Omgekat

Die weddenschap durf ik ook wel aan :) Volgens mij is hij al eens vaker voorbij gekomen hier. Op zich wel een mooie en nette auto, alleen er klopt niets van...

Audi80Coupé zei:
Deze heeft echt alle kenmerken van een '90-er GL. Te moderne kleur, dikke bumpers, VW-logo achterop maar ook het nieuwe type kabelboom. Op kenteken is het trouwens ook een 1.6, terwijl de advertentie een 1.8 vermeld. Ik durf er wel wat om te verwedden dat deze omgekat is.

Knop voor de alarmlichten op de stuurkolom, was er pas vanaf augustus '89. Ga je echt niet allemaal ombouwen.

Er zijn zo denk ik wel 10 punten waarop de carrosserie verschilt van 1990 ten opzichte van 1985. Die zijn hier allemaal niet aangepast... :)

https://www.speurders.nl/overzicht/autos/page/2/goede-opel-kadett-bj-1985-nwe-distributie-apk-04-2020-174668630.html?sr_ab=1&no_qs=True&query=kadett

daar is 'ie weer. Ze hebben niet eens enige moeite genomen om hem eruit te laten zien als een 85-er. Het is gewoon een 90-91-er Kadett Beauty :)

Ik ga voor het eerst een bericht plaatsen in dit topic... De restanten van het Polar-plaatje zaten nog op de achterklep. :T

Op Autoblog kwam ik deze Citroën tegen waarvan ik de foto niet helemaal goed passend krijg...

citroen-ds-218781_06.jpg

In augustus 2016 zag deze er nog anders uit! ;)

Opvallend dat de kentekencombinatie uit 1984 is: 77'er die toevallig in 1984 z'n kenteken kwijtgeraakt is?

Deze is ook 18 tot 23 jaar jonger als wat het kenteken aangeeft...

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/oldtimers/m1312829764-jeep-grand-wagoneer-oldtimer-1968.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

… en nog zo'n geval met een werkelijk bouwjaar ergens tussen 1986 en 1991.:cry:

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/jeep/m1275920211-jeep-grand-wagoneer-360-1970.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr

TomTom zei:
T zijn auto's met een chassis, daar ligt het dan weer iets makkelijker.

Ga er bij deze exemplaren maar rustig van uit dat het chassis ook niet bij dat opgegeven bouwjaar hoort: hier zijn alleen de registratieplaatjes van de body verwisseld en die registratienummers zijn bij de import vervolgens gewoon in het chassis gemept. (in de USA hebben die dingen namelijk helemaal geen nummer in het chassis staan)
Op zich is dit vrij gemakkelijk te controleren als je de Wagoneer een beetje kent: er zit zowel uiterlijk als technisch nog aardig wat verschil tussen de Wagoneer uit het Kaiser-tijdperk (tot 1971) en het AMC-tijdperk (vanaf 1971), en met name technisch komt er na 1974 al bijna helemaal niets meer overeen tussen de oudere en jongere versies.

Dat ding klopt van voor tot achter niet. Kijk ook maar eens hoe de lak eruit ziet, en hoe de rechter deur erin hangt.
Met een grote boog eromheen lopen...

$_85.JPG

Nissan Patrol

van bovenstaande auto klopt ook niks , is gewoon een uit spanje ( zie bijvoorbeeld tekst op deur 6 cilindros ) afkomstige Patrol 260 2.8 diesel , met een kenteken van een NL Patrol 160 3.3 .

Zowel motor , interieur , carrosserie , alles is niet kloppend met een Patrol 3.3 .

TomTom zei:
Dat ding klopt van voor tot achter niet. Kijk ook maar eens hoe de lak eruit ziet, en hoe de rechter deur erin hangt.
Met een grote boog eromheen lopen...

hij staat dan ook op een erg betrouwbaar adres .... o_O

Die Patrol heeft een apart chassis.

Maar probeer eens een Nederlandse Patrol te vinden van dat bouwjaar die niet van voor tot achter en onder tot boven verrot is. Dat is de eerste aanduiding dat aan dit exemplaar een luchtje zit.

Die stoel is trouwens ook geen stoel meer, maar een hangmat.

Chassis van een patrol 160 is niet 1 op 1 te wisselen met een patrol 260 .

Ze zijn schaars, maar ik heb er een paar staan in mn verzameling, origineel NL , weinig km, 1e eigenaar en minimale roest en met de 3.3 motor.

Oh wat erg!!
Dit zal toch je nieuwe aanwinst zijn, en je komt hier al googlend achter, of iemand verteld je het dood leuk....
Misschien dat de verkpende partij ook even een draai om de oren moet hebben

Wat is er hier aan de hand? De verkoper beweert nogal schreeuwerig dat het een GTI is, wat overduidelijk niet klopt. Echter staat hij wel op kenteken als een Gentry, maar dat is natuurlijk ook onjuist. Heeft de RDW dan gefaald bij de invoer in 1998, of is er iets anders mee aan de hand? Maar waarom zou je dat laatste doen?o_O

$_85.JPG

Eerste registratie is van oktober 1990..

Toen was dat type achterlicht er nog niet, volgens mij. (kwam in 1992 uit mijn hoofd).

Lijkt mij het interieur van een 1600 automaat te hebben.. ooit een motorupgrade gehad OF in het importland is er wel ooit een 1900 met automaat geleverd?

Eerste registratie is van oktober 1990..

Toen was dat type achterlicht er nog niet, volgens mij. (kwam in 1992 uit mijn hoofd).

Die achterlichten kwamen na de zomervakantie van 1990, dus dat kan zeker wel. Maar de automaat is voor zover ik weet inderdaad altijd een 1.6, waarbij ik het dan weer vreemd vind dat hier de verhoogde motorkap van de automaatversies ontbreekt.

Arievectra zei:
De een is ook een Pontiac en de ander een Chevrolet.

Toch is de kale carrosserie 1 op 1 gelijk, maar mij lijkt het niet meer dan logisch dat we hier een gevalletje twee auto's op 1 kenteken hebben.

Ook hier allicht een kentekenwissel, maar een Caprice uit de jaren 90 lijkt me in ieder geval qua koets niet uitwisselbaar met eentje uit 1971:

45897307565_d7e3c432d5_z.jpg

Op het oude chassis overzetten gaat in elk geval niet, want een Caprice uit '71 heeft een langere wielbasis.

Terug
Bovenaan