Mini Cooper Clubman - BMW 1 serie - Super 7 kitcar

Donderdag heb ik de Aangifte BPM gedaan, omdat er geen C02 uitstoot bekend is moet je hier 507gr.km invullen.. ocht dit zo zijn, had ik 170.000 € moeten betalen, maar omdat hij van 1998 is kwam het bedrag mooi rond uit op 0,0 Euro. :)

Het kenteken is sinds gisteravond 21.04 ook bekend. Dus nu verzekering regelen en een APK afspraak maken, alleen nog even wachten tot het pasje in de bus valt.

Zo de BMW is weer een jaar goedgekeurd, inmiddels ruim 3 jaar in het bezit maar nog geen kriebel om hem weg te doen.
De auto bevalt nog uitstekend!

t005jguu504.jpg

De 7 ligt weer (deels) uit elkaar, kleine beschadigingen aanpakken en zaken verfijnen/verbeteren
Zo heb ik een diffusor kunnen kopen, gemaakt voor een ander model 7 hij was in 2 delen, maar inmiddels pas gemaakt en weer als 1 deel gemonteerd onder de auto :) incl fabricage van 6 ophangpunten en verlenging van de diffusor.

Nu alleen nog de zaaglijn, opvullen met zwarte gelcoat, terugschuren en polijsten.. Dan is het echt weer 1 geheel.
Alle overige gelcoat beschadigingen heb ik ook al gevuld met gelcoat die moeten worden teruggeschuurd en gepolijst.
Maar dat is een werkje voor een vrije dag, niet voor de avond uren.

We zijn inmiddels een dikke 2 maanden verder en de kitcar is bijna klaar.

De achterkant staat weer helemaal in elkaar, alleen de wielen moeten er nog op. Daarna de motorkap nog wrappen en de voorkant terug in elkaar zetten. Interieur er weer in, en dan kunnen we weer rijden :)

sneak peak

De kitcar is bijna klaar.... Elektrisch het e.e.a. verbeterd. uiterlijk ook, korte cyclewings ipv. de lange wielbogen. Polyester waar gescheurd/beschadigd is aangepakt, en de "zwakke" punten zijn extra verstevigd. NIeuw kleiner stuurtje, nieuwe knipperlichten en een een nieuwe kleur.
Een nieuwe Caterham hitteschild zit er op.. Alleen de voorruit nog afwerken, maar ik ben er nog niet uit hoe. Dat komt wel, even extra ventilatie. :)

Wrappen viel me toch wel tegen, vooral de achterwielbogen waren een drama. Dit is 1 deel en is erg lastig.. is het 100% strak overal. Nee, voor 90% wel en zolang ik er #buildnotbought bij kan zetten vind ik 90% zeer acceptabel :) Het is ook geen Caterham of Donkervoort van 10 duizenden euro's.

Rijhoogte heb ik iets lager gehad, maar dan zit ik 7 cm van de weg, nu staat hij terug op 9 cm. Laagste punt is niet mijn (ingekorte) carter gelukkig, maar een "veiligheidsstrip" die ik er onder heb gelast. 9 cm is al vrij kritisch dus 7 cm is zeker te laag. Dus die rijhoogte blijft zo.
Ruimte in de wielkast had ik graag wat kleiner gehad, maar daarvoor zou ik de wielbogen moeten losslijpen en aanpassen.. Sta ik voro open, maar dan wil ik wel een extra setje mocht het niet lukken. evt. voor de volgende winter ;)

Nu kunnen mijn dochter en ik dus weer van het lekker weer genieten :)

IMG-3998.jpg

Een wijziging in het wagenpark... de Aygo gaat de verkoop in, we hebben een Renault Megane station gekocht het is een 1.2 TCE van 2012 in de kleur bruin. exacte kleurnaam weet ik nog niet. Mijn vriendin zal er het meest in rijden, dat deed ze ook in Aygo.. Ik zal in de BMW blijven rijden... en de kitcar natuurlijk :)

de foto's :)

IMG-4036.jpg

IMG-4037.jpg

en nog een beetje speelgoed :)
IMG-4028.jpg

Thanks, dat is de naam inderdaad en inderdaad een stuk ruimer, rustiger, volwassener en als familie auto schuift de 1 serie nu door als 2e auto.

@ Berry.. Ja waarom de Aygo en niet de Einser. Dat is meer een emotionele dan een rationele keuze. Zoals de nieuwe Megané een rationele keuze is, willen we allebei graag de Einser houden, rijdt leuker, is meer gevoel bij dan bij de Aygo. De Einser willen we ook gewoon op rijden :)

@ Speedtouch, Waar bedoel je?

Corsa 20SEH zei:
@ Speedtouch, Waar bedoel je?

Rechtsonder, tussen de voordeur en de achterdeur, in het midden op de dorpel, daar zit een doffie plek, of is het een deel van een kledingstuk dat eruit steekt?

@ Speedtouch
Dat is het opzetstuk op de deur.. Hoe noem je dat.. ??
Hier zie jet het ook.. Is altijd zo, maar vaak niet meegespoten volgens mij.

IMG-4050.jpg

Stootstrip, uiteraard.. :)

Ja dat vonden wij ook, we hebben nu een bruine 1 serie en een bruine Megané. :) Je ziet de kleur inderdaad niet vaak, meestal grijs. Wat overigens ook een mooie kleur is.

En de Aygo is verkocht en opgehaald. Binnen 3 dagen, dat is best netjes :) voor de prijs die we wilden.

Dus nu in bezit:

BMW 1 serie 116i uit 2006
Renault Megane station 1.2 TCE uit 2012
Super 7 Robin Hood, 2.0i uit 1998

En, hoe bevalllen de auto's? En dan met name de Megane de dagelijkse praktijk en de Super 7 na de eerste mooie dagen van dit jaar :D

@Joost, de Megane bevalt echt top, rijdt heerlijk, comfortabel ruim, zuinig.. Nee niets te klagen. Uiteraard is het geen 1 serie, waarbij je automatisch de bochten wat strakker neemt en de rotonde wat harder :). Maar voor algemeen gebruik als familieauto echt top!

De 7 heeft dit jaar al 350 km gemaakt, wacht nu op nieuwe custom built schokbrekers en nieuwe veren rondom. Die verwacht ik over 2 weken binnen vanuit Engeland. Dan wordt ook gelijk een extra radiateur ingebouwd want bij stoplichten en oponthoudt wort de motor toch wel richting de 95 graden en dat is wel echt warm. Mocht ik een keer file tegenkomen dan heb ik het blok aan de kook. Dus een radiateur erbij!
Oja, er trilt weleens iets los. :LOL: Dus sleuteltje 7, 10 en 13 liggen evenals een kruis en platte schroevendraaier in de "kofferbak".

Zet je de radiateur ook op een andere plek of direct ervoor c.q. erachter? Dan zou ik ook een andere of een extra fan plaatsen namelijk om toch genoeg luchtstroom door beide radiateurs te krijgen. Je kan een push-fan ervoor plaatsen. Je kan ook nog even kijken naar hoe effectief je waterpomp is en eventueel een upgrade plaatsen. Dat zou ik wel pas als laatste doen; soms werkt dat zo goed dat je de motor haast niet meer warm krijgt.

@ Engineer2, De waterpomp is nieuw.. de nieuwe radiateur komt voorin de neus. voor de inboard schokbrekertorens.
(niet mijn foto) wel dezelfde situatie:
post-11418-0-11325900-1461860461.jpeg

.
De huidige radiateur staat achter de schokbrekers, net zoas hierboven alleen hierachter zit een fan die de lucht erdoor heen zou moeten trekken. Dit werkt prima, maar met 25+ graden buiten zit er teveel voor de radiateur om tot zijn volle nut gebruikt te worden. Een fan ervoor plaatsen is ook nog een optie die er extra lucht doorheen duwt. Dat kan ik eerst wel proberen die heb ik nog wel liggen.

Schokbrekers en veren van Gaz? Heb ik nu ruim een jaar onder een 85'er Polo van mij zitten: uitermate over te spreken, de wegligging is veel beter geworden op 't circuit (y)

Ja wordt instelbaar in hardheid en demping van GAZ, veel kitcar rijders zijn er ook tevreden over. Dus samen met een technisch medewerker daar veel contact gehad over maten en gewichten en een set op maat laten maken.

Even geleden dat ik hier was maar de 7 is vandaag weer voor een jaar goedgekeurd. Heeft ook niet veel KM gereden dus had ook niet anders verwacht.
Betekent ook dat er dit jaar, als het meezit wat vaker en verder mee gereden gaat worden. het eerste jaar was vooral in de buurt, maar wil binnenkort toch ook wel een tripje binnendoor naar Zeeland doen en een dagje daar vertoeven en zo wat verdere tripjes doen met mijn dochter.

De Mégane, ja die rijdt heerlijk, genoeg ruimte, geen problemen sinds aanschaf, nu inmiddels ruim een jaar geleden. Die zal ook nog een paar jaar blijven.

De 1 serie, rijdt ook heerlijk, maar sinds aanschaf Mégane slechts 1600 km gereden.. Echt een woon-werk auto, dat vind ik zonde. Zowel van de auto en van mijn geld, dus die gaat de verkoop in binnenkort. Na een bezit van 5 jaar, zonder problemen zelfs geen kapot lampje kan ik wel zeggen dat deze auto echt super betrouwbaar en fijn is gebleken. 14 jaar oud, bijna 195.000 op de teller maar echt top!

Fijne auto's bij BMW, maar als verkopen verstandiger is dan is dat de beste keuze. Komen er daarmee ook updates aan de 7 om 'm te verbeteren/verfijnen?

@Jay DoubleYou. het is in vaste lasten een vrij dure auto en ik fiets nu ook al 2 dagen naar mijn werk.. Dat worden er dan 5.. :) en af en toe de 7.
Nee de 7 blijft lekker zo, daar zitten net nieuwe schokbrekers onder, blok is 3 jaar geleden compleet gereviseerd en vorig jaar opnieuw gewrapt. Tuurlijk kan je altijd bezig blijven, maar ik wil er vooral gewoon mee rijden dit jaar. :) Ik wil er niet te zuinig op moeten zijn...

@Carkiller.. :D Maar geen woord van gelogen!

Hier het stof eens afpoetsen :) Inmiddels bijna een jaar geleden dat ik hier was.
De BMW en de Megane doen hun ding, de BMW staat wel heeeeel veel stil dus de twijfel is er wel om hem weg te doen, de Megane ook in te ruilen en dan 1 BMW terug te kopen. F20 LCi of F31 heeft de voorkeur, maar echt harde stappen, op een proefritje na zijn er nog niet genomen.

In de tussentijd zijn we ook verhuisd eind 2020, van een rijtjeswoning met huurgarage naar een 2/1 kap met een eigen garage en oprit :D.
de 7 heeft inmiddels gezelschap ik de garage van een Yamaha Dragstar die ik heb omgebouwd tot bobber en waarvan het spuitwerk net terug is van de spuiter. Zodra opgebouwd zal ik een fototje posten ;).

het kriebelt weleens om de 7 weg te doen voor iets waar mijn vrouw en dochter in mee kunnen maar als ik dan de 7 start en 100 meter heb gereden dan is dat eigenlijk al weer over :) Zojuist weer voor een jaar APK goedgekeurd. Zodat we ook dit jaar weer heerlijk wat ritjes kunnen maken, voornamelijk mijn dochter en ik :)

En zeg zelf, dit staat toch heerlijk :)

IMG-0680.jpg

Dat geloof ik graag. Ik zie dat ‘ie het stuur rechts heeft; dat zal vast wel even wennen geweest zijn. Heb je daar geen problemen mee als je auto’s wil inhalen of door een bocht heen wil kijken?

Het voordeel is dat je zicht rondom heel goed is, met inhalen gewoon 2 keer kijken en zichtbaar/hoorbaar blijven, als je naast een SUV staat blijf je onder de raam lijn.

Oh, dat is natuurlijk zo. Daar had ik in eerste instantie nog niet eens bij stilgestaan! Ik heb even wat teruggelezen omdat ik toch wel benieuwd ben naar de basis voor de Super 7 kitcar; begrijp ik goed dat er een Ford Pinto motor in ligt? Je hoort met kit cars nog wel eens dat ze op basis van een al bestaand model gebouwd worden, is dat bij deze ook het geval?

@BleuZ NL. Dit is een monocoque chassis met deels aanbouwdelen van een Ford Sierra. aandrijfassen, achteras, versnellingsbak en motor, pedalen, maar ook deels de voorwielophanging is van een Sierra, al heb ik dat deels vervangen door custom made onderdelen. De Motor was een originele 2.0 OHC pinto, die is omgebouwd naar Pinto EFi met geregelde cat, lambda en injectie. dit ivm. het bouwjaar van 1998. Oorspronkelijk ook de bedrading van die oude Sierra, maar di eheb ik allemaal vervangen door maatwerk. Alleen de motorkabelboom is origneel Ford.

Onderhoud is simpel, kan overal goed bij, alle delen zijn grotendeels afneembaar en als je de 4 wielen, de wielkuipen en motorkap/neus eraf hebt dan heb je al een quasi lege shell met aanbouwdelen. Waar je in een standaard garage prima aan kunt werken. :)

Nieuwe auto nieuws :)

De Megane is gisteren ingeruild op een Mini Cooper Clubman uit 2017 met net geen 34000 km op de teller. de kleur is Pure Burgundy.

Het is een Cooper Chili met Wired pakket, zeker voor ons van alle gemakken voorzien. Grote navigatie, Mini connectie, heads up display, LED verlichting, sportstoelen, parkeersensoren rondom, verwarmde voorruit etc. voor ons, met een basic 1 serie en een redelijk standaard Megane een erg luxe versie.

Om 11.00 hadden we de aflevering, liep allemaal soepel en nadat de verkoper nog eea. Had toegelicht, we de garantie hadden doorgenomen konden we vertrekken, tussendoor ook nog even geld overgemaakt natuurlijk en de Megane achtergelaten.
Eerst naar een nabijgelegen brasserie met speeltuin gereden om nog wat dingetjes uit te pluizen en zodat onze dochter zich ook even kon uitleven in de speeltuin. Na een prima lunch lekker naar huis gereden op het gemak met een flinke omweg.
Stil, soepel, vlot. De sportstoelen zitten voor langer dan een uur ook meer dan prima en het idrive systeem werkt echt heel goed. Heel blij met de grote tuichscreen navigatie en het Heads up display.

De eerste mod staat ook al op de planning. Het retrofitten van Union Jack achterlichten.

Op naar veel veilige kilometers in onze zo goed als nieuwe Mini Cooper Clubman
IMG-1008.jpg

Terug
Bovenaan