Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ik vraag me ook af hoe populair ze waren en wat de meerprijs was t.o.v. de standaard sedan: zo’n model òoet toch serieuze ontwikkelingskosten met zich meebrengen en dat dan voor een, relatief, beperkte markt;
Er is een reeks wagens die eigenlijk beter aan de vraagstelling tegemoet komt en die hier nog niet aan bod is gekomen, nl. die met suïcideerden. Daarvan zijn er vele volledig zonder B-stijl.
Hierbij valt op dat het vooral een Datsun/Nissan show lijkt. Zijn er geen Honda's die voldoen aan de vraagstelling? Mazda en Toyota komen er ogenschijnlijk ook redelijk schraal van af.
Voor 1968 werd de carrosserie sterk gewijzigd. Ook van die jaargang is weer geen geschikte foto
Voor modeljaar 1966 werd de Chevrolet Chevelle Malibu leverbaar als Sport Sedan. Die jaargang is blijkbaar zo zeldzaam dat er geen fatsoenlijke foto van te vinden is
Hejsan zei:Tijd voor een actuele lijst.
Gezien de genoemde restricties, hoe mooi de auto's ook zijn, helkaas niet. Daar kunnen we een keertje een andere vraagstelling voor formuleren. Om die reden voldoen de genoemde Lancia's niet aan de vraagstelling.
929V6 zei:Voor modeljaar 1966 werd de Chevrolet Chevelle Malibu leverbaar als Sport Sedan. Die jaargang is blijkbaar zo zeldzaam dat er geen fatsoenlijke foto van te vinden is, dus hier modeljaar 1967 die er niet veel van verschilt
Don H zei:Fiat Ritmo, zowel orgineel als de facelift.
https://www.classiccar-auctions.com/wp-content/uploads/2019/02/38688-20-1.jpg
Ik zie vooral 8 spaaks velgen.HarmenA zei:Mag er een nieuwe opdracht/categorie worden aangedragen? Het valt mij op dat er de laatste jaren bij behoorlijk wat nieuwe(re) auto's vierspaaks velgen worden aangeboden, in plaats van de 'standaard' vijfspaaks.
Nu was ik wel benieuwd welke auto's dit in het verleden ook al hadden. Driespaaks velgen keur ik ook goed trouwens! :T
Een aantal voorbeelden van recente vierspaaks velgen. Het gaat hier wel echt om (lichtmetalen) velgen en niet om wieldoppen.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
stoterstangen90 zei:Ik zie vooral 8 spaaks velgen.HarmenA zei:Mag er een nieuwe opdracht/categorie worden aangedragen? Het valt mij op dat er de laatste jaren bij behoorlijk wat nieuwe(re) auto's vierspaaks velgen worden aangeboden, in plaats van de 'standaard' vijfspaaks.
Nu was ik wel benieuwd welke auto's dit in het verleden ook al hadden. Driespaaks velgen keur ik ook goed trouwens! :T
Een aantal voorbeelden van recente vierspaaks velgen. Het gaat hier wel echt om (lichtmetalen) velgen en niet om wieldoppen.
https://www.carteam.nl/lcms2/RESIZE/w370-h9999-c370x217-q90/bestanden/artikelen/18/81751_Renault_ZOE.jpg?1632473861=
Klassiekerrijder zei:Toyota FJ Cruiser
![]()
SVF zei:De Pluriel is gebasseerd op de C3 en de Calibra op de Vectra en werd min of meer opgevolgd door de Astra G coupé al is die wel een maatje kleiner en dus discutabel.
SVF zei:De Pluriel is gebaseerd op de C3 en de Calibra op de Vectra en werd min of meer opgevolgd door de Astra G coupé al is die wel een maatje kleiner en dus discutabel.
iDS zei:Alle gekheid op een stokje; Calibra en Vectra zijn gewoon de middenklassemodellen van Opel in de ‘80er jaren, samen ontwikkeld op hetzelfde onderstel, samen gelanceerd.