Mini Cooper Clubman - BMW 1 serie - Super 7 kitcar

het is een RH, 1 van de "goedkopere" lotus seven look a like's.. gebouwd in GB.. met een 2 liter carb in 1998.. inmiddels omgebouwd naar injectie. :) volledig in erg goede staat, dit wilt bij een RH nog weleens tegenvallen, maar deze is echt heel erg netjes. alle onderhoud en bouwprocessen en papieren erbij. Dit is geen buizenframe maar een RVS monocoque (of hoe je het ook schrijft) Voor circuit is dit minder geschikt, maar om lekekr te cruisen meer dan prima :D

Lekker blinkend :D! en het rijdt waarschijnlijk fantastisch.

Alleen de wielen vind ik vreselijk, die staan niet bij zo'n karakteristieke auto. Ook denk ik dat 't mooier is als hij net wat lager komt te liggen (o_O) waardoor de wielkast achter mooi 'rond' opgevuld wordt!

en doe eens snel nieuwe foto's van de Dett! :(

Wielen is ook niet mijn smaak, maar zijn gloednieuw met gloednieuwe banden dus die blijven er nog wel ff opzitten.. schroefset staat al vrij laag en helaas heb ik (nog) geen ingekort carter dus lager kan ik echt niet..

schopje ;)

heb je toevallig een foto van je Dett met de steelies eronder?
kenne we vanaaf aan het fotoshoppen, om een "Velg-kleur-contest" te doen..

GroteFoto-J4MC4HTV.jpg

groter heb ik niet... nieuwe ook niet.. inmiddels issie feller oranje met een wit dak.. :)

Hotdog zei:
D. Elzinga zei:
BMW-bolle zei:
Daar hoeft geen vraagteken achter hoor!

Nee, eigenlijk niet:) Nette vraagprijs, ook al moeten er nog wat puntjes op de i gezet worden.
ik heb de adv. nagelezen, maar op alle i's zitten puntjes hoor :p o_O

Ja ja ik heb mijn Nederlandse taal redelijk onder de knie ;)

Ik kom hier nooit eigenlijk, maar zal wat toelichtingen geven :D

De Corsa C is inderdaad verkocht, hiervoor is een BMW E46 316 op LPG voor in de plaats gekomen :D (foto's zullen ooit volgen) het is een volledig originele auto, een Business uitvoering op 15 inchkes :)

De Kadett, werd eigenlijk zelden gebruikt, uiteraard wassie gekocht en verbouwd voor erbij, maar 2200 km in 1.5 jaar is wel heeeeeeeeeel erg weinig, en aangezien ik ook nog een motor heb en inmiddels al weer ruim een jaar een nieuw project... is er geen tijd/zin/ambitie om de D van stal te halen :)

De kadett wordt morgenochtend trouwens opgehaald, om hele eerlijk te zijn doet het me weinig, terwijl dit toch de auto is die ik ruim 4.5 jaar heb gehad (langste ooit :D)

Maar met de 7 gaat het redelijk, onderdelen zijn vrij lastig te vinden voor het injectie pinto blokje, in GB kom ik weleens wat tegen maar heb al 2 keer ene miskoop gedaan, maar ik heb inmiddels een complete kabelboom gevonden en ga nu met d eboom die ik al had (lambda, en egr regeling voor de apk) een nieuwe maken.. de kosten zijn allemaal niet zo hoog, maar de tijd tot je iets vind ed. is gewoon kleaute... tevens is ook nog de complete bedrading van de achterkant vervangen, was ook een wirwar van draden, maar ik hoop hem snel in orde te hebben.. ik werk er ook alleen maar aan als ik er zin in heb hoor, anders ben ik zo weer terug binnen vanuit de garage :D

Foto-ZF3OPRWU.jpg

OZ F1 racing, very shiny :)

en hij is weggeweest voor een check up... toen kwamen de "problemen" aan het licht, slechte boom en ecu..

Foto-QXTKJ8IR.jpg

en Jeff, van Jeff's trading heeft hem weer heel terug gebracht :) zie de foto's :)

https://diensten.marktplaats.nl/koeriers-chauffeurs-en-taxi-s/399062472-autotransport-berging-tegen-scherpe-tarieven.html?return=eJw1jd0OgjAMhd%2BFBC5hbAI6Qoy8yQIYCD9r1i6ixne3i9ir852e9hid6%2FekRY1aSqEjHIzrxnokAp1ls4VhS1fjZoLFGMJ0W7JfJIURrvvS5EmPDdlY3fJYteBZCBb9xKIQPMGFw12IxWtibPHe4%2F%2BIjvUacptfBzd1Ib0zXuS5KgI8GdRFlaVkmh9MxnOvLKQgZzYE6%2FhPazE0ywTANyIBi9TZfmhOlSij%2BvMFcPdILw%3D%3D&df=1&fta=eNo1kWtu7CAMhfeC1PnNI2Awmi10CyPzSG90MxM0JC1t1b0Xpi2%2FPuwj%2B3AgBPysaJEd9%2FXySmtlvqKQBllbz%2BKU6nnfUPhyIPdpQc378aX027rjx1J8nVMdgr2XrgVvxzXfl%2BjXhk5a0H59R%2BWUMdL%2Ff0M69u1J8v1Ot1q2%2B%2B63uqA8lXKc%2BalsdY9byucJuBk2JmSFXjLzS19QUSFb0sOfhM4quKStmpoI0eQoRRMaeJqogzEwz0q3DBBB2i5xVkoOTQApAXpUYg5pdj%2BgjW5CUHYh9RZZmiJXoxW4tn3eFBI3MjSKNkkem1DghA286ZSEk65ZAbO2fUhQQqk4FJkTxdArYY5u6gDRKZnnH9CxL%2Bojs%2BhTukZZbuMA4bK1jUxUfBruKAOX8gEapjQgOjDDHbngyPRnU56dE4%2Bf68HsW6FUL2u%2Bvez%2F%2FsJzyK7ULiPPHmFCGDEiozfmn3%2FxlXlCjp9fX9%2B2RqFQ&fta_ind=22&fs=1

de BMW bevalt tot op heden super, de 1e 1000 km zitten er alweer op :), Loopt echt perfect op benzine en LPG :)

Binnenkort zal ik een fotoshoot doen, ik heb met hulp van een AW forummer een poetspakketje samengesteld wat besteld gaat worden :)

Een e46 is altjid goed als je 'm origineel houdt :) Maar die velgen vind ik persoonlijk echt de lelijkste die je onder een e46 kon krijgen!

Ik wil er ook 17 inch onder na de winter, hier komen de winterbandjes op... Maatr mijn geld boom moet even aansterken ;)

die van jou is trouwens ook erg dik.!

2011.....

Dat is lang geleden :D Maargoed, in sommige zaken veel veranderd, in andere weinig..
Kitcar Super 7.. is er nog steeds, weinig tijd voor, staat nog stil.. En ik doe er alleen wat aan als ik er zin in en tijd voor heb. Ik ben vader geworden van een prachtige ondeugende dochter alweer 1.5 jaar geleden, dus daar ligt de hoofdoorzaak van geen tijd.. :D

Een witte Aygo uit 2010 is ons wagenpark in 2014 komen versterken..
15 inch Borbet LV4 eronder, Toyota sport verlaging, een carbon wrap dakje.. :) Ja leuk boodschappenkarretje! airco en een toerenteller maken hem compleet. De enigste mod die nog op mijn lijstje staat is de ramen tinten. Ik zal nog wel ene paar foto's maken. :)

De e46 op LPG staat inmiddels te koop, we hebben hier ruim 4 jaar met veel plezier in gereden maar we wilden toch wat nieuws.

We hebben een 116i uit 2006 in de kleur havana bruin gekocht met 18 inch styling 217 OEM velgen. Een heerlijke auto tot nu toe :D We hebben er een aantal bekeken/bezocht voordat we bij deze uitkwamen die alles had wat wij graag wilden incl. de juiste kleur exterieur en interieur.

Ik heb zelfs al wat foto's gemaakt, ene paar mods staan op het lijstje..
interieurlijsten wrappen
andere antenne/vin
leren pook
ramen tinten... wel/niet..

De kleur komt niet echt mooi uit, oogt een beetje flets, maar irl.. echt havana bruin :)

En verder, ja... We hopen dat we met deze auto's weer een tijdje vooruit kunnen :) De Aygo wordt eigenlijk alleen voor "erbij" gebruikt, als het regent en om de kleine weg te brengen naar het kinderdagveblijf. en de e87 zal de hoofdauto worden ipv. de E46.

Dat is zeker lang geleden Jim, mooi wagenpark heb je.(y)

Maar je dochter in de Super 7 naar de opvang brengen is veel leuker.;)

Ha Corsa! Jij rijdt ook échte auto's tegenwoordig :). Mooie 1: Prachtige uitvoering!!

Thanks, ja ik was er wel hoor maar alleen in het opel.forum topic :)

ja maar met die 5 punts gordels past er geen kinderstoel in... ;)

@ SLB, ja ik doe mee tegenwoordig ;)

Tjonge, dat is lang geleden. Ziet er goed uit die één en natuurlijk de 7.
En zo'n kleine vreet tijd inderdaad. Hier wordt de kleine dame over twee weken 1 jaar.
De tijd vliegt en voor je het weet gaat ze met je 7 aan de haal ;)

Je weet dus precies hoe het is ;). Erg leuk, maar soms ook erg vermoeiend.. Dan heb ik hele plannen voor de avond en als ze eenmaal op bed ligt dan ben ik blij dat ik op de bank zit ;).. aaaaaah Netflix, ..Walter White.. my good friend ;)

Haha Walter White... ik ben de hele serie nu voor de 2e x aan het kijken. Heerlijk op de iPad in bed 's avonds :D.. Ik ben helaas achteruit gegaan, van mooie Jeeps en Alfa Romeo's naar een hybridehok o_O

Ja heerlijke serie! Ik hem voor het eerst...

hybride is zo erg toch niet... tegenwoordig zijn die dingen best te pruimen/perzikken

Nee, ja, nee.. hij rijdt wel prima (auris), comfortabel etc. Maar voor de autoliefhebber is het toch huilen. Ik rij liever een Giulietta :)

Even spammen&offtopic (sorry).. hier heb ik aardig wat kilometers in rondgetuft. Daar kan toch geen hybride tegenop..
524407_3731506248682_937397038_n.jpg

The SLB zei:
Nee, ja, nee.. hij rijdt wel prima (auris), comfortabel etc. Maar voor de autoliefhebber is het toch huilen.

Zeker als het een witte is vol stickers van de baas... :p

Tsja m'n Renegade was ook met stickers, wit én van de baas. Maar dat vond ik toch echt leuker :D

De 1 serie verwend met nieuwe blokken en schijven...
De blokken waren aan vervanging toe.. Ik heb maar meteen de schijven meegepakt, kan het er weer even tegenaan :D Alleen die melding op mijn dashboard moet ik nog ff weg zien te krijgen.. even een how to kijken :)

Weet niet of het ook voor deze 1-serie geldt, maar het moet met de testkast. Naast in de boordcomputer moet het namelijk ook in de ABS/ESP-module gereset worden.
https://www.amtgarageforum.nl/bmw/1-serie/remindicatie-resetten-30329.html

Ziet er weer goed uit zo trouwens. (y)

Goed bezig! vaak is dat via de OBD stekker uit te zetten. Je hebt vast wel mensen in jou omgeving die dat uit kunnen zetten.

Je hebt neem ik aan de voelertjes op de blokken ook mee vervangen door nieuwe?

@ Joost en Adinsx, Ik heb zelf BMW Inpa, dus zal het via daar wel kunnen resetten.. Morgenavond heb ik daar wel ff tijd voor :)

Was eigenlijk prima te doen, en uiteraard ook de slijtage indicator vervangen.

Ik kon het gewoon resetten via de boordcomputer :) Ideaal werkt makkelijk en geeft nu aan wat het eerstvolgende aan onderhoud is.. Olie over 16k kilometer :)

Ja Monello non Ferro is echt top spul, zeker icm. even inborstellen met de velgenborstel werkt het echt super.

De winterwielen vind ik ook erg mooi staan, ik denk dat we de OEM zomervelgen in het voorjaar ook laten spuiten een paar tinten donkerder.

Ja ik heb de grille geplastidipt (moet er nog in) Voor de velgen is dat ook nog wel een optie.. Zou ik het wel laten denk denk ik.

Bijna een jaar verder sinds de laatste post.. Alle 3 de auto's zijn nog in bezit... verder weinig nieuws, rijdt rolt en staat in de garage :)

Afgelopen dinsdag heeft Archiebald mijn auto onder handen genomen. kleien, polijsten, waxen.. uiteraard heb ik ook de helpende hand geboden door tijdig de wax uit te poetsen en het water te verversen. Oja, broodjes heb ik ook nog gemaakt.. Maar hij ziet er echt weer top uit!

Voor een auto van 10 jaar oud ziet de lak er eigenlijk, uitgezonderd van wat beschadigingen nog prima uit!.

Hier zijn wat foto's van de auto, er was niet veel zon, maar zo krijg je een idee :) (ik was toevallig bij de Hornbach :))

Hij is echt zo glad als een spiegel :)

Ja dat kan hij zeker, weet wat hij doet en neemt zijn tijd het goed te doen!

We zijn ook erg blij met deze kleur staat super.

Bijna 2 jaar geleden... Maar er is dan ook nieuws :)

De BMW 1 serie, staat inmiddels op 181K km. maar bevalt nog uitstekend en zal voorlopig ook zeker nog blijven.
De Aygo staat op net 70K en bevalt ook nog goed, maar wordt tzt. wel vervangen, waarschijnlijk door een Mini zoals het er nu naar uitziet.

De Kitcar... de kitcar, na 8 jaar in bezit te hebben gehad, een complete motorrevisie vorig jaar ivm het niet halen van de C02 waarde, 4 RDW bezoeken waarvan de laatste eergisteren.. Is het nu eindelijk zover dat ik een goedkeuring heb. (y) BPM aangifte is gedaan, nu nog even wachten op de kentekenkaart, platen laten maken en dan kunnen we al het meezit nog een paar mooie dagen meepakken. Oja.. ook nog even verzekeren natuurlijk :)

rRj60JiY.jpg

Wat vet! Super cool wagentje ook, bij mij in de straat woont iemand met een Westfield iedere keer als hij langsrijdt is het toch even genieten.

Hij ligt wel aardig hoog op zijn poten zo te zien, daarnaast zou ik gaan voor een setje Team Dynamics of misschien een klassiekere velg. Maar zou eerst maar eens genieten van de laatste lekkere dagen. :T

Wat een bijzondere constructie trouwens voor die spiegels, heb je daar een detailfoto van?

@Brent, Thanks, de OZ velgen blijven er onder, vind ikzelf er mooi staan, vering en rij hoogte wordt nog aangepakt/vervangen aankomend jaar.
Spiegel foto kan ik wel voor je maken, Zijn origineel van een VM-77. Zijn eigenlijk 3 pootje,s die je vastzet aan de carrosserie. De 3 uiteindes monteer je in de spiegelkap, die je vervolgens met sleuteltje 10 kan stellen per pootje om ene ideale hoek te krijgen.

Zijn volgens mij dezelfde OZ wielen als onder de Clio RS Phase 1 als ik het goed zie. Ze misstaan ook zeker niet, maar mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Team Dynamics, welke ik erg stoer vind onder een Super 7. :)

Super die Super 7! (y)

Velgen vind ik er persoonlijk wel bij passen op de foto zonder voorspatbord (misschien een tintje donkerder/zwart), met het klassieke spatbord wat minder.

Terug
Bovenaan