Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

Echt geweldig vind ik die. Al sinds ze nieuw waren en ik achterin naar de efteling mocht met een vriendje. Kan me nog levendig het gevaren driehoek symbool in de achterbak herinneren. Klein plastic logo, geen idee waarom juist dat zo bijgebleven is. Oh en de ruitenwisser natuurlijk. Ook blijft rijden met de ster voorop magisch, ooit koop ik er ook een.

Zijn de velgen ook een originele assessore? Mooi vind ik ze niet, maar wel historisch correct.

De Mercedes Combi is een goed doordachte auto, stond ik wel van te kijken toen ik hem had.
Het hydraulische veersysteem die de auto automatisch (achter dan) weer op hetzelfde hoogteniveau zet mocht je hem zwaar beladen, de achterbank die je alleen neer kunt klappen als de zijdeur open is en je tevens de zitting die je naar voren kunt klappen geheel kunt verwijderen om je kofferbaklengte nog langer te kunnen maken, zodat je extra veel kunt inladen en het achterbankje wat uit de kofferbakvloer geklapt kan worden, allemaal leuke en goede + punten voor die tijd dat de auto uitkwam....en eigenlijk nog steeds zijn.

De ster voorop geeft altijd een lekker veilig gevoel om een lange "neus" voor je te hebben.
Het is echt een zeer ruime auto en praktisch, sinds ik hem heb heb ik meteen volop genoten van de laadruimte en mogelijkheden.

Er zaten eerst van die saaie standaard wieldoppen op... (eerste foto is van hoe hij op Marktplaats te koop stond)

De velgen zijn volgens mij wel origineel Mercedes, vind ze zelf uiteraard wel meer dan ok erop staan...

Maar zo ieder zijn smaak uiteraard. :)

Alleen de bestuurderstoel is nog kapot, moet deze nog een keertje vervangen door een mooi exemplaar.

De motor is een 3.2...

Als hij goed loopt is het zeker een fijn blokkie. :)
Dat gaat uiteraard wel goedkomen, denk dat ik begin winter de Nissan stil zet en dan weer met de Mercedes Combi ga rijden.
De Nissan lekt veel bij de targa daken in de winter, moet dan altijd een zemelap op een stoel leggen en de volgende dag uitwringen.:)

Heb net een dashcam besteld, de DOD LS470W+.
Komt morgen binnen, alleen het SD kaartje kan een dag langer duren.

Kan ik mijn leuke ritten met onder andere de Nissan eindelijk eens vastleggen. :)

Ik ben niet zo van het aanpassen van auto's, maar die velgen onder de S124 vind ik best mooi staan! Gaaf interieur ook, helemaal als er nog zo'n extra achterbankje aanwezig is.

Wel bijzonder dat ie geregistreerd staat als een gedemonteerde 300 (3.0 dus), maar dat zal vast verklaarbaar zijn.

Nu ik twee nieuwe voorbanden erop heb, lijkt het stotteren eruit te zijn.
Snap er niets meer van, leek toch echt 100% een motorisch iets te zijn.

Toen ik '98 tankte liep hij behoorlijk slecht.
Maar is kijken of het zo blijft zoals nu, want nu rijdt hij weer geweldig lekker soepel.

De RDW kon geen informatie achterhalen van de Mercedes, waar hij vandaan kwam, bouwdatum, niets, alleen het jaartal '94.
Zelfs dat er een ander motorblok in ligt hebben ze niet gezien.

Een echte Mercedes kenner kon mijn meteen vertellen dat het een 3.2 motor was.

De velgen waren niet zo mooi toen ik ze aangeschaft had, heb ze in chroomverf gespoten, maar het valt later iets minder glimmend uit, wat op zich wel goed is anders is het weer zo bling bling achtig. :)

Het interieur is verder best netjes voor zijn leeftijd, op de bestuurdersstoel na dan nog.
Zal nog een keertje foto's maken van het overige interieur.

[img=https://s32.postimg.cc/vuq3pan7p/DSC00413_5.jpg]screen capture windows

Dus nu zijn je kentekenpapieren ingenomen? Jammer dat het een beetje een samengeraapt geheel lijkt, want als totaal vind ik het echt een geslaagde auto. Maar ja, op kenteken een 3.0 van 1986, uiterlijke kenmerken van een latere facelift en nu zeg jij 1994...
Enfin, hopelijk gaat het toch lukken, want zoals ik al zei vind ik het een erg gave auto met heel mooie velgen. En of dat een 3.2 is.... Geen idee. Types als Bofkont en 500E kunnen daar veel slimmere dingen over zeggen dan ik.

Mooi dat het probleem met de Nissan opgelost lijkt. (y)

De motor is in elk geval een M104 en die was nog niet beschikbaar in 1986. Of het een 3.2 is kan ik uit de foto's niet opmaken maar dat zal zomaar goed kunnen natuurlijk.

Het kenteken van de foto in mijn eerdere post is al een tijd verleden tijd.
Heb een heel politie onderzoek gehad bij de RDW om de herkomst van de Mercedes te herleiden, wat dus niet gelukt is.

De auto is wel zoals hij moet zijn, niet bij elkaar geraapt ofzo, alleen met het chassis nummer was geprutst om er een '86er van te maken.

RDW vermeldt nog steeds een verkeerde motor, simpelweg omdat ze niet met aandacht ernaar gekeken hebben wat voor motor er nu wel daadwerkelijk in ligt.

Heb inmiddels mijn dashcam uitgeprobeerd en ben niet helemaal tevreden erover.
Als je hem in de houder op het voorraam schuift, dan blijft er een speling in het schuifdeel zitten met als gevolg dat de dashcam niet goed vast zit om zonder trillen / bewegen opnames te maken.

Het tweede is, dat er in de opnames een hoge pieptoon zit.
Dit lijk mij niet te kloppen.

Hier een deel van mijn eerste rit...
https://www.youtube.com/watch?v=4_FAVckMilI

Tijdje geleden inmiddels dat ik voor het laats foto's gemaakt had van de Nissan.
Vandaag eindelijk is een mooie droge dag en moest toevallig op pad dus een mooie gelegenheid voor een nieuwe fotoshoot.

Laatst bewerkt:
Het blijft een prachtige auto.
Mooie foto's, alleen jammer dat de kleur nu niet afsteekt tegen de achtergrond

Er staat nu een prachtig exemplaar op Marktplaats voor weinig geld
https://link.marktplaats.nl/m1069907767

Die zal wel snel verkocht zijn

Ik zag hem staan, lijkt een beauty op de foto's.
Volgens mij biedt degene hem veel te goedkoop aan als hij ook zo mooi is in het echt als op de foto's.

Op een dag zal de mijne ook zo mooi moeten worden.

Wil proberen hem volgend jaar zomer rijdend en RDW gekeurd te hebben.

Ik ga nog even blijven rijden met mijn gele Nissan, maar ga hoogst waarschijnlijk over circa 1,5 maand hem stallen.
Ben van plan om dan weer eens met de Mercedes Combi te gaan rijden, zodat die ook weer in beweging is en ik de mogelijkheid heb om veel nieuwe foto's ervan te maken aangezien ik bijna niets heb.
Kan ik tevens verder met de motor om hem weer goed lopend te krijgen en de gordels van het achterbankje in de kofferbak monteren.

Laatst bewerkt:
Leg me dat nog eens uit van die Mercedes dan. Ding heeft een verkeerd chassisnummer, de RDW kan er niks mee en jij mag er toch in rijden?

Had de Mercedes gekocht, later zag ik dat er LPG op het kenteken vermeldt was.
Heb toen een RDW gasuitbouw keuring gedaan en ze konden het chassisnummer niet goed aflezen.

Ze hebben het nummer kaal gemaakt tot op het metaal en daaronder stond een ander (originele) nummer door het chassis nummer heen.
Heb toen een bij de RDW een politieonderzoek naar herkomst moeten doen.

Het enigste wat eruit kwam was dat de Mercedes niet gestolen was en dat hij van '94 was, verder wisten ze niets.
Ze hebben het niet voor elkaar gekregen om te achterhalen waar de auto vandaan kwam of de bouwdatum, etc.

Ze hebben toen zelf maar een datum gekozen.
Als '94er was hij op dat moment bijna 25 jaar oud, ze kozen een datum zodat hij over twee weken 25 jaar werd.

Ik kon ervoor kiezen om de auto retour te brengen naar het autobedrijf waar ik hem gekocht had en zou dan mijn geld terug krijgen.
Maar heb hier niet voor gekozen, omdat ik nou eenmaal gek ben op de auto en ik er al het een en ander in had geïnvesteerd.

De RDW heeft het originele chassisnummer opnieuw in de auto geslagen op een andere plek.
Het oude kenteken was in beslag genomen en heb toen een nieuw kenteken moeten aanvragen, zodat ik er weer mee kon rijden.

Was allemaal een heel gedoe, maar ook wel weer leuk om mee te maken.
Hoop alleen wel dat het bij één keer blijft. :)

Blijft wel een apart verhaal, dat zelfs de RDW niets kon achterhalen met het originele chassis nummer, zelfs bij Mercedes zelf niet.

spyderweb zei:
Het blijft een prachtige auto.
Mooie foto's, alleen jammer dat de kleur nu niet afsteekt tegen de achtergrond

Er staat nu een prachtig exemplaar op Marktplaats voor weinig geld
https://link.marktplaats.nl/m1069907767

Die zal wel snel verkocht zijn

Owh god.... Save me from myself :eek:

Als je er eentje wilt hebben, dan is dit een grote kans op een hele mooie zo te zien.
Je weet inmiddels al hoe lekker hij rijdt. ;)

Eindelijk weer wat nieuwe foto's van de Mercedes Combi!
De achterbumper moet ik nog vervangen, deze is niet mooi aan de bestuurderskant op de hoek onderaan.

Achterbank heb ik al vervangen door een mooier exemplaar.
Tevens heb ik nog electrische raammechanismes liggen voor de achterdeuren.

Was van plan om over circa 1,5 maand met de Mercedes te gaan rijden, maar zag dat de banden haarscheurtjes hebben, dus dat gaat het niet worden dan waarschijnlijk.

Vandaag speciale olie gehaald bij een Mercedes garage voor de cabriokap van de CLK, dus binnenkort moet het gaan gebeuren!....hopelijk gaat straks het dakkie eraf! :)

Grappig wat je zegt over die bumper, volgens mij heb ik nog nooit een blauschwartzer 124 gezien zonder een zwarte veeg op minstens één van de 4 hoeken.

Mooie foto's weer! Nu hopen dat het weer goed blijft wanneer de CLK straks topless is.

Boblafrance Ralph zei:
Heel veel Respect wat je met al die auto's gedaan hebt en wat je met die auto's gaat doen.

ik ga hier regelmatig kijken op dit forum.

Bedank! :)

Zadelsnuiver zei:
Grappig wat je zegt over die bumper, volgens mij heb ik nog nooit een blauschwartzer 124 gezien zonder een zwarte veeg op minstens één van de 4 hoeken.

Mooie foto's weer! Nu hopen dat het weer goed blijft wanneer de CLK straks topless is.

Wil hem rondom helemaal netjes hebben met de bumpers, staat zo lullig een zwarte veeg erop. :p

Aankomende zaterdag ga ik de cabriokap testen, dus hopelijk spoedig goed nieuws!!
Zit er ook over na te denken of ik er andere velgen op zal zetten of niet.

Degene die er nu opzitten zijn 17"...

Wil in ieder geval terug naar het origineel, 16".
Of ik dan dezelfde doe of iets anders weet ik nog niet, denk dat deze misschien ook niet gek staan...

Laatst bewerkt:
Deze huidige velgen zijn niet lomp groot, staan in mijn beleving prima bijna de auto. Ik zou eerder 4 goede banden op de 320T kopen.

Klopt, de velgen lijken en zijn niet lomp groot, als dat zo was, dan had ik ze al heel snel eraf gehaald.

De 16" banden (goede) zijn bijna 100,- euro goedkoper dan voor de 17" velgen en je krijgt een iets hogere wandhoogte waardoor je net iets meer comfort krijgt.

Als ik goede 16" velgen kan vinden, dan is het even investeren en dan kan ik mijn 17" verkopen en komt het geld weer retour, wellicht met een beetje winst aangezien ze groter zijn. ;)

Maar nieuwe banden voor de 320T gaan voor.
Moet de Nissan wel stil zetten straks voor de winter, want hij lekt te veel water bij de targa daken en de spoiler zuigt zich helemaal vol.
Ook de kleine oppervlakkige roestplekjes, deze wil ik oppervlakkig houden en niet dat straks de gaten erin vallen na de winter. :)

Ja, heb ik gedaan, maar dat werkt maar tijdelijk.
Regent veel te veel in Nederland om het voor langere tijd netjes te houden. :(

Paar dingentjes gedaan aan de CLK cabrio, het glas zit nu in de zijspiegel van de bestuurderskant, deurgrepen gemonteerd met een chrome bovenkant, zijramen, zijspiegels, de bestuurderstoel met geheugen en de onderhoudsbeurt van 15.000 km gereset.

Het belangrijkste, de cabriokap testen is helaas niet gelukt. :(
De hoofdsteunen heb ik wel kunnen laten zakken, dus kon de kap nu handmatig openen.

Heb de sensor van de rollo in de kofferbak niet ingedrukt gehouden, dit bedacht ik mij later pas, dus dat zou het nog kunnen zijn waarom de kap niet open of dicht gaat.

Vandaag de sensor van de rollo ingedrukt gehouden om te kijken of de cabriokap nu wel werkt, maar helaas.
Het enigste wat werkt is dat de afdekkap open gaat (moet ik wel eerst zelf ontgrendelen) en het achterste deel van de cabriokap naar beneden en dat is het.
https://www.youtube.com/watch?v=ZDXHbggDjkg&feature=youtu.be

Wordt dus nog verder zoeken. :(

Erg knappe wagen hoor met de kap omlaag, ben normaal niet zo'n fan van dat duif-grijzen leder maar deze kan het goed hebben! Veel succes met het uitpluizen maar in elk geval kun je nu al met 't dak omlaag cruisen (y)

Zadelsnuiver zei:
Erg knappe wagen hoor met de kap omlaag, ben normaal niet zo'n fan van dat duif-grijzen leder maar deze kan het goed hebben! Veel succes met het uitpluizen maar in elk geval kun je nu al met 't dak omlaag cruisen (y)

Persoonlijk vind ik het grijze interieur heel mooi, zwart is in mijn ogen wat aan de saaie kant als alles hetzelfde is.
Dit is wat warmer ook qua uiterlijk. ;)

[url=https://postimg.cc/image/gp4v9yj7v/]

Hele mooie foto's weer, ik ga hem steeds meer waarderen. Vind het wel zonde dat je er andere velgen onder gaat zetten want deze staan wel erg mooi en velgen zijn zo belangrijk voor de proporties.

Heb besloten ze er toch maar onder te laten, ze staan inderdaad wel heel mooi.
Heb veel zitten te zoeken naar andere velgen, maar ben niets tegen gekomen wat ook mooi of beter zou staan, dus ze blijven er gewoon lekker op zitten. :)

Alleen nog een keer op zoek naar één velg van hetzelfde soort, zodat ik een identieke heb als reservewiel.

:)

Vandaag naar de sloop geweest, want ik wist dat er een mooi stuur al klaar lag in een CLK om zo mee te nemen.
Weet niet of hij daadwerkelijk uit een CLK komt, maar hoop dat hij past.
Zo niet, dan verkoop ik hem weer met een beetje winst, want vaak zie ik ze niet voorbij komen.

Het airbagdeel bedoel je?

Nee, deze zet ik over van mijn stuur, dat zou identiek moeten zijn toch?
Zo niet, dan mag ik terugkomen bij de sloop en hem ruilen voor degene die erbij hoort. :)

Heb nu dit stuur...

Ja dat bedoel ik. Je zou hem moeten kunnen overzetten zo te zien, maar ik denk dat zo'n stuur makkelijk verkoopt als je het erbij hebt... Plus dat je minder eventueel kleurverschil hebt.

Kan inderdaad zijn dat ik wat kleurverschil heb aangezien de CLK zijn eerste 10 jaar in zonnig Spanje heeft gereden en enkele plastic delen al aardig geel verkleurd zijn.

Het plastic kapje van de achterbank (achteruitrij parkeersensoren) is ook behoorlijk verkleurd en tevens kapot, heb een nette van een sloopauto gehaald dus kan die straks ook vervangen.

Terug
Bovenaan