Mijn Xedos collectie, filmauto's + overige speeltjes

De koplampen zou ik mooi origineel laten, anders gaat het al erg snel fout worden.
Maar dat is uiteraard mijn persoonlijke mening.

Schakelaar voor de bediening van het interieur zijn wel te krijgen, staan veel op ebay.
https://www.ebay.nl/itm/A208-C208-Mercedes-CLK-electric-seat-LEFT-switch-208-820-43-10-/221741258233?hash=item33a0cf15f9:g:hvsAAOSwcwhVKPMK

omniradius zei:
Ben door het lezen van dit topic toch wel warm gaan lopen voor de Xedos. Vind het toch wel een erg toffe wagen om te zien.
Ben dus ook oprecht benieuwd geworden hoe het rijdt, en zodoende kwam ik bij deze occassion uit: Xedos 2.0

Is natuurlijk lastig beoordelen zo op basis van alleen kleine fotootjes, maar @Diante; wat denk jij.... ziet dit er oke uit? De moeite waard om eens heen te rijden voor een proefrit? Waar moet ik op letten?

Inmiddels al een proefrit gemaakt?

Aankomende zaterdag ga ik naar de stalling nog wat foto's maken van de Mercedes CLK cabrio en even kijken wat ik allemaal mis in de kofferbak en om de cabriokap weer werkend te maken.
Heb inmiddels al wel een bijna nieuw ventielblok gevonden. :)

(Voor de Xedos rijders, heb overigens nog veel onderdelen over.)

Diante zei:
omniradius zei:
Ben door het lezen van dit topic toch wel warm gaan lopen voor de Xedos. Vind het toch wel een erg toffe wagen om te zien.
Ben dus ook oprecht benieuwd geworden hoe het rijdt, en zodoende kwam ik bij deze occassion uit: Xedos 2.0

Is natuurlijk lastig beoordelen zo op basis van alleen kleine fotootjes, maar @Diante; wat denk jij.... ziet dit er oke uit? De moeite waard om eens heen te rijden voor een proefrit? Waar moet ik op letten?

Inmiddels al een proefrit gemaakt?

Aankomende zaterdag ga ik naar de stalling nog wat foto's maken van de Mercedes CLK cabrio en even kijken wat ik allemaal mis in de kofferbak en om de cabriokap weer werkend te maken.
Heb inmiddels al wel een bijna nieuw ventielblok gevonden. :)

(Voor de Xedos rijders, heb overigens nog veel onderdelen over.)

Is er helaas niet meer van gekomen door allerlei andere verplichtingen en dingetjes die ik voorrang moest geven.

Maar ik ben wel nog steeds van plan om een keertje bij je langs te komen voor een ritje in die geweldige 300zx :)

Het aanbod staat en blijft uiteraard! :)

Moet eerst één dingentje er nog aan doen, want als de automaat nu doorschakelt naar zijn laatste versnelling, dan komt er een lichte trilling in de auto, lijkt net of de bougie's half hun werking doen.
(heb ik nagekeken en ze zijn goed, zijn tevens de enige juiste die erin horen)

Moet de Nissan laten uitlezen bij de Nissan garage, want normaal gesproken rijdt hij heel soepel en nu helaas niet wat een beetje het rijplezier bederft. :(

Ah, snap ik.... je wil natuurlijk wel relaxed kunnen rijden ja! Maar uitlezen is geen heftige klus op zich geloof ik toch?

Ben benieuwd iig. Maar eerst ga ik volgende week voor een paar weken roadtrippen door het zuid-westen van de USA. :)

Nee, is geen bijzondere klus tenzij ze foutmeldingen krijgen en moeten gaan zoeken wat het probleem precies veroorzaakt.
Krijg dan een leenauto mee, zodat ze rustig op onderzoek uit kunnen gaan indien nodig.

Gisteren nieuwe foto's gemaakt van de Mercedes CLK...

Tevens nog een keer geprobeerd de koplampen schoon te krijgen, deze keer met tandpasta maar helaas ook zonder succes.

Heb de nummerborden eraf, omdat ik nog van die chique roestvrijstalen nummerbord frames erop ga zetten. :cool:

De reden waarom de cabriokap (nog) niet werkt. :(

Blijft een prachtig model dit (y)
Heerlijk tijdloos en klassiek Mercedes.
Het leer behoeft wel nodig wat aandacht zie ik, eerst beginnen met goed schoonmaken, groene zeep is daarvoor erg geschikt en een zachte borstel van paarden haar. Pas als het echt schoon is weer voeden.
https://www.carclean.nl/producten/Interieur/Onderhoud_en_bescherming/Leer_en_andere_bekleding

Deze foto is duidelijk te zien dat de lak ook wel wat aandacht nodig heeft, duidelijk poets hologrammen.

De Mercedes moet professioneel gepolijst worden, zitten te veel poetskrassen in.
Wellicht kunnen ze ook nog drie grote krassen verwijderen die erop zitten.

De bijrijdersstoel wil ik op den duur vervangen, hij is alleen electrisch bedienbaar naar voror en achteren, wil graag een volledig electrische erin hebben.
De rugleuning van de achterbank moet vervangen worden, zit een klein scheurtje in.
Ook de deurpanelen en zijpanelen achter zijn niet smetteloos, dus die gaan ook een keer vervangen worden.
Uiteindelijk moet hij er weer helemaal tip top gaan uit zien.

Heb alle missende onderdelen van de kofferbak inmiddels ook gevonden, dus straks werkt de cabriokap ook weer en is de kofferbak weer netjes zoals hij hoort te zijn. :)

Wellicht weer eens tijd voor wat Xedos foto's, de enigste en bijzonderste die ik behouden heb...

De staat van de lak is slecht, want de vorige eigenaar heeft hem 5 jaar lang niet gewassen.

Eindelijk, donderdag 26 mei ga ik de Jeep ophalen in Rotterdam!

Dezelfde dag tevens een cabriokappomp in Vlaardingen voor de Mercedes CLK cabrio, dus dan wordt het testen of de cabriokap weer gaat werken.
Hoop het, dan is dat probleem ook opgelost. :)

Laatst bewerkt:
PS.

26 mei ga ik met de Mustang meedoen met de racident oldtimer tour in Zwolle, mocht het regenen dan neem ik de Nissan.

Laatst bewerkt:
Afgelopen donderdag eindelijk de Jeep opgehaald in Schiedam en tevens in dezelfde stad een bijna zo goed als nieuwe cabriokappomp + rollo voor in de kofferbak voor de Mercedes CLK.
Heb nu ook alle bekledingsdelen voor de kofferbak van de CLK compleet, want er misten nog enkele delen.

Heb meteen ook de originele motor meegenomen van de gele Nissan waar ik nu mee rij, tevens nog een gereviseerde automaat die ik er ook nog bij kreeg.
De automaat ga ik later in de bordeaux rode Nissan 300ZX Twin Turbo zetten.

Laatst bewerkt:
Diante zei:
Hoe kan ik dat doen?

Zat al te kijken, maar kom er niet uit. o_O

De openingsposttitel aanpassen. (y)

Mooie Jeep trouwens. En voordat je de lak van je Xedos afserveert Diante, je hebt al eens geprobeerd te kleien? Ik ben overtuigd wat een spul!

Wat moet er allemaal aan de JEEP gebeuren?[/quote]

Ben zelf ook reuze benieuwd of de cabriokap het weer gaat doen.
Hoop spoedig even wat tijd ervoor vrij te kunnen maken om de pomp in te bouwen.
De hoofdsteunen achter staan ook in hun hoogste stand, waardoor ik de cabriokap niet handmatig kan openen. :(

De Jeep is een restauratieobject, moet heel veel aan gebeuren.
Het chassis aan de bestuurderskant is verrot aan de voor en achterkant, daar moeten twee nieuwe stukken aan gelast worden die tegenwoordig gewoon leverbaar zijn aangezien het vaak voorkomt.
Het body zelf heeft drie grote gaten in de bodem en de motor moet gereviseerd worden als alles er omheen vernieuwd, wat ook geldt voor de benzinetank, de leidingen ervoor, etc.

Gelukkig is de Jeep net een bouwpakket en makkelijk uit en in elkaar te bouwen.

Een video van de rotte plekken...

Nissan GT-R zei:
Diante zei:
Hoe kan ik dat doen?

Zat al te kijken, maar kom er niet uit. o_O

De openingsposttitel aanpassen. (y)

Mooie Jeep trouwens. En voordat je de lak van je Xedos afserveert Diante, je hebt al eens geprobeerd te kleien? Ik ben overtuigd wat een spul!

Ja, maar hoe pas je de openingstitel aan?

Kleien?....nog nooit van gehoord, nu maak je mij nieuwsgierig, hoe werkt dat? :)

Laatst bewerkt:
Bericht wijzigen ;) En klaar

Clay process

Ik heb deze gekocht

Bij mij het verschil

v2wfgj.jpg

116jts4.jpg

Het duurt even, ik heb de auto gewassen. Eerst velgen met een apart sopje en daarna de auto met een schoon sopje. Nat gelaten, niet afgedroogd, nieuw sop gemaakt, klein geknipt en gekneed en daarna rustig telkens sop nemend de auto gekleid.
Naderhand nogmaals wassen met een schoon sopje omdat er nog wat kleiresidu achter was gebleven, afgedroogd en wax eroverheen. Dan vul je alle krassen weer mooi op en is het resultaat best wel heel erg mooi.

Dat ziet er indrukwekkend uit!
Ga mij er ook eens in verdiepen.

Bedankt voor de tip!!

Als ik "bericht wijzigen" doe, dan kan ik alleen de titel veranderen boven mijn bericht maar niet van de topic zelf. :(

Heb vandaag een begin gemaakt met het aansluiten van de cabriokappomp van de Mercedes CLK.
Één stekkertje past niet, weet nog niet waarom, ben ik nog aan het uitzoeken, want de vorm, sleufjes die erin zitten, etc. is gelijk aan de stekker waar hij in moet maar toch om een één of andere reden passen ze niet.
Als dit opgelost is wordt het olie bijvullen en testen of de kap het weer gaat doen!!

Tevens nog de sierstrip onderaan de zijramen en cabriokap vervangen door eentje in chrome look...

De deurklinken ga ik ook nog vervangen door met zo'n chrome randje bovenop.

Nog wat meer foto's gemaakt samen met de Nissan...

En een video'tje...

https://www.youtube.com/watch?v=F6r5ByTAn44&feature=youtu.be

PS.

Wie was ook alweer degene die graag in keer in de Nissan wou rijden?
Morgen wordt het mooi weer, dus.... :cool:

Heerlijk bezig, wat een auto passie man, echt geweldig!!
Heb zelfs sinds vorige week ook een CLK, een coupe, geweldig fijne comfortabele wagen.

De tip van Nico over het kleien is een goede, maar nog maar het begin, om de lak echt weer in mooi te krijgen zul je moeten polijsten.
Met kleien haal je enkel en alleen het vuil uit de diepste poriën van de lak, wat uiteraard zeer goed is.
Daarna dus polijsten,lak voeden met een glaze en daarna een goede wax of sealant.

https://www.carclean.nl/product/Polishing_Power/DAP900_V3_Raffini_Starterskit_Power_Pack_102775
Mooie set, ik heb deze ook.

Glaze lak voeding voor donkere kleuren.
https://www.carclean.nl/product/Poorboys_World/Black_Hole_473ml_PB_BH_100900

https://www.carclean.nl/product/Soft99/Fusso_Coat_Dark_Wax_12_Months_200gram_00300_103454
Zeer goede wax voor iemand die niet al te vaak wilt waxen.

Diante zei:
PS.

Dat is geen handige vraag
Voor je het weet staat er een hele rij voor je deur :)

Sinds ik de Mustang ben gaan restaureren (eind '98), heb ik altijd al een cabrio gemist, dat rijdt simpelweg zo lekker.
Met een Mercedes qua comfort zit je al snel goed dan, en daar hou ik van....lekker rustig toeren, genieten van de rit en de omgeving.
Lijkt mij geweldig om met de CLK cabrio (en de Nissan) een keer op vakantie mee te kunnen gaan naar een zonnig land.
Het staat in ieder geval bovenaan mijn lijstje voor volgend jaar.

Als kind was ik al gek op auto'tjes, het verschil van toen en nu is dat ze alleen schaal 1:1 zijn. :)

spyderweb zei:
Diante zei:
PS.

Dat is geen handige vraag
Voor je het weet staat er een hele rij voor je deur :)

(nog een gegadigde?) ;)
Ja, was er al bang voor, als het druk wordt moet ik er wellicht geld voor gaan vragen. hahahah!!!

Het was Omniradius volgens mij die een keer in de Nissan wilde rijden (y)

Nu hopen dat de kap snel gaat werken van de CLK. Heb je gecheckt of de pinnen in het stekkertje niet krom zijn?

Zie dat Omniradius niet online is, wellicht ziet hij mijn berichtje vanavond of morgen nog.

De pinnen zaten er wel goed in, niet scheef of iets dergelijks.
De pomp is voor een 1998-03 t/m 2002-03 CLK dus moet goed zijn.

Nou Diante dat is dus maar de vraag.

Om het stukje erbij te pakken van het mercedes forum van je topic daar.
Hier de reactie van MBbenznl.

er zijn gedurende die periode 2 verschillende pompen gebruikt waarbij de oudere pomp 7 ventielen bediend en de nieuwere pomp 5 ventielen bediend (en vandaar ook de 2 missende kabels)...diegene die die pomp aan heeft geboden voorn een 1998-03 tot 2002-03 CLK heeft niet helemaal de juiste informatie verstrekt

Heb inderdaad een verkeerde pomp, degene die ik nu heb is voor zeven ventielen in plaats van vijf.
Nu weet ik niet of je van zeven naar vijf kunt gaan, dat je de overige twee niet gebruikt.

Kan dit niet dan moet ik weer op zoek gaan naar een andere pomp. :(

Dit had de verkoper er wel even bij mogen vertellen, lekker handig.

Die lui in Schiedam kun je ook niet vertrouwen :D (kom er zelf vandaan)

Even contact opnemen met de verkoper, wellicht is er een oplossing voorhanden?

Ik heb de pomp op zich voor een hele nette prijs gekocht, dus denk dat ik er nog wel wat winst op kan maken.
Zal het ook wel nodig hebben, want alle anderen die het aanbieden zijn (behoorlijk) duurder.
Wil wel meteen een andere kunnen komen, zodat ik verder kan.

Heb een tijdje niet meegelezen, en zo hé. Wat een veranderingen! Heerlijke auto's, maar al die Xedossen had toch wel iets bijzonders. Niet dat het de huidige auto's minder leuk maakt natuurlijk! Veel succes met de Jeep. (y)

Ik vind het wel heel jammer van mijn Xedos collectie, maar had gewoon té veel auto's die té veel geld kosten qua stalling.
Als ik een eigen ruimte had gehad dan waren ze allemaal gebleven en had ik ze door de tijd heen opgeknapt.

Wil heel graag een groot stuk grond in Portugal kopen lekker in de natuur met natuurlijke waterbron, etc., daar wil ik ook meer voor gaan en moet wat vaart krijgen.
Dat is ook de reden dat ik mijn Mustang cabrio ga verkopen, is een mooi begin ervoor. :)

De Jeep is klein maar een groot project, er moet veel aan gebeuren om het chassis weer netjes te maken en dan de motor nog.
Maar dat gaat wel goed komen, het kriebelt al een beetje om er niet mee bezig te gaan.

Tja, het is niet gratis, en de auto's rijden niet op water. Veel succes met de verkoop van de Mustang en aanschaf van het stuk grond. (y)

Gelukkig heb ik buiten de stalling om niet veel extra onkosten aan de auto's, alleen het schorsen van ze wat na de vijfde gratis is. :)

Diante zei:
Zie dat Omniradius niet online is, wellicht ziet hij mijn berichtje vanavond of morgen nog.

De pinnen zaten er wel goed in, niet scheef of iets dergelijks.
De pomp is voor een 1998-03 t/m 2002-03 CLK dus moet goed zijn.

Hey! Ja ik zat net je topic weer even door te neuzen!

Shoot... vandaag was inderdaad een prima dag ervoor geweest, en ik had ook nog eens weinig plannen, dus had zo gekund van mijn kant. o_O
Misschien volgend weekend anders? Al zal het dan waarschijnlijk wel weer regenen :rolleyes:

Het is nog steeds mooi weer. :)
Of woon je niet in de buurt?

Anders de eerst volgende zonnige gelegenheid.

Diante zei:
Het is nog steeds mooi weer. :)
Of woon je niet in de buurt?

Anders de eerst volgende zonnige gelegenheid.

Utrecht :)
Is dat ver van jou af? En ja er komen nog wel wat zonnige dagen aan mag ik hopen ;)

Ahh ok (y)

Dat zal m vandaag niet meer worden denk ik, maar ik ga je binnenkort dan wel ff een pm sturen, want lijkt me nog steeds heel tof om langs te komen :)

Vandaag een mooie set deurhendels met chrome randje op de sloop gescoord...

Eerst volgende rit naar de stalling heb ik weer iets te doen. :)

Laatst bewerkt:
Zo! Zojuist even de eer gehad om in Diante's 300ZX te mogen rijden. Geweldig! :D (y)

Echt een hele toffe ervaring. En even plankgas kunnen invoegen op de snelweg...
Nou, hij ging als de brandweer haha! Mijn eigen auto voelt nu als een invalidenwagentje o_O

Terug
Bovenaan