M'n 300E heeft novenber vorig jaar ook een grote beurt gehad bij de dealer:
Alle prijzen incl. 25% korting en ex. btw.
APK 16,76,-
servicebeurt uitvoeren 45,94,-
6 liter ATF-olie voor automaatbak 55,62,-
bakfilter 14,77,-
bakpakking 10,02,-
afdichtring 0,47,-
1 oliefilter 5,86
olie ververst HELIX ULTRA 5W-30 15,06,- per liter
voorruitwisser 19,47,-
Hulpstoffen/milieu 3,79,-
Ook heb ik bij deze auto zelf de complete ontsteking vernieuwd dat kostte mij aan onderdelen: bobine, bobinekabel, verdelerkap en rotor, 6bougiekabels, 6 bougies :417,- euro
We hebben nu zelf een schuur met een brug erin en gereedschap, compressor, oliereservoir. en nog een hele zooi spul om zelf het "gewone"
onderhoud te doen gewoon pure hobby want als je meer dan enkele auto's bezit dan loop je helemaal leeg als je ze bij een garage of dealer in onderhoud doet.
Over de W211 gesproken dat is een E200 CDI van 10-2003 daar liep ik vorig jaar oktober tegenaan, overgenomen van eerste eigenaar die hem in 2003 nieuw gekocht heeft op 71jarige leeftijd.
Vorig jaar zomer overleed die man (79jaar) en kwam een maand of 3/4 later z'n auto te koop met toen 23000 km

dealeronderhouden bij Wensink Emmeloord.
Nu dus wat onderhoud gedaan een tijdje terug de automaatbak ververst en de rekening verslapte m'n sluitspier

in vergelijking met de 124 apsurt hoog maar het maakt de onderhoudshistorie compleet.
De beurt van nu hierboven vermeld komt mij bij de 800,-ex.btw incl,- dus de airco ververst, parkeersensor vernieuwd(146,-ex.btw incl. montage).
Rijden doet ie goed maar toch een 124 vind ik leuker