale" mensen.
Ik heb vandaag nog geen update gehad. Maar gisteravond was de update dat het met de zes weken te vroeg geboren baby gelukkig goed gaat.
Met de vrouw gaat het gewoon slecht. In coma gebracht, aan de beademing en op de buik gelegd. Echt afwachten hoe het gaat verlopen en of het lichaam weer gaat herstellen.
Het gaat ons hier niet in de koude kleren zitten en heb ook veel moeite om me te concentreren en niet aan hun te denken. Vreselijke situatie.
Om toch nog over Opel te hebben, sinds gisteren is mij radio zo dood als een pier. Geen geluid, scherm zwart, geen bluetooth of wifi en het scherm achter het stuur meld "audio uit". Kon er ook nog wel bij, maandag gaan ze daar ook naar kijken als hij toch bij de dealer is voor een nieuwe distributie riem etc.
Op het Astra forum heb ik gelezen dat de schermen ook geregeld uitvallen of gaan storen. Ik heb ook al eens een vastloper gehad maar dan was het contact uit, even wachten en weer starten en hij deed het weer. Maar daar is Opel niet uniek in. Hoor het bij andere merken ook wel.