Had de Mercedes gekocht, later zag ik dat er LPG op het kenteken vermeldt was.
Heb toen een RDW gasuitbouw keuring gedaan en ze konden het chassisnummer niet goed aflezen.
Ze hebben het nummer kaal gemaakt tot op het metaal en daaronder stond een ander (originele) nummer door het chassis nummer heen.
Heb toen een bij de RDW een politieonderzoek naar herkomst moeten doen.
Het enigste wat eruit kwam was dat de Mercedes niet gestolen was en dat hij van '94 was, verder wisten ze niets.
Ze hebben het niet voor elkaar gekregen om te achterhalen waar de auto vandaan kwam of de bouwdatum, etc.
Ze hebben toen zelf maar een datum gekozen.
Als '94er was hij op dat moment bijna 25 jaar oud, ze kozen een datum zodat hij over twee weken 25 jaar werd.
Ik kon ervoor kiezen om de auto retour te brengen naar het autobedrijf waar ik hem gekocht had en zou dan mijn geld terug krijgen.
Maar heb hier niet voor gekozen, omdat ik nou eenmaal gek ben op de auto en ik er al het een en ander in had geïnvesteerd.
De RDW heeft het originele chassisnummer opnieuw in de auto geslagen op een andere plek.
Het oude kenteken was in beslag genomen en heb toen een nieuw kenteken moeten aanvragen, zodat ik er weer mee kon rijden.
Was allemaal een heel gedoe, maar ook wel weer leuk om mee te maken.
Hoop alleen wel dat het bij één keer blijft.
Blijft wel een apart verhaal, dat zelfs de RDW niets kon achterhalen met het originele chassis nummer, zelfs bij Mercedes zelf niet.